Z tego co odczytałem z Twojego filmiku to kody: 14 i 95 14 Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód, niskie napięcie 95 Zawór gorącego rozruchu lub obwód, niskie napięcie (Bosch Motronic)
Tak jak piszesz,nie trzeba nic więcej,tylko 3 przewody
Odezwij mi sie na gadu(5866644) lub przypomnij na mail, mam ten schemat, ale w domu. Potrzebujesz coś konkretnego wiedzieć? Któryś ze schematów na elce w dziale Download samochodzy jest właśnie do tego motronica. Szukaj schematu do kompa z 35 nóżkami. Późniejsze motronici mają 55 nóżek.
wszystko jest juz ok dzieki Motronic
Sprawdź kostkę za stacyjką.
Pisałem? Uszczelka pod korpusem do wymiany.
Kto teraz dojedzie jak dwóch grzebało a trzeci się śmiał. Opisz objawy. Kody błędów. Lampka silnika się pali czy miga. Sterowanie wtrysków jest iskra jest. Napisz coś więcej albo zrób jak radzi Motronic.
Wielkie dzięki motronic trafione w 100%.
Tylko mostek jak napisał Motronic do wymiany cały, regulator 14.7V wskazuje na dobry.P
Zalecam wizytę u naprawdę kumatego mechanika. Dzięki, Motronic.
Po pierwsze kombi to nie GSI. C20XE to były do 94r, potem tylko 136 konne X20XEV. To co opisujesz wskazuje że masz starego C20XE, z tych do 93r, Motronic M2.5. Więc albo swap albo coś kręcisz.
Od astry. Albo Vauxhalla lub Holdena. :lol: Albo od innej corsy b - z poduszką.
Poszukuję schematu wiązki silnika Astry F na Motronic 1.5.2 - koniecznie na tym,nie na 1.5
Widze elektrit nie czytasz uważnie 2,0 8v ma silnik krokowy a 16v juz nie ma mialem ten sam problem i domowym sposobem to rozwiązałem pogrzebalem trochew necie i znalazłem wszystko kolega musi wyczyscic przepustnicę bo napewno jest lekko zaolejona tak samo jak silniczek krokowy pomoże Wd-40 i suszenie tego .Cos wiecej do zabawy tu jest stronka http://astra.autokacik.pl/...
Odczytałem kody błędów 19- przerwany sygnał obrotomierza(wyjaśnia skoki obrotów) 34-Zawór układu recyrkulacji gazów wydechowych – okablowanie lub obwód układu recyrkulacji gazów wydechowych, wysokie napięcie (Simtec, Bosch Motronic)
Tak jak to sugeruje kolega motronic sprawdź alternator :)
dzięki bardzo !!! a gdzie mogę znaleźć kody do omegi - bo mam tylko że do astry (motronic 1.5.2 i 2,5) a pasowało by mi do 4.1
Czyli jednak szesnastka a nie 8V..... ale X16XEL to jeszcze chyba nie taki wariat bo X18XE to już lata... OOO i widzę, że motronic też się ze mną zgadza
Dwa lata temu
Motronic mogł byś trochę naświetlić temat?
http://obrazki.elektroda.net/18_12544264... Motronic moje są lepsze.P
czujnik
Jechać na serwis i niech przeładują oprogramowanie sterownika.
Kolego Motronic to w takim razie co mogło być przyczyną ?
Kolego Motronic, mam nadzieję, że to tylko żart?
Astra F GSi 93' C20NE Motronic 1.52 Silnik poprostu przestał odpalać, nie ma paliwa ani iskry. Podejżewałem czujnik położenia wału, opór OK. Jak można go sprawdzić żeby mieć 100% pewności bez oscyloskopu? Jednak główny podejżany to sterownik bo MIL się wogle nie zapala, kontrolka sprana, przewody też, sprawdzone wszystkie masy i zasilanie sterownika....
Może tylko pompa padła albo wężyk w zbiorniku pękł. Probówka w rękę i do roboty. Chyba że sterowanie przekaźnika sprawdzone, wtedy do sprawdzenia zostaje plus na cewkę przekaźnika i ciągłość przewodu do sterownika . Plus na cewce jest = zapłon włączony . Pozostaje sprawdzenie ciągłości przewodu do sterownika. Które to gniazdo ? Bo mi wychodzi gniazdo...
wojtekryba, dzięki za pomoc, ale podczas wspomnianych wcześniej bezowocnych poszukiwań (ja na prawdę szukałem tego porządnie) przeglądałem już to co podesłałeś. Problem polega na tym, że to co podesłałeś to schemat do wersji C20XE (2.0L z 16 zaworami) na sterowniku Bosch Motronic 2.8. Mój problem rozwiązałby schemat układu wtryskowego do Astry F na...
Motronic -> "dzięki za pomoc" , może ktoś inny coś podpowie.
Ale cienko to widzę, bo skąd wsad bez poduchy pasażera do V-B? Modyfikowany od Astry F. Problemem w takich wypadkach, nie jest podmiana wsadu, problemem jest ingerencja we wsad i jego nieumiejętne modyfikacje, na dokładkę, czym popadnie. Dlatego, jestem całkowitym przeciwnikiem ingerencji w sterownik. Używka kosztuje grosze...
Nie ma sensu.Problem jest inny. Jakieś sugestie?
Sterownik oddany do wyłączenia immo. Motronic, a w jaki sposób zrobić test sygnału? Z góry dzięki
Witam wszystkich serdecznie i mam pytanie odnosnie sterownika ecu motronic 1.5.2 z astry f 2.0 8v!! Pytanie polega na tym gdyz włozyłem taki silnik ze sterownikiem do nexi i czy moge sterownik umiescic w miejscu gdzie był stary ecu tz.(czy moge przykrecic go do karoserii) czy musze odizolowac go od masy samochodu zeby czegos nie spalic ?????????? Za...
Błąd wału to bzdura - wyskoczy zawsze kiedy czytasz na zapłonie. W Motronic-ach tak, w Multec-ach nie.
Zamiast kupować kolejne znajdz przyczyne jak pisze Motronic a tak nawiasem stare można łatwo naprawić
Mam wszystko co potrzeba na swap-a od silnika z osprzętem (rozrusznik, alternator, pompa wsp. itd.) wiązkę ze sterownikiem (komputerem) skrzynia, półosie, łapy, kolektory, pompka paliwa, hamulce itd. Jutro podam kolory kabli z silnika (c20xe fabryczna wiązka z calibry na kompie MOTRONIC) i z auta (Astra f x16sz). A chodzi mi o to który do którego ma...
proponuje zacząć od schowka, przecież to przy jego otwarciu coś sie zepsuło. Motronic jak myslisz co tam siedzi w tym schowku? :)
Tak w ogóle to ten silnik tam oryginalnie siedzi czy jakiś swap? Bo gdzieś na fotkach zauważyłem że to kombi, a nie spotkałem C20NE w Astrze innej niż GSI. Jeśli swap to teraz nie wiadomo jaki sterownik. Dla Motronic 1.5.2 to będzie pin 28, przewód brązowy z niebieskim paskiem, w ekranie.
Nasadowy. Dwie przedłużki i atak od strony prawego koła :lol:
Czym to diagnozujesz? Techem2, elektronicznym multimetrem i zmysłami.
Sprawdź wszystkie masy na sterownik, poniżej 1V, ma być ok.4V , tego nie rozumię ,bo tam nie ma napięcia tylko sygnał masowy (piki), zasilanie i masa na cewkę są zasilanie owszem, ale masa to impuls z kompa, a ta masa, którą ty masz to być może ekran. Sprzawdź instalację od kompa do cewek, sprawdź sygnał na cewkach oscyloskopem. pozdrawiam Dodano po...
Witam Was :) Mam kilka pytań odnośnie własnie Motronica. Chodzi o różnice w wiązkach elektrycznych tych dwóch sterowników. Jak udało mi się dowiedzieć , 1.5 ma przepływomierz klapkową , natomiast 1.52 termiczną. W swoim silniku mam Motronic 1.5 , z właśnie przepływką klapkową , chciałbym się jej pozbyć. Tutaj rodzi się pytanie , czy wiązki tych dwóch...
Tam jest sterownik Motronic 2.8. I powinień być modul. Chyba że inny sterownik.
Gdybyś sobie zdał sprawę z głupoty jaką napisałeś to byś sie zapadł pod ziemię. OK TYLKO CZEMU AUTOR POSTU PISZE ŻE : szczelność serwa i przewodu dochodzącego sprawdzona Podyskutuj jeszcze trochę. Tam jest jeden moduł wzmacniacza iskry dla wszystkich cylindrów - czemu miały nie działać tylko dla 4-go? Vectra b (x16sz) to nie to samo co Astra c18nz....
Kolego Motronic, pewno mi powiesz że gdy nie ma ładowania to wspomaganie działa normalnie?
Lub na 4. Jak na 4? No chyba, że rzaz u dołu. NA DWA OBROTY WAŁU KORBOWEGO PRZYPADA JEDEN OBRÓT WAŁKA APARATU ZAPŁONOWEGO. Ale zaraz, zaraz może tam jest dwusuw, wtedy obroty są identyczne.
Dziękuje za pomoc. Rzeczywiście jeżeli mam się dobierać do tego multitimera to wolałbym najpierw popatrzeć na coś o czym sugeruje Motronic. Może kolega będzie tak miły i napisze coś więcej. Pozdrawiam
Tak, regulator zaworów. To możliwe. Prawy czy lewy? Pierwszy od kopułki
Opel przed wyświetleniem "check" miewał błąd 13, który pojawił się ze 2-3 razy (auto mam dwa miesiące). Dziś w trakcie jazdy zapaliła się kontrolka awarii. Po odczytaniu kodów wyświetliło błędy 31 oraz 39 (sprawdzanie odbyło się przy zgaszonym silniku). Odłączyłem klemę, po przejechaniu ~kilometra ponownie te same błędy. Czy przez jakiś czas mogę jeździć?...
Uszkodzony sterownik na pompie. Ta odpowiedz tłumaczy wszystko
Witek, ale nie wiadomo jaki motronic tam siedzi a jest różnica w pinologii dla 4,1 i 1,5
Motronic Bardzo Ci Dziekuję za pomoc !!! Pozdrawiam i Zycze Ci powodzenia!! :D :D :D
Pod jaki komputer podpinałeś? Tylko to mnie interesuje w tym wątku.
Panie ja tym w astrze F z silnikiem x17dtl ustawiałem początek wtrysku-Motronic mi mówił co i jak;p
Witam motronic:) a powiedz mi czy jak wrzucę mu nowego softa da radę??
7323824 to czego wymagam to w sumie moja sprawa. Z twojego postu wnioskuje, że skoro to stare auto to nie musi poprawnie chodzić, nie musi hamować i nie musi wyglądać... Motronic proszę o rozwinięcie swojej myśli.
Nie mam pojęcia niestety, a dobrze byłoby wiedzieć. Wracam własnie z garażu. Odpaliłem auto i obroty ok. Niestety przez chwilę. potem stanęły na 1.5tys. odpialem kleme i po zabiegu wszystko dobrze. Podczas wspomnianych podwyższonych obrotów napięcie z czujnika nadal na poziomie 0,68 - 0,69V Chwilowe odpięcie klemu lub wtyczki z czujnika, na jakiś czas...
Schemat czego potrzebujesz? I co chcesz polutować? Schemat Sterownika , co polutować -sterownik
motronic ma racje, na zegar jest jedno pinowy, a na ecu jest dwu pinowy niebieski
Kolego Motronic. Jeśli jest uwalona sonda to bez resetu komputera efekt będzie mizerny nawet po wymianie sondy. Kolega robert pisze "Na drugim biegu jak pocisnę to idzie dobrze nie gaśnie" Więc gdyby pompa nie dawała odpowiedniego ciśnienia to silnik traciłby moc podczas tego "ciśnięcia". Kolego Motronic, wpierw się czyta, a potem udziela odpowiedzi.
Odłącz pompę obiegu wtórnego i już. Do czego służy ta pompa ? Pozdrawiam Mariusz
Motronic rob co chcesz, każdy problem jest problemem. Teraz wiem że czujnik poziomu paliwa do wymiany.
(np. C16NZ). C16NZ i astra G? Kolego, opel o tym silniku zapomniał w roku 1993 Jeżeli motor to 8V to wiadome, że tylko i wyłącznie X16SZ Wybacz mu napisał "np c16nz"
Kolega Motronic ma rację tam jest układ lampki przez przekaźnik i należy ten przekaźnik sprawdzić.Może być uszkodzony.
Tu masz linka. http://astra.autokacik.pl/download/kody.... Pozdrawiam Zainteresował mnie ten temat z powodu zamieszczonego linka. Mam już zestawienie kodów błyskowych w zależności od zastosowanego w silniku układu wtryskowego (Multec, Motronic M1.5.2, M2.5, M2.8 ). Po porównaniu obu zestawień okazało się, że przyczyny usterek przyporządkowane poszczególnym...
Motronic ,ale G 2.0 klimatyzacja, wspomaganie i reszta 75A zdechnie po krótkim czasie.P
Wieszają się zawory kolega Motronic ma rację.Można kupić chemię do czyszczenia nagarów na zaworach i sprawa się wyjaśni.Pozdrawiam.
motronic kolego a co ma sterownik do tego łapie poetrze a jest w tym aucie gaz????
do MOTRONIC-a a możesz zaznaczyć na fotce wtryskiwacza gdzie dokładnie te oringi mają być,będę wdzięczny
Techa już miałem i też nie szedł, chyba że pójdzie na RS232 ale w lapku takowego nie posiadam. O dalszych postępach będę informował. Czy ktoś posiada namiary do MOTRONIC z forum? I czy życzy sobie aby się z nim kontaktować?
Motronic. Na scrinie: Pomiar wykonany na oryginalnym przepływomierzu GM Siemens: 0,7 V i 10,4 kg powietrza. To jest ok.
Motronic, dzięki! Wymieniłem moduł i na razie, przez dwa dni nic sie nie dzieje, czyli powinno być ok! pozdrawiam
Może być owijka na kablu do świecy. Kable są nówki NGK tak samo świece.
55Ah i będzie gites. a jakąś firmę konkretną polecasz? czytałem ze wporzo są centra i bosch
Witam Dokonałem własnymi siłami SWAP silnika z Vectry B 2.5 V6 (kod silnika X25XE sterownik Motronic M 2.8) do Opla Astry G. Wszystko ładnie i pięknie, ale odczyt obrotów w Astrze G jest zawyżony w stosunku 3/2, np. wskazanie obrotomierza to 3000 [obr/min] podczas, gdy w rzeczywistości jest 2000 [obr/min]. Sprawdziłem to programem do LPG. Chcąc zostawić...
prawdopodobie jest tak jak napisał Motronic moduł pada a znajduje sie pod cewką zapłonową najlepiej go podmienić częsta przypadłość
czyli jak zawsze był termometr to i zawsze była poprowadzona do niego wiązka . zostało Ci tylko kupić termometr i podłączyć :arrow: Motronic a czy w oplach termometr zawsze był umieszczony w przednim zderzaku?
Kolega Motronic ma racje wystarczy tylko transponder z imo plus adaptacja ze sterownikiem silnika i powinno być ok.
Złe informacje. Ok rozumiem, więc jaki tranzystor powinienem tu dać? BUZ12?
Zrobiłem kilka pomiarów, przebieg z lewej obrazuje pracę na bardzo wolnych obrotach (na granicy zgaśnięcia), przebiegi po prawej stronie pokazują pracę silnika także na biegu jałowym ale na wyższych obrotach, silnik bardziej rozgrzany. Silnik cały czas pracował na benzynie. Nie wiem czy dokładnie o to chodziło Ci Motronic . Co jeszcze mógłbym sprawdzić...
wypnij nastawnik i zobacz czy będzie ten sam błąd, czy że wartość rezystancji za duża. Nie znam tego systemu z alfy, ale motronic 1.5.5 siedzi w corsie X10XE i X12XE, jak i w astrach, w oplach grzebię najwięcej i wiem jakie problemy generuje ów nastawnik :)
Kolego Motronic to co jest potrzebne aby niewylogowany sterownik po podłaczeniu do drugiego auta zadziałał bez żadnych kombinacji.
wszystkomożesz dostać na warszawskim wolumenie. link http://autokacik.pl/showthreaded.php?Cat...
...i wszystko jasne, nic nie dodam tylko wielki ukłon w stronę Motronica, wielki Ci on jak wieśc gminna niesie. Pozdrawiam i DZIĘKUJĘ
Motronic nie spieraj się ze mną, w sobotę wyciągałem alternator w takim aucie, byłem trzeźwy, w pełni władz umysłowych itd... :)
Motronic wam pisze sprawdzic parametry a nie błedy. Przeciez nic sie nie bierze z kosmosu. Trzeba szukac a nie wymieniac.
Więc masz odpowiedź. Merytoryczne odpowiedzi padły : ele5, Motronic, przem27, ociz i chyba ja - ale ja się nie znam. pozdrawiam PROSZĘ MODERATORÓW O ZAMKNIĘCIE TEMATU - TEN CZŁOWIEK MOŻE SOBIE ZROBIĆ KRZYWDĘ !!!!!!!!!!
Motronic już ci napisał, w czym problem-silnik śmieć, pochwal się jeszcze ile oleju mu bimbujesz na dolewkę co jakiś czas.
Przede wszystkim inna instalacja,inny sterownik. Nie łudź się, aparatów zapłonowych nie przełożysz. Czy to pisane przezroczystą czcionką?
KmiecikSe-pisanie bzdur to nie na tym forum. To samo mariolee. jak bzdety to moze poprawisz kolegów?
Masy nie tak się sprawdza przyjacielu, miernik tu jest niewskazany, no chyba, że wie sie co się mierzy i jak sie mierzy Jak w takim razie sprawdza się masy? Oczywiście poza metodą z żarówką. Czasami miernik pokaże 120 om, a masa będzie całkiem ok. Jeszcze się z czymś takim nie spotkałem.
Tylko jeden model 1,6 miał aparat-C16NZ. Tam był nadajnik magnetoindukcyjny ( cewka). Reszta astr 1,6 miała zapłon bezpośredni (EDIS). Halotron był tylko w astrze 1,4. a gdzie jest ten nadajnik magnetoindukcyjny? pod kopułką??
Motronic napisał: A widziałeś kiedy w takiej astrze kable zpłonowe? Bo ja wiem że ich nie ma. I nie będzie to to, co lamery zawsze podejrzewają, czyli silnik krokowy. A po co chcesz resetować? Sądzisz, że jak wyczyści krokowca, zrobi reset kompa, wymieni sondę lambada i wymoczy w rozpuszczalniku zawór Edgara dalej będzie źle? Aleś pomógł. No teraz to...
Witam. Koledzy w sumie prosił bym o potwierdzenie bądź sprostowanie mojej diagnozy. Jak w temacie wypadanie zapłonów na 2 cylindrze, autko chodzi prawidłowo kilka minut bądź kilka sekund po odpaleniu. Po tej chwili zaczyna wypadać zapłon na 2 cylindrze iskra jest natomiast gdy zaczyna kuleć znika impuls kluczowania 2 wtryskiwacza. Obstawiam uszkodzone...
Jestem poważny jak 9 miesiąc. no dobra ale to nie jakaś "urban legends", sprawdzone empirycznie? jak to można wytłumaczyć logicznie?
Gniły ścieżki pod samymi przekaźnikami, zwłaszcza po tym małym, w rogu płyty. Nawet jeśli nigdzie na wierzchu nie widać zielenizny?
Mylisz astrę G z astrą H Jak mylę to proszę o usunięcie moich postów.Proszę,bo mi się pomyliło.
Motronic, jeśli wiesz co tam nie bangla czy byłbyś tak miły mi napisać co tam trzeba naprawić - zakładając że nie jestem mechanikiem z zawodu ;)
Można naprawić Tak z ciekawości, jak Ty to w ogóle otwierasz? Ostatnio próbowałem zajrzeć co tam siedzi ale szybko sobie odpuściłem.
NZ były Hallu) Owszem. C14NZ. A sprawa się tyczy 1,6 no właśnie! ale jeżeli tak twierdzisz .
schemat motronic astra oznaczenia motronic bosch motronic
ustawi adres publiczny karta zabezpieczona zapisem powolne narastanie
samsung rsh5zlbg theben instrukcja
Zamiennik baterii Enestar do Lenovo ThinkPad X230 - czy warto? Żarówka do włącznika świateł awaryjnych Chrysler 300M: Typy i Wymiana