Weź multimetr i sprawdź jakie jest napięcie ładowania podczas pracy auta.
LPG nie mam, czysta benzyna. Multimetr mam więc sprawdzę. Dziś odpalałem auto i po przekręceniu kluczyka rozrusznik działał dłużej niż zwykle(jakieś 2-3 sekundy zajęło mu aby odpalić silnik, ale to chyba przez to, że silnik był zimny?) i po odpaleniu kontrolka check engine pojawiła się dopiero po około 5minutach do tego czasu obroty utrzymywały się...
Mozesz mnie pokierować? Jakieś instrukcje? Z pomiarów słaby jestem :D Multimetr posiadam :)
zostawilem na noc odlaczona kleme. niestety to nic nie zmienia Astra f 1.4 66kw 90 KM z silnikiem 16v. Do tego sprawdzalem czujnik polozenia walu multimetrem i po przekreceniu zaplonu multimetr pokazuje ujemny wynik w ohmach
Sprawdź F13 F22 F29 albo mógł się uwalić multimetr w skrzynce bezpieczników .
W tym silniku nie ma halla tylko czujnik indukcyjny. Na przyszłość jak by inni czytali ten temat to przy cewce tej małej w aparacie odrywają się kabelki. Można wpiąć multimetr i opór powinien być ok 500ohm Można wtedy poszarpać za kabelki i popatrzeć czy się zmienia.
Witam, Kupiłem niedawno Astre H III 1.8 16V 130 tys.km, 2008 z Niemiec, przyjechała do mnie rozładowana. Akumulator wymienilem, ale silnik kreci choc nie zapala - metoda hamulec/gaz nie pokazuje zadnych bledow. Domowa metoda na sprawdzenie ELMem327 tez nie pokazuje nic. Przy listwie wtryskowej jest koreczek zakrecany czarny po prawej stronie, odkrecilem...
(at)ePasjonat Wiem o tym doskonale, tylko nie używam słowa ,,fazer", a tester ciagłości obwodu, co w praktyce oznacza to samo, co multimetr z brzęczykiem. Słowo ,,fazer" rezerwuje dla pojemnościowego zbliżeniowego testera napięcia w instalacji 220VAC.
Kolego na początek ustal, w którym miejscu w aucie znajduje się "tablica bezpieczników", następnie zorganizuj wykaz bezpieczników, z wyszczególnieniem który z nich (i jakiej wartości) obsługuje poszczególne odbiorniki. Przypuszczam, że wozisz w aucie żarówki i bezpieczniki na zapas, a jeśli nie, to trzeba będzie dokonać ich zakupu. Przydatnym będzie...
Akumulator po zdjęciu z prostownika i odczekaniu jakie ma napięcie? Multimetr kupisz w pierwszym lepszym markecie budowlanym w Krk.
Multimetr w dłoń, żarówka z dwoma przewodami w druga i do dzieła.Allegrowicze proponują taki za 50 PLN a wersja z halogenami za sporo więcej.
Tak jak kolega wyżej napisał, sprawdź sobie zasilanie, z tego linka pobierz sobie schemat, multimetr i do dzieła. https://www.ac.com.pl/pl-serwisy-materia...
Opóźnieniem steruje multimetr - znajduje się za konsolą po prawej stronie kolumny kierowniczej.
Porównaj połączenie z prawą lampą. Kolorystka przewodów a nawet kostka są takie same. niestety w tej lampie wszystkie przewody są czarne Mam durne pytanie: czy kiedykolwiek to działało? Jeżeli NIE, trzeba mierzyć i znaleźć właściwą kolejność przewodów Jeżeli TAK, problem jest zapewne TYLKO z JEDNYM przewodem, który stracił styk i to zapewne w miejscu...
Tak popatrzyłem na schematy i sygnał prędkości również idzie na multimetr niebieski czerwony pin 11 multimetr . Teraz w pracy jako że spokój to wyjąłem zegary i sprawdziłem napięcie po odpaleniu silnika na przewodzie dochodzących do licznika , napięcie skacze aż do uspokojenia.
Z przdu, pod zderzakiem. Naprawa jak najbardziej możliwa, ale trzeba wiedzieć co to jest prund elektryczny. I multimetr by się przydał. .
A jak zmierzyć czy MAF ogarnia tą dodatkową dawkę powietrza? Mierzyłem multimetrem i przy ok 1000 obr/min multimetr wskazuje ok 0.65V a przy 2000 obr/min ok 1V. Według mnie jest OK. jak się mylę niech mnie ktoś poprawi.
No i multimetr mógł Cię zgubić w tym przypadku. Trzeba było badać pod obciążeniem Rozumiem że masa też sprawdzona
Dziękuję za wszystkie podpowiedzi, wszystkie dokładnie czytam i analizuję. Jako że możliwość dłubania przy tym aucie mam tylko w weekend i to nie każdy, to jeszcze nic nie zrobiłem - na razie analizuję wszystko co napisaliście + schematy. Mam jeszcze takie pytanie: czy styki przekaźnika klaksonu na 100% nie wchodzą do multimetra? Na zdjęciach w internecie...
sprawdzalem miernikiem po wyciagnieciu pompy Podłącz multimetr na zakresie [Ω] i sprawdź czy czujnik zachowuje się jak potencjometr, czyli zmienia swoją rezystancję podczas poruszania dźwignią pływaka.
Napięcie ładowania, hmmm mam multimetr tyle ze nie wiem za bardzo na jakim dokladnie podzespole zmierzyć to namiecie. możecie mi napisać czego mam szukać pod maska ? Z góry dzięki
A weź zapnij multimetr między jakiś metalowy element silnika a minusową klemę aku i zmierz napięcie jak szaleć zaczyna... A później zasymuluj czujnik potencjometrem i patrz co się dzieje
Nie wiem na co Ty liczysz? Na to, że ktoś Ci konkretnie powie w którym miejscu jest popsute i co zrobić? Skoro zauważyłeś, że po dużych wstrząsach (dziury itp) stan faktyczny się zmienia (działa/przestaje działać) to chyba jasne jest, że coś nie styka. Więc albo zimne luty na sterowniku albo coś na kablach. Pytasz co robić? multimetr w dłoń i szukaj...
ojj wez do reki multimetr i sprawdz ;) przeciez sygnal podawany na glosnik jest w postaci napiecia... jak wynik pokaze sie z minusem to oznacza ze plus multimetra przylaczyles do minusa koncowki mocy..czyli zle ;)
Witam, mam problem z samochodem. Po odpaleniu nie ma ładowania. Nie ma też kontrolki ładowania. 1. Sprawdziłem alternator, podłączając go pod wiertarkę i akumulator. Łącząc wzbudzenie przez żarówkę do B+ alternatora. Po zakręceniu wiertarką żarówka gaśnie i na aku jest +/- 14.5V. 2. Żarówkę w zegarach, multimetr pokazuje że jest przejście. Pozostałe...
Witam Co oznacza zdanie: "Na postoju jest opór 0,004 A"? Najpierw naładuj akumulator. Zmierz prąd spoczynkowy wpinając multimetr szeregowo (!) w obwód przy klemie akumulatora. Na Youtube jest wiele filmików z instrukcją jak to zrobić. Zmierz napięcie ładowania akumulatora na odpalonym silniku. Podaj wyniki pomiarów to może coś ustalimy.
ja bym sprawdził czy rozdzielacz jest ok i kable czy niemaja przebicia to drugie zalezne od wilgotnosci , jesli jest ok to nastepnie multimetr i sprawdzić napięcie ładowania czy nie jest za wysokie podczas pracy silnika nie więcej jak 16v na aku pozdrawiam.
Witam . odkryłem właśnie że jest zbyt niskie napięcie na wtyczce od wtryskiwacza 11.3 V. Podłączyłem bezposrednio do akumulatora i włączyłem zapłon i wtedy wtryskiwacz wstrzyknął paliwo na przepustnice, podłączyłem multimetr do wtyczki i pokazało 11.3 V a jak zmasowałem do silnika to pokazał 12.6. Więc co może byc przyczyną tego niskiego prądu ?
No to pomierzyłem, nie mam pewności na ile poprawnie dokonałem pomiaru, więc postaram się wszystko napisać co robiłem. Po pierwsze, odłączyłem przewody i na zimnym silniku, multimetrem sprawdziłem oporność czujnika temp. silnika - wyszło mi 6.6Ω (multimetr nastawiłem na 20K Ω) Po drugie, odpaliłem silnik i poczekałem 7 minut, w tym czasie...
Multimetr w złączę elektr. pompki paliwa , załączyć zapłon na kilka sekund powinno się pokazac 12V . Jeżeli będzie - najlepiej manometr w układ i sprawdzić ciśnienie paliwa ( prawdopodobnie nie będzie , mogła paść pompka paliwa )
podstawa to przy zmianie modułu w aparacie posmarować moduł pastą lub silikonem do tranzystorów! sprawdzić też trzeba każdy kabelek który prowadzony jest z aparatu do cewki zapłonowej i kostki bo nie zawsze kabelek cały z wierzchu przewodzi tym bardziej po rozgrzaniu gdy są miękkie najlepiej mocno pociągnąć za końce no i podpiąć multimetr do cewki indukcyjnej...
Silnik krokowy został wyczyszczony Jak to zrobiłeś tego się nie da rozebtać i wyczścić bez specjalneo zasilacza który ten czpień wysówa i wsówa Jak to zrobione jest ręką to na bank masz popsuty i tych obrotów nie będzie tylko wymiana na drugi załatwia sprawe. Z drugiej stromy padały sterowniki ale bierzesz oscyloskop lub multimetr i trzeba sprawdzić...
Po dłuższych obserwacjach zauważyłem, że przy wyłączonych np. światłach, kiedy miga kontrolka ładowania oświetlenie kabiny lekko pulsuje, wskazówka obrotomierza podłącz0onego pod alternator nie jest stabilna (waha się w niewielkim zakresie). Multimetr nie pokazuje wahań napięcia, oscyloskop by może to pokazał. Dodano po 1 Wymieniłem regulator na używany,...
Rocznikowo 2004, modelowo 2005. Wersja sport z systemem IDS+. Może w tej opcji wyposażenia jest trochę inaczej. Jak wrócę, to jadę do moich speców od klimy. Obiecali, ze będą mieć taka sprężarkę, jaka tam była domyślnie. Niech podepną multimetr albo oscyloskop przed wymianą żeby zdebugowac sygnał sterujący. Jak będzie na pewno PWM, to niech wstawiają...
Emulator zamontowany. Były problemy z biegunowością-złe kolory w dokumentacji ale już działa. Jest różnica w przyśpieszeniu, nie miałem okazji zrobić dłuższej przejażdżki ale depnąłem ostro pod dużą górą i auto zdecydowanie lepiej ciągnęło. Dla ciekawości podpiąłem multimetr cyfrowy między wyjściem z mapsensora a wyjściem z emulatora. Chciałem się przekonać,...
Odnośnie termostatu. Wskaźnik pokazywał max na kresce między niebieskim polem a 90st - nazwijmy to 70st Dołożyłem drugi termostat i już jest lepiej. Sondę sprawdziłem na 2 sposoby. Silnik wył - czy dochodzi napięcie - dochodzi Silnik wł (po kilkunastu minutach pracy) multimetr w izolację przewodu i minus do aku. Zmiany (bardzo szybkie bo w tym zakresie...
Sprawdzałem dzisiaj czujnik podpiąłem do niego omomierz ustawiony na zakres tester diody z sygnalizacja dźwiękową tzw. "zwarcie",zimny czujnik nic nie pokazuje omomierz,podgrzałem czujnik multimetr zasygnalizował przejście(zwarcie) ale żadnej konkretnej wartości rezystancyjnej.Co do tej kostki od alternatora to jest 2-pinowa, ale sprawdzę to jutro i...
Ja bym jednak obstawił kostke za stacyjką w której pali się styk od rozrusznika i czasem kontaktuje a czasem nie. Można to łatwo sprawdzić. Jak nie będzie chciało auto odpalić z kluczka (rozrunik milczy) to multimetr ew kontrolka i sprawdzić napięcie na automacie rozrusznika w momencie przekręcenia kluczyka. Oczywiście potrzebna jest do tego druga osoba...
Moja sugestia abyś posprawdzał przewody w drzwiach czasami ulegają korozji połączenia konektorowe całość głupieje do reki multimetr i pomierz ciągłość przewodów wiązki elektrycznej w dzwiach oraz działanie mikro-przełącznika wciśnięty to obwód zamknięty i miernik musi piszczeć sprawdź czy jest obecne połączenie z masą i tak czeka cię rozebranie drzwi....
Witam! Samochód to Opel Astra H 2008r 1.4 benzyna 90KM + LPG - Z14XEP, przebieg około 148000km. Posiadam otóż taki problem: Od pewnego czasu silnik na jałowych obrotach wpada w mocne wibracje (efekt jakby niedomykającego się EGR, ale tego nie sugeruję, tylko porównuję :) ). Przy jeździe z pedałem gazu na 30-60% auto bardzo szarpie. Podczas ruszania...
Moim zdaniem najlepiej byłoby zrobić odczyt wartości mierzonych w trakcie jazdy. Oczywiście najlepiej TECH, ale są też inne, bardziej "garażowe" możliwości, np ABCOM czy OpelScanner. A dysponując tylko mutlimetrem to proponuję podłączyć sie pod sondę lambda, kabelek "napowietrznie" do kabiny, multimetr na kolana i w drogę. Zobacz czy jak mu depniesz...
Witam ponownie! Trochę mi głupio że pomyliłem masę z kołnieżem żarówki. Połączylem bezpośrednio pin masy lewej żarówki z masą samochodu (czyli jeżeli dobrze rozumiem z karoserią ;P) Efekt był natychmiastowy. Przednie światła mijania rozbłysły pięknym jasnym światłem ( przy czym to lewe swiatło które niedomagało, teraz przy dobrej "masie" świeci aż za...
cyftowy multimetr Dt-830B warty ok. 20 PLN, pomiar na skali dokladności 0.XX V (na wskaźniku przełączona opcja -> 20 DCV) Napięcie na benzynie: 0.33-0.35 V DC na biegu jałowym po zagrzaniu sondy i ani mniej ani więcej chyba że dodam mocno gazu to lekko idzie w górę na gazie napiecie 0.40-0.45V Co ciekawe po odłączeniu sondy (wypinam) na benzynie i gazie...
Szybciej będzie wyjąć radio i przegwizdać przewody dowolnym multimetrem. Popatrz na kolory w kostce przy głośniku, poszukaj takich samych w kostce ISO i sprawdź miernikiem ciągłość obwodu.
Twój błąd wskazuje na uszkodzenie grzałki, można sprawdzić to multimetrem ustawionym na ciągłość obwodu na białych przewodach sondy.
Sprawdzałem multimetrem.
Sonda lambda, ale powiedz mechanikowi, że w cdifie jest oscyloskop i multimetr, więc może ją sprawdzić, a nie tylko czytać błędy
Posiadam interfejs+soft op com. Jest tam taka opcja do testowania zegarów. Wszystkie inne "wskazówki" reagują na zmianę nastaw w programie a ten od temperatury nie. Rezystancję mierzyłem multimetrem.
Sprwdź czujniki szczelność na dolocie wiązkę od tych czujników po kolei jak. Pomierz multimetrem. Sprawdź czy przekaźnik nie zwiera do masy lub jego wiązka. Koenje do spwadzrnie będzie ECU. Może dostało wilgoci lub złącza.
Możliwe , używany kosztuje grosze mozna zaryzykować lub go zmierzyć multimetrem.
błąd multimetr błąd multimetr ustawić multimetr multimetr m890g
sterowanie podświetlenie matrycy krzywa grzewczy grzejnik wymiana kondensatorów zasilacz
naprawa udaru makita interfejs lexia
Elektryczne wspomaganie kierownicy nie działa po tąpnięciu – diagnostyka EPS, czujnik momentu, bezpieczniki Podofo HD7088 firmware download sources, recovery, and safe update tips