Sprawdzałem multimetrem.
Fazerem szybciej i wygodniej sprawdza się bezpieczniki niż multimetrem.
Posiadam interfejs+soft op com. Jest tam taka opcja do testowania zegarów. Wszystkie inne "wskazówki" reagują na zmianę nastaw w programie a ten od temperatury nie. Rezystancję mierzyłem multimetrem.
Weź multimetr i sprawdź jakie jest napięcie ładowania podczas pracy auta.
A co posiadasz w domu? Multimetr, oscyloskop?
Możliwe , używany kosztuje grosze mozna zaryzykować lub go zmierzyć multimetrem.
Twój błąd wskazuje na uszkodzenie grzałki, można sprawdzić to multimetrem ustawionym na ciągłość obwodu na białych przewodach sondy.
Sonda lambda, ale powiedz mechanikowi, że w cdifie jest oscyloskop i multimetr, więc może ją sprawdzić, a nie tylko czytać błędy
Czasem zdarza mi się że na kilku komputrach mam błędy z dupy najczęściej takie auta oddajemy w cholere bo nie ma jak precyzyjnie zdiagnozować chyba że multimetrem :).
Czyli jak wyżej, kolega sam raczej tego nie zrobi bo Euroscan to trochę za mało ,mechanik "garażowy" raczej też nie , pozostaje ASO Opel. Jeszcze ciekawe czym mechanik mierzył napięcie sondy może zwykłym multimetrem :)
Szybciej będzie wyjąć radio i przegwizdać przewody dowolnym multimetrem. Popatrz na kolory w kostce przy głośniku, poszukaj takich samych w kostce ISO i sprawdź miernikiem ciągłość obwodu.
Sprwdź czujniki szczelność na dolocie wiązkę od tych czujników po kolei jak. Pomierz multimetrem. Sprawdź czy przekaźnik nie zwiera do masy lub jego wiązka. Koenje do spwadzrnie będzie ECU. Może dostało wilgoci lub złącza.
Czym to diagnozujesz? Techem2, elektronicznym multimetrem i zmysłami.
Witam dzięki za wszystkim za odpowiedz ,podmieniłem multimetr z astry miał te same nr ale problem był w przerwie zasilania multimetru.Czy ktoś ma schemat do astry II a konkretnie brakuje mi ścieżki 800 bardzo bym był wdzięczny .
rozumiem czyli trzeba sprawdzić od wyjscia ze sterownika abs Dodano po 15 Radio odłączone i tak samo nawet na wolnych obrotach bez jazdy wariuje. Dodano po 10 Jeszcze jedno pytanie czy sygnał prędkości idzie przez multimetr?
Sprawdź F13 F22 F29 albo mógł się uwalić multimetr w skrzynce bezpieczników .
zmierzyłem oporność multimetrem na samym napinaczu Poczytaj http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic59... U mnie w astrze tester pokazuje też 2,5ohm i wszystko działa.
Posprawdzaj wszelkie podciśnienia - wężyki gumowe przy przepustnicy. Na jednym z nich jest właśnie podpięty MAP - czujnik jest na grodzi przy podszybiu. Masz LPG w aucie? Czasami nieszczelności pojawiają się po montażu miksera na przepustnicy . Jeśli masz możliwość wyczyść przepustnicę zwłaszcza kanał biegu jałowego - tam gdzie pracuje grzybek silnika...
Nie najlepiej wziąśc sprawę w swoje ręce, jeżeli dopiero zaczynamy(dużo poczytać, co z grubsza co do czego), zaopatrzyć się w interfejs diagnostyczny(np. opel scanner na początek pozwala rejestrować parametry rzeczywiste przy odpalonym silniku), książkę "sam naprawiam" i na początek nie zgadywać nie pchać się w bezsensowne koszty, wymieniając z lepszego...
Testowałeś tą linie 5V czy nie ma zwarcia? Nieraz robię test odłaczając linie 5V ze sterownika i podając zewnętrze 5V z zasilacza bateryjnego z podpiętym multimetrem dla pomiaru prądu pobieranego. Sterowniki silnikowe mają ograniczniki prądowe na zasilaniu linii 5V. Jeśli coś pobiera nadmierny prąd cała linia zasilania siada.
Mozesz mnie pokierować? Jakieś instrukcje? Z pomiarów słaby jestem :D Multimetr posiadam :)
Tak mam od kiedy kupiłem samochód (od niedawna). Gdzie znajduje się ten czujnik? Chodziło mi o termometr, który jest w multimetrze.
zostawilem na noc odlaczona kleme. niestety to nic nie zmienia Astra f 1.4 66kw 90 KM z silnikiem 16v. Do tego sprawdzalem czujnik polozenia walu multimetrem i po przekreceniu zaplonu multimetr pokazuje ujemny wynik w ohmach
Masa jest dobra, próbowałem z dodatkowym przewodem i nic to nie pomogło. Bezpieczniki wszystkie sprawdziłem multimetrem a przekaźniki podmienilem z bliźniaczej astry w której 1 bieg dziala. Bez skutku
sterownik nie pokazuje żadnych błędów. Zobacz po zapłonie w live data położenie przepustnicy i bardzo powoli wciskając pedał czy nie ma przerwy gdzieś po drodze. Możesz równie dobrze sprawdzić to multimetrem podpiętym do czujnika.
Przekaźniki podmieniałem z drugiej astry (sprawnej). Multimetrem sprawdziłem każdy z osobna styk w gniazdach bezpiecznikowych. Po puszczeniu dodatkowego plusa na licznik wszystko wróciło do normy, ale obawiam się przewód z wiązki z licznika może się przepalić gdy włączę np. elektryczne szyby lub szyberdach.
dochodzi cztery cienkie przewody. w momencie zamykania dochodzi + i - dwoma , a zamykanie + i - drugą parą przewodów. można jaśniej to wytłumaczyć?? jak to zmierzyć? czy szukając multimetrem "+" przy zamykaniu, mogę minusową końcówke multimetru przyłożyć do masy pojazdu, czy muszę do "-" z pary?? jak to zmierzyć? chcę mieć pewność czy pomoże wymiana...
Wiązka między ECU a elementem A89 sprawdzona na ciągłość przewodów oraz zwarcia do masy lub plusa po uprzednim odłączeniu od wszystkich odbiorników.(żarówka 55w oraz multimetr) . Impulsów kluczujących na wtryskiwaczach nie sprawdzałem bo chciałem uzyskać najpierw ich zasilanie.
Witam wszystkich ponownie. Dzięki za pomoc, ale sprawa rozwiązana. Sprawdziłem multimetrem oraz kontrolką i okazało się, że nie ma masy przy lewym nadkolu. Teraz wszystko działa. Temat zamykam.
jednak to nie wina przekaźnika. przepaliła mi się ścieżka w multimetrze. po połączeniu ścieżki wszystko działa normalnie.
Tak jeszcze zapytam, czyli pracująca sonda jako taka jest źródłem napięcia pod wpływem zjawisk zachodzących w niej? Tak. Wytwarza się na niej napięcie rzędu nawet 1V, ale wydajność prądowa jest bardzo malutka. Czyli gdybym odłączył kable sygnałowe sondy od ECU to nadal generowała by jakiś tam przebieg? By działała musi być gorąca. Po to masz w niej...
Niedawno zakupiłem ten miernik używany na allegro. Chciałem wypróbować przy okazji regulacji gazu w aucie, z racji braku obrotomierza, pomiar obrotów (ikona RPM na pomiarze częstotliwości). Mam astrę F (1.4 na monowtrysku) z cewką zapłonową, wiec podpiąłem się między ujemną klemę akumulatora a przewód 12V sterujący cewką zapłonową. Niestety miernik...
Witam ponownie, na wstępie chciałbym uporządkować dane o przedmiocie rozważań. Jak podał tasdj problem jest w Astrze-G z 2003r. z silnikiem 1,8. W tym roku były tylko silniki Z18XE. Nie ma tam linek ani od gazu, ani od tempomatu. Nie ma też oddzielnego urządzenia sterowania prędkością. Tempomat jest w sterowniku silnika. Sterowanie tempomatem realizowane...
Opóźnieniem steruje multimetr - znajduje się za konsolą po prawej stronie kolumny kierowniczej.
Kurcze zwykłym multimetrem albo nawet woltomierzem :) Pozdrawiam Michał.
Akumulator po zdjęciu z prostownika i odczekaniu jakie ma napięcie? Multimetr kupisz w pierwszym lepszym markecie budowlanym w Krk.
Bo czytasz nie to co trzeba. Tak w ogóle to powinieneś podłączyć komputer do sterownika gazowni i tam obserwować pracę sondy a nie jak się domyślam jakimś tanim powolnym multimetrem bo z niego nic sensownego nie wywnioskujesz.
Witam, czy jak się przetarł przewód wzbudzania alternatora to czy on będzie ładował, czy wcale? Na multimetrze cały czas pokazuje 11,4V. Można tak jeździć? Czy nie?
Bezpieczniki OK. Pierwsze co mi przyszlo do glowy to sprawdzenie jasnosci - nie jest ustawiona na 0. Sprobuje z tym multimetrem i zarowka. Dam znac jak cos ustale. Dziki za podpowiedzi
Dzień dobry wszystkim. Przepraszam jeżeli coś napisze nie tak proszę mnie poprawić . Od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem astry h 1.6 16v Twinport. Mam z nią takie małe problemy elektryczne. Mianowicie zapalają mi się kontrolki ABS i kontroli trakcji. Nieraz świecą cały czas nie raz zgasną. Przekopując internet natrafiłem, że możliwe jest sytuacja,...
Bardzo dziękuję za fachową podpowiedź, ale mocno kolega przesadził z możliwościami sprawdzania testerem. Jestem użytkownikiem samochodu i żadnego specjalizowanego testera nie posiadam do takich sprawdzeń. Dziękuję za podpowiedź w sprawie zabezpieczenia termicznego. Powrócę do stanu poprzedniego. Jutro sprawdzę co się dzieje na poszczególnych przewodach...
Z przdu, pod zderzakiem. Naprawa jak najbardziej możliwa, ale trzeba wiedzieć co to jest prund elektryczny. I multimetr by się przydał. .
No tak, jakaś diagnostyka przed wymianą się należy. Wypas byłby gdybyś zasymulował sterowi stan niski i wysoki i zobaczył na multimetrze czy czujnik reaguje na zmianę składu mieszanki.
czy cewkwe mozna sprawdzic za pomoca multimetra jezeli tak to w jaki sposób?
miernik (multimetr) ustawić na "przejście" i sprawdzić trzeba przejście na przewodach głośnikowych czyli trzeba dobrać się do kostki w radiu i przy głośnikach będących w zainteresowaniu ale na początek sprawdził bym przelotki pomiędzy drzwiami a nadwoziem https://obrazki.elektroda.pl/2125373300_... https://obrazki.elektroda.pl/3297474700_...
A co do problematyki działania siłowników centralnego zamka, jeśli go posiadasz to zalecał bym bym sprawdzenie przewodów wiązek sterowniczych i zasilających w szczególności mastera siłownika tzw. przelotki w drzwiach czasami przewody ulegają załamaniu i stąd problemy z działaniem układu oświetlenia wewnętrznego i centralnego korozja przetarcia a w konsekwencji...
Tak jak kolega wyżej napisał, sprawdź sobie zasilanie, z tego linka pobierz sobie schemat, multimetr i do dzieła. https://www.ac.com.pl/pl-serwisy-materia...
ojj wez do reki multimetr i sprawdz ;) przeciez sygnal podawany na glosnik jest w postaci napiecia... jak wynik pokaze sie z minusem to oznacza ze plus multimetra przylaczyles do minusa koncowki mocy..czyli zle ;)
Witam. Mam prośbę o poradę, jak sprawdzić prawidłowe działanie mechanizmu wycieraczek, wymontowanego, na stole warsztatowym. Chodzi mi o to, że na szrocie oferują mi mechanizm z demontażu, ale chciałbym go sprawdzić na miejscu, przed montażem w samochodzie. Pod jakie piny powinienem się podłączyć, aby sprawdzić, czy w ogóle silniczek sprawny. Które...
Prostownik akurat jest dobry. Wylutowałem go i wszystkie diody są ok.( sprawdzone multimetrem a dla pewności jeszcze zasilaczem i żarówką). Wirnik jest trochę okopcony. Jutro poszukam innego alternatora.
Musi być gdzieś słaby kontakt na przewodach. Jeżeli mierzyłeś opór kabli multimetrem to pomiary włóż między bajki. Zamiast tego sprawdź spadki napięcia na przewodach obciążonych światłami, tylną szybą.
No i multimetr mógł Cię zgubić w tym przypadku. Trzeba było badać pod obciążeniem Rozumiem że masa też sprawdzona
Co to znaczy że nie możesz :D Wepnij się multimetrem gdzieś do zaplniczki i sprawdzaj napiecie. Przecież nie trzeba koniecznie na stykach aku sprawdzać chociaż tam najlepiej.
Co z sondą na b. jał. dobrze rozumiem że stoi na 0,7V? Na multimetrze to żle widać ,najlepszy podgląd pracy sondy na oscyloskopie lub testerze sondy lambda.
Tam nie ma filozofii . Miernikiem wszystko zbadasz. Kolego, możesz jaśniej? Bo jak dla mnie możesz zbadać kilka rzeczy multimetrem, ale nijak maja się te cyferki do położenia wskazówki. No chyba że ja o czymś zapomniałem. Dodano po 8 Tam nie ma filozofii . Miernikiem wszystko zbadasz. Kolego, możesz jaśniej? Bo jak dla mnie możesz zbadać kilka rzeczy...
W tym silniku nie ma halla tylko czujnik indukcyjny. Na przyszłość jak by inni czytali ten temat to przy cewce tej małej w aparacie odrywają się kabelki. Można wpiąć multimetr i opór powinien być ok 500ohm Można wtedy poszarpać za kabelki i popatrzeć czy się zmienia.
Cytat z przytoczonej przez ciebie instrukcji:"Za pomocą multimetru (woltomierza) sprawdzić napięcie (około 11...12 V) przy włączonym zapłonie na stykach „A" - „D" i „B" - „C". Powinna nastąpić zmiana biegunowości na stykach zasilania każdego z uzwojeń przy każdorazowym włączaniu i wyłączaniu zapłonu." Nie obrażając cię chyba...
To rzeczywiście był bezpiecznik. Miałem inny problem... z multimetrem. Kupiony na rynku za jakieś 15zł przeżył 4 albo 5 lat i zaczął wariować. Dziękuję za opinie i sugestie Pozdrawiam Artur
Multimetrem, czyżby było impulsowe potrzebny by był oscyloskop? Zapomniałem dodać w sterowniku silnika jest błąd P1540 i P1530 ale to wydaje mi się że jest spowodowane problemem z czujnikiem.
usterka usunięta - przyczyną w obu fotelach były przerwane przewody pomiędzy siedziskiem a opraciem niezbyt fortunnie to opel rozwiązał - podczas składania fotela (auto 3-drzwiowe) przewód jest dosłownia łamany przez oprcie oporności mat pomierzone chińskim multimetrem wyniosły: - lewo 3,2 Oma - prawo 3,7 Oma pozdrawiam
Dziękuję wszystkim za czas i energię poświęcone na rozwiązanie problemu. Szczególne podziękowania przesyłam użytkownikowi kybernetes. Jego porada "... rozpiąć wtyczkę przy uśpionym BSI - wyłączyć zapłon, odczekać 6 minut nie dotykając niczego w samochodzie, w szczególności żadnych wyłączników ani drzwi, wypiąć szarą wtyczkę, włączyć zapłon, odczekać...
Dziękuję za wszystkie podpowiedzi, wszystkie dokładnie czytam i analizuję. Jako że możliwość dłubania przy tym aucie mam tylko w weekend i to nie każdy, to jeszcze nic nie zrobiłem - na razie analizuję wszystko co napisaliście + schematy. Mam jeszcze takie pytanie: czy styki przekaźnika klaksonu na 100% nie wchodzą do multimetra? Na zdjęciach w internecie...
Jestem ciekaw czy po uruchomieniu auta i zdjęciu minusowe klemy auto zgaśnie czy będzie nadal pracował biorąc zasilanie z alternatora. To za bardzo ryzykowna metoda sprawdzenia ładowania. Jeśli alternator ładuje to będzie pracował aczkolwiek może dojść do poważnego uszkodzenia instalacji elektrycznej w pojeździe, głownie elementów elektronicznych....
Witam!!!! To jest mój pierwszy post na elektrodzie (chyba lamerski ale sie dopiero ucze).Mam problem z alternatorem firmy delco remy astra f 1.6.po sprawdzeniu napięć na alternatorze multimetrem w zakresie dc brak na pięcia a na zakresie ac 19 v czy to wskazuje na uszkodzenie diod prostowniczych czy można to tak zmieżyć.Po zdemontowaniu alternatora...
Albo w klapie masz zwarcie. Tam dochodzi + po stacyjce do zasilania powotu silniczka od wycieraczki. Kurcze, to przecież elektrotechnika podstawowa. Do rozwiązania tego problemu wystarczy multimetr, chwila pomyślunku i podstawowa wiedza z zakresu przepływu prądu ;) No, schemat też się przyda.
A jak zmierzyć czy MAF ogarnia tą dodatkową dawkę powietrza? Mierzyłem multimetrem i przy ok 1000 obr/min multimetr wskazuje ok 0.65V a przy 2000 obr/min ok 1V. Według mnie jest OK. jak się mylę niech mnie ktoś poprawi.
Kolego na początek ustal, w którym miejscu w aucie znajduje się "tablica bezpieczników", następnie zorganizuj wykaz bezpieczników, z wyszczególnieniem który z nich (i jakiej wartości) obsługuje poszczególne odbiorniki. Przypuszczam, że wozisz w aucie żarówki i bezpieczniki na zapas, a jeśli nie, to trzeba będzie dokonać ich zakupu. Przydatnym będzie...
ciśnienie można sprawdzić manometrem w miejscach nabijania klimy pod kapturkami plastykowymi na rurkach a to czy jakiś czujnik zwiera można sprawdzić multimetrem ostawiając go na zwarcie obwodu jak bedzie z 1 zerowało to zwiera i jest to znak o braku czynnika w układzie.
radio po wyciągnięciu z auta na zewnętrznym zasilaniu i dołączonym głośniku nie wykazuje objawów usterki. Sprawdziłeś na wszystkich wyjściach ? (szczególnie na wyjściach przód lewy i prawy) Tak jak napisałem - przód lewy / prawy wykazuje ok. 5.4 Ohm. Jutro jeszcze sprawdzę jakimś lepszym multimetrem. "Mialem nadzieje" ze gdzies będzie zwarcie i będzie...
Napięcie ładowania, hmmm mam multimetr tyle ze nie wiem za bardzo na jakim dokladnie podzespole zmierzyć to namiecie. możecie mi napisać czego mam szukać pod maska ? Z góry dzięki
witam wszystkich :) U mnie w asterce też takie coś sie dzieje, na początku myślałem, że to jest wina przełacznika przy kolumnie kierownicy ( gdzyż wyczytałem to na forum), ale sprawdziłem multimetrem ( po wyczyszczeniu oczywiście), ale to nie zdało egzaminu, kłopot dalej mnie irytuje podczas deszczowych dnii:cry:, czekam na dokładne instrukcje jak usunąć...
Fioletowy to będzie raczej sygnał 1V do czarnego przewodu z orginalnej sondy. Grzałkę zmierz multimetrem do białych org. a czwarty przewód to masa sygnału do szarego przewodu org.
Nie wiem na co Ty liczysz? Na to, że ktoś Ci konkretnie powie w którym miejscu jest popsute i co zrobić? Skoro zauważyłeś, że po dużych wstrząsach (dziury itp) stan faktyczny się zmienia (działa/przestaje działać) to chyba jasne jest, że coś nie styka. Więc albo zimne luty na sterowniku albo coś na kablach. Pytasz co robić? multimetr w dłoń i szukaj...
Mogą być 2,2µF, będzie ciut słabsza słyszalność, Tego z TN naprawiaj. Jak użyjesz TN, nie będziesz musiał używać włącznika nie stabilnego. A na tym układzie obniżającym napięcie do 12v się nie znam. A w tym Astrze z TN może wystarczy zewrzeć 12 z 13 bo TN jest odłączona. Tego z tarczą to naprawię. Na spokojnie go sobie przemierzę multimetrem. Posprawdzam...
ja bym sprawdził czy rozdzielacz jest ok i kable czy niemaja przebicia to drugie zalezne od wilgotnosci , jesli jest ok to nastepnie multimetr i sprawdzić napięcie ładowania czy nie jest za wysokie podczas pracy silnika nie więcej jak 16v na aku pozdrawiam.
sprawdzalem miernikiem po wyciagnieciu pompy Podłącz multimetr na zakresie [Ω] i sprawdź czy czujnik zachowuje się jak potencjometr, czyli zmienia swoją rezystancję podczas poruszania dźwignią pływaka.
Szukam w Necie jakie wartości sprawdzać kablem diagnostycznym ponieważ na tym moim wykresie jest tylko napięcie. I nie mogę nic więcej znaleźć... Jest jeszcze napisane o rezystancji grzałki, (at)grala1 wspominał że ona tu nie ma znaczenia i też nie ma jej chyba w programie. Pamiętam że sprawdzałem ją tylko multimetrem. . Wszędzie wypisują tylko o Analizatorze...
Przyczyn było kilka, zwarcie przewodów w dwóch wtyczkach w listwie za silnikiem nie widoczne na pierwszy rzut oka z tego powodu że przewody były zwarte przy samym wejściu do wtyki/gniazda ale to chyba nie miało zbytnio wpływu na iskrę. Drugim powodem był czujnik położenia wału, dopiero delphi podrasował No i trzeci chyba główny powód gubienia iskry,...
A weź zapnij multimetr między jakiś metalowy element silnika a minusową klemę aku i zmierz napięcie jak szaleć zaczyna... A później zasymuluj czujnik potencjometrem i patrz co się dzieje
masę do czujnika sprawdzalem jest ok.Nie dopisałem ze auto ma klimę niesprawną zresztą,więc wchodząc w moduł klimy miałem kilka błedów których nie mogłem usunąć ponieważ jest pusta,więc sobie olałem ale chyba niesłusznie bo kolega mi podpowiedział ze własnie problem może być w klimie.O ile się nie mylę to między innymi za pracę wentylatorów w klimie...
Opel astra F 1.4 8V 60KM 1996 rok Podczas jazdy gdy wyrzucę na luz (auto dalej jedzie/toczy sie) falują obroty 1000-1500 mniej wiecej Auto uspokaja się dopiero w momencie wyhamowania pojazdu do zera. Stabilizuje się na +/-1500 obrotów na 2-3 sekundy poczym spada na normalne obroty. Na postoju sie to nie powtarza, dopiero kiedy się przejadę znowu mu...
Witam . odkryłem właśnie że jest zbyt niskie napięcie na wtyczce od wtryskiwacza 11.3 V. Podłączyłem bezposrednio do akumulatora i włączyłem zapłon i wtedy wtryskiwacz wstrzyknął paliwo na przepustnice, podłączyłem multimetr do wtyczki i pokazało 11.3 V a jak zmasowałem do silnika to pokazał 12.6. Więc co może byc przyczyną tego niskiego prądu ?
Syniu, a co za problem zrobić diagnostykę wtrysku? I tak najrozsądniejszym wydaje się mu polecić jechać do specjalisty, bo będzie z tego więcej kłopotu niż pożytku. Mądrze piszesz tatuś ;).Tez proponowałem na diagnostykę podpiąć pod komputer. Jednak teraz w dobie kryzysu lepiej chyba jak najwięcej zrobić w swoim zakresie niż dawać za podpięcie pod...
Witam. Mam kłopot. Otóż pękł mi plastik od podnośnika. Kupiłem nowy plastik wymieniłem i tu zaczyna się kłopot. Po podłączeniu zasilania podnośnik nie rusza. Rozebrałem go ,silniczek jest sprawny, zasilanie na przewodach także jest. Wyjąłem tą elektronikę i po podłączeniu multimetru pod zaciski elektroniki w miejscu gdzie są styki silniczka i tam nie...
Witam Od pewnego momentu nie działa sygnalizacja włączonych świateł (przy wyłączonym silniku i otwartych drzwiach) Czujniki reagują na otwarcie drzwi i lampki wewnątrz pojazdu zapalają się i gaszą poprawnie. Mam pytanie, czy za sterowanie sygnalizacją odpowiada jeszcze jakiś moduł oprócz multimetru w skrzynce z bezpiecznikami. Będę miał możliwość jego...
Po sprawdzeniu jej multimetrem napięcie "raz było", a za chwilę 0V, na jałowym biegu. Nie jest to sonda szerokopasmowa, więc takie działanie jest jak najbardziej prawidłowe. No i mechanik zalecił wymianę Ciekawi mnie co go skłoniło do tego.
Witam. Mam pytanie w temacie napięcia ładowania. Kilka tygodni temu zauważyłem w Astrze H (1.7 CDTI 100KM) że na zimnym silniku (do ok. 60 st. C) samochód nie trzyma napięcia na biegu jałowym. W trakcie jazdy wzrasta ono do ~13.9-14.1V, z kolei jak stoję np. na światłach to powoli spada, aż zatrzyma się na ok. 12V. Jak już silnik się nagrzeje to napięcie...
Rozebralem skrzynkę pod maska, znalazłem trochę wilgoci, dla pewności podmieniłem bo mam na warsztacie kilka opli. Brak efektów. Ecu podmieniłem raz jeszcze, brak efektów. Rozlozylem wiązkę elektryczna silnika, przejrzałem, pomierzylem, sprawna. Pojezdzilem z podpiętym multimetrem w różne miejsca instalacji i pierwsze co ginie to +12v na zasilanie przekaźnika...
Jak już uda się uruchomić nawet jak nie ma ładowania, to będzie samochód chodził nawet przy ok 10.5v, po zgaszeniu już się nie da uruchomić. W samochodzie kolega zmierzy: Napięcie na uruchomionym silniku z obciążeniami i bez. Po wyłączeniu silnik, bez kluczyka sprawdzić jaki prąd pobiera wyłączona instalacja z akumulatora. Tylko nie uszkodzić miernika....
Panowie, ja już dawałem osobną masę na czujnik (na brązowy przewód). Zasilanie przy wyjętym czujniku 5,00 V. Odczyt napięcia na czujniku przez lancha pokrywa się z pomiarem przez multimetr. Wiem że te sterowniki opla przy 50°C przechodzą na inny tryb, ale to musiałbym mieć ogromnego pecha żeby trafić na drugi z taką samą usterką.
O jasny gwint... Też mam Astrę G, zmieniałem radio z Grundinga na "Lidlowskie" (z uwagi na zestaw głośnomówiący z bluetoothem), ale TAKICH kostek jako kolega pokazał, to ja tam nie widziałem... Jedyny problem jaki ja miałem to inny wtyk anteny... Hmm... szukałem nieco i rzeczywiście - adapterów do astry G brak. Tak sobie myślę, że najprościej będzie...
Kupuje się redukcje tzw. ISO-ISO i odpowiednio [z użyciem głowy] krosuje przewody , wtedy wszystko działa prawidłowo. A nie zwiera , przekłada po kolorach bez zastanowienia - przecież to nie jest trudne , aby zobaczyć gdzie jest napięcie wystarczy nawet żaróweczka jak ktoś nie ma multimetru. A jak ktoś jest totalna "noga" w elektryce [bo to nie jest...
podstawa to przy zmianie modułu w aparacie posmarować moduł pastą lub silikonem do tranzystorów! sprawdzić też trzeba każdy kabelek który prowadzony jest z aparatu do cewki zapłonowej i kostki bo nie zawsze kabelek cały z wierzchu przewodzi tym bardziej po rozgrzaniu gdy są miękkie najlepiej mocno pociągnąć za końce no i podpiąć multimetr do cewki indukcyjnej...
Silnik krokowy został wyczyszczony Jak to zrobiłeś tego się nie da rozebtać i wyczścić bez specjalneo zasilacza który ten czpień wysówa i wsówa Jak to zrobione jest ręką to na bank masz popsuty i tych obrotów nie będzie tylko wymiana na drugi załatwia sprawe. Z drugiej stromy padały sterowniki ale bierzesz oscyloskop lub multimetr i trzeba sprawdzić...
Witajcie. Problem EGR – Astra H silnik Z17DTR / Z17DTJ Zawór EGR nr OEM Opel/GM: 97376663 Potrzebuję pomocy w teście elektrycznych połączeń EGR (kabli, kostki). Krótki opis – błąd EGR P0409. Samochód z kluczykiem – pojawia się i znika podczas jazdy. EGR wymieniony – błąd pojawia się nadal. Podmianka z działającego auta –...
Faktycznie auto po odpięciu czujnika stukowego zgłasza błąd P0325. Jazd nie próbowałem. Próba sprawdzenia czujnika zwykłym multimetrem zakończyła się fiaskiem bo zakresy napięcia zmiennego nie pokazują nic a napięcia stałego oscylujące małe wartości rzędu mV bez znaczenia czy są udary na czujnik czy nie. Może być kiepskie paliwo? Wiadomo na gazie ciepłe...
Witam. Zapaliła mi się kontrolką aku i mam brak wspomagania. Sprawdzałem multimetrem i rzeczywiście nie ma ładowania. Chciałem zawieź alternator do elektromechanika. Niestety mam problem z jego wyciągnięciem. Pasek ściągnąłem. Górną śrubę odkręciłem bez problemu. Żeby poradzić sobie z dolną musiałem odkręcić sprężynę z napinacza paska. Obie śruby odkręcone,...
Mój tester nie obsługuje tak bogato jak Tech, napięcie na MAP-ie mierzę multimetrem na wyjściu z czujnika. Poza tym, że nie mam w tym aucie wolnych obrotów tylko maksymalne to odczytuje wskazanie dla maksymalnych czyli ok. 1,3V. Atmosferyczne 4,9V, czyli liniowo im większe podciśnienie tym niższe napięcie. Na dwóch jest tak samo.
Witam,prąd zmierzony i sprawa jasna dużo za duży ok 10a,dostałem od kolegi inny wirnik i on ma jakieś 2,8ohma i pobiera ok 4a więc ten drugi będzie dobry ,w związku z tym że wirnik musiał zostać ostro obciążony to teraz pasuje porządnie sprawdzić stojan,czy nie ma zwarcia pomiędzy zwojowego (bo przebicia nie ma)może toś z kolegów podpowie jak to zrobić...
Witam wszystkich tu zaglądających :) Mam problem z trzecim stopem w astrze g kombi z 2006 roku. Wymontowałem listwę i sprawdziłem multimetrem, że obecna dioda nie przewodzi w obydwóch kierunkach. Wszystkie LEDY są ok. Rezystory też wyglądają w porządku. Jedynie mają większy opór (4,4 Ohma), niż to wynika z kodów paskowych (3,95 Ohma), ale to pewnie...
błąd multimetr błąd multimetr multimetr szeregowo ustawić multimetr
naprawić sterownik silnik kompresor akumulator schemat saturn
elektryk kombajn podłącznie awaryjne budynku
Podłączenie stycznika immobilizera w VW T4 2.5 TDI Pralka Ariston Hotpoint piszczy podczas prania - przyczyny