Zapomniałem napisać w poprzednim poście: Podłącz żarówkę H4 w miejscu bezpiecznika, chyba że stać cię na wkładanie co chwilę nowych bezpieczników. Stan zwarcia będzie skutkować świeceniem żarówki z pełną jasnością. Montaż tych kierunkowskazów na rurce to też kompletna porażka. Nawet pierwsze testy tych motocykli zwracały uwagę na samoczynne przekręcanie...
Witam, chciałbym sie poradzić jak zmniejszyć spalanie w mz 251. moje moto pali mi ok 8-9 l na 100km a na piątym biegu przy predkosci 90-100km/h zaczyna sie dlawic i strzelac w rure:/ myslałem ze to zapłon ale roznie probowałem go ustawiac i za kazdym razem było tak samo:/ więc podniosłem iglice w gażniku i problem troche sie rozwiązał ale jak dłuzej...
Witam, tak jak w temacie MZ 150 ETZ pali świecę, próbowałem innych i dalej to samo, co to może być?
Witam mam problem z mz 150. Pali mi świece zapłonowe strzela z tłumika a gdy się jest ciepła to zaczyna przerywać później jest problem z odpaleniem motora proszę o pomoc
Wszyscy mówicie że Jawa pali dużo a ile pali MZ??
jakbys zmienił przód w mz,bo wywrotna ,to wolałbym mz,bo mniej pali lzejsza i zrywniejsza.jawa ciezka i duzo pali,ale czuc moc.ja byłbym za mz mimo to
Witam mam problem z MZ 251e 90r Uszkodzony impulsator , wlutowałem nowy układ Halla tranzystor B462G SAS261S4 z tym że jest iskra na 2minuty po czym pali czujnik Halla co to może być ?
1) Do tego tematu zapomnialem wspomniec ze gaznik ustawiony jest tak, ze ta duza sruba od powietrza wykręcona jest o pół obrotu a ta od mieszanki o 3 obroty jest wykręcona. Gdy bardziej wykręcam srube od powietrza to mz zaczyna kichać i gasnąć. 2) Spalanie wygląda fatalnie bo mz pali 5l/30km, zmieniam biegi przy 3,5-4tys obrotów. Myślę ze to dymienie...
Pojawił się niwy problem bo motor zaczął chodzić ale problem jest w tym ze z akumulatora z minusa idzie kabel do bezpiecznika a z bezpiecznika do masy i iskrzy i raz na jakiś czas pali bezpiecznik
Witam. Od jakiegoś czasu walczę z ciągłym zalewaniem mojej MZ. Sprzęt pali od 2-3 kopnięcia, na obroty wkręca się super jednak w ogóle nie ma wolnych obrotów, strasznie dymi z rury i po pół minuty pracy świeca jest całkiem mokra. Silnik jest po kapitalnym remoncie, zapłon ustawiony wg serwisówki. Gaźnik po regulacji, nawet podmieniłem na inny wyjęty...
Witam. Mam problem z moją MZ ETZ 150... Mianowicie... Pali na kopa lecz przy maksymalnym przekręceniu manetki kręci tylko 5- 5,5 tyś... po czym słychać strzały i takie buu buu buu buu... Jest to platynkowiec... Zapłon jest dobrze ustawiony gdyż kopnik nie oddaje, pali na kopa tylko przy tych 5,5 tyś zaczyna go dławić i strzelać... W silniku były wymienione:...
Cześć, mam mz ts 250/1 z 1980r ma ona przejechane 10 tys. mam ją 3 lata, stała ona 16 lat w garażu, gdyż była po wypadku i od tamtej pory nie mogę ustawić wolnych obrotów. Próbowałem już wszystkiego, regulowałem poziom paliwa, powietrze, zapłon, świece itd. Objawy są takie ze ona słabo pali.
Albo coś źle podłączone ,albo wirnik ma zwarcie międzyzwojowe i pali regulatory.P
ja mam motorynke z silnikiem od wsk silnik po tuningu co prawda było dużo roboty ze szlifowaniem ale to szczegół ale mam teraz cylinder tłok i pierścienie od mz etz250 i motoryna pali tera gumy luzem i leci ok 142km/h ale często rwie łańcóch jak sie chce porządnie przymieszać super motorek moge go sprzedać za jakies 600zł
Witam. Mam mały problem z MZ 150. Mianowicie jak jest zimna to to pali bez problemu ale jak się nagrzeje to już jest problem z jej odpaleniem>??? Czy ktoś miał już taki problem jeśli tak to proszę o pomoc. Z góry dzięki..
Witam kupiłem MZ etz 150 z brakiem ładowania, pali się kontrolka a po przyłożeniu miernika do akumulatora ładowania faktycznie nie ma. Do tej pory posprawdzałem ciągłość wszystkich przewodów, bezpieczniki - wszystko ok. Sprawdziłem prostownik wszystkie 9 diod ok - przewodzą w jednym kierunku. Sprawdziłem uzwojenie stojana czy nie ma przebicia do masy...
Witam. Mam taki problem, a mianowicie moja MZ ETZ 150 pali świece zapłonowe. Kupiłem now ą świecę i przejechałem się kawałek, dojechałem do domu i MZ zdechła. Strzeliło w wydech, myślałem że zapłon się przestawił, lecz to wadliwa iskra, która skakała po całej świecy. Kupiłem kolejną nową świecę, iskra ok., no i gonie, no i wszystko spoko git, myślałem...
W maluchu były stosowane świece z klasycznym krótkim gwintem, ale z projekcją elektrody. Rzeczywiście świece z długim gwintem były stosowane w silniku 126A1.048 czyli 650 z kwadratową głowicą. Jeszcze świeca F100 o wyższej wartości cieplnej i bez projekcji (taka jak np. do MZ, Simson, Chart) w silniku 126A1.072 czyli wersji na benzynę 74 oktanów.
Witam Posiadam MZ TS 150 Motor nie posiada ładowania i instalacja jest pomieszana , silnik nie pali z wzgląd na instalacje . Potrzebuje schemat instalacji elektrycznej i jeśli ktoś by mógł pomóc jestem ciekawy jak odpalić silnik na krótko .
A stop pali się po wyłączeniu zapłonu stacyjką? Jest to ten sam obwód zasilania.
Paliwo w komorze korbowej oznacza tylko tyle że pierścienie na cylindrze przypuszczają paliwo. Zapewne kompresja bardzo słaba i dlatego nie pali. Sprawdź ciśnienie w cylindrze. Pozdrawiam
Witam. Nie wiem czy Ci pomogę ale ja mam ogara 205 którego przerobiłem na zapłon z cewką od mz (albo ts) 250. Pali ładnie o ile jest akumulator dobrze naładowany wiec u ciebie może tez cos z nim nie tak. P.S. Możesz spróbować założyć takie cewki ( moja ma opór 1.8 ohma a elektroniczny zapłon to bym wzią z maluszka eleganta albo poloneza tylko nie wiem...
czyli masz mz-etke i nie pali czyli po pierwsze wadliwy morze być regulator napięcia znajdujoncy sie pod siedzeniem bedzie on już elektroniczny mechaniczne byly w starszych modelach ,masz jeszcze szczotki wyczyśc piersćienie na alternatorze - sprawdz odstep zaplonu czy nie jest za bardzo oddalony(tzn. jesli bedzie za duzy odstep pomiedzy tym modulikiem...
Mz po wkręceniu czystej świecy zapala. Pali przez kilka sekund(czsem dłużej ale ma tak jak by przerwy w zapłonie 5s pali potem tak jak bym go zgasił i znowu ze 3-4 s pochodzi i gaśnie) i gaśnie po czym zwykle trzeba wykrecic świece i ja przetrzeć ponieważ jest zalana. Motor nie reaguje na dodawanie gazu . Iskra jest. Paliwo dochodzi . Wymieniłem dysze...
Witam. Właśnie odebrałem moją mz od naprawy (od kumpla) mechanika. Mz-ta przed naprawą dobrze reagowała na gaz. A teraz trzymając gaz do końca dusi się i przerywa chodzi do maksymalnie 4 tyś ale ledwo co. Raz odpaliliśmy ją i dołączyliśmy akumulator (-) i chodziła normalnie, fajnie wskakiwała na obroty itp. ale podłączając akumulator znów zaczęło dziać...
Mz po wkręceniu czystej świecy zapala. Pali przez kilka sekund (czasem dłużej ale ma tak jak by przerwy w zapłonie 5s pali potem tak jak bym go zgasił i znowu ze 3-4 s pochodzi i gaśnie) i gaśnie po czym zwykle trzeba wykręcić świece i ja przetrzeć ponieważ jest zalana. Motor nie reaguje na dodawanie gazu . Iskra jest. Paliwo dochodzi . Wymieniłem dysze...
Witam. Niewiem czy dobry dział bo nie znalazłem nic ogólnie o motoryzacji. Moje pytanie brzmi jak sprawdzić w mz alternator (wyjęty)? Bo mam problem z ładowaniem tzn pali ciągle regulator (instalacja elektryczna nowa oprócz prostownika i alternatora) i już niewiem co robić 😞 Napiszcie co mam sprawdzić (i jak.. Oporność itp). Jeden kabel od wirnika...
Witam. Mam problem z elektryką w MZ etz 150. Po pierwsze, nie pali. Świeca w porządku, iskra jest (niestety nie zawsze). Gaźnik czysty, nowy akumulator. Iskra raz skacze na świecy a raz na przerywaczu. Totalna loteria. Drugi problem to klakson. Podczas wciskania przycisku klaksonu ten lekko mruknie, po czym cisza, ale prąd jest pobierany, bo kontrolki...
Rezystor sie pali generalnie w dwu przypadkach - uszkodzony regulator napięcia, bądź odłączenie akumulatora w trakcie pracy silnika.
Układ ładowania jest słabą stroną tych motocykli poza tym jeździ się całkiem przyjemnie. Często pali się cewka regulatora napięcia, lub styki regulatora, nie wytrzymują szczotki prądnicy, lub pali się rezystor wzbudzania umocowany na prądnicy. Związane jest to z instalacją 6V, dość duże prądy jak na taką prądnice. Napięcie ładowania powinno wynosić...
Ja dziś zmontowałem układ w MZ 250 po prostu rewelacja Silnik pali od kopa, pracuje idealnie na wolnych obrotach nie ma zjawiska wypadania zapłonów, motor stał z 2 miechy nie palony założyłem układ, przepompowałem z dwa razy i zapłon odpalił od razu. Wysoka kultura pracy na wolnych obrotach, układ wcale się nie grzeje, w sumie zamontowałem duży radiator....
ETA znowu pali. Nawet nie wiem dlaczego, nic nie zmieniałem i nie naprawiałem, nagle odpaliła i już 3 miesiąc spisuje się bez zarzutu.
Witam. Trochę sie zajmuję kartingami i to był wielki błąd, że kupiłeś silnik od Jawy. Próbowałem coś takiego zrobić na Jawie i to była porażka gdyż silnik od jawy jest ciężki i dobrze chodzi na niskich obrotach a boi sie wysokich obrotów, jest tylko jedna dźwignia i trudno rozwiązać palenie z kopniaka i zmianę biegów. A silnik od MZ 250 może być ES...
Witam. Mam proble mz radiem Forda - sound 2000 (89FB-18K876-BB) Otóż po podłączeniu do zasilania w aucie pali się na wyświetlaczu dosłownie wszystko co tylko może, każda ikonka, wszystkie cyfry, a kresek do wpisania kodu nie ma nigdzie. Co się mogło przydażyć? POzdrawiam i wesołych świąt
Skoro pali bezpiecznik tzn. że coś skopałeś i nikt Ci nie pomoże bo niby jak? Zadałeś sobie takie pytanie? Jak ktoś ma Ci pomóc skoro to Ty masz dostęp do motoru.
Hej mam problem z regulatorem napiecia w mojej mz. Zrezygnowałem z elektronicznego regla na rzecz elektromechanicznego. Podłaczyłem wedle schematu, przełączyłem kluczyk stacyjki kontrolka ładowania sie pali,jest ok. Jeszcze nie uruchamiałem silnika ale wiem że wyłacznik prądu zwrotnego ma być rozwarty czyli kontrolka ładowania po uruchomieniu na wolnych...
Witam, poczytałem troszkę ale myślę że znaleźliśmy prawdopodobną przyczynę słabej iskry. Napisze po kolei jak to było, chociaż jeszcze nie uruchomiłem tego napędu. Problem istniał odkąd kupiłem napęd paralotniowy, palony był nawijąc sznurek na koło przy śmigle i szarpiąc. Tak go paliłem, ale zawsze ciężko palił, bo ta iskra była marna, ale jak już zapalił...
Najlepsze cewki są od starych polonezów i fiatów. Cena na szrocie 10-20zł dodatkową zaletą jej jest to że jest olejowa i dzięki temu sama się regeneruje. Używałem cewek od Syrenki, MZ, Jawy i najlepsze okazały się te od Poldasów. Ostatnio na allegro widziałem taką nówkę za 20zł
Tyrystor sie zatka kiedy przestanie przez niego płynąć prąd czyli kiedy kondensator sie rozładuje. Przetwornica powinna chodzić powyżej 20 kHz w przeciwnym razie może piszczeć. Jeżeli chodzi o to czy ma być sinus czy prostokąt to w tym wypadku chyba jest bez większego znaczenia. Nie wiem z jakim wypełnieniem pracuje ta ze strony a nie mam oscyloskopu...
Swiece są dobre -paliwo 1-50 mieszanka ,Zapłon regulowałem ustawiłem zgodnie z instrukcją .Teraz biore się za simering no i zobacze? Pozdrawiam??
Witam. Chciałbym Wam przedstawić patent na bezbateryjny zapłon w MZ 250. Posiadam motor który jest całkowicie przerobiony na teren i dlatego przerobiłem awaryjny zapłon bateryjny. Patent polega na dorobieniu pierścienia dystansowego który mocujemy w miejsce stojana alternatora który ma mieć wymiary 117mm śr zewn, 75 mm wewnętrznej(tak jest w moim przypadku...
Witam wszystkich.Sprawa dotyczy ustawienia zapłonu w mz150.Braciak za pare złotych przyprowaził taki statek tylko nie na chodzie.Paliwo dochodzi iskra jest tylko nie pali nawet nie zagadała na pych.Odkręciłem dekiel do przerywacza żeby sprawdzić zapłon i co mnie zaskoczyło to że pełne otwarcie styków platynek wychodzi w DMP a nie w GMP.Krzywka nosi...
gaźnik czyściłem dokładnie czyli na elementy 1 i kompresorem, a w ogóle to na dwóch gaźnikach w tym na pierwszym na którym przestał chodzić i na drugim, który na 100% chodził nie pali. Co do pierścieni był remont i nowy tłok z pierścieniami. jeżeli nie gaźnik i nie pierścienie to przez simeringi nie dochodzi paliwo? Czy jeszcze może być inny powód?
Witam, moja Honda Dream 250 z 1960r., byla juz wtedy wyprodukowana na benzyne 94/95 Oktan, bo miala chyba stopien sprezania 9,5 : 1 ? I stad dosc duza moc / 20 KM z tak malej pojemnosci. W tescie fabrycznym - podawali na wykresie jej spalanie od : 0,5L przy 50km/h - do 5L przy 129 km/h i wszystko sie zgadzalo - sprawdzilem 40 lat temu, jeszcze na benzynie...
Najeździłem się niemało tymi wehikułami za młodu, począwszy od komarka. Może nie paliły od kopa po zimie, ale nigdy nie było potrzeby wywalania gaźnika. Świeża benzyna po krótkiej przejażdżce rozpuszczała pozostały olej i było OK. Ale to wtedy były paliwa bez bio. MZ250 po 4 m-cach przerwy paliła jakby wczoraj była zgaszona, ale ona miała ssanie działające...
Ta regulacja tyczy się gaźnika od etz 251. On jest troszkę inny. Mam pytanie gdzie kupie konkretną dysza wolnych obrotów? Bo na allegro jest pełno zestawów ale nie wiadomo jaki rozmiar mają te ich dysze. Dziś trochę posiedzialem przy moto i stwierdzam że dostaje za mało paliwa. Tą dysze muszę jakoś zdobyć. Napisz dokładnie jaki model gaźnika masz,...
Jeśli pali Ci bezpiecznik to oznacza, że albo jest za słaby, albo masz gdzieś źle coś podłączone. Szukaj, czy gdzieś kable się nie zwierają itp. Spróbuj włożyć tam mocniejszy bezpiecznik, ale nie za mocny, bo może Ci przepalić instalację jeśli rzeczywiście gdzieś zwarcie jest.
Witam Silnik pali od razu może za 3 kopnięciem.. jeżeli chodzi o gaźnik to go przeczyściłem, wszytskie możliwe kanały przedmuchałem powietrzem, wyczyściłem benzynka, kran rownież przedmuchałem.... Motor jest obrotach po czym po chwili schodzi z nich, i gaśnie. Jak się rozgrzeje jest okej. pozdro
no to dzisiaj poprawilem wszystko w prostowniku. polutowalem ladnie te kable wg zdjec prostownikow nowych. cala instalacja zostala podlaczona jak na zdjeciach wyzej i tu problem. kontrolka ladowania swieci jak kluczyk jest wyciagniety. na pozycjach swiatel gasnie i w ogole sie nie pali. moto nie chce zapalic. :!: po sciagnieciu kabla z zacisku 61 w...
Witam dokonałem małej przeróbki przerabiając klasyczny zapłon platynkowy na zapłon elektroniczny z wykorzystaniem modułu zapłonowego 191905351B stonowanego w VW oraz czujnika Halla 3 pinowego występującego w aparatach zapłonowych również od vw. Podłączenie modułu wziąłem ze schematu ogólnie dostępnego w sieci tzn. 1.masa do cewki od modułu 2.masa wziąłem...
Telewizor w środku miał spalony bezpiecznik, żadnych widocznych uszkodzeń, przy odłączonej cewce rozmagnesowującej telewizor się włącza, słychać szum głośników, piszczenie z wewnątrz, pilot prawidłowo gasi i zapala TV, na ekranie brak obrazu. Przy podłączonej cewce pali bezpiecznik więc nasuwa się diagnoza uszkodzonego pozystora, ale czy na 100%? Jeśli...
Witam, monitor po usunieciu typowej usterki (podwyższona jasność) pracował około 3 miesięcy. Obecnie uszkodził się całkowicie i pali bezpiecznik główny. Schemat monitora jest na elektrodzie. Zacząłem przekopywać płytkę zasilacza, odłaczyłem obwód rozmagnesowywania kineskopu, wylutowałem i sprawdziłem warystory i kondensatory antyzakłóceniowe. Mostek...
Ten zasilacz to trochę niewypał. Pali się TOP również jak zwarcie dostanie na wtórnym. Nie wiem po kiego ten bezpiecznik na +5V, ale mi się nie zdążył nigdy spalić. Pierwszy leciał TOP. Wymień ten przylutowany kondensatorek do nóżek TOP'a. Sprawdź koniecznie zenerkę 200V przy TOP'ie, a najlepiej podmień na nową. Wymień też diodę po wtórnym na gałęzi...
Witam Mam problem z etz 250 - mianowicie ciagle pali swiece. Gdy odpale to przez 10 sekund idzie super - potem zaczyna straszliwie kopcic ( bialy dym) a gdy pochodzi pare minut pali swiece. Gaznik mam dobrze ustawiony ( wymienilem wszystkie dysze oraz wszystko ustawilem), mieszanka jest chyba tez ok. Czy moze to byc wina jakis uszczelek albo pierscieni...
Silniki z jawy jest za mocny do ramy od wsk125 zaraz by zaczęła pękać na spawach i jest fizycznie niemożliwe. Jawa175 lub wsk175 ma 4 biegi, jest mocniejsza od 125 pali mniej benzyny od cz350. Ja posiadam teraz motor białoruskiego pochodzenia Mińsk 125, posiada 4 biegi oraz ssanie w gaźniku. Moim zdaniem jest to lepszy motor od wsk125. Droższymi motorami...
Witam serdecznie. Od paru dni po włączeniu tunera Peace MSS 200 Series (działa-wydaje się poprawnie) ale słychać pisk o takiej częstotliwości ,że trudno wytrzymać w pomieszczeniu . Starsze osoby przebywające w pomieszczeniu z tunerem nie słyszą go ale młodsi mają lepszy słuch. Nie wiem co mogę zrobić aby było jak dawniej . Nie mam ogólnej wiedzy praktycznej...
Witam serdecznie. Od paru dni po włączeniu tunera Peace MSS 200 Series (działa-wydaje się poprawnie) ale słychać pisk o takiej częstotliwości ,że trudno wytrzymać w pomieszczeniu . Starsze osoby przebywające w pomieszczeniu z tunerem nie słyszą go ale młodsi mają lepszy słuch. Nie wiem co mogę zrobić aby było jak dawniej . Nie mam ogólnej wiedzy praktycznej...
Witam serdecznie. Mam problem z moim motocyklem. Od jakiegos czasu kiedy naladuje prostownikiem aku to po jakims czasie pada - nic nie daje to ze jezdze - nie laduje go. To jeden problem drugi z kolei to to ze pali mi zarowki - tylna lampa. W motocyklu byl tylko zmieniony regulator napiecia na jakis zamiennik (od skutera) bo oryginalny padl. Czy moze...
Chyba całkiem regulator szlag trafił ?? sprawdzałem miernikiem diode i kolega mowił ze jesli podepne żle bieguny z miernika do diody to ja spale bo nawet najmniejsze napiecie zle podpiete pali diode. nie wiem czy to prawde ale wierzyc mi sie nie chce po to jest miernik moim zdaniem zeby mozna cos takiego sprawdzic a juz wkrotce kupie nowy regulator...
Witam Jak w temacie, Jawa 350 model 638 - Instalacja 12 V pali cewkę wysokiego napięcia z prawego cylindra. W celu ułatwienia diagnozy -kupiłem Jawę która nie gadała na prawy cylinder -szybka diagnoza (zamiana cewek WN) - uszkodzona cewka, wymiana na uniwersalną (chińsko - tajwańską) cewkę WN 12 V (Simson, Jawa, MZ). Pochodziła 50km. Przy okazji ustawiłem...
Witam, Mazda 3 BL 2.0 MZR DISI bezpośredni wtrysk 2010r Po zrobieniu trasy 300 km obroty na biegu jałowym zaczęły falować, dzieje się to z najmocniejszym odczuciem na rozgrzanym silniku (tak samo problem z odpaleniem na rozgrzanym, na zimnym zapali szybciej), samochód oddany do mechanika Sprawdzono: Ciśnienie na wszystkich cylindrach Luzy zaworowe Wtryski...
Z tym gaźnikiem miałem dużo problemów jak to z używkami, jako zamiennik zamontowałem Jikov 175 i po kłopocie.z Z pegazem oprócz kłopotów z regulacją miałem także duży luz na przepustnicy między kanałem gaźnika, po próbach reanimacji zamontowałem Jikov i było po kłopocie, potem czas nadszedł na gaźnik od MZ251.
Ja jeszcze bym poruszył inną kwestię - jawka jest strasznie lekka! Ogar to przy niej kloc. A to bezpośrednio wpływa na osiągi. Druga sprawa - blokowanie silników. Ogary były blokowane. Miały tłoki na 3 pierścienie. Ogarem nie jeździłem, ale siedziałem na nim i przy jawce to on się wydaje potężny. Na jawce to jak na rowerze XD. Taki ten bak wąski......
Witam. Ponawiam temat. Sprawa zapłonu, modułu itd załatwiona. W 39 milionowym państwie znalazł się jeden poczciwy człowieka, który podesłał mi zdjęcie modułu z opisem pinów - i wszystko zrobiło się prostsze. Motocykl pali i jeździ bez najmniejszego problemu. Pozostała mi jedna kwestia - ładowania. Jak już wiadomo stator ma 12 cewek. Są one podzielone...
Ja poradziłem sobie w ten sposób, że... sprzedałem to auto :-). Koleżanko Fiesta2009, MZ sprzedający Ci samochód miał dokładnie ten sam problem, co ja, czyli padnięty katalizator. I też wolał sprzedać auto niż go wymieniać, bo to jakieś chore pieniądze. Jeśli mówił Ci że to sonda lambda to czemu jej nie wymienił? To tak jak klima która nie działa, sprzedawca...
Witam wszystkich. Nie znam sie zbyt dobrze na elektronice (jakieś podstawy znam nawet złożyłem kilka schematów ale to chyba każdy potrafi) ale mam takie pytanie: u siebie w romecie (ogar 205) mam przerywacz, założyłem akumulator zmieniłem prawie całą elektronike dałem cewke zapłonową od mz (6V) i chciałbym zrobić elektroniczny moduł zapłonowy na tranzystorze(...
Ustawiłem poprawną przerwę, iskra ma 4,5-5mm ale i tak nie za każdym kopnięciem...Cewka na pewno nie DDR ani MZA. Posiada oznaczenia od spodu 12V 448 212 210 100(najprawdopodobniej produkcji Słowackiej)
Witam.Znalazłem tranzystor który się nie pali.Po załączeniu się ekranu napięcie Vs spada do 164 V,reszta napięć prawidłowa,ekran biały.Monitor się nie wyłącza,nie zabezpiecza.Nadal czekam na jakąś radę czy podpowiedź.Przeszukałem wszystko co mogłem znaleźć i nic.Bez pomocy ani rusz.Pozdrawiam
Witam jestem posiadaczem zabytkowej ETZ-tki z 83r. 16 lat nie była palona tylko stała w garażu. Odpaliłem ją 4 lata temu i zapalił z pierwszego ale kiedy ją ruszyłem po takim przestoju to zaczęły się problemy , pościło zawieszenie z przodu olej zbiera się pod skrzynią i problemy z paleniem. W weekend założyłem nowy akumulator gaźnik cały wyczyszczony...
Problem w tym że pali na dotyk nie ma problemów. Tak jak podpowiadacie pozostaje obserwacja sygnałów. Na komputer podjechałem wtedy do zakładu. Sam bym poobserwował sygnały podczas występowania tego przerywania na wilgoć ale nie mam interfejsu. Może polecacie coś niedrogiego do tego modelu.? Dodano po 4 Czy interfejs ELM-327 da radę się połączyć? Czy...
Witam jako zupełny świeży w temacie. Instalacja z prądnicą DC 6V. Aby zmniejszyć obciążenie prądowe w obwodach postanowiłem (poza światłem głównym 40/45W 6v) zastosować LED-y na 12v. Postanowiłem dawać przetwornice przy poszczególnych odbiornikach. Rezultaty: Działają obie pozycje, działa stop (3 przetwornice- osobno na każdy odbiornik). Nie działają...
Moc silnika jest zalezna od pojemnosci silnika i nic tego nie zmieni Porownaj Simsona z Rometem... Mam dalej pisać? Ta sama pojemność, ze dwa razy większa moc, ze trzy-cztery razy mniejsze zużycie paliwa. Enerdowskie silniki dwusuwowe należały kiedyś do najlepszych na świecie, dlatego w tym samym czasie miały 2 razy większą moc niż nasze. Ale już silnik...
Witam. Właściwie nie wiem czy w dobrym dziale umieściłem ten temat. Od jakiegoś czasu pojawił się problem tego typu, iż po wybudzeniu komputer nie widzi dysku HDD, ale nie za każdym razem. Powiedzmy, że połowa wybudzeń jest prawidłowa, a w połowie jest rzeczony problem. Po wybudzeniu przyciskiem na obudowie komputer uruchamia się normalnie, ale dioda...
1.Diagnostycznie podlej ok. 0.5 łyżeczki oleju pod świecę, wkręć świecę i powinien odpalić lub zamruczeć oczywiście z efektami z rury wydechowej. Potem na 100% czyszczenie świecy. Jeśli odpali = problem z kompresją, źle założone uszczelniacze na wale, przedmuchy. 2. Świeca - tylko nasza ISKRA.Cyt. "ale posiadam stary model świecy iskra" - wycieczka...
witam a o to problem opisze jak było od początku pewnego dnia pojechałem do sklepu jakieś 1km i w ten czas simson zgasł pchnołem go na jedynce ile sił w nogach i po pewnym odcinku załapał tak stało sie 2 razy i gasł na wolnych obrotach przyjechałem do domu odkręciłem świece (kolor był idealny)i sie przekonałem ze jak jest ciepły to nie chce palić wiec...
W gaźniku jest iglica, która ma kilka pozycji stałego ustawienia, może jest za wysoko, może pływak nabrał paliwa, może zawór jest podgięty za mocno i ma za wysoki poziom paliwa.
Ustaw poziom paliwa tak jak w każdym gaźniku 16N czyli 27mm zamknięty i 32mm otwarty. Błędne dane, przez błąd drukarski powielany w każdej instrukcji. Wysokość pływaka (do zamknięcia zaworu) ma wynosić 29 mm (28 mm w gaźnikach 16N1-1..6). Ustawienie pływaka na 27 mm powoduje wyciek paliwa z króćca przelewowego i uderzanie pływaka o korpus gaźnika....
W tym roku akurat zakupiłem napęd na silniku MZ150 - przerobiony na 175 przez Karola Moskwę. Z koszem wygląda to tak: http://obrazki.elektroda.net/89_12304781... Silnik ten ma założony gaźnik Walbro WB37 oraz rurę wydechową z rezonansem - uprzedzając pytanie - chodzi o odbicie fali powybuchowej od ścianek układu rezonansowego w celu powrotu...
Po to, że chce mieć normalny zapłon a nie prototyp DDRowski z 87. Chce stabilne światla i nie chce ustawiac ciagle tych platynek, poza tym chce palić bez akumulatora i wyrzucić ten zawodny zapłon. Napisałem do Was o pomoc a Wy dalej kierujecie mnie do punktu wyjścia.
A nie da się tego prościej. zrobić, co by kontrolka paliła się po przekręceniu stacyjki a gasła jak pojawi sie ładowanie. Ten motocykl miał taka kontrolkę w oryginale i fajnie by było jakby działała. Z tego układu z linku można by wykorzystać tylko żółtą diodę, która by gasła powyżej 13V.
Mi też się tak wydaje widziałem jak koleś miał takie coś w MZ 251 ETZ i ładnie paliła
A to na pseudo cross'a lepiej MZ 250 TS bo ma większy zryw i jej nie dusi tak przy małych obrotach?? Dodano po 32 Doczytałem się że MZ 250 TS lepiej zbiera się od dołu niż etz. A i ile mogła by palić w terenie.
kupiłem niedawno MZ ETZ 251 i poprzedniemu właścicielowi "paliło" akumulatory zauważyłem ze ma zamontowany regulator RNA-2 tyle ze nie jest podłączony do niego żaden kabelek wie ktoś które dwa kabelki trzeba podłączyć?
A jak się zachowują żarówki , palą się czy świecą? 17V Szybko zepsuje nowy akumulator.
Paręnaście lat temu moja Mz250 też nie paliła, uszkodzony był krociec ssący pomiędzy cylindrem a gaźnikiem. Krociec był pęknięty, przez co połączenie pomiędzy gaźnikiem i cylindrem było nieszczelne i zasysane było fałszywe powietrze. Po wymianie kroćca problemy znikły. Sprawdź czy połączenie gaźnika i cylindra jest szczelne, może masz identyczny problem.
Po pierwsze, podany w książce "Jeżdżę motorowerem Simson" float level jest niewłaściwy, dotyczy gaźników 16N1 i to nie każdego. Zamiast 29 mm powinno być 27 mm w przypadku gaźnika 16N3. Co do regulacji tego gaźnika i układu mieszanki biegu jałowego trzeba mieć wprawę, poza tym nie w każdym Simsonie daje się wyregulować. EDIT po latach. Wymiar 27 mm...
Przy 50ccm dwusów jest na pewno dużo mocniejszy, ma bardzo fajny dźwięk(a nie taki mulasty; dobrze wyregulowany 2T pięknie się wkręca), mozna je dowolnie tuningować(przynajmniej Simsona i MZ) ale wiadomo wiecej palą. Nareszcie zrobiłem schemat mojego obrotomierza z F125P(trochę pracy było przy tym): http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1ac9...
Stopienie elektrod świecy świadczy o spalaniu stukowym lub jeździe przy zubożonej mieszance paliwowo-powietrznej. Nie było śladów stopienia denka tłoka i głowicy w miejscu "squish"? Jaka cewka WN została założona? Oryginał MZA czy podróbka za 10-20 zł? Z tymi tanimi podróbkami jest tak, że są one beznadziejnej jakości. Miałem informacje o tym że niektóre...
Źle kombinujesz. Policz sobie: -koszt zakupu auta, -koszt rejestracji, -OC, coroczne badanie okresowe -paliwo, olej, opony, filtry, rozrząd, akumulator , wszelkie nieprzewidziane nagłe naprawy... Wcale taniej nie wyjdzie niż MZA.
Witam, mam problem którego rozwiązania nie znalazłem na forum. Silnik na wolnych obrotach delikatnie nierówno pracuje. Wyczuwalne to jest w środku samochodu. Poza tym czasami szarpie podczas ruszania. Wygląda to tak jakby czasami nie było zapłonu na którymś z cylindrów lub wtryskiwacz nie podawał paliwa. Może ktoś z Was spokał się juz z takim problemem?...
Simmeringi są po to aby nic nie dostawało się do karteru czyli pod tłok. To ich najtrudniejsze zadanie. Oczywiście aby nic się z tej przestrzeni nie wydostawało też jest ważne, ale łatwiejsze do zniesienia przez nie. Jak puszcza simmering to z reguły "do środka" i zuboża mieszankę paliwowo-powietrzną. Z konsekwencjami typu: Dławienie się, mułowatość,...
Witam od dłuższego czasu mam problem z simsonem s51 enduro platynkowiec jak tylko go kupiłem był bardzo słaby w porównaniu z innymi simsonami wymieniłem gaźnik i jako tako jechał ale nadal to nie było to zrobiłem remont silnika nowy wał łożyska tłok pierścienie cylinder został ten co był mza bo był w dobrym stanie kompresje ma gaznik ustawiony dobrze...
Paliwo dochodzi ? Czy aby na pewno zapłon dobrze ustawiony ? To jest tak prosty silnik że jak ma te dwie rzeczy dobrze zrobione to musi palić, oczywiście o poprawnym montażu uszczelnień i tłoka nawet nie wspomnę.
Zbudowałem kiedyś układ według tego schematu do mojej MZ TS 250 z 6V instalacją. Iskra była wyraźnie mocniejsza, motor palił za każdym razem na kopa, ale niestety byłem zmuszony zdemontować go z powodu gaśnięcia silnika na niskich obrotach przy zapalonym świetle. Widać przy obciążeniu instalacji napięcie było zbyt niskie do prawidłowego wysterowania...
Silnik jest już dotarty. Ma przejechane koło 200 km. Silnik był składane z części zakupionych na allegro ze sklepu 4 motor, rzekomo części są mza (Niemieckie) ale czy one są niemieckie czy chińskie tego nie wiem. Z silnika zostały tylko stare kartery. Raczej silnik nie może się zacierać bo luźno pracuje tłok. Wymieniłem już trzy cewki wn i cały zapłon...
Witam. Gdzie w znajduje się stabilizator napięcia pod panelem zegarów? To pewno info z forum MSS 1,9 DID. Swoją drogą ciężka spraw żeby stabilivolt zwarł i palił Fusa. Na diagnoze jest jedna pewna metoda znana wytrawnym elektykom. Dobra swiatła cofania.....
Witam przepraszam że nie odezwałem się wczoraj i nie myślałem że będą zainteresowania. Teraz nie mam jak ale później pod wieczór dam zdjęcia o które prosiliście i chętnie poczytam wasze opinie na ten temat:) Pozdrawiam Dodano po 3 Witam oto zdjęcia traktorka sam:) http://obrazki.elektroda.pl/1396045300_1... http://obrazki.elektroda.pl/8871842100_1...
Dziękuje za odpowiedzi.Miałem nauczkę i teraz juz będę wiedział żeby tak nie robić. Jak odpaliłem na samochodowym to lampka ladowania zgasła normalnie.Żarówki wymieniłem i światła też paliły normalnie. Chodzi o taką zwykłą sodę oczyszczoną ze spożywczaka? Ile jej wsypać na ile litrów wody?
Przy szeregowym nie palisz koncowek ale efekt koncowy jest marny.Nic Ci nie dadza te 4 glosniki bedzie to gralo tak jak na dwoch lub gorzej!Najlepiej jak bys mial 4 glosniki 4Ω i podlaczyl je w szereg to by bylo prawie idealnie 8Ω!!!
witam niedawno kupiłem od kolegi mz etz 250. była w ciężkim stanie zregenerowałem wał wymieniłem łożyska i zimmeringi . jest jednak problem z odpaleniem raz zapali a raz nie i to na ssaniu nie ma wolnych obrotów a gdy zapali to nie może się na wysokie obroty zebrać . cewka jest dobra kabel wymieniłem świeca ok akumulator też. na platynkach iskrzy ,...
pomiar napięć płycie głównej termostat temperatura ujemna bezpiecznik przepięcia
esperanza ev106 esperanza ev106r
Parametry anteny satelitarnej Polsat w Niemczech: Hot Bird 13°E Odpowietrzanie pompy w Beretta Mynute Green E 20 R.S.I