Jeśli przewody szary z fioletowym nie są zamienione to prawdopodobnie wartość napięcia sondy lambda na zdjęciu jest zaniżona, bo masa i/lub plus sterownika jest słaby (co się często zdarza). W rzeczywistości mieszanka jest bogata, a przy pomiarze przez sterownik wartość napięcia sondy lambda jest zbyt niska by przymknąć aktuator. 1.Zmniejsz pozycję...
Owe pudełeczko jest nierozbieralne. A co do brzęczyka od świateł to on znajduje się w multimetrze.
Sprawdź multimetr.
oba bezpieczniki znajdujące się obok elektrozaworu są okej, sprawdzane multimetrem.
Spryskać wodą wieczorem przewody i cewkę i obserwować, czy nie ma przebić. Rezystancję można zmierzyć multimetrem.
Nie masz komunikacji z żadnym modułem w samochodzie ? Zasilanie jest, bezpieczniki wszystkie sprawdzone. Zasilanie sterowników sprawdzaj próbnikiem z żarówką 45W a nie multimetrem !
Samochód jak w temacie VectraB 1.8 silnik X18XE '97 (sterownik silnika Simtec 56.5). Więc tak, kilka dni temu zaczęło mi szarpać silnikiem na benzynie (jeżdżę głównie na LPG). Tak jak domyśliłem się, winny wtryskiwacz, po podpięciu kompa pokazało: - P0202 / Za wysokie napięcie wtryskiwacza 2 Miałem też ostatnio problem z cieknącymi wężami spryskiwaczy,...
Wyczytałem na forum vectry, że po założeniu diody to normalny objaw, bo dioda ma za mały pobór prądu i multimetr (czym kolwiek jest) nie wyłącza jej do końca. Trzeba dołożyć do niej dodatkowo jakąś małą żaróweczkę lub opornik. Zastanawiam się tylko, czy jest sens się takim żarzeniem bardzo przejmować. Ciekawe jak długo musiałaby w ten sposób świecić,...
Zanim zaczniesz patroszyć instalację to sprawdź oscyloskopem zasilanie na czujnik i jego sygnał powrotny na ECU. Niestety ale w tym systemie multimetrem dużo nie zdziałasz, a ciągłość przewodów sprawdza się pod obciążeniem, najlepiej żarówką h4/h7 a nie multimetrem. Gdzieś nawet na forum jest mój temat gdzie zamieściłem prawidłowe przebiegi z oscyloskopu...
Czujnik bez zdejmowania sprawdzisz multimetrem. Sprawdź oporność czujników na wtyczce.
Witam dzięki za wszystkim za odpowiedz ,podmieniłem multimetr z astry miał te same nr ale problem był w przerwie zasilania multimetru.Czy ktoś ma schemat do astry II a konkretnie brakuje mi ścieżki 800 bardzo bym był wdzięczny .
Jakie powinno być napięcie na sondzie lambda, silnik 1,8 X18XE1, mierząc zwykłym multimetrem (0-1V, 0-5V). I jakie różnice mogą być w pracy na benzynie a gazem. Za wszystkie podpowiedzi z góry dziękuję.
Z kodów usterek wyświetla mi się kod 19 czyli zły sygnał czujnika położenia wału korbowego. Wymieniałem czujnik na chodzący z innej Vecty i dalej to samo. Wymieniłem sterownik silnika (oryginalnie 90 351 650 motronic 1.5) na 90 351 648 i nie chodzi mi wogule na paliwie na gazie w zasadzie dobrze, ale dalej strzela w tłumik. Po wymianie komputera nie...
uszkodzony czujnik położenia wałka.jego objawem jest własnie wkręcanie sie tylko do 4500obr/min czy po wymianie to sie zmieniło.sprawdz przejscie miedzy czujnikiem temperatury a sterownikiem ECU.sprawdz diagnoskopem jaka temperature widzi sterownik w wartosciach rzeczywistych.i porównaj z pomiarem temperatury cieczy zwykłm multimetrem złe .sprawdz przejscie...
witam,mam problem z zegarami w vectrze b,o poj.1,8benz 16v,z 99roku,otoz okolo 2miesiecy temu zmienialem zarowki w zegarach,gdyz wiekszosc byla popalona,chcialem zamiast zwyklych zalozyc ledowe,po zalozeniu licznika od tamtej pory prucz kontrolek ktore znajduja sie na dole nie dzialaja mi;wskaznik temperatury,wskaznik poziomu paliwa,obrotomierz,predkosciomierz,uslys...
Dobrze więc. Postaram się uzyskać informację czy prostownik będzie miał funkcję odłączenia w przypadku osiągnięcia odpowiedniego napięcia (pewnie nie bo to taniocha). Będę go też (i akumulatora) pilnował. Jak sprawdzać ile już naładowano? Multimetrem to na pewno ale jakie napięcie powinno być poprawne? Z tego co widzę na zdjęciu prostownik ma dwie kontrolki:...
Oporni mam taki jak w linku Dzisiaj po sprawdzam kable może gdzieś znajdę problem. Dodano po 16 A czy wiesz może gdzie w vectra c szukać przewodu masowego od tego wentylatora ?? Dodano po 9 Problem rozwiązany w tym przypadku pomogło użycie srodka kontakt w panelu sterowania ( pokrętło od ustawiania prędkości nawiewu ) Co do sprawdzania napięcia rezystora...
Jutro może kupię multimetr i poszukam co i gdzie. Dzięki.
To ta cewka w aparacie prawdopodobnie ma zwarcie ale pomiar multimetrem nie zawsze daje jednoznaczną odpowiedz możesz wyjąć aparat tylko zaznacz jego położenie włożyć go inaczej nie darady wyjmij przewód od cewki z kopułki włącz zapłon i obracaj powoli wałkiem aparatu w momentach przekrycia się ramion powinien nastąpić przeskok iskry załączeni przekażnika...
Witam weż multimetr minus do masy plus do sondy (czarny przewód) zakres do 2 wolt na wysokich i wolnych obrotach ma napięcie skakać w granicach 0 do 0.9 v .Jeżeli tak jest to sonda oki
Nie znam osobiście auta Twojego typu, ale z tego co patrze na kody błędów które podałeś nie bardzo format pasuje do tych z tabeli. Można je podpasować do tego format i wtedy wychodzi coś takiego: 0123 - Czujnik położenia przepustnicy - zwarcie do plusa zasilania 0134 - Regulacja poza zakresem /brak sygnału sondy/ Nie wiem jakie efekty daje pierwszy...
Radzę dokładnie posprawdzać alternator i jego "peryferia" (diody prostownicze, regulator napięcia). Domowym sposobem można posprawdzać złącza, multimetrem diody, na "słuch" łożyska. Głowy nie daję że to napewno alternator , trzeba by ewentualnie sprawdzić czy przy dłuższym okresie utrzymywania się tego stanu wyczerpie się akumulator.
Do sprawdzenia impulsów mozna użyć multimetru z pomiarem częstotliwości albo oscyloskopu. Pisząc generator miałem na myśli właśnie taki jakiego używa się przy naprawach RTV ale może to być prosty generatorek zbudowany np na układzie 555 lub na tranzystorach. Mozna by użyc transformatorka tak jak piszesz, ale dla bezpieczeństwa podłącz go do wejścia...
kolego max223 odłączanie wszystkiego po kolei może nic nie dać widzę że trochę ciężko jest u ciebie z metodami diagnozowania więc wydrukuj sobie ten post i jedź do kogoś kto ma pojęcie o obsłudze multimetru niech ci sprawdzi rezystancję czujników, sondę, TPS na podstawie wiadomości które podałeś można tylko wróżyć a tu nie wróżki piszą tylko ludzie...
Najlepiej podłączyć pod niego multimetr analogowy lub cyfrowy z bargrafem na funkcji omomierza i ruszać przepustnicą, patrząc czy rezystancja zmienia się płynnie, bez przerw i nagłych skoków. Oczywiście najpierw odpinasz kable od TPS i wszystko na wyłączonym zapłonie. Możesz też podłączyć się oscyloskopem w przewód sygnałowy (bez odpinania złącza od...
Jak kontrolka ciagle swieci to brak błędów. Może immo blokować. odetnij na próbę D10-niebiesko/czerwony kabelek on jest od immo. Sam opór nie zawsze świadczy o stanie czujnika. jak masz oscyloskop to podepnij, jak nie to to multimetr na 2V napięcia zmiennego. jak zakręcisz ma pojawić się napięcie.
prawdopodobnie multimetr (w skrzynce bezpiecznikowej)
Mam taki problem w mojej Vectrze B 1,6 16V 97 zapala się lampka poduszek, komp. wykazuje 3 błędy, kontrolka poduszek, i za duża rezystancja obydwu napinaczy. Zlikwodowałem kostki pod sidzeniami polutowałem przewody na sztywno, włożyłem żarowkę kontrolki poduszek w liczniku (bo oczywiście wcześniej była wyjeta) i na ponownym badaniu wykazuje dalej za...
Przeważnie prostym urządzeniem kontrolką,lub trochę bardziej skomplikowanym miernikiem(multimetrem) Dodano po 9 Sprawdź czy wychodzą napięcia z włącznika świateł i światełprzeciwmłowych Dodano po 19 Sprawdź czy wychodzą napięcia z włącznika świateł i świateł przeciwmłowych Dodano po 51 Przeciwmgłowych, sorki problem klawiatury Dodano po 6 A może masz...
Bez pomiarów nic się nie stwierdzi. Multimetr w rękę i do pracy, pomiar napięcia na wyłączonym i włączonym silniku. Oraz wtedy kiedy samochód już szaleje.
Odkryłem złącze X1(zielone) i ustawiłem multimetr na brzęczka a następnie sprawdziłem przejście pomiędzy F22 a 76 pinem złącza X1.Nie ma przejścia(wcale). Czy to na pewno pin 76??
On ma wszystkie mierniki, Już jaśniej? Nie sądzę by zachodziła potrzeba użycia np oscyloskopu. Na dobrą sprawę tani marketowy multimetr da radę, albo nawet żarówka 21W. Z mojej strony koniec offtopu
Auto nie odpala a napięcie takie wysokie? Co Ty masz za akumulator?? To pytanie raczej w stronę multimetr a bym skierował :)
Witam mam podobny problem i pozwoliłem sobie odgrzebać starego kotleta ;] objawy: -brak iskry -brak podawania paliwa podmieniałem ze sprawnego auta: - aparat zapłonowy (ten duży z modułem wewnątrz) - cewka Napiecie na cewkę zapłonową dociera i gdy podaje na drugi pin minus to iskra się pojawia. Podłączając multimetr pod impulsator w jednym jak i drugim...
Witam jestem nowy wiec prosze o wyrozumiałość Mianowicie mam problem. Posiadam opelka kilka dni temu samochód mi siadł :( Po namysłach stwierdziłem ze pompa paliwa nie chodzi wykręciłem ją podłączyłem na krótko no i działa :) zaopatrzyłem się w multimetr sprawdziłem czy jest napięcie na kostce która wpina się w pompę okazało się że nie ma więc przeleciałem...
Problem w tym, że nie dysponuję oscyloskopem i zastanawiałem się, czy jest jakaś prostsza metoda żeby ocenić wysterowanie cewki. Niestety tutaj idzie ono prosto z ECU i obawiam się, że zwarcie mogło być tragiczne w skutkach. Obym się mylił... Póki co auto u mechanika i wróżą z fusów. No ale jak nic nie wymyślą.. zostanę sam z problemem. Opc(cenzura)...
słuchaj, nie twierdzę że musi być uszczelka, głowica to jest stop aluminium, który kurczy się inaczej niż żeliwny blok, zapewne silnik ma już swoje i lata i kilometry, więc jest i zużycie, wystarczy żebyś miał mikropęknięcie w głowicy, albo trafioną uszczelkę i tak będzie się działo. A co ma dawka rozruchowa i kąt jeśli powyżej 10st. pali na dotyk?...
Niestety, ale zapalniczka nie robi zwarcia, sprawdzałem multimetrem po podłączeniu różnych ładowarek. Czy może to być problem z zanikającym natężeniem?
Witam Mam nowy akumulator varta silver dynamic 74 Ah. Po dwóch dniach postoju z ciekawości sprawdziłem napięcie na aku i wyszło 11,8V Ładowanie mam dobre 14,3V Sprawdziłem pobór pradu na postoju i wyszło mi 0,5A wiem ze ma być ponoc 0,05 - 0,06 dziś wziąłem się za sprawdzanie poboru prądu. Wczoraj wieczorem było 0,5A (praktycznie przez całe popołudnie)...
Witam. Posiadam Vectre C 1.8 16v. Niestety od dłuższego czasu pożera ona akumulatory. Multimetrem zmierzyłem pobór prądu przy wyłączonym zapłonie. Wynik pomiaru to około 0.6A. Elektrykiem nie jestem ale wydaje mi się on zbyt duży. Po kolei zacząłem więc wyciągać bezpieczniki. Pobór spadł po wyciągnięciu bezpiecznika oznaczonego na schemacie jako "napięcie...
Jak odkręcisz korek to płyn będzie uciekał zanim się zagotuje, ma większą rozszerzalność cieplną od wody. Sprawdź zaworek w korku i go zakręć. Wentylator powinien się włączać dopiero przy ok 95 stopniach. Jeżeli masz nalane tyle płynu ile trzeba to przynajmniej do 100 stopni nie powinieneś się martwić o nadmierny wzrost ciśnienia, nawet przy zepsutym...
Witam Poczytaj sobie kolego na temat multimetru w tych samochodzach
Dziekuje. Musze sie niebieskim przewodem z alarmu podłaczyc w czujniki drzwi.Przy bezpiecznikach jest multimetr i sa tam kable oznaczone kolorem szarym.Teraz pytanie czy moge tam podczepic ten moj niebieski przewód z alarmu zeby przy otwarciu drzwi alarm sie załączył.
no i na tej foli występują diody. jeśli któreś wyparowały znaczy że coś sie zjarało Dodano po 16 czujnik temperatury wody steruje także wentylatorami, jeśli ci wentylator nie chodzi to czujnik jest walnięty albo masz też problem z wentylatorem. pompe paliwa sprawdź multimetrem na zakresie pomiaru rezystancji. musisz ją wykręcić i poruszać pływakiem...
Potencjometr nie żaden multimetr. elektryk który się tym zajmował poddał się To nie był elektryk tylko jakiś pajac, skoro z taką blachą usterką sobie nie poradził.
Witam Posiadam w swoim aucie światła jazdy dziennej, sam sobie zamontowalem. Po dwóch miesiącach Przepalajace się diody albo zaczynają migac. W dwóch autach mam te same światła i w drugim jest ok. Świecą coś koło roku i wszystko ok. No i chciałbym wymienić na nowe co zrobić żeby znowu się nie przepalily. Moim zdaniem jest albo za niskie albo za wysokie...
skoro jesteś pewny ze nie ma iskry a ja wymieniałeś to sprawdź jeszcze zasilanie druga sprawa to sprawdzenie reszty wiązki, multimetr i trochę zabawy (masz autodate z rozpiską przyłącza ECU??)
Przekaźnik może nie rozłącza(przez zaspawane styki przez dłuższe katowanie). multitimer też może świrować(niezależnie czy mamy, nie mamy klimy manualnej\klimatronika). Na początek sprawdź przekaźnik wyjmując odpowiedni z rozpiski na osłonce bezpieczników i zobacz multimetrem czy nie zwierają piny "30" z "87".
Niestety ale nie masz racji. To typowe uszkodzenie w Vectrze B. To wytłumacz mi skąd tam się bierze plus po stacyjce na zgaszonym aucie. Po pierwsze żeby kierunki działały to musi być plus po stacyjce, po drugie musi być przełączony przełącznik pod kierownicą na lewy lub prawy kierunek. Wątpię by wystąpiła taka usterka by te dwa warunki były spełnione...
Ale na A2 jest już podany sygnał z rezystancją względem masy zależny od danego przycisku w kierownicy. Weź multimetr przełącz na 20 kOhm jednen kabel z miernika do A2 drugi do masy i zobacz jak zmienia się rezystancja podczas przełączania funkcji przyciskami z kierownicy, pamiętaj tylko że musi być podłączony oryginalny wyświetlacz oraz podany plus...
Czekam nie długo max 30s do 1min ale jak poczekałem raz dłużej to radio z wyłączonym panelem pobierało 0.03A a z panelem 0.11A i rosło bo przepiołem multimetr na mA i powoli rosło nawet do popnad 0.12A ,ale i tak to za duży pobór jak na radio ? marka Pioneer 4000Ub
Ale ktory kabelek sprawdzić bo tam jest pare cienkich czerwony chyba czarno-żółty i jakis tam jeszcze ? Dodano po 38 Sprawdziłem multimetrem i faktycznie nie bylo prądu,ściągnąłem panel i okazało sie że kostka nie była do ciśnieta. Teraz wszystko działa dziękuję za pomysły
Szanowni koledzy, zmagam się z problemem rozładowywania akumulatora. Pobór prądu to ok. 1,50 A przy wyłączonych wszystkich urządzeniach, po wyjęciu bezpiecznika 22 (20 A) spada do 0,03-0,04 A. Bezpiecznik ten odpowiada za przyrządy, lampki, ekran komputera, zegary, klimatyzacja, radio. Był już tu pewien temat dla bezpiecznika 22 w tym aucie, skupiony...
jak zaolejona to masz już odpowiedź i tu musisz szukać przyczyny szarpania do sprawdzenia kabel zapłonowy ale podejrzewam, że pierścienie tłokowe są zapieczone lub co gorsza popękane -i stąd brak ciśnienia ... najpierw wyczyść świece lub jak masz nową to włóż ją w kabel zapłonowy i zakręć rozrusznikiem tylko nie trzymaj jej w ręce tylko połóż ja na...
Jeżeli mówisz czy ruszalem tym multimetrem to robiłem to i nie pomogło.
Witam, pacjent Vectra B 2000r, 1.6 16V, (Z16XE) - sonda 1V(4żyłowa). W wyszukiwarce nie znalazłem takiego samego problemu, a rzeczy wywnioskowane z podobnych tematów nic mi nie pomogły. A więc do rzeczy, 1-sonda lambda ta przed katalizatorem, stoi w miejscu ( w ogóle nie oscyluje). Na zimnym silniku stoi około 200-250mV i podczas nagrzewania napięcie...
Witam. Jak mogę multimetrem sprawdzić; -Poprawność dochodzącego napięcia do kostki? -Sprawność działania modułu Vectra c 2007 1.9 CDTI 120KM 956344
Witam, Od kilku dni probuje naprawic samochod. Nie zapala wymienilem czujnik walka rozrzadu dalej nie zapalil, wymienilem czujnik walu korbowego nic to nie dalo. Jak odpinam czujnik walu korbowego to pali w trybie awaryjnym. Czujniki Delphi te drozsze. Zastanawia mnie jedna sprawa jezeli odepne czujnik polozenia walu korbowego i zmierze multimetrem...
Czyli multimetrem na wtyczce od przepływki?
Witam,jaka może być przyczyna że rozładowało mi akumulator,rano kobieta zawiozła dzieci do szkoły i wszystko było ok.a 2godziny później już nie było oznak życia bateri nawet zamek nie chciał się otworzyć, akumulator nowy ma około 1miesiac.Na multimetrze pokazuje 3,9v a jak podłącze prostownik to pokazuję że jest prawie pełny😳
odłącz multimetr i podłącz może ruszy
[img][/img] Jak sprawdzić moduł zapłonowy (Opel Vectra A) mając do dyspozycji tylko multimetr cyfrowy? Czy jest to możliwe?
strzał w dziesiątke Smile bezpiecznik okazał się spalony Uszkodzenie ampromierza było pisane na samym początku. Lepiej zleć to komuś, kto się na tym zna zanim spalisz więcej niż tylko bezpiecznik. Bo my tu piszemy o takich rzeczach, o których wstyd pisać a Tobie ciężko to czytać ze zrozumieniem i trzeba Cię ciągać za język abyś napisał, że Twój miernik...
Witam Mam problem z moim akumulatorem Centa futura 77Ah zamontowanym w Vectra 2,2 DTI. Aku ma 3 lata ale poprzedni właściciel (kolega) chyba go troszkę dojechał po tym jak zamontował do auta Wzmacniacz BLAUPUNKT GTA i subwoofer 30cm sony Jak autko postoi tak ze 3 dni nie jeżdżone to odpala ale tak mułowato. Czyli aku nie naładowany. Podpinam ctek mxs...
Co do punktu A to niestety sam tego nie zrobię Każdemu facetowi się przydaje taki Miernik do prostych napraw (na niskich i wysokich napieciach) i sprawdzania np. przepalonej żarówki, napicia na baterii od pilota TV, po przez sprawdzenia norm napięć w Zasilaczu PC na liniach +12V/+5V/+3.3V. Napięcie można sprawdzać Miernikiem Uniwersalnym "MULTIMETR"...
Sprawdź bimetal, czujnik temperatury, spadek napięcia gdy jest włączony. Zbyt niska temperatura sondy będzie powodowała błąd przetwarzania, za słaby sygnał. Prawidłowo, w pewnym momencie bimetal działa i przestaje grzać. Temperatura - dziwne jest, że nawet podczas spokojnej jazdy (2 tys rpm) sonda działa idealnie. Nawet gdy odepnie się zasilanie grzałki...