Owe pudełeczko jest nierozbieralne. A co do brzęczyka od świateł to on znajduje się w multimetrze.
oba bezpieczniki znajdujące się obok elektrozaworu są okej, sprawdzane multimetrem.
Witam Padły mi awaryjne w VB 1997. Kierunkowskazy działają bez problemów. Sprawdzałem napięcia na przycisku, do multimetra i wychodzi na to że jest uszkodzony. Można naprawić jakoś te awaryjne, czy muszę kupić cały multimetr?
[img][/img] Jak sprawdzić moduł zapłonowy (Opel Vectra A) mając do dyspozycji tylko multimetr cyfrowy? Czy jest to możliwe?
Witam problem rozwiązano,uszkodzony multimetr
Nie masz komunikacji z żadnym modułem w samochodzie ? Zasilanie jest, bezpieczniki wszystkie sprawdzone. Zasilanie sterowników sprawdzaj próbnikiem z żarówką 45W a nie multimetrem !
Sprawdź multimetr.
Jeżeli chodzi o kierunki i wycieraczki no wina leży po stronie multimetru.
Spryskać wodą wieczorem przewody i cewkę i obserwować, czy nie ma przebić. Rezystancję można zmierzyć multimetrem.
Multimetrem, oscyloskopem, różnie.
prawdopodobnie multimetr (w skrzynce bezpiecznikowej)
Witam Poczytaj sobie kolego na temat multimetru w tych samochodzach
Czyli multimetrem na wtyczce od przepływki?
zmierzyłem oporność multimetrem na samym napinaczu Poczytaj http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic59... U mnie w astrze tester pokazuje też 2,5ohm i wszystko działa.
Jeżeli mówisz czy ruszalem tym multimetrem to robiłem to i nie pomogło.
Jeśli przewody szary z fioletowym nie są zamienione to prawdopodobnie wartość napięcia sondy lambda na zdjęciu jest zaniżona, bo masa i/lub plus sterownika jest słaby (co się często zdarza). W rzeczywistości mieszanka jest bogata, a przy pomiarze przez sterownik wartość napięcia sondy lambda jest zbyt niska by przymknąć aktuator. 1.Zmniejsz pozycję...
Auto nie odpala a napięcie takie wysokie? Co Ty masz za akumulator?? To pytanie raczej w stronę multimetr a bym skierował :)
Jutro może kupię multimetr i poszukam co i gdzie. Dzięki.
Czujnik bez zdejmowania sprawdzisz multimetrem. Sprawdź oporność czujników na wtyczce.
Przekaźnik może nie rozłącza(przez zaspawane styki przez dłuższe katowanie). multitimer też może świrować(niezależnie czy mamy, nie mamy klimy manualnej\klimatronika). Na początek sprawdź przekaźnik wyjmując odpowiedni z rozpiski na osłonce bezpieczników i zobacz multimetrem czy nie zwierają piny "30" z "87".
Wpiąłem pod światła bo tak chciałem firma Geko. Ok.50zł Po zamknięciu samochodu i po paru minutach wyłącza się czuwanie w całym aucie i dźwięk też rozłącza. Multimetr pokazuje 0.0O V jak gaszę światła
Witam. Jak mogę multimetrem sprawdzić; -Poprawność dochodzącego napięcia do kostki? -Sprawność działania modułu Vectra c 2007 1.9 CDTI 120KM 956344
Kup multimetr , za niskie U nie uszkodzi ledów.
Niestety, ale zapalniczka nie robi zwarcia, sprawdzałem multimetrem po podłączeniu różnych ładowarek. Czy może to być problem z zanikającym natężeniem?
Najlepiej podłączyć pod niego multimetr analogowy lub cyfrowy z bargrafem na funkcji omomierza i ruszać przepustnicą, patrząc czy rezystancja zmienia się płynnie, bez przerw i nagłych skoków. Oczywiście najpierw odpinasz kable od TPS i wszystko na wyłączonym zapłonie. Możesz też podłączyć się oscyloskopem w przewód sygnałowy (bez odpinania złącza od...
On ma wszystkie mierniki, Już jaśniej? Nie sądzę by zachodziła potrzeba użycia np oscyloskopu. Na dobrą sprawę tani marketowy multimetr da radę, albo nawet żarówka 21W. Z mojej strony koniec offtopu
Witam,jaka może być przyczyna że rozładowało mi akumulator,rano kobieta zawiozła dzieci do szkoły i wszystko było ok.a 2godziny później już nie było oznak życia bateri nawet zamek nie chciał się otworzyć, akumulator nowy ma około 1miesiac.Na multimetrze pokazuje 3,9v a jak podłącze prostownik to pokazuję że jest prawie pełny😳
Zanim zaczniesz patroszyć instalację to sprawdź oscyloskopem zasilanie na czujnik i jego sygnał powrotny na ECU. Niestety ale w tym systemie multimetrem dużo nie zdziałasz, a ciągłość przewodów sprawdza się pod obciążeniem, najlepiej żarówką h4/h7 a nie multimetrem. Gdzieś nawet na forum jest mój temat gdzie zamieściłem prawidłowe przebiegi z oscyloskopu...
uszkodzony czujnik położenia wałka.jego objawem jest własnie wkręcanie sie tylko do 4500obr/min czy po wymianie to sie zmieniło.sprawdz przejscie miedzy czujnikiem temperatury a sterownikiem ECU.sprawdz diagnoskopem jaka temperature widzi sterownik w wartosciach rzeczywistych.i porównaj z pomiarem temperatury cieczy zwykłm multimetrem złe .sprawdz przejscie...
Jak kontrolka ciagle swieci to brak błędów. Może immo blokować. odetnij na próbę D10-niebiesko/czerwony kabelek on jest od immo. Sam opór nie zawsze świadczy o stanie czujnika. jak masz oscyloskop to podepnij, jak nie to to multimetr na 2V napięcia zmiennego. jak zakręcisz ma pojawić się napięcie.
Nie znam osobiście auta Twojego typu, ale z tego co patrze na kody błędów które podałeś nie bardzo format pasuje do tych z tabeli. Można je podpasować do tego format i wtedy wychodzi coś takiego: 0123 - Czujnik położenia przepustnicy - zwarcie do plusa zasilania 0134 - Regulacja poza zakresem /brak sygnału sondy/ Nie wiem jakie efekty daje pierwszy...
skoro jesteś pewny ze nie ma iskry a ja wymieniałeś to sprawdź jeszcze zasilanie http://obrazki.elektroda.pl/7835941800_1... druga sprawa to sprawdzenie reszty wiązki, multimetr i trochę zabawy (masz autodate z rozpiską przyłącza ECU??)
Bez pomiarów nic się nie stwierdzi. Multimetr w rękę i do pracy, pomiar napięcia na wyłączonym i włączonym silniku. Oraz wtedy kiedy samochód już szaleje.
Witam, ogólnie mój parktronic przestał działać, mianowicie na początku wywalało, że czujniki są rozwalone, więc sprawdziłem każdego multimetrem i znalazłem winowajcę. Po wymianie błędy po czasie takie same i zorientowałem się, że program PAS był zmieniony na przód i tył, więc zmieniłem go tylko na tył. No i dobra, i zostały tylko takowe 2 błędy. Taśma...
no i na tej foli występują diody. jeśli któreś wyparowały znaczy że coś sie zjarało Dodano po 16 czujnik temperatury wody steruje także wentylatorami, jeśli ci wentylator nie chodzi to czujnik jest walnięty albo masz też problem z wentylatorem. pompe paliwa sprawdź multimetrem na zakresie pomiaru rezystancji. musisz ją wykręcić i poruszać pływakiem...
Ale ktory kabelek sprawdzić bo tam jest pare cienkich czerwony chyba czarno-żółty i jakis tam jeszcze ? Dodano po 38 Sprawdziłem multimetrem i faktycznie nie bylo prądu,ściągnąłem panel i okazało sie że kostka nie była do ciśnieta. Teraz wszystko działa dziękuję za pomysły
Witam dzięki za wszystkim za odpowiedz ,podmieniłem multimetr z astry miał te same nr ale problem był w przerwie zasilania multimetru.Czy ktoś ma schemat do astry II a konkretnie brakuje mi ścieżki 800 bardzo bym był wdzięczny .
Czekam nie długo max 30s do 1min ale jak poczekałem raz dłużej to radio z wyłączonym panelem pobierało 0.03A a z panelem 0.11A i rosło bo przepiołem multimetr na mA i powoli rosło nawet do popnad 0.12A ,ale i tak to za duży pobór jak na radio ? marka Pioneer 4000Ub
Dziekuje. Musze sie niebieskim przewodem z alarmu podłaczyc w czujniki drzwi.Przy bezpiecznikach jest multimetr i sa tam kable oznaczone kolorem szarym.Teraz pytanie czy moge tam podczepic ten moj niebieski przewód z alarmu zeby przy otwarciu drzwi alarm sie załączył.
Radzę dokładnie posprawdzać alternator i jego "peryferia" (diody prostownicze, regulator napięcia). Domowym sposobem można posprawdzać złącza, multimetrem diody, na "słuch" łożyska. Głowy nie daję że to napewno alternator , trzeba by ewentualnie sprawdzić czy przy dłuższym okresie utrzymywania się tego stanu wyczerpie się akumulator.
Oporni mam taki jak w linku http://www.opel-sklep.com/mobile/pl/p/Op... Dzisiaj po sprawdzam kable może gdzieś znajdę problem. Dodano po 16 A czy wiesz może gdzie w vectra c szukać przewodu masowego od tego wentylatora ?? Dodano po 9 Problem rozwiązany w tym przypadku pomogło użycie srodka...
Problem w tym, że nie dysponuję oscyloskopem i zastanawiałem się, czy jest jakaś prostsza metoda żeby ocenić wysterowanie cewki. Niestety tutaj idzie ono prosto z ECU i obawiam się, że zwarcie mogło być tragiczne w skutkach. Obym się mylił... Póki co auto u mechanika i wróżą z fusów. No ale jak nic nie wymyślą.. zostanę sam z problemem. Opc(cenzura)...
Sonda podpięta ale pokazuje to co widać na foto z małymi wachaniami w stronę ubogiej. U brata podczas dodawania gazu wskakuje na bogatą i po chwili jest na środku tj w punkcie neutralnym. Po pierwsze daj screena z oscyloskopu, po drugie obserwując wskazania na kompie powoli wykręć odrobinkę śrubę czułości membrany parownika do momentu, aż sonda zacznie...
Witam Mam nowy akumulator varta silver dynamic 74 Ah. Po dwóch dniach postoju z ciekawości sprawdziłem napięcie na aku i wyszło 11,8V Ładowanie mam dobre 14,3V Sprawdziłem pobór pradu na postoju i wyszło mi 0,5A wiem ze ma być ponoc 0,05 - 0,06 dziś wziąłem się za sprawdzanie poboru prądu. Wczoraj wieczorem było 0,5A (praktycznie przez całe popołudnie)...
Jak odkręcisz korek to płyn będzie uciekał zanim się zagotuje, ma większą rozszerzalność cieplną od wody. Sprawdź zaworek w korku i go zakręć. Wentylator powinien się włączać dopiero przy ok 95 stopniach. Jeżeli masz nalane tyle płynu ile trzeba to przynajmniej do 100 stopni nie powinieneś się martwić o nadmierny wzrost ciśnienia, nawet przy zepsutym...
Szanowni koledzy, zmagam się z problemem rozładowywania akumulatora. Pobór prądu to ok. 1,50 A przy wyłączonych wszystkich urządzeniach, po wyjęciu bezpiecznika 22 (20 A) spada do 0,03-0,04 A. Bezpiecznik ten odpowiada za przyrządy, lampki, ekran komputera, zegary, klimatyzacja, radio. Był już tu pewien temat dla bezpiecznika 22 w tym aucie, skupiony...
Multimetrem to na pewno ale jakie napięcie powinno być poprawne? Jeżeli chcesz podładować przed włożeniem do samochodu, ładuj do 14,5-14,6 V. lub do lekkiego gazowania.
Witam weż multimetr minus do masy plus do sondy (czarny przewód) zakres do 2 wolt na wysokich i wolnych obrotach ma napięcie skakać w granicach 0 do 0.9 v .Jeżeli tak jest to sonda oki
Multimetrem bardzo prosto sprawdzić jak wygląda napięcie ładowania bez odpalenia silnika i przy odpalonym . Powinno przy odpalonym wynosić około 14.5 volta.Nie widać skoków napięcia gdyż pewno nie ładuje.Jeździłeś długo z zapalonymi światłami i nadal odpala bez zastrzeżeń?
Koledzy takie rzeczy sprawdza się kontrolką (żarówką) pod obciążeniem. Multimetrem to sobie można ścieżki na płytce mierzyc na brzęczyku.
witam,mam problem z zegarami w vectrze b,o poj.1,8benz 16v,z 99roku,otoz okolo 2miesiecy temu zmienialem zarowki w zegarach,gdyz wiekszosc byla popalona,chcialem zamiast zwyklych zalozyc ledowe,po zalozeniu licznika od tamtej pory prucz kontrolek ktore znajduja sie na dole nie dzialaja mi;wskaznik temperatury,wskaznik poziomu paliwa,obrotomierz,predkosciomierz,uslys...
jak zaolejona to masz już odpowiedź i tu musisz szukać przyczyny szarpania do sprawdzenia kabel zapłonowy ale podejrzewam, że pierścienie tłokowe są zapieczone lub co gorsza popękane -i stąd brak ciśnienia ... najpierw wyczyść świece lub jak masz nową to włóż ją w kabel zapłonowy i zakręć rozrusznikiem tylko nie trzymaj jej w ręce tylko połóż ja na...
Do sprawdzenia impulsów mozna użyć multimetru z pomiarem częstotliwości albo oscyloskopu. Pisząc generator miałem na myśli właśnie taki jakiego używa się przy naprawach RTV ale może to być prosty generatorek zbudowany np na układzie 555 lub na tranzystorach. Mozna by użyc transformatorka tak jak piszesz, ale dla bezpieczeństwa podłącz go do wejścia...
Ale na A2 jest już podany sygnał z rezystancją względem masy zależny od danego przycisku w kierownicy. Weź multimetr przełącz na 20 kOhm jednen kabel z miernika do A2 drugi do masy i zobacz jak zmienia się rezystancja podczas przełączania funkcji przyciskami z kierownicy, pamiętaj tylko że musi być podłączony oryginalny wyświetlacz oraz podany plus...
Wyczytałem na forum vectry, że po założeniu diody to normalny objaw, bo dioda ma za mały pobór prądu i multimetr (czym kolwiek jest) nie wyłącza jej do końca. Trzeba dołożyć do niej dodatkowo jakąś małą żaróweczkę lub opornik. Zastanawiam się tylko, czy jest sens się takim żarzeniem bardzo przejmować. Ciekawe jak długo musiałaby w ten sposób świecić,...
kolego max223 odłączanie wszystkiego po kolei może nic nie dać widzę że trochę ciężko jest u ciebie z metodami diagnozowania więc wydrukuj sobie ten post i jedź do kogoś kto ma pojęcie o obsłudze multimetru niech ci sprawdzi rezystancję czujników, sondę, TPS na podstawie wiadomości które podałeś można tylko wróżyć a tu nie wróżki piszą tylko ludzie...
Samochód jak w temacie VectraB 1.8 silnik X18XE '97 (sterownik silnika Simtec 56.5). Więc tak, kilka dni temu zaczęło mi szarpać silnikiem na benzynie (jeżdżę głównie na LPG). Tak jak domyśliłem się, winny wtryskiwacz, po podpięciu kompa pokazało: - P0202 / Za wysokie napięcie wtryskiwacza 2 Miałem też ostatnio problem z cieknącymi wężami spryskiwaczy,...
Witam, Od kilku dni probuje naprawic samochod. Nie zapala wymienilem czujnik walka rozrzadu dalej nie zapalil, wymienilem czujnik walu korbowego nic to nie dalo. Jak odpinam czujnik walu korbowego to pali w trybie awaryjnym. Czujniki Delphi te drozsze. Zastanawia mnie jedna sprawa jezeli odepne czujnik polozenia walu korbowego i zmierze multimetrem...
To ta cewka w aparacie prawdopodobnie ma zwarcie ale pomiar multimetrem nie zawsze daje jednoznaczną odpowiedz możesz wyjąć aparat tylko zaznacz jego położenie włożyć go inaczej nie darady wyjmij przewód od cewki z kopułki włącz zapłon i obracaj powoli wałkiem aparatu w momentach przekrycia się ramion powinien nastąpić przeskok iskry załączeni przekażnika...
słuchaj, nie twierdzę że musi być uszczelka, głowica to jest stop aluminium, który kurczy się inaczej niż żeliwny blok, zapewne silnik ma już swoje i lata i kilometry, więc jest i zużycie, wystarczy żebyś miał mikropęknięcie w głowicy, albo trafioną uszczelkę i tak będzie się działo. A co ma dawka rozruchowa i kąt jeśli powyżej 10st. pali na dotyk?...
Witam jestem nowy wiec prosze o wyrozumiałość Mianowicie mam problem. Posiadam opelka kilka dni temu samochód mi siadł :( Po namysłach stwierdziłem ze pompa paliwa nie chodzi wykręciłem ją podłączyłem na krótko no i działa :) zaopatrzyłem się w multimetr sprawdziłem czy jest napięcie na kostce która wpina się w pompę okazało się że nie ma więc przeleciałem...
Witam. Posiadam Vectre C 1.8 16v. Niestety od dłuższego czasu pożera ona akumulatory. Multimetrem zmierzyłem pobór prądu przy wyłączonym zapłonie. Wynik pomiaru to około 0.6A. Elektrykiem nie jestem ale wydaje mi się on zbyt duży. Po kolei zacząłem więc wyciągać bezpieczniki. Pobór spadł po wyciągnięciu bezpiecznika oznaczonego na schemacie jako "napięcie...
Witam mam podobny problem i pozwoliłem sobie odgrzebać starego kotleta ;] objawy: -brak iskry -brak podawania paliwa podmieniałem ze sprawnego auta: - aparat zapłonowy (ten duży z modułem wewnątrz) - cewka Napiecie na cewkę zapłonową dociera i gdy podaje na drugi pin minus to iskra się pojawia. Podłączając multimetr pod impulsator w jednym jak i drugim...
Witam, pacjent Vectra B 2000r, 1.6 16V, (Z16XE) - sonda 1V(4żyłowa). W wyszukiwarce nie znalazłem takiego samego problemu, a rzeczy wywnioskowane z podobnych tematów nic mi nie pomogły. A więc do rzeczy, 1-sonda lambda ta przed katalizatorem, stoi w miejscu ( w ogóle nie oscyluje). Na zimnym silniku stoi około 200-250mV i podczas nagrzewania napięcie...
LES 98 posiada jeden obwód rozcinający, w większości przypadków jednak nie jest on wykorzystywany. Prawdopodobnie przez przekażnik masz odcięte wtryskiwacze. Mierzyłem napięcia na wtryskiwaczach, choć auto nie odpala to na wtryskiwaczach pojawia się stała masa i napięcie + 1-7 V (na słabym multimetrze cyfrowym) Czyli to też nie to.... Dzięki wielkie...
Witam Mam problem z moim akumulatorem Centa futura 77Ah zamontowanym w Vectra 2,2 DTI. Aku ma 3 lata ale poprzedni właściciel (kolega) chyba go troszkę dojechał po tym jak zamontował do auta Wzmacniacz BLAUPUNKT GTA i subwoofer 30cm sony Jak autko postoi tak ze 3 dni nie jeżdżone to odpala ale tak mułowato. Czyli aku nie naładowany. Podpinam ctek mxs...
Przeważnie prostym urządzeniem kontrolką,lub trochę bardziej skomplikowanym miernikiem(multimetrem) Dodano po 9 Sprawdź czy wychodzą napięcia z włącznika świateł i światełprzeciwmłowych Dodano po 19 Sprawdź czy wychodzą napięcia z włącznika świateł i świateł przeciwmłowych Dodano po 51 Przeciwmgłowych, sorki problem klawiatury Dodano po 6 A może masz...
Jakie powinno być napięcie na sondzie lambda, silnik 1,8 X18XE1, mierząc zwykłym multimetrem (0-1V, 0-5V). I jakie różnice mogą być w pracy na benzynie a gazem. Za wszystkie podpowiedzi z góry dziękuję.
Z kodów usterek wyświetla mi się kod 19 czyli zły sygnał czujnika położenia wału korbowego. Wymieniałem czujnik na chodzący z innej Vecty i dalej to samo. Wymieniłem sterownik silnika (oryginalnie 90 351 650 motronic 1.5) na 90 351 648 i nie chodzi mi wogule na paliwie na gazie w zasadzie dobrze, ale dalej strzela w tłumik. Po wymianie komputera nie...
Sprawdź bimetal, czujnik temperatury, spadek napięcia gdy jest włączony. Zbyt niska temperatura sondy będzie powodowała błąd przetwarzania, za słaby sygnał. Prawidłowo, w pewnym momencie bimetal działa i przestaje grzać. Temperatura - dziwne jest, że nawet podczas spokojnej jazdy (2 tys rpm) sonda działa idealnie. Nawet gdy odepnie się zasilanie grzałki...
"czujnik temperatury jest zabudowany w przepływomierzu, jeżleli masz multimeter możesz zmierzyć czujnik i możesz zobaczyć czy nie jest zwarty/rozwarty, mierzysz opór między stykami 4 i 5 po odpięciu 5 stykowej wtyczki, (dwa po lewej) w gnieździe przepływomierza - powinien wynosic ok 2,2 do 2-8 kOhm przy temp. 20 C." zmierzyłem i co? i nic żadnej oporności,...
błąd multimetr błąd multimetr multimetr szeregowo ustawić multimetr
dioda ograniczenie prądowy włącznik światła podczerwień przenieść pocztę
certyfikaty paneli certyfikaty paneli
Zamienniki dla układu DM0265RB w zasilaczach SMPS Key Automation - Brama otwiera się, ale nie zamyka: diagnostyka i rozwiązania