Od spodu masz kilka małych wkrętów. Po ich wykręceniu wentylator powinien zejść w dół.
Tak z ciekawości, masz tam klimatronik? Rocznik powinien coś rozjaśnić, jak i to co masz do sterowania nawiewami? Bo na razie temat jest o krok od kosza.
Prawdopodobnie nieodpowietrzony układ albo zasyfione węże nagrzewnicy
Jeżeli nagrzewnica jest gorąca, to problem musi leżeć po stronie nadmuchu. Powietrze nie przelatuje przez nagrzewnicę.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=7...
jak wywali płyn to się robi powietrze w nagrzewnicy i nie grzeje, a czasami płyn nie jest pomieszany z olejem?
Przyczyn może być kilka , zapowietrzenie (nie zdarzyło mi się nigdy),zatkanie nagrzewnicy.Jeżeli wąż dopływowy jest prawie tak gorący jak odpływowy z nagrzewnicy,to wszystko z nagrzewnicą,termostatem jest w prządku a wina jest po stronie cięgien lub niedomykającej przesłonie zinnego powietrza(przy maksymalnym grzaniu całość powietrza powinna przepływać...
No właśnie dlatego pytam bo nie bardzo widze w tym sens,oba trójniki są połączone cienkim przewodem. Autko na gaźniku bez gazu. Zdjąłem jeden z tych trójników i jest w nim coś w rodzaju zaworu,tylko po co???? Zgaduj zgadula, ciąg dalszy, podobny motorek; http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic38...
Mam pytanie czy zamiana wezy dochodzacych do nagrzewnicy w golfie III ma zaczenie? prosze o odpowiedz bede bardzo wdzieczny
Przepraszam ale podpowiem bez (zbytniego) profesjonalizmu. Zwykle wystaczy odpowietrzyć nagrzewnicę i dobrze nastawić linkę nastawy zaworu nagrzewnicy.
Przy króćcu głowica - nagrzewnica https://allegro.pl/krociec-wody-vw-caddy...
W przypadku mocnego zapieczenia nagrzewnica indkcujna nic nie da. Trzeba ciąć.
Czy nic nie robiłeś w układzie chłodzenia? Jeżeli tak,to go odpowietrz. Odkręć korek i połóż lużno na otworze wlewu płynu do zbiorniczka wyrównawczego. Pokrętło ciepła daj na max-a i uruchom silnik niech sobie popracuje do chwili zadziałania silnika na chłodnicy.tak ze 2x.Być może gdzieś się zapowietrzył-lubi zapowietrzyć się w nagrzewnicy,
zostaje przeczyścić przepłukać nagrzewnice
Wina leży raczej w mieszalniku powietrza, mianowicie klapa ciepło-zimno posiada otwory które w normalnych warunkach powinny być zaślepione fabryczną matą z pianki, z czasem się ona wykrusza i nieogrzane powietrze zamiast biegnąć przez nagrzewnicę przelatuje przez te otwory. Druga sprawa to może też być zamulona sama nagrzewnica, ale i na to jest sposób.
Na początku podmień korek zbiornika wyrównawczego i musisz przywrócić obieg płynu w nagrzewnicy.
Obstawiam na przytkaną nagrzewnicę.
Jakie króćce co to da skoro nagrzewnica jest niedrożna (przepływ tylko górą a nie całą pojemnością)
Nagrzewnice odrzuciłbyś?
Sprawdziłbym nagrzewnicę.
Nagrzewnice 1k0963235E można zastąpić modelami: 1k0963235C, 1k0963235E -tych modeli nie spotkałem w sprzedaży. Może kto podesłać schemat nagrzewnicy?
Węże od nagrzewnicy sa gorące to w takim razie coś źle jest złożone, nagrzewnica gorąca to nie ma innej opcji,
Może przewody zamieniłeś przy nagrzewnicy?
Sprawdź czy nie jest zapowietrzony układ chłodzenia silnika bądź uszkodzony termostat. Jeśli jest ok to prawdopodobnie nagrzewnica do wymiany.
zapowietrzona nagrzewnica
Witam mam taki mały problem. Mianowicie po wymianie nagrzewnicy w golfie III |(jak wiadomo jest tam sporo roboty) okazało się, że nie działa dmuchawa. Problem został odnaleziony jest to po prostu nie podpięta kostka. Szukałem wszędzie gdzie jest jej miejsce, ale nie mogę znaleźć. Może ktoś ma pojęcie. Podpowiem, że jest to w nogach u kierowcy, na zdjęciu...
A to na pewno woda, a nie płyn chłodniczy z nagrzewnicy?
Woda może się dostawać od dołu wystarczy wiechach w kałuże podczas deszczu. Może być też nieszczelna nagrzewnica i płyn kapie z nagrzewnicy jeśli są ubytki płynu chłodniczego.
Rurki da się wymienić czy od razu zamawiać nagrzewnicę?
Niedrożna nagrzewnica
Nierówna praca, biały dym itp Jedź do nich żeby poprawili, może lecieć przy nagrzewnicy.
sprawdź zawór który otwiera obieg nagrzewnicy
Klapa która steruje powietrzem to blacha z okrągłymi otworami pokryta czymś w rodzaju gąbki która z wiekem się rozsypuje i poprzez dziury leci zimne powietrze, rozbierz obudowe nagrzewnicy i sprawdź czy coś takego się w twoim przypadku nie stało!
Linki od wentylacji wszystkie są ok wszystko sprawdzone. gdy odpowietrzyłem układ drugi raz (czyli zalałem układ po wymianie części rozgrzałem go do włączenia się wiatraka chłodnicy, po ostudzeniu dolałem płynu i ponownie go rozgrzałem do włączenia się wiatraka. po odpowietrzeniu sprawdzałem ruru rozprowadzające i mieszalnik byl bardzo zimny co powodowało...
Oporniki w sterowniku elektrycznej nagrzewnicy mają zimne luty i sterownik go zablokował. Trzeba wyjąć nagrzewnice, polutować na nowo i odblokować sterownik.
A gdyby odpiąć te dwa węże i spróbować przepłukać nagrzewnicę ?
To masz filmik na otarcie łez, żebyś nie czuł się osamotniony z problemem. [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Golf 2, to już staruszek- bardzo możliwe, że nagrzewnica jest do wymiany. Aby to sprawdzić trzeba sprawdzić jej drożność, nawet puszczając przez nią wodę z kranu i zaobserwować jak duży jest spadek ciśnienia na wylocie. Jeżeli woda wypływa "leniwie" to wymiana. Zapowietrzona nagrzewnica, nie grzeje w ogóle. Nie sprawna pompa, to przegrzewanie się silnika.
Nie mogę znaleźć tego w schemacie. I nie znajdziesz, bo to nie jest oryginalny przewód. Chyba nie liczysz na to że znajdzie się na forum ktoś kto go tam podłączył? Bo jedynie on by mógł stwierdzić na odległość do czego miał tam służyć.
witam moim zdaniem na 99.9% masz zabita nagrzewnice plyn przez nia plynie ale osad z kamienia i taki swego rodzaju muł nie pozwala wymieniac ciepla . PS po wymianie rozbierz nagrzewke i to sprawdz
Może zapowietrzony, co było powodem wymiany, może jakaś zaślepka została?
Taki objaw daje zapchana nagrzewnica lub pierwsze objawy pękniętej głowicy czy padniętej uszczelki pod głowicą (zapowietrza się nagrzewnica).
a jaką temperaturę pokazują zegary, możesz mieć uszkodzony czujnik na nagrzewnicy a nie zewnętrzny
W połączeniu z http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21... to masz problem z zapowietrzonym układem chłodzenia (na skutek rozszczelnienia nagrzewnicy) i/lub uszczelką pod głowicą silnika...
Niektóre modele golfa mk II miały taki termostat na wężach nagrzewnicy
Jedynym skutecznym sposobem określenia sprawności termostatu i prawidłowej temperatury silnika jest sprawność ogrzewania wnętrza w mróz - jak auto grzeje prawidłowo, to termostat z reguły jest sprawny. W starociu dość kłopotliwie będzie dociec jak temperatura na liczniku ma się do realnej temperatury płynu. Zagrzać o tej porze TD do włączenia wentylatorów...
.Jak się do niej (nagrzewnicy) dostać? Trzeba deskę rozdzielczą zdemontowac.
Podnosi się, bo najpewniej poszła membrana i gaz wypycha ciecz z nagrzewnicy właśnie.
O ile go nie przegrzałeś to raczej uszczelka , w innym wypadku może być pęknięta głowica do kanału wodnego i też będzie sadzić . Dobrym testerem jest własna nagrzewnica , bo się zapowietrza i nie grzeje . :|
Tu masz ładny przykład: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Gąbki bardziej się rozpadają nie ze starości, tylko od kontaktu z płynem chłodzącym z cieknącej nagrzewnicy.
Wydaje mi się ze wężyk spełnia role wspomagającą obieg wody z silnika do nagrzewnicy.Tę rurkę proponował bym skierować niżej może układ jest zapowietrzony.Pozdrawiam
posiadam golfa 2 gtd i mam pytanie czy nagrzewnica z benzyniaka bedzie pasowac do diesla???
Nagrzewnica w środku zasyfiona
jak coś to mma nagrzewnicę ;)
A niema tam jakiegoś zaworu zamk.\otw. podciśnieniowego czy na linke od któregoś z dojść węży do nagrzewnicy?.
Rozumiem,to pozostaje termostat do sprawdzenia,lub co jest rzadkością ale jest możliwe w passat b3(przykład),czy istnieje w twoim aucie taka możliwość że ktoś omyłkowo zamienił zasilanie i powrót na nagrzewnicy?
wymiana nagrzewnicy w golfie 3 jest uciażliwa. trzeba sciagać całą deskę.
To jest tylko przykład. Zdjęcie pokazuje jedną z klap znajdujących się wewnątrz obudowy nagrzewnicy w Golfie 4, Octavii 1. Jest ich tam trzy, sterowane linkami/pokrętłami. Przypuszczam że i w tym przypadku będzie podobnie. Jedna klapa to ciepło/zimno, a dwie są kierunkowe, na górę na nogi oraz na szybę przednią. Aby dostać się do nich trzeba wymontować/rozebrać...
Wykruszone gąbki na klapie w obudowie nagrzewnicy, częsty przypadek.
Co ma to wspólnego z ogrzewaniem i klimą? Jak to sprawdzić gdyby to było to ? Oleju nie ubywa, a płyn chłodzący nie ma zapachu oleju i również poziom jest stały. Chodziło mu o to ze jak walnieta głowica, czy uszczelka, to są przedmuchy do płaszcza wodnego i wtedy w układzie chłodzenia jest powietrze pod zancznym cisnieniem, chociąż korek to upuszcza...
Kolego jestem po wymianie nagrzewnicy ale jak rozebrałem wszystko to klapa zimne ciepłe była dziurawa naprawiłem wszystkie i wymieniłem nagrzewnice która i tak nie była stara ok.2 lata ta nowa szybciej się napełniała wodą i dla pewności włożyłem nową wydatek 35zł .Walczyłem długo dławiłem wloty do parownika bo mam gaz ale bezskutecznie na pierwszym...
Żeby się dostać do nagrzewnicy trzeba zdjąć deskę rozdzielczą.
http://www.vwvento.org/porady/nagrzewnic...
Chyba ze 4 lata temu przepłukałem koledze w audi a4 i działa do dziś. Rezultat chyba zależy od tego czy osadził się kamień czy tylko luźny muł i zatkał kanały na dole nagrzewnicy.
Ja wlewam do płynu chłodniczego pół litra albo litr octu zwykłego octu ze sklepu robię 200 km na odkręconym ogrzewaniu spuszczam syf i mam wyczyszczony cały układ .Można też zdjąć przewody z nagrzewnicy i przeczyścić samą nagrzewnicę gorąca woda z octem zalewamy nagrzewnicę tą miksturą czekamy piętnaście , dwadzieścia minut płukamy gorącą wodą można...
Zanim wyciągniesz parownik z jego obudowy musisz wyciągnąc deske rozdzielczą i sąsiadujące z nią części, bez tego nie dostaniesz się do "obudowy" nagrzewnicy i parownika.
sprawdź czy ci płynu nie ubywa może być tak że jest niewielkie pęknięcie na przewodach lub zaworach odcinajacych nagrzewnicę i wtedy płyn sobie może kapać nie widaćwycieku ale zapach jest miałem coś takiego jak strzeliło to miałem płyn pod dywanikiem W tym autku nie ma żdnych zaworów na wężach przy nagrzewnicy.
Volkswagen golf 3. Dlaczego nie grzeje ogrzewanie w samochodzie? Jest nowa nagrzewnica, uszczelka, planowana głowica i termostat.
Jak wyżej jak masz komplet części nagrzewnice wiązki czujniki przewody to nie ma problemu w przełożeniu tego na climatronic.
A to co innego. Zamieść fotografie jak masz podpięty ten trójnik przy nagrzewnicy?
a węże te co idą do nagrzewnicy są ciepłe oba? Sprawdź, jeżeli są zimne to nagrzewnica może być zapchana, albo mogą być zepsute termostaty na tych wężach o ile jeszcze są. na wężach do nagrzewnicy nic nie ma ale prawdą jest że jak silnik jest gorący to oba węże muszą być też prawie jednakowo ciepłe jeśli wyczuwalna jest duża różnica temp węży to jest...
To wątpię by była walnięta uszczelka pod głowicą. Może masz dziurawą nagrzewnice. Duże są ubytki płynu?
przewody do chłodnicy sa miekkie i ciepłe wienc obieg jest..a jesli chodzi o nagrzewnice to sprawa wyglada tam ze wyciagłem jeden przewód i pusilem powietrze do nagrzewnicy i powietrze swobodnie leci.. Dodano po 50 a pozatym jest to możliwe że woda mi zawrze jak nie ma obiegu w nagrzewnicy?
Korek wydaje mi się, że jest szczelny. kombinowaliśmy docinając jeszcze taką gumkę taką uszczelkę żeby założyć żeby było szczelniejsze ale i tak i tak woda się wydostawała pomimo że był szczelny. co prawda w miejscu rączki była mała dziurka przez to że ktoś odkręcał korek kombinerkami ale zostało to szczelnie zaklejone specjalnym silikonem odpornym...
Hm to na pewno woda?A płynu Ci nie ubywa?Może to nieszczelna nagrzewnica.
Niekoniecznie, przemieli przez silnik ale nie daje rady pchnąć w nagrzewnicę.
Tam nie ma żadnego podciśnienia klapkami sterują linki. Spróbuj jeszcze tak, podnieś przód samochodu , odkręć korek od płynu i rozgrzej auto może wtedy wypchnie to powietrze z nagrzewnicy.
climatronic zamieniając tylko sterownik Nie da się, trzeba wyrwać konsole, przy okazji zmień sobie nagrzewnice na nową.
A jakie są węzę od nagrzewnicy cieple czy zimne.
Obstawiam że podczas odkręcania nagrzewnicy od ściany grodziowej lub zdejmowania węży oparłeś się o przepustnicę i uszkodziłeś gumę pod nią.
Witam potrzebuje pomocy :) chciałem wymienić nagrzewnice u siebie w Golfie mk1 tylko nie wiem od której strony się do tego zabrać... :)
Trzeba wymontować nagrzewnicę bo będzie zawalona syfem.
Gimak jak dla mnie twoje mądre i prawdziwe rady z wytłumaczeniem istoty każdego problemu wraz z opisem problemu założyciela oznaczają minutę diagnozy i rozbiórkę nagrzewnicy.
Nagrzewnica padła, a dmuchwę odłączyli. Kowal zawinił, a Cygana powiesili.
1. zamontuj termostat... 2. jak jest z drożnością nagrzewnicy (może jest zapchana) 3. może być ze gąbka się już wykrusza powoli. Ogólnie jeśli przez chwile powieje ciepłym to stawiał bym jednak na zamuloną nagrzewnice
co to może by Jeżeli wejście i wyjście nagrzewnicy jest jednakowo ciepłe, pozostaje jedynie wentylator nadmuchu.
Dziurawa nagrzewnica.
Witam! Powodow moze byc wiele.Zacznij od przeplukania ukladu nagrzewnicy i reduktora.Co z ogrzewaniem?Pozdrawiam.Stefan.
Wyciekł :) pewnie cieknie z nagrzewnicy miałem to w swoim golfie 1.8 albo pali go troszeczkę
Węże idące do nagrzewnicy są ciepłe.
Odpowietrz układ chłodzenia porządnie (ściągnij przewód na ścianie grodziowej z nagrzewnicy) - powinno pomóc.
Jakiś czas temu pociekła mi nagrzewnica w VW Golfie ,wymieniłem więc na nową i przez dłuższy czas unosił się okropny zapach z ogrzewania. Teraz muszę wymienić nagrzewnice w Audi na nową i mam pytanie. Czym ją umyć aby historia się nie powtórzyła. Fabrycznie nowa nagrzewnica jest pokryta jakimś tłustym zabezpieczeniem.
Jakby było coś z pompą to wlot i wylot do nagrzewnicy nie byłby gorący,zobacz wnętrze nagrzewnicy ,sterowanie klapką.
Tak , na pewno potencjometr od AUDIO.
Mam slabe ogrzewanie w golfie dmuchawa na wszystkich trzech biegach grzeje slabo, cienko.Wymienialem nagrzewnice i termostat i nadal cienko.Pomocy.:cry:
To już płyn mogliście nowy zalać, zalać to co ma być g12 i spokój,a tak to masz nie wiadomo co. Układ niby ma siE sam odpowietrzyć ale nie zawsze się tak dzieje. A temperatura na wskaźniku w normie? dmucha ciepłym z nagrzewnicy? Węże do nagrzewnicy ciepłe? Po nagrzaniu termostat się otwiera? Można delikatnie poluzować węża od nagrzewnicy, jak jest powietrze...
Witam. Odsłoń dywany i zacznij lać wężem z wodą po szybie i już będziesz wiedział na 100%. Bo może jeszcze lać np. Z nagrzewnicy płyn chłodniczy.
Dobrze by było jak byś sprawdził czy węże od nagrzewnicy są gorące.Możliwe że nagrzewnica jest przytkana lub spadło cięgno od przesłony ciepłe zimne.Wymiana nagrzewnicy w tym golfie nie należy do prostych czynności dlatego upewnij się wcześniej.
Nagrzewnica jest pęknięta. Woda z układu chłodzenia wypływa na zewnątrz nagrzewnicy, tworzy się para i wentylator wywala ci ją na szyby.
Jaki masz system sterowania nagrzewnicy morze spadła linka
nagrzewnica master nagrzewnica berlingo brother nagrzewnica
zasilacz kodak peszel ziemia komunikat mercedes klasa
instalacja fotowoltaiczna grundig sv2000
Podłączenie SPK Lux do kotła Defro Gamma 20kW Demontaż miski olejowej Renault Espace IV 2.0 dCi - krok po kroku