Masz rysunek z momentami dokręcania podanymi w nawiasach . To czego jeszcze tam nie rozumiesz ? Dodano po 6 1. Wał 120Nm 2. Wałek rozrządu 35Nm 3. Śruby miski i obudowa rozrządu . 15nm
Silnik MPI i czujnik wałka gdzie ty tam widziałeś, ty wiesz jak zbudowany jest ten silnik bo mieszasz w temacie, ty chyba nie widziałeś tego silnika w realu O przepraszam ale tak się złożyło że posiadam taką fabianę z motorem mpi kod AME . Poza tym dla diagnostyki rozrządu to blok pomiarowy nr 12 . Pozycja 3 - nr zęba wału korbowego przy zmianie zbocza...
Ma być 12 sworzni, nie ogniw. Liczysz pomiędzy znacznikami na kołach zębatych. Tego się nie da źle złożyć, nie wejdą koła na kliny.
Czujnik wałka jest obok filtra oleju.
Na skrzyni masz taką gumową osłonkę. Może ją być słabo widać bo zarosła brudem. Znajduje się "pod cewkami" - oczywiście na skrzyni, sporo niżej. Ma kształt prostokątny. Aby dojrzeć nacięcie musisz się trochę pogimnastykować - jest na kole zamachowym. https://obrazki.elektroda.pl/2554190500_... Zdjęcie do góry nogami :D
W felicji na słuch w Fabi 1,4 8V mozna VAG-iem.
Witam Co można poradzic w tym temacie ? ano tylko ze swojego doświadczenia nie nalezy brać TRW nie jest to pierwsza liga Contitech Optibelt choc mało znana firma na nasztm rynku, rolki najlepiej INA Jesli chodzi o sprzęgło to nie ma znaczenia czy Valeo czy sachs bo w wiekszosci te firmy ze soba kooperuja . Najlepiej wymontowac i brac to co było tylko...
Tyle tylko że tam nie ma wariatora albo jest wyciągnięty łańcuch albo napinacz nie trzyma albo któraś łyżwa pęknięta rozbiórka weryfikacja wymiana wszystko. Zresztą ten zestaw jest bardzo tani kółka łańcuch napinacz łyżwy kosztują 300 parę złotych a jak jeszcze się zdecydujesz na pompę oleju to 500 parę złotych. Autor po prostu liczy na to że ktoś mu...
Witam, w Octavi 1 z silnikiem 1.6 MPI cieknie przy samej pompie wody. Trzeba zrzucać rozrząd aby to uszczelnić?
A więc pisz że chcesz sie dowiedzieć w którym miejscu jest czujnik.Tak, jest z tyłu głowicy nad wyjściem z czwartego cylindra. Wtyczka 3 pin.Zasilanie 5v,masa,i sygnał.
Witaj Kabli nie pomylisz bo to by wtedy nie paliło przynajmniej na 2 cylindry. Tak końcówki na świecach musisz dokładnie po wciskać. Bo tam będą straty a po czasie i to krótkim i tak wypali i kabel i gniazdo cewki. Ważna jest też przerwa na świecy. Dodam że producent robi świece "z jakąś tam" umowną przerwą a konkretny model silnika potrzebuje konkretną...
Witam. Potrzebuję schematy rozrządu do Skody Citigo 1.0 MPI 3 cylindry. Ktoś coś?
Wałek rozrządu znak na kole na godz. 17 odnośnik na osłonie wewnętrznej, wał korbowy nacięty ząb zębatki na godz.12, odnośnik - aluminiowa część pompy oleju.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Witam. Proszę o opis (jak wymienić rozrząd) Skoda Fabia 1.4 MPI.
Pod kołem wałka rozrządu. W tyczka od strony chłodnicy. Do wymiany trzeba zdjąć koło wałka rozrządu czyli rozpiąć rozrząd.
https://obrazki.elektroda.pl/2160381000_... https://obrazki.elektroda.pl/4921320400_...
Skoro masz wszystko a nie pali wykręć sondę i spróbuj odpalić.
A co ma paliwo do rozrządu?
Oddałem rozrząd do wymiany w mojej fabii i po 5 tyś znowu zaczął dzwonić ponownie wymieniłem teraz u znajomego mechanika przejechałem 5 tyś i znowu coś dzwoni. Proszę o pomoc co jest powodem takich odgłosów. Czy to znowu rozrząd ? Przebieg 306000 ale w 100% oryginalny. Silnik 1.4 MPI rozrząd na łańcuchu
Nie znam przypadku żeby się zerwał, ale luźny potrafi uszkodzić obudowę, z tym że go wyraźnie słychać zanim jeszcze stwarza zagrożenie.
Udało mi się rozwiązać problem, okazała się nim zatkana odma... po wymianie wszystko OK :)
Ustaw rozrząd.
kidu może lepiej będzie Tobie opisać problem, chcesz wymienić rozrząd??
Tak jakbyś miał fazy rozrządu przestawione wtedy chodzi. Całość przestawia sie dużo po GMP.
Co do przegubu prosta robota, w środku jest zawleczka którą wystarczy rozszerzyć dwoma śrubokrętami a potem lekko szarpnąć przegub :D Pięknie zeskakuje z półosi ;) Wracając do silnika. Te motory są masakrycznie TWARDE i nie do zarżnięcia tak więc wkręcaj bez obaw ;) Miałem takiego z dostawy. Kupiłem go z przeznaczeniem na części a jeździłem nim rok....
Mam to na uwadze ale nie mam pojecia czy to podpasuje do tej wiazki. A jak patrze na elektryke w samochodach to mi słabo.. a pozatym w mpi nie ma zmiennej fazy rozrządu i nie wiem czy by to nie stwarzalo następnego problemu...
wytlumaczy ktos, jak jest sterowany benzynowy bezpośredni wtrysk paliwa??
Jedynym czujnikiem z którego korzysta układ zapłonowy jest czujnik wału. Nie wiem jaka jest minimalna amplituda sygnału, musi przechodzić przez 0 i musi brakować jednego "zęba" na wieńcu (to jest GMP). Informacje z czujnika fazy potrzebne są tylko dla układu wtryskowego. Bez czujnika fazy (wałka) - tego na pokrywie rozrządu, auto normalnie pali i jeździ.
Rozrząd sprawdzałeś?
No to ja napiszę z własnego doświadczenia. Silnik MPI 8V ma taką urodę ze na wolnych wypadają zapłony i ten typ tak ma bo kolegi Skoda jak i moja też tak miała i diagnostyka nic nie pokaże. Hałas przy rozruchu zimnego silnik pojawił się zapewne z samoregulatorów hydraulicznych w rozrządzie, gdy napełniły się olejem silnik ucichł i to też może się zdarzyć....
Tylko że mój silnik jest LGW 523 MPI na wtrysku z 2007 r.
Nie wiem dlaczego odradzacie seicento 1.1 czy 0.9. Spalanie w okolicach 5,5-8 litrów zależnie od nogi i miasta. Części śmiesznie tanie a i awaryjność nie na gorszym poziomie niż te Tico czy Matiz a odporność na korozje bez porównania. Koreańczyki gniją i nie można nad tym zapanować, blacha cienka jak papier a i ustawienie gaźnika w Tico to sztuka sama...
Śmierdzi benzyną i kopci czasami na biało, ciężko mi teraz pojechać na analizę spalin
Wracaj do paparoka co ci rozrząd zmieniał niech naprawia.
Została kupiona głowica o tym samym numerze.Zamykam temat.
Jak IAW-16F to SPI, jak IAW-49F/59F/4AF to MPI.
a co to za fiat rok i model bo 1.2 to nie znam. sorry fiatowki silnik 1.2 v8 mpi (75) (punto, palio, siena)
Wielkie dzięki Pozdrawiam ;)
Czy numer wybite na głowicy silnika to numery prawidłowe do ustawiania wstępnego luzu zaworowego czy trzeba normalnie liczyć od rozrządu?
tiaaa...... dziękuję zatarłem silnik wrr...
Nie są zamienne .Pozdrawiam i zamykam temat.
Tam są hydrauliczne regulatory mimo że ma śruby do regulacji.
Silikonu brak, zawór wyjąłem nie widać oznak zużycia... Kulkę wstawiłem ponownie, sprężyna trzyma ale nie wiem czy odpowiednio... EDIT: Wymiana łańcucha rozrządu pomogła.
Witam. Pytanie na czasie- dostałem zapytanie - wiem że nie będę tego robił ale interesujące. Hyundai i30 pde 2019 TMAH2514AKJ093880 1.4 MPI G4LC 74KW-100KM Podobno łańcuch rozrządu "wielopłytkowy" czy jakoś podobne nazewnictwo, nie wymienialny. Zawory na 100% na hydro-popychaczach. Taki łańcuch jest realny? sam nie wiem i nie słyszałem jeszcze. Pozdrawiam.
Witam serdecznie chciałbym zapytać ile by mnie mniej więcej wyniosła cena za naprawe takich części w seacie ibizie 2 fl 2000 rok 1.4 mpi - rozrząd całe z pompą wody - sprzęgło - tarcze i klocki hamulcowe - łożysko oporowe na skrzyni ( jak puszcze sprzęgło na postoju na luzie to zaczyna coś tak jakby brzęczeć czy co a jak wcisne sprzęgło to cisza jest...
A jaką masz opinię o 1.2 HTP 12V 47 kW Miałem kilka przypadków: klient zostawił samochód na biegu, jednym przednim kołem na krawężniku. Samochód zaczął się cofać, wypchnęło olej z napinacza łańcucha (nie ma mechanicznej zapadki) i rozrząd przeskoczył o parę zębów :D Jak teraz kupujesz nowy zestaw rozrządu, to jest dłuższy niż fabryczny jeden ślizg...
jest lancuch,o malej zywotnosci,nie ma napinacza,potrafi rzezic po 20.000tys km.. wymiana czasochlonna trzeba demontowac miske olejowa ok 2.5-3 godz. 1.4 mpi to jest zwykly silnik z faworitki tylko z wtryskiem i elektrycznym zaplonem,no i jeszcze popychacze chydrauliczne posiada:) pozdrawiam
Stawiam na rozrząd koszt nowego prawie żaden.
Na pewno masz dobrze zrobiony rozrząd?
a może poduszki od silnika po odkręcaniu rozrządu, silnik może nawet sprawny drgać i dawać objawy nierównej pracy.
Witam Silnik będzie tak pracował, zresztą jak widzisz pracuje, tylko jak? Moc jak w Maluchu a spalanie jak w Jelczu, ustaw rozrząd jak należy. Pozdrawiam
Albo czujnik wałka, albo rozrząd w krzakach
czyli masz uszkodzony czujnik położenia walka rozrządu - jaki jest z niego wykres na pracującym silniku w porównaniu do czujnika położenia wału korbowego ?
W tym silniku możesz sprawdzić rozrząd po znakach.
Sprawdź dokładnie rozrząd . Kiedy zmieniany ?
dzięki za porady !!!
takze powymienialem sonde czujnik obrotow walu korbowego oraz przeplywomierz!! .. to powymieniałeś i nic nie pomogło :( damn ja miałem to samo na mysli do wymienienia ale widze że kasa w błoto. Znalazłem ten post przed wyjazdem samochodem do UK. W Polsce co dwa tyg. musiałem czyścić przepływke mając 6km do pracy. Umyłem przepływke i przetarłem wtyczke...
Czujnik położenia wałka rozrządu nie wału. Jest w aparacie zapłonowym.
Stuka w okolicy rozrządu, może bloku silnika. Ciężko stwierdzić. Rozrząd zaraz po zakupie wymieniłem standardowo z olejem i filtrami
Jest możliwa. Wymienić musisz obudowę rozrządu. Twój silnik to 1,4 MPI
Tylko dwa typy miały zawór EGR ze zwrotną /potencjometr/ , a to AUC i ALD. Masz jeden z nich. Na pokrywie rozrządu znalazłem literki AUC
Ciekawe z tymi skodami. W takiej samej skodzinie członka rodziny która ma przebieg 100 tys. - pewne, bo z salonu - też działy się dziwne rzeczy i winą był wyciągnięty łańcuch rozrządu. Trochę szybko...
Jeśli pasek rozrządu nie był wymieniany, to z racji wieku wypada go wymienić i wtedy się okaże, czy jest przestawiony rozrząd. Przepustnica z silnikiem krokowym do czyszczenia. Świece zapłonowe razem z przewodami do wymiany. To tyle na początek. :D Aha, jeszcze do sprawdzenia przewody masy zwłaszcza połączenie karoserii z silnikiem, bo coś słabo kręci...
Na razie się nie pojawią problem. Albo to będzie czujnik położenia wału albo czujnik rozrządu. Jeżdżę do 3000obr. I jest bez problemu
Witam przy wymianie rozrządu jak wykręcałem kolo pasowe to kolo nr 2 przestawiło się o jeden Ząb . Po ściągnięciu paska ustawiłem kolo według znaczników czyli wróciłem o jeden Ząb .I podczas przestawienia dwa kola u góry nr6 i 8 były zablokowane . I czy dobrze zrobiłem czy moze byc coś nie tak ? https://www.okserwis.pl/images/napedrozr...
Za akumulatorem masz bezpieczniki. Jeden z nich oznaczony jako EFI 20A jest od układu wtrysku. Auto oczywiście SPI tak? Bo piszesz kontrolka wtrysku a takowa występuje w silnikach SPI a czujnik wałka (rozrządu?) występuje w silnikach MPI.
A jak łańcuch rozrządu też będzie rzucać szarpać.
Praca "jak traktor" związana może być - niestety - z przestawieniem się rozrządu. Wskazywać może na to też problem z uruchomieniem. Ale to wróżenie z fusów i leczenie na odległość. Musisz pokazać auto komuś ogarniętemu. Przyczyn może być więcej, aczkolwiek przestawienie rozrządu jest bardzo prawdopodobną przyczyną.
A kompresje sprawdź, bo ciśnienie paliwa masz dobre, czas wtrysku też nie jest zły. Na myśl przychodzi mi jeszcze przestawiony rozrząd.
czyli to bedzie cewka??? Cewka,wtryskiwacz,czujnik położenia wałka rozrządu,okablowanie sprawdzić.
Dzięki za podpowiedź ze sprawdzeniem świecy. Jest ostateczna diagnoza - przeskoczył pasek rozrządu. Wymiana paska + napinacza i jest OK.
Golf 1.4 wygodniejszy niż Panda ale jedzie tak samo albo i gorzej wydać 15 tys zł i jeździć za ciężarówkami - drogi układ rozrządu, lepszy 1.6 mpi pali może litra lub 2 więcej, a jest bezproblemowy. Szukaj auta które naprawi twój mechanik - każde ma wady i zalety.
a nie słychać już czasami łańcuszka od rozrządu ?? może czas na wymianę ;)
Witam serdecznie!Mam pytanie odnośnie skrzyni biegów Skoda Octavia 2 1.6 mpi!Posiadam w mojej Skodzie skrzynię biegów jht. Czy ta skrzynia posiada jakiś czujnik połączony ze sterownikiem silnika?Po wymianie skrzyni biegów pojawił się problem z drugim biegiem i wyrzuca mi błąd polozenia wałka rozrządu!Czujnik wymieniłem i dalej jest problem!Proszę o...
elektroniczną przepustnicę to masz od powietrza która sama reguluje dopływ powietrza ,a do podawania paliwa to jest mono wtrysk, gaźnik i w gaźniku masz też przepustnicę i tam idzie linka tak czy inaczej musisz kupić linkę od przepustnicy koszt około 40 zł, chyba że ta od 1.1 będzie pasować ale mi się zdaje że będzie Gaźnik to nie SPI, druga sprawa...
Wymieniony został czujnik położenia wału i wałka rozrządu, sprawdzona stacyjka. Prąd nie dochodzi do cewki.
czyli jesli jest uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu to silnik też nie odpali?
Możesz, ale ja bym zaczął od kontroli strony mechanicznej silnika, ciśnienie sprężania, stan rozrządu i stan wałka. Podciśnienie ssania i punkt zapłonu.
Oleje płyny Akumulator zastanawiał bym się nad wymianą rozrządu, Teoretycznie powinno wszystko działać ok.
Witam Mam problem ze swoją astrą MPI 82 rok produkcji 1996,a mianowicie obróciło się koło pasowe rozrządu na wałku rozrządu,jak to ustawić ?
Tak dokładnie przy otwieraniu drzwi i przy światłach zaczyna piszczeć , ostatnią naprawą w samochodzie był silnik ,tzn. została uszkodzona pokrywa rozrządu z niewiadomej przyczyny.
Bulgotanie może oznaczać powietrze w układzie np.z komory spalania przy problemach z głowica bądź uszczelka pod nią. A co do wycieku to oczywiście poza miejscami łatwo dostępnymi może być np.wyciek spod pompy cieczy.Do sprawdzenia najlepiej przy wymianie rozrządu.
W jaki sposób można sprawdzić oczy na cewke podawany jest odpowiedni prąd? Posiadam multimetr. Rozumiem ze minus dokładam do masy a plusem sprawdzam piny w kostce. Powinienem to robić kręcąc rozrusznikiem? Jaki powinien byc prąd na tych pinach? Pomyślałem o tym poniewaz komp pokazuje slaby sygnał czujnika polozenia walka rozrządu
Układ zapłonowy ok? , rozrząd? i kompresja na zimnym?
Wymieniłem zawór par paliwa, ale bez dalej wyrzuca ten sam błąd. Wyciągnąłem listwę wtryskową i przeczyściłem. Wtryski wyglądają na mechanicznie sprawne, zaworu regulacji ciśnienia chyba nie ma. Jak zdiagnozować ten reduktor? Odpiąć i zaślepić wężyk który idzie do przepustnicy? Problem po wielu próbach i po wizycie u kilku mechaników udało się rozwiązać....
A co VAG na te objawy ? Filtry powietrza i paliwa zmienione ? Rozrząd jest w porządku ? Przepustnica czysta ?
A może coś stało się z rozrządem? Może przeskoczył pasek? Pozdrawiam
Pierwsze odczyt parametrów.Co do mocy w takich przypadkach to np zapchany wydech,za niskie ciśnienie paliwa,przestawiony rozrząd itd.
VAG w zeszytach serwisowych podaje, że na biegu jałowym rozgrzanego silnika w moim aucie (1.4 16v MPI) czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym MAP powinien wskazywać wartość między 240 a 420 mbar (norma) Norma jest wartość jak najbliżej zbliżona do 340mBar. Odchyłki w górę, lub w dół, mogą raz wynikać ze specyfikacji samego silnika - kwestia kątów...
Takie testy robili Niemcy na starych autach. Na wolnych obrotach silnik chodził bez miski olejowej przeszło 2 godziny i nic. Oczywiście, że nie bez szkody, jednak chcę zwrócić uwagę na fakt, że zapalenie się kontrolki ciśnienia oleju nie oznacza zupełnego braku smarowania. Dopiero wciśnięcie gazu do dechy i ok 2 minuty pracy zakończyło żywot silnika....
Czyli wymiana czujnika ? Położenia wału czy walka rozrządu? Co to znaczy za dużo paliwa w mieszance
mechanik sprawdzał na zaworach, mówił że nie jest takie jak fabryczne ale dobre i równe wszędzie. ale sprawdzał na innym czujniku i jest to samo. Dodano po 1 A, czy problem moze być spowodowany przez sam filtr, albo jakies zabrudzenie w oleju ? Dodano po 5 może dodam jeszcze że wymieniałem łańcuszek rozrządu.
Jeśli to ten czeski śmieć, z wałkiem rozrządu w bloku, a głowicę na pewno sprawdzono pod kątem szczelności płąszcza wodnego, to masz pęknięta tuleję.
Witam Nowe fakty. Paliwo wymienione na świeże, Nadal nie odpala ale na VAG-u pokazuje błąd 16725 P0341 czyli czujnik położenia wałka rozrządu. Więc wymienić czujnik chociaż powinien odpalić bo jeszcze ma czujnik położenia wału korbowego chyba G28. Rozrząd siedzi na znakach.
Tak, ale obejrzyj dokładnie, szukając dziury w całym - widzisz dwie śruby na moim obrazku ? To wygląda na panewki wałka rozrządu, jeśli śruby skręcają dwie połówki = szczelina. Chyba że się mylę - tylko po co one są ? Nie przyglądałem się, a powoli czeka mnie to samo... :oops: Zwykle to ten oring. Po latach traci "gumowatość" i przepuszcza olej. Z innej...
Witam. Zatkane kanały olejowe do smarowania wałka rozrządu? Odwrotnie założona uszczelka pod głowicą?Nie podaje ciśnienia pompa olejowa?
Witam ponownie, Wymieniony czujnik połóżenia wałka rozrządu "Hella 6PU 009 121-451 6PU009 121-451" Problem nie znikł :( ktoś ma jakieś pomysły????
Cześć, potrzebuje Waszej porady. Mam Skode Fabię 1 z 2002r. Silnik 1.4 MPI. Od pewnego czasu mam problem ze stukaniem silnika ( dźwięk będzie w nagraniach). Momentami to stukanie jest zanikające. A momentami jest ciągle. Powiedzcie co to może być? Rozrząd wymieniony rok temu. Czy to cylindry czy tuleje ? A może to jakaś błahostka? Miał ktoś tak? Ps....
Nawet jak dawka nie ta i powinien odpalić, ale ciężko chodzić. Rozrząd nie przeskoczył? Tzn czy tłoków nie pogubił :_)
łańcuch rozrządu rozrządu nissan krzywka rozrządu
klimatyzacja schemat podłączyć demontaż zderzaka przód tech2 kontrola
blender kielichowy nuvoton programowanie
Ksenony gasną po minucie: przyczyny i diagnostyka Designing a Synchronous Counter for States 0, 2, 4, 6, 8, 10