Witaj. Sam od niedawna zamierzam kupić sobie chłodzenie wodne, więc moje uwagi co do Twojego wyboru: Blok na CPU: Najlepiej 3 kroćcowy - dużo lepiej rozchodzi się zimny płyn, więc chłodzenie jest wydajniejsze; Blok na GPU: Wystarczy zwykły, ale pamiętaj, że wtedy musisz czymś chłodzić także pamięci. Tak więc wypadałoby kupić też radiatory na pamięci...
Firma, która robiła projekt rekuperacji, doradziła, by bufor był minimum 300 l właśnie. Dom ma 219 metrów razem z ogrzewanym garażem. Ogrzewanie w całości: podłogówka. Mam rekuperację, która ma sporo więcej kanałów, by właśnie przy jej pomocy chłodzić. (Ma być nagrzewnica wmontowana w nawiewy.) Budynek jest nowy. Myślałem, by chłodzić przy pomocy podłogówki...
Ale jasno widać że termostat trzyma dobrze. Nagrzewnica grzeje, chłodnica zimna. A wiskoza na ten moment nie potrzebna bo chłodzić nie musi. A gdyby była zablokowana to chłodziła by zimną chłodnice i tak. A jak termostat przepuszcza to nagrzewnica nie domaga s na chłodnice węże są letnie przynajmniej. Podmień czujnik za 20zl i masz albo naprawione albo...
Ciekawa ta Twoja 12KW zasilanie 3F? Ja zasilam prostownikiem, który prawie nie wyrabia transformator się grzeje okropnie był pomysł żeby chłodzić olejem transformatorowym ale wyciągać trafo, które ma 9 odczepów i dwa pierwotne na 220V i chyba 150V za dużo kombinacji. Ja sam nie wiem do czego wykorzystam tą nagrzewnicą nie mam potrzeby konstruować kolejnej....
Witam Zastanawiam się nad budową Nagrzewnic indukcyjnej W sumie znalazłem gotowy produkt : https://pl.aliexpress.com/item/400114813... Moje pytania : Czy taka nagrzewnica nadaje się do pracy ciągłej ? Po co chłodzić cewkę wodą ? Na allegro można kupić podobny moduł ale bez zasilacza / jaki zasilacz musiał bym dokupić aby dobrze to działało ? https://allegro.pl/oferta/modul-indukcyj...
Kolego nie masz racji, mały obieg jest tak długo dopóki nie otworzy się termostat A dlaczego miał by sie otworzyć skoro nagrzewnica będzie chłodzić silnik. Pozatym jak sie otworzy to sie i zamknie.
Jeżeli mój sposób nie działa to radzę podłączyć się Vagiem zczytać błędy .Climatronic reguluje właśnie zaworem dopływu cieczy do nagrzewnicy.Diagnoza climatronica wykaże wszystkie nieprawidłowości które należy usunąć.Dla wiadomości autora w jednej obudowie znajduje się nagrzewnica oraz chłodnica ,chłodząca powietrze .Poprzez odpowiednie klapy climatronic...
Może masz zabrudzony czujnik temperatury , czujnik WK i Wałka rozrządu , nie może być uszkodzony , bo w takiej przypadłości od razu zapaliłby sie Check. A jak stoisz z obiegami ? Sprawdziłeś oba węże gumowe (z termostatu i nagrzewnicy)? To może być powodem. Możliwe , że termostat jest uszkodzony i zaczyna chłodzić dopiero na 1300-1400 obrotów i auto...
Jeżeli chodzi o nagrzewnice to działa, ale właśnie to przez nagrzewnice też wyczówam jak dochodzi już do momentu że silnik jest za gorący bo przestaje lecieć ciepłe powietrze Jedno mnie zaciekawiło, że po tym jak przestaje lecieć ciepłe powietrze ty wiesz, że tempera na silniku Rośnie, bo nagrzewnica przestaje grzać i to jest twój problem nagrzewnica...
w takich autach jak fso 125 i polonez chyba najlepiej będzie dać je po zewnętrznych stronach nagrzewnicy. W tych autach jest tak że nagrzewnica jest w środku, nad nią sa takie dwie zastawki które albo odsłaniają przepływ przez nagrzewnicę albo puszczają na boki - steruje tym dźwignia ciepłego powietrza i dodatkowa ta sama steruje zaworem otwierającym...
Czy można bez żadnych skutków ubocznych podłączyć ogniwo Peltiera odwrotnie niż wskazują kolory odchodzących od niego przewodów, żeby można było jedną ze stron ogniwa raz chłodzić innym razem nagrzewać? Z obu stron dałem radiatory, z tym ze jeden z nich jest szczelnie obudowany, a z obudowy wychodzą złączki do podłączenia wężyka. Przy jednym ze złączek...
Ktoś tu pisał o miedzianych rurkach. Takie ptenty to sie robiło zeby zbudować układ FC a nie WC. Do WC najlepiej używać węży EHEIM są najlepsze. Ładnie sie prowadzą. Co do pompy muszisz wzi ąć pod uwage jakaa ma być jej wydajność 600-1200 l/h. Są jeszcze 300 ale ich nie polecam. Chyba że do układów zamkniętych. Najlepiej miec pomke która ma koło 750...
Ok. Dzięki wielkie za pomoc. Zamawiam części w elektronicznym, gdy dojdą - polutuję i w razie czego będę pytał ;). Schemat, jeśli się komuś przyda - nie pytać, tylko korzystać ;) - można w takim wypadku zrobić z tego też panel do komputera i sterować wentylatorami w obudowie - regulacja prędkością i wybór - które mają chłodzić - z "sygnalizacją". Pozdrawiam...
Z tego co widać do regulacji będziesz musiał użyć regulatora obrotów do silnika klatkowego. Musisz wziąć pod uwagę moc wydzielaną przez nagrzewnicę, ponieważ strumień powietrza chłodzi całe urządzenie. Zmniejszenie prędkości może skutkować przegrzaniem silnika a nawet w skrajnych przypadkach pożarem.
Według mnie nagrzewnica jest dalej przytkana, dopóki termostat jest zamknięty pompa chłodzenia wymusza przepływ przez nagrzewnicę. Z chwilą otwarcia termostatu ciecz chłodząca znajduje sobie łatwiejszą drogę przez chłodnicę (większa średnica węży) i pomija nagrzewnicę.
Obstawiam jeden z poniższych elementów: 1. Nagrzewnica 2. Zablokowana/uszkodzona klapa ciepło-zimno bądź problem z jej wysterowaniem 3. Problem z obiegiem na nagrzewnicę - tutaj może pomóc odcięcie webasta i skrócenie drogi płynu chłodzącego do nagrzewnicy.
Witam. Jak bardzo nagrzewają się rurki skoro potrzebne jest chłodzenie?
Nie można też wykluczyć zapchanej nagrzewnicy kamieniem. Czy płyn chłodzący był wymieniany regularnie tak jak napisano w książce serwisowej? oraz jakie są jego proporcje-gęsty płyn nie będzie szybko grzał, to sprawdziłem wiele razy.
Krzysztof, to chodzi o wentylator, dmuchawę nagrzewnicy, a nie chłodzenie silnika czy skraplacza.
Parapet do wyjęcia tak i tak.
p20b113 sterownik zaworu sterującego cieczy chłodzącej nagrzewnicy środka adblue a reszta kodów dotyczy tej samej sprawy. Pewnie zawór upaliło i wtyczkę.
Co będzie chłodzone tym wynalazkiem? Prościej jest zamontować nagrzewnicę i za nią chłodnicę w jednej obudowie.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=7...
Zakupiłem używany klimatyzator przenośny Honeywell Coolmaster 75G.Temperatura w kratkach nawiewu raz 8 raz nawet 13 stopni.Po pomiarach temperatury w kratkach w moim samochodzie gdzie temperatura jest około 0 stopni skłoniło mnie do przemyśleń.Po załączeniu klimatyzatora,nagrzewnica chłodząca chłodzi się do 8 stopni od dołu,powolutku przechodzi potem...
Wpisz w google "kanałowy osuszacz powietrza". Działa to na innej zasadzie niż nagrzewnica, bo najpierw chłodzi powietrze żeby skondensować parę wodną, a potem je podgrzewa. Dzięki temu wilgotność powietrza wylotowego jest bliska zeru. Energetycznie to bardzo oszczędne urządzenie, łatwo sterowalne, zasilane prądem.
czy się sprawdzi? Nie wiem Mowy nie ma. Tutaj musi być już urządzenie przemysłowe o mocy 2 kW, ze wzbudnikiem, tranzystorami IGBT i kondensatorem chłodzonymi woda.
Moim zdaniem termostat. Sprawdź chłodnicę czy po odpaleniu robi się ciepła od góry. Jeśli tak to termostat przepuszcza. Powinien być zamknięty do osiągnięcia około 90°C przez czynnik chłodzący. Jeśli włączasz nagrzewnicę to trwa dłużej ale chłodnica nie powinna się rozgrzewać.
Nie wiem jak w Sedici ale w innych autach jest miejsce na dodatkową nagrzewnicę elektryczną obok nagrzewnicy z płynem chłodzącym.
Przy braku zasilania zawór nagrzewnicy jest w stanie otwartym (lub w stanie neutralnym, niezamkniętym), ponieważ z powodu braku prądu nie jest elektrycznie zamykany i przez niego przepływa płyn chłodzący do nagrzewnicy, co umożliwia ogrzewanie.
Jeżeli chłodnica jest w dość dobrym stanie i termostat działa tak jak powinien to zasadniczo nie ma prawa się gotować, nagrzewnica raczej nie ma tu nic do tego. Miałem taki przypadek w seicento 900, termostat nie puszczał na duży obieg. Włączenie nagrzewnicy na maximum i wentylator nadmuchu też na maksymalne obroty i dojechałem krótki odcinek do domu...
Gdy gazuję aż obrotomierz wchodzi na czerwone pole zaczyna grzać. Wygląda na to, że gdy dostanie duże ciśnienie to dopiero przepycha ciecz przez nagrzewnicę. quote] Wygląda na małą wydajność pompy cieczy chłodzącej Przecież pisałem
Witam, Jeżeli dobrze zrozumiałem opis to masz problem z ogrzewaniem. Jeżeli tak to najpierw trzeba sprawdzić temperaturę płynu chłodzącego na silniku, na wejściu i wyjściu z nagrzewnicy.
Przekaźniki: 1-pompa paliwa, układ podgrzewania paliwa 2-sterowanie silnika 3-nagrzewnica płynu chłodzącego 1 4-sprzęgło sprężarki klimatyzacji, przekaźnik silnika wentylatora chłodnicy 5-rozrusznik 6-wolny 7-wolny 8-nagrzewnica płynu chłodącego 2 9-wentylator chłodnicy- wysoki bieg 10-wentylator chłodnicy niski bieg http://obrazki.elektroda.pl/3103008900_1...
No właśnie to wywinięcie kołnierzyka nie za bardzo rozumiem, gdzieś już się przewijało. Jakby nie było 30 st w grzejnikach będzie, ja nie chcę tym ogrzewać tylko dogrzać jak mnie nie ma, na pewno tańsze byłoby drewno, ale to trzeba być. DZ będzie wodnym GWC, którym w lato się będę chłodził(nagrzewnica). Myślałem tyż, żeby w lato, jakby chłodzenie z...
Witam, usterka jak w temacie,zaparowane szyby tłustą parą i ciężko to odparować, czy ma ktoś doraźny sposób żeby to trochę zwalczyć - na razie nie mam możliwości wizyty u mechanika i kilka dni tak będę musiał jeździć ;/
Pasek raczej sie nie slizga bo bys słyszał to. Do jakiej temperatury dochodzi ???? i sprawdz czy nie masz zapowietrzonego układu chłodzenia na co by wsakzywac mogło brak ciebłego nadmuchu (brak plynu chłodzacego w nagrzewnicy )
Auto z klimą?Co się zbiera w "nogach"pasażera woda czy płyn chłodzący?Są ubytki płynu z chłodnicy?
Uszczelka uszczelką,ale koledzy wiedzą że fav jest na tulejach mokrych,tuleja powinna wystawać ponad krawędź bloku o 0,15 mm.Problem w tym że tuleje te maja tencencję do osiadania. Sprawdził bym jeszcze czy nie robia się mokre dywaniki-jeżeli przecieka nagrzewnica.
A mała pompa ciepła monoblok i ciepło z serwerowni pchać w cwu. Widziałem tak chłodzone podasze i działało to fajnie.
Raczej ciężko, bo to stary piec bez dmuchawy i sterownika. Teoretycznie można, ale jak to w garażu, zajmiesz się czymś i, tak jak pisałem, chwila i woda się gotuje. Poza tym nagrzewnica pracuje cały czas na III biegu i wytwarza dość spory hałas. Pomyślałem, że gdyby dołożyć drugą w drugim końcu garażu, zwiększy się objętość cieczy, to raz, a dwa, można...
Szukaj go w kanale obok silnika, on jest chłodzony przepływającym powietrzem w kanale nagrzewnicy. Jest to część wymienna ale można naprawić . Zazwyczaj uszkodzony jest bezpiecznik termiczny który idzie kupić w sklepie elektronicznym. Wpisz w Google "opornica Atego" to będziesz wiedział czego szukać.
Ech jakim sprężonym powietrzem ? Czy kolega oszalał :-) Płyn w każdym samochodzie jak fizyka nakazuje, spuszcza się w najniższym punkcie. Więc wąż z termostatu, i chłodnicy wystarczy w zupełności. w niektórych silnikach trzeba nawet zdemontować termostat. Trzeba pamiętać żeby otworzyć zawór nagrzewnicy.
Wsadź dłoń pod plastikową obudowę nagrzewnicy, na prawo od pedału gazu, jak wyjmiesz mokrą to cieknie grzejnik
W 307 nie trzeba wyjmować deski. Ściągasz plastik przy nogach kierowcy i wymieniasz oringi. Jest pełno filmów na jutubie, wprawdzie nie po polsku, ale co widzisz to widzisz. Korek chłodnicy nie ma nic do wycieku z okolic nagrzewnicy.
W tico nie ma zaworu odcinającego ciecz chłodzącą od nagrzewnicy. Może nasz mało płynu chłodzącego.
Wpiecie: silnik->webasto->nagrzewnica->silnik k Czy nagrzewnicę ma Kolega otwartą , czy otwiera ją climatronik . Pozdrawiam P.S .Proponuję podłączyć przez trójniki.
Jeśli od hs11 pasuje to dobrze a że będzie na jeden pasek to chyba nie będzie przeszkadzać. Silnik mam 2.2kw i obroty myślę dac 1800-2000min. Chłodzenie będzie już mam nagrzewnice i pompke od pralki.
znalazłem ten schemat powinno być tak według twojego rysunku to 6-według schematu pusty 5-regulacja silnika 3-przekaźnik płynu chłodzącego-duża moc grzewcza 2-przekaźnik płynu chłodzącego-mała moc grzewcza 1-przekaźnik silnika pompy chłodzącej paliwo 4-przekaźnik sterowania silnika według mnie powinieneś mieć pod spodem jeszcze cztery bezpieczniki tj:od...
Węże pękają na łukach, proste odcinki dłużej wytrzymują. W busie T3 po wymianie silnika chłodzonego powietrzem na diesla założyłem gumowe węże do nagrzewnicy, po roku wszystkie łuki spękały. Teraz łuki robię z rurek metalowych. Tak samo robię w hydraulice siłowej, węże proste a zgięcia metalowe.
Jest zimno na dworze i klima poprostu nie działa w takich temperaturach. Klima nie grzeje tylko chłodzi a do ogrzewania słuzy nagrzewnica wodna i grzanie jest od silnika. Nalezy natomiast właczac ja zima celem przesmarowania uszczelnienia czołowego sprezarki co chroni go przed rozeschnieciem a co zatym idzie nie bedzie wyciekow czynnika. Nalezy wtedy...
nagrzewnica chłodzić wodny układ chłodzić nagrzewnica nagrzewnica indukcyjny chłodzić
kocioł gazowy wymiana plazma samsung panasonic pompa ciepła koszty
zmywarka whirpool mruga start pilot cosmo
Czy alarm samochodowy odcina prąd do rozrusznika? Volkswagen Golf IV 1.6 SR - Problemy z oświetleniem i szybami