Jeżeli to standardowy termistor to zmierz jego rezystancję ustawiając multimetr na kΩ. Jeśli uzyskasz odczyt to bez różnicy gdzie który przewód podłączysz. W ten sposób sprawdzisz też ten oryginalny.
Między którymi odizolowanymi końcówkami? Po uciętej wtyczce.Ale dobrze sprawdź czy multimetr się zeruje(zwieranie przewodów !) i kilka razy sprawdź między konkretnym bolcem a tą biała kostką do ktorej jest podłaczony przewód zasilający.Można też odkręcić końce tego bialego kabla(!) i wyjąc z tej kostki. To da niemal 100% pewność czy jest dobrze czy...
Raczej tylko oszacować, a nie zmierzyć. Niech będzie. Jeśli taki prosty multimetr pokaże upływność, to przewód zasilający do wymiany.
Brak konkretów. 1. Wiązki nie mierzy się wizualnie, tylko multimetrem. Sprawdź przejście miernikiem sygnału pomiędzy pływakiem a drugą stroną. Do tego nie wiemy, czy pływak jest bezpośrednio podłączony do wskaźnika, czy np. poprzez komputer innym sygnałem wysterowuje się sam wskaźnik na pulpicie. 2. Ten czarny plastik to właśnie jest pływak. W typowym...
Trzeba sprawdzić tak naprawdę wszystko. Możliwe, że sam przewód zasilający nie daje zasilania na termostat, możliwe, że uszkodził się termostat lub przepaliła lampka kontrolna. Jeżeli gniazdko zasila inne urządzenia i działa to w pierwszej kolejności sprawdzenie przewodu zasilającego i termostatu. Będziesz posiadał multimetr to sprawdzisz od razu sprawność...
Problem z brakiem załączania sprzęgła klimatyzacji w Fordzie Focusie MK3 1.6 105 KM z 2011 roku, przy braku napięcia na cewce sprzęgła, może mieć kilka przyczyn. Poniżej przedstawiam krok po kroku, co i jak sprawdzić, aby zlokalizować usterkę, zaczynając od najprostszych i najbardziej prawdopodobnych przyczyn: 1. Sprawdzenie bezpieczników i przekaźników...
Jeśli poszło bezpośrednie zwarcie to musisz sprawdzić wszystkie przewody idące do akumulatora, bo spalone mogą być np w połowie (pod izolacją), w miejscu spalenia przewód powinien się łatwiej zginać/łamać. No i oczywiście wszystkie kostki po drodze. Sprawdź bezpiecznik ponownie. Bo jeśli wyjmiesz jednak przepalony bezpiecznik to oznacza że wciąż masz...
Ja nie wiem co wy ciągle o tych upływach i zwarciach uzwojenia pierwotnego do rdzenia, innych uzwojeń itp.? Może coś mi umyka, ale z jakiej racji miałby się przepalać z tego powodu bezpiecznik? Gdzie miałby ten prąd upływu płynąć? Gdyby chassis było podłączone do przewodu ochronnego, albo radio miałoby dołączone normalne uziemienie, wtedy owszem. Ale...
Możesz najpierw ustalić wartość napięcia mierząc multimetrem . Multimetr ustawiony na pomiar napięcia zmiennego wpiąć pomiędzy przewód neutralny instalacji i punkt instalacji hydraulicznej w którym występuje wspomniane ,,kopanie,,. Powtarzać te pomiary załączając obwody w instalacji. Tą prostą metodą można niekiedy zlokalizować przyczynę.
Wszędzie zero volt dc Podłącz multimetr w ten sposób: Czarny przewód miernika > GND. Czerwonym, sprawdź napięcie na wyprowadzeniach kondensatora (czerwona i niebieska strzałka) Miernik przełączony w pozycję: pomiar napięcia DC :!:
Przełącznik ustaw na ~A. czarny przewód zostaw w COM, czerwony do gniazda 10A ( Fused ). Prąd odczytany z wyświetlacza (w amperach ) mnożysz przez 230V ( możesz też zmierzyć napięcie ) i masz moc w VA ( W ). Multimetr moglbym podpiac szeregowo wykorzystujac jakis stary rozwalony rozdzielacz/listwe Tylko uważaj - napięcie sieci !!!
Sprawdź próbnikiem napięcia czy brązowy (faza) świeci. Jeśli masz multimetr to sprawdź czy pomiędzy brązowym (faza) a niebieskim (neutralny) jest 230V. Jeśli nie masz tych narzędzi przerwij montaż. Jeśli do przewodów oznaczonych taśmą przezroczystą lub czarną dotkniesz przewód brązowy (faza): lampy powinny zaświecić.
Przewód w mierniku wpiąłeś w gniazdo oznaczone mA?
(at)ElektrodaBot Przepraszam!!! Ostatnie pytanie przed zamknięciem tematu... Czy można znaleźć jakieś informacje o protokole do sterowania "rezystorem" lub o "inżynierii wstecznej"? Numer części Valeo to 509355. Złącza można zobaczyć na tym zdjęciu: https://obrazki.elektroda.pl/9493661400_... Mniejsze złącze po prawej stronie to wejście...
Czy podczas testu wejścia 21, odłączyłeś przewód od zacisku? Jeżeli nie to odłącz i wykonaj test jeszcze raz. Jak dalej napęd nie będzie reagował na zwarcie zacisków 20 - 21. Płyta napędu na stół, multimetr w dłoń i szukaj uszkodzonych elementów na wejściu 21.
Skoro podmiana modułu sterującego nic nie wniosła to przypuszczam, że będzie uszkodzony albo przewód zasilający albo filtr przeciwzakłóceniowy bo to już by musiał być niesamowity zbieg okoliczności by 2 moduł nie działał chociaż jeśli został pozyskany z niepewnego źródła to nie można do końca wykluczyć jego awarii. Tak czy inaczej bez choćby najprostszego...
Dzień dobry, co do 1. , to na tym trzecim przewodzie mogło się szczątkowe napięcie wyindukować (zjawisko samoindukcji). Po podłączeniu obciążenia (żarówki lub telewizora) przyłożony próbnik nie będzie świecił. Sprawdzane było właśnie neonówką czy multimetrem elektronicznym, że na tym trzecim przewodzie jest napięcie? Jak neonówką, to mogło właśnie się...
Czyli w tej chwili nie wiadomo, co dokładnie sprawia problemy. Pytałem o działanie regulacji obrotów, bo byłaby to jakaś wskazówka, czy problem jest ze sterownikiem klimatyzacji lub obwodem wentylatora. Jeśli posiadasz multimetr i czujesz się na siłach, to na początek warto byłoby sprawdzić wymieniony bezpiecznik termiczny oraz napięcia w złączu tego...
Witam. Nowe gniazdo podpinasz. Masa z karoserii poszukać śruby z przewodami od masy i tam się podpiąć a środek zapalniczki gniazda szukamy przy kostce stacyjki napięcia po włączeniu zapłonu. Do tego potrzebny multimetr żeby sprawdzić który przewód grubszy ma napięcie 12V po przekręceniu stacyjki w pozycji zapłonu oczywiście dobrze jest zamontować sobie...
Mam problem ze skuterem Peugeot Kisbee 50 2T 2013 rok. Światło tylne i przednie nie działają w trybie świateł dziennych (gdy przełączę na długie światła, świecą się z akumulatora, ale też ładują się, ... 1. Krótka odpowiedź Najbardziej prawdopodobne źródło obu opisanych objawów (brak świateł pozycyjnych/mijania + gaśnięcie silnika po rozgrzaniu) to...
Być może zawartość pamięci poleciała - zdarza się, sam nic z tym nie zrobisz. Zakładam że masz jakikolwiek multimetr (jeśli nie, to odpuść, daj to komuś kto wie co robi). Wyjmujesz radio i przy załączonej stacyjce mierzysz w wtyczce ISO (bodajże brązowej w tym roczniku auta) czy masz trzy plusy tzn. jeden z przewodów multimetru wpinasz w pole w kostce,...
kiedy podłączę multimetr pomiędzy ten przewód a masę przy włączonym zapłonie jest 5,5 a nie 12v To kontrolka ładowania sie żarzy a nie świeci bo ma tylko 6,5v zamiast 10V. To teraz kup właściwy mostek do poprzedniego alternatora i będzie fajnie , bo jak widze masz uwalone 2 alternatory, każdy inaczej.
Trochę klopsik rzeczywiście. Ale poradzimy... Na początek instrukcja: Dodano po 8 By być ekstra bezpiecznym, możesz obserwować panel cyfrowy na dole - jeśli po podłączeniu którejś wtyczki na wyświetlaczu zacznie migać [E-2] to natychmiast rozepnij to połączenie, bo to znaczy, że zwarłeś linię unifonów - a wzmacniacz w centrali baardzo tego nie lubi...
Recabling fajny termin :-) tak ma znaczenie który to ekran, który sygnał. Przylutuj jak było fabrycznie, na zdjęciu czerwony to sygnał, miedziany kolor to ekran. Masz multimetr ? Jeśli tak to możesz łatwo sprawdzić, który przewód jest od czego.
Te sznureczki od czego są? To taki brytyjski patent - łączniki oświetlenia i urządzeń elektrycznych na ścianach w łazience to ogromne niebezpieczeństwo, ale podgrzewacz przepływowy w kabinie prysznicowej nie stanowi najmniejszego zagrożenia. ;) Anglicy to dziwny naród, czasami o bardzo dziwnych przepisach. Teraz do autora wątku: Po pierwsze Ty nie...
Jesteś pewien podłączenia nowego programatora? Nie wkradł Ci się gdzieś błąd przy podłączaniu? Musisz prześledzić dokąd biegnie przewód podający napięcie po zablokowaniu blokady. Zamknięcie blokady możesz zasymulować śrubokrętem bo warto pominąć rolę drzwi w tym procesie by mieć pewność. Multimetr masz jeszcze w domu czy już oddałeś? Moduł odpowiada...
Nie wiem jaki to multimetr z elektronicznym wyświetlaczem czy taki na wskazówkę ?? zakładam że elektroniczny bo takie na wskazówkę to nie ta era już. Aby sprawdzić czy masz plus (+): Ustawiadsz multimetr na położenie DCV i skala 20 (pomiar do 20V) lub 200 (pomiar bez miejsc po przecinku do 200V) Jednym konektorem z multimetru (czerwonym) przykładasz...
Witam, oczywiście, że możesz. Tylko dokładność takiego pomiaru będzie niewielka (+/- 10mA). Koledzy wcześniej napisali jak to zrobić, dla porządku powtórzę. Czerwony przewód miernika wpinasz w jego gniazdo oznaczone "10A" i zakres pomiarowy również ustawiasz na 10A. W samochodzie nie wolno Ci włączać żadnych odbiorników, a nie daj boże car audio z jakimś...
To jakiś kabaret czytam? (at)CYRUS2 pomiary czego? i co ma z nimi zrobić? rezystancji izolacji, uziomu, pętli zwarcia? Tu kłania się tylko prawo Ohma i spadek napięcia na przewodach, zanieczyszczone i skorodowane zaciski wykrywa się zwykłym pirometrem. To woda mu się leje w rozdzielnicach na złączą że mają być skorodowane, Panowie przykręcony przewód...
Ustawiłem multimetr na pozycje sprawdzania obwodu i przyłożyłem sondy do neutralnego przewodu z gniazdka i rury z gazem, obwód się zamyka. Bez wdawania się w szczegóły techniczne i zagadnienia prawne - obwód będzie się zamykał bo rura gazowa i przewód neutralny są gdzieś uziemione. Poważnym problemem byłoby gdyby np. żarówka wpięta pomiędzy rurę gazową...
Efekt jest taki, że silnik buczy, nie zawsze chce wystartować i strasznie wibruje. Dodatkowo nie zawsze kręci się w tę samą stronę. Po próbie podłączenia wg drugiego schematu jest to samo. A ja nie jestem pewny czy dobrze odczytałeś który to U1 /U2-Z1/Z2 . Czy przypadkiem nie odwróciłeś sobie schematu. Jeśli masz multimetr zmierz bo uzwojenie robocze...
raczej nie ma problemu z naprawą tylko trzeba troszke cierpliwości czestą przyczyną jest wysunięty przewód z przełącznika obrotowego ,żeby go wyjąć trzeba rozebrać całość są dwa wkręty i jakieś kilka zatrzasków , wyjąć przekaźnik swiateł awaryjnych ,następnie wyjąć całą dziwignie zmiany kierunkowskazów odlutować 4 przewody <jeżeli dobrze pamiętam...
Zasilaczy i UPSów nie wolno podłączać do nieuziemionego gniazdka. Jak sprawdzić czy gniazdko jest uziemione? Najpierw wykryć fazę. Ustawić Multimetr na 20V DC i jedną sondę przyłożyć do przewodu ZEROWEGO a drugą do tego wystającego bolca uziemionego. Jeśli pokaże się napięcie powyżej 0,2V - gniazdko uziemione. Jeśli pokaże sie 0V - przewód zerowy połączony...
1. Kiedy był robiony przegląd instalacji? Taki przegląd powinien być wykonywany nie rzadziej niż raz na 5 lat. Przegląd taki bardzo często powinien wychwycić jakieś nieprawidłowości zanim zacznie się instalacją palić albo nawet zanim sam zauważysz że coś jest nie tak. 2. Jakie są przekroje przewodów, z jakiego materiału są żyły Al czy Cu, jakie wartości...
Dziękuję. Mam takie pytania: 1) Czy połączenie paneli przewodem dodatnim i ujemnym jest na załączonych rysunkach poprawne? Tak. Gdy przewód + i - od danego stringu biegną razem pętla indukcyjna jest minimalna, trasa którą prowadzisz oba przewody jest już nieistotna, wiadomo że im krótsza tym oszczędniej. 2) Przewody dodatni i ujemny od paneli obu stringów...
Przeraźliwy jest ten silnik :cry: Sorry..... Ktoś go przewijał, dając przewód kolorystyczne PE jako jedną z faz, (znowu będę złośliwy, ale pewnie robił to Pan Janusz z Wąsami, z małej wioski w okolicach Białegostoku :cry: ) - ale do rzeczy - multimetr w dłoń i pomierzyć rezystancję uzwojeń. Pomiędzy każdym z przewodów powinno być po kilkanaście omów....
Ciężko określić po samym bacie anteny który wystaje ponad dach. Jeśli pod podsufitką kabel antenowy biegnie od śruby anteny do samego radia bez żadnej kostki (Pudełka, walca, puszki itp.) po drodze to jest to zwykła antena. Sam bat jest ładny, srebrny a takie bardziej pełnią funkcję ozdobną niż działającą poprawnie. Im dłuższa antena tym lepiej zbiera...
Witam. Idąc w lewo od silnika to pierwszy jest czujnik temperatury (tulejka z 2 przewodami) a drugą grzałka. To na zdjęciu kolejnym to hydrostat analogowy dosyć delikatne urządzenie i ono nie ma nic wspólnego z usterką więc lepiej zostawić w spokoju. Jeśli kolega ma multimetr w domu to teraz należy sprawdzić na jak najwyższym zakresie Ω pomiędzy...
Prawdopodobnie ten mokrofon pracował z lincolnem.Tu jest rozpisany wtyk midlanda/alana 4pin http://www.piwnica.net/darek/mic.htm .Czarny i masa niech będą razem.Teraz jakiś multimetr w ręke i do dzieła.Jeżeli przycisk w mikrofonie nie jest wciśnięty to przewód na którym będzie zwarcie z masą to jest odbiór, po wcisnieciu przycisku przewod zwarty z masą...
Ten przekaźnik działa jak zwykły rozłącznik kiedy dostanie zasilanie z świateł postojowych. Przy braku zasilania czarny przewód i biały jest ze sobą połączony. Więc jak na Czarnym masz zasilanie po stacyjce to z tego zasilania zasilasz + do świateł dziennych a minus podłączasz do masy i powinny zaświecić. Multimetr w łapę i szukaj gdzie nie ma zasilania.
To co z tym dalej i jaki mniej wiecej koszt tego i co mogło się rozjeb***? Aa, czyli spojrzałem na inny model. Zwarcie na linii 5V, rzadko uszkodzony bezpiecznik/jakieś zabezpieczenie, w najgorszym wypadku martwy mostek. Najlepiej oddać do serwisu który może nie naprawi, ale przynajmniej nie zepsuje przy próbie naprawy. Chyba że chcesz się koniecznie...
Ustaw multimetr na największy zakres prądu stałego i podłącz akumulator przez tenże miernik (+ akumulatora - 1 przewód miernika - 2 przewód miernika - + klemy), pozamykaj cały samochód i zobacz jaki prąd pobiera. :idea: Jeżeli poniżej 0.2A to jest ok. Jeśli nie to wypinaj kolejno bezpieczniki i zobacz kiedy prąd się zmniejszy i usterka (prawie) znaleziona....
Tam gdzie znajdziesz otwieranie to oznacza jednocześnie żyłę mikrofonową (MU). Tak jest w instalacji czterożyłowej. Tam gdzie usłyszysz odgłosy z dołu (podłącz sobie samą słuchawkę do prób) to będzie żyła SU. Masą będzie żyłą wspólna dla wcześniejszych prób. Pozostała czwarta żyła jest DU (dzwonek unifonu). Mając multimetr znacznie ułatwiasz sobie sprawę....
A dwa, to ten CS50 jest przecież wyłącznikiem selektywnym. Chyba, że jest upływ pomiędzy nim a tablicą a włączenie czajnika dopełnia to co mu brakuje do zadziałania. Na 99% uszkodzony wyłącznik selektywny. Miałem z nimi problem na jednej z inwestycji (około 25/100szt z takimi objawami). Trzeba reklamować, Tutaj testowałem je na stole jak się zachowują....
Z tego zdjęcia ciężko zobaczyć jak to wszystko jest połączone, może spróbuj rozrysować schemat. Niestety mieszkanie jest wynajmowane przeze mnie i nie posiadam schematów jak również niestety nie mam dużej wiedzy w zakresie rozdzielnic, ale może opiszę jak jest to podłączone (patrząc od lewej strony): Obwód 1: lodówka, pralka, klimatyzacja, 2 gniazdka...
Ok dziękuje za pomoc. Jestem kompletnym laikiem więc zapytam wprost czy za pomocą multimetru to posprawdzam? To pytanie zabrzmiało jak: "jestem kompletnym laikiem i nie znam się na medycynie, czy poradzę sobie z wycięciem u siebie wyrostka robaczkowego mając ostry nóż?" albo "mam kaszel, nie znam się kompletnie na medycynie, ale mam stetoskop, czy...
czy może chodzi o to czy w czasie sprawdzenia diod , multimetr za każdym razem powinien pokazać ten sam wynik ? W podłączony układzie nie da się prawidłowo sprawdzić diód. Trzeba odłączyć jeden przewód od strony transformatora, wtedy mierzyć diody - najlepiej miernikiem z z pomiarem złącza. W stronę przewodzenia diody krzemowe powinny pokazać napięcie...
Witam, Nigdzie nie mogę znaleźć informacji, jakie napięcie posiada DSL i ISDN. Jak rozróżnić te dwie usługi w warunkach budowlanych gdzie należy znaleźć przewód (najczęściej jeden) należący do TP. S.A. Mogę prosić o podpowiedź? Nie znajdziesz takiej odpowiedzi. Bez profesjonalnego analizatora sygnałów i protokołów, za pomocą wskaźnika napięcia (bo...
A jeśli nie posiadam omomierza? Przez sprawdzenie PCB rozumiesz rozkręcanie monitora? Ja tego raczej nie zrobię, ponieważ robił bym to pierwszy raz i znając moje szczęście jeszcze bardziej bym go popsuł. Zwykły multimetr może Ci do tego za 20zł posłużyć, zakres do sprawdzania półprzewodników lub omomierz. Tak, niestety wiąże się to ze zdjęciem pokrywy...
Najlepiej podłączyć pod niego multimetr analogowy lub cyfrowy z bargrafem na funkcji omomierza i ruszać przepustnicą, patrząc czy rezystancja zmienia się płynnie, bez przerw i nagłych skoków. Oczywiście najpierw odpinasz kable od TPS i wszystko na wyłączonym zapłonie. Możesz też podłączyć się oscyloskopem w przewód sygnałowy (bez odpinania złącza od...
multimetr ciągłość przewód przewód multimetr naprawa multimetr jakie przewód pomiarowy
telewizory philips opinie kontrolka smarowania kalibracja woltomierz
amica plyta indukcyjna pilot bramy zasięg
Lokalizacja przekaźnika rozrusznika w Renault Laguna 3 2.0 dCi Radio Camry CR 1180 - brak połączenia ze stacjami