Witaj. Sam od niedawna zamierzam kupić sobie chłodzenie wodne, więc moje uwagi co do Twojego wyboru: Blok na CPU: Najlepiej 3 kroćcowy - dużo lepiej rozchodzi się zimny płyn, więc chłodzenie jest wydajniejsze; Blok na GPU: Wystarczy zwykły, ale pamiętaj, że wtedy musisz czymś chłodzić także pamięci. Tak więc wypadałoby kupić też radiatory na pamięci...
Ale jasno widać że termostat trzyma dobrze. Nagrzewnica grzeje, chłodnica zimna. A wiskoza na ten moment nie potrzebna bo chłodzić nie musi. A gdyby była zablokowana to chłodziła by zimną chłodnice i tak. A jak termostat przepuszcza to nagrzewnica nie domaga s na chłodnice węże są letnie przynajmniej. Podmień czujnik za 20zl i masz albo naprawione albo...
Ciekawa ta Twoja 12KW zasilanie 3F? Ja zasilam prostownikiem, który prawie nie wyrabia transformator się grzeje okropnie był pomysł żeby chłodzić olejem transformatorowym ale wyciągać trafo, które ma 9 odczepów i dwa pierwotne na 220V i chyba 150V za dużo kombinacji. Ja sam nie wiem do czego wykorzystam tą nagrzewnicą nie mam potrzeby konstruować kolejnej....
Witam Zastanawiam się nad budową Nagrzewnic indukcyjnej W sumie znalazłem gotowy produkt : https://pl.aliexpress.com/item/400114813... Moje pytania : Czy taka nagrzewnica nadaje się do pracy ciągłej ? Po co chłodzić cewkę wodą ? Na allegro można kupić podobny moduł ale bez zasilacza / jaki zasilacz musiał bym dokupić aby dobrze to działało ? https://allegro.pl/oferta/modul-indukcyj...
Kolego nie masz racji, mały obieg jest tak długo dopóki nie otworzy się termostat A dlaczego miał by sie otworzyć skoro nagrzewnica będzie chłodzić silnik. Pozatym jak sie otworzy to sie i zamknie.
Jeżeli mój sposób nie działa to radzę podłączyć się Vagiem zczytać błędy .Climatronic reguluje właśnie zaworem dopływu cieczy do nagrzewnicy.Diagnoza climatronica wykaże wszystkie nieprawidłowości które należy usunąć.Dla wiadomości autora w jednej obudowie znajduje się nagrzewnica oraz chłodnica ,chłodząca powietrze .Poprzez odpowiednie klapy climatronic...
Może masz zabrudzony czujnik temperatury , czujnik WK i Wałka rozrządu , nie może być uszkodzony , bo w takiej przypadłości od razu zapaliłby sie Check. A jak stoisz z obiegami ? Sprawdziłeś oba węże gumowe (z termostatu i nagrzewnicy)? To może być powodem. Możliwe , że termostat jest uszkodzony i zaczyna chłodzić dopiero na 1300-1400 obrotów i auto...
Jeżeli chodzi o nagrzewnice to działa, ale właśnie to przez nagrzewnice też wyczówam jak dochodzi już do momentu że silnik jest za gorący bo przestaje lecieć ciepłe powietrze Jedno mnie zaciekawiło, że po tym jak przestaje lecieć ciepłe powietrze ty wiesz, że tempera na silniku Rośnie, bo nagrzewnica przestaje grzać i to jest twój problem nagrzewnica...
w takich autach jak fso 125 i polonez chyba najlepiej będzie dać je po zewnętrznych stronach nagrzewnicy. W tych autach jest tak że nagrzewnica jest w środku, nad nią sa takie dwie zastawki które albo odsłaniają przepływ przez nagrzewnicę albo puszczają na boki - steruje tym dźwignia ciepłego powietrza i dodatkowa ta sama steruje zaworem otwierającym...
Czy można bez żadnych skutków ubocznych podłączyć ogniwo Peltiera odwrotnie niż wskazują kolory odchodzących od niego przewodów, żeby można było jedną ze stron ogniwa raz chłodzić innym razem nagrzewać? Z obu stron dałem radiatory, z tym ze jeden z nich jest szczelnie obudowany, a z obudowy wychodzą złączki do podłączenia wężyka. Przy jednym ze złączek...
Ktoś tu pisał o miedzianych rurkach. Takie ptenty to sie robiło zeby zbudować układ FC a nie WC. Do WC najlepiej używać węży EHEIM są najlepsze. Ładnie sie prowadzą. Co do pompy muszisz wzi ąć pod uwage jakaa ma być jej wydajność 600-1200 l/h. Są jeszcze 300 ale ich nie polecam. Chyba że do układów zamkniętych. Najlepiej miec pomke która ma koło 750...
Ok. Dzięki wielkie za pomoc. Zamawiam części w elektronicznym, gdy dojdą - polutuję i w razie czego będę pytał ;). Schemat, jeśli się komuś przyda - nie pytać, tylko korzystać ;) - można w takim wypadku zrobić z tego też panel do komputera i sterować wentylatorami w obudowie - regulacja prędkością i wybór - które mają chłodzić - z "sygnalizacją". Pozdrawiam...
Z tego co widać do regulacji będziesz musiał użyć regulatora obrotów do silnika klatkowego. Musisz wziąć pod uwagę moc wydzielaną przez nagrzewnicę, ponieważ strumień powietrza chłodzi całe urządzenie. Zmniejszenie prędkości może skutkować przegrzaniem silnika a nawet w skrajnych przypadkach pożarem.
Obstawiam jeden z poniższych elementów: 1. Nagrzewnica 2. Zablokowana/uszkodzona klapa ciepło-zimno bądź problem z jej wysterowaniem 3. Problem z obiegiem na nagrzewnicę - tutaj może pomóc odcięcie webasta i skrócenie drogi płynu chłodzącego do nagrzewnicy.
Witam. Jak bardzo nagrzewają się rurki skoro potrzebne jest chłodzenie?
Krzysztof, to chodzi o wentylator, dmuchawę nagrzewnicy, a nie chłodzenie silnika czy skraplacza.
Według mnie nagrzewnica jest dalej przytkana, dopóki termostat jest zamknięty pompa chłodzenia wymusza przepływ przez nagrzewnicę. Z chwilą otwarcia termostatu ciecz chłodząca znajduje sobie łatwiejszą drogę przez chłodnicę (większa średnica węży) i pomija nagrzewnicę.
Nie można też wykluczyć zapchanej nagrzewnicy kamieniem. Czy płyn chłodzący był wymieniany regularnie tak jak napisano w książce serwisowej? oraz jakie są jego proporcje-gęsty płyn nie będzie szybko grzał, to sprawdziłem wiele razy.
Parapet do wyjęcia tak i tak.
Co będzie chłodzone tym wynalazkiem? Prościej jest zamontować nagrzewnicę i za nią chłodnicę w jednej obudowie.
p20b113 sterownik zaworu sterującego cieczy chłodzącej nagrzewnicy środka adblue a reszta kodów dotyczy tej samej sprawy. Pewnie zawór upaliło i wtyczkę.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=7...
Zakupiłem używany klimatyzator przenośny Honeywell Coolmaster 75G.Temperatura w kratkach nawiewu raz 8 raz nawet 13 stopni.Po pomiarach temperatury w kratkach w moim samochodzie gdzie temperatura jest około 0 stopni skłoniło mnie do przemyśleń.Po załączeniu klimatyzatora,nagrzewnica chłodząca chłodzi się do 8 stopni od dołu,powolutku przechodzi potem...
Nie wiem jak w Sedici ale w innych autach jest miejsce na dodatkową nagrzewnicę elektryczną obok nagrzewnicy z płynem chłodzącym.
czy się sprawdzi? Nie wiem Mowy nie ma. Tutaj musi być już urządzenie przemysłowe o mocy 2 kW, ze wzbudnikiem, tranzystorami IGBT i kondensatorem chłodzonymi woda.
Moim zdaniem termostat. Sprawdź chłodnicę czy po odpaleniu robi się ciepła od góry. Jeśli tak to termostat przepuszcza. Powinien być zamknięty do osiągnięcia około 90°C przez czynnik chłodzący. Jeśli włączasz nagrzewnicę to trwa dłużej ale chłodnica nie powinna się rozgrzewać.
Przy braku zasilania zawór nagrzewnicy jest w stanie otwartym (lub w stanie neutralnym, niezamkniętym), ponieważ z powodu braku prądu nie jest elektrycznie zamykany i przez niego przepływa płyn chłodzący do nagrzewnicy, co umożliwia ogrzewanie.
Jeżeli chłodnica jest w dość dobrym stanie i termostat działa tak jak powinien to zasadniczo nie ma prawa się gotować, nagrzewnica raczej nie ma tu nic do tego. Miałem taki przypadek w seicento 900, termostat nie puszczał na duży obieg. Włączenie nagrzewnicy na maximum i wentylator nadmuchu też na maksymalne obroty i dojechałem krótki odcinek do domu...
No właśnie to wywinięcie kołnierzyka nie za bardzo rozumiem, gdzieś już się przewijało. Jakby nie było 30 st w grzejnikach będzie, ja nie chcę tym ogrzewać tylko dogrzać jak mnie nie ma, na pewno tańsze byłoby drewno, ale to trzeba być. DZ będzie wodnym GWC, którym w lato się będę chłodził(nagrzewnica). Myślałem tyż, żeby w lato, jakby chłodzenie z...
Gdy gazuję aż obrotomierz wchodzi na czerwone pole zaczyna grzać. Wygląda na to, że gdy dostanie duże ciśnienie to dopiero przepycha ciecz przez nagrzewnicę. quote] Wygląda na małą wydajność pompy cieczy chłodzącej Przecież pisałem
Witam, Jeżeli dobrze zrozumiałem opis to masz problem z ogrzewaniem. Jeżeli tak to najpierw trzeba sprawdzić temperaturę płynu chłodzącego na silniku, na wejściu i wyjściu z nagrzewnicy.
Przekaźniki: 1-pompa paliwa, układ podgrzewania paliwa 2-sterowanie silnika 3-nagrzewnica płynu chłodzącego 1 4-sprzęgło sprężarki klimatyzacji, przekaźnik silnika wentylatora chłodnicy 5-rozrusznik 6-wolny 7-wolny 8-nagrzewnica płynu chłodącego 2 9-wentylator chłodnicy- wysoki bieg 10-wentylator chłodnicy niski bieg http://obrazki.elektroda.pl/3103008900_1...
Wpisz w google "kanałowy osuszacz powietrza". Działa to na innej zasadzie niż nagrzewnica, bo najpierw chłodzi powietrze żeby skondensować parę wodną, a potem je podgrzewa. Dzięki temu wilgotność powietrza wylotowego jest bliska zeru. Energetycznie to bardzo oszczędne urządzenie, łatwo sterowalne, zasilane prądem.
Witam, usterka jak w temacie,zaparowane szyby tłustą parą i ciężko to odparować, czy ma ktoś doraźny sposób żeby to trochę zwalczyć - na razie nie mam możliwości wizyty u mechanika i kilka dni tak będę musiał jeździć ;/
Pasek raczej sie nie slizga bo bys słyszał to. Do jakiej temperatury dochodzi ???? i sprawdz czy nie masz zapowietrzonego układu chłodzenia na co by wsakzywac mogło brak ciebłego nadmuchu (brak plynu chłodzacego w nagrzewnicy )
Auto z klimą?Co się zbiera w "nogach"pasażera woda czy płyn chłodzący?Są ubytki płynu z chłodnicy?
Raczej ciężko, bo to stary piec bez dmuchawy i sterownika. Teoretycznie można, ale jak to w garażu, zajmiesz się czymś i, tak jak pisałem, chwila i woda się gotuje. Poza tym nagrzewnica pracuje cały czas na III biegu i wytwarza dość spory hałas. Pomyślałem, że gdyby dołożyć drugą w drugim końcu garażu, zwiększy się objętość cieczy, to raz, a dwa, można...
A mała pompa ciepła monoblok i ciepło z serwerowni pchać w cwu. Widziałem tak chłodzone podasze i działało to fajnie.
Uszczelka uszczelką,ale koledzy wiedzą że fav jest na tulejach mokrych,tuleja powinna wystawać ponad krawędź bloku o 0,15 mm.Problem w tym że tuleje te maja tencencję do osiadania. Sprawdził bym jeszcze czy nie robia się mokre dywaniki-jeżeli przecieka nagrzewnica.
Szukaj go w kanale obok silnika, on jest chłodzony przepływającym powietrzem w kanale nagrzewnicy. Jest to część wymienna ale można naprawić . Zazwyczaj uszkodzony jest bezpiecznik termiczny który idzie kupić w sklepie elektronicznym. Wpisz w Google "opornica Atego" to będziesz wiedział czego szukać.
Ech jakim sprężonym powietrzem ? Czy kolega oszalał :-) Płyn w każdym samochodzie jak fizyka nakazuje, spuszcza się w najniższym punkcie. Więc wąż z termostatu, i chłodnicy wystarczy w zupełności. w niektórych silnikach trzeba nawet zdemontować termostat. Trzeba pamiętać żeby otworzyć zawór nagrzewnicy.
W 307 nie trzeba wyjmować deski. Ściągasz plastik przy nogach kierowcy i wymieniasz oringi. Jest pełno filmów na jutubie, wprawdzie nie po polsku, ale co widzisz to widzisz. Korek chłodnicy nie ma nic do wycieku z okolic nagrzewnicy.
Wsadź dłoń pod plastikową obudowę nagrzewnicy, na prawo od pedału gazu, jak wyjmiesz mokrą to cieknie grzejnik
Jeśli od hs11 pasuje to dobrze a że będzie na jeden pasek to chyba nie będzie przeszkadzać. Silnik mam 2.2kw i obroty myślę dac 1800-2000min. Chłodzenie będzie już mam nagrzewnice i pompke od pralki.
W tico nie ma zaworu odcinającego ciecz chłodzącą od nagrzewnicy. Może nasz mało płynu chłodzącego.
Wpiecie: silnik->webasto->nagrzewnica->silnik k Czy nagrzewnicę ma Kolega otwartą , czy otwiera ją climatronik . Pozdrawiam P.S .Proponuję podłączyć przez trójniki.
znalazłem ten schemat powinno być tak według twojego rysunku to 6-według schematu pusty 5-regulacja silnika 3-przekaźnik płynu chłodzącego-duża moc grzewcza 2-przekaźnik płynu chłodzącego-mała moc grzewcza 1-przekaźnik silnika pompy chłodzącej paliwo 4-przekaźnik sterowania silnika według mnie powinieneś mieć pod spodem jeszcze cztery bezpieczniki tj:od...
Węże pękają na łukach, proste odcinki dłużej wytrzymują. W busie T3 po wymianie silnika chłodzonego powietrzem na diesla założyłem gumowe węże do nagrzewnicy, po roku wszystkie łuki spękały. Teraz łuki robię z rurek metalowych. Tak samo robię w hydraulice siłowej, węże proste a zgięcia metalowe.
Jest zimno na dworze i klima poprostu nie działa w takich temperaturach. Klima nie grzeje tylko chłodzi a do ogrzewania słuzy nagrzewnica wodna i grzanie jest od silnika. Nalezy natomiast właczac ja zima celem przesmarowania uszczelnienia czołowego sprezarki co chroni go przed rozeschnieciem a co zatym idzie nie bedzie wyciekow czynnika. Nalezy wtedy...
Nagrzewnica ma mieć stały pełny przepływ płynu. Nie ma tu żadnych zawórów otwierających/zamykających. Te świece to grzałki nurkowe, można bez nich żyć, mają za zadanie rozgrzać płyn chłodzący w zimie.
Aby pozostałe parametry nagrzewnicy pozostały niezmienione, indukcyjności cewek powinny być takie same lub mocno zbliżone. Ilość zwojów, długość i średnica nowej cewki do policzenia. Można użyć miedzianej rurki i zrobić chłodzenie wodne.
Jeśli potencjometr podłączysz z przetwornikiem A/C to będziesz miał gałkę do kręcenia, a układ będzie załączał odpowiednią liczbę oporników. Masz rację Dżarek. Ja to robię tak jako obciążenie opiekacze PTC z nagrzewnic chłodzone wentylatorami PC. Sterowane to przekaźnikami jak wiadomo, a przekaźniki z linijki LM3914 w trybie bar, potencjometrem zadajesz...
Ktoś kiedyś nie chciał wymienić cieknącej chłodnicy bo auto było na sprzedaż i częstował ją uszczelniaczami.Aż przestała chłodzić.Wymienialiśmy nie tylko chłodnicę ale i nagrzewnice. Dodano po 1 Tak się zamuliły
O tym nie pisałem, bo to oczywiste jest Nie dla każdego. A potem zdziwieni że zaciągają zimne powietrze do pomieszczenia żeby potem je wyrzucić kominem. Możesz też pomyśleć o kogeneratorze - silnik spalinowy z prądnicą, ale chłodzony płaszczem wodnym więc prócz prądu masz dodatkowo ciepło. Ale tu już większe koszty.
Termostat sobie podaruj (nie zakładaj), bo to zbyt mały obieg (mało płynu w układzie i on by się musiał już po 2min. otworzyć :D ) Nagrzewnica w roli chłodnicy w zupełności wystarczy. Resztę dobrze kombinujesz. :)
Witam --proponuję sprawdzić czy do układu chłodzącego nie przedostają się spaliny z uszczelki głowicy (może silnik był kiedyś przegrzany ) i wtedy przy zamkniętym obiegu mogą się umiejscawiać w nagrzewnicy tworząc poduszkę powietrzną!
Zrób jakiś prosty BY pass, aby sprawdzić obieg bez nagrzewnicy. Całkiem możliwe, że chłodniczka jest do wymiany. Lub jak zwykle kompresor pakuje powietrze do obiegu chłodzenia.
[quote="djbarteez" Cała klima to chłodnica samochodowa na zewnątrz i nagrzewnica samochodowa wewnątrz pokoju. [/quote] Czyli cały układ będzie wyrównywał temperaturę zewnętrzną i wewnątrz 1:1 bez żadnego dodatkowego czynnika chłodzącego . Jeżeli tak to ma działać to nie łatwiej otworzyć okno aby temp . się wyrównały ?
Jak tak to czujnik na 100% do wymiany. nie musisz spuszczać płynu tylko odkręć na chwilę korek od zbiorniczka wyrównawczego żeby zeszło ciśnienie i zakręć go zpowrotem. Jak przy wymianie czujnika będziesz sie sprężał to stracisz najwyrzej setkę albo dwie płynu. A z tym nawiewem na szybę to zupełnie inna historia.prawdopodobnie spadło cięgno co idzie...
Ubytek zauważyłeś raz, czy kilka razy? Może nagrzewnica się odpowietrzyła.
Zespół chłodzący do urządzenia spawalniczego MIG/TIG lub do samego uchwytu... W stanie w którym nikt za to nie zapłaci więcej niż ze 100PLN.
Niee, ale zmienia się co 0.7 stopnia. Wedlug mnie to duzo jezeli chodzi o sterowanie termostatami od podlogowki. Bo podlogowka moze długo sie nagrzewnic, albo chłodzić, a w tym czasie temperatura bedzie niezmieniona i termostat nie zmieni statusu z on na off i odwrotnie
Cześć. Zapytam, ten radiator chłodzi mostek ?
A nagrzewnica odkamieniona dobrze była?
Kolego,- najprostszy sposób - węże od parownika,bo nie podałeś tutaj typu zasilania gazem i instalacji jaką posiadasz- po prostu zaciśnij jakimiś zaciskami,wtedy uwidoczni się podczas jazdy na wskaźniku temperatury odpowiedź...jeśli monter który zakładał instalację nieprawidłowo ją wpiął,to może być przyczyna...powrót z nagrzewnicy jest realizowany...
nikt nie napisał, że obowiązkowo musi być włączone ogrzewanie, bo tam jest zawór który nie otworzy obiegu jeśli nie będzie ogrzewanie włączone. Nie zalewaj do pełna układu. Jeśli wszystkie przewody od chłodnicy i nagrzewnicy będą gorące to układ odpowietrzony. Na zimnym trzeba dolać płynu.
Najpierw sprawdź czy warto, bo jeżeli jest słaby kompresor lub mało gazu to już sam nic nie zrobisz a koszt naprawy jest nieopłacalny. Wyłącz lodówkę na dobę czy dwie , otwórz drzwi lodówki aby wszystki lód który się utworzy stopniał. Potem włącz lodówkę i sprawdź czy dobrze chłodzi. Jeżeli tak to wtedy możesz się bawić z nagrzewnicą w niej. Nie wiem...
Płyn spyścisz odłączając rurę dolną przy chłodnicy (gruba). Potem łączysz tą rurę z chłodnicą i nalewasz powoli płyn. Pewnie zapowietrzy się nagrzewnica, ale ma ona swój odpowetrznik na przewodzie do nagrzewnicy w komorze silnikowe przy ścianie grodziowej. Przy spuszczaniu i napełnianiu płyny ustaw pokrętło ogrzewania na grzanie.
Jakieś pomysły Zbyt niski stan płynu chłodzącego?
Czyli nagrzewnica wystarczy? Te co podałem?
Temperatura w bębnie jest nieznacznie wyższa, około 1 stopień, kompresor ze zdjęcia nagrzewa się do 50 stopni. Zgaduję, że szlag trafił nagrzewnicę?
trzeba poszukać nalotu w kolorze płynu chłodzącego na całym układzie chłodzenia .wyciek może być wszędzie na chłodnicy na wężach wody (przeważnie tych z tyłu silnika idących do nagrzewnicy)
Widocznie wyciek płynu następuje dopiero przy podwyższonym ciśnieniu w układzie sprawdź na nagrzanym silniku, sprawdź jeszcze przy włączone i wyłączonej nagrzewnicy czy są jakieś ubytki, Może pompa wody ma nieszczelność i wyrzuca płyn.
To dość dużo , stawiam na chłodzenie.
Przy włączonym nawiewie na przednią szybę klimatyzacja załączy się automatycznie i nie będzie sygnalizowane to lampką kontrolną. Do włączenia manualnego, na innych nastawach nawiewu, służy przycisk AC. Drugi przycisk jest od tzw. obiegu wewnętrznego. Klimatyzacja co do zasady chłodzi i odwadnia powietrze, niemniej jednak powietrze przechodzi najpierw...
Witam.Ja mam Punto I 75 SX. Wentylator nawiewu wykręcam bez problemu wkrętakiem krzyżowym po stronie pasażera - mażesz wtedy sprawdzić silnik i zasilanie. Czy w czasie powrotu nie czuć było nawiewu powietrza? U mnie przy wyłączonym wentylatorze w czasie jazdy czuję ruch powietrza. Sama nagrzewnica może nie oddawać ciepła jeśli jest za niski poziom płynu...
proponuję pompkę akwariową, sam z takiego czegoś korzystam pompka akwariowa + blok na cpu + nagrzewnica od samochodu
To nie jest falowód. Przemysłowe piece indukcyjne są chłodzone wodą.
Witam Wszystkich poniewaz jestem tu nowy. Mam problem z klima a mianowicie Klima dziala lecz strona prawa chlodzi mocniej niz strona lewa.Powiem,ze prawa chlodzi a z lewej leci chlodnawe powietrze przy ustawieniach LO.Serwis twierdzi,ze jak wymienie nagrzewnice to bedzie ok. Moze ktos mi doradzi w tym temacie co zrobic i jak sie z tego uwolnic.Dziekuje...
Nie chcę krakać ale chyba masz nie szczelną nagrzewnicę kabinową. Radzę to szybko zrobić bo idzie zima a nieszczelność będzie się zwiększała. Sprawdź czy ubywa tobie płynu chłodzącego, jeżeli tak to czeka cię wymiana nagrzewnicy.
No... Nie. Nagrzewnica jest częścią małego obiegu.
Problem rozwiązany. Powód - zawieszające się zawory sterujące przepływem cieczy chłodzącej do nagrzewnic. Rozwiązanie - rozebranie na czynniki pierwsze i oczyszczenie z syfu.
dałoby się to zrobić ... w sumie nie tak trudno... należałoby wyposażyć reduktor w dodatkowy obwód grzejący z własną (elektryczną) pompką i możliwość ograniczania grzania pierwotnego - najlepiej z termostatem :) trzeba by przerobić obwód obiegu płynu chłodzącego idącego do nagrzewnicy (wpiąć się z zaworem) do tego przełącznik i po sprawie pstryk i przez...
A nawet jak będzie, to co? Płyn chłodzący ma jej częsciowo zapobiegać. Chłodnicę, głowice i armaturę masz alu, blok żeliwny, termostat mosiężny, często gęsto trafiały się nagrzewnice mosiężne ( a wcześniej i chłodnice) i jakoś to jeździło. A trójniki? Zwykłe plastikowe też są dobre.
Problem znaleziony i rozwiązany. Okazało się że powyżej 1500 obrotów nagrzewnica zaczynała grzać. Pewnie zawór przy nagrzewnicy nie zamyka się do końca dlatego został założony zawór na przewód zasilający nagrzewnice i klima chłodzi aż miło :)
Nie masz obiegu czynnika chłodzącego przez nagrzewnicę, właściwie zbyt mały, pewnie zatkana.
zakołkowana nagrzewnica Tak zamulona jeśli się nie wymienia płynu regularnie zmniejsza się przepływ płynu cieczy chłodzącej i nagrzewnica nie grzeje. Ale zacząłbym od wymiany termostatu jeśli jest otwarty to przepływ jest cały czas przez chłodnice i silnik nie dogrzany. A w następstwie tego nie grzeje nagrzewnica.
Sama głowica to nie problem- około 100 zł, smarowanie jest w silniku, chłodzenie- wodne w bloku + nagrzewnica np Żuk, Nysa: pancerne. Zawór zwrotny można kupić na Allegro ale dalej pozostaje pytanie "do czego? kompresor"
Na jakiej podstawie stwierdzasz że płyn nie płynie? Którymi to przewodami nie płynie płyn? Jak to sprawdziłeś? Nagrzewnica jest drożna?
powąchaj tą wydzielającą się pare, płyn chłodniczy po odparowaniu ma specyficzny "słodki" zapach, zapowietrzanie nagrzewnicy, przy takim ubytku płynu wskazuje na inne źródło, bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie uszczelki pod głowicą, lub głowicy. rozgrzej silnik do załączenia wentylatora chłodnicy i delikatnie spuść ciśnienie z układu chłodzącego...
Jak już się uparłeś to zastosuj z jakiegoś samochodu co taki posiadał, niektóre nawet za grosze można kupić. https://www.google.com/search?q=zaw%C3%B...
Sprawdź zawór otwierający przepływ cieczy chłodzącej przez nagrzewnice, tam może być problem z nieszczelnością tego zaworu. Druga rzecz do sprawdzenia to czujnik temperatury wnętrza, też czasami zacierały się wentylatorki przeciągające powietrze z kabiny przez czujnik.
wnętrze auta - przecież nagrzewnica jest ogrzewana ciepłem cieczy chłodzącej
Co to może być ? Elektryczną grzałkę ma? Gdzie? W systemie wentylacji, czy w obiegu płynu chłodzącego?
Witam, W moim T-Rocu przepala sie bezpiecznik nr 7 odpowiadajacy za regulacje ogrzewaniem i klimatyzacja, przekaznik ogrzewania tylnej szyby oraz odbiornik zdalnego sterowania dla dodatkowej nagrzewnicy płynu chłodzącego. Po przepaleniu nie dziala panel sterowania ogrzewaniem i klimatyzacja, ale np: radio dziala bez problemu. Dodatkowo, kiedy bezpiecznik...
Włączając klimę dokłada jakieś 2-3 KM obciążenia dla silnika A skąd tyle to alternator bierze , klima ok 5kW w samej sprężarce . Po drugie parownik jest przed nagrzewnicą co dodatkowo chłodzi powietrze wlatujące a wentylator skraplacza chłodzi wszystko dodatkowo.
Jestem osobą dość dokładną więc postaram się zminimalizować wszelkie niebezpieczeństwa zalania komputera. Większość kupuje części z wyższej półki lub gotowce, a można przecież pobawić się częściami z domowego zacisza. Pozwolicie, że podsumuję: Chłodnica- jest Pompka- jest Blok-jest Węże- Płyn- Rezerwuar- Jeżeli mam pompkę zanurzeniową to odpowietrzę...
Nagrzewnica zabrudzona wewnątrz kamieniem /osadem. Płyn chłodzący nie przepływa przez całą nagrzewnicę tylko wraca powrotem do obiegu, przyłącza są po lewej stronie więc ta strona jako tako grzeje. Temat znany w wielu markach. Można płukać układ, ostatecznie nagrzewnica do wymiany.
Kolego taka "płukanka" może tylko zaszkodzić tak starej nagrzewnicy, wiem to z autopsji :( Stawiał bym raczej na źle odpowietrzony układ po wymianie płynu chłodzącego.
Nie jestem usatysfakcjonowany gdyż dalej nie wiem co spowodowało stopienie lutu. Przegrzanie z przeciążenia prawdopodobnie . Radiator nadmiernie się zagrzał i wytopiło lut. Jest tam jakiś wentylator chłodzący ?
nagrzewnica chłodzić wodny układ chłodzić nagrzewnica nagrzewnica indukcyjny chłodzić
centralnego zamka skoda wgranie języka polskiego podłączyć obrotomierz cewke
izopropanol termopasty amica daw7123dcb
Podłączenie GDW 9/70 bez zwrotnicy do ZG30/8 C115 - wpływ na tony wysokie Jak połączyć dwa komputery w domu?