Do zaworu regulującego ciśnienie doładowania N75.
Sztanga na turbo się zacina lub zawór sterujący N75.
Byłem z autem na komputerze i wyszłó że jest RÓŻNICA REGULACJI CISNIENIA W RÓZE DOLOTOWEJ I ELEKTO ZAWÓR CZYLI N75 ZWARCIE LUB PRZERWA A PRZEPŁYWOMIERZ JEST OK.i TERAZ NIE WIEM CZY MAM KUPIĆ TEN ZAWÓR N75 CZY NIE,CZY MOŻE KABEL JEST GDZIEŚ PRZECIETY.Z Gory dzieki za pomoc.Może ktoś miał taki przypadek Skoro byłeś już w warsztacie to nie prościej było...
Nie wywala błędu bo mieści się w czasie z odchyłką. Nic Ci nie świszczy? Ogólnie to turbina pompuje ale mocno jest wysterowany N75.
"Podczas jazdy przy podłączonym VAGu turbina pracowała dobrze przy około ~2500 rpm po dodaniu gazu do podłogi niestety zaczeła już podawać jakieś złe wartości" I sam sobie odpowiedziałeś. Nie działa układ ograniczający ciśnienie doładowania. Jeżeli wężyki podciśnieniowe są całe jak piszesz to albo są przytkane albo nie działa zaworek N75. Sprawdzić...
Problemy z czujnikiem ciśnienia doładowania To jest ten n75?
Przeładowuje. Jakie jest podciśnienie na wejściu N75?
Sprawdz jakie błędy zapisał sterownik. Czy sztanga pracuje poprawnie może pomyliłeś przewody podciśnienia przy n75?
Tak, możesz na próbę zamienić zaworki N18 z N75
Nie wiem bo tego nie sprawdzałem jakie . A sterownik nie działa tak jak napisałem Dodano po 13 Na wszystkich wężyk co powinno zasysać to zasysa. Mógł zepsuć się zawór zwrotny lub n75?
A jest jakiś sposób żeby sprawdzić zaworek n75
Patrzyłeś w parametry jak działa turbina i jak zaworek słynny N75?
P0299 Zbyt małe ładowanie turbosprężarki/sprężarki doładowującej Do sprawdzenia Elektrozawór obejścia turbosprężarki Czujnik ciśnienia doładowania to ten zawór n75?
zanim cokolwiek wymienisz podlacz Vag'a i zrob logi ... mozesz tez rowniez sprawdzic szczelnosc dolotu oraz calego ukladu sterowania EGR oraz N75 ...
zmierz do masy akumulatora te +12 do zaworu n75
witam powodem awarii był pęknieta jedna odnoga z zaworu N75 temat zamykam
Turbo pompuje znacznie więcej niż oczekiwany boost, dlatego powyżej 2500 rpm nie jedzie, bo sterownik "broni się jak może". Sprawdź wężyki, gruszkę, zawór N75
Przecież w opisie błędu widać co go boli. EDC nie widzi N75 - przerwany przewód, uszkodzony zawór. Wystarczy sprawdzić rezystancje zaworu N75 by wiedzieć czy jest sprawny. N75 ma plusa podawanego ze stacyjki, masa podawana jest z EDC z pinu 62. Jest to "regulowana" masa więc miernikiem mierzysz czy masz 12V po włączeniu zapłonu na jednym z przewodów...
Posiadam audi a4 b5 1.9tdi Gdy odpalę samochód nie ma wgl mocy jakby turbina nie działa dopiero po chwili jak samochód się zagrzeje i to zaczyna normalnie pracować. Czego to może być przyczyna? Sprawdzone zostały przewody podciśnienia i Nowy zawór n75
Jak najbardziej,poczytaj więcej na ten temat,nawet tu na forum znajdziesz wiele odpowiedzi w tym temacie (N75).
Tylko czujnik siedzi w centralce, ktoś może wie jakimi impulsami jest sterowany zawór N75
https://obrazki.elektroda.pl/7323425900_... Wychodzi z tego kabelek wpięty w N75.
19561-zawor N239 przerwa lub zwarcie z masa,a ten drugi to moga byc kierownice lub N75
A ten 029 906 021 GL Dodano po 15 A czy nie orientujesz się czemu jest zasilanie na zawór n75?
tam jest silnik AFN 81 kw 110 km turbo VTG ze zmienną geometrią musisz wyczyścić łopatki ewentualnie sprawdz zawór N75
Jakie prawdopodobieństwo że to sprzęgło ? Samochód jeździ ok ? ale brak przyśpieszenia ? A co sądzicie o zaworze N75 ??
Odłączyłem przepływomierz z myślą iż będzie poprawa To znaczy, że powinień być sprawny. Nie sprawdziłeś n75.
W Audi TT 225KM problem leżał w niesprawnym N75. Przycinal się mechanicznie i puszczal za dużo ciśnienia na ATM. Efekt - "wycie" w przewodzie ssącym.
Ok ,mysle ze raczej bede musiał oddac auto do warsztatu tym bardziej ,iz jeden z mechaników u jakiego byłem mówił ,ze jest padnięty zawór N75
To nie jest zawór regulacji tylko zawór bypass taki blow off ale nie robiący ładne sssyk. :) Jak zamykasz przepustnicę rozpedzona turbina "oddaje"powietrze z powrotem w dolot sprężarki.Zapobiega to uszkodzeniu sprężarki.Wymiana na BOV-a powoduje piekne efekty dzwiękowe ale wzrasta spalanie.Ciśnieniem steruje N75
Mam podobny problem odłącza mi turbinę przy przyspieszaniu dzieje sie to przy różnych prędkościach zamieniłem te zawory N75 z N18 i dalej to samo wężyki sprawdzone są w porządku. Co to może być?? A i jeszcze jak sie nazywa to urządzono przykręcone do turbiny co od niego idzie wężyk do N75
Uszkodzone zębatki. Do wymiany egr.
witam sprawdż czy ramie zaworu w turbinie nie jest zablokowane jeżeli chodzi to sprawdż elektrozawór N75
Podmień przepływke bo trochę bo trochę zaniża, a co do turba, to sprawdź szczelność dolotu, i zaworek n75.
Jesli N75 były uszkodzony to ciśnienie jest za wysokie.
Wygląda na n75 ?! ..włącz zapłon i nie odpalaj silnika, zmierz na jego końcówkach napięcie względem masy powinno być bliskie napięciu akumulatora. Po dopaleniu na jednym ( zółto/czarny) napięcie aku, a na drugim (zółto/br) ok 4V i się zmieniać (pomiary przy podłączonym n75)
Witam mam problem z mocą 2.5 tdi 150km turbinę słychać ale nie ma praktycznie doładowanie.Przy wyższych obrotach nie przyspiesza wcale nie auto nie kopci ani na czarna i na niebiesko Grucha się podnosi czyli zawór n75 działa
przejedź się z vagiem i wstaw logi,zobaczymy i ocenimy....może przepływka się "kończy".....moze N75...
Witam Problem z autem u kolegi Audi A4 B5 Silnik AFN 1.9 TD Błąd: 17958 - Charge Pressure: Control Deviation P1550 - 35-10 - - - Intermittent Po logowaniu mamy tak: https://log.malonetuning.com/chart/28697...
Może to banalne pytanie a N75 sprawny. Wyczep 47 pin z wtyki i zobacz czy jest napięcie na kablu po zapłonie, powinno się zamykać z zasilania przez N75.
Kierownica w turbinie? ale dlaczego wczesniej byly takie wskazania ktore moglyby wskazywac na uszkodzony przeplywomierz? Dodano po 1 Jak moge sprawdzic N75?
witam jak wymienic przeplywomierz oraz zawor n75 w audi a4 1.9tdi opisanym powyzej i prosze pomozcie z podjeciem stosownej diagnozy koles w serwisie jak go zapytalem czy turbo siadlo skrzywil sie i powiedzial ze nie mialo prawa i ze trzeba sprawdzic wszystko krok po kroku a koszt robocizny 40 funtow za godzine wiec co obstawiacie przeplywke czy n75...
filtr paliwa albo zawór n75 u mnie 2 razy było podobnie vw passat tdi 1.9 ahu (90km). Pierwszy raz to był filtr a za drugim razem nie łączył kabel na n75
Proszę, to już się męczące staje, ile można tłumaczyć jak chłop krowie na miedzy, po jakiego grzyba się bawić z jakimiś diodami, czy pomiarami n75 woltomierzem Bierzesz vag-a włazisz w 003, wprowadzasz sterownik w bs i wiesz wszystko o przepływomierzu, egr i n18, potem robisz to samo w 011 i oglądasz efekty (lub ich brak) działania n75
Może zaworek n75 się przycina...
wywala błąd 17965(P1557,sterowanie ciśnieniem doładowania ,granica regulacyjna przekroczona) A teraz kolega poczyta na forum o przeładowaniu turbosprężarki. Do sprawdzenia wężyki podciśnieniowe, pomiar podciśnienia , zawór N75.
To co opisujesz nie ma nić wspolnego z tym elektrozaworem,albo masz wymieszane w instalacji podcisnieniowej albo sterownik głupieje-masz możliwość odczytu pamięci usterek i parametrow?
do zaworu podłączony jest wężyk na którym po odpaleniu pojawia się podciśnienie ( chyba że nie powinno ? ) Nie powinno zaworek N75 może być uszkodzony lub źle wysterowany.
Masa powinna być z ECU. Sygnał wejściowy sprawdzony powinien być przy samej wtyczce ECU by myśleć o jego uszkodzeniu.
Kolego, zasilanie idzie z przekaźnika głównego poprzez bezpiecznik. Zasilanie jest to samo dla n75 i przepływki. Na przepływomierzu pin 3 to zasilanie.
Zdejmij gruszkę i zobacz jak chodzą same kierownice, oczywiście na zgaszonym silniku. Posprawdzaj szczelność układu podciśnienia, jak masz możliwość podmień N75, stawiam że walnięty, zrób jeszcze logi przepływki.
Sprawdź dobrze wiązke bo po tych błędach wnioskuje brak zasilania na wspólnym przewodzie podającym plusa na zawór N75 i tą resztę których dot. te błędy.
Wymiana zaworu n75 i uszczelnienie zaworów
Dla mnie wygląda to na zacięte kierownice bo widać że N75 jest wysterowane i ma zmniejszyć podawane podciśnienie na gruszkę ale efektu brak. Chyba że N75 nie upuszcza podciśnienia ale raczej jest to wina turbiny.
dziś dopiero pojawił się ten problem kręciłem po 10 sekund 3 razy i nic za 4 tym odrazu odpalił to raz dwa przy tym jak raz zamula później ciągnie normalnie jest taka sytuacja że podczas jazdy jak już wogóle go odetnie i nie ma szans żeby normlanie pociągnął gasze podczas jazdy odpalam i na chwile jest normalnie. Błędy już nie pamiętam bodajże n75 (http://allegro.pl/zawor-doladowania-tur...
Na pinie 1 zaworu po kluczyku musisz mieć +12V a na pinie 2 leci do ECU pin 62.
W ostatnim logu widać że turbo zacięte. Tzn zmienna geometria turbo stanęła w jednym miejscu i nie chce ruszyć albo n75 padł.
a jak n75? intercooler pelny oleju?
Wymieniłem zawór turbiny N75 i już nie odcina
Sprawdz samochod VAG'iem. Dla mnie wyglada to jak problem z gruszka sterujaca turbo ewentualnie z zaworem N75. Jakis czas temu mialem podobny problem w audi A4 (silnik 1Z) i po "rozruszaniu" sztangi w turbiniewszystko wrocilo do normy.
Nie tam niema przekażnika tam jest zawór N75 który steruje gruszką turbiny i jest sterowany bezpośrednio z ECU . A z czym problem .
No inny silnik, ale nie ma nigdzie zaworu N75 albo N18?
Skoro sztanga się porusza a na wałku nie ma luzu to turbo zostaw w spokoju. A takiego jak ci pokazałem nie masz http://moto.allegro.pl/zawor-regulacji-t... Bo z tego co pamiętam to u mnie były oba. I to od tego co pokazałem wąż szedł na gruszkę. Czy od tego co mi pokazałeś jeden z węży idzie do gruszki????...
bula17 , ja piszę, że tam jest zwykłe turbo z zaworem upustowym a Ty piszesz teraz o pompie podciśnienia i jakiejś bańce podciśnienia ło matko. ojciec10 a gdzie Ty mieszkasz ? Odepnij całkowicie wężyk od gruchy ciśnieniowej sztangi przy turbo i wtedy się przejedź. To, że stawia ona opór podczas próby wyciągnięcia sztangi z gruchy to normalne gdyż wewnątrz...
Zacznij od sprawdzenia przewodów podciśnieniowych w okolicach zaworu n75 i siłownika turbiny.
zauwarzyłem ze jak wchodzi w tryb awaryjny to zawór n75 przestaje tykać
Błąd dotyczy zablokowanego(nie działającego) cięgna VNT, w gruszce jest czujnik położenia sztangi. Zobacz czy dasz radę przestawić dźwignę palcem (w tym silniku jest prawie na wierzchu), sprawdź czy po odpaleniu siłownik ją zaciąga, jak nie to układ podciśnień oraz zawór N75 do sprawdzenia
Wymian zaworu N75 i po sprawie.
Podmień zawór N75 z zaworem N18
Raczej turbo zablokowane z jakiegoś powodu w pozycji na max. Możesz zrobić test turbo w Basic Settings. Przełącza wtedy 0 1 . Sztanga regulacji turbo powinna chodzić od jednej pozycji w druga skrajną. Może źle podłączyłeś do N75? Można też zrobić test dużą strzykawką 100ml czy płynnie sztanga chodzi bez zacięć.
Przeciesz widac, że przeładowuje i wolno wstaje turbo. Ruch sztangi do kontroli po pierwsze, po drugie N75 i podcisnienia.
Wymieniłem wszystkie wężyki podciśnienia i chyba tam był problem... gdyż nabrał mocy. Tylko tak się zastanawiam czy wszystkie wężyki które idą od n75 są tego samego przekroju?
Nie strasz chłopaka , temat vp 44 jest dosyć częsty więć też wydaję mi się że N75 to może być nie to
sprawdz szczelnosc przewodow od N75 i podmien N75 od innego AHU
Z EGR możesz zdjąć wężyk i zaślepić,mam passata 1.9 TDi te same problemy ale po wymianie turbo mi pomogło wysterowanie sztangi VTG.ale możesz spróbować przeczyścić n75,do sprawdzenia n18.
witam ponownie . dolot szczelny ,gruszka turbiny pracuje , n75 działa ,podcisnienia sprawdzone ,
Zobacz czy do zaworku n75 dochodzi podciśnienie oraz czy wychodzi . Oraz jakie napięcie ma n75 powinno mieć 12V
Bo moje audi jest troche zamulone na Vagu wyszedł błąd 00575 i z tego co czytam na forum to może być przez nieszczelność układu dolotowego zapieczone kierownice w turbo i chiciałem to sprawdzić czy tam jest wszystko ok a jak nie nie to będe szukał dalej Dodano po 5 A czy ktoś wie gdzie jest zawór N75 w audi???
Standardowy tryb awaryjny, było na forum już dziesiątki razy :) sprawdź sterowanie turbiną, czy grucha nie jest dziurawa, czy zawór N75 jest sprawny MAP/MAF szczelność dolotu itd. Poczytaj na forum serio jest masa informacji co i jak posprawdzać :)
Najpierw skasuj bledy, potem logi. Teraz nic nie widać bo masz tryb awaryjny i N75 nie steruje turbina.
Szczelność dolotu, zmienna geometria turbiny, N75, podciśnienie. Sprawdź i melduj.
To!
a moze dalej n75? teraz jezdze na n18
Przeładowanie to zapieczona geometria(tutaj może jakis czas ta sprężyna pomagała) , zła regulacja cięgna, N75. Tutaj podciśnienie nie ma nic do rzeczy a jego jak najszybsze "upuszczenie" inaczej pojawi się błąd "przekroczona granica regulacji" Trzeba obserwować parametry jak N75 a najlepiej porobić jakieś logi.
Witam mam problem z Audi A4 brak mocy przy 3000obr. Zrobilem takie testy a ze na tym za bardzo sie nie znam prosze o pomoc. http://obrazki.elektroda.pl/5716683600_1... http://obrazki.elektroda.pl/5192956500_1... http://obrazki.elektroda.pl/7167441200_1... http://obrazki.elektroda.pl/8465478500_1...
Sprawdź N75. Wygląda na problem z bekiem doładowania.
Problemem okazał się około 20 cm kawałek węża od czujnika N75 o średnicy 3,2 mm. Po jego wymianie problem ustąpił.
Zawór sterujący N75 też masz z AFN?
To idąc dalej sprawdź czy podciśnienie dochodzi do n75. Jak nie szukaj dalej aż do pompy podciśnienia. Jak jest to sprawdź czy dochodzi do niego sygnał elektryczny jak tak n75 do wymiany/naprawy.
okej, dzięki za odpowiedź. pyt 2. Gdzie znajduje się mnie więcej zawór ciśnienia N75 ?
n75 w 110KM to sporadyczny przypadek.
Witam wyskakuje mi kontrolka sprawdz silnikw Audi a3 8p 2005r i pokazują mi sie takie błędy "P0243 Zawór elektromagnetyczny, sterowanie ciśnieniem ładowania -N75 Przerwa/Zwarcie do masy" A drugi: P0102 Przepływomierz powietrza -G70 zbyt niski sygnał Co zrobić ?
Witam ktoś mogły jeszcze pomoc z tym Audi wymieniona turbina na sprawną zaworek N75 też a cisnienie w kolektorze przy 2.5 tysiącach obrotów to jedynie 1250 mbar
Dokladnie jaki silnik ,bo to jest zwiazane z cisnieniem doladowania wiec w starszej turbinie zaworek sterowania cisnieniem doladowania (N75) lub w nowszej turbinie kierownica.
Problem zauważyłem dzisiaj więc średnio posprawdzałem szczelność przewodów od zaworu n75. Za resztę wezmę się jutro tylko od czego zacząć? Dodano po 41 Problem mam nadzieje zażegnany. Poprawiłem wtyczkę i przewody od zaworu n75 i moc powróciła.
Okazało się że skleiło styki przekaźnika. Niestety nie powiem jakiego bo nie wiem w każdym bądź razie znajdował się obok sterownika pod maską.
Szczerze nic złego nie widac, zrób jeszcze raz logi.
\auto jak w temacie przebieg około 200 tys km mam go 3 miesiąc niby wszystko ok ale jest jakiś taki słabiusieńki jak na 136 konny motor powinien sie nieźle zbierac a jeździ podobnie jak stare audi 1,9 tdi z 94r z przebiegiem 450tys do czego sie czepic? turbina? ale przeca ją słychac nawet na wolnych obrotach czy tam jest jakis zaworek n75 albo przepływomierz...
proponuję przetestowac pierwszy zamysł - ori sterownik z 1Z - do tego podmieniona mapa - zamiast N18 - mapa N75 (regulująca podciśnienie) - natomiast oryginalny N75 uśpiony/usunięty jeśli możesz podeślij na (at) lub wstaw gdzieś na FTP'a soft ze sterownika (twojego auta) ewentualnie podaj symbol VW/Audi i Bosch;a sterownika - zobaczę czy mam taki soft...
Witam proszę podłączyć auto pod sprzęt diagnostyczny i sprawdzić parametry w bloku 3,11 najbardziej prawdopodobna usterka to zawór n75, następuje przeładowanie turba i traci moc.Zawór do wymiany lub reanimacji.Proszę sprawdzić również wężyki podciśnieniowe czy jakiś nie spadł lub nie jest przetarty
pralka bosch grzeje schemat wolne start licznik zewnątrz
Telewizor Bush nie włącza się, dioda działa - co robić? Rok produkcji lodówki Miele KD 12813 S