Nagrzewnica zarosła.
Może na automacie pracuje kompresor klimy a w manulau nie (nie wiem czy włączasz) - kwestię kompresora klimy już wyjaśniono wyżej - wentylator przedmuchuje otwartą chłodnicę, dodatkowo klima schładza nagrzewnicę. Druga kwestia to jak masz ustawiony nadmuch na manulau a jak się ustawia na automacie - mały nadmuch, nagrzewnica wolniej oddaje ciepło, mocniejszy...
napewno jest gdzieś niewielki wyciek na rozgrzanym pewnie nie zobaczysz bo zdąży wyparować więc kiedy jest zimny odkręć korek i zakręć go spowrotem (chodzi o to żeby po nagrzaniu wzrosło ciśnienie w układzie - warunek to sprawny korek) . Potem zapal silnik i podgrzej go do 60-70st. jeśli gdzieś na wężach puszcza po kilku minutach powinno się zrobić...
Witam. W moim aucie PEUGEOT, nagrzewnica BEHR miałem podobny problem i winnym okazała się uszkodzona klapa mieszająca powietrze w kanale nawiewu. Dokładniej wysypało się koło zębate przekazujące moment obrotowy z silniczka napędu klapy. Podczas usterki efekt był taki, że niezależnie od ustawionej temperatury nadmuch podawał cały czas tą samą temperaturę...
Jeśli jest to Caro Plus to produkcja już Daewoo więc nagrzewnica jest bez zaworu, wcześniejsze wersje miały zawór, który nie otwierany po jakimś czasie nie dawał się ruszyć. W wersji Caro Plus nadmuch na nagrzewnicę otwiera się za pomocą linki sterowanej prawym pokrętłem, aby sprawdzić delikatnie podważ wkrętakiem cały panel z pokrętłami na środkowej...
Miałem też taki przypadek w TGS i nie myślałem o odwróconym silniczku, ale wydaje mi się że nagrzewnica i tak powinna być gorąca, a przynajmniej ciepła. Sprawdzę w poniedziałek, chociaż jestem sceptycznie nastawiony do tego pomysłu, bo wtedy nadmuch nie działa właściwie, a tutaj wieje "że czapkę zrzuca".
Widziałem w instrukcji , ale moim zdaniem tam jest błąd . Jest napisane w odniesieniu do ...C, brakuje wartości . Może powinno być w odniesieniu do: 0C , wtedy przyrost temp wynosiłby 70C i anologicznie przy tem zew np 20C byłoby 90C Ciekaw jestem jaka jest sprawność tych urzadzeń , skoro temp. spalin to 300C a tem nadmuch 70C. Co prawda ilość powietrza...
Na dniach sprawdze te ustawienia. W układzie jest około 7l płynu. Z tego co pamiętam do nagrzewnicy wchodzi poniżej 2l. Nagrzewnica ma pojemność 1,48l. Temperatury powrotu nie sprawdzałem. Jak mam ustawiony nadmuch na 2 biegu to temp na piecu rośnie, nie utrzymuje się i piec się wyłącza, czeka aż spadnie z 70 do 30 C i się załącza. Dlatego mam na 3...
Jak dasz większy nadmuch ,to przy zmianie temp ze skrajnego do max ,słychać jak zmienia się szum powietrza. Nie trzeba tam grzebać bez potrzeby. A do tego pewnie jest w live data położenie.Ja nie widzę tam cudów ,albo zapchana nagrzewnica albo sterowanie klap zimne ciepłe.
Czujnik do pieca jest na górze schodów przy wejściu do salonu a sytuacja z grzejnikami wygląda tak że są dwa v33 1800mm (potrójne) po drugiej stronie tego czujnika. I właśnie w tej połowie bez grzejników jak dla dość długiego pomieszczenia planowałbym ten nadmuch lub kominek. a na dole w pomieszczeniu 8x4 (po prawej z pierwszego szkicu na czerwono)...
Po co nagrzewnica powietrze-powietrze. To by nie miało sensu. Chodzi o to że można wykorzystać Ciepłe powietrze doprowadzając je bezpośrednio do pomieszczenia (na schemacie tego nie ma) albo zastosowań nagrzewnice wodną która pozwoli nam część energii odebrać i w dalszym rezultacie zmagazynować lub wykorzystać. Wiadomo że taki układ sprzyja powstawaniu...
A pomyślałeś co z grzałkami będzie Zapewne to jest nagrzewnica wodna z wodą z kotła co.
A podobno w niektorych autach dieslowskich jest bardzo pradozerne elektryczne podgrzewanie nadmuchu powietrza, bo skutkiem ubocznym w pogoni za oszczednoscia silnikow jest pozniejsze osiaganie temperatury przez czynnik chlodzacy. W samochodach z silnikami diesla dogrzewanie realizowane jest na dwa sposoby jest dodatkowo elektryczna nagrzewnica podgrzewająca...
nie ma siłownika elektrycznego jest na linke sprawdzilem linka chodzi. tesz dziwi mnie to że jesli przewody od nagrzewnicy so ciepłe nadmuch działa to powinno być chociaż letnie powietrze. jesli nagrzewnica jest przydkana , to czy byłby obieg plynu chłodniczego i temperatura silnika w normie ?
Witam. Mam problem z moim Passatem b3 a mianowicie-jakieś 2 tyg. temu siadła w nim nagrzewnica (była pęknięta i wdmuchiwało parę do środka auta). Zakupiłem więc nową. Po wymianie nagrzewnicy nadmuch daje tylko lekko cieple powietrze (nie tak jak wcześniej). Nie wiem co może być przyczyną tego? Chciałbym dodać, że obieg jest i węże są gorące. Proszę...
Jak widzę to chyba jakaś wada fabryczna w tych samochodach ja wymieniłem wszystko termostat pomogę i nagrzewnicę i nic grzeje słabo od kierowcy, a od pasażera wręcz chłodzi. Byłem ròwniarz u elektryka że wszystko działa. Tam jest jedna klapa ktòra działa. Nadmuch chodzi na maksa, ale nie grzeje. I nikt nie wie o co chodzi. To jakiś koszmar.
równie dobrze nagrzewnica może zasyfiona
Witam Wszystkich Powracam z tematem braku ogrzewania z prawej strony, jest jednak mala roznica wczesniej taki problem mialem w modelu 1,9 TDI rok 2009 (byla zapchana nagrzewnica przez dodanie uszczelniacza w plynie do chlodnicy, temat po przeplukaniu został rozwiązany). Teraz taki problem mam w modelu 2,0 TDI rok 2010 - tutaj nic sie nie działo z układem...
-8C na zewnątrz, uruchomiłem auto, po 10minutach, duży obieg nie załącza, góra rura chłodnicy gorąca, dolna zimna, na desce ustawiłem grzanie na max-a. wejście nagrzewnicy, - górne gorące (trudno utrzymać ręką), - dolne letnie, - wskażnik temp na desce lekko poniżej normy (pozioma strzałka zwykle jest) EDIT: nadmuch powietrza w kabinie ledwo ciepły...
Nie wiem dla czego tak się upieracie na połączenie równoległe. W moim nie młodym samochodzie również miałem ten sam problem. Nagrzewnica płukana różną chemią czterokrotnie. Przepływ przez nią idealny. Podłączona bez parownika dawała parzące powietrze ze środkowego nadmuchu przy około pięciu stopniach na dworze. Wpięcie parownika równolegle zaburzało...
Witam, ostatnio zauważyłem dziwny problem w wyżej wymienionym aucie.Mianowicie mam dwustrefowy klimatronic i jeżeli dam nadmuch na tylne górne kratki to słychać że dmuchawa chodzi ,ale z kratek nic nie dmucha.Może minimalnie i to zimnym powietrzem ( a na czujniku 90st).Rozebrałem tylni bok gdzie jest nagrzewnica i faktycznie nie leci powietrze na kratki...
Czytałem, szukałem, nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Jest wiele o nagrzewnicach i termostatach, lecz nie ma tego co niżej opisuję. Opsuję problem: W fieście 1.8 td z 2000r nie ma ogrzewania. Dowiedziałem się, że ma elektrozawór. Ten był podejrzany o to, że blokuje płyn w stronę nagrzewnicy, więc ominąłem go za pomocą dwóch miedzianych rurek....
Do zależy czy masz kompletne ogrzewanie postojowe czy tylko dogrzewacz. Możesz uruchomić webasto zegarem pilotem lub czymś innym? Jeśli nie to masz tylko dogrzewacz. Pełne ogrzewanie postojowe ma swoją pompę obiegu cieczy gdyż uruchamiane kilkanaście minut wcześniej rozgrzewa ciecz w silniku a następnie wymuszając obieg tą właśnie pompą i załączając...
Wystarczy ustawić nadmuch na zimno i po problemie od tego to nagrzewnica cieknąć nie przestanie :)
Witam. Dołącze sie do tematu. A co może być powodem parowania szyb w Punto I , jeżeli nie ma ubytków płynu, nagrzewnica sucha, chłodnica również nie cieknie, wykładzina i dywaniki również suchutkie. Za to jak włącze ciepły nadmuch to dziwnie śmierdzi. Myślałem że to zasyfiały filtr kabinowy , ale jak koledzy piszą że w tym modelu nie ma takowego, to...
Stara nagrzewnica słabo grzeje. Zastanawiałem się nad rozebraniem jej i przeczyszczeniu bo słyszałem ze można rozebrać ale nie mam pewności. I jak włącze nadmuch z cieplym powietrzem to czuć w środku płyn chłodzący, czyli nagrzewnica przecieka gdzieś bo jak wezmę na zimne powietrze to nic nie czuć.
Posiadam S-Maksa z dodatkową nagrzewnicą elektryczną kabiny (obok nagrzewnicy wodnej), co zresztą jest chyba w tym modelu standardem. Problem jest taki, że nagrzewnica nie działa. Po odpaleniu nadmuch daje ciepło dopiero po kilkunastu minutach, gdy rozgrzeje się silnik. Dostałem się dziś do nagrzewnicy i stwierdziłem, co następuje: 1. Grzałka (para...
Może napisałem nie do końca jasno. Woda w kabinie pojawiła się po zalaniu tego miejsca gdzie jest nagrzewnica. Mimo, że woda ładnie odpływa... Dziękuję Ci bardzo Kolego za zainteresowanie moim problemem ale to raczej nie drzwi. Woda pojawiła się kiedy lałem wodę pod maskę w tym takim korycie gdzie nagrzewnica się znajduje. Co robić?
Klapy na samym początku ogarnąłem, sterowanie od strony elektronicznej śmiga jak marzenie. domex32, oczywiście, że climatronic:P auto dziś stało godzinę odpalone, płyn krażył (odpowietrzony układ) i po godziine jak włączyłem nadmuch wiało dość ciepłym, jednak szybko nagrzewnica się ostudziła i kupa. Na obiegu zamkniętym jest ciut lepiej, więc na logikę...
Witam mam pytanie jak moge na stałe wyłączyć nadmuch w bagażniku vw sharana (1997 1,9tdi) nagrzewnica jest uszkodzona, przewody z plynem odciete i dmucha zimnym powietrze. Chciałbym to całkowicie wyłączyć a nie wiem jak bo ręki nie można włożyć w te nadkole i nic nie można znaleść może wystarczy bezpiecznik wyjąć ale nie wiem który. Proszę o pomoc.
Jack nie kocioł, tylko właśnie piec albo raczej nagrzewnica ;) W domu nie ma nic wodnego bo miało wystarczyć grzanie powietrzem - nie wystarczyło. Zakładam że nie ma tam grzejników ani podłogówki (autor nic nie wspomniał o remoncie), a to oznacza że jakoś dołączono jakiś nadmuch gazowy do nadmuchu pompy ciepła. Wydaje mi się że autor powinien dodać...
Witam wszystkich forumowiczów Kupiłem Seata z niesprawną klimą (klimatronic) tzn walnięty czujnik klimatyzacji. Muszę jeszcze dodać iż dmuchawa i nagrzewnica działały nienagannie nawiew na szyby, nogi, do wnętrza. Sterowanie temp bez zarzutu. Po zdobyciu czujnika (zakup na allegro) nabiłem klimę w serwisie i niby wszystko działało OK. Jednakże zauważyłem...
Uszkodzony mikrostyk przy lewym pokrętle zime ciepłe (jest on odpowiedzialny za załączanie zaworów nagrzewnicy) przy jego uszkodzeniu nagrzewnica cały czas pracuje (można to sprawdzić dotykając wężów wychodzących od zaworów) wtedy na pozycji auto( bo klapki nagrzewnicy są zamknięte) jest ok a na pozostałych dmucha ciepłe pomieszane z zimnym. To chwilowe...
Witam, chce ogrzewać dość duży garaż (około 90m2 podzielone na 2 częsci o wysokości 3,6 m) nadmuchowo. Dlaczego nadmuch ? Garaż do weekendowego majsterkowania, więc zależy mi na szybkim nagrzaniu od 6 stopni do 20. Na codzień ogrzewane gazem do 5-6 stopni aby nic nie zamarzło. Mam już piec co 12 kW, pompę obiegową 25/60, zbiornik wyrównawczy, zawory,...
Witam , przeczytałem wypowiedzi zarówno pomagających jak i autora postu, i prawdę powiedziawszy dziwny wydaje się objaw iż nie ma nadmuchu gorącego powietrza do środka . Jest pan w stanie sprawdzić czy węże {oba} idące do nagrzewnicy są gorące ? . Czy w pana samochodzie nie jest tak że podczas przełączania z zimnego powietrza na ciepłe nie odchyla się...
W tym sprzecie wentylator jest calkowicie sterowany z modulu klimy, dostaje tylko zasilanie przez przekaznik, wiec za maxymalne obroty winilbym sterownik klimy, moze byc teoretycznie silnik, ale nigdy mi sie takiego cos jeszcze nie zdarzylo. Co do zimnego to zobacz czy klapka ciemne zimne dziala, tutaj nagrzewnica jest zawsze "goraca". Acha, panele...
l że coś może przysłoniło ją w niewielkim stopniu Nowa Nagrzewnica (oryginalna) No to zaobserwowałeś coś czy nie? cięgna przestawiające nadmuch ciepłego i zimnego powietrza działają prawidłowo, Ale czy klapa ta jet domknięta do końca?
Witam Tez sie zastanawialem nad takim rozwiazaniem .... Nie bardzo wiem o co idzie w wydziale komunikacji, ale sa pewne oznaczenia dowodu rejestracyjnego ( angielskiego ) ktorego sie w Polsce nie zarejestruje {moze ktos przyblizy temat .???:?:----Handlarze autami dobrze to znaja ..(.od D sa rejestrowane a ponizej to tylko na czesci ..-cos takiego mi...
Dziwnie dzila u mnie ten nadmuch na zimnym powietrzu regulacja dziala bez problemu czyli wszystkie pozycje po koleji gora , srodek i dol po przestawieniu na cieple na zimnym silniku jest ok natomiast jak nagrzewnica zlapie temperature , wiekszosc goracego idzie na szybe a regulacja nawiewu przestaje jakby reagowac po przestawieniu na zimne powietrze...
Witam mam problem z ogrzewaniem w skodzie favorit rok 92 1.3L Zimą w samochodzie nie było zbyt przyjemnie;/ robiłem trasy po 70km i była tylko taka temperatura że nie zamarzały szyby nic po za tym;/;/ więc postanowiłem że wiosną kiedy jest ciepło i można porobić coś przy samochodzie naprawie ten problem;] Zacznę od początku... Kiedy rozgrzeje silnik...
ja myślę że jest dobrze poskładane ponieważ jest nadmuch chłodnego powietrza dobry i gdy włączam obieg zamknięty ogrzewania to wieje ciepłe powietrze . idzie z kolektora na górny przewód do parownika dolny przewód z parownika dochodzi do węza przy termostacie a nagrzewnica jest podłączona orginalnie
Witam, mam problem z niedziałającą dmuchawą i nie mogę dojść co może być tego powodem, ale zacznę od opisu całości: Xantia 96r, 1.8i, klimatyzacja bez klimatronik. Przez jakiś czas nadmuch sobie jakoś tam działał, była regulacja temperatury i mocy, ostatnio całość wysiadła. Nadmuch mam tylko po wciśnięcie przycisku od klimy bez możliwości regulacji....
Ja stawiam na uszkodzenie opornika obrotów silnika nagrzewnicy. Pozdrawiam.
37 w stresie ? Niestety - aż 37°C - wynik byłby lepszy, lecz podczas zimy odłączyłem chłodzenie wodne, a mróz rozerwał mi moją chłodnicę. W chwili obecnej korzystam z zastępczej, nagrzewnica z Mazdy 323. Tylko pamiętaj, że chłodnica znajduje się poza pomieszczeniem :D. Poszukaj więcej na temat wcześniejszego projektu AirDrift w tym temacie nawet jest...
uszkodzony opornik znajduje sie z reguły w kanale między wentylatorem a nagrzewnica
nieszczelna nagrzewnica albo po prostu woda w dywanikach czy ubywa płynu w chłodnicy?
W podobnym temacie wypowiadałem się na tym forum > http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic31... gdzie również byl do ogrzania warsztat o podobnej powierzchni (60m2). Tam w moim # 8 polecałem nagrzewnicę umożliwiającą odprowadzanie spalin na zewnątrz - co jest również tańsze od "kozy" z elektrycznym nadmuchem. Skoro Kolega jest już zdecydowany...
Opornica jest między silnikiem nawiewu a nagrzewnicą .Jest koloru czrwonego .
Nie wpina się reduktora szeregowo z nagrzewnicą, niektóre układy (a tak naprawdę to większość) mają sterowanie ciepłym nadmuchem zrobione za pomocą zaworu dławiącego przepływ cieczy przez nagrzewnicę, zamknięcie go, spowoduje zamarzanie parownika.
Zastanawiam się nad podobną nagrzewnicą tylko do CWU. Mam kominek z nadmuchami, jednak chciałbym podgrzewać też wodę w zimie. Może po prostu władować do komory w której podgrzewane jest powietrze chłodnicę samochodową? Ryzyko zagotowania małe, a wydajność powinna być dość duża
nadmuch nagrzewnica nadmuch szyby megane nadmuch
schemat skrzynka bezpiecznik scenic ładowarka rowerowy dynamo osłona silnik dolny
Montaż bramy garażowej IsoMatic 500: krok po kroku Schemat elektryczny PDC Audi Q5 80A – opis złączy, piny, CAN, bezpieczniki, czujniki parkowania