Dodam jeszcze że między każdym pinem z wtyczki alternatora a masą motoru jest przejście. To wskazuje na uszkodzenie statora (zwarcie do masy). Niestety awaria taka powoduje w następstwie także uszkodzenie regulatora napięcia.
Proszę o podzielenie się wyczerpującym datasheetem dowolnego alternatora/motoru o napięciu 48V/200A. Dodatkowo zależy mi na czymś co w nomenklaturze producentów MCU nazywa się "Programming manual". Czy natknął się ktoś w literaturze na szczegułowy opis interface?
Witam. Mam pytanie ponieważ spalił się regulator napięcia w motorze. Alternator jest trójfazowy. Czy można podłączyć jakiś inny regulator żeby wszystko grało.Jeżeli tak to od jakiego samochodu czy motoru?Posiadam elektroniczny reg.napięcia od Fiata dużego ale tam są tylko dwa wejścia a w moim spalonym było 5 wejść( 3 przewody przychodziły z alternatora...
Do Kolegi z Rudy Śląska jeżeli masz doświadczenie z silnikami BLCD to podpowiedz jak się zapatrujesz na wykorzystanie takiego silnika jako prądnica . Odrzucając cały system sterowania i wykorzystując sam silnik . Z wiadomości które są dostępne w postaci szczątkowej wynika że firma Komel wykorzystuje zasadę budowy silników BLCD do produkcji prądnic do...
W moim motorze wirnik alternatora jest osadzony na wale korbowym więc za dużo przeróbek.Może znajdziesz prądnicę od malucha ale i tak potrzebna przekładnia.
Koło pasowe alternatora S40 2.0 benzyna , koło wolnobieżne lewy gwint. Dodano po 10 Śruba wału opel combo 1,3 cdti.
Zacznijmy od podstaw, ja bym podłączył radio do innego akumulatora niepodłączonego do alternatora motoru i wtedy sprawdził, czy występują zakłócenia. Jeżeli nie, to wchodzą Ci po przez zasilanie - zamontować filtr przeciwzakłóceniowy, znajdziesz coś więcej na forum. Gorzej gdy przechodzą drogą po przez układ antenowy z np.: układu zapłonowego, wtedy...
a jak szukam używek to nie mogę po tych numerach możesz szukać i używek https://allegro.pl/kategoria/czesci-samo... Wiedz że ten alternator którego szukasz był stosowany tylko i wyłącznie w fabii I z tzw. czeskim motorem i w jakimś tam Lupo i seacie Arosa.
Warunki pracy - czyli temperatura, drgania mogą przyczynić się do uszkodzenia izolacji i doprowadzić przez to do zwarcia i ponownego spalenia uzwojenia. U mnie w motorze od strony alternatora po dłuższej jeździe nie idzie dotknąć dekla, w środku temperatura musi być całkiem spora. Aż się dziwię, że izolacja to wytrzymuje...
To nie stary diesel, w którym jedyną częścią pobierającą prąd był elektrozawór gaszący. Tu trzeba zasilic sterownik, nastawnik i resztę osprzętu. Moze braknąć akumulatora. Drugie, przy mechanicznym uszkodzeniu alternatora (np. łożyska) może dojść do zerwania paska napędu osprzętu lub trwałego uszkodzenia alternatora, o ile już nie jest uszkodzony.
Witam koledzy. Pacjent Peugeot 3008 Hybryda 2010 rok, motor spalinowy 2,0 HDI. Poszukuję schematu sterowania alternatora hybrydowego. Nie mam ładowania akumulatora niskonapięciowego, zapewne główny też nie jest ładowany. Diagnoza nie wykazuje żadnych błędów, na wyświetlaczu tylko lakoniczny komunikat "usterka silnika".
moze bys mapisał jaki to motor . Czy jest na pradnicy czy na alternatorze
1-napiecie na wolnoobroty jest 14V? 2-masa alternator a motor OK 0.05V? uzwojenie do naprawy.
lucu tyle tego masz że ciężko coś doradzić. Jak masz chwile na wizytę to pisz na pw postaram się podjechać, razem coś się wymodzi. Sam muszę sprawdzić jak to jest w motorach, czy jest w ogóle opcja instalacji świateł do jady dziennej, ewentualnie "light bary" a w nich led.
Skąd mamy wiedzieć z jakiego pojazdu jest ten regulator? Z regulatorami trójfazowymi nie ma większego problemu z identyfikacją wyprowadzeń przy pomocy zwykłego miernika (pomiar diod na jego wewnętrznym mostku Graetza). U góry (trzy piny) powinieneś mieć trzy fazy z alternatora. Poniżej masz +/-, które trzeba ustalić miernikiem. Przy odwrotnym podłączeniu...
Musisz szukać na jakimś forum czy ktoś coś takiego zrobił. Ale widzę że aku masz spory więc pewnie altek też jest duży. Jaki masz motor? Jak diesel to tam na pewno będzie większy alternator. Jak benzyna to można wstawić altek z diesla :) Ale najpierw bym podłączył i wtedy się okaże. Warto też zrobić BIG3 (znajdziesz spokojnie informację w internecie...
Powiem szczerze nie jeździłem 4514 więc nie wiem czy ma blokadę przodka ale wątpie by miał. Jeździłem trochę 4512 i powiem jak ktoś kocha angole to okey , a jak nie to lepiej niech kupi coś metrycznego . Dla polaków założono na dokładkę sprężarkę która non stop pracuje i jaka by ona nie była to z czasem wypieprza z niej tyle oleju że szok , rozrusznik...
Może warto naprawić instalację,by urządzenia elektryczne w tym motorze pracowały tak jak przed awarią? Regulator do prądnicy czy alternatora? Jeśli motor po przejściach i brakuje części to może mostek prostowniczy po prądnicy i stabilizator na 12-14 V do zasilania elektroniki.
Witam. Posiadam alternator do motocykla Kawasaki GPX 750. Zainstalowałem ten alternator w moim Junaku. Niestety mam ciągle problemy z ładowaniem. Szukałem informacji na temat regulatora napięcia zastosowanego w tym alternatorze ale nic nie znalazłem. Regulator ma oznaczenie 1J18. Będę bardzo wdzięczny za każdą informacje na temat w/w regulatora oraz...
Nie można zastosować innego regulatora. Dostępny jest zamiennik WM Motor. Jedyna opcja przeróbki to zastosowanie alternatora od Aprilii SR50 (Morini gaźnik) i zapłonu DC-CDI. Nie daje gwarancji niezawodności i też trochę kosztuje...
Błażej. Nie gardłuj. :D To i tak niczego nie zmieni... Nie posłuchał rady. Jego sprawa. Te regulatory to badziew, ale jaką ładną mają obudowę. Niebieeeeską :D Najzabawniejszy jest napis: FOR MOTOR DC ALTERNATOR. Napis dla frajerów, bo jak ALTERNATOR to nie DC! Jednak wg. mnie problemem głównym jest nieodłączony rezystor. Może po jego odłączeniu regulator...
Nie napisałeś czy szwagier jest zadowolony. Jeszcze muszę moduł w jakąś obudowę "ubrać" :D. Szwagier jako zawodowy kierowca raz na tydzień/dwa zjeżdża do domu i zależnie od pogody wybiera się na przejażdżki. Chcemy dwie rzeczy zrobić na raz. Ma podgrzewany kombinezon i pali bezpieczniki (zasilanie z alternatora motoru), ale wróci za tydzień. Więc mam...
Uzwojenia alternatora są ok mierzyłem u kolegi w motorze wszytko . Cewka WN sprawna, moduł sprawny porostu nie idzie impuls na cewkę zapłonową :(
Alternator np. 24V 20A może naładować Ci akumulatory w ok. 10h. Natomiast prądnica 12V 6A będzie Ci ładować ok. 30h. Teraz skoro przy altku agregat spali 0.8l/h to zużyje na ładowanie 8l paliwa. Natomiast jeśli przy prądnicy spali 0.6l/h to zużyje 18l paliwa i na naładowanie aku będziesz czekał sporo ponad dobę. To tylko przykład ale obrazuje dobrze,że...
Fabrycznie w motorach instalowane są alternatory o mocy przekraczającej 250W mimo iż akumulatory mają 5,5Ah. O przeładowaniu akumulatora decyduje napięcie jakie daje alternator a nie jego moc. Co do obrotów to niektórzy podają dla maluch 6200 obr/min inni 6800 obr/min w każdym razie na pewno producent zostawił sobie margines 20 może 30% zapasu na obrotach...
Koncepcja przedstawia się jak na obrazku. Wymusza ją wstawienie pod koło zamachowe alternatora/prądnicy o motoru zajmującej całą dostępną tam przestrzeń.
Witam A może przewinąć na wyższe napięcie alternator od motoru Konstrukcja mechaniczna bardzo dobra do prac amatorskich. Stojan wewnątrz silnika składa się z 18 zębów także po 6 cewek na fazę i 12 biegunów magnetycznych na rotorze
Witam .JA posiadam kawa gpz500 ja tam posiadam pradnice , We wszystkich cbr i duzych (powyżej 600ccm) motorach jest alternator. Do tego alternatora możesz nawet podłączyć regulator elektroniczny od malucha ktory można kupic w zawrotnej cenie 15zł. Po prostu prawie do kazdego alternatora podejdzie prawie kazdy regulator. Trzeba po prostu wiedzieć jak...
Witam. 1. Przy odpalonym silniku na kostce alternatora mialem 3-7volta. Motor zdychal, bateria zdychala. 2. Zamontowalem nowy alternator i: - bateria laduje przy obciazeniu swiatlami na 14.5v (sprawdzilem tylko podczas 5 minut pracy silnika), - Na 3 zoltych fazach alternatora mam obecnie: 6.7-7v przy 1.400 obrotow bez obciazenia, 10v przy 5000 obrotow...
Mam buggy z silnikiem hondy VFR 750F i założyłem rozrusznik jako wsteczny. I mam teraz do was pytanie czy alternator motoru wyrobi zasilić ten rozrusznik który pochodzi od corsy 1.3 CDTI czy muszę zamocować gdzieś akumulator samochodowy i z niego zasilać rozrusznik? Moc alternatora to 375W tak podaje producent. Jest opcja to jakoś przerobić żeby dawał...
Ja demontuje pas, koło pasowe na wale osprzęt alternator klimę i wyciągam sam motor.
Lista komunikatów wyświetlacza 3B/3BG. - 29-05-09, 13:11 PRIORYTET 1 (Wyświetla czerwone symbole i dodatkowo trzy dzwięki ostrzegawcze) Ciśnienie oleju w silniku. STOP! OLDRUCK MOTOR AUS! BETRIEBSANLEITUNG. (Stop! Ciśnienie oleju. Wyłączyć silnik! Instrukcja obsługi.) Układ hamulcowy. STOP! BREMSFLUSSIGKEIT BETRIEBSANLEITUNG. (Stop! Płyn hamulcowy....
Generalnie jest tak - sprawdź napięcie ładowania na samym alternatorze a nie na akumulatorze - pewnie masz spadki na instalacji duże albo nie ma masy na alternator - to się w tych astrach zdarza z tymi motorami. I grzać się ma ale nie do 100*C.
witam Przerabiam instalacje w moim Junaku na 12V (zapłon bateryjny) jak sprawa z prądem wygąda w oryginale kazdy kto posiada Juaka wie :| Mam problem z połączeniem tego wszystkiego nigdy nie lubiłem sie z prądem :D Narazie chce zrobic prosta instalacje tylko na rozruch motoru taka podstawa między: - alternator - akumulator - cewka zapłonowa - kontrolka...
witam potrzebuje pomocy, a chodzi mi o to : załozony mam alternator (zamiast oryginalnej prądnicy) od fiata 125 p do motocykla ( junak ) i problem polega na tym , że jest w tym motorze mały akumulator a zamontowany alternator gotuje ako , czy istnieje jakas mozliwość aby zmniejszyć prąd ładowania , dodam że jazda na światłach nic nie pomaga pozdrawiam
Zdiagnozuj to auto i po upewnieniu się że od strony auta i instalacji jest ok wyciągaj altek i daj do naprawy. I nie kombinuj bo przekobinujesz a cim będzie wyłaczał pokolei moduły aż do zgaszenia motoru.
Avensis z 2001r motor d4d jaki jest tam oryginalny wymiar paska alternatora ? do wspomagania jest założony 1180 pk5 i też mam wątpliwości czy jest odpowiedni?
Podlacza się rożnie zależy od układu czytaj opis , do prądnicy (alternatora) lub do cewki wysokiego napięcia.
Czyli jak to rozumieć - wszystkie stojany nawijane sa w ten sam sposób - 6 wyprowadzeń. Kojarzone potem w mostku. Obejrzałem sporo alternatorów 6G z katalogu WAI. "Rozebrałem" je na cześci. Stojan się powtarza wiele razy!!! A jeszcze są przecież inne serie, których nie sprawdzałem. Całe masa. I pewnie też używaja tych stojanów. Czy na to jest rada,...
Będzie ciężko uzyskać więcej niż 100 W z alternatora. Trzeba by się bawić w montaż alternatora trójfazowego, co by też mogło wymagać zmiany układu zapłonu na DC-CDI.
Wita posiadam alternator forda 55A i potrzebuje do niego zrobić regulator napięcia najlepiej wyciągnąć go na zewnątrz dlatego zwracam się do was z prośbą o schemat. Szukając na elektrodzie znalazłem tylko regulatory do motoru. Pozdrawiam
Czasami regulator ulega uszkodzeniu przez zaśniedziałą kostkę łączocą regulator z alternatorem/prądnicą (zależy co w jakim motorze)
Śmiem twierdzić że w tym przypadku praprzyczyna było zatrzymanie się jednego wałka rozrządu. Widziałem parę razy w tych motorach.
Gaśnie po włączeniu silnika. Po kupnie trzeba było przygazować by zgasła, ale teraz za każdym razem gaśnie bez dodawania gazu po zapalaniu motoru.
Mam motorower typu aprilia rs 50 z 2005r moje światła zasilane są alternatorem z motoru i jak nie dodaje gazu to zawsze przygasają a to mnie mocno denerwyje bo mało widzę i jestem mniej widoczny. Mam pytanie, czy da się zrobić żeby te światła świeciły przez dłuższy okres. Z góry dziękuje za pomoc.
Pożycze od kumpla i dam znać czy jest różnica, ale wątpie bo poprzedni miałem kwasowy tylko mniejsza pojemnośc i była to samo. TZR 125 to nie skuter, troche większy motor i tu nie ma alternatora tylko jest magneto. EDIT: po sprawdzeniu na kwasowym akumlatorze jest dokładnie to samo, przyczyna leży gdzie indziej :/
Pasek wielorowkowy piszczy od jakiś 200km, po przejechaniu 5km (+\-) kiedy już silnik osiągnie swoje 90stopni piszczenie ustaje i wszystko jest dobrze. Jak ma już swoje 90 to nie piszczy. zostanie wymienione) lepiej bym nie jechał bo za duże ryzyko czy nie mam się przejmować i dojadę bez lawety? Przyczyny "piszczenia" tego paska mogą być zasadzie 3....
Dzień dobry. Mam problem z moim Ursusem 3502 z silnikiem Perkinsa 3P. Problem pojawia się po kilku minutach od uruchomienia silnika (na zimnym nie występuje). Słychać grzechotanie z przodu motoru - okolice wału. Kilka rzeczy sprawdziłem i mogę wyeliminować, mianowicie: - pompa wody - alternator - sprężarka powietrza - pompa wspomagania kierownicy Motor...
Witam Ciekawy temat, więc i ja w trącę trzy grosze do dyskusji. O tuż w swoim życiu zbudowałem kilkanaście prostowników dla znajomych. W każdym starałem się w prowadzać coś nowego , lecz główne parametry techniczne pozostają bez zmian, czyli napięcie do jakiego ma być ładowany akumulator. Wydaje mi się, że najkorzystniejszym napięciem jest 14-14.2V,...
Witam! Chciałbym wymienić alternator w swoim samochodzie mazda 323f bg 1.6 16v88km na alternator z BMW 5 220A. Sytuacja jest taka, że ja mam samochód z normalnym regulatorem napięcia. Chciałbym ten regulator przełożyć do tego z bmw. Jak to zrobić? Czy to będzie działać? I czy mój motor da radę uciagnac taki alternator. Z tego co się orientuję to on...
Po dotknięciu przewodem z alternatora D+ do masy kontrolka niestety nie zapala się; alternator jest mocowany na poduszkach gumowych i masę zapewnia mu kabel, którego końcówka jest pod śrubą napinającą pasek Jeśli to sprawdziłeś, to D+ na "krótko" kontrolka 2w w szereg między + akumulatora i zacisk D+ alternatora. Odpalasz motor i już wszystko wiesz.
Witam. Podepnę sie pod temat. Czy do MZ Trophy ES 250/2 da się włożyć prądnice/alternator 12v? Od jakiego innego motoru?
Witam szanownych kolegów. Od jakiegoś czasu posiadam motocykl i dwie skrzynki części. Z mechaniką sobie poradziłem Ala mam problem z elektryką. Z części, które dostałem wraz z motorem złożyłem następujący układ. Alternator i prostownik są z Jawy 350, stabilizator RNA -2 chyba nie, pewnie jakiś uniwersalny… http://obrazki.elektroda.pl/3729140500_1...
Ten regulator jest przystosowany do układu 9-cio diodowego. Nie napisałeś jaki masz układ w swoim motorze i jak podłączony. Czy na 100% przyczyną przerywania jest układ ładowania? Przecież łatwo to sprawdzić odłączając zupełnie alternator i jeżdżąc na samym (ale dobrze naładowanym) aku. Najczęstszą przyczyną "gubienia" iskry (co za eufemizm!) jest utrata...
A może wszystko ok z altkiem tylko problem z masowaniem altka / motoru albo zasilanie kontrolki od strony zegarów nienajlpesze
Maksymalną moc wytwarza 34A a napiecie 64V - to jakaś paranoja. Tyle to może wytworzyć bez regulatora napięcia, a jeśli w tym motorze jest instalacja 12V to regulator ogranicza do 14,2V. Wydaje mi się , że można w tym motorze zastosować któryś z regulatorów z instalacji samochodowych, jedyne co to sprawdzić czy dany alternator jest typu samowzbudnego...
Witam! Ostatnio udało mi się uruchomić alternator w roli silnika i działa zaskakująco dobrze.Alternator wymaga tylko drobnej modyfikacji (trzeba usunąć z niego prostownik i wyprowadzić kable od faz na zewnątrz) zasilam go chińskim sterownikiem do e bike 48v 350w ,dodatkowo 12v podane na szczotki wirnika. Zamieszczam link do zakupu sterownika jakby ktoś...
Co tu kombinować. Agregat jest bez sensu, po co dublowac silnik spalinowy auta drugim silnikiem spalinowym? Dołożyć trzeba solidny alternator 24V do motoru auta i tym ładować spore akumulatory. Przetwornica jest dobrym pomysłem bo jest tania, cicha i mała. Tylko takie niezłe to kosztują. Ograniczyć na maksa pobór mocy reszty sprzętu w zabudowie i będzie...
a tak w ogóle to o co chodzi co to za motor ładowanie jest czy go nie ma. napięcie niestabilne jak piszesz a co tam siedzi alternator czy prądnica jak prądnica to jaka ze szczotkami (np. jawa) czy koło magnesowe (np. simson)
Jeśli jest na kopniaka to pewnie, że ma to mniejsze znaczenie, ale przy rozruszniku elektrycznym już ma. Poza tym to motor nie różni się wiele (poza zasadniczymi względami) od samochodu.
To dołożone światło dzienne świeci samo czy razem z mijania? Regulator napięcia w motorach działa inaczej niż w samochodowych alternatorach. Im instalacja pobiera mniej prądu tym regulator musi więcej dawać prądu z uzwojeń prądnicy bezpośrednio na masę. Sprawdź jaki prąd idzie na masę z regulatora: na wolnych obrotach i po dodaniu gazu.
Witam. Chcę zlutować prostownik do mz-tki i mam pytania: Jakie parametry powinien mieć mostek trójfazowy i diody prostownicze aby było małe ryzyko awarii? Czy 100V 50A wystarczy? I jakie diody byście polecili do tego? Motor ma instalcję 12V i wydajność alternatora 180W.
Dodam, że miałem od dłuższego czasu przy włączonych światłach na wolnych obrotach miganie kontrolek. Podejrzewam, że to regulator. Nie jest to moja dziedzina bo jestem elektronikiem. Zaś wczoraj autko staneło i stwierdziłem brak ładowania. Jest to motor 6 cylindrowy, dostęp nieciekawy.
Jak zdejmiesz pasek od alternatora i klimy itp to jest cicho tak??
Zacznij raczej od ponownego przejrzenia gaźnika, to że rok temu był czyszczony nic nie znaczy jak potem znowu stał. Układ ssania do sprawdzenia, bo może dlatego nie chce zapalić. Próbowałeś na pych? Uszczelniacz jak już, to prędzej ten za alternatorem i gdy będzie puszczał, to da się zauważyć przedmuchy i będzie widać zaolejenie od mieszanki. Ten od...
Posiadam mini alternator Denso od hondy CRX miałem go przez jakiś czas w motorze, ma łopatki (wentylatory) w środku, i naprawde nawet diody prostownicze były letnie podczas pracy , pobór pradu był około 6-8A więc na taki alternator to jest pestka, Kierunek obrotów nie miał dla niego zadnego znaczenia, więc wydaje mi sie ze inne też mogą sie krecić w...
Samochodzik jest wyposażony w sprężarkę klimatyzacji, także myślę, że raczej alternator jest wystarczająco mocny. Motor to Diesel - akumulator raczej z tych większych. Teoretycznie nie daje więcej na przetwornik jak 400 Wat, czy to jest tak dużo? Jeżeli zmiana kabla masowego coś do to go wymienię, ale nie o to chodzi, żeby wydać 60 zł na niego i nie...
A co to jest za motor? Ja jednak stawiałbym na jakieś uszkodzenie. W japoniach ze względu na konstrukcje alternatora (najczęściej z magnesem stałym) i jego umiejscowienie (często zbiornik oleju - gorącego - np. Suzuki DR650) dochodzi do przegrzania i zwarć uzwojeń i uszkodzeń regulatorów.
Właśnie niewiem jaki typ regulatora mam teraz,wtyczka 2pinowa,alternator na stole działa 13.8V wiertarką . Na aucie nie ładuje, napięcie mierzone bezpośrednio na alternatorze,kable sprawdzone,przejście jest. Komputer widzi kiedy wypinam wtyczkę alternatora i wywala błąd terminala 61 ,lampka aku gasnie na desce po wypięciu wtyczki. Brak błędów na szynie...
Czyli wszystkie czujniki praktycznie masz uszkodzone +alternator. Chyba że po części masz zakwizytowane przebiegi zdarzeń, które wystąpiły i nie zostały skasowane. Jeśli o takie rzeczy pytasz, to raczej sam nie poradzisz. Wszystko jest do naprawienia, ale warunek-trzeba określić kondycję mechaniczną motoru, choćby ciśnienie w cylindrach,rozrząd cisnienie...
na starociach wymontuj sobie uklad z regulatorem napięcia ze starego motocykla,zamontuj i po sprawie.Odnośnie tych 8,8v to nie wpadaj w panikę ,bo takie napięcie ma być ze względu na spadek napięcia w ukladach prostowniczych(przykładowo w aucie masz ponad 14 v z wyjścia alternatora.
ja bym sprawdził pobór prądu przez instalację sam w stanie spoczynku.nie może być większy niż 0,6 razy pojemność akumulatora. z mojego doświadczenia wynika że juz długo nie nacieszysz się tym alternatorem jeżeli to jest motor 1,6 to one lubią pękaći pierwszym objawem jestznaczny spadek napięcia ładowania,a potem całkowity brak prądu ładowania/dotyczy...
Jeszcze się zobaczy, ale przetwornica nie ma na celu zwiększyć moc (niemożliwe), tylko zwiększć napięcie, żeby spowodować świecenie żarówek jasno. Jakoś, się zobaczy jak będzie źle świecić czy jakoś tak to się dorobi przetworka. Dodano po 1 12v H-4 60/55w GT150 - kurde troche za mocna może być. Choć w sumie dzisiaj zrobie test alternatora w motorze,...
Witam. Z motoreduktorem bedzie tak samo jak z alternatorem. Ile mocy dostarczysz do motoreduktora, to wyjmiesz tylko 95%. Perpetum momille jeszcze nikt nie wynalazł:D
Bez modelu, albo zdjęcie silnika, można wróżyć tylko co się stało. Alternator powinien mieć chyba jak w motorach dwa uzwojenia. Jedno do ładowania, drugie do reszty zadań. Tutaj pierwsze musi być uszkodzone, i nie ma co wróżyć, tylko trzeba rozebrać i obejrzeć.
Witam, mam następującą zagadkę. Rozebrałem zwykłe dynamo rowerowe i ku mojemu zdziwieniu jest ono zbudowane zupełnie inaczej niż jakikolwiek silnik elektryczny który kiedykolwiek widziałem. Zazwyczaj widziałem, że uzwojenia układają się tak jak tutaj: http://www.animations.physics.unsw.edu.a... Natomiast moje dynamo ma cewkę nawiniętą...
Może najprościej z sklepie motoryzacyjnym zapytać o diode do prostownika do tego motoru - musisz jedynie wiedzieć czy to dioda "dodatnia" , czy " ujenma" - mają inaczej umieszczoną katode i anode.
Koledzy, po wjechaniu w głębokie błoto i zalaniu altka błotem mam problem - brak ładowania. Objawy są takie - kontrolka świeci się po włączeniu zapłonu, gaśnie po zapaleniu wozu, zaś voltomierz pokazuje 12 V i bez zmian. Dawniej pokazywał około 14,5 V, co było prawidłowe dla tego modelu. Po myciu silnika i suszeniu sprężonym powietrzem ładowanie wróciło...
To ty potrzebujesz tzw. regulator stratny stosowany w alternatorach motocykli japońskich i motorowerach z alternatorem z wirnikiem z magnesem stałym. Tam są bloki, dla każdej fazy oddzielny, z tyrystorem jako elementem regulacyjnym. Niestety SZUKAJ jeszcze się aktualizuje, a schematy są na forum. ?Innymi słowy stabilizator szeregowy, wykonany na tranzystorach...
To jest alternator(prądnica trójfazowa)jako napęd do motora się nie nada
Mam pytanie. Kłócę się ostatnio z kumplem o alternator samowzbudny... Nie mogę nigdzie znaleźć jak działa taki alternator. Chodzi mi wyłącznie o to czy jest alternator samowzbudny który ma uzwojenia na wirniku i stojanie?? Czy po prostu wszystkie alternatory samowzbudne mają koło magnesowe (ich zasady działania nie trzeba mi tłumaczyć). Czy alternator...
Ja teraz wlozylem alternator Valeo CL18 96 615448 80. ja mam silnik RHF, silnik dawca to RHR a dokladniej ten co w linku: https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-...
To RB-1 rozbebeszone to nie regulator tylko przekaźnik kontrolki ładowania i automat blokujący włączenie rozrusznika kiedy motor już pracuje dlatego na tych dwóch kablach masz 23V bo to jest prąd przemienny pociągnięty z uzwojenia twornika altka czyli nie wyprostowany i nigdzie go nie podłączaj bo coś tam piszesz o zacisk 2 . A to z przodu na serwie...
Coś mi to nie pasuje - nie ma regulatora a alternator daje napięcie ??? no i normalne daje !!! i to właśnie takie duże jeśli alternator wisi w powietrzu dlatego nie wolno puszczać alternatora bez połączenia z akumulatorem jeśli np podczas działania auta odłączysz przewód masy do acu to masz do wymiany moduł zapłonowy alarm i inne normalnie działające...
Koledzy. Dźwignia która steruje ten element wkręcony w obudowę termostatu (o który pytam) nie przestawia kata wtrysku, a jedynie zwiększa dawkę. Do przyśpieszenia kata wtrysku służy zawór elektromagnetyczny poniżej tej dźwigni. Podobnie jest np w oplu Astrze z motorem 1.7DR - elektrozawór sterowany jest sygnałem z alternatora.
Już wyjaśniam o co mi chodzi: chcę po eksperymentować z zbudowaniem rozrusznika do motoru i chcę do tego użyć silnika 3f takiego jak używają modelarze Rc tylko użyłbym znacznie większego rdzenia np: od alternatora (Przypadkowe zdjęcie poniżej) i do tego odpowiednie koło magnesowe. Problem jest z znalezieniem odpowiedniego przetwornika na wzór regulatorów...
Witam, Posiadam silnik Yamahy, 2 suwowy 15KM. http://obrazki.elektroda.net/91_12403981... http://obrazki.elektroda.net/66_12403982... http://obrazki.elektroda.net/63_12403983... W ramach tuningu silnik dostał już rozrusznik ale chciał bym zamontować alternator o większej mocy niż fabryczny (który ma chyba tylko 5W). Myślałem...
Pod silnikiem jest skrzynka taka czarna i w niej oprocz pradu byla woda, wszystko zardzewialo. Dochodzi tam tez kabel od startera i po odczyszczeniu jest ok. no prawie ok. napiecie jest okolo 13.4V ale nie spada. Tylko co ciekawe, czemu taka technologia nie podaje zadnej usterki? Dzieki za zainteresowanie i madre wskazowki Jedrek59 i serwisGH. A alternator...
obroty troszkę niskie a do tego czy koło pasowe ma taką samą średnice? Koło jest takie samo. Motor siedzi w nim 3.5 litra 8 cylindrów benzyna. Obroty książkowe... Aha nowy alternator został z anglika wyciągnięty ale to raczej nic do rzeczy się ma
Kolego, nikusert! Upomnienie ci na przyszłość! Przy eksploatacji Т- 25 zawsze należy pamiętać - zagłuszył motor - odłącz masu, owak prąd akumulatora przedłuża ciec przez uzwojenie wzbudzania i zdolny rozgrzać do temperatury uszkodzenia izolacji.
Wydawało mi się ze magneśnica to są jakby elektromagnesy obracające się na wałku co powoduje zmienne elektromagnetyczne i cewki twornika wyłapują to pole tworząc trójfazowy prąd który jest jest prostowany i sumowany. Ale ok mogę się nie znać rozumiem ;) Teraz głównie o co mi chodzi. Mam alternator taki http://images38.fotosik.pl/124/43aed0d24...
Czesc.Dzeki za odpowiedzi. A wieci moze ile pobieraja dwie zarowki H4 w normalnym uzytkowaniu. Obawa moja dotycze tego ze moge uszkodzic akumulator i alternator co gorsza...Motory widzlem z ksenonem ale wszystkie maja tylko jedna zarowke a co za tym idzie jedna przetwornice. niestey yamaha ma dwie ;( Dodano po 9 zapomnialem dodac ze Yamaha ma sytem...
To co to ma wspólnego z tematem i motorem 2.4D? Podbiłem temat ponieważ po wpisaniu alternator transporter jest to jeden z głównych wątków. Rozumiem ze na przewodzie wzbudzenia po przekręceniu stacyjki powinienem mieć stale +12V ? Edit. Uszkodzony mostek prostowniczy plus zapobiegawczo nowe szczotki, wymiana i już ok.
Moje pytanie jest takie: wymieniłem motor w mondeo mk1 z tym że na motor z mk2 no że osprzęt jest troszeczkę inny to nic. Założyłem alternator ale w nim jest złącze 3 pinowe a dotychczas w poprzednim silniku alternator miał kabel do akumlatora i kabelek do konrtolki. Me pytanie czy bez problemu podłączę alternator do dotychczasowej instalacji elektrycznej...
Witam. Mam aku 44Ah ACUMA (oryginał) w Felicii 1.3. Po naładowaniu, bez jakiegokolwiek obciężenia (zupełnie odłączony) napięcie na nim wynosi 12.6V. To nie za mało? Aku ma już 5lat. Napięcie na aku przy pracującym silniku i z włączonymi światłami krótkimi wynosi około 13V a bez żadnych odbiorników max 13.5V. Powyższe napięcia uzyskałem (przedtem były...
Dołączę się ponieważ miałem podobny przypadek w Volvo z tym motorem. Pasek wielorowkowy napędzający alternator, klimę itp. wmielił się się w koło dwu pasowe wału korbowego. To koło jest podwójne napędza rozrząd i drugim paskiem akcesoria. W wyniku tego motor stanął. Miałem szczęście ponieważ ścięło wspomniany wyżej klin koła wałka rozrządu. Fachowiec,...
Prądnica od motoru wymaga sporych obrotów a robienie przekładni to dodatkowe straty, nie wspomnę o tym że mocy jak kot napłakał.
Domyślam się że chodzi o "motór". Najczęściej spotkałem się z rozwiązaniami typu alternator i czujnik położenia wału w jednej obudowie. U ciebie widzę że jest podobnie. Te trzy białe kable to wyjścia faz alternatora, pozostałe dwa (cieńsze) to właśnie czujnik wału.
Kondesator.Kazdy dowolny z obudowa przystosowana do zamontowania przy alternatorze.Kupisz chyba w kazdym motoryzacyjnym sklepie.Twoj ma pojemnosc 5 mikrofaradow.
Jeździłem jawą 350 10 lat i to z prądnicą. Jak masz alternator, to nic nie kombinuj, doprowadź motor do porządku i jeździj!! Nie ma prawa braknąć prądu. Takie przeróbki tylko dołożą Ci kłopotów.Poza tym tłoki w Jawie pracują naprzemian i muszą być dwa przerywacze. Wcześniej jeździłem różnymi komarami i wsk- mi i miałem ciągłe kłopoty z klinem na magnecie.pzdr.
motor junak dobrać motor motor failure
ustawic dekoder polsatu mondeo usterka silnik dipol reflektor antena
lidlomix silnik samsung ww60j4063lw
Kia Picanto – przełącznik kierunkowskazów śmierdzi topionym plastikiem, przegrzewanie, wymiana Objawy zablokowanego hamulca w Komatsu PW160 – przegrzewanie, trudności z jazdą, alarmy ECU