Weź multimetr i sprawdź jakie jest napięcie ładowania podczas pracy auta.
LPG nie mam, czysta benzyna. Multimetr mam więc sprawdzę. Dziś odpalałem auto i po przekręceniu kluczyka rozrusznik działał dłużej niż zwykle(jakieś 2-3 sekundy zajęło mu aby odpalić silnik, ale to chyba przez to, że silnik był zimny?) i po odpaleniu kontrolka check engine pojawiła się dopiero po około 5minutach do tego czasu obroty utrzymywały się...
Mozesz mnie pokierować? Jakieś instrukcje? Z pomiarów słaby jestem :D Multimetr posiadam :)
zostawilem na noc odlaczona kleme. niestety to nic nie zmienia Astra f 1.4 66kw 90 KM z silnikiem 16v. Do tego sprawdzalem czujnik polozenia walu multimetrem i po przekreceniu zaplonu multimetr pokazuje ujemny wynik w ohmach
Witam, Kupiłem niedawno Astre H III 1.8 16V 130 tys.km, 2008 z Niemiec, przyjechała do mnie rozładowana. Akumulator wymienilem, ale silnik kreci choc nie zapala - metoda hamulec/gaz nie pokazuje zadnych bledow. Domowa metoda na sprawdzenie ELMem327 tez nie pokazuje nic. Przy listwie wtryskowej jest koreczek zakrecany czarny po prawej stronie, odkrecilem...
Sprawdź F13 F22 F29 albo mógł się uwalić multimetr w skrzynce bezpieczników .
W tym silniku nie ma halla tylko czujnik indukcyjny. Na przyszłość jak by inni czytali ten temat to przy cewce tej małej w aparacie odrywają się kabelki. Można wpiąć multimetr i opór powinien być ok 500ohm Można wtedy poszarpać za kabelki i popatrzeć czy się zmienia.
(at)ePasjonat Wiem o tym doskonale, tylko nie używam słowa ,,fazer", a tester ciagłości obwodu, co w praktyce oznacza to samo, co multimetr z brzęczykiem. Słowo ,,fazer" rezerwuje dla pojemnościowego zbliżeniowego testera napięcia w instalacji 220VAC.
Kolego na początek ustal, w którym miejscu w aucie znajduje się "tablica bezpieczników", następnie zorganizuj wykaz bezpieczników, z wyszczególnieniem który z nich (i jakiej wartości) obsługuje poszczególne odbiorniki. Przypuszczam, że wozisz w aucie żarówki i bezpieczniki na zapas, a jeśli nie, to trzeba będzie dokonać ich zakupu. Przydatnym będzie...
Akumulator po zdjęciu z prostownika i odczekaniu jakie ma napięcie? Multimetr kupisz w pierwszym lepszym markecie budowlanym w Krk.
Multimetr w dłoń, żarówka z dwoma przewodami w druga i do dzieła.Allegrowicze proponują taki za 50 PLN a wersja z halogenami za sporo więcej.
Tak jak kolega wyżej napisał, sprawdź sobie zasilanie, z tego linka pobierz sobie schemat, multimetr i do dzieła. https://www.ac.com.pl/pl-serwisy-materia...
Opóźnieniem steruje multimetr - znajduje się za konsolą po prawej stronie kolumny kierowniczej.
Porównaj połączenie z prawą lampą. Kolorystka przewodów a nawet kostka są takie same. niestety w tej lampie wszystkie przewody są czarne Mam durne pytanie: czy kiedykolwiek to działało? Jeżeli NIE, trzeba mierzyć i znaleźć właściwą kolejność przewodów Jeżeli TAK, problem jest zapewne TYLKO z JEDNYM przewodem, który stracił styk i to zapewne w miejscu...
Tak popatrzyłem na schematy i sygnał prędkości również idzie na multimetr niebieski czerwony pin 11 multimetr . Teraz w pracy jako że spokój to wyjąłem zegary i sprawdziłem napięcie po odpaleniu silnika na przewodzie dochodzących do licznika , napięcie skacze aż do uspokojenia.
Z przdu, pod zderzakiem. Naprawa jak najbardziej możliwa, ale trzeba wiedzieć co to jest prund elektryczny. I multimetr by się przydał. .
A jak zmierzyć czy MAF ogarnia tą dodatkową dawkę powietrza? Mierzyłem multimetrem i przy ok 1000 obr/min multimetr wskazuje ok 0.65V a przy 2000 obr/min ok 1V. Według mnie jest OK. jak się mylę niech mnie ktoś poprawi.
No i multimetr mógł Cię zgubić w tym przypadku. Trzeba było badać pod obciążeniem Rozumiem że masa też sprawdzona
Dziękuję za wszystkie podpowiedzi, wszystkie dokładnie czytam i analizuję. Jako że możliwość dłubania przy tym aucie mam tylko w weekend i to nie każdy, to jeszcze nic nie zrobiłem - na razie analizuję wszystko co napisaliście + schematy. Mam jeszcze takie pytanie: czy styki przekaźnika klaksonu na 100% nie wchodzą do multimetra? Na zdjęciach w internecie...
sprawdzalem miernikiem po wyciagnieciu pompy Podłącz multimetr na zakresie [Ω] i sprawdź czy czujnik zachowuje się jak potencjometr, czyli zmienia swoją rezystancję podczas poruszania dźwignią pływaka.
ojj wez do reki multimetr i sprawdz ;) przeciez sygnal podawany na glosnik jest w postaci napiecia... jak wynik pokaze sie z minusem to oznacza ze plus multimetra przylaczyles do minusa koncowki mocy..czyli zle ;)
No to pomierzyłem, nie mam pewności na ile poprawnie dokonałem pomiaru, więc postaram się wszystko napisać co robiłem. Po pierwsze, odłączyłem przewody i na zimnym silniku, multimetrem sprawdziłem oporność czujnika temp. silnika - wyszło mi 6.6Ω (multimetr nastawiłem na 20K Ω) Po drugie, odpaliłem silnik i poczekałem 7 minut, w tym czasie...
Napięcie ładowania, hmmm mam multimetr tyle ze nie wiem za bardzo na jakim dokladnie podzespole zmierzyć to namiecie. możecie mi napisać czego mam szukać pod maska ? Z góry dzięki
A weź zapnij multimetr między jakiś metalowy element silnika a minusową klemę aku i zmierz napięcie jak szaleć zaczyna... A później zasymuluj czujnik potencjometrem i patrz co się dzieje
Witam, mam problem z samochodem. Po odpaleniu nie ma ładowania. Nie ma też kontrolki ładowania. 1. Sprawdziłem alternator, podłączając go pod wiertarkę i akumulator. Łącząc wzbudzenie przez żarówkę do B+ alternatora. Po zakręceniu wiertarką żarówka gaśnie i na aku jest +/- 14.5V. 2. Żarówkę w zegarach, multimetr pokazuje że jest przejście. Pozostałe...
Nie wiem na co Ty liczysz? Na to, że ktoś Ci konkretnie powie w którym miejscu jest popsute i co zrobić? Skoro zauważyłeś, że po dużych wstrząsach (dziury itp) stan faktyczny się zmienia (działa/przestaje działać) to chyba jasne jest, że coś nie styka. Więc albo zimne luty na sterowniku albo coś na kablach. Pytasz co robić? multimetr w dłoń i szukaj...
Witam Co oznacza zdanie: "Na postoju jest opór 0,004 A"? Najpierw naładuj akumulator. Zmierz prąd spoczynkowy wpinając multimetr szeregowo (!) w obwód przy klemie akumulatora. Na Youtube jest wiele filmików z instrukcją jak to zrobić. Zmierz napięcie ładowania akumulatora na odpalonym silniku. Podaj wyniki pomiarów to może coś ustalimy.
ja bym sprawdził czy rozdzielacz jest ok i kable czy niemaja przebicia to drugie zalezne od wilgotnosci , jesli jest ok to nastepnie multimetr i sprawdzić napięcie ładowania czy nie jest za wysokie podczas pracy silnika nie więcej jak 16v na aku pozdrawiam.
Witam . odkryłem właśnie że jest zbyt niskie napięcie na wtyczce od wtryskiwacza 11.3 V. Podłączyłem bezposrednio do akumulatora i włączyłem zapłon i wtedy wtryskiwacz wstrzyknął paliwo na przepustnice, podłączyłem multimetr do wtyczki i pokazało 11.3 V a jak zmasowałem do silnika to pokazał 12.6. Więc co może byc przyczyną tego niskiego prądu ?
Multimetr w złączę elektr. pompki paliwa , załączyć zapłon na kilka sekund powinno się pokazac 12V . Jeżeli będzie - najlepiej manometr w układ i sprawdzić ciśnienie paliwa ( prawdopodobnie nie będzie , mogła paść pompka paliwa )
podstawa to przy zmianie modułu w aparacie posmarować moduł pastą lub silikonem do tranzystorów! sprawdzić też trzeba każdy kabelek który prowadzony jest z aparatu do cewki zapłonowej i kostki bo nie zawsze kabelek cały z wierzchu przewodzi tym bardziej po rozgrzaniu gdy są miękkie najlepiej mocno pociągnąć za końce no i podpiąć multimetr do cewki indukcyjnej...
Silnik krokowy został wyczyszczony Jak to zrobiłeś tego się nie da rozebtać i wyczścić bez specjalneo zasilacza który ten czpień wysówa i wsówa Jak to zrobione jest ręką to na bank masz popsuty i tych obrotów nie będzie tylko wymiana na drugi załatwia sprawe. Z drugiej stromy padały sterowniki ale bierzesz oscyloskop lub multimetr i trzeba sprawdzić...
Po dłuższych obserwacjach zauważyłem, że przy wyłączonych np. światłach, kiedy miga kontrolka ładowania oświetlenie kabiny lekko pulsuje, wskazówka obrotomierza podłącz0onego pod alternator nie jest stabilna (waha się w niewielkim zakresie). Multimetr nie pokazuje wahań napięcia, oscyloskop by może to pokazał. Dodano po 1 Wymieniłem regulator na używany,...
Rocznikowo 2004, modelowo 2005. Wersja sport z systemem IDS+. Może w tej opcji wyposażenia jest trochę inaczej. Jak wrócę, to jadę do moich speców od klimy. Obiecali, ze będą mieć taka sprężarkę, jaka tam była domyślnie. Niech podepną multimetr albo oscyloskop przed wymianą żeby zdebugowac sygnał sterujący. Jak będzie na pewno PWM, to niech wstawiają...
Emulator zamontowany. Były problemy z biegunowością-złe kolory w dokumentacji ale już działa. Jest różnica w przyśpieszeniu, nie miałem okazji zrobić dłuższej przejażdżki ale depnąłem ostro pod dużą górą i auto zdecydowanie lepiej ciągnęło. Dla ciekawości podpiąłem multimetr cyfrowy między wyjściem z mapsensora a wyjściem z emulatora. Chciałem się przekonać,...
Odnośnie termostatu. Wskaźnik pokazywał max na kresce między niebieskim polem a 90st - nazwijmy to 70st Dołożyłem drugi termostat i już jest lepiej. Sondę sprawdziłem na 2 sposoby. Silnik wył - czy dochodzi napięcie - dochodzi Silnik wł (po kilkunastu minutach pracy) multimetr w izolację przewodu i minus do aku. Zmiany (bardzo szybkie bo w tym zakresie...
Sprawdzałem dzisiaj czujnik podpiąłem do niego omomierz ustawiony na zakres tester diody z sygnalizacja dźwiękową tzw. "zwarcie",zimny czujnik nic nie pokazuje omomierz,podgrzałem czujnik multimetr zasygnalizował przejście(zwarcie) ale żadnej konkretnej wartości rezystancyjnej.Co do tej kostki od alternatora to jest 2-pinowa, ale sprawdzę to jutro i...
Ja bym jednak obstawił kostke za stacyjką w której pali się styk od rozrusznika i czasem kontaktuje a czasem nie. Można to łatwo sprawdzić. Jak nie będzie chciało auto odpalić z kluczka (rozrunik milczy) to multimetr ew kontrolka i sprawdzić napięcie na automacie rozrusznika w momencie przekręcenia kluczyka. Oczywiście potrzebna jest do tego druga osoba...
Witam! Samochód to Opel Astra H 2008r 1.4 benzyna 90KM + LPG - Z14XEP, przebieg około 148000km. Posiadam otóż taki problem: Od pewnego czasu silnik na jałowych obrotach wpada w mocne wibracje (efekt jakby niedomykającego się EGR, ale tego nie sugeruję, tylko porównuję :) ). Przy jeździe z pedałem gazu na 30-60% auto bardzo szarpie. Podczas ruszania...
Moja sugestia abyś posprawdzał przewody w drzwiach czasami ulegają korozji połączenia konektorowe całość głupieje do reki multimetr i pomierz ciągłość przewodów wiązki elektrycznej w dzwiach oraz działanie mikro-przełącznika wciśnięty to obwód zamknięty i miernik musi piszczeć sprawdź czy jest obecne połączenie z masą i tak czeka cię rozebranie drzwi....
Moim zdaniem najlepiej byłoby zrobić odczyt wartości mierzonych w trakcie jazdy. Oczywiście najlepiej TECH, ale są też inne, bardziej "garażowe" możliwości, np ABCOM czy OpelScanner. A dysponując tylko mutlimetrem to proponuję podłączyć sie pod sondę lambda, kabelek "napowietrznie" do kabiny, multimetr na kolana i w drogę. Zobacz czy jak mu depniesz...
Witam ponownie! Trochę mi głupio że pomyliłem masę z kołnieżem żarówki. Połączylem bezpośrednio pin masy lewej żarówki z masą samochodu (czyli jeżeli dobrze rozumiem z karoserią ;P) Efekt był natychmiastowy. Przednie światła mijania rozbłysły pięknym jasnym światłem ( przy czym to lewe swiatło które niedomagało, teraz przy dobrej "masie" świeci aż za...
cyftowy multimetr Dt-830B warty ok. 20 PLN, pomiar na skali dokladności 0.XX V (na wskaźniku przełączona opcja -> 20 DCV) Napięcie na benzynie: 0.33-0.35 V DC na biegu jałowym po zagrzaniu sondy i ani mniej ani więcej chyba że dodam mocno gazu to lekko idzie w górę na gazie napiecie 0.40-0.45V Co ciekawe po odłączeniu sondy (wypinam) na benzynie i gazie...
Twój błąd wskazuje na uszkodzenie grzałki, można sprawdzić to multimetrem ustawionym na ciągłość obwodu na białych przewodach sondy.
Szybciej będzie wyjąć radio i przegwizdać przewody dowolnym multimetrem. Popatrz na kolory w kostce przy głośniku, poszukaj takich samych w kostce ISO i sprawdź miernikiem ciągłość obwodu.
Sprawdzałem multimetrem.
Sonda lambda, ale powiedz mechanikowi, że w cdifie jest oscyloskop i multimetr, więc może ją sprawdzić, a nie tylko czytać błędy
Sprwdź czujniki szczelność na dolocie wiązkę od tych czujników po kolei jak. Pomierz multimetrem. Sprawdź czy przekaźnik nie zwiera do masy lub jego wiązka. Koenje do spwadzrnie będzie ECU. Może dostało wilgoci lub złącza.
Posiadam interfejs+soft op com. Jest tam taka opcja do testowania zegarów. Wszystkie inne "wskazówki" reagują na zmianę nastaw w programie a ten od temperatury nie. Rezystancję mierzyłem multimetrem.
Testowałeś tą linie 5V czy nie ma zwarcia? Nieraz robię test odłaczając linie 5V ze sterownika i podając zewnętrze 5V z zasilacza bateryjnego z podpiętym multimetrem dla pomiaru prądu pobieranego. Sterowniki silnikowe mają ograniczniki prądowe na zasilaniu linii 5V. Jeśli coś pobiera nadmierny prąd cała linia zasilania siada.
Możliwe , używany kosztuje grosze mozna zaryzykować lub go zmierzyć multimetrem.
A co posiadasz w domu? Multimetr, oscyloskop?
Czyli jak wyżej, kolega sam raczej tego nie zrobi bo Euroscan to trochę za mało ,mechanik "garażowy" raczej też nie , pozostaje ASO Opel. Jeszcze ciekawe czym mechanik mierzył napięcie sondy może zwykłym multimetrem :)
Czasem zdarza mi się że na kilku komputrach mam błędy z dupy najczęściej takie auta oddajemy w cholere bo nie ma jak precyzyjnie zdiagnozować chyba że multimetrem :).
Czym to diagnozujesz? Techem2, elektronicznym multimetrem i zmysłami.
Witam dzięki za wszystkim za odpowiedz ,podmieniłem multimetr z astry miał te same nr ale problem był w przerwie zasilania multimetru.Czy ktoś ma schemat do astry II a konkretnie brakuje mi ścieżki 800 bardzo bym był wdzięczny .
dochodzi cztery cienkie przewody. w momencie zamykania dochodzi + i - dwoma , a zamykanie + i - drugą parą przewodów. można jaśniej to wytłumaczyć?? jak to zmierzyć? czy szukając multimetrem "+" przy zamykaniu, mogę minusową końcówke multimetru przyłożyć do masy pojazdu, czy muszę do "-" z pary?? jak to zmierzyć? chcę mieć pewność czy pomoże wymiana...
zmierzyłem oporność multimetrem na samym napinaczu Poczytaj http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic59... U mnie w astrze tester pokazuje też 2,5ohm i wszystko działa.
Wiązka między ECU a elementem A89 sprawdzona na ciągłość przewodów oraz zwarcia do masy lub plusa po uprzednim odłączeniu od wszystkich odbiorników.(żarówka 55w oraz multimetr) . Impulsów kluczujących na wtryskiwaczach nie sprawdzałem bo chciałem uzyskać najpierw ich zasilanie.
Masa jest dobra, próbowałem z dodatkowym przewodem i nic to nie pomogło. Bezpieczniki wszystkie sprawdziłem multimetrem a przekaźniki podmienilem z bliźniaczej astry w której 1 bieg dziala. Bez skutku
Tak mam od kiedy kupiłem samochód (od niedawna). Gdzie znajduje się ten czujnik? Chodziło mi o termometr, który jest w multimetrze.
Witam wszystkich ponownie. Dzięki za pomoc, ale sprawa rozwiązana. Sprawdziłem multimetrem oraz kontrolką i okazało się, że nie ma masy przy lewym nadkolu. Teraz wszystko działa. Temat zamykam.
Witam ponownie, na wstępie chciałbym uporządkować dane o przedmiocie rozważań. Jak podał tasdj problem jest w Astrze-G z 2003r. z silnikiem 1,8. W tym roku były tylko silniki Z18XE. Nie ma tam linek ani od gazu, ani od tempomatu. Nie ma też oddzielnego urządzenia sterowania prędkością. Tempomat jest w sterowniku silnika. Sterowanie tempomatem realizowane...
miernik (multimetr) ustawić na "przejście" i sprawdzić trzeba przejście na przewodach głośnikowych czyli trzeba dobrać się do kostki w radiu i przy głośnikach będących w zainteresowaniu ale na początek sprawdził bym przelotki pomiędzy drzwiami a nadwoziem https://obrazki.elektroda.pl/2125373300_... https://obrazki.elektroda.pl/3297474700_...
Przekaźniki podmieniałem z drugiej astry (sprawnej). Multimetrem sprawdziłem każdy z osobna styk w gniazdach bezpiecznikowych. Po puszczeniu dodatkowego plusa na licznik wszystko wróciło do normy, ale obawiam się przewód z wiązki z licznika może się przepalić gdy włączę np. elektryczne szyby lub szyberdach.
jednak to nie wina przekaźnika. przepaliła mi się ścieżka w multimetrze. po połączeniu ścieżki wszystko działa normalnie.
Nie najlepiej wziąśc sprawę w swoje ręce, jeżeli dopiero zaczynamy(dużo poczytać, co z grubsza co do czego), zaopatrzyć się w interfejs diagnostyczny(np. opel scanner na początek pozwala rejestrować parametry rzeczywiste przy odpalonym silniku), książkę "sam naprawiam" i na początek nie zgadywać nie pchać się w bezsensowne koszty, wymieniając z lepszego...
sterownik nie pokazuje żadnych błędów. Zobacz po zapłonie w live data położenie przepustnicy i bardzo powoli wciskając pedał czy nie ma przerwy gdzieś po drodze. Możesz równie dobrze sprawdzić to multimetrem podpiętym do czujnika.
Tak jeszcze zapytam, czyli pracująca sonda jako taka jest źródłem napięcia pod wpływem zjawisk zachodzących w niej? Tak. Wytwarza się na niej napięcie rzędu nawet 1V, ale wydajność prądowa jest bardzo malutka. Czyli gdybym odłączył kable sygnałowe sondy od ECU to nadal generowała by jakiś tam przebieg? By działała musi być gorąca. Po to masz w niej...
Niedawno zakupiłem ten miernik używany na allegro. Chciałem wypróbować przy okazji regulacji gazu w aucie, z racji braku obrotomierza, pomiar obrotów (ikona RPM na pomiarze częstotliwości). Mam astrę F (1.4 na monowtrysku) z cewką zapłonową, wiec podpiąłem się między ujemną klemę akumulatora a przewód 12V sterujący cewką zapłonową. Niestety miernik...
Dzień dobry wszystkim. Przepraszam jeżeli coś napisze nie tak proszę mnie poprawić . Od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem astry h 1.6 16v Twinport. Mam z nią takie małe problemy elektryczne. Mianowicie zapalają mi się kontrolki ABS i kontroli trakcji. Nieraz świecą cały czas nie raz zgasną. Przekopując internet natrafiłem, że możliwe jest sytuacja,...
Cytat z przytoczonej przez ciebie instrukcji:"Za pomocą multimetru (woltomierza) sprawdzić napięcie (około 11...12 V) przy włączonym zapłonie na stykach „A" - „D" i „B" - „C". Powinna nastąpić zmiana biegunowości na stykach zasilania każdego z uzwojeń przy każdorazowym włączaniu i wyłączaniu zapłonu." Nie obrażając cię chyba...
Bo czytasz nie to co trzeba. Tak w ogóle to powinieneś podłączyć komputer do sterownika gazowni i tam obserwować pracę sondy a nie jak się domyślam jakimś tanim powolnym multimetrem bo z niego nic sensownego nie wywnioskujesz.
Bardzo dziękuję za fachową podpowiedź, ale mocno kolega przesadził z możliwościami sprawdzania testerem. Jestem użytkownikiem samochodu i żadnego specjalizowanego testera nie posiadam do takich sprawdzeń. Dziękuję za podpowiedź w sprawie zabezpieczenia termicznego. Powrócę do stanu poprzedniego. Jutro sprawdzę co się dzieje na poszczególnych przewodach...
Kurcze zwykłym multimetrem albo nawet woltomierzem :) Pozdrawiam Michał.
Witam. Mam prośbę o poradę, jak sprawdzić prawidłowe działanie mechanizmu wycieraczek, wymontowanego, na stole warsztatowym. Chodzi mi o to, że na szrocie oferują mi mechanizm z demontażu, ale chciałbym go sprawdzić na miejscu, przed montażem w samochodzie. Pod jakie piny powinienem się podłączyć, aby sprawdzić, czy w ogóle silniczek sprawny. Które...
Co to znaczy że nie możesz :D Wepnij się multimetrem gdzieś do zaplniczki i sprawdzaj napiecie. Przecież nie trzeba koniecznie na stykach aku sprawdzać chociaż tam najlepiej.
Witam, czy jak się przetarł przewód wzbudzania alternatora to czy on będzie ładował, czy wcale? Na multimetrze cały czas pokazuje 11,4V. Można tak jeździć? Czy nie?
Co z sondą na b. jał. dobrze rozumiem że stoi na 0,7V? Na multimetrze to żle widać ,najlepszy podgląd pracy sondy na oscyloskopie lub testerze sondy lambda.
No tak, jakaś diagnostyka przed wymianą się należy. Wypas byłby gdybyś zasymulował sterowi stan niski i wysoki i zobaczył na multimetrze czy czujnik reaguje na zmianę składu mieszanki.
Prostownik akurat jest dobry. Wylutowałem go i wszystkie diody są ok.( sprawdzone multimetrem a dla pewności jeszcze zasilaczem i żarówką). Wirnik jest trochę okopcony. Jutro poszukam innego alternatora.
Tam nie ma filozofii . Miernikiem wszystko zbadasz. Kolego, możesz jaśniej? Bo jak dla mnie możesz zbadać kilka rzeczy multimetrem, ale nijak maja się te cyferki do położenia wskazówki. No chyba że ja o czymś zapomniałem. Dodano po 8 Tam nie ma filozofii . Miernikiem wszystko zbadasz. Kolego, możesz jaśniej? Bo jak dla mnie możesz zbadać kilka rzeczy...
ciśnienie można sprawdzić manometrem w miejscach nabijania klimy pod kapturkami plastykowymi na rurkach a to czy jakiś czujnik zwiera można sprawdzić multimetrem ostawiając go na zwarcie obwodu jak bedzie z 1 zerowało to zwiera i jest to znak o braku czynnika w układzie.
usterka usunięta - przyczyną w obu fotelach były przerwane przewody pomiędzy siedziskiem a opraciem niezbyt fortunnie to opel rozwiązał - podczas składania fotela (auto 3-drzwiowe) przewód jest dosłownia łamany przez oprcie oporności mat pomierzone chińskim multimetrem wyniosły: - lewo 3,2 Oma - prawo 3,7 Oma pozdrawiam
Musi być gdzieś słaby kontakt na przewodach. Jeżeli mierzyłeś opór kabli multimetrem to pomiary włóż między bajki. Zamiast tego sprawdź spadki napięcia na przewodach obciążonych światłami, tylną szybą.
To rzeczywiście był bezpiecznik. Miałem inny problem... z multimetrem. Kupiony na rynku za jakieś 15zł przeżył 4 albo 5 lat i zaczął wariować. Dziękuję za opinie i sugestie Pozdrawiam Artur
Przyczyn było kilka, zwarcie przewodów w dwóch wtyczkach w listwie za silnikiem nie widoczne na pierwszy rzut oka z tego powodu że przewody były zwarte przy samym wejściu do wtyki/gniazda ale to chyba nie miało zbytnio wpływu na iskrę. Drugim powodem był czujnik położenia wału, dopiero delphi podrasował No i trzeci chyba główny powód gubienia iskry,...
Multimetrem, czyżby było impulsowe potrzebny by był oscyloskop? Zapomniałem dodać w sterowniku silnika jest błąd P1540 i P1530 ale to wydaje mi się że jest spowodowane problemem z czujnikiem.
Po sprawdzeniu jej multimetrem napięcie "raz było", a za chwilę 0V, na jałowym biegu. Nie jest to sonda szerokopasmowa, więc takie działanie jest jak najbardziej prawidłowe. No i mechanik zalecił wymianę Ciekawi mnie co go skłoniło do tego.
Kolego musisz przyjżec się bliżej temu multimetrowi jeśli wiesz gdzie on się znajduje. Przełącznik na pewno odpada. Układ obciążenia w mulitimetrze. Przypomina mi się podlutowałem tam raz ścieżkę jest tam wlutowana blacha w szeregu od zasilenia (do pomiaru obciążenia) tych przekaźników. Słaby punkt.
Witam!!!! To jest mój pierwszy post na elektrodzie (chyba lamerski ale sie dopiero ucze).Mam problem z alternatorem firmy delco remy astra f 1.6.po sprawdzeniu napięć na alternatorze multimetrem w zakresie dc brak na pięcia a na zakresie ac 19 v czy to wskazuje na uszkodzenie diod prostowniczych czy można to tak zmieżyć.Po zdemontowaniu alternatora...
Szukam w Necie jakie wartości sprawdzać kablem diagnostycznym ponieważ na tym moim wykresie jest tylko napięcie. I nie mogę nic więcej znaleźć... Jest jeszcze napisane o rezystancji grzałki, (at)grala1 wspominał że ona tu nie ma znaczenia i też nie ma jej chyba w programie. Pamiętam że sprawdzałem ją tylko multimetrem. . Wszędzie wypisują tylko o Analizatorze...
radio po wyciągnięciu z auta na zewnętrznym zasilaniu i dołączonym głośniku nie wykazuje objawów usterki. Sprawdziłeś na wszystkich wyjściach ? (szczególnie na wyjściach przód lewy i prawy) Tak jak napisałem - przód lewy / prawy wykazuje ok. 5.4 Ohm. Jutro jeszcze sprawdzę jakimś lepszym multimetrem. "Mialem nadzieje" ze gdzies będzie zwarcie i będzie...
O jasny gwint... Też mam Astrę G, zmieniałem radio z Grundinga na "Lidlowskie" (z uwagi na zestaw głośnomówiący z bluetoothem), ale TAKICH kostek jako kolega pokazał, to ja tam nie widziałem... Jedyny problem jaki ja miałem to inny wtyk anteny... Hmm... szukałem nieco i rzeczywiście - adapterów do astry G brak. Tak sobie myślę, że najprościej będzie...
Witam Od pewnego momentu nie działa sygnalizacja włączonych świateł (przy wyłączonym silniku i otwartych drzwiach) Czujniki reagują na otwarcie drzwi i lampki wewnątrz pojazdu zapalają się i gaszą poprawnie. Mam pytanie, czy za sterowanie sygnalizacją odpowiada jeszcze jakiś moduł oprócz multimetru w skrzynce z bezpiecznikami. Będę miał możliwość jego...
Opel astra F 1.4 8V 60KM 1996 rok Podczas jazdy gdy wyrzucę na luz (auto dalej jedzie/toczy sie) falują obroty 1000-1500 mniej wiecej Auto uspokaja się dopiero w momencie wyhamowania pojazdu do zera. Stabilizuje się na +/-1500 obrotów na 2-3 sekundy poczym spada na normalne obroty. Na postoju sie to nie powtarza, dopiero kiedy się przejadę znowu mu...
masę do czujnika sprawdzalem jest ok.Nie dopisałem ze auto ma klimę niesprawną zresztą,więc wchodząc w moduł klimy miałem kilka błedów których nie mogłem usunąć ponieważ jest pusta,więc sobie olałem ale chyba niesłusznie bo kolega mi podpowiedział ze własnie problem może być w klimie.O ile się nie mylę to między innymi za pracę wentylatorów w klimie...
witam wszystkich :) U mnie w asterce też takie coś sie dzieje, na początku myślałem, że to jest wina przełacznika przy kolumnie kierownicy ( gdzyż wyczytałem to na forum), ale sprawdziłem multimetrem ( po wyczyszczeniu oczywiście), ale to nie zdało egzaminu, kłopot dalej mnie irytuje podczas deszczowych dnii:cry:, czekam na dokładne instrukcje jak usunąć...
Albo w klapie masz zwarcie. Tam dochodzi + po stacyjce do zasilania powotu silniczka od wycieraczki. Kurcze, to przecież elektrotechnika podstawowa. Do rozwiązania tego problemu wystarczy multimetr, chwila pomyślunku i podstawowa wiedza z zakresu przepływu prądu ;) No, schemat też się przyda.
Jak już uda się uruchomić nawet jak nie ma ładowania, to będzie samochód chodził nawet przy ok 10.5v, po zgaszeniu już się nie da uruchomić. W samochodzie kolega zmierzy: Napięcie na uruchomionym silniku z obciążeniami i bez. Po wyłączeniu silnik, bez kluczyka sprawdzić jaki prąd pobiera wyłączona instalacja z akumulatora. Tylko nie uszkodzić miernika....
błąd multimetr błąd multimetr ustawić multimetr multimetr impedancja
skala pionier uszkodzić pływak testy akumulatorów
silver sound ideal wyłączniki nadprądowe
Fiatagri F140 DT - Opis Przycisków Konsoli EHR Schemat klimatyzacji Renault Scenic II - szczegóły