nie podaje.
Schemat dla Fiat Grande Punto 1,4 8V 2005-2012, Kod silnika: 350A1.000 http://obrazki.elektroda.pl/7701004000_1...
Odmierzyłem suwmiarką odległość między rolką a uchwytem naciągu gdzie wkręcasz śrubkę m-6 do naciągnięcia rolki,ale pomimo tego sprawdzałem naciąg paska czy nie jest za bardzo napięty lub lużny.Dasz radę.Pozdrawiam.
to nie ma dla ciebie innej rady. JEDZ DO MECHANIKA Pewnie masz rację, ale wymieniałem rozrządy w różnych autach, fiatach, vw, oplach, audi. Chyba tylko we fiacie spotkałem się z rozrządem bez napinacza automatycznego ze wskaźnikiem. Ustawiłem na dwa palce i 90 stopni i było OK. Teraz pewnie zrobię podobnie - tak zresztą poradził mi mechanik, żebym...
Miałem kiedyś Punto i dokładnie takie samo tyle że mój był z 1995r i też 1.1 8V. Sam robiłem rozrząd z pompą. Nie przypominam sobie by naciąg paska a pierwszy raz naciągnąłem go naprawdę solidnie, powodował aż takie piski! Naciągnąłem pasek tak że ledwie o 1/3 obrotu dało się go wykręcić! Kolega w warsztacie jednak mnie poprawił. Nie miałem jednak takich...
schemat poprawny!; znacznikiem położenia dolnego kółka zębatego jest klinek osadczy na wale - ma się znaleść na przeciw przetłoczenia na bloku (prawie pionowo do góry); naciąg paska - na najdłuższym odcinku po środku nie może być możliwe skręcenie paska palcami o kąt większy niż 90 stopni
Jest klin, można robić bez blokady. Nacięcie na kole zębatym na wale korbowym na dole (pomalowane jakby flamastrem ;)), na wałku rozrządu jest nacięcie do góry, na pasku masz znaki, zgrywasz je z nacięciami na kołach zębatych. Naciąg paska Twoim przypadku albo na oko, albo przyrządem. http://sklep.intercars.com.pl/?towkod=55...
Witam, Zobacz tutaj: http://www.one-too.com/English/ventes.ph... Osobiscie uzywam NEWTEN (tajemnicze jednostki SEEM). We wspolczesnych silnikach nie mozna sobie pozwolic na napinanie na "oko i ucho" (juz nie drga i jeszcze nie spiewa). W wiekszosci przypadkow pasek jest przewidziany na 10 lat i 160 do 240 tys. km i nie tu miejsca na "mniej - wiecej"....
Nie znam biegle niemieckiego od strony technicznej. Dobrze ująłeś wyregulowany naciąg paska nie ma wpływu na moc. Dziś ciągnąłem osłony to się okazało że pasek luźny można było kręcić wałem tam i powrotem druga rzecz to dopiero mnie zdziwiła aby zablokować wałek rozrządu musiałem cofnąć trochę wałem po poluzowaniu starego paska dopiero szło wał oprzeć...
Witam, mam dość nietypowy problem z ustawieniem rozrządu w Peugeot 307 1,6 l 16V, 109 KM, rok 2001. 6 lat temu wymieniałem rozrząd, według serwisówki blokowałem wał i górne wałki, ściągałem, zakładałem pasek i znaki się zgadzały, a blokady trzymały. Wszystko po wymianie było OK. Niestety dałem później auto do mechanika, bo puścił simering, który był...
Czesc.Do właścicieli Daewoo Lanos 1.5/16v.100km.Czy trzeba korygować naciąg paska Rozrządu na rolce samonapinacz .
http://obrazki.elektroda.net/84_12536673... hmm...książka mówi że to co widać na powyższym rysunku ma być MGP ale tak nie jest,wszystkie tłoki są w jednej lini.pokręć trochę wałem,ustaw 1 tłok w MGP a powinno się pokryć malutkie wycięcie na kole z występem oznaczonym na rysunku jako 1. Jak to mówią nie patrz na książkę patrz na tłok :D Głowicę...
Witam. W żadnym przypadku naciąg paska rozrządu nie ma nic do temperatury komputera,pasek może się tylko szybciej zużyć jak będzie za mocno naciągnięty. Jeśli po pracy mechanika samochód odpalił i ponownie zgasł jak podniosła się temperatura należy sczytać błędy jakie się ponownie pojawiły i je naprawić , skasować pamięć błędów .Przyczyną gaśnięcia...
Czy sprawdzałeś naciąg paska rozrządu? Czy ustawienia kół wałka rozrządu i wału korbowego są zgodne z fabrycznymi(czy nie przeskoczył pasek rozrządu)?
Witam ponownie. http://obrazki.elektroda.pl/4295134000_1... Kupiłem "dumny" zestaw SKF. Każda część pochodzi z innego kraju. pompa wody - wybity znak SKF, pochodzenie nieznane napinacz: made in Canada, ale łożysko chińskie pasek: włoski rolka: francuska Widziałem kilka instrukcji wymiany rozrządu. Każda z nich potwierdziła Twoje domex32...
Jeśli po jakimś czasie piski ustają to sprawdź naciąg paska klinowego
P rzepraszam bicia już nie ma cały czas , w tym siedze , naciąg paska rozrządu jest nowy a sprężyna naciągająca pasek pompy z pod alternatora trzyma bardzo mocno . N ie mam pojęcia co to może być i czy pasek od pompy wodnej idzie nad czy pod kołem pompy , bo pasek ma nacięcia na stronie zewnętrznej i czy koło to powinno być gładkie czy mieć jakieś...
Trudno coś powiedzieć bez podłączenia komputera diagnostycznego i odczytania kodów błędów i obserwacji danych czasu rzeczywistego. Takie silniki są bardzo wrażliwe na precyzję ustawienia rozrządu (tylko i wyłącznie na blokadach i naciąg paska zgodnie z procedurą) O poprawności ustawienia rozrządu świadczy wartość podciśnienia w kolektorze ssącym na...
witam dzisiaj mojego kolegę spotkało nieszczęście gdyż jego autko w czasie normalnej jazdy nagle szarpło i było słychać wielki zgrzyt i zapaliły się kontrolki a silnik zgasł.... i teraz jest pytanie gdyż po stronie pasażera tak pod alternatorem na plastykch poleciał jakiś olej a silnika nie można uruchomić przy kręceniu rozrusznikiem obraca się pasekod...
czyli ściągam pasek i nakładam jak znaki górnego koła i dolnego będą na zaznaczonym miejscu i wtedy napinaczem regulować naciąg paska i kręcić w prawo ze sprzęgłem ?
Naciąg paska odpowiedni?
Dopiero sprawdzę jak kupie klin (na zapas ze dwa :D ) i dam znać, ale stożek na kole jest oki -może źle są wyregulowane linki (przy odpalaniu silnika trzeba wcisnąć pedał który luzuje naciąg paska silnik - przekładnia)
No to jest problem, nie dam rady zdjąć koła zębatego od paska rozrządu z wału brak ściągaczy itp.. Niestety nadal nie rozumiem jak działa naciąg tego łańcucha. Wg mnie nie ma żadnego naciągu po prostu wymienia się łańcuch ewentualnie koło i tyle w temacie po co piszą takie bzdury w tej książce. Mam plan aby rozłupać stary łańcuch i założyć nowy w ten...
Koło rozrządu trzeba zdemontowac,a na napinaczu paska jest znak jak ustawic naciąg paska,ale to reguluje się pompą wodną czyli nie powinno się nic zmienic po zdemontowaniu paska i założeniu tego samego.Obudowa termostatu to dwie śruby na klucz 13.
Zawsze możesz pożyczyć blokadę na jeden dzień i potem oddać np. w tychach pożyczają za 30zł po wpłaceniu kaucji. A i jeśli ktoś zmienia pasek i przed rozbiórką poznaczy farbką to ma duże szanse na powodzenie operacji ale jeśli potem odkręci koła zębate z wałków to jego plan legnie w gruzach. No i dochodzi jeszcze naciąg napinacza paska tą dziwną wajchą....
Witam sprawdziłem wszystkie blokady rozrządu i jest ok w kfu wał blokuje za filtrem oleju https://obrazki.elektroda.pl/1740962000_... https://obrazki.elektroda.pl/7372564000_... https://obrazki.elektroda.pl/9012774700_... znaki się pokrywają. Zauważyłem że jest straszny syf w filtrze oleju był nowy...
Pasek od rozrządu wymienia się zgodnie z zaleceniami producenta ( opisanym na nim przebiegu krytycznym ) bez względu na to czy wygląda dobrze czy nie. To tak na przyszłość rada. Istnieją przyrządy do pomiaru pasków ale raczej niepotrzebnie byś je kupował. Jak pękł pasek rozregulowywał się rozrząd zaworowy względem korbowodu. Tłok poszedł za szybko i...
Sprawdź naciąg paska. Tak jak podane w instrukcji dla twojego silnika. Po sprawdzeniu koniecznie załóż ponownie obudowę paska. Pod obudową nie będzie ciebie denerwował. :D
Alternator był wyjęty,wymieniłem łożyska,pasek i ...piszczy dalej :cry::?:....napinacz paska rozrządu ????????? Jak się do niego dobrać?? czy konieczne jest zdjęcie paska ? w serwisie Fiata nagadali mi o kompletnym demontażu rozrządu ?!Czy nie można wymienić tylko napinacza bez totalnej demolki rozrządu? Jeśli ktoś z szanownych forumowiczów to robił,proszę...
Napinacz z regulacją, czy napiecie paska reguluje się pompa wody? Prawdopodobnie masz zły napinacz. Powinien być napinacz bez mozliwości regulacji tzn. przykręcasz go do silnika, a naciąg paska ustawiasz na znaki na napinaczu obracając pompą wody. Mimo, że oba typy napinaczy da sie zamontować to nie powinny byc stosowane zamiennie.
w ACV kąt wtrysku można regulować przez zmianę naprężenia paska dolną rolką napinającą. Oczywiście po regulacji trzeba ustawić prawidłowy naciąg paska górną rolką. Domyślam się że przed awarią silnik pracował OK. Więc ściąganie lewego koła pasowego wałka rozrządu uważam za zbędne, jednak aby się upewnić czy silnik jest na znakach możesz zdjąć prawe...
Witam. W weekend biorę sie w końcu za zmianę paska rozrządu i napinacza. Czy mogę wymienić sam pasek i napinacz bez ruszania pompy wody (chodzi tutaj o naciąg paska poprzez pompe), bo różnie czytam i różnie jest napisane na forach i w książce. Jedni piszą ,że musze naciągac pasek poprzez obrót pompy,a inni ze sam napinacz naciągnie pasek... Chcę (oczywiście...
Nie napisałeś na którym kole przeskakuje.Sprawdź dokładni czy koła rozrządu nie są zbyt mocno wypracowane jak piszesz jest to kolejna zmiana paska ,szczególnie koło na którym pasek przeskoczył i oczywiście rolki na końcu prawidłowy naciąg paska.
pasek zjeżdża na jedną stronę i ociera się brzegiem o koło pasowe pompy załóź pasek odwrotnie jeśli nie ma oznaczonego kierunku nie do końca kojaże o jaki hałas ci chodzi ale sprawdź jeszcze naciąg paska na rozgrzanym - pewnie będzie napięty jak struna
Witam .Samochód Peugeot206 1,4i.Mam następujący problem. Po wymianie paska rozrzadu ,napinacza automatycznego i pompy wodnej - wszystkie podzespoły nowe. Nurtuje mnie ustawienie samego paska rozrządu po wymianie ,czyli po odpaleniu silnika . Pasek powinien przesuwać się po kole rozrządu centralnie środkiem. Jest tak dopoki nie odpali się silnika . Po...
Czy naciąg paska rozrządu, mimo że jest napinacz ma znaczenie? I należy ten napinacz odpowiednio ustawić? https://obrazki.elektroda.pl/1752583600_... Po to pewnie te "okienka", aby się zgrały. Jaki to jest pasek? Mnie kiedyś niemiłosiernie wył Continental, ale wyć może co innego, musiałbyś zdjąć pasek osprzętu. Ja u siebie stopki do...
Witam, po pierwsze tem, rosnie bo nie ma właściwego chlodzenia, czyli za niski stan płynu, lubi odparować woda, a glikol lub podobne obniżające tem krzępnięcia nie więc sprawdż stan, uzupełnij wodą najlepiej demineralizowaną, sprawdż ew, wycieki po zagrzaniu odczekaj chwilę i oglądaj ewent ślady wycieków, możliwe że wyciek jest z pompy(75%) przypadków...
Witam. Zębatkę kupisz w sklepie motoryzacyjnym od "komarka" (są rożne ilości zębów chyba 3 rodzaje) lub od ''jawki''(czeski silnik stosowany również w ogarach 200 tu zaczyna się od 11 zębów do 13 chyba) lub od "simsonka" (trochę większe zębatki około 16 zębów tez kilka rodzajów) na ten chiński silniczek jeśli chodzi o średnice wewnętrzną najbardziej...
Powiem tak, oddałem tak jak jest. Samochód trafił do mnie bo "ktoś" wymieniał pompę wody i przeciągną gwint na rolce napinającej, która po zdjęciu osłony była zupełnie luźna. Skutek był taki, że luźny pasek pewnie jeszcze szarpał za koła rozrządu i wszystkie 16 sztuk zaworów były powyginane, tłokom nic się nie stało. Przed złożeniem wszystkiego i po...
Zależy jaki producent paska. Każdy ma swój tester naciągu. Np. Gates ma ultradźwiękowy STT-1.
Pomogła regulacja naciągu paska rozrządu.
1,5 ząbka to bardzo dużo! Sugeruję sprawdzenie naciągu paska rozrządu a docelowo jego wymianę. Zobacz tu: http://pl.youtube.com/watch?v=OdjbIBN0Bo...
Doradzam zmieniać pasek rozrządu co 60 tysięcy km oraz min. co drugą wymianę paska - wymianę rolki napinającej. Ponadto przy okazji wymiany paska należy sprawdzić stan techniczny pompy wodnej, która służy również do regulacji naciągu paska rozrządu. W tym silniku uważa się je za awaryjne.
Sprawdż naciąg paska rozrządu. Czesto "jęczy jak jest za mocno napięty. Nara.
To masz dobrze zablokowane + czujnik naciągu paska powinien być. Teraz znalazłem dodatkowe potwierdzenie : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25...
Masz klucz dynamometryczny wychylny tzn. z wskażnikiem i podziałką ?? Czy nastawiany tzn. z ustawianym momentem siły (automat) Dokręcenie napinacza paska rozrządu a prawidłowe ustawienie naciągu paska rozrządu to dwie różne sprawy (dwa różne narzędzia) Napisz w jakim silniku chcesz dokręcić (czytaj przymocować) ten napinacz lub rolkę podtrzymującą??...
Dokładnie tak jak napisał kolega trans-serwis, w tym aucie jest rozrząd paskowy. Są dwa znaki na pasku rozrządu i po jedym na kołach zębatych (wału korbowego, wałka rozrządu). Pompa nie ma znaczenia, gdyż ona wytwarza tylko ciśnienie. Wtryskiwacze otwierane są elektrycznie, poprzez sterownik. Znak na wale jest widoczny po zdjęciu koła pasowego, z dołu...
Jednym kołem napędzane są dwie pompy najpierw olejowa jesli się nie myle a za nią wtryskowa byc może któraś zblokowywuje pasek powodując przestawianie się rozrządu mimo prawidłowego naciągu paska zębatego.
Kolego podczas jazdy własnie w tym modelu uruchamia mi sie kontrolka i brzeczek. czujnik czy pompa oleju do wymiany? A co z filtrem? Jaki on ma przebieg? I jak wygląda naciąg paska rozrządu? Grześ
[quote="wojciechjanusz"] Do samej wymiany paska nie musisz mieć trzpieni - od biedy można wymienić nieprofesjonalnie robiąc znaki na kołach i pasku, a potem przenosząc je na nowy pasek. Trochę obciach, ale trzeba sobie radzić. tak to lepiej nie radzić. (trochę warto dodać naciągu do sprężyny) a wiesz co to "czujnik naciągu paska rozrządu" np. STT-1...
naciąg paska rozrządu renault naciąg paska naciąg paska pralki
domofon prestige termet komin dioda gasnąć laptop
analizator spalin technik mechatronik warszawa
Komputer wyłącza się po podłączeniu karty graficznej Wypadanie zapłonu na 3. cylindrze Citroen C3 Picasso