Ta sprężyna jest zapięta jednym końcem do obudowy kosiarki a drugim do przekładni napędu tak aby naciągała pasek.
Akumulatory naładować i naprawić ładowanie. Sprawdzić naciąg paska klinowego i stan kół pasowych.
Sprawdź jeszcze punkt 2. Naciąg paska klinowego. Czy nie ślizga. Ze dwa takie przypadki miałem.
tak, to napewno kondensator ale radziłbym sprawdzić jeszcze naciąg paska klinowego, jak pasek się ślizga są te same objawy
Witam. Sprawdź naciąg paska klinowego, klemy na akumulatorze, i główny zacisk na alternatorze. Tam powinny być dobre i pewne połączenia. Załączam Życzenia Świąteczne i Noworoczne.
Witam. Na dole do ramy jest przykręcony nakrętką M8 (w okolicy grzałki), często zakryty woreczkeim foliowym z doprowadzonymi dwoma przewodami. Sprawdź jeszcze naciąg paska klinowego.
A jak już zrobisz co trzeba, wyczyść klemy, sprawdź naciąg paska klinowego. Jak zapali sprawdź ładowanie. Potem warto sprawdzić jeszcze pobór z aku. podczas wyłączonego silnika. Powodzenia.
Objawy wskazują na słaby aku, odpal z innego aku i zmierz napięcie ładowania 14,1 -14,4 z obciążeniem i bez. próba podgazowania daje efekt w lekkim przygaśnięciu świateł mijania a przed odpalenie sprawdź naciąg paska klinowego, przy luźnym pod obciążeniem może nastąpić taki efekt.
Sprawdź łożyska jak napisał axxx oraz jeśli łożyska są dobre to koło pasowe czy nie "chwieje" (czy jest cały czas współbieżne do paska klinowego) się podczas pracy. Jeśli jest powyginane to ołówek do ręki przyłożyć do koła pasowego i nakreślić prostą linie obracając kołem a później młotek do ręki i prostować :)
Witam.nic się nie stanie, to jest tylko naciąg paska klinowego właśnie tą linką.
Dziękuję za tak szybką odpowiedź! Niestety cały mechanizm jest tak zbudowany, że na zamontowanie rolki napinającej nie ma miejsca, trzeba by było przerabiać zbyt dużo rzeczy; myślałem o tym rozwiązaniu ale w tej chwili nie jest to dobry pomysł. W tym poradniku dosyć fajnie jest wszystko pokazane. Dobrałem inny pas i okazało się, że nie będzie miało...
Odpal auto,miernik pod akumulator,włącz światła,dmuchawę i obserwuj napięcie. Masz klasyczne objawy braku ładowania. Po odpaleniu jeśli jest ładowanie silnlk nie zgaśnie. Sprawdż przewód plusowy pomiędzy akumulatorem-rozrusznikiem i alternatorem. Minusowy akumulator-nadwozie-silnik. Dodano po 4 Naciąg paska klinowego. Ładowanie przy wyższych obrotach.
Cichus co innego wymyśliłeś oprócz naciągu paska klinowego? Termostat też wymienił kłania się czytanie ze zrozumieniem. No i co z tego, że wymienił? Nowy nie oznacza sprawny. Najpierw należy sprawdzić temperaturę silnika po nagrzaniu w miarę dokładnym termometrem. Nie zaszkodzi też sprawdzić termostat w naczyniu z wodą. Zawsze sprawdzam nowe termostaty...
No to teraz już wszystko wiem. Co do braku mocy silnika to sprawdź naciąg paska klinowego, jeśli jest w porządku to wymień kondensator 32 µF. Na 99,9% to on padł :? A co do pompki to... :roll: Hmm... Sprawdź czy nie jest wciśnięty wyłącznik od namaczania prania (pierwszy od lewej w dolnym rzędzie). Jeśli nie jest wciśnięty to sprawdź czy w tej...
Na początek sprawdź wszystkie połączenie kabli alternatora masy wsuwki od regulatora i ważny naciąg paska klinowego.
A czasami wystarczy zadbać o prawidłowy naciąg paska
A może łożysko masz załatwione bo nawet przy silnym naciągu maszyna powinna ruszyć.
Sprawdź naciąg paska klinowego ewentualnie silnik , szczotki.
Witam . Fakt że kontrolka gaśnie ,to nie oznacza że jest ładowanie. Należy zrobić pomiar na alternatorze i akumulatorze,by wykluczyć złe połączenie wyjścia alternatora zacisk(B+) z akumulatorem .Należy również sprawdzić naciąg paska klinowego lub wielorowkowego.Gdy nadal nie będzie ładowania należy sprawdzić alternator ,gdyż może być uszkodzony.Sama...
Jeśli po jakimś czasie piski ustają to sprawdź naciąg paska klinowego
Raczej skupiłbym się na prawidłowej kolejności dokręcania śrub i prawidłowym naciągu paska klinowego. Uderzenia wentylatora na pewno byś usłyszał ,znacznie lepiej niż pracę silnika.
Możesz zrobić zdjęcie alternatora. Należy sprawdzić mostek prostowniczy alternatora oraz stojan, stan szczotek wirnika, jeżeli alternator ten posiada. Zrób pomiar jakie napięcie jest na zacisku B+ i zacisku D+, do którego podłączona jest kontrolka. Obroty silnika średnie. Ważny jest również naciąg paska klinowego.
Tak z ciekawości: sprawdziłeś naciąg paska klinowego ?
Witam serdecznie. Otóż posiadam kilka sztuk pomp hydraulicznych od c330 zwykłych niewzmocnionych, między innymi PZ-18AT. Mam również pojazd własnej konstrukcji do którego kompletuję hydraulikę. Widziałem na internecie, że ludzie w pojazdach własnej konstrukcji montują na wałek takowej pompy kółko pasowe i napinają paskiem klinowym(naciąg boczny) ale...
Sprawdź naciąg paska klinowego.
Dobrze jakbyś sprawdził naciąg paska klinowego
Sprawdz naciąg paska klinowego,to pomaga
Witam. Sprawdź sobie naciąg paska klinowego alternatora.
Sprawdź połączenie kabli oraz naciąg paska klinowego.
Na pracującym silniku ,nie wolno odłączać akumulatora, grozi to uszkodzeniem alternatora.By sprawdzić poprawne ładowanie ,sprawdź naciąg paska klinowego( to jedna z przyczyn słabego ładowania). Druga sprawa to naładuj akumulator, gdyż gdy jest znacznie rozładowany, takie napięcie może być, mimo że alternator jest sprawny.
Warto jeszcze sprawdzić naciąg paska klinowego, zbyt luźny możę być przyczyną ślizgania i pompa układu chłodzenia nie pracuje równomiernie.
Witam. Sprawdź czy problem występuje również przy pustej pralce - bez wsadu. Czy pralka wielokrotnie układa pranie i poprawia rozkład, zanim wejdzie na obroty wirowania? Jeśli tak, to do sprawdzenia naciąg paska klinowego i ewentualnie stan szczotek silnika. Pozdrawiam :D
Sprawdź naciąg paska klinowego - od tego bym zaczął :)
Sprawdź naciąg paska klinowego, czym większy prąd ładowania tym większy opór stawia alternator. Jeśli pasek jest słabo naciągnięty to alternator nie dostanie swoich obrotów i będzie śię ślizgał. Optycznie i słuchowo tego nie zauważysz
Mniej ten silnik dostanie w palnik niż przy kosiarce. Żadnych uderzeń noża, napęd przez paski jest elastyczny nie rąbie po wale. Nie wiem tylko jak łożyskowanie wału w aluminiowym bloku zniesie naciąg paska klinowego.
A jest jakaś regulacja naciągu paska klinowego,jakieś fasolki?
kolego sprawdz naciąg paska klinowego ,zanim będziesz zabierał się za wymianę alternatora, pozdrawiam
Witam. Sprawdź szczotki w alternatorze i naciąg paska klinowego.
Witam. A naciąg paska klinowego sprawdziłeś?
Dziwię się po co? Jaka temperaturę osiąga i w jakiej pracy? Dbać o czystość użebrowań cylindrów i głowic, naciąg paska klinowego, stosować dobry olej.
Sprawdź przewody WN i naciąg paska klinowego napędzającego alternator.
Spawdź naciąg paska klinowego na alternatorze.
Wygląda że na uszkodzone diody w alternatorze. Można tez sprawdzić naciąg paska klinowego
Jeszcze sprawdź naciąg paska klinowego bo może ślizgać na wyrzszych obrotach.
Witam . Kolego nie napisałeś,czy masz alternator czy prądnicę,co jest istotne. Przed pomiarem ładowania ,wskazane naładowanie akumulatora,do należytego stanu .Wskazane jest również byś sprawdził naciąg paska klinowego ,o którym często ludzie zapominają.
A sprawdziłeś naciąg paska klinowego na alternatorze? (powinien lekko uginać sie przy nacisku)
Witam. Być może że silnik jest uszkodzony ale sprawdz jeszcz naciąg paska klinowego.
Jeżeli powyżej 3200 obrotów świeci brak ładowania to sprawdź również naciąg paska klinowego na alternatorze. Pozdro
Zanim zaczniesz kupować to sprawdź naciąg paska klinowego - jeśli jest luźny to kontrolka zgaśnie ale ładowania nie będzie
O termostacie też już myślałem. Został wymieniony, ale problem nie zniknął. Zaraz sprawdzę naciąg paska klinowego, oraz stan płynu chłodniczego :)
Witam. W pierwszej kolejności należy sprawdzić naciąg paska klinowego,potem czujnika obrotów na zbiorniku i koło napędowe zbiornika.
Witam. Musze wymienić pasek klinowy w mojej toyocie bo strasznie piszczy przy odpalaniu klimatyzacji. Ma ktoś jakieś informacje lub zdjęcia którą rolkę i jak się ją popuszcza w celu zwolnienia naciągu paska? Pozdrawiam
sprawdź pojemność kondensatora, albo od razu podstawiaj nowy. a przy okazji sprawdź naciąg paska klinowego. pozdrawiam
Witam. 1.Sprawdź naciąg paska klinowego. 2.Sprawdź kondensator. 3.Sprawdź kostkę silnika.
Jak jest elektryczny układ wspomagania to tak jak kolega napisał, jeśli układ z pompą proponuje sprawdzić naciąg paska klinowego.
Witam. Co z naciągiem paska klinowego ? Sprawdź też szczotki (wysokość, czy nie są zacięte w prowadnicach) oraz umasienie silnika. Pozdro
Witam. Przyłączam się w 100% do sugestii kol. Bleble , oraz możesz sprawdzić naciąg paska klinowego.
witam!Rudesmen sprawdż najpierw naciąg paska klinowego ,nastepnie połączenia elektryczne przy samym silniku i sterowniku.nie napisałeś jakiego typu jest ta pralka!
Poprawne ładowanie zawiera się w granicach 13.9 - 14.4V, tak że 13.5 to stanowczo za mało. Proszę sprawdzić naciąg paska klinowego. Ponadto proszę poprawić temat stosownie do pkt. 11 regulaminu forum.
Witam. Napisz dokładniej o niestabilnej pracy silnika. Na czym polega ta niestabilna praca. Przy okazji sprawdz naciąg paska klinowego.
Pewnie już nieaktualne, ale sprawdź naciąg paska klinowego i diody w alternatorze. Zawsze sam gaśnie po przejechaniu kilku kilometrów czy jak go zgasisz też nie chce odpalić?
Zobacz naciąg paska klinowego który napędza mechanizm szufladki, albo stan silnika, oraz kółek zębatycz, ja miałem podobny problem z moim CD Onkyo.
Pasek może piszczeć albo od łożyska lub od dostatnia się kropli oleju bezpośrednio na pasek. Co do kontrolki akumulatora, sprawdzaliście miernikiem napięcie ładowania akumulatora, naciąg paska klinowego ?
No nie! Panie Boże-widzisz i nie grzmisz? Sonda lambda w leciwym dieslu? Co do obrotomierza-sprawdź naciąg paska klinowego alternatora.
Sprawdź jeszcze naciąg paska klinowego. Też mam taką Mazdę. Kiedyś po wymianie paska klinowego, po dwóch dniach padł mi akumulator. Okazało się, że pasek był za słabo naciągnięty. Mimo że naciąg wydawał się wystarczający, to jednak się ślizgał, chociaż nie było słychać żadnego piszczenia.
sprawdź naciąg paska klinowego pompy (ugięcie 1 cm pod palcem) ale jak chodziła juz pompa na sucho to jest do wyrzucenia i trudno stwierdzić czy sama przekładnia nie ucierpiała jeśli to dłuzej trwało. Pewnie troche wydatków cię czeka ale częsci na szrotach znajdziesz bez kłopotu.
Dobry akumulator z pełnym obciążeniem ma 13,7V, sprawdź u siebie naciąg paska klinowego. Tym napięciem, które pokazuje komputer nie sugerowałbym się zbytnio. Weź miernik do ręki i zmierz napięcie samodzielnie.
Nominalnie 14,2V, ±0,3V. Przy maksymalnym obciążeniu spadek napięcia może wynosić maks. 0,3V. Na początek może jednak warto sprawdzić podstawy: naciąg paska klinowego, czystość głównych połączeń prądowych.
Witam :) .Miałem podobne uszkodzenie i było one spowodowane zbyt mocnym naciągiem paska klinowego 8O .Po po puszczeniu dość dużym ,iż pasek był prawie lużny pralka zaczęła obracać normalnie.życzę powodzenia.
Najczęściej lampka jest podłączona do+12v za stacyjką i wyjścia L alternatora(wyjście zasilania wzbudzenia). Sprawdz naciąg paska klinowego, czy nie ma uszkodzeń. Pasek zużyty ślizga sie po kole pasowym(spadek napięcia na alternatorze przy obciążeniu)
Czy chłodnica jest nowa, czy regenerowana bowiem coś kręcisz? I znany problem jak naciąg paska klinowego rozumiem, że opanowany. Osobiście też podejrzewam przedmuchy na pierścieniach. Rozumiem, że głowica odpowiednio dociągnięta i układ szczelny?
Po podaniu do czego ma służyć, można zaryzykować że jednak prosta regulacja może się sprawdzić. Obroty być może będą się nieco zmieniać, ale przy równomiernym (w miarę) rozłożeniu masy towarowej, regulacja powinna działać. Znaczny wpływ na obroty będzie miał naciąg paska klinowego - powinna być jakaś regulacja naciągu.
Kondensator potrzebny to minimum 0,5F, ale polecam zacząć od sprawdzenia alternatora, naciąg paska klinowego i czy na alternatorze jest kondensator, jakie napięcie ładowania ma na alternatorze, akumulatorze, przy wzmacniaczu. Powinno być takie samo. Jeśli w czasie jazdy nie zauważasz migania
Faktycznie ciężko zrozumieć co piszesz. Ale zgadzam się z przedmówcą, zebyś sprawdził naciąg paska klinowego i ewentualnie zerknij jeszcze na regulator napięcia. A co do akumulatorów Jenox, to sam miałem taki w Cinquecento i powiem szczerze że jest kiepski. Pzdr
Sądzę, że w tak ,,wiekowym" samochodzie cała skrzynia biegów jest do remontu i właśnie głównie synchronizatory. Chyba zamiennik można kupić tanio na jakimś ,,schrocie", bo remont będzie na pewno droższy. Co do wspomagania sprawdź najpierw naciąg paska klinowego napędzającego pompę PS.
Sprawdź pod obciążeniem (bęben załadowany) czy koło pasowe ma mniejsze obroty niż ośka od silnika ,jeżeli tak będzie oznacza to że wytarł się pierścień na osi silnika i może też wewnętrzna powierzchnia koła pasowego. Zmierz napiecia zasilające na silniku Sprawdz jeszcz naciąg paska klinowego
co może być przyczyną takiego zachowania pompa? Może tak być zwłaszcza gdy masz zamontowaną pompę tzw "magnetyczną" po skończonym praniu pranie jest słabo odwirowane (mokre) , po włączeniu wirowania jeszcze raz jest już ok, sprawdź naciąg paska klinowego.
No faktycznie kolega ma fantazję , a za 100zł kupi się dobry sprawny bez rozbierania i papraniny :D . A tak na poważnie to w pierwszej kolejności należy sprawdzić tak jak już napisano napięcie ładowania , Prąd ładowania i naciąg paska klinowego, chociaż wiem że w tych alternatorach padały regulatory. Pozdrawiam.
Jest to pralka z silnikiem klatkowym i modułem H7 DMPA 10 lub H7.9 DMPA 1000 rpm.Sprawdź a najlepiej wymień kondensator rozruchowy (o ile dobrze pamiętam 22 lub 25µF) , sprawdź naciąg paska klinowego, na module sprawdź te duże białe opory 6,2kΩ/5W ,sprawdź i przelutuj moduł pod kątem zimnych lutów.
Napięcie powinno być od 13,5 do 14,5 Volta. Przy odpowiednio naładowanym akumulatorze będzie niższe. A i po założeniu zregenerowanego alternatora akumulator powinien być odpowiednio naładowany, w oplach czasami paliły się diody jeśli akumulator był rozładowany. Sprawdź naciąg paska klinowego, jak będzie za luźny to alternator przy obciążeniu będzie...
z tego co piszesz to wnioskuję że na wolnych obrotach alternator kompletnie przesztaje ładować, (jeżdżę Seicentem i na wolnych obrotach nawet jak włączę ogrzewanie tylnej szyby to to nie świeci kontrolka ładowania tylko silnikowi troszke traci obroty). Uważam że to problem z alternatorem, sprawdź naciąg paska klinowego (mimo że nowy może ma za duży...
witam regulator napięcia znajdujący się w alternatorze powinien utrzymywać napięcie na poziomie 14.4V twoje zmierzone napięcie 13.6V na akumulatorze może być spowodowane jak pisałem wyżej słabymi (skorodowanymi lub luźnymi połączeniami) przewodów, lub słabym naciągiem paska klinowego napędzającego alternator może również wystąpić zużycie szczotek lub...
A jak działa ogrzewanie ? Uczyli mnie w szkole (Technikum Hoża 88 W-wa) że po wymianie elementów podłączanych pod komputer silnika trzeba resetować komputer. A z wskaźnikiem paliwa może to zbieg okoliczności. Sprawdź jeszcze napięcie ładowania i naciąg paska klinowego może przez duże skoki napięcia skacze wskaźnik poziomu paliwa - skoro przy wzroście...
Z alternatorów do zabudowania na ciągnikach fabrycznych oraz SAM ach polecam alternatory od samochodów Polonez.Awia 50, Zetor a nawet CC ze względu na swoją masywną konstrukcję oraz wszystkie alternatory posiadające masywną płaską przednią obudowę od strony koła pasowego.Wypukła przednia obudowa alternatora stosowana w niektórych samochodach niejednokrotnie...
ten alternator nowy ma średnice koła pasowego takią samą jak stary?sprawdz naciąg paska klinowego może być za lużny i ma mniejsze obroty alternator stąd poślizg i mniejsze napięcie.Jaki ma napinacz?I jeszcze jedna rzecz od kontrolki ładowania na pulpicie powinien być jeden osobny cieńki kabelek sprawdz to czy nie jest obluzowany,przerwany itp bo wtedy...
Czasami zdarza się uszkodzenie pierścieni w alternatorze i będą podobne objawy przy większym poborze prądu. Podłącz multimetr i sprawdź napięcie na aku i napięcie na wzmacniaczu, może się różnić o 0,1 V, czasami wystarczy dać lepsze zasilanie wzmacniacza i mase z aku do nadwozia lub bezpośrednio do wzmacniacza. W seicento alternator to jego słaby punk,...
https://obrazki.elektroda.pl/8368894900_... Ucho nr 1 sprężyny trzeba przenieść w otwór nr 3 (niewidoczny na zdjęciu, ale trzeba go poszukać), a ucho nr 2 zaczepić w wycięciu nr 4. Sprężyna linki napędu wydaje się dobrze zaczepiona. Ogólnie ta mała sprężyna ma pochylać przekładnię w stronę wału silnika, czyli luzować pasek klinowy...
Czy mógłby mi kolega jeszcze powiedzieć jak przymocowana jest ta tarcza do tego wałka (jest przyspawana czy przykręcona jakimiś śrubami a może tylko jest tak na siłę wciśnięta jak koła pasowe). Czy jest jakaś możliwość jej ściągnięcia w każdym momencie wiem że to nie jest konieczne bo do oszczenia ściąga się tylko same noże ale chciałbym wiedzieć tak...
Kiedyś miałem podobny problem z CINQACENTO gasł zaraz po odpaleniu. Okazało się że pompa była nieszczelna i paliwo wracało do zbiornika zostawało tylko tyle że chodził pare sekund. Wymieniłem w niej mębranę i wwszystko było OK. Ale "cienias" miał pompę mechaniczną sterowaną popychaczem. Niewiem czy to Ci w czymś pomoże ale od czegoś trzeba zacząć. Sprawdź...
Witam Mam pralkę firmy Indesit model WITL 85, która przestała wirować. Pralka nie wiruje zarówno podczas pracy na normalnym programie prania jaki i na samym programie wirowania. Wygląda to tak, że słychać działanie pompy, pralka kręci bębnem raz w jedną raz w drugą ale POWOLI i niestety nie wkręca się na wysokie obroty. Podczas cyklu wirowania wykręciłem...
Ja miałem bardzo wielu poszkodowanych z alternatorem z uszkodzonymi diodami. Po krótkim wywiadzie okazuje się że użyczali komuś prądu za pomocą przewodów podczas pracy ich silnika. Oczywiście nie oznacza to że usterka nastąpi natychmiast. Zależy to od bardzo wielu żeczy np: od jakości akumulatora i alternatora, od prądu rozruchowego biorcy od przekroju...
ja się zgadzam z elektrikiem ładowanie w granicach od 13,6v do 14,6V a kolego woogoo111 jak alternator może ładować 12v jak akumulator na postoju czyli na zgaszonym silniku ma napięcie w granicach 12,30v co do tej corsy to radze sprawdzić ładowanie ma akumulatorze i na wyjsciu z alternatora jak na alternatorze bedzie ok a na aku jest mniej to wyczyść...
Witam. Wiecie może jaki jest wymiar paska klinowego do silniczka mechanizmu naciągu taśmy? Nie mam niestety oryginalnego i nie mogę przymierzyć.
Przeczytałem, mam takie teorie: Naciąg paska klinowego napędzającego pompę wody, może na wolnych się ślizga? Odpowietrzenie układu, a mianowicie przepływ o którym piszesz może być ograniczony przez pęcherze powietrza. Warto też doprowadzić układ do w miarę oryginalnego stanu i zamontować termostat. EDIT. Jak po założeniu termostatu nie puszcza wody...
Napięcie ładowania powinno zawierać się w przedziale : 13,8V do 14,4V. Niższe napięcie prowadzi do niedoładowywania akumulatora , następstwem czego jest sukcesywne zasiarczanie akumulatora . Z kolei wyższe napiecie od 14,4V prowadzi do ubywania elektrolitu na skutek jego podwyższonej temperatury i do wypłukiwania masy czynnej z płyt akumulatora. Sprawdź...
Czy prędkość obrotowa wału sprężarki nie jest zbyt niska? C330 pracował ok 2400 obr/min ale chyba nawet przełożenie nie zwalniało do takich obrotów jam masz u Ciebie. Silnik w C-330 2400 obr/min to uzyskiwał maksymalnie, a jak wiemy to raczej nie zalecane... Sprężarka tego typu uzyskuje rozsądną wydajność przy 1400-1600 obr/min. Mając na uwadze fakt,...
Witam, po pierwsze tem, rosnie bo nie ma właściwego chlodzenia, czyli za niski stan płynu, lubi odparować woda, a glikol lub podobne obniżające tem krzępnięcia nie więc sprawdż stan, uzupełnij wodą najlepiej demineralizowaną, sprawdż ew, wycieki po zagrzaniu odczekaj chwilę i oglądaj ewent ślady wycieków, możliwe że wyciek jest z pompy(75%) przypadków...
Jak w Seicento 0,9 naciągnąć pasek klinowy, patrzyłem z góry na alternator i nie widziałem żadnej śruby do regulacji naciągu paska Pozdr.
troszke krzychu cos nie tak z tym twoim 24 / h pomysl dobrze a zauwazysz ze strzeliłes gafe :) a po drugie nie przesadzaj z tymi teoriami co do elektrolizy. POZDR Dlaczego uważasz, że zasilacz włączony 24h/ dobę to przesada ?. po prostu wyobraziłem sobie sytuacje kiedy za każdym razem puszczając ciepłą wodę muszę pamiętać o wcześniejszym wł. Zasilacza...
No ale co z tym kondensatorem? Jak był stary pasek (nieco luźniejszy od nowego), to nie było żadnych problemów z kręceniem się bębna. Dopiero po wymianie na nowy pojawił się ten problem. Poza tym mam wrażenie, że po "ręcznym" wspomaganiu (czyli pokręceniu bębnem) sytuacja nieco się polepsza, udało mi się zrealizować prawie całe pranie. Niestety pod...
naciąg paska długość paska klinowego układ paska klinowego
napęd deskorolka filtr paliwa znajduje cewka pompa
czujnik czadu kidde czujnik czadu kidde
Zmiana grafiki w systemie Opel Insignia DVD800 Kalibracja zmywarki Electrolux ESF45030 - Ustawienia i Optymalizacja