Chłopie tylko zniszczeń narobisz.Zrób jak ci mówiłem, nawet nie musisz sciągacza przyspawać ,tylko zwykłą nakrętkę i śrubę wkręcić.
Kompresja w jakim stanie. Pewnie trzeba ustawić zapłon. Klin magneta do sprawdzenia.
ja mysle ze to moze byc przeywasz nieruwny na stykach lub zrąbane magneto
juz wszystko dziala !! klin wyskoczyl za magneto.. pozdrawiam
Musisz mieć na wale klina lub coś takiego bo to on ustawia zapłon. Może jak się magneto obróciło na wale ścięło klina i wprasowało go w wał ze nie widać go.
Wykręć swiece i do cylindra wsuń SZNUREK KONOPNY taki z 6-8mm dlugosci ok 50 cm i on zablokuje ci tłok i wał wtedy możesz odkręcić srubę od magneta .
Nie bardzo-musiałbyś wyważać magneto....
Witam! moj problem z motorynka jest nastepujacy: zmienilem magneto cewke kondensator ustawialem zaplon cylinder i tlok sprawdzalem i wszysko ok poniewaz motorynka nie chciala palic gdy sie rozgrzala . pewnego dnia motorynka zgasla i od tej pory nie moge jej odpalic jest dwu biegowa pomocy! wiecie co to moze byc???
Witam Jeżeli jest na to samo napięcie to powinno działać. Teraz w motorynce masz cewkę tam gdzie magneto i cewki oświetleniowe czy tak. Może to działać, lecz nie wiadomo czy cewki mają odpowiednią moc by zasilić zapłon i światła.
JimmyNinetyOne a jak idzie zabawa z magneto? Udało się już naprawić? U mnie znajomy ma motorynkę i też ma już dosyć platynek. Nowe kupił i już ma luzy na platynkach. Ciągle mu iskra ginie. Więcej pcha niż jeździ i także planujemy zarzucić CDI do motorynki. Ale to w niedalekiej przyszłości.
Moja motorynka też gubiła iskrę. Wymieniałem wszystko: cewkę, kondensator, fajkę, cały zapłon.. Objawy były takie, że iskra pojawiała się raz na kilka suwów pracy. Co się okazało, wał był delikatnie krzywy, magneto miało 'za daleko' i iskra uciekała..
Może ci ścięło klin od magneta i zapłon jest przestawiony.Częsty przypadek.
Zrobiłem to iskra jest miałem za mocno dokręcone magneto albo iskrownik się przestawił ;)
Bo masz koło magnesowe i cewki założone od Komara. Stella ma moduł zapłonowy i nie ma opcji żeby wychodziły tylko dwa kable. Poszukaj schematu od Motorynki lub Komara. Jeżeli ten pojazd ma zewnętrzną cewkę i moduł a silnik ma magneto i cewki od komara to trzeba go przerobić albo w "stronę" Komara albo kupić stator i magneto od Stelli. Najlepiej jakbyś...
Te prace będą okazjonalne, czasami coś odkręcić to nie ma czym.np robiłem remont motorynki i żeby odkręcić magneto trzeba mieć nasadkę 13. Szukałem w szopie wszystko porozrzucane to mnie naprawdę denerwuje w końcu wziąłem klucz oryginalny stihla i miałem szczęście, że tam był rozmiar 13. Dlatego muszę kupić zestaw i jeszcze bo chce sobie jakiegoś ogara...
zapomnialem dodac ze nie chce stosowac akumulatora bo nie ma gdzie go wladowac w motorynce. kirunki maja byc zasilane z magneta! Nawet jesli cewki sa zle podlaczone to i tak beda skoki napiecia i jak temu zaradzic??
No to jak jest prawie 0 to znaczy że są dobre. Ale spróbuj jeszcze przełożyć od innej motorynki cewki i sprawdź czy jest ok. Bo jeśli nie ma napięcia na ktorymś wyjściu to z reguły jest to padnięta któraś cewka. Sprawdź jeszcze czy koło magneta jest wszystko ok i czy jest tam wszystko podłączone jak należy.
Jak wnioskuję ze zdjęcia, to magneto było zakładane 'na siłę'. Niestety młoteczek do wymiany. Założywszy nowy rób to delikatniej. Wymień śrubkę. Na kole magnesowym - magnecie - pośrodku jest jajowata, nazwijmy to - oś. Po niej ślizga się młoteczek przerywacza (platynek). Gdy zakładasz magneto na ośkę wału - utrafiasz na klin i w okienku magneta musisz...
ta czarna kostka razem z tą blaszką na magneto odgrywa rolę przerywacza (takiego co jest np w motorynce :)...... tzn. daje w odpowiednim momencie iskrę... pozdro...
Jeżeli zastosujesz mostek Gretza to nie ma możliwości aby to nie działało .Pomijam fakt braku regulacji prądu ładowania, ale podejrzewam że wydajność magneta jest nie duża
Pozwólcie staremu dinozaurowi na ot... w 1987 roku kupiłem chłopakowi motorynkę Pony (68tys. zł nówka), zakupiłem od razu co mogłem na zaś: uszczelki , magneto, opony (dawno poszły i nawet nie jeden komplet) itp. Moda na te zabawki minęła, chłopak podrósł do własnego auta...za miesiąc podaruje mi wnuka, motorynka w stanie idealnym, 2-3 razy w roku odpalana...
Do magneta pomoże ściągacz do popularnej motorynki czy innego rometa, kosztuje grosze. Albo do korb pedałów w rowerze tez pasuje. Tylko na focie mam obawy czy dobrze widać i w otworze brak gwintów ? Jeśli nie ma to pomoże ściągacz do łożysk. Może kolega tez zastosować metodę opukiwania młotkiem z tworzywa po przekątnej obwodu. Nie wolno robić tego...
Wyeliminowałem już platyny, kondensator, kabel wn, cewke zapłonową, oske na platyny. Zostało magneto lub cewki swietlne. magneta drugiego nie mam i w ogóle skad wziąc magneto, aby byc pewnym że jest sprawne, tzn. odpowiednio namagnesowane, przeciez można kupic tylko używkę?Cewki wg omomierza są dobre. Pokzauje tę sama wartość dla obu tj. 1,8 Ohma....
Sorki jeszcze raz ale sądziłem że wystarczy wam to co pisałem wcześniej już uzupełniam. Otóż jest to simson sr 51 (electronic). Jest on produkcji niemieckiej, rok 83. częsci sa dostępne. tylko poprostu wymieniłem ta cewke bo stara już szwankowała. Aha i prad pochodzi z Magneta czyli jest tam kilka cewek dokładnie 3 jedna do zapłonu 2 do świateł a 3...
Witam mam motorynke Romet Pony której schemat (nie wiem czy to ten ) wstawiam: http://obrazki.elektroda.pl/3867963300_1... Problem bądź też natura tejże motorynki polega na tym że gdy dajemy więcej gazu magneto kręci się szybciej = większe napięcie na żarówce. Przy odkręconej na full manetce około 8V, na luzie 6V. Teraz co mógłbym zrobić...
Schematu nie masz. Może ktoś ci go podeśle, choć nie liczył bym na to. Tyle tego "dobra" się pojawiło, że trudno się połapać. Ja zaczął bym od tworzenia tego schematu sam. Przynajmniej w części. Musi być bardzo prosty! Prawie jak motorynka! Przecież tam nic poza zapłonem nie ma! Trzeba znaleźć wiązkę kabli idącą od magneta. Powinno być 4-5 kabli. 2-3...
Nic bardziej mylnego. Silniki 019 (3 biegowe produkcji polskiej) posiadały inny cylinder, z pozoru wygląda tak samo jednak różni się kanałami a dokładniej wysokością okien i przekrojami. Wały tych silników są niezamienne, 019 w porównaniu do 023 posiada grubsze przeciwwagi i krótsze czopy. Każde magneto polskich silników jest zamienne, różnią się jedynie...
witam Mam taki problem i nie mogę sobie z nim poradzić. Motorynka dokładnie a nie romet ( chodziło mi o silnik) odpala od kopa jak jest zimna. Po krótkiej jeździe gaśnie i nie można jej zapalić. Po wymianie świecy na inna czasami zapala i jedzie jeszcze przez chwilę. Po tym jak zgaśnie iskra jest. Paliwo jest, kranik bardzo już jest drożny. Nowy aparat...
Załóżmy ze jesli dochodzi paliwo oraz jest iskra to co to może być innego? Ogólnie to są 4 podstawowe drogi do sprawdzenia: 1) Czy dostaje paliwo (zbiornik, kranik, gaźnik) 2) Czy jest iskra (świeca, przewód WN, cewka, magneto) 3) Czy zapłon jest ustawiony prawidłowo (iskra ma być w odpowiednim momencie) 4) Kompresja silnika ( tłok, cylinder, pierścienie,...
Przerabiam w swojej motorynce przednie światło i od dłuższego czasu napotykam na kolejne przeszkody. Jest to jawka 50, której prąd tworzony jest przez magneto i cewkę. Oryginalnie jest założona pod tą cewką żarówka 6V 15W/15W. Chcę założyć 19 diod LED (ponieważ mam pasujący odbłyśnik) Kiedy odpiąłem żarówke, wskazania voltomierza i amperomierza zaczęły...
Odkręc magneto i sprawdź czy jest krzywka która ma powodować działanie przerywacza. Dodano po 1 Sprawdź również czy podczas kopniecia nie ma iskry na przerywaczu.
Witam! mam problem związany z motorynką a mianowicie wymieniłem wał cylinder tłok pierścienie generalnie zrobiłem cały remont, zapłon wyregulowałem tak że po poruszeniu magneta ręką jest iskra, wystarczy że przeleje paliwo i od kopa odpala , gaźnik ustawiłem tak że wolne obr. są i śrubę od dawki paliwa wykręciłem o 1.5 obr. i wszystko po odpaleniu ładnie...
Dobrze, że dopisałeś o co ci chodzi. W motorynce i w starych typach motocykli gdzie nie ma prądnicy prądu stałego a jest iskrownik i tzw. magneto jest tak: Oświetlenie jest zasilane z cewki napięciowej ale MUSI być obciążenie ściśle określoną mocą. Jeżeli moc obciążenia jest za duża (np. podłączysz żarówki za mocne wtedy napięcie spadnie zbyt nisko...
... po co tyle kombinacji ? w WSK125 ? Zamiast tak utrudniać sobie sprawę wystarczy zorganizować cewkę HV na 6 lub 12V od jawki czy trabanta, wymienić cewkę HV z pod magneta na cewkę od świateł tez na 6 lub 12V, spiąć to wszystko pod przerywacz i i nie trzeba się tak motać. Kiedyś tak miałem zmontowaną motorynkę z kwadratowym silnikiem jak i WSK125....
To takowa żarówka powinna mieć odpowiednią homologację, pozwolenie. Tutaj akurat zgoda, Natomiast są od dawna dostępne ,,żarowki" LEDowe, retrofity. W ich cokołach zamontowane są zasilacze ukierunkowane na motocyklowe ,,magneto", czyli od 6 do nawet 20VAC. Te ,,żarowki" mają dwie diody LED z odpowiednimi przesłonami i imitują światła drogowe i mijania....
Styki (przerwa styków) musi być ustawiona na wymagane 4mm. Wykręca się świecę zapłonową, zamiast niej - wkłada np. ołówek czy suwmiarkę i ustawia się tłok w najwyższym punkcie; oznacza krawędź cylindra na ołóweczku lub mierzymy suwmiarką. Dodajemy 3 do 4 mm. Obracamy nadal wałem za magneto W PRAWO - NIGDY NIE COFAMY , aż nasz znak się ukaże na krawędzi...
Cześć. Chciałem dodać układ załączający światła dopiero po odpaleniu motorynki bo światła bardzo szybko rozładowują akumulator . Jak to zrobić żeby nie uszkodzić prądnicy .Myślałem o podłączeniu jednego z wyjść prądnicy do diody 1n4007 w kierunku cewki przekaźnika a drugi koniec do masy na stałe. Czy taki układ będzie działał lub czy trzeba dodać mu...
Racja, ale można to rozwiązać stosując tzw szarpankę, z silnika z kosiarki lub piły. Można ją zamocować od strony magneta Dodano po 4 Powiedz jeszcze ile przeznaczasz na zakup tego silnika?
Panowie! Co Wy z tym zapłonem? Jakże miał się sam przestawić? Wszak do wymiany szpilek nie trzeba zdejmować magneta czy odkręcać podstawy iskrownika, a inaczej zapłonu nie zmieni... Przecież, nawet gdyby komuś udało się podnieść cylinder nie o "dzięsiątkę" milimetra (0,1 mm) ale o 10 centymetrów (tak teoretycznie) - to punktu zapłonu to nie zmieni!
MoniTOX z tym sprawdzaniem napięcia dla cewki zapłonowej Motorynki to przesadziłeś. Jak sobie to wyobrażasz i po co to robić? Kolega A.M.D chce sprawdzić cewkę z pomocą miernika który posiada. Wg. mnie sprawdzanie jej takim miernikiem jest nie możliwe! A przy jego umiejętnościach wykluczone. Można sprawdzić tylko rezystancje uzwojeń (mało dokładnie!)...
Witam , kupiłem dla syna troszkę nietypowy motorower marki „Pagsta Dadyw dd50e” kupiłem za grosze gdyż poprzedni właściciel po wizycie u mechanika już niestety nie mógł odpalic motoru. Przyczyna to brak iskry na świecy. Rzekomy mechanik zmieniał magneto na nowe i szperał w instalacji elektrycznej (ale to ciężko określić gdyż na moje oko...
:arrow: domcior Ja mam silnik od Stelli, z tym, że z ściętym wałem i jest rozpołowiony. Leży na balkonie i jeśli korozja go nie chwyciła to mogę Ci go sprzedać, bo i tak nie mam z nim co zrobić. Wszystko jest dobre, skrzynia biegów, magneto, tłok, tylko byś musiał ze swojego silnika przełożyć wał i byś jeździł. No i musiałbyś zalać olej do skrzyni....
A może poprostu masz zerwany klin na magnecie(chociaż ja ocobiście nie mam klina ponieważ w romecie mam wał o komara - to tylko kwestia dobrego przykręcenia magneta w odpowiednim położeniu). Najlepiej napisz czy masz iskre z przewodu( tzn. wykręć fajke, przyłuż przewód do masy i kopnij starter - tylko uważaj żeby ciebie nie kopło :D ) powinna przeskoczyć...
gaźnik do : komara motorynki itp jest przekroju fi 12 zakładaj od niemieckich motorowerów obojętnie jaki i będziesz miał jeszcze ssanie, 16n1>> przekraczały emisję spalin i dlatego wypuścili 16n3>>. nie zapomnij założyć przewodu przelewowego do komory pływakowej by pojazd ci się nie zapalił jak wypłynie z komory paliwo na pochyłym zakręcie lub gdy zawór...
Co do ilości magnesów to muszę Cię rozczarować bo u mnie jest to ciąg jednego magnesu na całym kole. Niestety nie mam do tego dostępu bo nie mam ściągacza koła zamachowego, a nie chcę tego rozkręcać bo mam ułamany czujnik indukcyjności i jest specjalnie dopasowany.. gdybym go rozkręcił to mam 3h roboty z tym czujnikiem... ... jedyne co mogę dać to zdjęcia...
Witam wszystkich na forum. Mam problem odnośnie silnika rometa 023 (motorynka pony 301) z zapłonem CDI. Aktualnie kończę mój następny projekt w warsztacie i napotkałem problem który związany jest z pracą silnika. Wymieniłem w silniku łożyska, uszczelniacze, wszystkie uszczelki, założyłem zapłon CDI (jeszcze nie zamontowałem regulatora napięcia lecz...
Ja bym się przyjrzał działaniu platyn. Czy wszystko jest proste, bo mogą być krzywo zamontowane i nie będą współdziałały z magnetem. Bo nie potrafię zrozumieć o co tu chodzi... Musisz gdzieś kolego popełniać błąd.
kompresji nie mam mozliwosci zmierzyc ale moim zdaniem jest dobra bo czuc opor prze kreceniu magnetem czy przy zapalaniu,nie znam histori tego silnika ale gdy ustawilem zaplon tam gdzie byl znaczony motorynka palila tylko na pych i chodzila bardzo kiepsko,dopiero gdy powiekszyłem regulacje to było troche lepiej wydaje mi sie ze zaplon jest ciagle za...
motorynka gaznik motorynka kondensator motorynka elektryczna
subwoofer automatyczny włączać fujitsu lifebook pamięć pralka bosch blokada bębna
Suszarka Amica nie działa – diagnostyka, kody błędów, typowe usterki, modele AWD/AD/TADE Alternator nowy nie ładuje, kontrolka ładowania świeci – Fiat, PSA, VW, diagnostyka krok po kroku