Podstawowe różnice: Jetronic steruje tylko wtryskiem paliwa. Motronic steruje wtryskiem i zapłonem.
Typ wtrysku KE - Motronic , ciśnienie paliwa 6,1 do 6,5. Wypinałeś wtyczkę na rozdzielaczu paliwa , a zachowuj e się tak , ponieważ masz niskie ciśnienie paliwa - silnik przez chwilę pracował na paliwie z wtryskiwacza rozruchowego. Pompa do wymiany.
na filtrze paliwa można orać i rzepę siać. Toż przeca wiosna, kwiecień, to WIO w pole - w maju już za późno na jare (kto ze wsi, ten ostatnie słowo zrozumie) :D
Pewnie żeś pomylił, zdejm gumianą osłonkę i zobacz czy przewody idą w ekranie, jak tak to wtyczka czujnika wału, jak nie, i jeden będzie brązowy to potencjometr.
Masz Uno 1.0 FIRE (45 i.e.) na wtrysku BOSCH Mono Motronic MA1.7.
Motronic niewyraźnie napisał?
Tak jak pisze Motronic , zawór oparów paliwa z baku , tłumaczony nieprawidłowo "kanister".
Czy jest zasilanie wtryskiwaczy? Czy jest sterownie wtryskiwaczy? Pompa pracuje? Jest ciśnienie w listwie?
jak każdy element mechaniczny.
zasilania sprawdzić. I masy na głowicy.
Jeś będziesz prawidłowo eksploatował (odpalanie na benzynie i dopiero potem na gaz i zawsze miał dość paliwa) to nie musisz niczego więcej odłączać tylko wtryskiwacz
Trzy pierwsze dotyczą systemu ciśnienia paliwa (zły sygnał, sygnał za duży, sygnał za mały). Dwa ostatnie długoterminowej regulacji mieszanki.
Sprawdź przekaźnik,kiedyś robiłem kadeta GSI i tam była tego przyczyna i za tydzień wyszła kostka stacyjki,jak mówię tylko sugeruję.
System wtrysku paliwa MONO-MOTRONIC MA 1.7 BOSHA.
Odwazny jestes kolego skoro jezdzisz z cieknacym wezem od benzyny. Jak najszybciej zrob tak jak pisal ci Motronic czyli wypnij zasilanie od pomy chyba ze ktorego dnia "zapalisz" silnik az za nadto ;)
Sprawdź ciśnienie paliwa i czujnik temperatury. http://vwts.ru/injector/mono-motronic/mo...
A gdzie w gaźniku ten olej jest? To do mnie? Sam autor napisał. zauważyłem że w pompce paliwa , gaźniku i układzie dolotu powietrza od gaźnika do filtra jest dużo oleju Pewnie cała gardziel rozpylacza ufajdana.
Ten jeden przekaźnik (w skrzynce obok zbiorniczka płynu hamulcowego) jest właśnie od pompy paliwa - Motronic prawdę pisze... W tej skrzynce możesz mieć np. drugi jeśli będziesz miał spryskiwacze reflektorów itd... Przekaźnik pompy paliwa jest koloru FIOLETOWEGO. Jak chcesz sprawdzić pompę (praca) z pominięciem przekaźnika to go wyjmij i zewrzyj zacisk...
Fragment tabeli kodów simtec napięcie akumulatora to kod 49 a nie 56 46Przekaźnik pompy powietrza lub obwód (Simtec) 47Przekaźnik pompy powietrza lub obwód, niskie napięcie (Bosh Motronic, Simtec) 48Napięcie akumulatora, niskie napięcie (Bosh Motronic, Simtec) 49Napięcie akumulatora, wysokie napięcie 51Błąd pamięci programowej lub obwód (Bosh Motronic)...
Motronic, pin FP rozumiem dotyczy pompy paliwa? Czyli w tej sytuacji prawdopodobnie poszedł bezpiecznik pompy lub przekaźnik? Wiecie może gdzie jest położony w tym modelu ?
Motronic M1.5. Do elektryka. Ciśnienie paliwa? Zasilanie +12V wtryskiwaczy?
ta kontrolka to właśnie lampka migająca w samochodzie która zapala się i gaśnie odpowiednią ilość razy i to oznacza dany kod. a za pomocą interfejsu podłącza sie samochud do komputera w moim przypadku do laptopa i za pomocą programu np. VWtool można odczytać kod błędu... Teraz to dopiero mi zamąciłeś w głowie. Błagam Cię napisz porządnie i dokładnie...
Witam Od nie dawna planuję stworzyć sobie jakiś komputer pokładowy a że jestem początkujący to mam pytanie czy jest gdzieś impuls wtrysku w mechanicznym wtrysku mam Audi 80 2,0 na wielopunkcie z komputerem KE-Motronic. Pozdrawiam
Sprawdzales cisnienie paliwa?
Motronic ale mi chodzi o podgrzewacz w filtrze paliwa
Najlepiej zastosować jakiś najprostszy ukł.wtryskowy pierwszych generacji np.Motronic 4.1 . Jest bez sondy lambda a czas wtrysku jest obliczany na podstawie tem.silnika,tem.powietrza zasysanego,ilości zassanego powietrza(przepływomierz klapkowy).Powinno działać bez problemu!ewentualne korekty można wprowadzić regulując ciśnienie paliwa. Motronic był...
już się wszystko wyjaśniło. przyczyną było słabej jakości paliwo co doprowadziło do rozwalania wytrysków i co za tym idzie turba, po wymianie 4 wtrysków i turba samochód jeździ jak dawniej. A dawka paliwa jaka jest, ile mg/suw? na 2 pierwszych jest w normie okolo 2.9 a na dwoch tylnych -30. koszt: turbo - 700zl wtryski - 350 x 4 = 1400 robocizna + laweta(...
Diodę led z rezystorkiem bezpośrednio pod piny, żarówkę może być ciężko wypatrzeć jak rozrusznik wolno kręci - te impulsy są bardzo krótkie. Możliwości są dwie, no powiedzmy trzy - pompka paliwa wyje, ale nie pompuje paliwa, brak zasilania na wtryskiwacz -> urwany kabel, spalony bezpiecznik, skopany "przekaźnikowy emulator" lub jak to się w motronicach...
No tak podejrzewałem, że może być coś nie tak z racji oscylacji. Jedyne co niepokoi to długi czas ustabilizowania się dawki paliwa - obserwacja z filmiku.
Jako mechanik masz przecież miernik ciśnienia paliwa. I lampe strobo żeby zobaczyć czy ci się rozrząd nie rozjechał. Sorry ale jak widze naprawe rozrządu w tym silniku to wnioski same się nasuwają
Może Motronic Ci pomoże ?
Po kiego tak to skomplikowali, sterownik z ke-motronica, który mam teraz też załącza pompę na 3 sekundy a później wystarczy mu sygnał z halla i zwykły przekaźnik
Jak z filtrem po drugiej pompie? Jakie jest ciśnienie paliwa , możesz zmierzyć?
Silnik po prostu nie dostaje paliwa. Czemu? To już sam musisz sprawdzić, ciśnienie na pompie, na listwie, itd...
liczyłem na odpowiedz Motronica ,oczywiscie POMÓGŁ dzieki stary
Jaki to motronic? W zły pin podłączyłeś
A imo nie odcina tylko pompki paliwa?
NA motronicu zjadłem już zęby. Jest kilka opcji, Sprawdzić wszystkie filtry, wbrew pozorom jest tam ich kilka W zbiorniku na pompce, pod autem na drugiej pompce oraz na rozdzielaczu paliwa po odkręceniu śruby od wężyka zasilającego, wszystkie te 3 można wymyć. Pozostaje do wymiany jeszcze filtr ten duży wymienialny. Ciśnienie jest tam ważne gdyż wtryskiwacze...
Witam algorytm αn (alpha-n) polega na tym że ilość wtryśniętego paliwa jest określana na podstawie obrotów silnika oraz kąta uchylenia przepustnicy.. wartość taka jest obliczana i programowana w sterowniku na podstawie badań laboratoryjnych. takie coś było stosowane np. systemach vw/audi pt. mono-jetronic/motronic (wtrysk jednopunktowy). Algorytm...
no to motronic :)
Masz tam sterownik : Bosch Motronic 5.1?
Nieznam kodu silnika, ale jezeli to motronic, to wtrysk jest sekwencyjny.
12 Rozpoczęcie diagnostyki 13 Sonda lambda - brak zmian napięcia/przerwa 14 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - niskie napięcie 15 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - niskie napięcie 16 Czujnik spalania stukowego - brak zmian napięcia (Bosch Motronic, Simtec) 17 Czujnik spalania stukowego 2. - brak zmian napięcia (Bosch Motronic, GM Multec)...
przestawionymi fazami rozrządu lub rozrząd przestawiony zatkanym wydechem może katalizator zatkany To już wiem znaczny niedomiar paliwa w stosunku do powietrza Tu przemyśle. Temat do kosza proszę , nabijać się , wyżywać ... nie na mnie. Dodano po 3 Odłącz na próbę przepływomierz. EECIV świetnie chodził bez Auto nie ma mocy na benzynie jak i na gazie....
Czy immo może być zintegrowane ze sterownikiem silnika - ECU ? nadmieniam że jest to sterownik "motronic" firmy B*****.
Np zalewa się paliwem. Albo wręcz na odwrót-nie dostaje paliwa. Albo kompresja zawija się pod nadkola? Na gazie jest to samo!
Może być problem. Nieda się jeździć samochodem? Jeśli się da to zrobić ż 200km na pb. nie da sie jezdzic na benie wogole Dodano po 4 nic na rosstech wlanie nieznalazlem To nie przez gaz w takim wypadku. Jak ciśnienie paliwa etc?
Super chłopaki ale jak jeden z kolegów zauważył jest to Octavia II rocznik 2008 silnik na pompowtryskach. Jak pisałem czujnik temperatury paliwa * dla nie wtajemniczonych znajduję się na przewodzie idącym od filtra paliwa i jest wymienny dochodzi do niego wtyczka 2 pinowa * Tak więc korekcja dawki początkowej odpada :) Podejrzewam uszkodzenie wiązki...
Wydaje mi sie ze powinien to byc jeden z tych ktore sa przymocowane do sciany grodziowej na srodku w komorze silnika. Jesli masz układ Motronic to jeden powinien byc od pompy paliwa, przez drugi idzie zasilanie na wtryskiwacze a trzeci włacza podgrzewanie sondy lambda.
Spróbuj z samym bezpiecznikiem pompy nr19. Niby nie odcinasz nic poza zasilaniem pompy i wtryskiwaczy. Ale w którymś Motronic-u spotkałem się z tym że jak złapie błąd wtryskiwaczy to przestaje je sterować. Może ten Simtec się podobnie zachowa... Z resztą sam sterownik gazowni pewnie będzie głupieć jak na wtryskach benzynowych plusa nie będzie. Tak w...
Sprawdź że ciśnienie paliwa, nie ma tam żadnego czujnika wtrysku, to stary KE-Motronic.
Kto teraz dojedzie jak dwóch grzebało a trzeci się śmiał. Opisz objawy. Kody błędów. Lampka silnika się pali czy miga. Sterowanie wtrysków jest iskra jest. Napisz coś więcej albo zrób jak radzi Motronic.
Witam, panowie Kappa 2.0 na Bosch Motronic, nie steruje wtryskami, cewkami ani pompą paliwa. Sterownik silnika widzi błąd opisy jako 200 (nie mam opisu - będę wdzięczny) oraz NIE WIDZI obrotów silnika. Czujnik wału nowy - efekt ten sam. Kable czujnik-ECU OK. Pytanie: Czy ktoś się spotkał z podobnym przypadkiem? Wychodzi, że uszkodzony jest sterownik...
Witam za zasilanie tego silnika odpowiada jednopunktowy wstysk paliwa Bosch Mono Motronic a w wersji 66 kW jest to wtrysk Boscha Mono Jetronic to tak na wstepie , silniki te roznia sie stopniem sprezania wiec maja inne tloki albo glowice. Jestem szczesliwym posiadaczem Golfa 2 1.8 (RP) 66kW i powiem ci ze te 15 km naprawde czuc :)
w tym aucie najpierw masz przekażnik główny który złącza +12v na ecu wtryski i na przekażnik pompy paliwa najpierw sprawdz czy na pin37 ecu masz napięcie jak jest to zobacz czy na przekażniku pompy paliwa na cewkę przychodzi +12v bo druga strona cewki jest zwierana przez pin 3 ecu do masy. Dodano po 1 to jest opis do sys Motronic 1.3
Motronic rob co chcesz, każdy problem jest problemem. Teraz wiem że czujnik poziomu paliwa do wymiany.
28 to problem w obrębie przekaźnika pompy paliwa, ale ja bym sprawdził czy nie jest coś nie tak z zaworem EGR albo z czujnikiem podciśnienia. EGR wyczyszczony także raczej odpada. Zauważyłem że 1 ze wtryskiwaczy jest wilgotny od benzyny
Slaba masa. Chyba na kutasa. ........ Zrobione. Tak to sie zawsze kończy................
Na przewodzie paliwowym ma nie być żadnego zaworu! Podczas pracy na LPG ma być odcinane sterowanie wtryskiwacza, pompa paliwa może być wyłączana ale nie musi.
przeplywomierz mierzylem jest z nim wszystko ok mam raczej motronic 1,5 , ale ide sie upewnie zw
a czy fazy rozrzadu nie sa przestawione?? lub zle zamontowane kolo czujnika polozenia walu? Do tego co napisal Motronic zmierz jeszcze kompresje
Może tylko pompa padła albo wężyk w zbiorniku pękł. Probówka w rękę i do roboty. Chyba że sterowanie przekaźnika sprawdzone, wtedy do sprawdzenia zostaje plus na cewkę przekaźnika i ciągłość przewodu do sterownika . Plus na cewce jest = zapłon włączony . Pozostaje sprawdzenie ciągłości przewodu do sterownika. Które to gniazdo ? Bo mi wychodzi gniazdo...
Obrotmierz w tych samochodach impulsy bierze z przekaźnika pompy paliwa. Trochę mi się to wydaje dziwne ale na to wychodzi... pin 23 ECU. Niemniej właśnie dlatego pytałem skąd bierze impulsy.
Jaką sondę? sondę lambda oczywiście
Opel Vectra 2.0 1989 rok silnik C20NE system Motronic 4,1 .Nie uruchamia przekaznika pompy paliwa i wtryskiwaczy.Sprawdzone masy i zasilanie sterownika. Sprawdzone czujniki ,przekażniki ,zbadany przebieg czujnika położenia wału oscyloskopem.Wiązka elektryczna zdemontowana i sprawdzona.Odczyt poprzez CDIF2 nie pokazuje żadnych błędów (nie pokazuje błędów...
Może i taki temat gdzieś był ale nie chodzi wyszukiwarka więc zakładam nowy.Mój problem jest taki. Samochód jak w temacie silnik 2,0 rok 1992 wtrysk wielopunktowy Motronic 1.5. Wszystko pracuje normalnie, działa pompa paliwa, pracują wtryskiwacze nie ma tylko iskry. Obwód cewki zapłonowej sprawdziłem i jest OK, cewka sprawna. Myślę że uwalony jest sterownik...
Przekaźnik zielony polutuj. masz na mysli ten od pompy? No i co tam lutować?
Motronic, jakich oporów przepływu? To ma być na zewnątrz rury wydechowej, nie w środku.
Którędy to paliwo kradną, dziurawiąc zbiornik, że zastosowałeś taki sposób pomiaru jaki jest? Bo równie dobrze można było zrobić czujnik nieobecności korka wlewu. Jak wlew zabezpieczony jest skrzynką/kołpakiem uniemożliwiającym proste i szybkie ściągnięcie korka, to w ruch idzie wkrętarka akumulatorowa - i dziurka spustowa gotowa. Na dobrą sprawę większość...
najlepsze jest to że dopiero jak połacze sie silnikiem 1.8 to parametry bieżace pokazuje ok To nie wina auta, tylko chińszczyzny którą tam podłączasz. 1.8 z tych lat też miały Motronic 1.7.3.
Diagnozowałeś go?? Zacząłbym od sprawdzenia temperatur, ciśnienia paliwa, a jeśli to nie pomoże to sterownika.
Obroty masz na 3 tys. cały czas zaraz po odpaleniu? Powiedziałbym, że to brak zasilania ECU ale skoro pali na gazie to jest iskra ( tylko nie wiem jak u Ciebie jest sterowana ). To jest zwykły mono-motronic tak jak w 2.0 ABT? Jeśli tak to ECU steruje iskrą co oznacza że ECU ma zasilanie. Sprawdź jeszcze raz bezpieczniki: od podświetlenie to jest to...
powinien dzialac na gazie nawet po pominieciu rozdzielacza Działać będzie, ale będzie słabszy. Kąt wyprzedzenia zapłonu zależy w dużej mierze od pozycji klapy spiętrzającej. Po za tym po każdej "zmianie" w dolocie musiał byś na nowo regulować gaz. Jeżeli dobrze pamiętam to te silniki mają jeszcze aparat z regulatorem podciśnieniowym Żle kolega pamięta,...
Właśnie , nie gaśnie w czasie jazdy!!!! Zrób co piszę , a będziemy wiedzieć bardzo dużo! Nie napisałeś czy masz napięcie na cewce , pin nr.5 , a te sygnały mierzyłeś na pinach 2 , 3 i 4? Leje benzyna , to znaczy ,że nie immo , bo ono wyłącza przekaźnik podający napięcie na wtryski , grzałki lambd i na pompę paliwa. Opieram się na sterowniku Motronic...
Mówisz o tym w skrzynce. Podwójnym. Jeden zapina na sterownik a drugi wewnętrzny pompę paliwa. Jeżeli o tym myślisz to sprawdzałem na krótko dwa obwodi i nic. To samo.
Motronic niestety nie mam probnika ciśnienia paliwa. trans-serwis , tak pod obciążeniem był tylko miernik a pompka była odpięta jak mierzyłem. odpaliłem auto jeszcze raz awaryjnie na LPG i zaskoczył odrazu , pojeździłem trochę , rozgrzałem silnik , przełączyłem na benzynę i chodził bez zarzutu. Zgasiłem auto , odpaliłem znowu tyle ze tym razem na benzynie...
Kolego dziękuje za zainteresowanie. Sprawdzę czy dochodzi sygnał o prędkości. Czujnika włączonego biegu raczej nie ma. Sterownik bardzo ubogi, bo Bosch motronic 1.5.5. Jakichkolwiek błędów na komputerze brak.
Motronic Bardzo Ci Dziekuję za pomoc !!! Pozdrawiam i Zycze Ci powodzenia!! :D :D :D
Wtryskiwacze tam otwierają się przy 3,4 Jurek, trochę wyżej, to Ke jetronic.
Uważam, że forum istnieje po to aby można było uzyskać porady. No przecież dostałeś poradę: Myśl co może być przyczyną. Kombinuj. Analizuj.
Schemat do znalezienia na necie, pompa zasilana przez przekaźnik Motronica nad lewym reflektorem, dalej przez wiązkę wzdłuż prawego progu, przechodzi pod podłogę na wysokości słupka b.
Sterownik silnika wymieniłeś ?, 1,9 miał Motronic BMS ,a 1,6 M1.7.3.
za sterowanie cewką i pompką paliwa ale też jest połączony z czujnikiem halla i sterownikiem silnika. Regulamin pkt 14 wyszukiwarka
Schemat czego potrzebujesz? I co chcesz polutować? Schemat Sterownika , co polutować -sterownik
Z tymi zdjęciami poszedłeś po bandzie kolego, Trudni nie zgodzić się z kolegą Motronic . Co do usterki sprawdziłeś czy do silnika dochodzi paliwo ? To że sobie dolałeś 5 litrów nie załatwia tematu paliwa wcale.
Jak kolega wyżej. Obydwaj nie wiecie jak działa elektroniczny czy elektryczny system wtrysku, a zabieracie głos, wprowadzając zamęt swoimi "poradami". Napiszcie mi proszę, do czego potrzebny jest czujnik wału w systemie K-jetronic, oraz co z nim wspólnego ma system Motronic? Najprostszym rozwiązaniem układowym uruchamiania pompy paliwa jest tak jak...
najprawdopodobniej masz uszkodzony czujnik temperatury cieczy i po nagrzaniu silnika zawyża faktyczną wartość temperatury jednak najlepiej to odpytać na testerze wartości w danych rzeczywistych ,sprawdzić ciśnienie na cylindrach i wydatek pompy paliwa jesli tu chodzi o silnk C20NE sterownik motronic M1.5
Sprawdź czy trzyma ciśnienie jak pompka nie pracuje. Systemy Bosch Motronic zazwyczaj tak mają że pompa pracuje tylko jak silnik kręci i tak jest w tym przypadku.
Sterownik nie ma możliwości pogłaczenia grzałki wiec nawet nie bede kombinował. Nowsze Mono-Motronic też nie "obsługują" grzałki, tylko zasilana jest ona cały czas razem z pompą paliwa.
Spróbuj odłączyć elektromagnetyczny regulator ćiśnienia paliwa rozdzielacza, miałem kiedyś identyczny problem z audi 3A. Po odłączeniu regulatora ciśnienia wtryski robocze ruszyły, sterownik tak jakby cały czas był w trybie CUT-OFF . Nie udało mi się tego w 100% naprawić, wtyczki czujników silnika były błędnie popodpinane do czujników (ktoś pomylił...
mój golf III 1,8 po awarii pompy paliwa nie odpala. Chciałbym dowiedzieć się gdzie znajduje się moduł sterujący bosch mono motronic.Nie mam iskry na świecach pompę naprawiłem. Rok produkcj 1998 55kW typ Variant Silnik AAM
Jakoś nie udało mi się znaleźć na forum, więc pozwolę sobie zadać pytanie: Jak w temacie. Poszukuję *dokładnego* opisu tegoż systemu. Chodzi mi zwłaszcza o opis interface'u do komunikacji z procesorem głównym (przebiegi czasowe i takie tam). Opis procka głównego też by się przydał. Potrzebuję tego opisu, by zrobić miernik zużycia paliwa. Dzięki wszystkim,...
Autodata twierdzi, że w Y10 z silnikiem 1.1 był zarówno Jetronic jak i Motronic, ale mniejsza o to. Ważne jak prymitywny jest to system. Jedynym kanałem kompensacji jest sonda lambda, nie ma żadnych innych istotnych czujników (w szczególności MAP/MAF), więc krytyczne jest poprawne działania czujnika położenia przepustnicy i mechaniczna kondycja silnika,...
do MOTRONIC-a a możesz zaznaczyć na fotce wtryskiwacza gdzie dokładnie te oringi mają być,będę wdzięczny
Opowiadasz. A jak ma ktoś gaźnikowca to zanim pompka napełni komorę pływakową to ile zejdzie czasu? A jak sądzisz, co odcinali we wszystkich K i KE motronicach? I ostatnie-skąd się biora w warsztatach te samochody ze zleceniem "na gazie idzie na benzynie nie idzie"?
Jak może być większe zużycie paliwa przez to, to jest faza jazdy na etylinie i jest tak traktowana, jak by instalacja LPG nie istniała. Kilka ostatnich wypowiedzi w tym moja dotyczyło tego iż niektórym szkoda 20PLN na zatankowanie benzyny - by nie spalić pompy - której przy instalacjach mieszalnikowych nie zużywa się tak dużo jak przy wtryskach gazu...
D.J. Slim tak w tych trzech przypadkach takie samo jedno napięcie ktore pozostaje bez zmian. Motronic- i w tym i w tym przypadku napiecie wynosi 4.79v
jaki to kod silnika jest wiem po nr.komputera.problem jest taki ze pompka paliwa pracuje caly czas po włączeniu zaplonu a wtrysk otwiera sie,czyli zalewa silnik.potrzebny mi schemacik do sprawdzenia ktore piny w kompie zasilaja pompke paliwa i wtrysk.emeryt ja mam oznaczenie numerów kompa do 25 pinów a ty mi piszesz ze w trysk jest sterowany z 35 pina??.znalazlem...
Witam Mam pytanko odnośnie kodów jakie mi wyskoczyły tj. 17-Czujnik spalania stukowego lub jego obwód, brak zmian napięcia (Bosch Motronic, GM Multec) 29- Przekaźnik pompy paliwa lub obwodu, niskie napięcie (GM Multec) 71-Czujnik temperatury powietrza lub jego obwód, wysokie napięcie Kod 29 spróbuje sie pozbyć przez wymiane przekaźnika 71 wymienie czujnik...
Motronic, masz rację, mam teraz dwa na stole przed sobą i tam nie ma żadnych diod zenera ani transili, tylko zwykłe, prostownicze
motronic komputer paliwa oznaczenia motronic bosch motronic
schemat migacz tranzystor podtrzymać sekunda sharp migające podświetlenie
Zamienniki dla TB2906HQ: TDA7850, TDA7388, TDA7492 Komputer nie widzi głośników zewnętrznych - kod 10