Faktycznie. Zmniejszyłem na lekką bramę, oraz zmniejszyłem szybkość i jest ok. Dziękuję bardzo.
Ta sprężyna jest zapięta jednym końcem do obudowy kosiarki a drugim do przekładni napędu tak aby naciągała pasek.
Jak odchylisz napinacz możesz go sobie zabezpieczyć tak że nie będzie naciągał paska. Bardzo ułatwia to wymianę.Wystarczy wziąść np śrubkę φ5 długości około 3 cm. Jak odciągniesz napinasz możesz przełożyć tę śrubkę przez dziurkę w przedniej częsci tak by zablokować go w pozycji odciągnietej.
pierwsza sprawa w pompie lucasa kolkuje sie na sztywno zapłonu sie nie ustawia a fasolki są do naciągania paska dj opornik moze masz kołko do kitu.... ustaw jeszcze raz rozrzad
Pasek naciąga się właśnie tymi podkładkami. Mają one różną grubość i trzeba ją dobrać samemu. Im mniej podkładek między połówkami kół tym ciaśniej. 3 śruby na piaście proponuje dokręcać stopniowo po kolei i od czasu do czasu przekręcić całość. Pozdrawiam
Poleciłem alternator od poloneza dlaczego ?A no dlatego iż jego przednia pokrywa jest w całoći odlana bez użebrowania i nie ulega uszkodzeniu przy naciąganiu paska oraz nie reaguje na różnicę temperatur.Alternatory tego typu pracują całe lata bezawaryjnie.W moim samochodzie pracuje już ten alternator około 13 lat i tylko jeden raz wymieniłem w nim łożyska...
Paski zostały założone "zgodnie ze sztuką", jak na obrazku poniżej Plus dla ciebie, że w cudzysłów ująłeś określenie zgodnie ze sztuką. Pierwszy pasek długi kwadratowy. Nawet nie postarałeś się go prawidłowo założyć. Czy nowe paski mają wymiary takie jak stare (tylko nie pisz, że na oko są identyczne). Czy mocno musiałeś naciągać paski przy zakładaniu?...
Witam No to tak Wycieraczki katalogowo 400mm, Pasek jak pisałem tylko zamiast rolki jest pompa wody i to ona służy do naciągania paska, koszt ~75-180zł w zależności od firmy / konieczna wymiana / Olej tak jak kolega pisał ok. 3,2 l , i zgadza się w zależności od zbiegu okoliczności zawory prowadnice regulatory do wałka włącznie / czarny scenariusz /...
Być może linka zbyt słabo naciąga pasek napędem i po prostu się ślizga, ściągnij osłony paska i zobacz jak załącza się mechanizm napędu.
Znaczy chodzi mi o to że przy pasku przez dodanie napinającego dodatkowego koła które nie będzie od razu maksymalnie naciągać paska żeby było "jako takie sprzęgło" Jak będziesz zmieniał naciąg pasa to zadziała, ale pas bedzie sie od tego trochę szybciej zużywał. nie wyobrażam sobie jakie sprzęgło zrobić jedynie prąd musiałbym rozruchowy o wiele większy...
A to przepraszam. Ja znam inne obyczaje i niestety nie do zmiany. Maszynę użytkuje się do awarii, która oczywiście najczęściej zdarzy się w gorącym okresie. I wówczas pogoń, nerwówka, narzekanie. A maszyna na koniec sezonu staje i czeka do następnego sezonu. Często w kombajnie nawet nie wyjmuje się akumulatorów i oczywiście nie doładowuje. Kolejna ciekawostka...
Nakładasz pasek na koło silnika, następnie na koło bębna ile się da a następnie obracając kołem bębna naciągasz pasek aż wskoczy na miejsce.
Witam, Za pomocą pasków jest często załączane przeniesienie napędu. Ściskając uchwyt napinacz naciąga pasek i maszyna rusza :) Dodano po 8 W załączeniu Instrukcja do tego modelu (133232-0064-01) w języku polskim. Powodzenia. :idea: Pozdrawiam. :D
Ja wymieniłem ten pasek bez większego rozbierania magnetofonu, masz dużą pensete? taką jak maja dentyści ? można ją kupić jak coś za parę groszy, moja ma długość ok 15 cm i to właśnie ją naciągałem pasek;], a jeżeli nie masz to rozkręć śrubki jak wysuniesz tace i te po bokach o ile się nie mylę i dasz rade wtedy;]
Napinacz nie naciąga paska i dlatego piszczy albo coś stawia za duży opór
Panowie, przy tym hydraulicznym napinaczu jest to normalne, że tłoczek się cofa 2mm , gdy się naciąga pasek?
wszystko się da, jak się ma gumówkę, migomat i chęci i zacięcie ;) zwykły napęd (ze "sprzęgłem" poprzez naciąganie paska) najlepiej przełożyć cały wraz z kołami z innej kosiarki. najlepiej jak kosiarka-dawca będzie miała taki sam rozstaw kół, wtedy roboty najmniej ale oczywiście to nie jest "plug&play" tylko rzeźbienie ;)
Napisałem Ci w poście #6 co masz sprawdzić, zrobiłeś to ? Nie, zapłon nie mógł się przestawić przy wymianie/ naciąganiu paska
Prawdopodobnie komputer sterujący wtryskami do ustawienia. Sprawdź Clip-em dedykowanym do Renault, inne testery mogą nie pokazywać wszystkich błędów, łączenie po CAN. Może kodowanie wtryskiwaczy do jednostki sterującej pomoże. Objaw wskazuje na brak synchronizacji wtrysku. Jeśli przewody, kostki itp. sprawdzone to tylko sterowanie wtryskiem. I sprawdź...
Panowie, blokadę dolną wału można pożyczyć/kupić bez najmniejszego problemu. Jeżeli mechanik używa markera to są dwie opcje: 1. Zaznaczył swoje znaki i według nich ustawiał (według starego paska) 2. Chciał potwierdzić ustawienie rozrządu według tego co zrobił zgodnie z producentem jednak analizując poprzedników. Te dwie cechy się trochę nakładają na...
Dzięki za odpowiedź - niestety, centralka w tym silniku to CP.J3-SW, a ta ma dwa pokrętła (TCA i AMP), które według instrukcji służą kolejno do ustawiania czasu automatycznego zamykania oraz do ustawiania czułości wykrywania przeszkód. No nic, zostaje mi w takim razie naciąganie paska w sposób mechaniczny.
Kupiłem pasek i próbowałem wymienić, ale po nałożeniu na duże koło od zakończenia paska do ośki silnika brakuje jakieś 5 cm. Pasek jest lekko elastyczny, ale tak to się chyba nie naciągnie... Próbować naciągać czy pasek jest zły? Ciągaj na chama, ma wejść! :D Zawsze muszę tłumaczyć klientowi...
sprawdz koła pasowe paska od alternatora,alo może za mocno naciągasz paski że tak pękają szybko
Raczej nie zastosował tego na mechanizmu do naciągania paska. Może to i lepiej bo wierz mi w pewnych sytuacjach to potrafi uratować niektóre kończyny albo i życie.
Pompę mam już zamontowaną z napędem przez koło pasowe. Martwi mnie tylko co w sytuacji gdy pasek się wyciągnie a producent nie przewidział prostego systemu naciągania paska. Przy montażu trzeba wyciągać zbiornik paliwa. Ale pożyjemy zobaczymy. Sam zbiornik ma tak na oko około 1 litr pojemności. Czy się grzeje, jeszcze nie wiem ;)
Podejrzewam zabrudzenie encodera liniowego. Trzeba sprawdzić i ewentualnie delikatnie (bez naciągania) wyczyścić poziomy przezroczysty pasek w okolicach paska napędowego karetki głowicy. Do czyszczenia używamy najlepiej izopropanolu lub innego czystego alkoholu, nie używamy wody. Ewentualnie można próbować na sucho.
Wreszcie temat rozwiązany, zakupiłem używany alternator na aledrogo za 100 PLN i ładowanie wróciło do normy 14,2- 14,4 . Zespół prostowniczy do wyżej wymienionego alternatora kosztuje 200 PLN wiec taniej było kupić sprawną używkę. Kolego decybel91 mam nadzieję że nie naprawiasz wszystkich usterek w samochodzie tylko przez naciąganie paska od alternatora.
A mógłbyś kolego powiedzieć jak ustawiałeś w tym silniku rozrząd? bo ja wymieniałem też w tym samym silniku 1.2 8V i wydaje mi się że dość głośno chodzi. Naciągałeś pasek na czuja, czy miałeś jakiś przyrząd ?
sanmar: wał na gmp - otwór w obudowie sprzęgła, znak "0" zgrany ze strzałką, pompa na bolcu " na godz. jak się nie mylę 2. a wałek rozrządu... no właśnie. i tu do endriu się też tyczy. wałek blokujesz listwą, ale przed montażem nowego paska luzujesz koło pasowe, bo jest płynne, naciągasz pasek i dopiero wteddy dokręcasz to koło. inne ustawianie to takie...
Cześć Mam zmontowane łożyska, wszystko niby ok. Jak zamontowałem koło pasowe i silnik założyłem pasek, czuje dziwne hamowanie bębna w środku. Myślałem, że to może łożyska, nie ściągnąłem paska klinowego i łożyska pędzą jak szalone Po założeniu paska, znowu czuć opór dwa obroty bębna i hamuje, czuć jakby przeskok, jak obracam bębnem w prawo i lewo, takie...
Krzywe koło pasowe wału, bądź pasek klinowy naciągany jak struna. Stąd i katastrofa.
A czasem napęd nie jest tylko naciągany paskiem napędowym...
napinając czyli luzując napinacz? czy napinając naciągam pasek ? :D
Czy jak naciągam pasek na 15 nm to w takiej pozycji dokręcać koła, czy puścić klucz i dopiero dociągać?
Na pasku jest rozmiar i taki trzeba kupić. Zdjąć górną pokrywę, założyć pasek na oś silnika a potem naciągać na koło pasowe bębna obracając nim (uwaga na palce). Pasek trzeba ustawić na środku szerokości koła pasowego.
Kolego wymiarów to ci nie podam sam odczytasz jak rozbierzesz powiedzieć ci mogę tyle że ja zawsze wstawiam typu RS i nigdy nie miałem reklamacji tam nie ma nie wiadomo jakich prędkości pamiętaj jeszcze aby pasek naciągać z umiarem z resztą co mam mówić mechanikowi.
A napinacz paska osprzętu nie ma luzów? Jeżeli będzie miał luzy to "krzywo" naciąga pasek i tak właśnie będzie.
Luzujesz koła, tak aby obracały się swobodnie, blokujesz wałki płaskownikiem, zakładasz i naciągasz pasek, na koniec dokręcasz śruby wałków
Witam jak naciągnąć pasek wspomagania , jest dość luźny i wspomaganie „przeskakuje” ? Cześć, Luźny pasek wspomagania może prowadzić do przeskakiwania wspomagania kierownicy, co może być niebezpieczne, dlatego warto to jak najszybciej naprawić. Naciągnięcie paska wspomagania zależy od konkretnego modelu samochodu, ale poniżej przedstawiam ogólne kroki,...
Dobrze znam ten model problem tkwi w masie alternatora to taka plecionka podłączona do karoserii po latach koroduje złącze czasem przeciera się od drgań grzechotanie!!!.Bierze się kawałek przewodu typ LGY 2.5 mm lub 4mm i podłącza gdzieś do karoserii Druga rzecz to ładowanie faktycznie naciąganie paska nic nie da. Koło pasowe alternatora składało się...
Witam. Chcę napiąć pasek wymieniony w tytule, bo od paru miesięcy mi piszczy, oczywiście nie podczas jazdy tylko np. przy skręcaniu kołami czy to na postoju czy podczas jazdy ( podczas jazdy też nie zawsze ) i jak była zima no to jakąś minutę sobie popiszczał ( po uruchomieniu silnika) i przestawał piszczeć. Szukałem informacji ale nie znalazłem typowo...
Jak dla mnie to ciężko mi nawet zaakceptować osobny ,dodatkowy pasek albo łańcuch pomiędzy kołami,a już guma od gaci to kosmos. Tak samo jak stosowanie mieszanych rodzajów albo różnych "pośredników". O ile jakoś mogę jeszcze "zrozumieć" ten prymitywny łańcuch w VW/Audi zastosowany dla zmiany fazy,to jakiś "naciągany" pasek już do mnie nie trafia. Tak...
Pasek ma regulację podkładkami wstawianymi pomiędzy dwuczęściowym kołem pasowym pompy wspomagania. W ten sam sposób ściągasz- odkręcasz trzy śrubki koła pasowego pompy, rozłoży się ono na dwi części. Koło blokujesz kluczem specjalnym takim jak do blokowania pompy wody lub ... i tu już inwencja własna: blokowanie śrubokrętem pomiędzy łbami śrub, klucz...
Witam faktycznie nie łatwo naciągnąć pasek w amice ale zawsze można zmienić na nowy ;) Co do rozkładania - spotkałem już pralki które miały problem z rozłożeniem prania przy wsadzie = 0 szt ba nawet zdjęcie paska nie pomagało, pomaga za to założenie nowego. Rozkładanie jest badane za pomocą badania prądu silnika i np. w ardo program który to bada jest...
Informacyjnie dla osób wymieniających pasek. Rozebrałem, kupiłem pasek (40zł) ale przy zakładaniu okazało się , że z powodu wyrobienia się łożysk ślizgowych na wałkach od kół pasowych pasek jest źle prowadzony i prawdopodobnie nastąpi jego szybkie zużycie bo haczy o kołnierz i w ogóle nie układa się ładnie w rowkach. Naciąganie tylko pogarsza sytuację....
Może i tak ale powiedz mi kto to sprawdza skoro tam jest samonapinacz? Sprawdzałeś to kiedykolwiek? Sprawdzić powinien to ten kto nie wie jaki prawidłowy naciąg powinien mieć pasek. Nie raz widziałem paski naciągnięte do tego stopnia, że gorące aż były - bo naciągnięte z całej siły ("a żeby się przypadkiem nie ślizgał") Też takie widziałem w autach...
Tam się paska nie naciąga, jest napinacz dynamiczny a pasek wielorowkowy, nie ma opcji by się ślizgał.
Wymień kondensator na płytce 470 mikro I zrób procedurę ustawień z pilota. Naciąganie paska według przedmówcy zniszczy silnik. Kondensator wymieniony od razu -również zapomniałem dodać. Dodano po 7 (przy zamykaniu i dociśnięciu do podłoża pasek się luzuje z jednej strony a potem nieco cofa z powodu naprężenia przez co głupieją ustawienia) Po zamknięciu...
A co do tego paska To naciągałeś go że stwierdziłeś że naciągnięty ?.
OK. Spróbuję dorobić sobie tą blokadę wałka i wymienić to wedle prawideł, skoro piszecie że tak ma być . Aczkolwiek myślałem że jeżeli pasek na odcinku między kołem pompy a kołem rozrządu będzie wchodził w miarę ciasno to nie nic nie powinno przeskoczyć i nie ma potrzeby luzowania koła rozrządu. W dodatku trochę dziwi fakt że wiele osób zajmujących...
Problem rozwiązany (jak zwykle znajduje się go dopiero po napisaniu na elektrodzie... magia), był nim pasek pośredniczący. Pompa wspomagania napędzana jest przez koło na pompie wody, ona zaś wraz z alternatorem jeszcze innym paskiem. Okazało się że zatrzymuje się także pompa wody, więc zacząłem naciągać tamten pasek do chwili aż faktycznie przestał...
Trochę to naciągane ale jeżeli użyć do odczytu kalkulator kodu 4 paskowego z pominięciem ostatniego czarnego paska to R 827 miał by 0,11Ω a R 601,i R602 po 0,18Ω czyli blisko zera. Ostatni pasek może oznaczać wartość max. napięcia.
W ikarusie o ile jest gwint orginalny to nie dopasujesz gwintu od C-360 .Ikarus ma dziwny gwint M26X1.5 czasem bywa że ktoś przerobi albo da przejściówkę . No oczywiste że lepsza rurka metalowa od najmocniejszego węża tylko z rurką jest kłopot bo nie można naciągać pasków sprężarką .
Jak założyć pasek na bieżnię talerza i rolkę silnika? 1. Zakładasz pasek na bieżnię talerza zdjętego z osi. Odpowiednio dobrany pasek nie spadnie z bieżni. 2. Zakładasz talerz na jego oś. 3. Obracasz talerz do momentu, w którym w otworze w talerzu, zobaczysz rolkę silnika. Przy pomocy pęsety naciągasz pasek na oś silnika. Inny patent, to włożenie pomiędzy...
Dzięki Panowie skoro brak dalszych pomysłów to przy najbliższej okazji będę jakoś naciągał ten pasek.
Może wydłuż czas miękkiego stopu? W instrukcji mozna to tylko włączyc/wyłaczyc. Nie znalazłem mozliwosci wydluzania czasu dla tej funkcji. Z instrukcji: Wylaczanie / wlaczanie wybiegu miekkiego: Co ciekawe, jak tak zrobię, to sterownik napędu przechodzi w stan programowania czyli żarówka miga 4 razy i trzeba od nowa przeprowadzić samouczenie. Ten napęd,...
Na początku wymienię pasek. Nie neguję tego pomysłu,,, oby pomogło to zaoszczędzi mi pracy. Dodano po 3 Jak się naciąga pasek w MF 255. Czy jest tam jakiś napinacz??
A porównałeś nowy pasek ze starym ?Porównywałeś rolki?Niby dlaczego masz naciągać pasek na siłę?Nie możesz obrócić trochę wałem lub wałkiem?Te znaki w tych silnikach szczególnie na obudowie nie zawsze idealnie się zgrywają.
witam.. masz problem z sprzegielkiem przekazu napedu znajduje sie pomiedzy rolkami które wchodza w kasete na szpule z tasma . proponuje rozmontuj i przeczysc ewentualnie trzeba wymienic gumke . tak apropo cprawdz paski czy sie nieslizgaja.. pozdrawiam..
Siema, Dalej nic,bo nie mam pewności czy napinacz dobrze pracuje czy coś w silniku przytrzymuje. Chodzi o to,że gdy przekręcam kluczem na wale aby sprawdzić punkty wał - rozrząd, praktycznie co kwałek, jak muszę cofnąć klucz aby pchnąć go dalej do przodu, pasek luzuje mi się przy kole wału pod pompą wody,nie po stronie napinacza. Jak go wyciągam na...
No blokujesz wał w otworze po wyjęciu rozrusznika i pozostałe koła jak na zdjęciu. Nie, nie, w Epicu wyjmuje się z otworu blokady obok rozrusznika czujnik położenia wału (na załączonym niżej rys. poz. 4), rozrusznika nie ruszasz. Przy pompie Boscha nie ma czujnika położenia, jest prościej - nie trzeba go demontować. Ten pierwszy rysunek załączony przez...
Moim zdaniem ten przyrząd to jest kiepski pomysł. W instrukcji pisze "standardowe napięcie paska powinno zawierać się pomiędzy 5mm a 10mm" Czyli zakładasz przyrząd na pasek i wkręcasz go na 5mm do 10mm. Wtedy naciągasz pasek maksymalną siłą . Wtedy zaciągasz przyrząd i gotowe. Ale moja maksymalna siła jest mniejsza od Zenka z kotłowni i w rzeczywistości...
Może to być przyczyna paska... powinien to być dość wysoki pisk... taki jak czasem mają niektóre auta "piszczące" podczas dodawania gazu... Pompa jest koło paska klinowego i to on ją napędza... Jest to po prawej stronie samochodu. Sama pompa wygląda tak: http://allegro.pl/item505878606_pompa_ws... http://allegro.pl/item503027361_pompa_ws...
Czasami napięcie paska można naciągnąć bo jest regulacja na silniku. Trzeba zobaczyć czy na mocowaniu silnika jest regulacja czy silnik mocowany na sztywno jak jest regulacja to luzujemy śrubę opuszczamy silnik w dół z 1 strony i naciągamy pasek dokręcamy śrubę i sprawdzamy.
Witam Pilny temat. W mondeo pękł pasek klinowy. Samochód został odstawiony do mechanika (duży zakład, faktura). Wymienili pasek klinowy. Po wyjechaniu z serwisu przejechałem może 20 km. Było słychać, że coś się dzieje pod maską coraz głośniej, nagle smród i samochód stanął. Po otworzeniu maski okazało się, że nad (lub za, ciezko mi teraz powiedziec)...
Pytanie za 100 pkt-w jakiej to astrze naciąga się napiacz paska alternatora? Wszelkie jakie znam to albo rolki napinacza nie maja jak jest zwykly pasek klinowy, albo mają samonapinacz ramieniowy jak jest pas płaski.
Każda jedna ma wadę taką, że trzeba na chama naciągać pasek. Nie ważne czy mała czy duża. Taka konstrukcja. A potem umiejętnie dokręcić żeby nie zerwać gwintów. Jak nie to cały silnik będzie tańcował jak dyskotece i tu pies pogrzebany telepania. Może i ten luz się do tego przyczynia, ale potem już nie telepie. Dodano po 6 http://obrazki.elektroda.pl/5797157600_1...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... ten car Nie jestem pewien czy dobrze w foro się wstawiłęm , ale chiałbym zrobić hydrauliczne zawieszenie kumplowi w malaczu,już ma dodatkowy alternator, czyli hydraulika to nic takiego.Kumpel nudzi mnie żeby to mu zrobić i załatwił na żwirowni pompe zębatą PZ18A, taka mała pompka z kołem...
Witam serdecznie. Na wstępie chcem zaznaczyć ze jestem kompletnym laikiem w tych sprawach wiec zadaje te pytanie Mam VW PASSATA B3 1.6TD 80KM w wersji GL i musze natężyc pasek klinowy bo zaczą piszczeć przy zimnym silniku. I moje pytanie brzmi jak sie naciąga pasek klinowy w tym aucie?
Nie do końca tak :/ . Potrzebna trzecia ręka żeby się nie umordować. Przechylic lekko pralkę na lewy bok, jeden obywatel od spodu nakłada pasek na koło pasowe silnika i trzyma by nie spadł z rowków, a drugi z góry naciąga pasek na koło pasowe bębna. Można samemu, ale to metoda prób i błędów :(
trzeba ustawić kąt wtrysku ,możesz to zrobić sam ,o ile wiesz o co chodzi ,najpierw sprawdz czy masz pasek rozrzadu dobrze naciagniety , takie są objawy gdy jest luzny . O a czym to kolega naciąga pasek rozrządu???
W tym silniku paska się nie naciąga bo ma samo napinacz na sprężynie.
Witam wszystkich formułowiczów i proszę o poradę. Posiadam od nowości (ponad 20 lat) magnetowid LG typu combo, czyli VHS z DVD i ostatnio miałem z nim problem, otóż zaczął mi wciągać taśmy. Zdjąłem obudowę i zobaczyłem, że pasek spadł i teraz mam kilka pytań: - czy jest jakiś w tym magnetowidzie napinacz, co naciąga ten pasek, czy jest on tak po prostu...
nie ma znaczenia zakładasz pasek naciągasz dokrecasz koło sprawdzasz ustawienie i po robocie
Witam Serdecznie wszystkich forumowiczów Mam mały problem ze sterowaniem silnika - jeszcze nic nie podłączałem ale nie jestem pewien schematu który mam zamiar użyć - gdyż sam go zrobiłem a nie chce popełnić żadnej gafy. Trochę teorii Silnik chodzi na wahaczu z piłą tarczową 800 mm silnik ma szajbkę na 3 paski klinowe, silnik naciąga paski po przez napinacz...
Ja miałem silnik 1,5 kW i paski naciągałem ręcznie bez jakichkolwiek śrub naciągowych, paski węższe amortyzowały (poprzez poślizg) przeciążenia. Po założeniu silnika 5,5 kW dołożyłem śrubę naciągową (na rysunku nr 3) oraz wspornik 5. Wspornik dołożyłem dlatego, że ceowniki przy różnych obciążeniach zaczynały drgać. Można też silnik zamocować na dodatkowej...
Fakt nie mam takiego przyrządu. Po zablokowaniu walu pompy i rozrządu poluzowałem śruby kola pompy naciągałem pasek od walu korbowego na pompę tak ustawiłem kolo żeby śruby była na mniej wiencej po środku fasolki żeby była regulacja i na kolo rozrządu. Po obróceniu czy nic nie blokuje ustawiłem jeszcze raz na znaki i pasują idealnie blokady.
Znaki na kole nie mają znaczenia, w przybliżeniu znak na kole pasowym i czujniku zapłonu, ale aby uzyskać prawidłową pracę silnika i odpowiednie podciśnienie MAP na biegu jałowym muszą być luzowane koła i użyty czujnik do dokładnego wyznaczenia GMP. Blokady wyglądają na oryginalne. Blokad z ZUP Bytom nie mam, natomiast klucz do napinacza mam od nich...
Niestety czeka Cię ściągnięcie prawego koła i nadkola. Wtedy dostęp jest już całkiem dobry, jednak najwygodniej robić to w dwie osoby i z kanałem. Jedna osoba naciąga pasek a druga dokręca alternator. Jeśli ktoś ma jakiś prostszy sposób to też proszę o info. Myślałem o specjalnie wygiętym kluczu - wtedy może dałoby się to zrobić od góry???
Dziękuję za symbole łożysk,zaraz po świętach zabieram się za wymianę. Oglądałem alternator z kanału i jak do tej pory jest cały, chociaż i tak wszystko okaże się po jego wyjęciu. Ostatnio naciągałem pasek od alternatora i chyba nie jest tak strasznie trudno go wyjąć (tak myślę) , acha jeszcze pytanie ... czy przy okazji wymienić szczotki tz. szczotkotrzymacz,...
Dla ułatwienia i dla wszystkich ciekawych... sprawcie sobie ładowanie podczas tego rozłączania klimy... bo jeśli macie skoki napięcia sprzęgle sprężarki to wam będzie rozłączało cały czas... Ja miałem problem w uszkodzonym napinaczu paska wieloklinowego.. po wymianie napinacza i paska wszystko wróciło do normy. Otóż nikt nie zwraca uwago czy pasek pracuje...
Witam Ja używam Stige z 6 konnym silnikiem.Silnik amerykański, nóż 52 cm,obudowa stalowa,2003r. mam ją od początku.Sprawuje się bardzo dobrze.Posiada centralną regulację wysokości,napęd oraz wszystkie koła ułożyskowane.Spokojnie kosi wysoką trawę i nie boi się dołków.Przez tyle lat raz wymieniłem nóż oraz kilka razy naciągałem pasek napędowy.A mam dosyć...
tak jak pisali koledzy za słabo naciągnięty pasek lub napinacz naciągałeś w przeciwnym kierunku niż powinno być.
to by była ostateczność, na pasku jest napisany by go nie naciągać. jeśli nie będzie innej możliwości nałożę pasek na mniejsze koło (prawe to z grzybkiem) i spróbuję
Witam! Kilka dni temu kupiłem używaną kosiarkę MTD YARD-MAN HE4160 model 13AE414E643 ze zużytym paskiem napędowym. Pasek był cały popękany, spadał i nie miał siły napędzać traktorka, ponieważ się ślizgał. Kupiłem więc nowy pasek licząc, że stary jest rozciągnięty. Okazało się, że nowy pasek jest dokładnie tej samej długości ale sporo szerszy (numer...
Witam. Od dwóch dni zaczął dochodzić z silnika dziwny dźwięk przypominający nieco gwizd turbiny ale ewidentnie z z okolic pasków wieloklinowych. Na niskich obrotach jest słyszalny mocniej przy wyższych nieco zmienia się częstotliwość i czuję minimalne drgania na lewarku zmiany biegów w rytm tego dźwięku. Pomyślałem o uszkodzonym łożysku jakiegoś napinacza...
40 tys w AWX-ie który ma już pewnie ponad 200 tys km (wtedy zaleca się wymiany co 60 tys lub 5 lat z racji na ścierające się koła które nie są wymieniane) to wypadałoby założyć nowy pasek. Ale jak chcesz zakładać stary to założył bym na 5-7 mm.
Raczej ciężko jest sprawdzć pompe na sucho.Proponował bym ci poszukać gdzieś na szrocie używanej sprawnej.Luz na łożysku możesz sprawdzić i czy nie czuć jakiegoś oporu przy kręceniu.Przecieki bedzie widać.Ja osobiście nie mam zaufania do regenerowanych części.Nie naciągaj za mocno paska to nie będzie siadalo łożysko.Pozdrawiam
on sam się naciąga
Okazało się, że to nie łożysko się wyrobiło, lecz oś wirnika. Wirnik obraca się nie na łożysku, tylko na wyrobieniu. Czyżby napinacz za bardzo naciągał pasek? Kolego (at)andrend czy można inaczej zamocować alternator? Jak załatwię inny alternator, to sprawdzę na listwie, czy koła pasowe są w osi. Dziwne, że klimatyzacja ani napinacz się nie wyrabia,...
Zgadza się, retrofood i dla tego niektórzy chcąc mieć cyrkularkę bardziej dostosowaną do różnych materiałów(drewno miękkie ,twarde, suche ,mokre),a także rodzaj pracy(cięcie wzdłuż, w poprzek)stosują przekładnię pasową o kilku przełożeniach. Od np.1000 obr/min do 3000 obr/ min.Wystarczy silnik tak zamocować by była możliwość przesuwania go w poprzek...
Kiery zablokujesz koło zamachowe, klin na wale powinien być na godzinie 12. Wtedy 100% że to GMP. Pasek nakładasz, naciągasz w odwrotną stronę zegara, zaczynając od dołu. Na kole wałka rozrządu i pompie wbijasz blokady (nie muszą być oryginalne). Oba kółka luzujesz (na każdym 3 śruby na 13-tkę) w celu napięcia paska. Po założeniu paska skręcasz napinacz,...
A nie masz przypadkiem luzów na łożyskach wałków na których obraca się ten pasek? Te wałki są proste? Bo możesz mieć np 0,2mm bicia, to całe sprzęgło już ci może bić o np 1mm, a to już jest spore bicie. Wtedy ty zakładając pasek go napinasz, a przez bicie on się chwilowo naciąga jeszcze mocniej, w końcu może ci pęknąć.
Nie wiem z czym masz problem , na napinacz zakładasz klucz / bo na pewno nie masz specjalnego do napinaczy/ naciągasz , zakładasz pasek ,puszczasz napinacz i po kłopocie.P
Tak że zdejmiesz pasek/łańcuch i nic się nie przestawi to jest tylko w silnikach z jednym wałkiem rozrządu, jak są 2 to zawsze będą chciały trochę "uciec" i trzeba naciągać.
Pralka pracowała poprawnie ale nie obracała bębnem. Wymieniłem kondensator 16 µf na nowy. Pralka pracuje ale strasznie grzeją sie przewody. Głównie prze regulatorze temperatury a co gorsza z lewej strony programatora palą sie ( w miejscu gdzie z lewej strony wchodzi żółty przewód z silniczka programatora). Przy wymianie kondensatora sprawdzałem...
Jeśli chodzi o głośność to po zdjęciu paska i zakręceniu bębnem lub kołem pasowym całość kręci się bezgłośnie. A luz to sprawdziłem tak że bez paska złapałem za koło pasowe i spróbowałem poruszać przód-tył, lewo-prawo wszystko siedzi ciasno. Tak samo próbowałem od strony bębna. Co do tego czy koła leżą w jednej płaszczyźnie to sprawdzę to i dam znać....
Napięcie paska rozrządu w tym przypadku nie ma nic do rzeczy. Wielokrotnie sprawdzane przez popuszczanie i naciąganie. Mam na to 2 hipotezy: 1) - rodzaj paska, do PD lepszy jest ten grubszy typ. 2) wraz z przebiegiem zużycie częściowe ( nie równomierne) wałka rozrządu.
Faktycznie, dziwna sprawa przesłuchałem, oglądnąłem kilka razy, i nic do głowy nie przychodzi. A może to ma coś wspólnego z tym, że gdy napędza silnik to są większe obroty :?: A i jeszcze jedno. A tak fizycznie (bo jesteś przy tym, masz dwoje uszu, słyszysz dźwięk przestrzennie) nie da się zlokalizować skąd dokładnie dźwięk się wydobywa :?: No chyba,...
Witam. Z tego, co zrozumiałem, rozsypały się Ci pierścienie do regulacji czystości i zbieżności kolorów. Aby prawidłowo wyregulować te parametry musisz wstawić jakieś zastępcze.
naciąganie linki naciąganie siatki naciąganie przewodów
volvo licznika volvo silnika widzi połowe pamięci
hydrofor szarpie plyta indukcyjna
Schemat wtyczki silnika pralki Bosch - szczegóły i porady Peugeot 3008 1.6 HDi Allure - Zapach ropy i brak wskazań zużycia paliwa