W motocyklu chłodzonym powietrzem ciężko stwierdzić uszkodzenie głowicy bez demontażu. Przed założeniem trzeba było ją oddać do sprawdzenia. Zazwyczaj problemem w motocyklach są nadpalone gniazda i same zawory (zły serwis).
Jak wyżej, sprawdź ciśnienie, możliwy nadpalony zawór.
Może nadpalony zawór i gniazdo.
Był, ale instalacja zdemontowana. Myślisz o nadpalonych zaworach czy o puszczaniu gazu przez wtryski ?
To jest 4-ro suw, brak kompresji to nie tylko problem z cylindrem/ tłokiem, mogą być podparte, nadpalone zawory
Nie mogłem sobie poradzić i zawiozłem do serwisu okazało się że były nadpalone zawory i to była przyczyna że nie chciał odpalić
Głowica zdjęta. Kolega wiciu miał rację winny okazął się nadpalony zawór. Tak więc problem rozwiązany. Pozdrawiam.
Wszystko może być. Chińska cewka. Nadpalone zawory. Uszczelki przy kolektorze ew. pod głowicą. Ten problem w tym modelu jest dość znany. Zacząć możesz od elektryki, potraktować odpowiednim sprayem wtyczki/konektory, ECU, wtryskiwaczy itd, to tylko 10zł ;) a później będziesz do cennika dodawał jedno zero a później kolejne ;) . Szczęśliwego nowego roku.
Czy z taką kondycją silnika mogę sobie spokojnie jeździć po mieście i nic nie powinno się stać ? Nadpalony zawór wypali się w bardzo krótkim czasie (bo nie jest domykany i wypalanie postępuje) kompresja przestanie istnieć.
Świece są równo wypalone.Wypadanie zapłonu powinien odnotować FiatEcuScan a nie pokazuje wypadania zapłonu.A przy nadpalonym zaworze pewnie świeca była by niewypalona tak jak pozostałe. Silnk pracował by nierówno.
Przy takim przebiegu moga byc nadpalone zawory wydechowe napisz kiedy była regulacja zaworów przprowadzona o ile dobrze pamietam to tam jest regulacja na płytki i mało kto o tym pamieta zeby w odpowiednich przebiegach regulowac no chyba ze masz inny silnik bo nie napisałes jaki masz.
Witam! Auto jak w temacie - obroty niby są równe, ale auto przebiera po odpaleniu. Świece zostały podmienione na nowe na każdej jest iskra. Na jednym garze non stop świeca jest zalewana benzyną i śmierdzi paliwem, podejrzewam że nie pali na ten cylinder. Czy może być przyczyną - nadpalony zawór...?
Pewnie zawór nadpalony.
Witam!!! Auto odstawiłem do mechanika, który sobie poradził. Okazało się, że auto miało nadpalone zawory wylotowe. Po regeneracji głowicy auto śmiga, aż miło. Pracuje równo i cicho bez żadnego ale. Temat uważam za zamknięty. Dziękuję wszystkim forumowiczom za pomoc. Pozdrawiam.
Zawory do regulacji albo nadpalony, nieszczelny zawor.
Gratuluję. Jednak chciałem ostudzić euforię. Nie wiem jak długo jeździłeś bez luzu zaworowego? Jeżeli krótko to powinno być OK, jeżeli kilkaset kilometrów (choć nigdy nie wiadomo ile wystarczy) to możesz mieć nadpalony zawór lub gniazdo zaworowe! Sprawdź ciśnienie sprężania! Blokada może być w układzie zapłonowym.
Co? Peknięty zawór? Nadpalony ( albo nadpalone gniazdo) bądź ugięty trzonek to bym zrozumiał, ale pęknięty zawór?
Witam. Musisz jeszcze pojechac na sprawdzenie cisnienia sprężania, bo możliwe, że nadpalił się zawór, albo poszła uszczelka pod głowicą.
Sewik powiedziales,ze silnik wszystkiego nie przepala i grzybkiem wywalany jest nadmiar gazu,wiec mysle ze miales na uwadze gaz LPG. AM jesli beda nadpalone zawory(ssace )moze tak byc,ale wtedy bedzie majtalo silnikiem na biegu jalowym.Nie sadze ,ze to sie dzieje.Upieram sie przy fajkach przewodow i nic niestety z tego nie mam.Nikogo na kase nie chce...
Witam! Mam problem (silnik VWT4 94r. Benzyna) gaśnie podczas jazdy ( nie wyłącza się całkowicie ) posiada instalacje gazową na której przejechał ok.190 tys.km obecnie ma 370 tys. (ogólnie) Było wymieniane praktycznie wszystko oprócz sterownika. Mechanicy twierdzą że mogą być nadpalone zawory przez gaz lub komputer gazowy wykasowuje sterownik główny...
Drugą uszczelkę dałem bo mam głowicę od 50ccm i zdarzał się samozapłon mimo, że jeżdżę na benzynie 98. Rozebrałem silnik i najprawdopodobniej winny był zawór wylotowy. On sam był nadopalony a gniazdo pokryte nagarem lub innym syfem. Dotarłem oba elementy i jutro zrobię rundę. Mam nadzieję, że to było to. PC P.S. Potwierdzam. Problem stanowił nadpalony...
Jest wielce prawdopodobne, że za pierwszym razem nie odpowietrzyłeś bojlera i mogła się "nadpalić" grzałka elektryczna. Zawór bezpieczeństwa montujemy obowiązkowo przy każdym bojlerze!!!
Jak widać sami chętni do pomocy. Mapa została poprawiona korektą po ciśnieniu. Co do wypadania zapłonów - remont silnika. Nadpalone 2 zawory + regulacja luzów. Nie dziękuję nikomu tutaj za pomoc, bo nikt nie pomógł.
cobra19ultra napisał: Czy wymiana oleju pomoże?? Na pewno pomoże! Szczególnie, że go spuściłeś.:D Użyj oleju do MOTOCYKLOWYCH silników 4T! Przyczyną "zaczernienia" świecy jest brak zapłonu lub dostawanie się oleju nad tłok! Musisz sam określić który to twój przypadek. Ja stawiam na brak zapłonu. Przyczyny: 1. Słaba iskra lub w niewłaściwym momencie....
Jeżdżę Passatem 2.0 8V 96r zinstalacja gazową która na silniku krokowym posiada jeszcze śrubę regulacyjną. Miałem też wybuchy gazu, z rozerwaniem obudowy filtra włacznie.Ani wymiana świec, ani przewodów zapłonowych nie poprawiła sytuacji. Dopiero sprawdzenie na analizatorze spalin wsp. λ pokazało że jeżdżę na ubogiej mieszance, choć samochód nie...
Zacznijmy od tego, że najlepiej było by wrzucić zdjęcie tej kostki. Te auta mają problem ze sterownikiem, siadaly dosyć często, kilkakrotnie spotkałem się z problemem wiązki silnika. O do cewki to owszem jest to cały moduł z czterema cewkami, co nie znaczy ze się nie psuje, bo dzieje się to często. Nie zawsze musi być coś wpiete w każdą kostkę. W kazym...
Witam. Ja miałem problem z przegrzewaniem silnika w fiacie 125p. Okazało się, że przyczyną był nadpalony i nieszczelny zawór wydechowy. Paliwo z komory spalania dopalało się w przewodzie wylotowym i przegrzewało głowicę silnika. Dodano po 1 Witam. Ja miałem problem z przegrzewaniem silnika w fiacie 125p. Okazało się, że przyczyną był nadpalony i nieszczelny...
co do samego składu paliwo powietrze wydaję się dobre, ponieważ świeca ma odpowiedni kolor, Nie o to chodzi. Chodzi o skład mieszanki paliwowo-powietrznej w momencie zapalania silnika. Mieszanka musi być dużo bogatsza niz dla pracy silnika na średnich obciążeniach. Ze spadkiem temp. powietrza musimy jeszcze ją wzbogacić. Za to odpowiada tzw. ssanie,...
Od razu 35kPa nie będzie, bo jak jest zimny to ma częściowo otwarty kanał powietrza wolnych obrotów. Zawór nadpalony raczej (jeszcze) nie jest, bo by się nie uszczelniał jak się silnik zagrzeje.
To znaczy, że ten cylinder nie pracuje. Przyczyn może być kilka: - nieszczelność kolektora ssącego w okolicy tego cylindra (uszkodzona uszczelka?), - złe luzy zaworowe (brak?), - zużyte pierścienie tłokowe, - nadpalony zawór, - pęknięta sprężyna zaworu, - utarta krzywka wałka rozrządu. Jeżeli wykręcona z tego cylindra świeca jest jaśniejsza od pozostałych,...
Zawór i gniazdo może być nadpalone, sprawdź kompresie.
Witam Jest możliwe że przyczyną takiego zachowania silnika jest uszkodzona uszczelka pod głowicą ale możliwe też jest że możesz mieć problem z zaworami (nadpalone, podparte itd) i to może powodować niepoprawną pracę jak i zalewanie świec. Jeśli możesz spróbuj zmierzyć ciśnienie jakie masz na poszczególnych cylindrach. Pozdrawiam
Bo okopcone zawory to nie konciecznie wina góry, może być dołu. Jak jest głowica zdjeta to warto wyjąć tłok tego cylindra i sprawdzić pierścienie oraz gładź cylindra chyba że ewidentnie widać nadpalony zawór ale ja i tak bym się pokusił. Co do rozrządu to warto było przed sciagnieciem ustawić na znaki i zaznaczyć na pasku punkty plus kierunek. Jeśli...
Instalacja gazowa której gen? Jeżeli II to może być dolot częściowo zatkany, ponadto ciśnienie paliwa, ponadto zmierz kompresję, tylko tutaj pamiętaj że jeżeli jest ciśnienie to może być któryś na wydechu zawór nadpalony, ponadto jak się zachowuje na wolnych obrotach? Ile przepływka pokazuje live? Czujnik położenia wału sprawny?
Miałem prawie to samo mechanik od gazu wmawiał aby zmienić przewody wysokiego napięcia,zmieniłem a tu bum!!!.:sm2: :sm2: Podjechałem do niego, zaproponował oczyszczenie cewki wysokiego napięcia (z niej wychodzą przewody) polakierował i od tej pory 5 miesięcy ani jednego strzału,a więc wymiana przewodów wysokiego napięcia była zbędna. Odpisz czy pomogło....
Jeśli luzy są na pewno szklankami można je wyregulować tylko dalej nie będzie wiadomo w jakim stanie zawory i gniazda czy nie są już nadpalone, ponoć przy ciśnieniu jakie mam 9 10 10 10 zawory jeszcze nie są konieczne do wymiany... Napisałem Ja bym zaczął od pomiaru luzów zaworowych, ten pomiar pokaże, czy jest konieczność regulacji luzów (małe luzy)...
jak juz wejdzie remont silnika, to przy gazie proponuje sprawdzić układ zawór-gniazdo.Lubią sie nadpalic przy LPG.
Załóż sobie jakąś suchą rękawicę i na pracującym silniku ściągaj na chwilę i zakładaj kolejno kabel ze świecy. Słuchaj czy po ściągnięciu danego kabla silnik się ucisza. Może to być któryś tłok(zużycie tłoka-zapieczenie, peknięcie pierścienia), sworzeń tłoka lub panewki na jego korbowodzie. Także nadpalony któryś zawór wydechowy(jego przylgnia lub gniazdo)....
W Yarisie chyba odpięcie klemy nie pomoże, ale też nie zaszkodzi, spróbować warto. A spalanie tak, może być winą że komputer jako prawidłowe uznał wskazania dla gazu, i do nich próbuje sobie dostosować jazdę na benzynie, więc tak, wina złego ustawienia komputera. Ew silnik dostał trochę po tyłku od gazu, i np wtryski trochę leją, zawory nadpalone, czy...
lukas94 to ci pomoże zrozumieć: http://www.honda.slask.pl/forum/viewtopi... Ty masz wyregulować zawory gdyż one pracują do pewnych obrotów normalnie, powyżej, jakieś tam liczby obrotów(4000) uruchamia elektrozawór oleju który przesuwa podkładkę i następują jakby inne fazy , czasy wysokość uniesienia zaworów. To jest funkcja położenia przepustnicy,...
Presostat od czy do chińskich kompresorków najczęściej jest jednofazowy i do silnika 7,5 kw zwyczajnie się nie nadaje chyba że podłączy się przez stycznik . W zasadzie nie widziałem takich presostatów co by bezpośrednio sterowały silnikiem 7.5 kw . Nawet polskie lca -3 chyba mogą max do 4 kw a i to mówią że po jakimś czasie może nadpalić styki i brak...
to chyba było wałkowane z milion razy :świece przewody kopółka palec roździelacza Swiece rozumiem(nagar, zle dobrana cieplota), ale przewody kopulka palec wedlug mnie nie powinny miec na to wplywu(bo jak ma sie dostac do kolektora ssacego nawet najmniejsza iskierka przy zamknietych zaworach?) Ja bym postawil raczej na glowice(podparte zawory,nadpalony...
Jak już pisałem świeczki ok... Silnik ciepły pali też ok... Ale kopci na niebiesko - ciepły też puszcza trochę dymek... Pisałem równierz że miałem problemy z kołem na wale.... dla tego chcę jeszcze obejrzeć zawory, czy nie nadpalone jakieś, ... i ciśnienie jeszcze raz może sprawdzę... Spróbuję najpierw jeszcze sprawdzić te przewody....
Witam Mam piec jak w nazwie z zasobnikiem CWU z pompą ładującą. Zawór trójdrożny zawiesza się w pozycji CO i w momencie załączenia pompy ładującej grzeje grzejniki CO. Zawór wyczyściłem na sucho chodzi OK , wyczyściłem wymiennik CWU. Usterka powraca co kilka dni. Wyłączenie pieca i przełączanie lato-zima przestawia zawór w prawidłową pozycję.Dziś wymieniłem...
Podstawa to musisz mieć wolny przelot na wydechu. O katalizatorze zapomnij bo ci go wywali. Są firmy które robią wolne wydechy i dla aut. Kumpel robił sobie w CBRce taki bajer i fajnie mu to wyszło ;) Silnik był na wtrysku i sterowany kompem, wprowadził modyfikację która zamiast odcinać zapłon przy 8 ty to go opóźniałą nieznacznie. Generalnie co do...
Witam Pojazd jak w temacie silnik dostał [ podczas wyprzedzania ]dziwnych obrotów i po tym osłab ,przestał palić na jeden cylinder , po demontażu głowicy okazało się że został nadpalony tłok , na zawór nakleiło się trochę aluminium [ wymienione też końcówki ] . Po usunięciu usterki auto pracowało normalnie ale było słabe , dla próby został podmieniony...
A co z resztą zaleceń? Zawory to nie wszystko. Poza tym mogły zostać nadpalone jak silnik pracował bez luzów zaworowych. Sprawdź ciśnienie sprężania i to co opisałem wyżej.
Po pierwsze zdejmij zawór ja miałem u siebie "nadpalony" i objawy były identyczne. Zastanawiałem się co z tym fantem zrobić ale nadpalenie nie było wielkie i tylko jeden mały wżer na przylgni na zaworze. Wiec pojechałem po bandzie zapiąłem zawór na wiertarkę troszkę przylgnie przeszlifowałem. potem było trochę zabawy z docieraniem bo nie mam do tego...
eh tam od razu planowanie :D daj ta glowice do zrobienia, szlif ci wystarczy, dotrzyj zawory, sprawdź czy nie sa nadpalone i zerknij też na prowadnice ( jak juz masz siągniętą głowice to co ci szkodzi a autko lepiej gada) i wymien uszczelniacze zaworowe.
Miedzy akumulatorem lewym nadkolem samochodu jest przekaźnik do świec żarowych i zaworku elektromagnetycznego pompy wtryskowej (czarna kwadratowa puszka 4*4*5cm), uwielbia się on wieszać i przycinać dając takie objawy.Trzeba go rozebrać wyczyścić styki w środku jeżeli bardzo nadpalony wymienić i sprawdzić i oczyścić wszystkie połączenia do niego
nadpalić bezpiecznik nadpalić cewka nadpalić końcówka
solarny instalacja iskrzyć szczotka wypalać świetlówka
CU2154 (13) Ducati Energia – zamienniki CDI do Cagiva T4, W12, River, Canyon, Electrex IGN602, Ignitech Peugeot Citroën VW Ford – brak wskazań liczników, radio i szyby nie działają, sygnał pip, awaria BSI BCM CAN