Posiadam interfejs+soft op com. Jest tam taka opcja do testowania zegarów. Wszystkie inne "wskazówki" reagują na zmianę nastaw w programie a ten od temperatury nie. Rezystancję mierzyłem multimetrem.
Witajcie. Problem EGR – Astra H silnik Z17DTR / Z17DTJ Zawór EGR nr OEM Opel/GM: 97376663 Potrzebuję pomocy w teście elektrycznych połączeń EGR (kabli, kostki). Krótki opis – błąd EGR P0409. Samochód z kluczykiem – pojawia się i znika podczas jazdy. EGR wymieniony...
zostawilem na noc odlaczona kleme. niestety to nic nie zmienia Astra f 1.4 66kw 90 KM z silnikiem 16v. Do tego sprawdzalem czujnik polozenia walu multimetrem i po przekreceniu zaplonu multimetr pokazuje ujemny wynik w ohmach
Tak regulator jest nowy Dodano po 17 Aha sprawdziłem komutator.Multimetr ustawiłem na ikonke diody.Dotknąłem jedna koncówka miernika do pierscieni tych slizgowych co dotykaja szczotki a druga koncówke dotknąłem do tych nie wiem jak to sie nazywa po fachowemu(do tych zeberek) i nie ma...
dochodzi cztery cienkie przewody. w momencie zamykania dochodzi + i - dwoma , a zamykanie + i - drugą parą przewodów. można jaśniej to wytłumaczyć?? jak to zmierzyć? czy szukając multimetrem "+" przy zamykaniu, mogę minusową końcówke multimetru przyłożyć do masy pojazdu, czy muszę...
A jak zmierzyć czy MAF ogarnia tą dodatkową dawkę powietrza? Mierzyłem multimetrem i przy ok 1000 obr/min multimetr wskazuje ok 0.65V a przy 2000 obr/min ok 1V. Według mnie jest OK. jak się mylę niech mnie ktoś poprawi.
Sprawdź może przełącznik od gazu podmień jak możesz. A i ja spróbowałbym podjechać gdzieś do gazownika niech zerknie parownik i jakąś regulacje niech wykona może za bardzo poprzyktęcałeś. Czy przy regeneracji wszelkie kabelki popodpinałeś dobrze bez luzów itp. może gdzieś któryś...
Naprawiłem kabelek i zaprogramowałem nowy kluczyk. Przy okazji spisałem sobie konfigurację CIM gdyby padł i była potrzebna jego wymiana. Udało się naprawić bez kupowania nowych przekaźników i czekania aż przyjdą :) Opis naprawy - wstępna analiza Rozebrałem obudowę i przemierzyłem...
Dziękuję za wszystkie podpowiedzi, wszystkie dokładnie czytam i analizuję. Jako że możliwość dłubania przy tym aucie mam tylko w weekend i to nie każdy, to jeszcze nic nie zrobiłem - na razie analizuję wszystko co napisaliście + schematy. Mam jeszcze takie pytanie: czy styki przekaźnika...
Porównaj połączenie z prawą lampą. Kolorystka przewodów a nawet kostka są takie same. niestety w tej lampie wszystkie przewody są czarne Mam durne pytanie: czy kiedykolwiek to działało? Jeżeli NIE, trzeba mierzyć i znaleźć właściwą kolejność przewodów Jeżeli TAK, problem...
Tam nie ma filozofii . Miernikiem wszystko zbadasz. Kolego, możesz jaśniej? Bo jak dla mnie możesz zbadać kilka rzeczy multimetrem, ale nijak maja się te cyferki do położenia wskazówki. No chyba że ja o czymś zapomniałem. Dodano po 8 Tam nie ma filozofii . Miernikiem wszystko zbadasz....
Dzień dobry, Na wstępie nie wiem czy wybrałem odpowiednie Forum, ponieważ nie do końca wiem gdzie go umieścić. Druga sprawa to taka, że mam świadomość że podobnych tematów jest masa. Jednak mój problem dotyczy dokładnie kabli od radia w moim samochodzie (bardzo bym się zdziwił jak...
Witam. Zapaliła mi się kontrolką aku i mam brak wspomagania. Sprawdzałem multimetrem i rzeczywiście nie ma ładowania. Chciałem zawieź alternator do elektromechanika. Niestety mam problem z jego wyciągnięciem. Pasek ściągnąłem. Górną śrubę odkręciłem bez problemu. Żeby poradzić...
Cześć! Mam problem z moją Astrą J 1.7 CDTi z 2013 r. ponieważ co jakiś czas rozładowuje się akumulator. Robiłem pomiary multimetrem Sonela. Wyniki z badań: Akumulator na postoju - 12.66 V Prąd upływu na postoju - 0.11 A Po uruchomieniu silnika - 13.7 -14.5 V WAŻNE - Po uruchomieniu...
Cześć, przełożyłem pompę ABS która posiada maksimum opcji w tym DDS (który zadziałał od strzała) oraz HSA który nie działa - pompa zgłasza błąd: - C0287-00 Longitudinal Acceleration Sensor Circuit Malfunction. Obstawiłem że mój Yaw Rate sensor jest tej funkcji pozbawiony (13 257...
Witam ponownie, na wstępie chciałbym uporządkować dane o przedmiocie rozważań. Jak podał tasdj problem jest w Astrze-G z 2003r. z silnikiem 1,8. W tym roku były tylko silniki Z18XE. Nie ma tam linek ani od gazu, ani od tempomatu. Nie ma też oddzielnego urządzenia sterowania prędkością....
Witam!!!! To jest mój pierwszy post na elektrodzie (chyba lamerski ale sie dopiero ucze).Mam problem z alternatorem firmy delco remy astra f 1.6.po sprawdzeniu napięć na alternatorze multimetrem w zakresie dc brak na pięcia a na zakresie ac 19 v czy to wskazuje na uszkodzenie diod prostowniczych...
Witam Od pewnego momentu nie działa sygnalizacja włączonych świateł (przy wyłączonym silniku i otwartych drzwiach) Czujniki reagują na otwarcie drzwi i lampki wewnątrz pojazdu zapalają się i gaszą poprawnie. Mam pytanie, czy za sterowanie sygnalizacją odpowiada jeszcze jakiś moduł...
Witam ponownie! Trochę mi głupio że pomyliłem masę z kołnieżem żarówki. Połączylem bezpośrednio pin masy lewej żarówki z masą samochodu (czyli jeżeli dobrze rozumiem z karoserią ;P) Efekt był natychmiastowy. Przednie światła mijania rozbłysły pięknym jasnym światłem ( przy...
Dzień dobry wszystkim. Przepraszam jeżeli coś napisze nie tak proszę mnie poprawić . Od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem astry h 1.6 16v Twinport. Mam z nią takie małe problemy elektryczne. Mianowicie zapalają mi się kontrolki ABS i kontroli trakcji. Nieraz świecą cały czas nie...
Witam zainteresowanych i znających się na temacie. Mam problem z astrą h. Nic złego się z nią nie działo aż nagle rzuciła palenie tzn. po przekręceniu kluczyka świeci się kontrolka autka z kluczem i ABS/trakcji. Bezpieczniki przekażniki są sprawne-wszystkie wyjmowane i sprawdzane osobno...
Witam! Samochód to Opel Astra H 2008r 1.4 benzyna 90KM + LPG - Z14XEP, przebieg około 148000km. Posiadam otóż taki problem: Od pewnego czasu silnik na jałowych obrotach wpada w mocne wibracje (efekt jakby niedomykającego się EGR, ale tego nie sugeruję, tylko porównuję :) ). Przy jeździe...
Masa jest dobra, próbowałem z dodatkowym przewodem i nic to nie pomogło. Bezpieczniki wszystkie sprawdziłem multimetrem a przekaźniki podmienilem z bliźniaczej astry w której 1 bieg dziala. Bez skutku
Cześć, Pacjent: Opel Astra H 1.6 Kombi 105KM rocznik 2007. Awaria: Po mroźnych nocach, przestał włączać się nadmuch wewnętrzny/wentylator umieszczony za schowkiem. Nie działa żaden z biegów 1-4. (Liczyłem, że 4 będzie działał i to kwestia opornicy no ale niestety, nie działa żaden) Co...
Hmm, moga byc to rożne rzeczy, sonda lambda, nastawnik biegu jałowego. Sprawdz multimetrem czy na sondzie jest przebieg wolnozmienny, mozna tez wyczyscic nastawnik. Jesli ściągnięcie kabla ze świecy nie powoduje widocznego efektu w pracy silnika, znaczy to ze ten cylinder nie pracuje!!! Nie piszesz...
Multimetr w dłoń, żarówka z dwoma przewodami w druga i do dzieła.Allegrowicze proponują taki za 50 PLN a wersja z halogenami za sporo więcej.
Silnik krokowy został wyczyszczony Jak to zrobiłeś tego się nie da rozebtać i wyczścić bez specjalneo zasilacza który ten czpień wysówa i wsówa Jak to zrobione jest ręką to na bank masz popsuty i tych obrotów nie będzie tylko wymiana na drugi załatwia sprawe. Z drugiej stromy...
Tak jak w tytule mam problem z alternatorem. Przestał działać podczas jazdy, zapaliła się kontrolka akumulatora i ... No wlasnie z ledwością dojechałem do domu. PO zgaszeniu silnika nie można uruchomić ponieważ akumulator admówił posłuszeństawa. I tak sprawdziłem pasek alternatora...
witam wszystkich :) U mnie w asterce też takie coś sie dzieje, na początku myślałem, że to jest wina przełacznika przy kolumnie kierownicy ( gdzyż wyczytałem to na forum), ale sprawdziłem multimetrem ( po wyczyszczeniu oczywiście), ale to nie zdało egzaminu, kłopot dalej mnie irytuje...
Kurcze zwykłym multimetrem albo nawet woltomierzem :) Pozdrawiam Michał.
Czyli jak wyżej, kolega sam raczej tego nie zrobi bo Euroscan to trochę za mało ,mechanik "garażowy" raczej też nie , pozostaje ASO Opel. Jeszcze ciekawe czym mechanik mierzył napięcie sondy może zwykłym multimetrem :)
na początek odłączył bym gaz, bo takie szukanie jak auto chodzi raz na gazie raz na benzynie nie ma sensu. trzeba doprowadzić do stanu aby na benzynie pracował poprawnie we własnym zakresie za pomocą prostego multimetra z marketu możesz trochę rzeczy sprawdzić: Lambda (aczkolwiek multimetrem...
Napięcie ładowania, hmmm mam multimetr tyle ze nie wiem za bardzo na jakim dokladnie podzespole zmierzyć to namiecie. możecie mi napisać czego mam szukać pod maska ? Z góry dzięki
mam pytanko wymontowałem alternator ponieważ pulsuje oświetlenie w całym samochodzie ,wyczyściłem wszystkie złacza szczotki nowe, stara była pęknięta ale nadal to samo diody sprawne pozostał regulator może to on robi jak można go sprawdzić multimetrem naprzykład.lub co jeszcze ale chyba...
usterka usunięta - przyczyną w obu fotelach były przerwane przewody pomiędzy siedziskiem a opraciem niezbyt fortunnie to opel rozwiązał - podczas składania fotela (auto 3-drzwiowe) przewód jest dosłownia łamany przez oprcie oporności mat pomierzone chińskim multimetrem wyniosły: - lewo...
Moim zdaniem najlepiej byłoby zrobić odczyt wartości mierzonych w trakcie jazdy. Oczywiście najlepiej TECH, ale są też inne, bardziej "garażowe" możliwości, np ABCOM czy OpelScanner. A dysponując tylko mutlimetrem to proponuję podłączyć sie pod sondę lambda, kabelek "napowietrznie" do...
To rzeczywiście był bezpiecznik. Miałem inny problem... z multimetrem. Kupiony na rynku za jakieś 15zł przeżył 4 albo 5 lat i zaczął wariować. Dziękuję za opinie i sugestie Pozdrawiam Artur
Albo w klapie masz zwarcie. Tam dochodzi + po stacyjce do zasilania powotu silniczka od wycieraczki. Kurcze, to przecież elektrotechnika podstawowa. Do rozwiązania tego problemu wystarczy multimetr, chwila pomyślunku i podstawowa wiedza z zakresu przepływu prądu ;) No, schemat też się...
Multimetr w złączę elektr. pompki paliwa , załączyć zapłon na kilka sekund powinno się pokazac 12V . Jeżeli będzie - najlepiej manometr w układ i sprawdzić ciśnienie paliwa ( prawdopodobnie nie będzie , mogła paść pompka paliwa )
witam wszystkich Mam następujący problem,jakiś czas temu wuj sprawdzał mi stan techniczny tarcz hamulcowych oraz szczęk z tyłu.po złożeniu wszystkiego zapaliła mi sie kontrolka ABS . Po jakimś czasie wymieniłem z przodu tarcze i klocki,tak mi doradzono ,ze to jest tego przyczyna,nic to...
Z przdu, pod zderzakiem. Naprawa jak najbardziej możliwa, ale trzeba wiedzieć co to jest prund elektryczny. I multimetr by się przydał. .
Ja bym jednak obstawił kostke za stacyjką w której pali się styk od rozrusznika i czasem kontaktuje a czasem nie. Można to łatwo sprawdzić. Jak nie będzie chciało auto odpalić z kluczka (rozrunik milczy) to multimetr ew kontrolka i sprawdzić napięcie na automacie rozrusznika w momencie przekręcenia...
Co to znaczy że nie możesz :D Wepnij się multimetrem gdzieś do zaplniczki i sprawdzaj napiecie. Przecież nie trzeba koniecznie na stykach aku sprawdzać chociaż tam najlepiej.
No to pomierzyłem, nie mam pewności na ile poprawnie dokonałem pomiaru, więc postaram się wszystko napisać co robiłem. Po pierwsze, odłączyłem przewody i na zimnym silniku, multimetrem sprawdziłem oporność czujnika temp. silnika - wyszło mi 6.6Ω (multimetr nastawiłem na 20K Ω)...
ja bym sprawdził czy rozdzielacz jest ok i kable czy niemaja przebicia to drugie zalezne od wilgotnosci , jesli jest ok to nastepnie multimetr i sprawdzić napięcie ładowania czy nie jest za wysokie podczas pracy silnika nie więcej jak 16v na aku pozdrawiam.
Sonda lambda, ale powiedz mechanikowi, że w cdifie jest oscyloskop i multimetr, więc może ją sprawdzić, a nie tylko czytać błędy
Bardzo dziękuję za fachową podpowiedź, ale mocno kolega przesadził z możliwościami sprawdzania testerem. Jestem użytkownikiem samochodu i żadnego specjalizowanego testera nie posiadam do takich sprawdzeń. Dziękuję za podpowiedź w sprawie zabezpieczenia termicznego. Powrócę do stanu poprzedniego....
podstawa to przy zmianie modułu w aparacie posmarować moduł pastą lub silikonem do tranzystorów! sprawdzić też trzeba każdy kabelek który prowadzony jest z aparatu do cewki zapłonowej i kostki bo nie zawsze kabelek cały z wierzchu przewodzi tym bardziej po rozgrzaniu gdy są miękkie najlepiej...
Kupuje się redukcje tzw. ISO-ISO i odpowiednio [z użyciem głowy] krosuje przewody , wtedy wszystko działa prawidłowo. A nie zwiera , przekłada po kolorach bez zastanowienia - przecież to nie jest trudne , aby zobaczyć gdzie jest napięcie wystarczy nawet żaróweczka jak ktoś nie ma multimetru. A...
W tym silniku nie ma halla tylko czujnik indukcyjny. Na przyszłość jak by inni czytali ten temat to przy cewce tej małej w aparacie odrywają się kabelki. Można wpiąć multimetr i opór powinien być ok 500ohm Można wtedy poszarpać za kabelki i popatrzeć czy się zmienia.
Sprawdź F13 F22 F29 albo mógł się uwalić multimetr w skrzynce bezpieczników .
Panowie, ja już dawałem osobną masę na czujnik (na brązowy przewód). Zasilanie przy wyjętym czujniku 5,00 V. Odczyt napięcia na czujniku przez lancha pokrywa się z pomiarem przez multimetr. Wiem że te sterowniki opla przy 50°C przechodzą na inny tryb, ale to musiałbym mieć ogromnego pecha...
masę do czujnika sprawdzalem jest ok.Nie dopisałem ze auto ma klimę niesprawną zresztą,więc wchodząc w moduł klimy miałem kilka błedów których nie mogłem usunąć ponieważ jest pusta,więc sobie olałem ale chyba niesłusznie bo kolega mi podpowiedział ze własnie problem może być w...
Sprawdzałem dzisiaj czujnik podpiąłem do niego omomierz ustawiony na zakres tester diody z sygnalizacja dźwiękową tzw. "zwarcie",zimny czujnik nic nie pokazuje omomierz,podgrzałem czujnik multimetr zasygnalizował przejście(zwarcie) ale żadnej konkretnej wartości rezystancyjnej.Co do tej kostki...
Niestety nie znam producenta. Nie potrafię też sprawdzić jaki jest, ale... Wczoraj chcąc się upewnić że ta pastylka jest urządzeniem pasywnym (bo strasznie przypomina baterię), wyjąłem ją z obudowy; multimetr i szukam napięcia - oczywiście 0. Zmierzyłem też oporność - jakaś tam....
No tak, jakaś diagnostyka przed wymianą się należy. Wypas byłby gdybyś zasymulował sterowi stan niski i wysoki i zobaczył na multimetrze czy czujnik reaguje na zmianę składu mieszanki.
Kolego musisz przyjżec się bliżej temu multimetrowi jeśli wiesz gdzie on się znajduje. Przełącznik na pewno odpada. Układ obciążenia w mulitimetrze. Przypomina mi się podlutowałem tam raz ścieżkę jest tam wlutowana blacha w szeregu od zasilenia (do pomiaru obciążenia) tych przekaźników....
A co posiadasz w domu? Multimetr, oscyloskop?
Moja sugestia abyś posprawdzał przewody w drzwiach czasami ulegają korozji połączenia konektorowe całość głupieje do reki multimetr i pomierz ciągłość przewodów wiązki elektrycznej w dzwiach oraz działanie mikro-przełącznika wciśnięty to obwód zamknięty i miernik musi piszczeć...
Grubość kabli MA znaczenie, ale bez przesady. do tych "uniwersalnych chińczyków" 1mm2 wystarcza. Przede wszystkim przy prawidłowym podłączeniu NIE MA PRAWA Ci błyskać kontrolkami na desce - coś pomieszałeś. Czy kontrolki zapalają Ci się przy włączonym zapłonie? (powodem mogą być zbyt...
Czym to diagnozujesz? Techem2, elektronicznym multimetrem i zmysłami.
Świece okopcone ale suche, bez oleju?Za bogaty skład mieszanki.Sprawdź stan filtru powietrza czy nie za bardzo zapaprany. Inna przyczyna to czujnik temperatury silnika. Możesz go pomierzyć multimetrem klub na diagnostykę podjechać na komputer.Może podawać że jest o wiele zimniejszy silnik...
Witam ponownie i dziękuje za zaangażowanie oraz chęci pomocy Zgodnei z sugestią dostałem się do pompy, wpiąłem się bezpośrednio pod aku i coś tam cicho pstryknęło. Ale sprawdzilem jeszcze wtyke którą wpina się w pompe - na niej na zapłonie czy podczas próby rozruchu napięcie...
Bo czytasz nie to co trzeba. Tak w ogóle to powinieneś podłączyć komputer do sterownika gazowni i tam obserwować pracę sondy a nie jak się domyślam jakimś tanim powolnym multimetrem bo z niego nic sensownego nie wywnioskujesz.
Prostownik akurat jest dobry. Wylutowałem go i wszystkie diody są ok.( sprawdzone multimetrem a dla pewności jeszcze zasilaczem i żarówką). Wirnik jest trochę okopcony. Jutro poszukam innego alternatora.
Silnik się nie przegrzewa. Temperatura silnika wynosi 90 stopni. Dzisiaj jeszcze multimetrem sprawdzę temp. silnika po zagrzaniu jak będzie wskazywać 110 to ile jest na prawdę. Gdzie dotknąć kabelkiem, w którym miejscu?
Wiązka między ECU a elementem A89 sprawdzona na ciągłość przewodów oraz zwarcia do masy lub plusa po uprzednim odłączeniu od wszystkich odbiorników.(żarówka 55w oraz multimetr) . Impulsów kluczujących na wtryskiwaczach nie sprawdzałem bo chciałem uzyskać najpierw ich zasilanie.
Fioletowy to będzie raczej sygnał 1V do czarnego przewodu z orginalnej sondy. Grzałkę zmierz multimetrem do białych org. a czwarty przewód to masa sygnału do szarego przewodu org.
Niestety, nie udało się zaprogramować kluczyka - PIN z karty nie pasuje. Prawdopodobnie ktoś w przeszłości wymieniał już sterownik i jest inny kod. Z tego co zauważyłem w danych rzeczywistych to zaprogramowane są 3 klucze, właściciel posiada 2 z czego jeden bez transpondera: Stan wlacznika...
Mój tester nie obsługuje tak bogato jak Tech, napięcie na MAP-ie mierzę multimetrem na wyjściu z czujnika. Poza tym, że nie mam w tym aucie wolnych obrotów tylko maksymalne to odczytuje wskazanie dla maksymalnych czyli ok. 1,3V. Atmosferyczne 4,9V, czyli liniowo im większe podciśnienie tym niższe...
Twój błąd wskazuje na uszkodzenie grzałki, można sprawdzić to multimetrem ustawionym na ciągłość obwodu na białych przewodach sondy.
Rozebralem skrzynkę pod maska, znalazłem trochę wilgoci, dla pewności podmieniłem bo mam na warsztacie kilka opli. Brak efektów. Ecu podmieniłem raz jeszcze, brak efektów. Rozlozylem wiązkę elektryczna silnika, przejrzałem, pomierzylem, sprawna. Pojezdzilem z podpiętym multimetrem w różne...
Odnośnie termostatu. Wskaźnik pokazywał max na kresce między niebieskim polem a 90st - nazwijmy to 70st Dołożyłem drugi termostat i już jest lepiej. Sondę sprawdziłem na 2 sposoby. Silnik wył - czy dochodzi napięcie - dochodzi Silnik wł (po kilkunastu minutach pracy) multimetr w izolację...
jednak to nie wina przekaźnika. przepaliła mi się ścieżka w multimetrze. po połączeniu ścieżki wszystko działa normalnie.
Przekaźniki podmieniałem z drugiej astry (sprawnej). Multimetrem sprawdziłem każdy z osobna styk w gniazdach bezpiecznikowych. Po puszczeniu dodatkowego plusa na licznik wszystko wróciło do normy, ale obawiam się przewód z wiązki z licznika może się przepalić gdy włączę np. elektryczne...
A weź zapnij multimetr między jakiś metalowy element silnika a minusową klemę aku i zmierz napięcie jak szaleć zaczyna... A później zasymuluj czujnik potencjometrem i patrz co się dzieje
Multimetrem, czyżby było impulsowe potrzebny by był oscyloskop? Zapomniałem dodać w sterowniku silnika jest błąd P1540 i P1530 ale to wydaje mi się że jest spowodowane problemem z czujnikiem.
Witam . odkryłem właśnie że jest zbyt niskie napięcie na wtyczce od wtryskiwacza 11.3 V. Podłączyłem bezposrednio do akumulatora i włączyłem zapłon i wtedy wtryskiwacz wstrzyknął paliwo na przepustnice, podłączyłem multimetr do wtyczki i pokazało 11.3 V a jak zmasowałem do silnika...
Witam, czy jak się przetarł przewód wzbudzania alternatora to czy on będzie ładował, czy wcale? Na multimetrze cały czas pokazuje 11,4V. Można tak jeździć? Czy nie?
Opóźnieniem steruje multimetr - znajduje się za konsolą po prawej stronie kolumny kierowniczej.
Faktycznie auto po odpięciu czujnika stukowego zgłasza błąd P0325. Jazd nie próbowałem. Próba sprawdzenia czujnika zwykłym multimetrem zakończyła się fiaskiem bo zakresy napięcia zmiennego nie pokazują nic a napięcia stałego oscylujące małe wartości rzędu mV bez znaczenia czy są udary...
Czasem zdarza mi się że na kilku komputrach mam błędy z dupy najczęściej takie auta oddajemy w cholere bo nie ma jak precyzyjnie zdiagnozować chyba że multimetrem :).
Cytat z przytoczonej przez ciebie instrukcji:"Za pomocą multimetru (woltomierza) sprawdzić napięcie (około 11...12 V) przy włączonym zapłonie na stykach „A" - „D" i „B" - „C". Powinna nastąpić zmiana biegunowości na stykach zasilania każdego z uzwojeń przy każdorazowym...
Pracuję i z wykształcenia jestem technik inżynier elektronik, mechanik, akurat w branży wiertniczej (ropa, gaz), mam dostęp do najróżniejszych narzędzi, multimetry, oscyloskopy dlatego co mogę próbuję sam naprawić, uważam, że starsze auta nie są na tyle skomplikowane aby bać się ich...
sprawdzalem miernikiem po wyciagnieciu pompy Podłącz multimetr na zakresie [Ω] i sprawdź czy czujnik zachowuje się jak potencjometr, czyli zmienia swoją rezystancję podczas poruszania dźwignią pływaka.
Rocznikowo 2004, modelowo 2005. Wersja sport z systemem IDS+. Może w tej opcji wyposażenia jest trochę inaczej. Jak wrócę, to jadę do moich speców od klimy. Obiecali, ze będą mieć taka sprężarkę, jaka tam była domyślnie. Niech podepną multimetr albo oscyloskop przed wymianą żeby...
Potrzebne mi informacje jakie impulsy i skąd dostaje obrotomierz, czy częstotliwość , czy napięcie z alternatora czy z Ecu do zegarów itp im więcej tym lepiej c20xe poniekąd już trochę znalazłem ale może ktoś inaczej uważa .. Zmierzyłem też na kabelku od obrotomierza zielony kabelek obroty:zgaszony...
Kolego na początek ustal, w którym miejscu w aucie znajduje się "tablica bezpieczników", następnie zorganizuj wykaz bezpieczników, z wyszczególnieniem który z nich (i jakiej wartości) obsługuje poszczególne odbiorniki. Przypuszczam, że wozisz w aucie żarówki i bezpieczniki na zapas, a jeśli...
Zmierzyłem napięcie na sondzie podpinając + multimetru do kabelka od sondy(oczywiście wpinając się do obiegu), a - do nakrętki sondy. Napięcie chwilami skakało od 0,1V do 0,9V ale sporo czasu trzymało się na 0,8V ok minuty. Zauważyłem że silnik lekko faluje na obrotach a czasami skacze...
Zapomniałem dodać, przy wymianie parownika cewka została zalana wodą, no ale jak już odpali to jednak pracuje normalnie. Sprawdzenie multimetrem pokazało między zaciskiem 15 a masą przerwę (tak powinno być), między 1 a 15 wartość 0.8 Ohm (też dobrze), między 1 a WN 6.8k. Wyniki w normie,...
Jestem ciekaw czy po uruchomieniu auta i zdjęciu minusowe klemy auto zgaśnie czy będzie nadal pracował biorąc zasilanie z alternatora. To za bardzo ryzykowna metoda sprawdzenia ładowania. Jeśli alternator ładuje to będzie pracował aczkolwiek może dojść do poważnego uszkodzenia instalacji...
Możliwe , używany kosztuje grosze mozna zaryzykować lub go zmierzyć multimetrem.
Użyłem z multimetru pierwsza temperatura jaką mi pokazał w wewnątrz auta było 23* po włożeniu do nawiewu na szyby bocznej i przełączeniu na nawiew przedni schłodziło do 16* na obiegu wewnętrznym. A przy używaniu nawiewu na szyby przód i nogi to już w ogóle ledwo co. Coś tam chłodzi...
Emulator zamontowany. Były problemy z biegunowością-złe kolory w dokumentacji ale już działa. Jest różnica w przyśpieszeniu, nie miałem okazji zrobić dłuższej przejażdżki ale depnąłem ostro pod dużą górą i auto zdecydowanie lepiej ciągnęło. Dla ciekawości podpiąłem multimetr...
Witam Mam Astrę 1,4 benzyna wtrysk jedno punktowy założony gaz. Rocznik 98 Zaczęła chodzić jak ciągnik. Strasznie nie równo. Wiem że sonda lambda wisi. Daje cały czas jedną wartość (sprawdzone multimetrem) na przypał. Dziś będzie zmiana. Przeczytałem też błędy silnika. Istnieją...
ciśnienie można sprawdzić manometrem w miejscach nabijania klimy pod kapturkami plastykowymi na rurkach a to czy jakiś czujnik zwiera można sprawdzić multimetrem ostawiając go na zwarcie obwodu jak bedzie z 1 zerowało to zwiera i jest to znak o braku czynnika w układzie.
radio po wyciągnięciu z auta na zewnętrznym zasilaniu i dołączonym głośniku nie wykazuje objawów usterki. Sprawdziłeś na wszystkich wyjściach ? (szczególnie na wyjściach przód lewy i prawy) Tak jak napisałem - przód lewy / prawy wykazuje ok. 5.4 Ohm. Jutro jeszcze sprawdzę...
Po dłuższych obserwacjach zauważyłem, że przy wyłączonych np. światłach, kiedy miga kontrolka ładowania oświetlenie kabiny lekko pulsuje, wskazówka obrotomierza podłącz0onego pod alternator nie jest stabilna (waha się w niewielkim zakresie). Multimetr nie pokazuje wahań napięcia, oscyloskop...
Weź multimetr i sprawdź jakie jest napięcie ładowania podczas pracy auta.
sterownik nie pokazuje żadnych błędów. Zobacz po zapłonie w live data położenie przepustnicy i bardzo powoli wciskając pedał czy nie ma przerwy gdzieś po drodze. Możesz równie dobrze sprawdzić to multimetrem podpiętym do czujnika.
Ok. Zaraz się zabiorę do tego. Dodano po 40 Założyłem i po wymiganiu błędów bo po com przestał działać sterownik w silniku nie widzi żadnego błędu . Prędkościomierz dalej wariuje. Dodano po 2 Wymiana multimetru nic nie pomgła. Dodano po 53 Wymiana multimetru nic...
Musi być gdzieś słaby kontakt na przewodach. Jeżeli mierzyłeś opór kabli multimetrem to pomiary włóż między bajki. Zamiast tego sprawdź spadki napięcia na przewodach obciążonych światłami, tylną szybą.
Po wywołaniu kodu usterki występuje błąd numer 22 ( zbyt niskie napięcie w czujniku polozenia przepustnicy) Sprawdzić multimetrem zasilanie oraz sygnał wyjściowy TPS.
z tą emulacją H L to już miałem około 10 ustawień i jakoś specjalnie nie zwróciłem uwagi żeby na benzynie nie pracował inaczej/źle:) Poki co nie ruszam, musze prawidlowo ustawic ten TPS. Obecnie działa w miarę ok mam 0,18v Bylem własnie w aucie zakres bezwładności tps mam od...
Witam wszystkich ponownie. Dzięki za pomoc, ale sprawa rozwiązana. Sprawdziłem multimetrem oraz kontrolką i okazało się, że nie ma masy przy lewym nadkolu. Teraz wszystko działa. Temat zamykam.
Witam. Mam kłopot. Otóż pękł mi plastik od podnośnika. Kupiłem nowy plastik wymieniłem i tu zaczyna się kłopot. Po podłączeniu zasilania podnośnik nie rusza. Rozebrałem go ,silniczek jest sprawny, zasilanie na przewodach także jest. Wyjąłem tą elektronikę i po podłączeniu multimetru...
miernik (multimetr) ustawić na "przejście" i sprawdzić trzeba przejście na przewodach głośnikowych czyli trzeba dobrać się do kostki w radiu i przy głośnikach będących w zainteresowaniu ale na początek sprawdził bym przelotki pomiędzy drzwiami a nadwoziem
Tak jeszcze zapytam, czyli pracująca sonda jako taka jest źródłem napięcia pod wpływem zjawisk zachodzących w niej? Tak. Wytwarza się na niej napięcie rzędu nawet 1V, ale wydajność prądowa jest bardzo malutka. Czyli gdybym odłączył kable sygnałowe sondy od ECU to nadal generowała...
Akumulator po zdjęciu z prostownika i odczekaniu jakie ma napięcie? Multimetr kupisz w pierwszym lepszym markecie budowlanym w Krk.
Witam, mam problem z samochodem. Po odpaleniu nie ma ładowania. Nie ma też kontrolki ładowania. 1. Sprawdziłem alternator, podłączając go pod wiertarkę i akumulator. Łącząc wzbudzenie przez żarówkę do B+ alternatora. Po zakręceniu wiertarką żarówka gaśnie i na aku jest +/- 14.5V. 2....
Pod listwa progową od strony kierowcy prawda ? Niby je znalazłem , już pod jeden się wpiąłem. Lecz sprawdzając multimetrem nie ma na nim prądu. Dodano po 1 Kabelek nie ten co prawda ale już wszystko ogarnięte. Śmiga elegancko . Dzięki za pomoc . Zamykam temat . Dodano po 1...
Sprawdzałem multimetrem.
To o czym piszesz to na błędy nie złapiesz. Trzeba zadbać o przepustnice. Ale choćby z OPCOMa parametry bieżące dużo mogą powiedzieć.Zwlaszcza wartość TPS i MAP.Niech autor je tu wrzuci skoro nawet multimetru nie posiada a na "komputerze" był wielokrotnie.Inaczej to szukanie po omacku.Przepustnica...
Zacznij od sprawdzenia: - Pobór prądu na postoju na zamkniętym aucie. - Sprawdzenie masy tj. pomiar multimetrem napięcia DC pomiędzy minusem akumulatorem a blokiem silnika. - Zostaw akumulator na 24 godziny pod zwykłym prostownikiem uprzednio odpinając akumulator od instalacji auta. Zwykły...
Fazerem szybciej i wygodniej sprawdza się bezpieczniki niż multimetrem.
Pooglądać, to można film, albo mecz. Hah, rozumiem, zdaję sobie sprawę. Po prostu sprawdziłem na oko wtyczki, izolacje. Póki co problemu nie ma. Jeśli będzie się znów pojawiał, to wtedy głębiej to zbadam. A połączenia trzeba przemierzyć i to nie miernikiem. Mam typowy...
Akumulator zawsze jak największy a nie najmniejszy bo przyjdzie minusowe i zapasu nie będziesz miał do kręcenia. Ok, ale czy jak będzie akumulator niedoładowywany to nie jest jeszcze gorzej? Doładuję go jeżdżąc na krótkie dystanse, po mieście? jak na razie mamy 24 miesiące gwarancji...
Dzień dobry, Jak powinien zachowywać się obrotomierz po wymianie Sondy Lambda? W sensie Sonda została wymieniona na nową jakiś miesiąc temu. Jeździłem autem tylko pół miesiąca (Covidowa izolacja), a zrobiłem jakieś 200km. Mniej więcej połowa po mieście na bardzo krótkich odcinkach...
Witam. Mam prośbę o poradę, jak sprawdzić prawidłowe działanie mechanizmu wycieraczek, wymontowanego, na stole warsztatowym. Chodzi mi o to, że na szrocie oferują mi mechanizm z demontażu, ale chciałbym go sprawdzić na miejscu, przed montażem w samochodzie. Pod jakie piny powinienem się...
Witam, Kupiłem niedawno Astre H III 1.8 16V 130 tys.km, 2008 z Niemiec, przyjechała do mnie rozładowana. Akumulator wymienilem, ale silnik kreci choc nie zapala - metoda hamulec/gaz nie pokazuje zadnych bledow. Domowa metoda na sprawdzenie ELMem327 tez nie pokazuje nic. Przy listwie wtryskowej...
Witam dzięki za wszystkim za odpowiedz ,podmieniłem multimetr z astry miał te same nr ale problem był w przerwie zasilania multimetru.Czy ktoś ma schemat do astry II a konkretnie brakuje mi ścieżki 800 bardzo bym był wdzięczny .
Pobór prądu. Pierwszym zagadnieniem którym się zajmiemy będzie pobór prądu w instalacji samochodowej w czasie postoju. Kontrola ta będzie potrzebna w przypadku usterek typu: "nie mogę rano odpalić" "mam nowy akumulator a nie odpala" Podstawowym i jedynym przyrządem który potrzebujemy...
Możliwe jest, że multiswitch nie rozpoznaje poprawnie 22kHz od tunera. Opticum w multiswitchach to chyba najgorsze chińskie dziadostwo. Okaże się jak podłączysz bezpośrednio tuner. Czy na Astrze jest ten sam problem? Czy identyfikację robiłeś terminatorami? Ant2 DiSEqC Hot Bird LNB3 Astra...
Dziękuję wszystkim za czas i energię poświęcone na rozwiązanie problemu. Szczególne podziękowania przesyłam użytkownikowi kybernetes. Jego porada "... rozpiąć wtyczkę przy uśpionym BSI - wyłączyć zapłon, odczekać 6 minut nie dotykając niczego w samochodzie, w szczególności żadnych...
zmierzyłem oporność multimetrem na samym napinaczu Poczytaj U mnie w astrze tester pokazuje też 2,5ohm i wszystko działa.
Dzień dobry, cześć i czołem. Znajomy mnie poprosił o diagnozę instalacji multiswitchowej u niego w budynku. Instalacja oparta głównie na urządzeniach Terry, bardzo nietypowa topologia, sam bym czegoś takiego nie wymyślił. Terra MSR508 i MS952 + niepotrzebne 2x SS504. Naziemna wzmacniana...
Dobrze że ktoś czyta i podpowiada :-) Masę przeczyszczę. Odnośnie pomiaru to jak wczoraj mierzyłem to było >12V tyle że z uwagi na to że nie wiadomo kiedy on się sam naprawia nie wiem czy moment, w którym wykonuję pomiar (a mam dziwne uczucie że samo dokonywanie pomiary jakoś pobudza...
Sprawdź bimetal, czujnik temperatury, spadek napięcia gdy jest włączony. Zbyt niska temperatura sondy będzie powodowała błąd przetwarzania, za słaby sygnał. Prawidłowo, w pewnym momencie bimetal działa i przestaje grzać. Temperatura - dziwne jest, że nawet podczas spokojnej jazdy (2...
Dzień dobry, miałem problem z podłączeniem radia w samochodzie, a później z jakością sygnału. Wszystkie szczegóły jeśli ktoś będzie chciał bardziej poznać temat są tutaj: Jednak ostatecznie zrobiłem nowy wątek, a tamto jest tylko informacyjnie. Ponieważ wydaje mi się że to...
Witam wszystkich tu zaglądających :) Mam problem z trzecim stopem w astrze g kombi z 2006 roku. Wymontowałem listwę i sprawdziłem multimetrem, że obecna dioda nie przewodzi w obydwóch kierunkach. Wszystkie LEDY są ok. Rezystory też wyglądają w porządku. Jedynie mają większy opór (4,4...