Chciałem się podzielić z innymi przeróbka przegubów kulowych tj sworznie końcówki drążków etc. Już kilka lat temu zmienialiśmy sworznie w kia cee'd 2009 na firmy chyba NTY co się okazało te sworznie mają oryginalnie montowane kalamitki https://obrazki.elektroda.pl/6740438800_... Jakieś 3 lata temu przerobiliśmy wahacze BMW aluminiowe...
Twoje odpowiedzi są wg mnie najbardziej rzeczowe w tym temacie! Czy mechanik w Krakowie wyjaśnił związek przyczynowy między uszkodzeniem głowicy (wypadaniem gniazda zaworowego), a nadmiernym zużyciem oleju? Czy możesz podać namiary do tego warsztatu? (adres). I jeszcze jedno pytanie: od jakiego stanu licznika borykałeś sie z takim zużyciem? Witam Jeśli...
kolego krisbrumm mam takie pytanko czy wogole jest jakis miesiac tydzien w 2008r po ktorym mozna byc w 100% pewnym iz auto nie bedzie obarczone problemem nadmiernego zużycia oleju ? czy dotyczy ten problem takze aut z 2009r ?
No szarpanie to skrajność, ale te ciągłe dolewki oleju już wymagały reakcji. Według producenta problem nadmiernego zużycia oleju w silnikach 1.2 PureTech Turbo może mieć dwie przyczyny: w wersjach Euro 6.1 produkowanych od kwietnia 2014 r. do lipca 2018 r. jest on związany z przepuszczaniem oleju przez pierścienie tłokowe, które występuje w szczególności...
takiej ilości paliwa nie byłby w stanie przepalić - masz gdzieś dziurę na przewodach albo pękła membrana w pompce paliwa i masz już dużo za dużo oleju w silniku
Uszczelka byla zmieniana razem z rozrzadem. Ale za to od kilku miesiecy wystepuje nadmierne zuzycie oleju (okolo 1l/1500km). Zadnych wyciekow nie widac (gdy wywiewalo uszczelke bylo wyraznie widac kropelki plynu chlodzacego na kadlubie silnika).
W trasie, przy płynnej jeździe powiedzmy około 100km/h, spalał 5,5 benzyny. Potem jak miał gaz to 8 litrów LPG. Generalnie bardzo wdzięczne auto. Jak go kupiłem to na liczniku było 77 tys.km, wg książki 177 tys. bo licznik nie miał cyferki od setek. Dziś właściciel ma przeszło 350 tys. Kolega jeździł codziennie do pracy 95 km przez wiele lat. Nawet...
Po przemyśleniu Analizy Spalin doszłem do wniosku że ten wynik może być skutkiem przepalania oleju którego pozostałość jest dopalana w katalizatorze Zwróć uwagę czy przypadkiem po przegazowaniu z wydechu nie wylatujeą ciemne spaliny szczególnie przy zimnym silniku jeśli tak to przyczyna leży w nadmiernym zużyciu oleju,uszczelniacze-sprawdz też ciśnienie...
Nieraz sama wymiana panewek nie przynosi żadnego rezultatu z powodu nadmiernego zużycia wału.
Bezpośrednio - nie ma, tylko taki styl jazdy prowadzi do jego przedwczesnego zużycia.
A śmierdzą te spaliny palonym olejem (taki charakterystyczny zapach starego diesla)? Jeśli tak, to oznacza że Twój silnik spala duże ilości oleju - albo rozpadł Ci się uszczelniacz zaworowy, albo rozpadł się pierścień zgarniający olej. W każdym razie do sprawdzenia głowica - tak czy owak wymień wszystkie uszczelniacze (bo to tanie). A jeżeli to nie...
Jeżeli wyrzuca olej na sprzegło to świadczy o nieszczelności na odrzutniku oleju na wale korbowym, a nieszczelność ta jest spowodowana nadmiernym zużyciem wału korbowego i panewek głównych, to jest też powód spadku ciśnienia na rozgrzanym silniku. Wał trzeba do szlifu i nowe panewki.
Zobacz jaką klase oleju,gestosc i lepkosc zaleca producent silnika.Reszta zalezy od ilosci kasy.Lepiej kupic tanszy olej syntetyczny ale jak bedziesz miał juz przecieki i nadmierne zuzycie to czas na zmiane gestosci oleju.
Albo coś kręcisz albo coś niedokładnie określasz. Jeszcze nie spotkałem się z sytuacją, żeby silnik żłopał oliwę na krótkich dystansach, turlając się jak dziadek na pogrzeb a na trasie dostając w piz.......e pracował normalnie, bez zużycia oleju
Nieco odkop ale temat dość uniwersalny... Pół litra na 10 000 przy używanym ileś tam lat silniku turbo z pięcioma cylindrami to kosmetyczny pobór. Nie warty wspomnienia chyba, że ktoś jeździ jak emeryt. Bo wiele od stylu jazdy jednak zależy. Częste wychodzenie z dołu obrotów na wysokich biegach na np. autostradach powoduje zwiększenie konsumpcji oleju....
w niektórych transformatorach wymuszone obiegi oleju, a wtedy obieg zapewniają pompy zbliżone budową do obiegowych c.o. a zatem o panewkach smarowanych czynnikiem, który przetłaczają A w centralnym ogrzewaniu woda jest czynnikiem smarującym. Dlaczego zatem nie stosuje się jej, do smarowanie silników spalinowych? Jakoś podobciążeniowe przełączniki zaczepów...
Witam Skoda fabia 1,2 htp z instalacją gazową i 240k przebiegu. Problem z CO którego ma 1,253 przy normie max 0,2. Wymieniłem przed badaniem sondy, czy problem jest w kat. czy w przepływomierzu? Bierze ok. 1l oleju na 1000 km przy jeżdzie autostradowej w ruchu miejskim znacznie mniej. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Pojazd: Skoda...
Ja mam P307 z silnikiem 1,4 88KM. Brał lekko 0,5-1l/1000 km. Na nieszczęście pękł pasek rozrządu (jeśli była napisana prawda na etykiecie to wytrzymał niecałe 50tys w 3 lata). Zrobiłem remont głowicy wraz z wymianą uszczelnień zaworów. Teraz od wymiany do wymiany brak widocznego zużycia oleju 5W40 (przez 40 tys km)
Trochę trudno to ogarnąć. Czytam, że przed awarią silnik zużywał niewiele oleju. Skoro głowica przygotowywana przez "dobry zakład" to niby dobrze przygotowana. W układzie korbowo-tłokowym nic nie zmieniło się. Rozumiem, że nie stwierdzono nadmiernego lub awaryjnego zużycia cylindrów. Nic nie piszesz o dymie lub oleju na wydechu. Czyli chyba krasnoludki....
witam, a przebieg tego silnika?, moze byc od nadmiernych luzów w układzie korbowym do zaciecia zaworu przelewowego poprzez zuzycie pompy, powodzenia
Kolego - informacji udzielił Ci Rycho. Jak to się stało, że nowy pojazd stracił olej, może jeździłeś bez oleju i zatarłeś silnik. Sprawdź wizualnie, czy silnik ma wycieki oleju i ewentualnie skąd. Może tzw. odma jest niedrożna i olej wyciekł przez uszczelniacze silnika. Problem z uruchomieniem silnika, brak mocy, ubytek oleju i nadmierne dymienie może...
Witam MAN TGX 18.480 2010R. Przebieg 1mln(u mnie od 680tys) Od jakiegoś czasu dostrzegłem nadmierne zużycie oleju, dotychczas poziom zużycia utrzymywał się na ilości 4-5l/50tys km przy ciężkiej pracy, więc nic nadzwyczajnego a teraz 1,5l/2tys km. Olej wymieniam co 50tys od kiedy go mam. Zalewam go olejem Texaco Delo 10W40(M3477) Z objawów - nie dymi...
Współczesne silniki z wtryskiem bezpośrednim mają problem z nagarem po części z tego powodu, że wtrysk bezpośredni nadmiernie wychładza silnik (drugą składową jest pobierany olej). A niby gdzie się ten nagar odkłada? W jaki sposób wtrysk direct wychładza silnik? Ideą bezpośredniego wtrysku paliwa, jest możliwość budowania mieszanek uwarstwionych -...
W normie zużycia oleju się mieści więc to nie olej zapycha ci FAP. No chyba że lejesz zwykły olej zamiast specjalnego nisko popiołowego. Ale i tak powinien to wypalić, jak jeszcze dodałeś zacięte kierownicę na turbo, to jestem bardziej za PSJ i to ci zapycha filtr.
To że pali na dotyk ,nie musi oznaczać,że silnik jest w 100% sprawny. Może tak być,że sprężanie w cylindrach jest jeszcze duże (odpowiednie ,dla danego silnika), a uległy zużyciu(z jakiegoś powodu)pierścienie olejowe. Wtedy samochód będzie zużywał olej(spalał)w nadmiernych ilościach.
Za bogata mieszanka to po pierwsze. Zmywa Ci film olejowy z gładzi cylindra oraz rozcieńcza olej. Tak więc może to być w konsekwencji przyczyną zużycia pierścieni/cylindra i spalania oleju. Sadza na świecy powoduje przebicie i stąd konieczność wymiany świecy. Już nie wspomnę o sadzy w "kominie" i nadmiernych wydatkach na paliwo, które jest marnowane...
Zależy co rozumiesz przez kończy się silnik. Podstawa to pojechać do dobrego mechanika który oceni jaki jest stopień zużycia silnika. Szkoda że mając zdjętą głowicę nie postarałeś się o pomiary zużycia gładzi cylindrowych, a zakładając głowicę nie pokusiłeś się o wymianę uszczelniaczy zaworowych i sprawdzeniu i przeszlifowaniu zaworów. Silnik nie jest...
Wielu pisze o możliwości przegrzania silnika i wynikajacym z tego zwiększonym zużyciu oleju. A czy można dość ogólnie ustalić co odpowiada za zwiększone zużycie oleju w takim przypadku (uszczelniacze, pierścienie itp.) i dlaczego (twardnienie, pękanie itp.)?
Czyściłem ten zawór EGR środkiem WD40, ale to nic nie dało-co jakiś czas łapie się ten błąd. Inna sprawa to zużycie oleju. Auto na dziś ma 32 tys. km. Podczas ostatnich 10 tys. zużycie oleju to prawie 3 litry!!! Walka z serwisem nic nie dała, a dziś jest już po gwarancji. Czy inne egzemplarze są też takie beznadziejne? Czy można coś zrobić z tak wielkim...
Przy rosnącym zużyciu oleju należy podejrzewać zły stan pierścieni tłokowych. Aby to stwierdzić należy zmierzyć ciśnienie na poszczególnych cylindrach na zimnym silniku. Jeżeli będzie niskie to dla pewności sprawdzić szczelność zaworów a potem niestety pomiar luzów na zamkach pierścieni.
EGR - zawor recyrkulacji spalin. EGR jezeli popuszcza jest do wymiany, jezeli lubisz zabawe mozesz wyczyscic i za miesiac bedziesz robil to samo, w dwoch slowach: do wymiany. Jezeli olej zanjduje sie w dolocie tzn. ze lozyska w turbosprezarce nadaja sie do wymiany, do calego zestawu dochodzi odma oczywiscie i teraz w zaleznosci od silnika jaki masz...
Witam. Chciałbym zapytać na jakiej zasadzie działa autodiagnostyka kontrolek w nowych zestawach wskaźników, konkretnie chodzi mi o to że lampki świecą się przez kilka sekund po przekrećeniu stacyjki a następnie gasną (np kontrolka zbyt wysokiej temperatury silnika, zużycia klocków hamulcowych itd). W polonezie caro ten system jest rozwiązany w ten sposób...
Kolego przy takim zużyciu to silnik powoli się kwalifikuje do remontu. Na pierwszy ogień uszczelniacze zaworowe a jak to nie pomoże tylko remont. Posprawdzaj ciśnienie na tłokach, a co do wymiany to uszczelniacze zaworowe i pierścienie. A na niebiesko nie dymi czasami.
Wózki może i są mało awaryjne ale jeżeli np. padnie sterowanie silnikiem napędowym to przypuszczam, że koszt wymiany sterownika będzie wahał się w granicach kilku tysięcy PLN oczywiście w serwisie Still-a. Jeżeli chodzi o UDT to inspektorzy sprawdzają wózki pod kątem wycieków oleju, swobodnego opadania masztu pod obciążeniem, nadmiernego zużycia wideł...
OLej w dolocie świadczy o zużyciu turbo i prowadzi do ubytku oleju z silnika i zakleja zawór egr przez co on sie zacina(skutek dym z wydechu)należy sprawdzić luz na łożyskach turbiny jak jest nadmierny turbina może pogwizdywać i wtedy nadaje się do regeneracji.Zatkana odma także prowadzi do dymienia i spalania oleju gdyż nie ma należytego odpowietrzenia...
Witam Tak przeglądając sieć znalazłem taki ciekawy artukuł na ten temat. Oto pare zdań z tego artykułu: O działaniu świecy zapłonowej można twierdzić na podstawie jej oględzin, dokonanych krótko po zatrzymaniu pracy silnika. Przed badaniami pojazd powinien przejechać odcinek ok. 10 km ze zmienną prędkością w zakresie średnich obciążeń silnika, z wyłączonym...
Jeśli kolego masz taki lub bardzo podobny osuszacz jak poniżej to ciśnienie obniżysz odkręcając tę śrubę na imbus o kilka obrotów. http://obrazki.elektroda.pl/1658087200_1... Niestety te zawory są bardzo wrażliwe na wszelkie zanieczyszczenia w układzie pneumatycznym, jeśli sprężarka np "pluje" olejem po pewnym czasie olej ten zamienia...
1. Odpiąć odmę od kolektora dolotowego. 2. Otwór w kolektorze zaślepić. Do tego celu można użyć korka po winie. Ważne aby był na tyle duży aby nie wpadł tudzież nie został wessany do środka (o zgrozo !!) i tak dobrze zamocowany aby w żadnym wypadku nie wypadł. 3. Odpiętą odmę przedłużamy odpowiednio dobranej średnicy wężem olejoodpornym (najlepiej lekko...
Wg mnie troche za duze zuzycie oleju jak na uszkodzone uszczelniacze zaworow. Nie napisales przebiegu ani na jakim oleju jezdzisz. Mysle ze bez remontu kapitalnego sie nie obejdzie i nie wystarczy zmiana pierscieni ale musisz wykonac takze szlify. Najlepiej jest jak sciagniesz glowice i zobaczysz w jakim stanie sa cylindry czy sa na nich ranty. Jesli...
Silnik do remontu, tym razem prawdziwego, a wątek do zamknięcia. Dla ścisłości - te pozatapiane w tłokach kawałki metalu, o których słyszał kolega ftp.kowal to tzw. wkładki dylatacyjne - mają zapobiegać deformacji i nadmiernemu rozszerzaniu się tłoka przy wzroście temperatury. Tłok załozyć odwrotnie da się jak najbardziej, niestety silnik nawet jeśli...
W wielu serwisach samochodowych w Polsce mechanicy wprowadzają użytkowników samochodów w błąd twierdząc, że nie wymienia się oleju w automatycznej skrzyni biegów. Powoduje to, że właściciele samochodów korzystający z usług takich serwisów często wielokrotnie przekraczają przebieg, przy którym powinna być przeprowadzona wymiana oleju. Często wymagany...
Witam. Mam problem z wyskakującym błędem P2188 system za bogaty na biegu jałowym. Wymieniłem sondę lambda, ale nic to nie dało. Sprawdzalem tez wzrokowo węże na silniku oraz przeciścilem przepustnicę. Co sprawdzać/robić dalej? Dodam że silnik pracuje normalnie, nie zauważyłem nadmiernego zużycia paliwa. Po skasowaniu błąd wyrzuca ponownie kontrolkę...
Dzięki za wszystkim za odpowiedzi, myślę, że to wyjaśnia temat. Jeszcze jedno - zalewanie pozwala ci zmniejszyć wymiary stosując większe upakowanie, zalewać można też czymś co da się usunąć - konstruktorzy HV często zalewają olejem, jeden pisał że używa parafiny (bo po zastygnięciu nie wyleje, nie trzeba uszczelniać), są też masy silikonowe do zalewania...
->Janek Bień Jakoś zupełnie nie mogę sobie wyobrazić uszczelnienia na trzonku zaworu bez uszczelniacza, szczególnie w "kredensie" przy znacznych rozrzutach pasowań. Co do innego stopnia sprężania to w większości fiato-pochodnych zmieniano go przez zmianę kształtu denka tłoka(np silnik do benzyny LO78 ze stopniem sprężania około 8 ma poprostu płaskie...
Zabierałem się jeszcze wczoraj do napisania postu o problemie nadmiernego zużycia paliwa (9 litrów!) i dziwnego szarpania podczas przyspieszania w moim autku - Micra 1996r. 1300 ccm, 16V Twin Cam, DOHC, blablabla... Bywałem u elektryka (osioł, zawziął się na bogu ducha winną sondę λ), zasięgałem także porad u tzw. fachowców itd. Tymczasem po nieudanej...
Cześć, mieszkam w Niemczech w 2 pietrowym bloku, w ktorym znajduje się 6 mieszkań. Moje jest na 2 piętrze i posiadam 55m2. Dostałem w tym roku rozliczenie za wodę i ogrzewanie i o ile zuzycie wody sie zgadza o tyle ogrzewanie na moje 55m mieszkanie jest ogromne. Sąsiedzi pode mną na 1 pietrze i parterze posiadają mieszkania o wielkości 100m2, są to...
To są świece trzyelektrodowe. A co do wymiany świec co 10kkm. Jeśli chcesz to wymieniaj nawet co 1kkm - napewno to nie zaszkodzi - pytanie tylko PO CO? Znajomy ma taką fanaberię, że olej w silniku wymienia co 10kkm (OK tu nich będzie) a olej w szkrzyni biegów co 20kkm (producent nie przewiduje wymiany oleju wogóle) - no ale to jego sprawa. Jeśli producent...
Przecież szczęki muszą być twarde a nie z ołowiu, bo ściskany materiał będzie wysmykiwał się Głupoty wypisujesz -właśnie po to szczęki się stosuje dodatkowe z miękkiego materiału, jak blacha cynkowa żeby nie uszkodzić mocowanego przedmiotu i zapobiec zaciśnięciu się szczęk imadła za mocno, oraz chronią oryginalne szczeki imadła przed nadmiernym zużyciem....
Witam Na zapytanie odnosnie awaryjnosci moge jedynie posluzyc sie testami DEKRA -RAPORT gdzie jesli chodzi o A3 do typowych usterek zaliczyli nadmierne zuzycie hamulcow i awarie ukladu elektrycznego, glosna praca silnika -diesel, stuki na poprzecznych nierównościach. Polecane modele w tym segmencie to 1,9TD 130KM okolo 6.5l/100 oraz 2TD 140KM okolo...
Ile ludzi tyle będzie odpowiedzi. Pisanie o konkretnych obrotach bez podania modelu silnika nie ma sensu. Oczywiste jest, że silnik 1.0 trzeba będzie trzymać na 3000obr żeby chciał jakoś jechać, podczas gdy 2.0 będzie delikatnie pyrkał bez nadmiernego obciążenia na 1500 obr. Nowych diesli nie ma co trzymać na przy zbyt niskich obrotach, bo zaczną się...
nadmierny zużyć nadmierny zużyć paliwo zużyć oleju
bluetooth telewizor przekręcić wałek pilot magic power
bateria parkside bateria hilti
Czy silnik Malaguti F12 pasuje do Malaguti F10? Okres produkcji pralki Indesit WGS 838TX U