Jedno pytanie - czy podczas pracy silnika nagrzewnica robi się gorąca?
Zawór którym sterujesz ciepło-zimno jest przy nagrzewnicy zazwyczaj przeczyść nagrzewnice, zobacz czy zawór chodzi ma cały skok, może linka jest gdzieś załamana i nie chodzi.
Korkiem spustowym z chłodnicy nie powinno wszystko wypłynąć ? Korkiem spustowy chłodnicy spuściłeś chłodnicy. Zostało ci się część jeszcze w bloku i w nagrzewnicy.
To sprawdź czy masz obieg a jak ni eto nagrzewnica do wymiany.
Jeżeli jest dojście to podgrzać nagrzewnicą indukcyjną i dopiero odkręcać.
Samochod ma juz kilka lat i moze byc zapchana nagrzewnica, to sie zdarza czasami.
PTC to oznaczenienie podgrzewacza w dieslu albo świece żarowe w płynie, albo dodatkowy grzejnik w układzie dmuchawy przed nagrzewnicą. Występuje tylko w dieslu.
Zapchane ujście ze spadającego wężyka, korek z zaworkami, bo to on reguluje ciśnienie, turbo jeśli chłodzone. Dodam jeszcze że gdy zaczyna się grzać auto automatycznie przestaje lecieć ciepłe powietrze w kabinie. Brak płynu w nagrzewnicy, w silniku też, dlatego dolewałeś. Chłodnica i oba węże do niej są gorące? Wentylator się włącza?
Zimny silnik to zimny płyn w obiegu chłodniczym , który nagrzewa parownik reduktora. Zbyt mała moc grzewcza parownika to zbyt mała ilość gazu , który zdąży odparować - szczególnie po depnięciu w pedał . To jasne ? Jak się z tym uporać ? Sposobów jest kilka , najprostszy już proponowano : zwiększyć temperaturę przełączania , tak aby wydajność cieplna...
Jak jesteś pewien że uszkodzona jest nagrzewnica , to i tak musisz ją wymienić. Jak tą rozwalisz przy demontażu to będziesz wiedział czy druga wejdzie czy nie, ewentualnie zluzuj obudowę, może da się ją cofnąć , nagrzewnica wyjdzie tylko bokiem, nie wiem ile jest miejsca w ścianie grodziowej i jak daleko poza nią wychodzą rurki. Póki co to to przewody...
Wywal trójniki, wymień przewody gumowe z nagrzewnicy na nowe, usuń mikser i wszystko.
nie koniecznie . miałem kiedyś taki sam przypadek w mazda 626 i okazało się że nagrzewnica ni pękła
Też mam taką mazdę. Jedynie co mi przychodzi do głowy to uszkodzona nagrzewnica bo co innego by mogło być nie tak skoro reszta opcji grzeje.
Sprawdź kolego olej, jeśli będzie zemulgowany (miała maź) to będzie oznaczać że przedmuchało uszczelkę pod głowicą. Druga rzecz to faktycznie może być układ zapowietrzony. Może się również samoczynnie zapowietrzać np. przez nieszczelną nagrzewnicę. Sprawdź w pod dywanikami czy nie masz mokro jeśli tak to może właśnie nagrzewnica jest uszkodzona. Uszkodzona...
Jeszcze jedna sprawa, na szybie kierowcy od wewnątrz pojawiają się małe tłuste plamy. Czy może być to płyn chłodzenia ? ew. wymiana nagrzewnicy wiąże się w tym modelu z demontażem deski rozdzielczej ?
Sterowanie nawiewem sprawdza prawdopodobnie temperature jaka bedzie dmuchac do środka.. i jeżeli jest zimno nie bedzie dmuchac bo by dmuchało zimnym powietrzem - komputer uruchamia nawiew dopiero kiedy nagrzeje sie nagrzewnica powietrza i dopiero wtedy włącza nawiew do środka aby juz dmuchac nagrzanym powietrzem... tak to wygląda z moich obserwacji...
Witam! Brak całkowicie ogrzewania z przodu i z tyłu.... Webasto rusza i osiąga szybko wysoką temperaturę i się wyłącza..... Czy brak działania pompki obiegowej całkowicie zatrzyma ogrzewanie... Rurki do nagrzewnic zimne... Gdzie ta pompka jest, czy w środku w piecyku?
Pierwsza myśl też taka była, ale to nie powinno działać odwrotnie? Gdybym podał napięcie na światła mijania to bym zrozumiał, że gaśnie silnik, bo jest większy pobór prądu na akumulatorze. Dziś rano zauważyłem dodatkowy objaw: włączyłem nawiew na trzeci poziom, wyłączyłem światła. Silnik pracował dalej, natomiast gdy tylko wyłączyłem nawiew, silnik...
3 świece żarowe uciągnie nawet alternator matiza . I żaden normalny user nie gra 1kW bez ładowania po pierwsze bez ładowania masz ok 40% mocy mniej co objawia się niestety harczeniem. Miałem nawet 150A w matizie ale się zjarał a napraw jego to był koszmar potem laguna 150A teraz mazda pracuje i jest ok. A mam w nagrzewnicy opiekacz z A4 który codzienni...
w moim fordzie fiescie ( w zasadzie jest to mazda 121 ale to to samo ) z silnikiem 1.8D mam problem z nadmuchem cieplego powietrza, tzn przewaznie jest go brak , nagrzewnica jest goraca ale po ustawieniu nadmuchu na cielo nie grzeje do srodka, z dwa razy udalo mi sie cos poruszac i wtedy zasoczylo ale znowu wtedy nie ma zimnego nadmuchu, rozebralem...
w moim fordzie fiescie ( w zasadzie jest to mazda 121 ale to to samo ) z silnikiem 1.8D mam problem z nadmuchem cieplego powietrza, tzn przewaznie jest go brak , nagrzewnica jest goraca ale po ustawieniu nadmuchu na cielo nie grzeje do srodka, z dwa razy udalo mi sie cos poruszac i wtedy zasoczylo ale znowu wtedy nie ma zimnego nadmuchu, rozebralem...
Co może być przyczyną ... ? Zamieść tutaj konkretne wyniki pomiarów napięcia ładowania oraz prądu ładowania akumulatora , zależnie od wzrostu obciążenia w instalacji elektrycznej przy pracującym silniku. Czyli woltomierz, amperomierz i tabelka w której wpiszesz odczytane wszystkich świateł nagrzewnicy tylnej szyby ok lecz kiedy załączyłem klimę i nawiew...
Witam! Jak w tytule, w mojej Madzi, po naciśnięciu AMB nie ma żadnej reakcji. Nie pokazuje temperatury zewnętrznej. Wyświetla tylko temp. wewnętrzną, ustawioną na climatroniku. Czujnik jest. Raczej sprawny, ponieważ zmienia oporność przy zmianie temp. Przewody - przynajmniej do wiązki - całe. Webasto nie grzeje. Po włączeniu słychać pracujący silniczek,...
Dzieki __luke86__ , pomogłeś ale wygląda na to , ze będę musiał rozbierać i czyścić nagrzewnicę - w te większe mrozy nie moglem dogrzać samochodu - miałem zamarznięte szyby od wewnątrz, a nadmuch ciepłego powietrza był tylko letni. pozdrawiam wszystkich forumowiczów
Zgadzam się z przedmówcą. Termostat musi się otworzyć również dlatego żeby odpowietrzył się cały układ chłodzenia. Trzeba też włączyć ciepłe powietrze w samochodzie żeby odpowietrzyć nagrzewnicę. Mogą być też odpowietrzniki na przewodach. Proponuję uruchomić silnik i kontrolować stan płynu, po otworzeniu termostatu, w temp. ok 90 stopni powinien się...
Mazda 323f BG 1.8 16V DOHC, ostatnimi czasy zaczął wariować wentylator chłodnicy i stąd pytanie; przy jakiej temp. powinien załączać? Na czujniku są takie oznaczenia: 5205 ITALY 90 85 03C. Cena nowego ok. 100, czy są jakieś inne (czyt. tańsze) które można wstawić zamiast tego. Próba w gorącej wodzie się nie powiodła tzn. nie wykazało żadnego przepływu....
Witam. mam problem z samochodem - mazda 323f bg, a mianowicie po przejechaniu kilkudziesięciu km ok 40, przy predkości 80-90km/h, temperatura wzrasta ponad 100 stopni, a gdy przyspieszę do 110km/h idzie na maksa (u mnie literka H). Żeby go schłodzić muszę zwalniać do ok 60km/h redukować bieg, wtedy wskazówka opada do prawidłowego poziomu. Zaznaczę że...
Witam. Problem został rozwiązany:) Okazało się że po oczyszczeniu nagrzewnicy i całego układu chłodzącego parownik zaczął mieć inna temp i potrzebował innego ustawienia. Tak mi przynajmniej powiedział gazownik. Wyregulował wszystko czas to 10 min a koszt 2 browary:):) Autko hula jak trzeba no i grzeje:) Dziękuje za zainteresowanie i pomoc:)
Udało się rozwiązałem problem. Okazało się że ponad połowa chłodnic była zupełnie zapchana, działało to z taka sama efektywnością jak bym wsadził nagrzewnicę zamiast chłodnicy. Dziękuje wszystkim za pomoc. ps Zorientowałem się przy odpowietrzaniu układu chłodzenia, dotykałem dolnego węża i czekałem aż zacznie robić sie ciepły (znak że termostat puścił),...
Niwprawda. nie w tym układzie Fakt - nie ma tutaj przepływu, płyn jest zasysany do chłodnicy przy jego schładzaniu się, a nadmiar przy gorącym silniku. Jeśli stan płynu w zbiorniczku pozostaje ten sam, pozostaje sprawdzić drożność przewodu zbiorniczek-chłodnica, uzupełnić płyn - najpierw pod korek w chłodnicy , później w zbiorniczku i dobrze odpowietrzyć...
Więc tak: wymieniałem nagrzewnicę - wiadomo demontaż deski, rozłączanie komputera i sporej ilości złączek. Później po podłączeniu dopiero się zaczęło. Podłączam klemę - lewe lusterko skręca się bez kluczyka w prawo i tak non stop. Przekręcam kluczyk - prawe lusterko podnosi się do góry, lewe nadal swoje. Samochód odpala, nie działa ani jedna kontrolka...
Witam Problem dotyczy Mazda 6 GH 2.0 (benzyna) prod 2009. Przebieg 210tys (potwierdzony). Samochód od zakupu miał problemy z ogrzewaniem – brak grzania na postoju, ciepłe powietrze leciało w miarę zwiększania obrotów silnika. Miała to być prosta usterka a po diagnostyce wyszło, że uszczelka pod głowicą przepuszcza spaliny do układu chłodzenia...
walec1980 Miałeś rację. Naprowadziłeś mnie na prawidłowe działanie. :idea: Dziś na spokojnie luknąłem pod maskę i... ...na zimnym silniku stan w zbiorniczku był na "minimum". Dolałem do chłodnicy pod korek ok.50ml, odpaliłem auto na 10-15 min. z ogrzewaniem w kabinie na full. Pokazało się kilka prawie nie zauważalnych bąbelków powietrza z chłodnicy.Zakręciłem...
w sprawnym aucie akumulator nie rozladowuje sia ot tak Smile sterowniki gazowe maja tez swoj okreslony czas na podtrzymanie pamieci Nie miałem na myśli rozładowywanie się akumulatora.Bardziej chodziło mi o naprawy.Ostatnio np. pękł mi wąż od nagrzewnicy i aby się do niego dostać musiałem wyciągnąć akumulator itp.Jeśli chodzi o to podtrzymanie pamięci...
Co do zimnego silnika to bym się zastanawiał. Tak. To prawda, iż na rozgrzanym silniku jest otwarty termostat i wtedy z całego układu płyn zleci, jednak tutaj są dwie szkoły. 1. Odkręca się termostat lub rozgrzewa auto i spuszcza cały płyn. 2. Na zamkniętym układzie spuszcza się tylko płyn z układu dużego. Dlatego korzysta się dysyć często z punktu...
37 w stresie ? Niestety - aż 37°C - wynik byłby lepszy, lecz podczas zimy odłączyłem chłodzenie wodne, a mróz rozerwał mi moją chłodnicę. W chwili obecnej korzystam z zastępczej, nagrzewnica z Mazdy 323. Tylko pamiętaj, że chłodnica znajduje się poza pomieszczeniem :D. Poszukaj więcej na temat wcześniejszego projektu AirDrift w tym temacie nawet jest...
Ja odpiełem oba węże od nagrzewnicy i zapodałem wężem ogrodowym trochę atmosfer w wąsz powrotny, bez wyciągania z auta. W maździe zdało egzamin grzeje i wszystko to zajeło ok. 15 minut.
Układ wypłukany, woda bez problemu pojawia się każdym przewodzie. Lejąc wode w nagrzewnice przelewa sie odrazu przez czujnik temperatury w glowicy oraz korek w chłodnicy. Objawy są identyczne mówiąc wprost jak przy silniku w którym spadł pasek i pompa wody stoi. Uszczelka pod głowicą napisem Top do góry, wiec wykluczam jej złe założenie. Ciekawy przypadek....
mazda wentylator mazda airbag mazda mazda nagrzewnica master
zakodować kanał skracania muzyki zrobić cennik
piaskownica windows lodówka haier a3fe742cmj
Czy można zamienić rezystor 820Ω 1W na 2W? Świetlówka kompaktowa miga i opóźnia zapłon - przyczyny i rozwiązania