masa tylnych lamp do duszy.
Od cewki ładowania daj plus na czujnik i od czujnika na lampę, masę daj na czujniku i po problemie ja tak robiłem stop od postaw i działa. :) Pozdrawiam.
Brak masy w lampie tylnej
Styk od świateł stopu to blaszka dociskana sprężyną - ten jest ok. Drugi styk to blaszka bez sprężyny, dociskana siłą swojego naprężenia - ona się łamie. Element jest rozbieralny - rozbierz i kuknij
na właczniku stopu musi byc (+ po wlaczeniu stacyjki )z włacznika idzie bezposrednio do lam tulnych przez złacze w progu zrób zworke na wtyczce i zobacz czy swieca
Może to Ci w czymś pomoże...
Podać + z akumulatora przez przekaźnik do automatu, a sterowanie z radia weź. 30 - wejście; 85, 86 - zasilanie cewki; 87 - wyjście; Na 30 +, na 87 + do automatu. 85 do masy, na 86 zasilanie z radia (+).
Czujniki działaja odwrotnie , jeden zwiera obwód ,drugi rozwiera. Jeden obwód światła drugi sygnał do ecu silnika. Podłącz je właściwie i będzie ok.
Wygląda jakgdyby się granaty kończyły. Ale możesz jeszcze sprawdzić czy wszytskie lampy hamowania się świecą po naciśnięciu hamulca.
(at)karabinwojna Światła stopu działają ? Bo może na ich przewodach jest zwarcie i napięcie w instalacji spada, a bezpiecznik zadrutowany na wartość 100A.
Takie "choinki" na światłach to często problem masy gdzieś w rejonie tylnych świateł ale może tez być jakieś zwarcie. Trudno ocenić zdalnie.
Przekaźniki po stronie pasażera mokre lub do wymiany. Pod bezpiecznikami czasami przecieka szyba pod uszczelką i jest mokro.
Ten wyłącznik działa tak, że przy naciśnięciu pedału hamulca zwiera grubsze piny co powoduje zapalenie lamp stop, jednocześnie rozwiera normalnie zwarte, cienkie piny, co daje informację do sterownika o naciśniętym hamulcu
Dodam że pomiar odbywa się dopiero po naciśnięciu hamulca.
Żółty przewód jest sterujący i masz tam ciśnienie w momencie hamowania. Naciśnij hamulec i wtedy powinieneś mieć tam ciśnienie
Sprawdź zaciski i klocki z przodu. Jak nic nie znajdziesz jedź na stację diagnostyczną na sprawdzenie przedniego zawieszenia. Kosztuje 20 zł. Jak na stacji w której robisz stale przeglądy- gratis.
Po naciśnięciu hamulca popuść odpowietrznik i zobacz czy będzie dobrze, może przewód elastyczny się rozwarstwił w środku, miałem już taki przypadek.
Witam, też mam błąd VCM 48 i po naciśnięciu hamulca gaśnie silnik. Czy ktoś to rozwiązał i ewentualnie co było przyczyną?
Dobrze ci działa zawór - ma puszczać cały czas powietrze na tylne gniazdo do przyczepy. W momencie naciśnięcia hamulca odcina powietrze ze sprężarki i łaczy gniazdo przyczepy z atmosferą (po prostu w momencie naciśnięcia hamulca odcina sprężarkę i spuszcza ciśnienie z węża do przyczepy). Tak to działa, bo w przyczepie jest zbiornik który służy do zasilenia...
Czy przyczyną może być zwarcie włączony kierunkowskaz w prawo i naciśnięciu hamulca robi zawarcie. To nie zwarcie tylko brak masy w prawej lampie z tyłu
i nie jest to wina hamulców, ponieważ przy minimalnej prędkości - nawet przy prędkości około 10 km/h kilkukrotne naciśniecie hamulca (pompowanie) powoduje podskakiwanie/przysiadanie tyłu. A wiesz kol że przypomina mi się podobny problem. i tam był rozwarstwiony przewód hamulcowy. bardzo podobny obiaw i tak jak napisałeś kilkukrotne naciśniecie hamulca...
Zobacz czy jak nie naciśniesz hamulca, drzwi też się zamkną! Wygląda mi to na funkcję domykania.
Naciśnij hamulec z podłączonym wakuometrem do cienkiego króćca na wężu podciśnieniowym, zobacz o ile spada i jak szybko pompa "robi" z powrotem podciśnienie
Swiatła stopu działają? Jak tak to uszkodzony czujnik stopu.
Nie wiem jaki masz ciągnik ale ciśnienie na złączu powinno być około 5bar. jak naciśniesz hamulec lub zaciągniesz ręczny to w złączu nie ma być ciśnienia.
Odpala normalnie żeby zgasić muszę wyjąć kluczyk i wcisnąć hamulec dziwne ale tak gaśnie Proponuję zacząć od odczytu błędów
Jak cofniesz klucz poza zapadke P to tak.
Stawiam na problem z masą. Sprawdź dokładnie tylne lampy, przeczyść styki.
Wymieniłeś tylko tarcze czy klocki też? Wszystko wyczyszczone nasmarowane? Skoro mówisz że dźwięk się nie zmienia po naciśnięciu hamulca to może coś źle złożone i obciera.
Klocek powinien troszeczkę dotykać tarczy, ale gdy na podnośniku zakręcisz kołem to powinno się kręcić. Klocek mimo że dotyka tarczy nie powinien unieruchomić koła. Dopiero po naciśnięciu hamulca klocki się zaciskają i unieruchamiają tarczę czyli koło.
Panowie, po przekręceniu kluczyka pod maską słychać charakterystyczny dźwięk taki sam lub bardzo podobny robi mi się jak wyjmuje bezpiecznik od świateł hamowania i taku sam po naciśnięciu hamulca .110 afn edit: po sprawdzeniu miernikiem kradzież prądu 0.39 + żarówki ok, czujnik stopu ok - cykanie przez chwilę jak na włączonym zapłonie.utrata prądu...
Też mam z tym problem ale jak już ustabilizuje obroty to trzyma, a energiczne naciskanie hamulca niewiele zmienia - zafalują może na grubość wskazówki na obrotomierzu. U mnie po trzykrotnym szybkim naciśnięciu hamulca na wolnych obrotach robi się on nieco twardszy (ale i tak nie ma nawet porównania do tego co jest na wyłączonym silniku), potem już bardziej...
U mnie kiedy kontrola świeciła i gasła po naciśnięciu hamulca to było wszystko ok ale kiedy gasła na stałe to już był tryb awaryjny . Zatem skoro odzywa się po naciśnięciu na pedał hamulca to nie musisz wymieniać czujnika - jest sprawny . Zasilanie "30" jest to standardowe oznaczenie bezpośredniego plusa z akumulatora (bez stacyjki) i jak pisałem powinien...
po prostu sprawdź ciśnienie na portach 2.3 i 2.5 w zaworze wielodrożnym- powinno być max. 8.5 bar, natomiast warto jest też sprawdzić jak jest połączony zawór wielodrożny- obszernie opisywałem to w poście gościa który miał problem z kompresorem i zaworem osuszacza jakiś miesiąc temu. ponadto: Tarcze i klocki powinny być ok, choć tylne klocki dość szybko...
serio nikt?
Po parokrotnym naciśnięciu hamulca dopiero puszczaj Sprawdź ciśnienie zasilania naczepy jeśli jest ok wygląda jakby jakiś zawór się zacinał jeśli usterka jest sporadyczna. Najlepiej podłączyć kompa i podejrzeć ciśnienia Dodano po 2 Napięcie na wyjściu ponad 24v i ponad 22v w innej Premium ponad 25v i ponad 23v. Zakres pracy modulatora to 18-32v.
Nie ma pod ręką schematu, ale wypalone styki stacyjki mogą dawać taki efekt. Zmierz napięcie przed i za stacyjką (np. na bezpieczniku od światła cofania) w momencie naciśnięcia hamulca i włączonym wstecznym biegu, zobacz czy się różnią i o ile.
Jeśli faktycznie po naciśnięciu hamulca rusza to obstawiam złą synchronizację faz z hallami
Po naciśnięciu hamulca to akurat ci się załączy napęd.
Wyczyszcze albo kupie nowe . Dzięki
Problem rozwiązany. Rozłączył sie wężyk od tylniego spryskiwacza na wysokości przelotu pod dachem i zalało jedną z trzeh wtyczek które są po lewej stronie na wysokości tylnej półki za tapicerką. Dzięki wszystkim za wskazówki.Zamykam temat.Pozdrawiam.
Jaki jest hamulec ręczny? Jeśli skuteczny to wystarczy odpowietrzyć układ, jak nie to całkiem możliwe że nie działa regulator "kasujący" luz między szczękami a bębnem. Dokładniej chodzi o klin zaznaczony na obrazku: https://obrazki.elektroda.pl/2772212300_... Normalnie po naciśnięciu hamulca roboczego powinien on wejść w szczelinę...
Nie, poszukaj było opisywane wiele razy jak podać błędy. Musisz je wymigać na tym panelu diagnostycznym.
Dziwna skala 0.2 gdy przy naciśnięciu na hamulec jest 60-100bar. Generalnie z czym problem?
Przekaźnik sprawny (podmieniony) , podczas pomiarów bezpiecznik 25 zachowywał się dziwnie (było napięcie i znikało) po jego wymianie stop zaskoczył i pracował poprawnie (dziwne bo to bezpiecznik niezwiązany z awarią -fuel beam ..-). Teraz kolega dzwonił z trasy że nie działają mu wycieraczki :)) , a taki zachwalany sprzęt -volvo- Mam pytanie ; w którym...
Witam , mam podobny problem , czy rozwiązał Pan problem ?
Hmmm, no faktycznie nieporozumienie! Ale przepisy ZABRANIAJĄ wyłączenia sygnalizacji świateł stop po naciśnięciu hamulca! Brak tej sygnalizacji może być podstawą dla zatrzymania dowodu rejestracyjnego (nie mówiąc o mandacie)! Myślałem, że Ci chodzi o zaświecanie wspólnej kontrolki dla świateł przeciwmgielnych i stopu, do tego ten właśnie układ na 2...
Witam. Jest o tyle dziwne że leci dopiero po zaciągnięciu hamulca ręcznego Czy zaciągasz "ręczny" w samej naczepie czy w ciągniku? Ręczny w ciągniku to to samo co nożny czyli zawór dwudrożny nie ma na to wpływu. Witam Jeśli po naciśnięciu hamulca zasadniczego powietrze nie uchodzi przez odpowietrznik to do wymiany siłownik. Jeśli wyciagniesz czerwona...
Jak dobrze pamiętam, to modulatory nie mają stałego zasilania. Podaje je ECU EBS wtedy kiedy potrzeba (naciśnięcie pedału hamulca). Możliwe że sam modulator jest uszkodzony i przeciąża sterownik. Diagnostykę robiłeś? Jakie błędy?
Spalona ktoras zarowka lub brak masy w tej lampie.
Na zasadzie rezystancji sygnał napięciowy... pomiar odbywa się w momencie naciśnięcia hamulca i wtedy jest interpretowany poprzez ecu.
Witam. Dziękuję za zainteresowanie tematem. Ikona hamowania na wyświetlaczu pojawia się po naciśnięciu hamulca, po zwolnieniu znika, tak samo odcina zasilanie z koła po naciśnięciu hamulca, podczas działania silnika elektrycznego, manetka gazu działa w drugim rowerze bez zastrzeżeń, zakupiłem tester do halotronów, powinien przyjść dzisiaj, ,ma tam...
podaj ro produkcji księżnej bo od 95 został zmieniony system hydrauliczny ale mniejsza z tym pod samochodem z przodu i z tyłu są takie "konektory" które ustawiają wysokość samochodu one są z tworzywa i często spadaj z kulki na których są one osadzone tam też ustawia się wysokość może też byś od zastałego "konektory" tak że musisz wejść pod samochód
Takie coś cię pojawia. Auto z rynku krajowego.
Na czujnik chyba powinny być 2 zasilania, czujnik na 4 piny?
brak masy w lampie, wyczyść kostkę połączeniową wchodzącą do lampy, i na wyłączonych światłach spróbuj podgiąć piny łączące i oczyść je, możesz spryskać preparatem do złącz elektrycznych typu kontakt.
Ten bezpiecznik zasila jeszcze wyłącznik ASR jeżeli jest w tej opcji. Sprawdź czy po spaleniu lub braku tego bezpiecznika masz światła STOP. Pytanie 1. Pali bezpiecznik tylko na chodzącym silniku? A może po pewnym czasie gdy jest na zapłonie lub po naciśnięciu pedału hamulca. 2.Czy ten model ma tzw.zwalniacz TELMA (retarder-potocznie), który też zasilany...
[15] czyli +12V po stacyjce oraz pedał hamulca. Przekręcisz stacyjkę i pierwszy raz naciśniesz pedał hamulca - zablokują się drzwi. Wyłączysz zapłon - drzwi się otworzą. Oczywiście musisz samodzielnie wykonać układ, który taką "logikę" realizuje.
sprawdzałem wszystko i wygląda, ze jest dobrze, poza tym puściłem kablem od akumulatora masę do lampy i nadal to samo. napięcie na żarówce wzrasta, gdy wcisnę hamulec, lub coś włączę, co prawdopodobnie jest zasilane prosto z akumulatora. dzięki za odpowiedź
Kabelek ma być podłączony do wyłącznika przy dźwigni hamulca. Podłącz i będzie działał rozrusznik, ponieważ do jego działania konieczne jest naciśniecie przedniego hamulca.
sprawdź, czy pojawia się napięcie na przekaźniku stopu po naciśnięciu pedału hamulca. W zaworze hamulcowym jest mikrowłącznik, który przestaje działać (bardzo rzadkie przypadki). Żeby szybko sprawdzić zawór, podłącz inny. Zdarza się też, że gniją przewody przy wtyczkach do zaworu hamulcowego. Pozdrawiam
bez zapłonu włączonego światła STOP powinny działać po naciśnięciu hamulca tak czy nie ? Każdy wyłącznik świateł stop (nieważne, czy mechaniczny, czy elektroniczny) ma 2 styki, jeden zwierny i drugi rozwierny NO i NC, jeśli styk NO ma zasilanie i działa prawidłowo to po naciśnięciu hamulca światła się zapalą (bez zapłonu), natomiast jak NC nie ma zasilania...
Dzień dobry, Panowie, proszę o pomoc. Jestem posiadaczem Ostrówka. Podczas jazdy usłyszałem ledwo wyczuwalne puknięcie. Teraz koparka, jak wciskam gaz, nie jedzie. Rusza dopiero przy naciśnięciu hamulca. Dolałem płyn hamulcowy, ale kompletnie nie mam pojęcia, co mogło się stać. Jakieś rady? Dziękuję z góry, Tomek
Tak, usterka jest w obrębie kostki przy lampie. Przydałby się schemat. Masz próbnik napięcia, taki zwykły, z żarówką 12V? Żółto-szary to plus idący z modułu GEM (z przodu samochodu) tylko do 3-ciego światła stop. Czarno-biały to masa (wspólna dla lamp i 3-ciego stopu). Plus dla głównego stopu to fioletowo-brązowy. Podłącz próbnik z żarówką między żółto-szary...
Najprościej będzie odkręcić przewody od złącz z 2 na początku (21 22 itp.) to są wyjścia. I sprawdzić po naciśnięciu pedału hamulca w którym momencie pojawi się ciśnienie. Zanim jednak zaczniesz sprawdź co napisał darfur5. Powodzenia!
Witam wszystkich. Nurtuje mnie taki problem.. kupiłem takie oto lampy do jazdy dziennej [url=http://www.tuning-world.pl/img/p/13... podłączyłem 3 kabelki i problem jest następujący. W momencie naciśnięcia pedału hamulca w jednej lampie gasną 3 z 5iu diod, po czym za moment znów lampa świeci. Druga lampa jest ok. Postanowiłem reklamować,...
Jak naciśniesz hamulec to zaświecają się pozycyjne ze stopem?
witam naciśnij hamulec,naciśnij reset na liczniku i włącz zapłon i poczekaj...
Zauważyłem że lewa lampa i jej światło stopu jak by ciutkę słabiej świeciło. Może to tego wina? No to wypadałoby sprawdzić. V.
Sprawdź czy dźwignie przy zaciskach, tam gdzie jest włożona linka opierają się o ograniczniki. Może masz zbyt mocno ręczny naciągnięty i przez to się grzeje. Możesz ściągnąć zaciski i zobaczyć jak kręci się tarcza z piastą, jak bez oporów to wkładasz klocki. Mają się swobodnie poruszać w jarzmach. Potem zacisk. Po przykręceniu też ma się swobodnie je...
Witam, podpinam się do tematu, lecz u mnie jest taki problem, że po zakodowaniu, po naciśnięciu hamulca świeci się stop i kierunkowskazy. Podpowie ktoś, który kanał trzeba zmienić i na jakie wartości?
Zamiast dywagować i zgadywać zawsze lepiej jest odrysować schemat "z natury", i wtedy sam się komponuje się taki schemat: http://obrazki.elektroda.pl/6172697200_1... Dioda świeci przy każdym naciśnięciu pedału hamulca. Ilość zwojów jest prawdopodobnie tak dobrana, że przy spaleniu jednej żarówki, LED nie świeci przy naciśnięciu pedału....
wiatm, sprawdz czy czujniki nie sa zabudzone, lub czy nie doatł sie tam jakis paproch. yaqt
Najprościej to użyć ten obwód z kontraktonem do sterowania światłem stop, równolegle do światła stop należy umieścić przekaźnik, który będzie zwierał/rozwierał (w zależności co robi kontrakton po naciśnięciu hamulca) obwód sterownika silnika.
Witam kupiliśmy hulajnogę jakąś chińska marki Kugoo Kirin S3 Pro, 250W... Hulajnoga nie posiada gwarancji kupiona okazyjnie .... Wszystko jest fajnie śmiga fajnie przyspieszenie super ale problem jest z hamulcem a mianowicie... ona ma hamulec elektryczny wbudowany w koło i po naciśnięciu hamulca praktycznie nie hamuje.. choć pali się lampka że hamuje...
I co dalej z mam zrobić żeby przyczepa czarowała dopiero po naciśnięciu hamulca w ciągniku
Robienie wiązki ABS nie musiało mieć z tym nic wspólnego, choć mogło. Szukaj zwarcia, od alternatora do bezpieczników i dalej, albo daj to elektrykowi. Odłącz wtyczki zaworów ABS przy kołach, a nawet moduł ABS, i sprawdź efekt, jak będzie OK to daj tą serwisową robotę do reklamacji. Chyba że chcesz spalić auto. :)
No to sam sobie odpowiadam: Z obwodu świateł Stopu idzie sygnał do komputera o rozpoczęciu hamowania, żeby wyeliminować przypadek jednoczesnego nie zamierzonego naciśnięcia pedału hamulca i gazu sinik nie reaguje na położenie potencjometru gazu i przechodzi do wolnych obrotów. U mnie szwankował potencjometr gazu i po naciśnięciu hamulca obroty stabilizowały...
Sprawdzałeś probówką napięcie w kostkach lamp po naciśnięciu hamulca?
Sprawdź czy cewka w przekaźniku ma stałe zasilanie po zapłonie +24 V (z bezpieczników), czy też czy dostaje masę przy naciśnięciu pedału hamulca (w zaworze hamulca nożnego jest wyłącznik który łączy "minus " cewki przekaźnika z masą co powoduje włączenie przekaźnika ?
Sprawdź wyłącznik stop próbnikiem z żarówką, ma mieć 2 zasilania i jeden styk normalnie zwarty a drugi rozwarty, po naciśnięciu hamulca stany wyjść mają się zmieniać na przeciwne
Gdzie mam szukać tego modułu Za schowkiem. po kilkunastu sekundach wraca do zera Przy naciśniętym hamulcu?
Witam U mnie pomogło naciśnięcie hamulca i przy naciśniętym dziesięć razy nacisnąć przepustnicę aż usłyszyć da się sygnał dźwiękowy. Przekłamuje na liczniku prędkość po tym zabiegu. Dziękuję za info
Witam. Kolego Szogun te cujniki działają na 12V, pin 44 to włącznik świateł stop, pin 20 informacja dla sterownika o naciśniętym pedale hamulca, pin 17 wciśnięty pedał sprzęgła.
Witam, troszke mam problemów z tym autkiem- klejny z nich to czesto się zdarza że gdy nacisne pedał hamulca to zamiast stopu swiecą ciągłym sygnałem wszystkie kierunki(znaczy sie z tyłu oba, bo z przodu niestety niesprawdziłem), i jarzą sie kontrolki od obu kierunków. i problem tkwi w tym ze raz jest dobrze a raz nie. I jeśli "wszytko działa poprawnie"...
Witam i na początek życze w nowym roku wszystkiego najlepszego dla wszystkich kolegów z tego forum.Mam pytanie w samochodzie moim mam zamontowany alarm i od jakiegoś czasu jak naciskałem pedał hamulca uruchamia się alarm gdy nacisne drugi raz alarm gasnie.W domu znalazłem pudełko i schemat dopatrzyłem się że masa jest podłączona pod czujnik stopu i...
Nieprawidłowo zmostkowłeś zasilanie świateł stop . Przy pedale hamulca masz podwójny przełącznik,jeden dla stopu drugi dla sterownika silnika i modułu ABS.
gdy wciskam stop to sie on bardziej nie podswietla Czy w twoim aucie stop ma osobne żarówki, czy są to te same co pozycyjne które mocniej świecą po naciśnięciu hamulca?
Nie wiem kolego jak tam robisz, ale przejrzałem jeszcze raz na zdjęcie i jeśli po zdjęciu bębny nadal linka ręcznego jest zaciągnięta to jest źle i to widać na zdjęciu, że linka ręcznego jest naciągnięta. Spróbuj popuścić hamulec ręczny na lince i kilka razy naciśnij pedał hamulca co powinno się wyregulować i dopiero po tym można linkę naciągnąć.
Czy działa Ci serwo (wspomaganie), a jeśli nie i pedał hamulca jest "twardy", to będzie słabszy efekt hamowania. Naciśnij pedał hamulca i uruchom silnik, jeśli odczujesz opadnięcie pedału, to będzie znaczyć, iż serwo działa. Czy nagle hamulce osłabły, może masz zapieczone cylinderki (szczególnie) w przednich kołach - sprawdź.
Jak naciśniesz hamulec, nie zapalają się przypadkiem światła pozycyjne?
Albo prowadnice albo rozpieraki w bębnach z tyłu źle ustawione. Zaciskaj kolejno przewody elastyczne na kołach to przy naciśnięciu na pedał hamulca poczujesz, że jest od razu twardy, tak najszybciej zlokalizujesz gdzie masz usterkę.
niestety nie posiadam ciagnika rolniczego ;) a co do regulatora to mam starego typu, mechaniczny więc jest osobno :) a jasli chodzi o to zakręcenie prądnicą to nie koniecznie musi się to udać bo u mnie było spalone 80% uzwojenia na stojanie więc nie wszystko, co do prądnicy w ciągniku to od pewnego czasu się zastanawiam czy nie lepiej byłoby zamontowac...
Po wlaczeniu zaplonu zawsze jest bremslicht. Po naciśnięciu hamulca powinien zniknąć.
Normalne zachowanie. Wrzucasz D albo (R) przy naciśniętym hamulcu, skrzynia włącza przekładnię, konwerter na wolnych obrotach przenosi moment obrotowy - a jakiś tam jest, skoro na wolnych obrotach auto się toczy - i cały blok napędowy napręża poduszki. Jak miałem merca A klasę, to on dopiero "zatrybiał" przy puszczeniu hamulca, stąd szarpnięć nie było.
Tak jak przedmówcą plus banalna, ale często zapominają sprawa woda w zbiornikach.
Dziękuję za podpowiedź. Nie ma wycieku. Po naciśnięciu hamulca ciśnie spada i jak trzymam hamulec to wzrasta do momentu naciśnięcia ponownie. Ktoś mi podpowiedział, że to zawór ograniczający, regulujący ciśnienie.
Weźmy pod uwagę typowy ciągnik rolniczy Ursus C 360 z jednoobwodowym/ jednoprzewodowym układem pneumatycznym z typową dla niego przyczepą 3,5t.Złącze w tym układzie ma funkcję zasilania i sterowania.Podłączasz przyczepę i czekasz aż sprężarka napompuje układ przyczepy, układ jest pełny.Naciskasz pedał hamulca - na złączu nie ma ciśnienia i jest hamowanie...
Dzięki za schemat, plusy na czujniku są i po naciśnięciu hamulca wychodzi z niego sygnał.
(at)ElektrodaBot Zetor Proxima po naciśnięciu hamulca ucieka powietrze co jest nie tak
gaśnie naciśnięciu hamulca naciśnięciu matrycy kierunkowskazów naciśnięciu
plamy upadku magneśnic wirnik tomtom traffic
kemppi minarc polonez chłodnica
Niedomykające się drzwi w Peugeot 1007 - przyczyny i rozwiązania Odblokowanie komunikatu "Blokada na" w Kospel PPE2