Tak z ciekawości, masz tam klimatronik? Rocznik powinien coś rozjaśnić, jak i to co masz do sterowania nawiewami? Bo na razie temat jest o krok od kosza.
Jak to jest 2005r to raczej silnik na pompowtryskach a tutaj nigdy nie spotkałem się z metalowym wirnikiem. Gdyby się rozleciał to by się to auto gotowało w czasie jazdy. Patrząc po zdjęciu to po króćcu widać że zbyt czysto tam nie jest. Moim zdaniem nagrzewnica do wymiany. Jeżeli przez nagrzewnicę nie ma poprawnego przepływu to węże mogą nie mieć temperatury...
To jest nagrzewnica z. Dyszą eżektorową. Nie jest to precyzyjną dyszą ciśnieniowa, ale zapchać się może. U ciebie raczej ktoś dowalił paliwa, lub jest paproch. Jeśli jest spalanie z przerwami, to zasysa powietrze przewodem paliwowym, lub w zespole dyszy powietrze wchodzi do kanału paliwa.
Witam, "Jak dobrać do tego nagrzewnicę wodną, jeśli miałbym 2x50kw czy oznacza to że muszę mieć piec 100kw" Tego fragmentu nie rozumiem co miałeś na myśli i chyba podchodzisz do tematu od "tyłu" Masz szacunkowe zapotrzebowanie mocy 12-25kW. Załóż gorszy wynik to potrzebujesz 25 kW mocy ciągłej. Dodaj margines z 15% i masz 30 kW kocioł. Klimosz to paliwo...
Jeżeli termostat jest sprawny, nagrzewnica również, to zostaje tylko 1. klapa przestawiająca na przepływ przez nagrzewnicę. 2. brak obiegu płynu chłodniczego 3. zapowietrzanie się układu. ( np przez uszkodzoną uszczelkę pod głowicą.
Nagrzewnice potrzebują wysokiej temperatury, dlatego najlepiej jest wpiąć zasilanie prosto w wyjście z kotła. Czyli miejsce 3 Filtry montuje się przed pompami. Co masz na myśli pisząc "odpływ z nagrzewnicy"? Czy chodzi o powrót? Jeżeli tak to powrót z nagrzewnicy do powrotu kotła. I pamiętaj, że nagrzewnice podłącza się odwrotnie tzn. zasilanie od dołu,...
I chcę zrobić coś z z tym abym mógł grzać przedmioty o małej powierzchni, pręty itp. Trzeba w tym celu zrobić węższą cewkę. Problemem jest tu zbyt duża szczelina powietrzna. Powietrze ma małą przenikalność magnetyczną więc przy dużej cewce potrzebny jest bardzo duży prąd i częstotliwość by wzbudzić w czymś cienkim wysoki prąd i w efekcie go nagrzać.
Zlokalizuj linke w panelu od pokrętła ciepło-zimno i na jej drugim końcu jest zaczep przesłony.
Wykręć rurkę od pompy do palnika. 1 Wymontuj z obudowy dmuchawy palnik. 2 rozkręć palnik dostając się do dyszy.3 przedmuchaj dokładnie filterek wkręcany w palnik 4 Sprawdz i przedmuchaj dysze palnika. Przyczyną może być również fotoopornik który nie widzi płomienia.Jak dmuchawa chodziła na oleju napędowym może wymaga korekty składu mieszanki powietrze...
To sprawdzić trzeba jeszcze raz, bo zdaje się masz problem z obiegiem powietrza, moze klapami, szczególnie recyrkulacji, czyli jak nagrzewnica nie oddaje ciepła, to musisz sie do niej dostać i zobaczyc w czym problem. Moze byc tak, ze podczas jazdy, gdzie jest samoczynny nawiew poprzez ruch auta, a klapa jest nastawiona na pomijanie nagrzewnicy, tak...
1. Zapchana nagrzewnica - są patenty na czyszczenie ale mechanik się tego nie podejmie, w domowych warunkach, poczatkujacemu, odradzam. Lepiej i pewniej wymienić. 2. Zapowietrzony układ chłodzenia. W tych BMW układ chłodzenia to koszmar tak kierowcy, jak i mechanika. Jest w stanie się sam odpowietrzać tylko przy bardzo niewielkim zapowietrzenie. Za...
Nie wiem jak akurat tu, ale we wszystkich mi znanych jest wentylator podający powietrze pewnie jest zanieczyszczony. Wiatrak jest często zasilany z pompy przez plastikowe sprzęgło które potrafi się ukręcić.
Witam. W moim aucie PEUGEOT, nagrzewnica BEHR miałem podobny problem i winnym okazała się uszkodzona klapa mieszająca powietrze w kanale nawiewu. Dokładniej wysypało się koło zębate przekazujące moment obrotowy z silniczka napędu klapy. Podczas usterki efekt był taki, że niezależnie od ustawionej temperatury nadmuch podawał cały czas tą samą temperaturę...
Najprościej po uruchomieniu silnika( jak jest zimny) sprawdzasz czy przewód/odma od silnika do chłodnicy jest tak samo ciepła jak przewód ogrzewający parownik , jeśli odma będzie miała taką samą temp wina termostatu, jeżeli termostat działa poprawnie to spróbuj podłączyć parownik szeregowo i wtedy nie ma możliwości żeby nie przeszło przez nagrzewnice,...
Ja nie odpowietrzałem w żaden sposób. Wlałem płyn do zbiorniczka, krótka jazda próbna i dolewka nie całe 5 litrów i po sprawie. Może być nagrzewnica zamulona - nie było czasem tak, że w lato na wodzie jeździli?? Kilka tygodni temu wymienialiśmy nagrzewnicę w Scanii R. Stara nagrzewnica była tak zamulona, że ciężko ją było w jednej ręce utrzymać. A z...
Wentylator ma 150W i wydajność 320 m3/h wiec powinien dać radę przepchnąć powietrze do wszystkich kratek, ewentualnie będzie można pomyśleć nad przydławieniem przelotu na krótszych rurach. Co do temperatury to zależy od rodzaju przewodów jakie zastosujesz, aluminiowe mogą powodować lekkie wychłodzenie powietrza ale ciepło i tak zostanie oddane do kabiny,...
Kratka jest po to żeby "połykała", taka jej rola. Każdy fachman ma gotowe odpowiedzi nawet na niezadane pytania. Powietrze wychłodzone jest cięższe więć nie unosi się do góry i ciąg słabnie a nie odwrotnie, a nawiewanie zimnego powietrza podczas wiatròw świadczy o złej konstrukcji komina o czym już pisałem. Mój znajomy mechanik samochodowy też...
Zawór i klapka, to tak robili ? Jak sprawdziłeś linkę i czy klapka się domyka ? Masz to wszystko rozebrane, że wiesz że wymieniony grzejnik jest gorący ? W "moim" oplopodobnym modelu, grzejnik podtrzymuje i dociska plastykowy klips, jak pęknie, grzejnik opada i powietrze zamiast przepływać przez żeberka grzejnika, omija je lecąc obok grzejnika, nie...
Możliwe że ci linka spadła od regulacji pokrętła ciepło-zimno, jak kręcisz pokrętłem to czujesz opór ?
Witaj, jeśli chodzi o wybór miedzy zasobnikiem , a dwufunkcyjnym to mając do tej pory cwu przepływowe ,sam najlepiej powinieneś wiedzieć czy takie Ci odpowiadało. Minusem ,jak pewnie wiesz jest to że w zależnośći jak daleko od kotła jest pobierana woda ,trzeba troszke jej spuścić zanim poleci ciepła i trzeba puszczać powoli , aby nagrzewnica zdążyła...
Tak jak napisał kolega dziubek, kocioł kondensacyjny i nagrzewnica wodna zasilana kotłem kondensacyjnym to sprzeczność. Kocioł kondensacyjny, aby mógł pracować w kondensacji musi mieć jak najniższą temperaturę wody w obiegu zaś nagrzewnica potrzebuje wysokiej temperatury wody w obiegu. Do ogrzewania hal będzie szła ogromna ilość gazu, koszty będą bardzo...
nie widziałem żeby się to komuś udało ale próbuj może tobie się uda. jak masz wodne możesz zrobić tak jak kiedyś na jakiejś stronie widziałem, czyli robisz normalny obieg wodny z pompą cyrkulacyjną a jako wymiennik akurat koleś użył 4 chłodnic od jakiegoś auta razem z wiatrakami, nagrzewnica grzała płyn a chłodnice rozwiewały ciepłe powietrze
Czyli masz z wersji 318, bo ten miał 118 KM. Mechanicznie powinno wszystko pasować, nie wiem jak ze sterownikiem (chyba, że kupiłeś uzbrojony), ale ogarnięty mechanik nie powinien mieć z tym problemu. Co do układu chłodzenia, już Cię wcześniej pytałem o kontrolki. Dlaczego? Bo jak zaświeci kontrolka niskiego poziomu płynu to znaczy, że poziom już nie...
Jest trójpozycyjne przekrętło Jesli juz, to 4 - pozycyjne lub ciagla regulacja jesli jest klima. Bez klimy, w pozycji 0 wentylator jest wylaczony. Nie ma klapy zamykajacej doplyw powietrza z zewnatrz. Musi byc przeplyw powietrza, aby kierowca sie nie poddusil i nie stracil przytomnosci, a i bez przeplywu powietrza szyby zaszlyby rosa ograniczajac widocznosc....
Sprawdziłem dyszę paliwa, elektroda daje iskrę, filtry wyczyszczone. Pokazuje się błąd E1 i nagrzewnica nie odpala płomienia. Dysza jest K125 i pytanie, czy powietrze reguluje się tę środkową śrubą?
Sprawdziłem usterke, podłuższej jeździe nie działa prawa strona pomimo nastawy na maksymalne gorąco, leci zimne powietrze zarówno w automacie jaki ręcznej nastawie. Lewa strona działa prawidłowo. Gdzie są klapy sterujące nawiewem ciepło/zimno, czy klapy sterujące są tam gdzie wentylator, czyli pomiędzy przednimi fotelami. Czy też klapy są w kokpicie....
Tak, może to być problem w samym układzie chłodzenia. Jednak najpierw test CO2, tylko to da pewność że nie ma przedmuchów. Potem szukanie przyczyn w układzie chłodzenia. To że nagrzewnica oddaje ciepło szybko to raczej norma (chyb że Twój "z natury" ma tendencję do niedogrzewania kabiny). Węże twardnieją jak silnik się nagrzeje i robi się ciśnienie...
Ha Ha Odkręć ten filterek i dokładnie należy go przedmuchać sprężonym powietrzem za pomocą pistoletu Wkładasz dyszę pistoletu wewnątrz filterka i dmuchaj.Ten filterek jest osadzony w mosiężnej gwintowanej tulejce i tą tulejkę się wraz z filterkiem wykręca.Również mocując obsadę palnika w imadle możesz wykręcić dyszę i po jej wykręceniu kluczykiem imbusowym...
Witam, Posiadam GOLF III 1.9 bez turbo. W ostatnim czasie wymieniłem nagrzewnicę oraz pompę wodną ponieważ miały wycieki. Po wymianie okazało się że podczas jazdy samochód nagrzewa się tylko do 70stopni i z nagrzewnicy leci letnie powietrze. Wymieniony został termostat na nowy ale problem pozostał. bardzo proszę o pomoc
Sprawdzałeś czy nagrzewnica nie jest zapowietrzona?
Oba przewody są gorące. Powietrze przechodzi bez problemu. Więcej, przewody przy samej nagrzewnicy na jej łączeniach, też są gorące.
Dziś wymieniłem chłodniczkę oleju. Jak się okazało kanał wodny był całkowicie zablokowany. Wymieniłem, zalałem nowym płynem i odpaliłem pojazd. Temperatura węży i nagrzewnicy rosła identycznie jak temp silnika. Gdy temp już dobrze wzrosła to nagle znowu zaczęło lecieć zimne powietrze z kratek. Mam takie wrażenie że otworzył się termostat i znowu zaciągnęło...
Płukać można zęby. Jeśli zabita nagrzewnica tylko wymiana
Witam Przećwiczyłem w budowie palników rurki aluminiowe mosiężne, miedziane i ze stali kwasoodpornej 304.W zasadzie wszystko się nadaje. W palniku ciśnieniowym zastosowałem rurkę Φ6mm stal 304 ze względu na małą przewodność cieplną. Zakupić można wysyłkowo w f mie Heco pod Warszawą. Moje ostatnie doświadczenia z ogrzewania mieszaniną przeróżnych...
Po co nagrzewnica powietrze-powietrze. To by nie miało sensu. Chodzi o to że można wykorzystać Ciepłe powietrze doprowadzając je bezpośrednio do pomieszczenia (na schemacie tego nie ma) albo zastosowań nagrzewnice wodną która pozwoli nam część energii odebrać i w dalszym rezultacie zmagazynować lub wykorzystać. Wiadomo że taki układ sprzyja powstawaniu...
Nagrzewnica jest dobra. Ale przy okazji połamali lusterko i zepsuli sterowanie klapami kierunkowymi ciepłego powietrza.
Hej, witam ponownie forumowiczów. Udało się odblokować i jest możliwość kontynuacji. Teraz powrót do wątku mojej pompy. Wyniki badania wody są imonujące: żelazo 3,803 mg/l dopuszczalne dla wody spożywczej - 0,2. Mangan jeszcze lepiej 0.857 dopuszczalne 0, 05. Chyba otworzę hutę i zarobię na ogrzewanie . Co do wydajności dolnego źródła to zgadza się,...
Co prawda mam termo top z-c/d ale to to samo i przewód dolny co wchodzi do webasta to powinna byc na nim pompka wody i ona powinna byc zasilana wodą z bloku silnika a gora webasta idzie do nagrzewnicy. Co do odpowietrzana to wystarczy pojezdzic z 10-20 km nagrzewnica na cieple powietrze i powinno sie samo odpowietrzyc. Ja przynajmniej tak robilem w...
Takie rozwiązanie absolutnie nie ma sensu. Trzeba sobie uzmysłowić, ze klimatyzacja przenośna jest projektowana tak by była mała, dawała radę i oczywiście była tania, To powoduje że jej sprawność nawet poprawnie używanej jest mizerna w porwaniu do splita. Drugim problemem jest kapilara, jesli podasz chłodne powietrze z dworu to nie zbudujesz ciśnienia...
Cześć, mam problem z moim Oplem Corsa D 1.2 Z12EXP z LPG, mianowicie w aucie nagrzewnica zapowietrza się sama z siebie, gdy się ją manualnie odpowietrzy, wieje ciepłe powietrze, takie jakie powinno być. Problem zaczyna się, gdy samochód działa na wolnych obrotach, temperatura powietrza spada, nagrzewnica się zapowietrza i znowu ciepłe powietrze nie...
Ale silnik i tak powinien chyba się nagrzać do około 100 stopni. Chyba nawet przy tak niskiej temperaturze. Poza tym jak temp. pokazuje 80 to i tak powinno lecieć gorące powietrze. Może być tak, że nagrzewnica się zatkała jakimś syfem? Tylko jakim, jak tylko płyn jest lany.
A jak ma ciągnąc paliwo bez pompki? Wrzuć zdjęcia środka, prześledź drogę po wężyku. Normalne palniki olejowe mają pompkę na osi wiatraka, jak jest w takim sprzęcie warsztatowym nie wiem, ale fizyka jest podobna. To jest, owszem, tylko sam nie wiem, ta pompka, ona tłoczy czy zasysa, w tym rzecz, zresztą przy uruchomionej nagrzewnicy wciągałem i tłoczyłem...
płyn w zbiorniku przelewa się, ale gdy go dolałem nie chce zejść poziom cieczy w zbiorniku a dolałem tyle co mi go ubyło przez nagrzewnicę. Jak była stara nagrzewnica to leciało ciepłe powietrze. Dodano po 1 a jak ta nagrzewnicę odpowietrzyć??
Powietrze chyba przelatuje przez nagrzewnice bo cisnienie nawiewu sie zmniejsza jak przekrece na cieple powietrze. Pewnie nagrzewnica nie grzeje albo i pompa wodna nie dziala jak powiedzial mechanik ale dlaczego sie nie grzeje silnik utrzymuje 90 stopni caly czas. Pozdrawiam
Może nagrzewnica się zapowietrzyła .
Witam. Chcę zrobić małą suszarnię orzechów laskowych. Byłoby to urządzenie stosowane po myciu orzechów. Sprawy mechaniczne mam mniej więcej ogarnięte, pionowy cylinder średnica 150 cm wysokość około 150 cm podwójne dno (górne perforowane), centralnie ślimak na motoreduktorze. Problemem jest gorące powietrze i tu rozpatruję dwie opcje: piec nadmuchowy...
W końcu wyciągnąłem nagrzewnicę. Udało się ją wyjąć po zdjęciu pokrywki od strony pedału gazu, odkręceniu pokrywki plastikowej nagrzewnicy oraz jednej śrubki osłony rurek aluminiowych przy grodzi silnika. Moja nagrzewnica firmy Kamoka miała trochę pod innym kątem wyjście z dołu ale udało się nagiąć rurkę do podłączenia. Zdemontowana nagrzewnica po wylaniu...
Już omijalem nagrzewnice w kabinie montujac w jej miejsce taka mała z samochodu osobowego ( w miejscu gdzie gumowe węże wchodzą do nagrzewnicy pod maską) i efekt ten sam czyli na wolnych obrotach nie grzeje a jak go trzymam na obrotach to aż nagrzewnica parzy.Tak jakby coś blokowało przepływ płyny.Wywale ten zawór czterodrozny pod maską i wstawię tam...
Ok. Samochodami się nie zajmuję, nie będę się z tym kłócił, przyjmuję do wiadomości. Jak to się mówi: człowiek całe życie się uczy. Natomiast w moim rozumieniu było, że wlot to króciec, przez który wpływa gorący płyn chłodniczy do nagrzewnicy, a wylot to ten, którym płyn wypływa. A że nagrzewnica ogrzewa powietrze w aucie, to oddaje ciepło z płynu chłodniczego...
Konsultacja z najlepszym mechanikiem z okolicy który powiedział , że albo nagrzewnica albo wytrącone łopatki w pompie wody ( miał oba takie przypadki , że w jednym nagrzewnica w drugim aucie pompa ) Wymieniona nagrzewnica na nową i dalej brak ogrzewania.Po ustawieniu obrotów na 1500 z nagrzewnicy zaczyna lecieć gorące powietrze przy temperaturze silnika...
klimatyzator powietrze powietrze monobloki powietrze powietrze pompy ciepła powietrze powietrze
ariston piekarnik oznaczenie aparat canon lampa migomat aluminium
problemy diagbox kondensator rozruchowy silnika
Massey Ferguson 6180 – test potencjometru rewersu, pomiar napięcia i rezystancji Autotest Beko DFS – tryb serwisowy, uruchamianie, kody błędów, diagnostyka zmywarki