Tylko 1kW to bardzo mała moc . a co do chłodnicy to po podłączeniu wentylatora jest dość wydajna
Futek2. Nawet nie myślałem o wkładaniu tam nagrzewnicy/chłodnicy - to zły pomysł. Tylko i wyłącznie wężownica - jak ją bedziesz skręcać nad włazem jednocześnie wkładając do środka to można uzyskać wężownice o średnicy np. 50 cm. Jak dostanę zbiornik 500l to tak zrobię.
Nigdy nie wlewajcie tego środka na uszczelnienie chłodnicy! To ostatni gwóźdź do trumny dla auta. Zapcha się nagrzewnica potem chłodnica i pompa wody. Tego nie ta się później pozbyć z układu chłodzenia. Tylko naprawa bez uszczelniacza!!!
witaj W tym układzie nie da się zrobić funkcji osuszania. Aby osuszanie działało należałoby najpierw schłodzić powietrze aż do wykroplenia a następnie je podgrzać do temperatury zadanej. W odwrotnym układzie się nie da. W Twoim przypadku nie powinno dość do równoczesnego otwierania nagrzewnicy i chłodnicy. Co do termostatu nagrzewnicy to otwieranie...
Tak cały czas krąży ciecz między silnikiem a nagrzewnicą. Termostat działa w obiegu chłodnicy. Zmieniłbym miejscami termometry, by wykluczyć ich wadę. Może pompa wody nie domaga. Częściowo zapchana nagrzewnica, czy po wymianie nagrzewnicy było ok? Pomiar temperatury pokazuje temperaturę przewodów, a nie cieczy, może jak dłużej by działał na wolnych...
rozpinasz waż przy chłodnicy na dole nagrzewnica jest przed termostatem wiec nie zleci cały płyn
Termostat sobie podaruj (nie zakładaj), bo to zbyt mały obieg (mało płynu w układzie i on by się musiał już po 2min. otworzyć :D ) Nagrzewnica w roli chłodnicy w zupełności wystarczy. Resztę dobrze kombinujesz. :)
A czy przypadkiem nie chodziło ci o nagrzewnice powietrza? http://obrazki.elektroda.pl/8934054300_1...
"Na wolnych obrotach grzeje chłodnym powietrzem " Znaczy się nie grzeje :-)) Sprawdź kolego czy chłodnica (zewnętrzna ) nie robi się zbyt wcześniej ciepła.Może termostat jest cały czas uchylony i tam ucieka ciepło,a jak dodajesz gazu to część nagrzanego płynu trafia do nagrzewnicy zanim się wystudzi w chłodnicy.
Chodzi Ci o chłodnicę (pod maską przy zderzaku), czy o nagrzewnicę (w kabinie pod kokpitem), bo o chłodnicy nagrzewnicy nie słyszałem.
Kondensat jest to inaczej mówiąc syf jaki zbiera się w reduktorze. tak jak w chłodnicy, nagrzewnicy itd.Spuszcza się go odkręcając śrubę przy reduktorze albo też można przepłukać wodą pod ciśnieniem.Wyczyszczenie umożliwia lepsze krażenie płynu i podgrzewanie reduktora.
Jak to jest 2005r to raczej silnik na pompowtryskach a tutaj nigdy nie spotkałem się z metalowym wirnikiem. Gdyby się rozleciał to by się to auto gotowało w czasie jazdy. Patrząc po zdjęciu to po króćcu widać że zbyt czysto tam nie jest. Moim zdaniem nagrzewnica do wymiany. Jeżeli przez nagrzewnicę nie ma poprawnego przepływu to węże mogą nie mieć temperatury...
Wszelkie informacje dotyczące sprawności,przydatności czynników termodynamicznych czy konkretnych rozwiązań można znaleźć w książce Stefana Żmudzkiego pt. ''Silniki Stirlinga'' /180stron/. Są tam też obiegi porównawcze oraz metody obliczeniowe optymalizacji poszczególnych elementów /regeneratora,nagrzewnicy,chłodnicy.../. Również wykaz literatury jest...
czy jak wymienię termostat na nowy to będą nadal ubytki Będą nadal. Wycieka płyn, np na łączeniach przewodów, z chłodnicy, grzejnika nagrzewnicy - tego co nie grzeje, cieknie z kolektora ssącego, lub uszczelka pod głowicą.
płukankę układu też zrobiłem Jeśli był syf to on osiada najszybciej w nagrzewnicy i chłodnicy, tu cięzko wymontować chłodnicę to spróbuj tak że do górnego otworu chłodnicy wlej wodę, jak szybko nie przeleci na dół to zapchana chłodnica
Jak nie ubywa plynu w chłodnicy to daj spokój nagrzewnicy.
nikt nie napisał, że obowiązkowo musi być włączone ogrzewanie, bo tam jest zawór który nie otworzy obiegu jeśli nie będzie ogrzewanie włączone. Nie zalewaj do pełna układu. Jeśli wszystkie przewody od chłodnicy i nagrzewnicy będą gorące to układ odpowietrzony. Na zimnym trzeba dolać płynu.
Chłodnica ma cienkie kapilary , przydałaby się pompa C.O. Tak zagotujesz szybko wodę w piecu.Nie lepiej dołożyć kilka żeberek zamiast tej chłodnicy? Tak czy inaczej to prawie jak budowa centralnego a będzie trzymało dłużej ciepło.
Sprawdziłeś choć temperaturę węży nagrzewnicy, chłodnicy, parownika...? Przeprowadziłeś podstawowe czynności kontrolne?
Wyklucz pierw uszczelkę na głowicy czy jest szczelna. Później można zając się grzaniem (zawalona chłodnica, nagrzewnica, pompa.. ) jak jest alternator blisko chłodnicy to sprawdź też poduchę pod skrznią- uszkodzona powoduje że cały silnik idzie do przodu. Być może komuś w przeszłości zerwał się pasek i jeździł do zagotowania silnika.
...Jeżeli masz ubytki dolej uszczelniacza do układów chłodzenia... ...Wlanie uszczelniacza powinno pomuc... stanowczo odradzam taki zabieg, z czasem uszczelniacz przytka kanaliki w chłodnicy i nagrzewnicy i wtedy dopiero będzie buba...
Raz poleciało ciepłe powietrze przez może parę minut i to wszystko z potem już zimne i tak jest do teraz. Zastanawiam się nad wymianą nagrzewnicy, chłodnicy nagrzewnicy czy jak to się nazywa ( wpisując w google oby dwie nazwy było w sumie to samo także chyba obojętnie ). Mam teorię, że może być w środku tak zawalona, że przepływ jest ale nie może oddać...
Auto z klimą?Co się zbiera w "nogach"pasażera woda czy płyn chłodzący?Są ubytki płynu z chłodnicy?
Tak, dokładnie. Zdławiony przepływ przez co nie ma założonej mocy cieplnej. Ew zatkane węże ale to mało prawdopodobne.
Dokonałem pomiarów, i wyszło , że silnik nagrzewnicy 13 A, chłodnicy 12 A, żarówki H4 10 A, układ pokładowy 2 A. Sumarycznie 37 A, plus nagrzewnica elektryczna 77 A, sumarycznie potrzeba 114 A. Zmieniając H4 na Ledy, wtedy potrzeba około 107 A. Ale tylko wtedy jak wszytko się załączy, bo jak np nie włączy się silnik chłodnicy to spokojnie by starczył...
Nagrzewnicy czy chłodnicy?
Słabe ogrzewanie kabiny Trzeba wyeliminować inne możliwe przyczyny zanim zaczniesz wymieniać nagrzewnicę ( nie chłodniczkę ), Tu masz podobny temat; https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... i jeszcze https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Z doswiadczenia powiedzial bym ze uklad nie jest dobrze odpowietrzony. No chyba ze jezdzisz na wodzie. W takim przypadku moze zdarzyc sie ze bedzie go gotowac. a jak zachowuje sie wezyk przelewowy ? Sprawdzałęś droznośc nagrzewnicy, chłodnicy i rurki która idzie od tyłu głowicy do pompy?
Nie za bardzo znam się na klimatyzacjach, ale może zainteresuj się ogrzewaniem- klimatyzacją w chatach Jankesów. Tam jeden piec gazowy służy jako nagrzewnica zimą, a klima latem /nadmuch/. Może tam znajdziesz rozwiązanie w użyciu nagrzewnicy-chłodnicy. To tak tylko na marginesie więc proszę mnie nie karcić:D
Witam ! Układ chłodniczy powinien być szczelny w innym wypadku nagrzewnica się zapowietrza. Napraw chłodnicę , uzupełnij płyn i wszystko powinno być ok.
Dlatego pisałem o wężu do chłodnicy. A nagrzewnica zasilana grawitacyjnie? Tam dali silnik "S" z Andrychowa? Warto przemyśleć pewne wpisy.
Czy chodzi o to : ? http://mistrz-instalacji.pl/pompy-ciepla...
Uszczelniacz to zło. Zaraz będzie zapchana nagrzewnica, chłodnica i czort wie co jeszcze. Zdejmij wąż, dokładnie wszystko oczyść, zakładaj wąż i dobrze dociągnij.
Termostat odpada bo układ chlod,enia pracuje prawidłowo. Jeżeli jest prosty termostat, to tak, ale jeżeli jest z dodatkowym 'talerzykiem' na końcu, to już nie jest tak prosto - przy zamkniętym termostacie jednocześnie jest otwarty 'skrót', czyli powrót płynu do pompy, omijający nagrzewnicę (łączy we i wy nie tylko nagrzewnicy, ale też chłodniczki oleju,...
Zamulona chłodniczka nagrzewnicy,niski poziom płynu w chłodnicy,urwany zawór nagrzewnicy..
Kiedyś ktoś na elektrodzie mówił że zbuduje sobie nagrzewnicę z chłodnicy samochodowej lub kilku chłodnic samochodowych. Tutaj przynajmniej są przepływy przewidziane dla wody/płynu chłodniczego.
nieszczelna nagrzewnica albo po prostu woda w dywanikach czy ubywa płynu w chłodnicy?
po długim czasie sorry, ogrzewanko w renault traficu działa już bez bi pasów, zapchana była chłodnica nagrzewnicy, produktem do uszczelniania chłodnic teraz kierowca przyznał się, że wsypał produkt, bo miał mały ubytek płynu. (chłodnica silnika również wymieniona, bo już nie dało się nic z nią zrobić). chłodniczkę nagrzewnicy udrożniłem podłączając...
Mało realne Węże idące do nagrzewnicy i ten gruby idący do chłodnicy nagrzewają się jednocześnie tak samo? Stawiam na termostat przy takiej temp. na zewnątrz cały czas otwarty i silnik nie może się zagrzać
Pytanie czy jest jakiś specjalny sposób żeby dobrze odpowietrzyć cały układ czy zwyczajnie poprzez zbiorniczek wyrównawczy dolewać z czasem płynu,gdzieś czytałem że najlepiej wlewać poprzez korek u góry odpowietrzający w chłodnicy lub nagrzewnicy węża :?: :?: Lać tylko do zbiornika, samo się odpowietrzy, po jakimś czasie dolać płynu.
Zgadzam Sie z Ankuchem. Takie srodki uszczelnią dziurki tylko i wyłacznie w chłodnicy lub nagrzewnicy. Ja stosowałem rok temu w 15 letrnim fordzie preparat który zawierał minn. drobne drewniane wiórki. Pływały one potem widoczne pod korkiem wlewu płynu ale były skuteczne po 15 minutach od zastosowania pzrez ponad poł roku. Potem forda sprzedałem ale...
Jak węże nagrzewnicy? Jak węże chłodnicy? Sprawdzałeś różnice temperatur? Auto posiadam dopiero od 2 tygodni tak że dopiero go poznaję. Węże nagrzewnicy i chłodnicy mają takie same temperatury,czyli wychodzi na to że nagrzewnica jest drożna. Ale dzisiaj zauważyłem pewne zjawisko,gdy zamknąłem nawiew na szyby a puściłem na kabinę zaczęły wylatywać jakieś...
No w każdym razie coś nie tak z przepustowością tej nagrzewnicy (w stosunku do przepustowości chłodnicy). Jeśli nagrzewnica ma dobry "przelot" to ja bym jednak troszkę zdławił wąż od chłodnicy. Tylko z umiarem... :)
Dzisiaj zobaczyłam że nie mam płynu w chłodnicy. Jaka może być tego przyczyna? Dodam że mam chyba walniętą nagrzewnice bo nie leci mi ciepłe powietrze w aucie.
Witam mam problem z audi a4 b6 2.0 alt z LPG. Mam problem z ogrzewaniem. Wymieniona uszczelka pod głowicą nowa chłodnica, Nagrzewnica chłodniczka oleju i termostat. Układ odpowietrzony. Mam pytanie co do prawidłowego montażu przewodów płynu chłodzącego do reduktora bo u mnie jest podłączony pomiędzy chłodniczką oleju.
Masz przeważnie trzy odpowietrzniki jak to bywa w takich wozach. Na wężu do nagrzewnicy ,na obudowie termostatu, na chłodnicy. Odkręcić i poczekać aż zacznie wylatywać płyn zamiast powietrza i tyle.
Sposób chłodzenia jest prosty .Wystarczy nagrzewnica lub chłodnica od jakiegoś pojazdu ,kilka przewodów ,wentylator i pompka wody od pralki .Łączysz to w układ ,dając pompkę najniżej w układzie i masz chłodzenie .Ja mam kompresor na 2 szt tych sprężarek i wykorzystałem dośc sporą chłodnicę od jakiejś lady chłodniczej których pełno na złomowiskach ....
Przeróbek od groma -inna skrzynia, rózni sie obudową sprzęgła, przełożenie przekladni głównej to już mały pikuś. -inny układ chłodzenia i ogrzewania ( weże, nagrzewnica, chłodnica), tak że inny jest błotnik wewnętrzy. -inaczej mocowany na tylnym pasie Inny filtr i reszta kalmotów
A guzik. Tam jest termostat przełączający. Mały obieg masz na bloku, duży na chłodnicy, osobny na nagrzewnicę. Bez termostatu płyn płynie jak chce, to jak zwarcie w obwodzie elektrycznym. UPG nie jest wykluczone ale masz ogrzewanie więc niekoniecznie ładuje spaliny do układu, choć tutaj trzeba by zrobić test CO2. Na pewno w końcu ugotujesz głowicę jak...
Zrób jakiś prosty BY pass, aby sprawdzić obieg bez nagrzewnicy. Całkiem możliwe, że chłodniczka jest do wymiany. Lub jak zwykle kompresor pakuje powietrze do obiegu chłodzenia.
Wymieniłem zbiorniczek, korek, nagrzewnice i chłodnice zaworu EGR, dolegliwości minęły. Niech Ci mechanik zrobi obejście chłodnicy zaworu EGR i zobaczysz, czy dalej będzie wyrzucało płyn.
Przekaźniki: 1-pompa paliwa, układ podgrzewania paliwa 2-sterowanie silnika 3-nagrzewnica płynu chłodzącego 1 4-sprzęgło sprężarki klimatyzacji, przekaźnik silnika wentylatora chłodnicy 5-rozrusznik 6-wolny 7-wolny 8-nagrzewnica płynu chłodącego 2 9-wentylator chłodnicy- wysoki bieg 10-wentylator chłodnicy niski bieg http://obrazki.elektroda.pl/3103008900_1...
Jeśli jest gorące wejście i wyjście z nagrzewnicy a chłodnica zimna to oznacza,że coś z termostatem ,może zablokowany bo to on przepuszcza gorący płyn do chłodnicy. Sprawdzić wejście i wyjście chłodnicy czy rury gorące
Ktoś kiedyś nie chciał wymienić cieknącej chłodnicy bo auto było na sprzedaż i częstował ją uszczelniaczami.Aż przestała chłodzić.Wymienialiśmy nie tylko chłodnicę ale i nagrzewnice. Dodano po 1 Tak się zamuliły
Olej w układzie chłodzenia rozpuszcza gumowe węże, zapycha nagrzewnicę i chłodnicę.
W preparacie. Osiadł w rurkach nagrzewnicy i zmniejszył przelot. Niestety mało który uszczelniacz do chłodnic nie zatyka nagrzewnicy. Czeka Cię wymiana chłodnicy i płukanie układu chłodzenia, w ostateczności również wymiana nagrzewnicy. W BMW dodatkowo jeszcze mógł zapchać zawór sterowania nagrzewnicy (nie pamiętam czy w E36 był)
Chodzi mi o wentylator nagrzewnicy nie chłodnicy. Wentylator włączasz włączając ogrzewanie. Dobierz się do nagrzewnicy i sprawdź żeberka jeśli są nagrzane i wentylator pracuje to może przepustnica regulacji nawiewu się zepsuła
Przy odkręconym korku wlewu nigdy się nie odpowietrzy... fabryczne odpowietrzniki są 2 - na wężu nagrzewnicy i w rogu chłodnicy. Na wężu nagrzewnicy pewnie włączony jest reduktor i dlatego został usunięty zaworek odpowietrzający.
Elementy gumowe w układzie chłodzenia są zwykle wykonywane z EPDM, które nie lubi benzyny. Co prawda węże są odporne na oleje, ale ciężko powiedzieć jakich zniszczeń mogła dokonać benzyna w układzie chłodzenia. Można się spodziewać że po jakimś czasie może dojść do rozszczelnienia chłodnicy, nagrzewnicy, uszkodzenia termostatu, oringów na szybkozłączkach...
Korkiem spustowym z chłodnicy nie powinno wszystko wypłynąć ? Korkiem spustowy chłodnicy spuściłeś chłodnicy. Zostało ci się część jeszcze w bloku i w nagrzewnicy.
A może to nie benzyną ci śmierdzi tylko płynem z chłodnicy. Wtedy nagrzewnica...
W 307 nie trzeba wyjmować deski. Ściągasz plastik przy nogach kierowcy i wymieniasz oringi. Jest pełno filmów na jutubie, wprawdzie nie po polsku, ale co widzisz to widzisz. Korek chłodnicy nie ma nic do wycieku z okolic nagrzewnicy.
Jeśli termostat się nie domyka to nigdy nie złapie Ci temp. 90st. Jeśli go zapalisz i w miare nagrzewania wężów nagrzewnicy nagrzewa się dolny wąż chłodnicy to termostat się nie zamyka. Spotkałem się z naderwaną gumką na wkładce termostatu i już nie łapał temp. Musisz odlręcić obudowe termostatu na dole w okolicach filtra oleju tam gdzie idzie gruby...
Trzeba sprawdzić termostat i nagrzewnicę. Jak grzeje się silnik? Jak ciepłe są przewody od chłodnicy i nagrzewnicy?
Myślę nad wpakowaniem w wąż małego obiegu jakiegoś metalowego siteczka (nierdzewnego) które będzie łapało dziadostwo a ja co jakiś czas będę sprawdzał czy coś "większego" złapało. Przydała by się jakaś drobna metalowa siateczka z której zrobię kulkę i wpakuje do węża małego i dużego obiegu. Chociaż wydaje mi się, że większe kawałki zatrzymały się w...
No amatorsko/chałupniczo źródło zimnej wody (studnia/wodociąg przeważnie 8 C) nagrzewnica (w roli chłodnicy) z tacą do odprowadzania skroplin i już w lecie po opadach powinno coś wody wyłapać. W zimie (czy chłodne dni) wystarczy że będzie zaciągał powietrze z zewnątrz.
Raczej chłodniczka czy nagrzewnica którą niestety masz po deską rozdzielczą.Przynajmniej tak miał znajomy.Podobno jest gdzieś pod deską rozdzielczą zimą chłopina by zamarzł.Podobno w BMW to dość popularna awaria.Pozdrawiam
Te preparaty to są środki zastępcze, wymień tę chłodnicę zanim uszkodzisz grzejnik nagrzewnicy . Środek który wsypałeś do układu chłodzenia na uszczelnienie chłodnicy tak samo osadził się w grzejniku nagrzewnicy.
Raczej do wymiany nagrzewnica (chłodniczka) . Przepłucz cały układ i wymień.
Nie mam pojęcia po co taka konstrukcja zbiornika płynu. Możliwe że skoki poziomu płynu mogą być wywołane konstrukcją układu chłodzenia i tym, że nagrzewnica jest powyżej silnika. W takim układzie powinny być stosowane zaworki zwrotne przed spływaniem płynu z nagrzewnicy do chłodnicy. Bez niego poziom płynu w chłodnicy na uruchomionym silniku byłby niższy...
Moim zdaniem jes to wina pewnego regulatora chyba nazywa tego to termostat który jak sie nagrzeje to przepuszcza wode do nagrzewnicy i chłodnicy
Termostat był jednak zamontowany prawidłowo. Po zamontowaniu nowej chłodnicy i kilku prób odpowietrzenia układu chłodzenia nadal jest problem zimnego parownika LPG i zimnych przewodów nagrzewnicy. Płynu w chłodnicy jest na full, termostat po kilku minutach pracy silnika na wolnych obrotach ładnie się otwiera, góra i dół chłodnicy gorące, rury gumowe...
niestety nagrzewnica do wumiany nic tu nie wskurasz
Nie masz przypadkiem zapowietrzonego układu ? Brązowa ciecz może być jak sie wcześniej jezdziło na wodzie i później płyn wypłucze jakieś syfy z nagrzewnicy czy chłodnicy.
Spuściłem poprzez wąż na dole chłodnicy.Tylko z chłodnicy i nagrzewnicy . Z bloku cylindrów nie spłynął.
Witam Koledzy to gdzie schowano w Espace IV całą skrzynie z wentylatorem nawiewu.nagrzewnisą.opornicami ,nagrzewnicą elektryczną i chłodniczką klimy hehe jest poprostu genialne samo w sobie . Super dostep do wszystkiego bez prucia deski rozdzielczej jak to jest w wiekszosci aut. Pozdrawiam
ale to jest 2.6 motor to nic nie zmienia ?? Choćby to był motor 7,6 litra to zasada umieszczenia termostatu pozostaje niezmienna od ...ponad 100 lat gdy Otto wymyślił silnik. Musi być w górnym miejscu bloku, odchodzą od niego dwa węże, gruby - na chłodnicę, cieńszy przeważnie do nagrzewnicy. Mocowany do bloku śrubami. Leć po wężach od chłodnicy i znajdziesz.
Są dwa jeden w głowicy obok węża do nagrzewnicy, drugi na wężu chłodnicy za termostatem przed chłodnicą.
Witam o jakie wentylatory chodzi?od nagrzewnicy czy chłodnicy?Proponowałbym sprawdzić najpierw bezpieczniki.A następnie sprawdzić omomierzem poszczególne przewody które idą od kostki do zasilania
witam mam Audi 80 2.0 1991r. grzeje mi sie silnik i to za równo czasie jazdy i postoju wymieniłem już kilka razy termostat wszystkie wężę są gorące od nagrzewnicy i od chłodnicy,z nagrzewnicy leci gorące powietrze kto wie co to może być
Dziekuje Wszystkim którzy chcieli nieść pomoc, usterka myślę że usunięta kwestia czy nie powróci problem. Przepłukanie nagrzewnicy pomogło. Dowód nie należy wierzyć w to co pisze producent a zapewniał że nie zapcha niczego poza dziurką która powoduje nieszczelność, a zapchała dziurkę w chłodnicy i nagrzewnice :)
Wymieniona pompa wody, uszczelka chłodnicy oleju, chłodniczka przepłukana (drożna), nagrzewnica przepłukana (drożna), wymieniony termostat, dalej słabo grzeje. Na obrotach jest ok na wolnych słabo.
Pamiętasz co to był za proszek? Nie, to już z 10 lat temu było. Taki srebrzysty pył w fiolce jak lekarstwa. To może było dobre w czasach polonezów gdzie przeloty w nagrzewnicy i chłodnicy były wielkie i proszek uszczelniał mikrowycieki. W dzisiejszych czasach szczerze odradzam.
Dziś wymieniłem chłodniczkę oleju. Jak się okazało kanał wodny był całkowicie zablokowany. Wymieniłem, zalałem nowym płynem i odpaliłem pojazd. Temperatura węży i nagrzewnicy rosła identycznie jak temp silnika. Gdy temp już dobrze wzrosła to nagle znowu zaczęło lecieć zimne powietrze z kratek. Mam takie wrażenie że otworzył się termostat i znowu zaciągnęło...
Na zdjęciu jest zaznaczony odpowietrznik, są tam dwa węże wchodzące do środka pojazdu. Jest na jednym z nich. Odkręć go delikatnie, nie wykręcaj całkowicie plastikowej śrubki. Lepiej na ciepłym silniku, ale trzeba uważać bo wtedy jest ciśnienie w układzie chłodzenia, na zimnym czasami zasysa powietrze do środka. Przed odpowietrzeniem przekręć pokrętło...
Przede wszystkim należy całkowicie otworzyć nagrzewnicę. Rozprowadzenie płynu ułatwia ugniatanie węży chłodnicy (tych grubych), przez co wyciska się powietrze z układu. Potem należy na chwilę uruchomić silnik (pompa płyny chłodniczego musi przepchać ciecz). Następnie należy systematycznie uzupełniać płyn chłodniczy aż do osiągnięcia wymaganego poziomu....
ja mam ten sam problem w cc 700. Jak puszcze nawiew na cieple powietrze to troche smierdzi(moze to płyn do chłodnicy),ok. 1 minuty i przestaje. Nie wiem co to jest
Jak cieknie z rurki odprowadzającej skropliny z parownika klimy to pękła (ma dziurę) nagrzewnica od ogrzewania kabiny. Płyn spływa na dół do i otworem . Test jest prosty zrobić obejście nagrzewnicy i trochę pojeździć plus dodatkowo zmierzyć ciśnienie w układzie chłodzenia czy czasem uszkodzona nagrzewnica nie jest skutkiem innej awarii.
Ty składales silnik? No to znasz zasadę bo wiesz o co chodzi w temacie uff To jeżeli brak termostatu pompa sprawna że dajesz rękę uciąć to jedyne co zostaje to zablokowane kanały wodne Plukaj chłodnice ściąg węże od nagrzewnicy i płukanie rozepnij ukł wodny w bloku i plukaj zobaczymy co z tego wyjdzie
Witam wszystkich Forumowiczów! W mojej astrze jest taki problem że do czasu aż silnik sie nie nagrzeje do otwarcia termostatu jest całkowity brak ogrzewania a gdy termostat sie otworzy to wszystko jest git czyli ogrzewanie jest reduktor też jest gorący do czasu schłodzenia silnika. Wymienię rzeczy które już sprawdziłem: termostat, drożność nagrzewnicy,...
Tych preparatów nie jest zalecane stosowania w starszych modelach bo można zrobić sito w nagrzewnicy oraz w chłodnicy,ale jeśli masz auto nie starsze niż 10 lat to można je zastosować.Natomiast w starszych modelach proponuję nagrzewnice czy chłodnice podłączyć do węża z ciśnienie wody i jeżeli są jakieś zanieczyszczenia to te ż je przepcha.
Nagrzewnice czy chłodnice płukać? Dodano po 37 Nagrzewnice czy chłodnice płukać
To się stało podczas eksploatacji samochodu przez Ciebie, czy taki już kupiłeś? Skąd wiesz, że to olej? Może to resztki uszczelniacza do chłodnicy/nagrzewnicy?
po 38 godz od uawarii widzę że płyn jest grubo poniżej minimum. Tak patrzeć możesz długo. Zalej układ, odpowietrz tym korkiem jak jest na przewodzie do nagrzewnicy, chłodnicy ?? zakręć korek i daj mu się nagrzewać macając przewody gumowe od początku do końca, ze szczególną uwagą na ich połączenia. Wzrastające ciśnienie w układzie pod wpływem temperatury...
Ja tam proponuję tak: Nagrzać silnik, otworzyć zawór nagrzewnicy, ostrożnie poluzować opaskę na dolnym krućcu chłodnicy (podstawić jakąś miskę) i wysunąć (zdjąć) wąz, odkręcić kork ze zbiornika wyrównawczego żeby płyn zleciał. Wąż idący do chłodnicy odegnij w dół żeby spałynęła max. ilość "płynu". W układzie może zostać niewielka ilość "płynu" w pompie...
Związane jest to z zamianą miejscami nagrzewnicy oraz chłodnicy. A to z kolei ma mieć wpływ na osuszanie powietrza nawiewanego do pomieszczenia. W standardowej konfiguracji tej centrali nawiewnej na początku poza filtrem na czerpni jest nagrzewnica a później chłodnica. Inwestor chce aby na początku miałaby znajdować się chłodnica a za nią nagrzewnica....
Wymiana chłodnicy, plus odpowietrzenie nagrzewnice.
Jakie odmy? Czy auto zimne czy ciepłe, czy jest po 5 min postoju czy po tygodniowym to płyn w układzie powinien być cały czas, w każdym elemencie, czy to chłodnica, nagrzewnica czy wąż od chłodnicy.
Poszukałem trochę na angielskich stronach i moje podejrzenie pada na zwarcie w podgrzewaczu paliwa ewentualnie opisują to jako "elektryczny wentylator wysokoobrotowy' - czyżby wentylator na chłodnicy? Czy raczej wentylator nagrzewnicy wnętrza? Na żadnym schemacie nie mogę odnaleźć F41. Współczuję szukania.Tak jak koledzy opisują obstawiam przetarty...
zostaw go na 2500 ob Ktoś go trzymał na tych obrotach? Zasada jest jedna, odkręć ten korek po jeździe kiedy silnik już jest nagrzany, niech się odpowietrzy. Druga osoba niech go trzyma na obrotach i niech się w końcu ten układ zagrzeje tak długo aż się włączy wentylator chłodnicy. Obydwa węże musza być gorące od chłodnicy, nagrzewnicy i płyn w zbiorniczku...
nagrzewnica wodna chłodnicy oring chłodnicy syczy chłodnicy
elektroniczne sterowanie piekarnika przesunięcie liniowe studzienki kanalizacyjne
odpowietrzanie klimatyzacji odpowietrzanie klimatyzacji
Jak sprawdzić zasilacz antenowy DVB-T/T2 – pomiar napięcia, test pod obciążeniem, typowe usterki Krups ekspres – miga lampka akcesoria, EA, Evidence, Intuition, Quattro Force, czujniki, usterka