A nie lepiej uniwersalną nagrzewnicę wodną wpiąć w układ chłodzenia? Wtedy będzie naprawdę ciepło, a energia elektryczna będzie potrzebna tylko do zasilenia wentylatora nadmuchu.
Poszło nawet nieźle- foty w linku: [url=http://jarekstryszawa16.strefa.pl/o... Dzięki za rady!
Gdyby chłodniczka EGR-a była nieszczelna, to spaliny by szły do układu chłodzenia i w zbiorniczku płyn by bąblował. Generalnie Transity Mk6/7 mają bardzo skomplikowany układ wodny, z chłodniczką EGR-a. chłodniczką oleju i skomplikowanym systemem zaworów sterowanych (do nagrzewnic) i automatycznym (do EGR-a). A u ciebie jeszcze dochodzi ogrzewanie niezależne...
Witam ewidentnie uszkodzony czujnik przepływu wody, syczenie jest oznaką gotowania się wody w nagrzewnicy. Możliwe uszkodzenia: membrana układu wodnego, zaworek minimalnego przepływu, zapieczona iglica układ wodny-układ gazowy, przytkany filtr wodny. Zagrożenia: po zamknięciu kranu zamykamy wodę w nagrzewnicy, a palnik powoduje zagotowanie wody- może...
Pompa wodna lub zabita mułem nagrzewnica. Ew jak benzyna z gazem zle podpięty reduktor lpg
No to zasuwamy łopatologicznie. Rozumiem że nagrzewnica ma grzać? Czy masz w układzie elektrozawór odcinający "ciepło"?
Czy wystarczy sam kocioł, zawory, pompa obiegowa i naczynko wyrównawcze jak na filmie? Przydał by się też zawór do ochrony powrotu kotła żeby nie był zalewany zimnym powrotem. Skomplikuje to trochę układ bo będzie potrzebna jeszcze jedna pompa.
Tak jak kolega pszczyna napisał - wpierw sprawdź, czy działa elektrosiłownik klap nagrzewnicy. Zlokalizowany jest z lewej strony zespołu nagrzewnicy (tam gdzie nogi kierowcy), zakryty jest osłonami z plastiku, które trzeba zdemontować. Elektrosiłownik działa na zasadzie równoważącego się mostka opornościowego - potencjometr w elektrosiłowniku napędzany...
Z czego paka wykonana? Ocieplona? To ma być dodatkowa nagrzewnica typu webasto? Czy chcesz się wpinać w układ chłodzenia?
Powrót na pompę wody, zasilenie do kolektora wodnego. W kabinie masz nagrzewnicę? Podejrzewam, że poprzednik bez powodu nie zadał sobie trudu, żeby demontować sprawny układ...
Właśnie piec jest suchy, chlapnie tylko troche przy 1 odpaleniu na zimnym ok 2 sekund , zanim ciepły olej dojdzie do dyszy. Jak juz piec nagrzany to pali od strzała. Przy mniejszej ilości paliwa nie daje rady wygrzać układu. Piec zasila nagrzewnicę wodną 25kW.
Nie jest to do końca przegrana sprawa, bo można zrobić coś takiego, że będą dwa obiegi wody (muszą być dwie pompy) jeden to parownik pompa i blok wodny drugi to nagrzewnica pompa i blok wodny. Pomiędzy bloki wodne wstawić płytkę peltiera odpowiedniej mocy i jest klima elektryczna. Jeszcze tylko jakieś elektrozawory żeby w zimie układ mógł grzać i jest...
251.xx były stosowane w do ogrzewania (głównie drugiego członu) autobusów przegubowych (Zemun IK160P i Ikarus 280.xx), stąd nie była wymagana wysoka temperatura na wylocie powietrza a możliwość szybkiego nagrzania pomieszczenia o stosunkowo dużej kubaturze, któr było regularnie wychładzane (otwieranie drzwi i rotacja pasażerów). Inna sprawa, że moje...
Oraz dodatkowo powinien być czujnik temperatury czynnika grzewczego na powrocie. W przypadku zbyt mocnego wychłodzenia powinie spowodować otwieranie się zaworu. Sam frost często doprowadza do uszkodzeń nagrzewnic wodnych - wiem z doświadczenia.
Czyli chcesz z pieca kaflowego zrobić kocioł. Nie wiem czy to dobry pomysł.Jeśli tak to układ wodny z nagrzewnica musi być otwarty!
Witam, Piecyk działa jak nowy. Wymieniłem membranę, przeczyściłem cały zespół wodny, przedmuchałem nagrzewnice i chodzi elegancko. W układzie wodnym były jakieś kawałki większych śmiech (kawałki plastiku) i myślę że to mogło być przyczyną. Dzięki za pomoc i wskazówki.
Wymiana nagrzewnicy to demontaż i momtaż połowy grzejnika ,układ wodny i gazowy. Jeżeli masz z tym problem to dla swojego bezpieczeństwa wezwi jednak serwis!.
Dołączę do tematu. 1. Czy ma tu w ogóle znaczenie kwestia, czy nagrzewnica wodna pracuje w układzie otwartym, czy zamkniętym? 2. U mnie występuje podobna sytuacja, jeżeli chodzi o usytuowanie naczynia przelewowego (różnica w wysokości pomieszczeń), natmiast instalacja wygląda tak: - piec ekogoszek 20 kW (tylko układ otwarty), - nagrzewnica wodna max....
Ciężko coś konkretnego powiedzieć tak na odległość. A jak z ciśnieniem na wejściu? Odkamieniać należy cały układ wodny,więc nagrzewnicę również. Jakiego środka użyłeś? W jaki sposób odkamieniałeś ten układ?
Realny układ. tak, 3 czujniki Pt100, 3 przetworniki, 3 start/stop , 1 awaryjny do wyłączenia całości
Gimiak a jak bym zamontował wymiennik płytowy i zrobił osobny układ na nagrzewnice ?
Jeżeli podłączasz pod kolektor to tylko w szereg,bez żadnych trójników.Pod nagrzewnice równolegle potrzebne dwa trójniki. Pamiętaj żeby reduktor nie był zamontowany wyżej od zbiorniczka wyrównawczego,lub płaszcza wodnego kolektora ssącego. Powodzenia mam nadzieje że pomogłem.
Warto też zalać układ płynem nie zamarzającym.
Układ z pompą czy grawitacyjny?
Wymiennik podłączasz do kotła np. jak duży grzejnik to jest wodny obieg po drugiej stronie wymiennika góra pompa obiegowa rura do nagrzewnicy rura powrotna naczynie wyrównawcze wejście do wymiennika na dole.Rury na dworze trzeba dać w izolacji z pianki aby zminimalizować straty.Jeśli układ kotłowy nie ma wymuszonego obiegu trzeba dać też pompę po stronie...
To dupa nie mechanik. Zdecydowanie odradzam wszelkie uszczelniacze. Pompa do twojego auta kosztuje 80 złotych, wymień i będzie spokój. Jak wlejesz uszczelniacza to pomoże na krótko, ale musisz się liczyć z tym, że:; - może zatkać chłodnicę - może zatkać nagrzewnicę - może zatkać kanał wodny w głowicy lub bloku albo któryś z przewodów gumowych. A koszty...
Powinna być śruba na wężu wodnym z termostatu do nagrzewnicy.
witam , mam taki kłopot . Posiadam Piec Junkers Eurostar+Tr200 i muszę podłączyć do tego układu sterowanie nadmuchami z nagrzewnic wodnych - czyli piec grzeje - nadmuchy włączają się - piec przestaje grzać - nadmuchy wyłączają się . Czy ktoś ma pomysł jak to zrobić ? pozdrawiam
To normalne, że temperatura może spadać poniżej 90 stopni. Włączając nagrzewnicę na max oraz jadąc szybko układ wodny oddaje więcej ciepła, przez co spadek temperatury w układzie może być zauważalny.
Sprawdź przewody układu chłodzącego, chłodnicę, pompę wodną (może już przepuszczać) i nagrzewnicę (dywaniki jak pisze Paweł), aczkolwiek, gdyby ci dwa razy zawartość cieczy układu chłodzącego poprzez nagrzewnicę do kabiny wpadła, to miałbyś już kąpielisko i parę wodną w aucie na szybach (przy takich temperaturach zewnętrznych) podczas wieczornej kondensacji...
Przepłukałem chłodnicę nagrzewnicy bieżącą wodą wchodząc przewodami zdjętymi z pompy wodnej. Usunięte podczas płukania brudy, rdza i szlam spowodowały, że normalnie bez blokowania przepływa ciecz układu chłodzenia przez nagrzewnicę a tym samym mam ciepło w samochodzie.
A odpowietrzyłeś dobrze układ chłodzenia? Być może siedzi gdzieś korek powietrzny, przez co nie ma obiegu przez nagrzewnicę. Jak nie ma odpowietrznika na jakimś przewodzie, to ja ściągam zawsze najwyżej położony przewód "wodny", żeby wypuścić powietrze z najwyższego punktu układu chłodzenia.
To trzeba potraktować poważnie. Gaz w palniku głównym absolutnie nie może się palić, gdy nie przepływa woda!!! Żadna nagrzewnica tego nie wytrzyma (woda się natychmiast zagotuje i ciśnienie pary rozsadzi piec). Prawdopodobnie zatarł się sztyft (iglica) w zespole wodnym, przez co po zaprzestaniu pobierania wody nie wyłacza się gaz na głównym palniku...
Masz niedrozne przewody wodne do parownika gazu lub zapomniałeś odpowietrzyć układ wodny-parownik zamarznie bez ogrzewania.
W samochodzie wymieniłem - chłodniczkę oleju bo był kanał wodny zatkany, nagrzewnicę, termostat, oraz korek na zbiorniczku bo nie był szczelny. Samochód oddałem klientowi bo prawdopodobnie jest gdzieś usterka w bloku silnika (dlatego został sprzedany). Trzy razy płukałem układ, robiłem próby z zamianą węży, i nic, zero poprawy. Byłem u trzech znajomych...
To klasyczny schemat układu grzania np. powietrza poprzez nagrzewnicę wodną (to "pudełko z plusem"). Zadaniem nagrzewnicy jest utrzymać stałą temperaturę powietrza na wyjściu niezależnie od temp. wpływającej na nagrzewnicę poprzez zmianę temp. czynnika grzewczego w nagrzewnicy.
Dziękuję za dokładną odpowiedź, w takim razie tak też postąpię. Zarówno nagrzewnice, piec jak i pompa posiadają zaciski ochronne, więc oczywiście zostaną one podłączone. Układ podzielę na 2 obwody(nagrzewnice i piec ze sterownikiem + pompa). Temat uważam za zamknięty. Pozdrawiam
Potrzebny jest: Przełącznik Dahlander'a trójbiegowy pojedyncze uzwojenie dla niskich obrotów. Przełącznik jak go zwał, tak go zwał. Nie chciałem zbytnio sie mądrzyć więc nie wspomniałem o panu Dahlanderze. Niech mu ziemia.. Pytanie: O co Ci chodzi z tym "pojedynczym uzwojeniem"??? Trzeba to dokupić , czy jak... Sam napisałeś: Po odczytaniu tabliczki...
Wydaje mi się ten pomysł chybiony, powód pojemność bojlera jest zbyt duża więc sprawność układu będzie mała. Jerzy
A ja bym obstawił co innego. Masz auto na gazie więc grzejesz nagrzewnicę równolegle z reduktorem. Przez reduktor płyn płynie o wiele swobodniej niż przez nagrzewnicę co powoduje słabe grzanie. Ja w moim aucie na gaz zastosowałem pompkę elektryczną wspomagającą obieg płynu w układzie silnik/ nagrzewnica/reduktor np. od t4 lub od dewasta wodnego i auto...
okazało się że była niewielka nieszczelność w chłodnicy EGR i puszczał spaliny do układu chłodzenia. Nie wiem tylko dlaczego za pierwszym razem test nie wykazał spalin w układzie chłodzenia (podejrzewam że się uszczelniło chwilowo jakimś syfem którego ogólnie było sporo w układzie bo przewody wodne aż się pozatykały)
Odpiąć przewody wodne od nagrzewnicy, założyć wąż od karchera, przepłukać pod ciśnieniem. Jeśli klimatronic, sprawdzić błędy silniczków klap i test, mogą się zawieszać. Nowy płyn i odpowietrzenie całego układu.
Miałem SEATA ALHAMBRE , tam jest dodatkowe ogrzewanie wpiete równolegle ponieważ posiada dwie niezależne regulacje temperatury. W MERCEDESACH STAREGO TYPU można wpinać się w szereg bo mają zawór wodny do regulacji temperatury( mechaniczny)
Na pewno 30 stopni nie więcej i niema w nim powietrza w układzie wodnym, może jest trochę ale w nagrzewnicy na podszybiu, bo nieraz słychać jak zabulgocze na początku jak włączę webasto albo przekręcę zapłon i się włączy pompka wodna. Czy może to być wina tego powietrza co jest w nagrzewnicy, jeżeli tak to jak jego się pozbyć?
Witam, potrzebuje okablować centrale nawiewno-wywiewna VS-100 z czterema czujnikami temperatur centrali, nawiew, wywiew, zewnętrzny, układ odzysku, analogowy zawór nagrzewnicy wodnej, presostat, czujnik antyzamrożeniowy i dwoma napędami przepustnic + napęd wentylatora z przemiennikiem częstotliwości z centralą VS 21-150 chodzi o centrale VENTUS. Czy...
Tam gdzie jest podpinana cewka jest układ wodny do chłodzenia jej wraz z czujnikiem przepływu , ewentualnie dławik wysokiej częstotliwości. Ale takiego rozwiązania nie widziałem aby odsuwać dławik od układu LC. To zdjęcie na dole to prawdopodobnie rozdzielacz wodny do obwodów LC i cewki. Co jest w środku?
Witam. Mam problem z termą Termet G17-30. Ok. 6 m-cy temu wymieniłem nagrzewnicę. Ostatnio zaczęły się problemy z odpowiednim podgrzaniem wody. Woda leciała bardzo chłodna pomimo ustawienia na minimalny przepływ i maksymalną wysokość płomienia na palniku. Wezwałem serwis. Dzisiaj serwisant wymontował nagrzewnicę i układ wodny. Stwierdził, że nagrzewnica...
Moim zdaniem zbyt male średnice rurek zwłaszcza w układzie otwartym, będą zbyt duże opory. Saski ma dobry pomysł aby zwiększyć przepływ wody.
jeżeli szyba przednia nie paruje tak jak w deszczowe dni to na pewno nie nagrzewnica. najlepiej sprawdzić podłączenia parownika gazowego do układu chłodzenia (trójniki wodne). bardzo często pękają albo się odkształcają, ponieważ zazwyczaj montowane są plastikowe.
Procek jaki posiadam to Pentium D, na badziewnym chłodzeniu AC mam 45*C, a chciałbym w domowym zaciszu i z części jakie posiadam złożyć WCta. Jaki płyn zastosować do tego układu?
Po co nagrzewnica powietrze-powietrze. To by nie miało sensu. Chodzi o to że można wykorzystać Ciepłe powietrze doprowadzając je bezpośrednio do pomieszczenia (na schemacie tego nie ma) albo zastosowań nagrzewnice wodną która pozwoli nam część energii odebrać i w dalszym rezultacie zmagazynować lub wykorzystać. Wiadomo że taki układ sprzyja powstawaniu...
To jest pierwsza klima od VW Moja podobna jak na rysunku, z niej wynika że powietrze idzie od razu na dwa kanały lewa i prawa strona auta. Powietrze brane z zewnątrz lub z kabiny, dopiero po przejściu przez nagrzewnice (podstawową klimatyzacji wodną i pomocniczą elektryczną) jest mieszana dawka ciepłego i zimnego powietrza, oraz następuje jego dalsze...
Piec w szereg przed nagrzewnice. Wykorzystujesz dolne wejście od bloku zaworowego.(bynajmniej tak to się robi w e46) ;)
Witam Posiadam w swoim układzie chłodzenia wodnego nagrzewnice od kadetta blok na cpu prison pro v2 , na gpu cube pro slim i pompe atman at-305. wszystko połączone wężami 8/10mm i w tym problem, że po włączeniu atmana strasznie głośno chodzi, a jak odłączę go od komputera to cichutko pracuje. Czy węże 8/10 nie stawiają zbyt dużego oporu ?? Miał ktoś...
Zwracam honor Panowie!!!! Po dogłębnej analizie układu chłodzenia C360 przyznaję się do błędu. Zasilanie nagrzewnicy od kolektora wodnego z głowic powrót do dolnego węża chłodnicy. Nie myli się ten kto siedzi bezczynnie:D. Pozdrawiam.
nie do końca , bo jeżeli nie masz obiegu wody w układzie to tak jak w grzejnikach w domu jak wyłączysz pompę albo zakręcisz grzejnik to nie grzeje. sprawdź czy temp. silnika jest ok. jeśli tak to sprawdź przewody wodne czy są ciepłe na nagrzewnicę i chłodnicę. czasem źle odpowietrzony układ może wpływać na brak ogrzewania, a czasem zapchana nagrzewnica,...
Witajcie, potrzebuje się Was drodzy forumowicze o radę którą opcję wybrać do polepszenia komfortu cieplnego w domu otóż mam już ogrzewanie CO gazowe plus grzejniki ale z racji układu wyższych pomieszczeń na dole i otwartego salonu u góry mam trochę "niedogrzane" :) W załączniku umieszczam zdjęcie poglądowe i zrobiłem sobie takie 3 opcje GRZEWCZE do...
Tak ja składałem. Pompa wodna ma wirnik na miejscu, druga pompa dla pewności wrzucona dalej to samo. Kiedy dmucham w przewód nagrzewnicy to plyn leci przez caly układ czyli blok glowice i wypływa z drugiego wyjścia nagrzewnicy. Chlodnica jest sprawdzona i płyn przez nią przepływa jak trzeba.
Witam.Prosze o rade doswiadczonych ludzi zajmujacych sie instalacjami gazowymi.Fiat Punto II rok prod.2002.Instalacja sekwencyjna Versus.Wszystko pieknie chodzilo do czasu mrozow.Przestala dzialac nagrzewnica poprostu bardzo słabo grzała lecialo letnie powietrze.Sprawdzilem i wymienilem termostat,sprawdzilem droznosc nagrzewnicy zostala zrobiona uszczelka...
Lepkość ma też marginalne znaczenie według mnie. W końcu nie lejemy koncentratu. Problem gęstości zauważyłem w układzie chłodzenia wodnego i go opisałem tu. 70/30 już pracowało normalnie. A dodatkowo kaloryfery i wężownice nie mają takich mikrokanalików jak bloki wodne i chłodnice komputerowe (przekroje kanalików chłodnic są nawet mniejsze niż nagrzewnic...
Bez paniki. Para wodna w spalinach to normalna rzecz. Efektem spalania benzyny oraz gazu jest CO2 + H2O (para wodna), która wykrapla się w nierozgrzanym układzie wydechowym.
Witam ,potrzebuję porady w sprawie doboru pompy obiegowej do układu jak poniżej: kocioł 62 lub 70 kW (groszek,tłokowy) + dwie nagrzewnice wodne 2x30kW. Odległość od kotła do nagrzewnic max.3-4 m,różnica wys.ok 2m. Ew.inne uwagi. Pozdrawiam
Na odległość to żadna naprawa, ale warto wiedzieć na co zwrócić uwagę: • Sprawdzić dopływ wody. • Sprawdzić prawidłowość podłączenia układu wodnego do podgrzewacza (prawy króciec – woda zimna, króciec lewy – woda ciepła) • Sprawdzić czystość nagrzewnicy. • Sprawdzić i ewentualnie wymienić uszkodzony czujnik przepływu.
To objawy albo padającej uszczelki pod głowicą, albo mocno zapchanej nagrzewnicy albo padającej pompy wodnej Może być jeszcze nie odpowietrzony do końca układ chłodzenia. Robiłeś jakieś remonty silnika, czy układu chłodzenia (był rozszczelniany w celu przeprowadzenia jakiejś naprawy)?
Panowie mam małe pytanko gdzie wpiąć się w układ wodny silnika (wiadomo zasilanie idzie do nagrzewnicy) ale nie wiem gdzie wpiąć powrót bo powinien być wpięty przed termostatem, ale w pasacie termostat jest w plastikowym króćcu zaraz przy silniku.Czy tam trzeba coś dokupić w serwisie.Oglądałem te zdjęcia z instrukcji montażu ale są one po niemiecku...
Witam! Onegdaj rozważałem tez ten temat... Wymyśliłem, że najsprawniejszym rozwiązaniem byłoby zamontowanie szeregu zwykłych nagrzewnic samochodowych (na szrotach za grosze, lub od popularnych samochodów w hurtowniach), a odbiór: po prostu czynnik puszczony przez układ wodny do jakiegoś zasobnika. W wypadku zainteresowania, rozwinę myśl... Pozdrawiam!
Jestem w trakcie planowania systemu do ogrzewania skutera. Skuter ma motokoc pod który chcę pompować ciepło na nogi. Obecnie mam zrobione ogrzewanie z chłodnicy (skuter chłodzony cieczą) i to dziala ok, jednak wadą jest długi czas rozgrzewania (10 min). Chcę wykorzystać ciepło spalin które pojawia się od razu po uruchomieniu silnika. I pomysły mam dwa...
Tak jak kolega napisał kup zestaw naprawczy ok 5 PLN i wazelinę techniczną. Nie zwlekaj z naprawą bo może ci się za niedługo zatrzeć iglica oby tylko nie w pozycji brania wody bo nieszczęście gotowe. Mogą ci się urwać śruby od mocowania układu wodnego, dlatego spryskaj je wcześniej jakimś środkiem np. WD40. Mogą ci się urwać a wtedy zostaje rozwiercić...
Witam, mam obecnie chłodzenie wodne złożone z chłodnicy Innovatek Radi Dual + 4x 120mm wentylator, bloczek wodny DD RBX na CPU, pompkę Phobya DC12-220 12V(at)5v. Chcę w niedalekiej przyszłości dokupić bloczek na GPU oraz dorobić na NB i mosfety. Spowoduje to, że będę potrzebował dodatkowej chłodnicy. Na oku mam Swiftech MCR320-QPK, nagrzewnicę z Rover...
Mam problem z ogrzewaniem. Zamiast ciepłego powietrza leci zimne. Płyn grzeje się do 90 stopni. Na wolnych obrotach nie grzeje, a na wyższych grzeje. Termostat mam wymieniony , układ chłodzenia odpowietrzony. Czy może ta przyczyna występować wtedy gdy nagrzewnica jest zapchana? czy może jak pompa wodna jest zapchana? Proszę o odpowiedz.
obieg wodny za reduktorem LPG Myśle że miesza ci w kółko wode bez obiegu przez silnik. Zmontuj układ w szeregu wyjscie z głowicy- nagrzewnica- webasto- reduktor LPG- wejscie do bloku silnika.
Wpinasz się w układ do powrotu z silnika - to idzie na pompe pieca. Wyjście pieca idzie na nagrzewnice w kabinie. Pamiętaj żeby dobrze odpowietrzyć układ. W tym celu odpal samochód, nagrzewnicę ustaw na max i doprowadź do normalnej temperatury pracy. Jeżeli masz odpowietrzniki na przewodach, to oczywiście należy z nich skorzystać. Gdybyś miał sytuację,...
Po twoim opisie wygląda na to że masz układ chłodzenia do czyszczenia a nagrzewnice możesz płukać ona po prostu jest w środku zabrudzona i za to nie grzeje, ewentualnie sprawdź jeszcze pompę wodną. Jak wszystko wyczyścisz to dobrze go odpowietrz.
Witam, dziś po południu stwierdziłem usterkę pieca co/cwu jak w temacie. Od 2 miesięcy miałem go wyłączonego i grzałem kominkiem z płaszczem wodnym. Dziś chciałem uzupełnić wodę w układzie po stronie wtórnej (mam uzupełnianie przez ten piec) i po odkręceniu okazało się, że nagrzewnica jest rozerwana. Metodą dedukcji stwierdziłem, że prawdopodobnie podczas...
Przytkany był elektrozawór, po tym jak olej dostał się do układu chłodzenia wszedł w reakcję z gumą w zaworze która zmieniła kształt przez co nie było pełnego przelotu. Temat zamykam.
Seat Alhambra 1,9 TDi 1999 rok z tyłu jest druga nagrzewnica bez parownika klimy. Chodzi o obieg cieczy chłodzącej dla pojazdu wyposażonego w OGRZEWANIE POSTOJOWE. Chciałbym rozbudować lub wymienić dogrzewacz na ogrzewanie postojowe. Z układem elektrycznym sobie poradzę ale chciałbym upewnić się co do układu wodnego. Zwłaszcza do zaworu odcinającego...
problem w tym. ze nie mam przewodów wodnych jeszcze założonych musze kupić i założyć i tutaj znowu prośbą gdzie i jak się wpiąć z tymi węża mi jak to jest oryginalnie rozwiązane w 806 W tym Ci akurat nie pomogę, w każdym razie powinno znaleźć się w obiegu wodnym przed nagrzewnicą.Czyli sprawdzasz kierunek obiegu cieczy w układzie i wpinasz się między...
Klimatyzacja to prawdopodobnie oddzielny problem, ale może być tak, że działa, ale ogrzewanie... jeszcze mocniej. Nawiew jest z tego samego pudła nagrzewnicy. Sprawdź, czy włącza się sprężarka. Jeżeli sprężarka pracuje (załącza się) to klima pracuje. Co do ogrzewania - prawdopodobnie padł elektrosiłownik klap, sterowany pokrętłem na panelu ogrzewania....
Aha, tak więc czym najlepiej napełnić układ??;) http://forum.purepc.pl/index.php?showtop...
Co ma to wspólnego z ogrzewaniem i klimą? Jak to sprawdzić gdyby to było to ? Oleju nie ubywa, a płyn chłodzący nie ma zapachu oleju i również poziom jest stały. Chodziło mu o to ze jak walnieta głowica, czy uszczelka, to są przedmuchy do płaszcza wodnego i wtedy w układzie chłodzenia jest powietrze pod zancznym cisnieniem, chociąż korek to upuszcza...
Według mnie problem leży w beznadziejnym bloku wodnym (jak patrze na niego to widze konstrukcje CPC (czy jak im to było) ) masz też mało wydajną pompkę wodną 400L... sprawdz ile faktycznie zdąży przepompować i sprawdz jaką ma możliwość podnoszenia słupa wody. Podstawa i top mają po 2mm grubości. 2mm to stanowczo za mało żeby dobrze rozroszyć ciepło...
Wężownica łatwo może się przepalić w każdym piecyku na skutek złej eksploatacji lub rozregulowania pieca. Spotykałem się z PG-6, w których nagrzewnicę trzeba było wymieniać wcześniej niż membranę (sic!) z powodu rozregulowania. przepustnica gazu na full, układ krzywkowy rozregulowany i obciążenie cieplne zdecydowanie wyższe niż przewidywał producent....
blokiem się nie przejmuj, tam zatkane raczej nie jest. Skup się wężach gumowych, chłodnicy i nagrzewnicy. a to że jest mętny to ktoś prawdopodobnie wlał tam jakiś uszczelniacz albo odkamieniacz. chłodnicę i nagrzewnice przepłukaj jeszcze raz. Jak masz karchera to przepłukaj pod ciśnieniem cały układ wodny - nawet termostat wyciąg i płukaj. ja tak robię...
Kolego wpisz w wyszukiwarce przewód wodny i sprawdź gdzie to jest. To stalowa rurka średnicy ok 25 mm. U siebie dorabiałem do 2,5 TDI z miedzianych rurek do centralnego (kolanka) bo oryginału nie mogli znaleźć w częściach układu chłodniczego. Z jednej strony do bloku od strony rozrządu na dole- ta prosta część, druga z kolankiem do nagrzewnicy. https://motone.pl/pl/wazrura-wody/87404-...
Sprawdź dłonią ciepłotę nagrzewnicy i jej króćców ( na wejściu i wyjściu), jeśli będą zaledwie letnie, to szukaj usterki np. termostatu lub awarii pompki wodnej (urwany wirnik), zbyt małej ilości płynu chłodniczego lub zapowietrzenia układu. Sprawdź w jakim stanie masz filtr kabinowy, może jest "zabity" i wówczas nie będziesz miał efektu grzania, nawet...
Witam - Kocioł Vaillant atmoMAX plus VU/VUW PL 200/2-5 200/3-5 moc 8-20kW , kocioł ustawiony na moc 8kW , temp zasilania 70C - sterownik Vaillant calorMATIC 330 ustawiona temp 16C (nie ECO), Regulacja dwustawna - nagrzewnica wodna VOLCANO VR Mini 3 o mocy max 27kw. Przy temp zasilania 70C i temp otoczenia 5C i wentylatorze ustawionym na 2bieg 14,9kW...
Witam Jeśli boisz się o reakcje zachodzące w wodzie napełnij układ płynem niezamarzającym np na bazie glikolu przeznaczonym do napełniania chłodnic samochodowych. Miłego majsterkowania Pozdrawiam i Powodzenia
To dosyć duże pomieszczenie. Nie potrafię określić rozmiarów kosztów. Mogę jedynie dyskutować o zasadach funkcjonowania i sposobach sterowania takim obiektem. Serwisowałem obiekt o pow. ok. 1000 m[kw] - dojrzewalnia serów. Układ chłodniczy - amoniakalny z nagrzewnicą parową i wtryskiem pary wodnej. Na terenie tegoż zakładu była kotłownia parowa. W wypadku...
Ale wyciągałeś je? Sprawdzałeś czy nie są zapadnięte w środku? Sprawdzałem ten wąż zasilający wychodzący z płaszcza wodnego do tej rurki metalowej przechodzącej przez ramę , prześwit ma nie jest zablokowany ani zapadnięty , rurka też sprawdzona jest jak nowa w środku.Węże idące od metalowej rurki w ramie do nagrzewnicy są ok , jak je zdejmę z krucca...
Na przykładzie styków OB1 i OB2 w module MTR105 (link Mariusz Ch.) widać doskonale istotę styku bezpotencjałowego. U Ciebie może to być wyłącznik krańcowy galwanicznie oddzielony od drzwi i reszty układu. Producent drzwi nie narzuca co z nim zrobić ale trzeba zrobić tak aby działało i było bezpiecznie. Andrzej
W Peugeocie 308 była elektryczna nagrzewnica wspomagająca i fakt, szybciej się robiło ciepło. Nie znam mocy ale przewód na oko około 10mm² o czymś świadczy. W Lupo 3L też były elementy PTC w nagrzewnicy ale to auto było całe po...ne, "na prąd" było wszystko, a i system start-stop wymagał potężnego akumulatora, nie wiem czy nie większego niż blok silnika....
Zdecydowanie odradzam odłączenie nagrzewnicy. Po za tym prawdopodobnie centrala podczas mrozów przestała by pracować z prostej przyczyny: zakłądam że czujnik temperatury (zabezpieczenie antyzamrożeniowe: standard dla central z nagrzewnicami wodnymi) nie zezwoli na pracę poniżej +5 stopni C (w zależności od u jego ustawienia). Niestety zimą jest zawsze...
Ja nigdy nie spotkałem zaworu zwrotnego. W cienkim wężu to zgrubienie to jest zwężka , ograniczenie przepływu. Ale ważne żeby ten przewód był drożny. W razie zatkania syfem i innymi substancjami mogą wystąpić problemy z obiegiem. Obieg wymusza pompa wody i bez problemu przepcha płyn przez nagrzewnice ale pod warunkiem spełnienia określonych parametrów....
No tak pewnie danfoss, , Co do tego wymiennika, to nie do końca rozumiem, no pompka jest odzielnie, w sumie teraz mam 3 pompki. 1. pompka do wymuszenia obiegu w domu mieszkalnym , układ otwarty , układ z 4 drożnym zaworem mieszajacym 2. pompka do obiegu krótkiego, kocioł - wymiennik ciepła, wyjście bezposrednio z kotla do wymiennika bez zawory mieszającego...
Jest taki program serwisowy WIS (dla Mercedesa) I jest w nim dokładna instrukcja montażu Webasta dla Vito model 639. Dokument ma numer AN83.70-S-0001S Podjedź do ASO, daj komuś czekoladę i niech ci ten dokument wydrukuje ;) Niestety, nie dało rady;/ Mam problem ze zlokalizowaniem, gdzie wpiąć wodę i paliwo - do paliwa trzeba zrzucać zbiornik, a ja...
Ja robiłem najprościej, pierwsze spuściłem płyn z układu następnie zdemontowałem nagrzewnicę, rozebrałem ją i porządnie przepłukałem wodą pod ciśnieniem, złożyłem nagrzewnice, zamontowałem i zalewałem układ zwykłą mineralką. Odpaliłem, odpowietrzyłem, i wywaliłem tę wodę. Poczekałem aż autko kompletnie wystygnie wziąłem zdjąłem wąż wodny ten co idzie...
A ja wykorzystałem ten schemat podany przez UZZORS 2K (link do strony podałem gdzieś wcześniej) Wprowadziłem pewne modyfikacje: -częstotliwość pracy 300kHz - 400kHz, -zamiast GDT dałem układ IR2184 (może być IRS2184 - stałe DT, IR21844, IRS21844 - nastawne DT). Ponieważ wydajność tego sterownika jest dość mała dołożyłem TC4420 na jego wyjście jako wzmacniacze...
Żeby spuścić wszystko z silnika musiał byś wyjąć termostat, no i zostaje jeszcze nagrzewnica, tu musiałbyś ją wyjąc lub odwrócić samochód do góry kołami. Także kombinowanie z płukankami do układu chłodzenia to głupota, bo w większości samochodów potem tego nie spuścisz. Dodano po 6 Widzę z innego tematu że to silnik PD, więc nie termostat a pompę wodną...
Myślę, że jest tam coś zapchane, ewentualnie termostat zamknięty, ale to też powinien mieć zawór odpowietrzający. Możesz luzować opaski na weżach, ale to jest proszenie się o kłopoty, jesli jest coś faktycznie zapchane. Lejesz płyn do normalnego poziomu w zbiorniczku wyrównawczym, i robisz próżnie w układzie chłodzenia. Jak siedzi gdzieś bąbel powietrza...
Jezeli nie nagrzewnica to moze tez byc uklad wodny.
nagrzewnica wodny wodny nagrzewnica układ wodny
podsłuch telefon analogowy citroen moduł wentylator zasilanie konwertera multiswitcha
napis neonowy roomster schemat
Czy mogę użyć akumulatora 48V do myjki 24V? Laser K40 zamiast wycinać, graweruje - przyczyny i rozwiązania