Koszt wymiany wirnika jest na tyle wysoki, że można się pokusić mimo wszystko o przeszlifowanie komutatora drobnoziarnistym papierem ściernym i wymienienie łożysk - jeśli to zawiedzie to faktycznie pozostaje już tylko wirnik. Jeszcze z innej beczki - możesz wymienić kondensator na podłączeniu silnika - może przebija i masz nieprawidłowo przesunięty...
https://obrazki.elektroda.pl/7527345100_... W poprzednim artykule dotyczącym potencjalnego wystąpienia Zabytkowa uliczna latarnia gazowa w Warszawie https://obrazki.elektroda.pl/8549115900_... Fotografia ilustracyjna. Wraz z odkryciem elektryczności i coraz większym upowszechnianiem się korzystania z prądu elektrycznego...
To samo mi drepta po głowie - do wstępnej diagnostyki maszyn: nagrzewanie korpusów, łożysk na silnikach, aparatura w sterowaniach itp... Dodano po 3 Infiray T2L 1500 -2200 zyli? No...bez jaj. Kryptoreklama?
Zacieranie łożysk na wirniku może być przyczyną że się grzeje i ma ciężko przez to pracować sama w sobie nieważne że to tylko wiertło.
Jak może zbyt ciasno pracować? Producent założył tolerancje wykonania i luz łożysk. Przy prawidłowym montażu i sprawnych elementach (czytaj nieuszkodzonych, skancerowanych) MUSI być OK. Osobnym problemem jest zbytnie nagrzewanie się silnika i ew. kasowanie się luzów w łożyskach. W przegrzanym, z różnych przyczyn, silniku może wystąpić taka sytuacja....
Zacznie wyć i to jeszcze bardziej. Złożenie talerz atak, ze wzgl. na luzy na łożyskach, pracowało w niewłaściwej pozycji, więc nastąpiły uszkodzenia płaszczyzn zębów. U mnie co prawda słyszalne w kabinie wycie następuje powyżej 100 km/h, ale jest. Do tego występuje mocne nagrzewanie się tylnego mostu, pomimo oleju zgodnego z danymi producenta. Auto...
Bardzo dobrze myślisz, bo energia zostanie "stracona" na nagrzewanie się łożysk tego cuda. Ostatnio wszystko co ma GREEN lub EKOLOGIĘ w nazwie to zwyczajna ściema...
Z tego co wiem silnik kosiarki ma koło zamachowe w postaci noża. Czy w tej konstrukcji moment bezwładności koła pasowego i wirnika alternatora jest wystarczający do stabilnej pracy a przede wszystkim do rozruchu? Odnośnie łożysk do alternatora to ważnym parametrem jest luz. Ze względu na nagrzewanie się powinny mieć zwiększony luz. Jest on wyczuwany...
Przyjąłem założenie, że urządzenie do nagrzewania łożysk ma być używane tak: - zakładamy łożysko na rdzeń transformatora i zamykamy rdzeń - włączamy na kilka-kilkanaście sekund prąd - wyłączamy prąd, otwieramy rdzeń, i łożysko szybko - zanim ostygnie - przekładamy na wał. Można by brać pod uwagę inną konstrukcję: urządzenie ma szczelinę, w którą na...
Jest jakis sposob na chlopski leb jak ustawic ten luz dobrze. A to zależy od tego łepa. W warunkach produkcyjnych mechanizm był montowany i regulowany w stanie bez zwolnic. Więc monter wykazywał się tzw wyczuciem i doświadczeniem (po prostu ma się dość lekko obracać). Mowa oczywiście o luzie na łożyskach. Natomiast luz międzyzębny to o ile pamiętam...
Kwotę zakupu łożysk dołóż lepiej do nowej szlifierki :) Naprawa nic nie da, jak łożyska nie są rozsypane lub zatarte nie ma sensu ich wymieniać.
Ja mam styczność z takim sprzętem SKF-a. Tam nagrzewanie realizowane jest indukcyjnie. Wg mnie to lepsze rozwiązanie bo łożysko grzane jest całą objętością a nie tylko od zewnątrz. Temperatura max to rzeczywiście 120 stopni
Witaj! Jeśli chodzi o kurz, to pierwszą rzeczą, którą powinno się zrobić na początku każdej naprawy TO GO USUNĄĆ! Kurz ma to do siebie, że mocno przywiera zwłaszcza do elementów mocno nagrzewających się, a także zapycha wszelkie otwory wentylacyjne. Do usunięcia go najlepiej użyć sprężonego powietrza (SUCHEGO-najlepiej w spraju) a także pędzelka i miękkiej...
W większości usterek, to wirnik się uszkadza, według mojej wiedzy, ale i stojan czasem tez się zdarzy. Jak łożyska szumią, to może tak być, że nagrzewa się łożysko, ale to tylko zgadywanie. Niektóre urządzenia mają napisy na wirniku, stojanie, ale nie wiem, czy wszystkie. Grzanie się stojana może być spowodowane uszkodzeniem wirnika. Jak masz dostęp...
Jak nie rozbierzesz to nic się nie dowiesz, jeżeli się wyłącza po 10 sekundach i nagrzewa się jest możliwość, że łożyska się posypały.
Grzejesz łożyska, maksymalnie do 50 stopni, i zakładasz na wał. Potem nagrzewasz kolejno kartery, wkładasz wal, skręcasz, zakładasz uszczelniacze.
Przekładnia jest odłączona. Jedno łożysko stawia opór (wirnik nagrzewa się od strony tego łożyska), ale czy powodowało by aż takie nagrzewanie się? Stojan nie nagrzewa się.
Jest tam kondensator, być może utracił pojemność. Można by go zmierzyć, albo z baraku takich możliwości, wymienić na takiej samej wartości. Może łożyska po latach pracy, do wymiany. Zwarcie zwojowe raczej wykluczam.
O jakiej tulei piszesz? Czy chodzi ci o tuleje zaciskową mocowania frezów? Jeśli tak, to jest zanieczyszczone łożysko główne wału wirnika. Odwróć frezarkę wrzecionem (tą tuleją) do góry i wpuść troche oleju do łożyska, obracając ręcznie wrzecionem. Są tam łożyska zakryte, tzw. zetki i trzeba troche cierpliwości i czasu, aby olej powoli wszedł do łożyska....
Witam, jestem również właścicielem tego nieszczęsnego zelmera, problemy pojawiły się tuż po zakończeniu gwarancji, jako pierwsze stopiły się koła pasowe na osi, zamówiłem i zamontowałem nowe, robot działał klika minut przy wyrabianiu ciasta i problem znów się pojawił. Po rozebraniu paski zębate były tragicznie luźne, a wirnik tarł o stojan, zabrałem...
Nagrzewnica do zakładania np. łożysk (widać czujnik temperatury do zakładania na element nagrzewany)
Dobrze wiedzieć na pryszłość :) może faktycznie sobie taki sprawie przy kolejnej awarii tego typu. To tak samo jak u nas łożyska się wprasowuje, a widziałem niejednokrotnie jak w USA czy w UK nagrzewają łożysko i zwyczajnie nakładają je np. na wał. To chyba co kraj to obyczaj :)
Proponuję sprawdzić opory ruchu wirnika dmuchawy - czy nie zaciera się któreś łożysko. Oprócz tego może być uszkodzenie polegające na zwarciu w uzwojeniu wirnika. Pokazane na obrazku nagrzewanie opornika grozi pożarem auta! Pend ???????
Witam Panowie . Łożyska firmy SKF mają jeszcze oznaczenia C3 np: 6205 RS C3 to są łożyska z luzem do sprzętu gdzie są duże obroty.Podczas pracy łożysko się nagrzewa .
(at)niewidoczny13 (at)grzeniuw (at)magik332 Ściągnąłem łożysko z tuleją z pierścieniem siłowo (przecinak, młotek) bez żadnego nagrzewania i rozcinania, dzięki za udzielenie się w temacie
Jest to silnik mający już kilkadziesiąt lat. Trzeba przyjrzeć się też kwestii oporów łożysk. Na początek, zaś, zmierz pobór prądu w stanie bez obciążenia. Warto też poszukać miejsc najbardziej się nagrzewających, to będzie dodatkowa wskazówka co do stanu łożysk.
Dyski toshiba => maja wielki problem z łożyskiem silnika, dlatego się zawieszają, lepiej probować robić kopię 1x1 z copyr'em (lub mhdd atof ), ale tu jest pewien problem - zwisy to skutek koksowania oleju w łożysku, niektórzy sobie z tym radzą nagrzewaniem łożyska z hot-air, ja robie inaczej: rozbieram łożysko( to znaczy odkrywam pokrywę łożyska) i...
Łożyska, kondensator wymienione. Po podłączeniu bardzo szybko się nagrzewała i zaczęło dymić. Pompa w złom.
Drugi pomysł to przypalone styki na programatorze. Silnik zazwyczaj albo działa albo puszcza dyma, ew. padają łożyska ale to łatwo sprawdzić (i dobrze słychać). Swoją drogą te rezystancje 43 i 56 są mocno podejrzane bo powinny być w miarę równe. Zmierz jeszcze raz.
Skoro się zagrzał tzn że jest uszkodzony. Zresztą wirniki raczej nie nagrzewają sie zbytnio, obejrzyj dokładnie klatkę wirnika czy nie jest pęknięta. A może nagrzewa się łożysko.
Kiedyś wyciągałem zapieczone łożysko z obudowy z tworzywa sztucznego za pomocą spawarki transformatorowej, tyle że łożysko miało ze 30 mm to miejsca było dość, ale spróbuj. Tyle, że jak byś nagrzewał to łożysko musi być cały czas naprężone. Nie przegrzejesz za mocno gniazda, chociaż i tak już gniazdo swoje dostało.
Rolki mogą się nagrzewać z powodu zastosowania złych łożysk tocznych. Łożyska w moim odczuciu powinny być założone z tzw. luzem C3 w zabudowie RS. Np. 6203 2RS C3. Mogą być kulkowe, ale muszą być koniecznie z luzem. 2RS oznacza dwustronną zabudowę - zabezpieczenie elementów tocznych przeciw pyłom i kurzom oraz wypływom smaru na zewnątrz.
a jak wygląda sprawa łożysk, przewietrznika..? dla 6h/ dobę zwykłej pracy bez rewersji i przy nominalnym obciążeniu(znamionowym prądzie ) - może być silnik z S1 Możesz wstawić dodatkowe chłodzenie które załączy się przez np.termistor obserwować musisz obciążenie- nie przekraczać prądu nominalnego i będzie O.K.
Po wyjęciu uszczelek z łożysk maszyna nagrzewa się bardzo leciutko. Może problem tkwi w tych uszczelnieniach?
Łożyska tak, ale musiały by mieć nacięty rowek, tak żeby światłowód nie "tańcował" po nich, :) albo przed i za łożyskami jakieś prowadzenie. Nagrzewać w miejscu rolek, czy przed rolkami? Dzisiaj chcę pokombinować z piecem z płytek grzejnych od prostownicy do włosów. Spróbuję też wykonać kółka z rowkiem z laminatu.
Jeśli silnik bardzo się przegrzewa lub nagrzewa się nawet bez obciążenia przez krótki czas, może być kilka przyczyn. Łożyska mogą być zużyte lub luz między stojanem a wirnikiem został zmniejszony, w wyniku czego ocierają się o siebie. Ale najczęściej przyczyną może być wysoka pojemność kondensatora, nie jest trudno to sprawdzić-pozwól silnikowi pracować...
Zaobserwowałem też że felgi nagrzewają się. Problem pojawił się po wymianie klocków hamulcowych jednak te zostały prawidłowo obsadzone nowe są też łożyska na piastach i amortyzatory olejowe. tylko że te niedawno było 2 lata temu Tak sobie jeździsz 2 lata z tym problemem, i to Cię nie zainteresowało żeby jechać z tym na warsztat.
Ten talerz trzyma się mocno i może będzie nawet niezłym oparciem dla tulei. Rozwiązania z przerabianiem wirnika odpadają- założeniem jest wykorzystanie tego silnika w jego obecnej postaci z minimum przeróbek. Dostawienie obracającej się tulei do talerzyka: Będzie solidnie trzeć, będzie hałasować, będzie pożerać moc, będzie się nagrzewać. Wszystko na...
Najpierw do zmierzenia prąd na każdej fazie, a dopiero później demontaż silnika i sprawdzenie łożysk oraz dekli ( sprawdzenie obsady łożyska).
Silnik rozgrzewa się normalnie? Czy węże idące do nagrzewnicy nagrzewają się ? Czy bez dmuchawy załączonej oba są tak samo ciepłe? Po załączeniu dmuchawy robi się jeden chłodniejszy ? Mogła nagrzewniczka się zalepić. Co do temp. Na wyświetlaczu to sprawdź wiązkę do czujnika i sam czujnik. Podłącz komputer to się dowiesz czemu nie ma gazu.
Pomiary które zrobiłeś świadczą o tym, że alternator działa prawidłowo. Świst jest efektem obciążenia go odbiornikami. Gdy kręci się na luźno bez obciążenia to nie wyje. Może to być łożysko przy rolce od paska. Pierwsza sprawa to musisz dokładnie wysłuchać który element wyje. Druga to jak nic się nie nagrzewa ponad normę, to bym tak zostawił i obserwował...
Wymianą bezpiecznika czy całej opornicy leczymy tylko skutek a nie przyczynę. Przyczyna leży w wielu przypadkach w silniku dmuchawy, którego łożyska z biegiem lat wyrabiają się, stawiają większy opór, który przekłada się na większy pobór prądu przez wentylator a to prowadzi do mocniejszego nagrzewania się opornicy. Problem bez ingerencji w silnik dmuchawy...
Po pierwsze sprawdź stan łożysk i turbin, jeżeli łożyska są zajechane lub skrzywiona turbinka odkurzacz będzie wył, słabo ciągnął, może również iskrzyć. Spalony wirnik - podczas pracy silnika słychać jego nierównomierną pracę, pierścień iskier zamyka sie na komutatorze wirnika. Do tego silnik mocno sie nagrzewa. Wirnika nie dostaniesz samego więc Twoje...
Witam -aby zmniejszyć nagrzewanie Twojego tunera wsadż mu do środka wentylator od kompa ,wybierz jak najmniej słyszalny ( łożyskach ) a zobaczysz jaki przyniesie dobry efekt-pozdrawiam.
Jedyny element mocno powiązany z temperaturą, to pompa wody (po za nagrzewającymi się samoistnie padniętymi łożyskami). Ściągnij pasek , zakręć alternatorem, pompą, posprawdzaj, czy któreś z nich nie ma luzu.
Obalę Twoje obalanie abalania To ja nie obalę Twoich obaleń obalenia obalenia. Faktycznie masz rację, ja nie dotarłem tak dalego w specyfikację tych części, by to zauważyć. Natomiast co do plastikowych pokryw to nieporozumienie. Pod obciążeniem łożysko najpierw się nagrzewa (może być już przytarte), następnie powiększa swoje gniazdo i zaczyna obracać...
Na gorąco ,kółko stop aluminium szybko się nagrzewa i prawie samo spadnie.
Edit: Wirnik obciera o stojan. W jednym miejscu wirnika to czerwonawe jest całkowicie zdarte (taki pierścień szerokości ok 6mm). Czy to coś zmienia? W żadnym wypadku rdzeń wirnika nie może zacierać o rdzeń stojana, podejrzewam że mocowanie rdzenia stojana w obudowie nie jest precyzyjne (powycierały się plastikowe ograniczniki) lub na skutek nadmiernego...
Zapomniałem wcześniej dopisać ze sprawdzałem łożyska, są w porządku.
Klocki hamulcowe w hamulcu tarczowym zawsze będą dotykały tarczy hamulcowej, w związku z tym będzie występowało delikatne tarcie. Podobne tarcie wprowadzają uszczelniacze piasty i napędu licznika oraz napięcie osiowe pomiędzy łożyskami. Skuter to nie rower, gdzie liczy się wszystkie straty powodowane oporami toczenia. To nie hamulec bębnowy, gdzie szczęki...
nagrzewanie rezystorów nagrzewanie falownika xerox nagrzewanie
excel validation demontaż obudowa krups focus klucz
bosch smv68n60eu bateria parkside
Instrukcja obsługi młotowiertarki MacAllister MSRH 600 po polsku Jak testować liniał cyfrowy Fagor: krok po kroku