Najlepiej podłączyć pod niego multimetr analogowy lub cyfrowy z bargrafem na funkcji omomierza i ruszać przepustnicą, patrząc czy rezystancja zmienia się płynnie, bez przerw i nagłych skoków. Oczywiście najpierw odpinasz kable od TPS i wszystko na wyłączonym zapłonie. Możesz też podłączyć się oscyloskopem w przewód sygnałowy (bez odpinania złącza od...
[img][/img] Jak sprawdzić moduł zapłonowy (Opel Vectra A) mając do dyspozycji tylko multimetr cyfrowy? Czy jest to możliwe?
Witam problem rozwiązano,uszkodzony multimetr
prawdopodobnie multimetr (w skrzynce bezpiecznikowej)
odłącz multimetr i podłącz może ruszy
On ma wszystkie mierniki, Już jaśniej? Nie sądzę by zachodziła potrzeba użycia np oscyloskopu. Na dobrą sprawę tani marketowy multimetr da radę, albo nawet żarówka 21W. Z mojej strony koniec offtopu
Proponuję wyjąć jednak multimetr i przyjrzeć mu się. Może jest zawilgocony.
Wpiąłem pod światła bo tak chciałem firma Geko. Ok.50zł Po zamknięciu samochodu i po paru minutach wyłącza się czuwanie w całym aucie i dźwięk też rozłącza. Multimetr pokazuje 0.0O V jak gaszę światła
Jutro może kupię multimetr i poszukam co i gdzie. Dzięki.
Auto nie odpala a napięcie takie wysokie? Co Ty masz za akumulator?? To pytanie raczej w stronę multimetr a bym skierował :)
Kup multimetr , za niskie U nie uszkodzi ledów.
Witam Mam problem z moim akumulatorem Centa futura 77Ah zamontowanym w Vectra 2,2 DTI. Aku ma 3 lata ale poprzedni właściciel (kolega) chyba go troszkę dojechał po tym jak zamontował do auta Wzmacniacz BLAUPUNKT GTA i subwoofer 30cm sony Jak autko postoi tak ze 3 dni nie jeżdżone to odpala ale tak mułowato. Czyli aku nie naładowany. Podpinam ctek mxs...
skoro jesteś pewny ze nie ma iskry a ja wymieniałeś to sprawdź jeszcze zasilanie http://obrazki.elektroda.pl/7835941800_1... druga sprawa to sprawdzenie reszty wiązki, multimetr i trochę zabawy (masz autodate z rozpiską przyłącza ECU??)
Jak kontrolka ciagle swieci to brak błędów. Może immo blokować. odetnij na próbę D10-niebiesko/czerwony kabelek on jest od immo. Sam opór nie zawsze świadczy o stanie czujnika. jak masz oscyloskop to podepnij, jak nie to to multimetr na 2V napięcia zmiennego. jak zakręcisz ma pojawić się napięcie.
Bez pomiarów nic się nie stwierdzi. Multimetr w rękę i do pracy, pomiar napięcia na wyłączonym i włączonym silniku. Oraz wtedy kiedy samochód już szaleje.
Witam dzięki za wszystkim za odpowiedz ,podmieniłem multimetr z astry miał te same nr ale problem był w przerwie zasilania multimetru.Czy ktoś ma schemat do astry II a konkretnie brakuje mi ścieżki 800 bardzo bym był wdzięczny .
Czekam nie długo max 30s do 1min ale jak poczekałem raz dłużej to radio z wyłączonym panelem pobierało 0.03A a z panelem 0.11A i rosło bo przepiołem multimetr na mA i powoli rosło nawet do popnad 0.12A ,ale i tak to za duży pobór jak na radio ? marka Pioneer 4000Ub
Dziekuje. Musze sie niebieskim przewodem z alarmu podłaczyc w czujniki drzwi.Przy bezpiecznikach jest multimetr i sa tam kable oznaczone kolorem szarym.Teraz pytanie czy moge tam podczepic ten moj niebieski przewód z alarmu zeby przy otwarciu drzwi alarm sie załączył.
witam,mam problem z zegarami w vectrze b,o poj.1,8benz 16v,z 99roku,otoz okolo 2miesiecy temu zmienialem zarowki w zegarach,gdyz wiekszosc byla popalona,chcialem zamiast zwyklych zalozyc ledowe,po zalozeniu licznika od tamtej pory prucz kontrolek ktore znajduja sie na dole nie dzialaja mi;wskaznik temperatury,wskaznik poziomu paliwa,obrotomierz,predkosciomierz,uslys...
jak zaolejona to masz już odpowiedź i tu musisz szukać przyczyny szarpania do sprawdzenia kabel zapłonowy ale podejrzewam, że pierścienie tłokowe są zapieczone lub co gorsza popękane -i stąd brak ciśnienia ... najpierw wyczyść świece lub jak masz nową to włóż ją w kabel zapłonowy i zakręć rozrusznikiem tylko nie trzymaj jej w ręce tylko połóż ja na...
Szanowni koledzy, zmagam się z problemem rozładowywania akumulatora. Pobór prądu to ok. 1,50 A przy wyłączonych wszystkich urządzeniach, po wyjęciu bezpiecznika 22 (20 A) spada do 0,03-0,04 A. Bezpiecznik ten odpowiada za przyrządy, lampki, ekran komputera, zegary, klimatyzacja, radio. Był już tu pewien temat dla bezpiecznika 22 w tym aucie, skupiony...
Wyczytałem na forum vectry, że po założeniu diody to normalny objaw, bo dioda ma za mały pobór prądu i multimetr (czym kolwiek jest) nie wyłącza jej do końca. Trzeba dołożyć do niej dodatkowo jakąś małą żaróweczkę lub opornik. Zastanawiam się tylko, czy jest sens się takim żarzeniem bardzo przejmować. Ciekawe jak długo musiałaby w ten sposób świecić,...
słuchaj, nie twierdzę że musi być uszczelka, głowica to jest stop aluminium, który kurczy się inaczej niż żeliwny blok, zapewne silnik ma już swoje i lata i kilometry, więc jest i zużycie, wystarczy żebyś miał mikropęknięcie w głowicy, albo trafioną uszczelkę i tak będzie się działo. A co ma dawka rozruchowa i kąt jeśli powyżej 10st. pali na dotyk?...
Witam weż multimetr minus do masy plus do sondy (czarny przewód) zakres do 2 wolt na wysokich i wolnych obrotach ma napięcie skakać w granicach 0 do 0.9 v .Jeżeli tak jest to sonda oki
Czujnik walka rozrzadu to ten na gorze jego tez wymienilem bo mialem blad P0350 ze zly sygnal obr/min zamienilem na Delphi i pali na nim jednym jak odlacze czujnik od walu korbowego po 6 sekundach wchodzi w tryb awaryjny i jedzie ale jest slaby, czyli musi byc czujnik walka rozrzadu ten na gorze a od walu korbowego na dole mozna go odloczyc. Jezeli...
Witam Mam nowy akumulator varta silver dynamic 74 Ah. Po dwóch dniach postoju z ciekawości sprawdziłem napięcie na aku i wyszło 11,8V Ładowanie mam dobre 14,3V Sprawdziłem pobór pradu na postoju i wyszło mi 0,5A wiem ze ma być ponoc 0,05 - 0,06 dziś wziąłem się za sprawdzanie poboru prądu. Wczoraj wieczorem było 0,5A (praktycznie przez całe popołudnie)...
Witam mam podobny problem i pozwoliłem sobie odgrzebać starego kotleta ;] objawy: -brak iskry -brak podawania paliwa podmieniałem ze sprawnego auta: - aparat zapłonowy (ten duży z modułem wewnątrz) - cewka Napiecie na cewkę zapłonową dociera i gdy podaje na drugi pin minus to iskra się pojawia. Podłączając multimetr pod impulsator w jednym jak i drugim...
Witam jestem nowy wiec prosze o wyrozumiałość Mianowicie mam problem. Posiadam opelka kilka dni temu samochód mi siadł :( Po namysłach stwierdziłem ze pompa paliwa nie chodzi wykręciłem ją podłączyłem na krótko no i działa :) zaopatrzyłem się w multimetr sprawdziłem czy jest napięcie na kostce która wpina się w pompę okazało się że nie ma więc przeleciałem...
Nie masz komunikacji z żadnym modułem w samochodzie ? Zasilanie jest, bezpieczniki wszystkie sprawdzone. Zasilanie sterowników sprawdzaj próbnikiem z żarówką 45W a nie multimetrem !
oba bezpieczniki znajdujące się obok elektrozaworu są okej, sprawdzane multimetrem.
Owe pudełeczko jest nierozbieralne. A co do brzęczyka od świateł to on znajduje się w multimetrze.
Sprawdź multimetr.
Multimetrem, oscyloskopem, różnie.
Koledzy takie rzeczy sprawdza się kontrolką (żarówką) pod obciążeniem. Multimetrem to sobie można ścieżki na płytce mierzyc na brzęczyku.
Spryskać wodą wieczorem przewody i cewkę i obserwować, czy nie ma przebić. Rezystancję można zmierzyć multimetrem.
Witam Poczytaj sobie kolego na temat multimetru w tych samochodzach
zmierzyłem oporność multimetrem na samym napinaczu Poczytaj http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic59... U mnie w astrze tester pokazuje też 2,5ohm i wszystko działa.
Czyli multimetrem na wtyczce od przepływki?
Jeżeli mówisz czy ruszalem tym multimetrem to robiłem to i nie pomogło.
Czujnik bez zdejmowania sprawdzisz multimetrem. Sprawdź oporność czujników na wtyczce.
uszkodzony czujnik położenia wałka.jego objawem jest własnie wkręcanie sie tylko do 4500obr/min czy po wymianie to sie zmieniło.sprawdz przejscie miedzy czujnikiem temperatury a sterownikiem ECU.sprawdz diagnoskopem jaka temperature widzi sterownik w wartosciach rzeczywistych.i porównaj z pomiarem temperatury cieczy zwykłm multimetrem złe .sprawdz przejscie...
Witam. Jak mogę multimetrem sprawdzić; -Poprawność dochodzącego napięcia do kostki? -Sprawność działania modułu Vectra c 2007 1.9 CDTI 120KM 956344
Witam,jaka może być przyczyna że rozładowało mi akumulator,rano kobieta zawiozła dzieci do szkoły i wszystko było ok.a 2godziny później już nie było oznak życia bateri nawet zamek nie chciał się otworzyć, akumulator nowy ma około 1miesiac.Na multimetrze pokazuje 3,9v a jak podłącze prostownik to pokazuję że jest prawie pełny😳
Przekaźnik może nie rozłącza(przez zaspawane styki przez dłuższe katowanie). multitimer też może świrować(niezależnie czy mamy, nie mamy klimy manualnej\klimatronika). Na początek sprawdź przekaźnik wyjmując odpowiedni z rozpiski na osłonce bezpieczników i zobacz multimetrem czy nie zwierają piny "30" z "87".
Nie znam osobiście auta Twojego typu, ale z tego co patrze na kody błędów które podałeś nie bardzo format pasuje do tych z tabeli. Można je podpasować do tego format i wtedy wychodzi coś takiego: 0123 - Czujnik położenia przepustnicy - zwarcie do plusa zasilania 0134 - Regulacja poza zakresem /brak sygnału sondy/ Nie wiem jakie efekty daje pierwszy...
Niestety, ale zapalniczka nie robi zwarcia, sprawdzałem multimetrem po podłączeniu różnych ładowarek. Czy może to być problem z zanikającym natężeniem?
Zanim zaczniesz patroszyć instalację to sprawdź oscyloskopem zasilanie na czujnik i jego sygnał powrotny na ECU. Niestety ale w tym systemie multimetrem dużo nie zdziałasz, a ciągłość przewodów sprawdza się pod obciążeniem, najlepiej żarówką h4/h7 a nie multimetrem. Gdzieś nawet na forum jest mój temat gdzie zamieściłem prawidłowe przebiegi z oscyloskopu...
Witam, ogólnie mój parktronic przestał działać, mianowicie na początku wywalało, że czujniki są rozwalone, więc sprawdziłem każdego multimetrem i znalazłem winowajcę. Po wymianie błędy po czasie takie same i zorientowałem się, że program PAS był zmieniony na przód i tył, więc zmieniłem go tylko na tył. No i dobra, i zostały tylko takowe 2 błędy. Taśma...
Ale ktory kabelek sprawdzić bo tam jest pare cienkich czerwony chyba czarno-żółty i jakis tam jeszcze ? Dodano po 38 Sprawdziłem multimetrem i faktycznie nie bylo prądu,ściągnąłem panel i okazało sie że kostka nie była do ciśnieta. Teraz wszystko działa dziękuję za pomysły
Multimetrem to na pewno ale jakie napięcie powinno być poprawne? Jeżeli chcesz podładować przed włożeniem do samochodu, ładuj do 14,5-14,6 V. lub do lekkiego gazowania.
vectra multimetr błąd multimetr błąd multimetr ustawić multimetr
czujnik logic ariston termet sterownik honda civic
interfejs lexia kabel brake radio
WILO TYP HB15/7-3: Specyfikacja i Problemy Nieszczelność układu ssania w Oplu Astra H 1.9 CDTI