Nie jest to do końca przegrana sprawa, bo można zrobić coś takiego, że będą dwa obiegi wody (muszą być dwie pompy) jeden to parownik pompa i blok wodny drugi to nagrzewnica pompa i blok wodny. Pomiędzy bloki wodne wstawić płytkę peltiera odpowiedniej mocy i jest klima elektryczna. Jeszcze tylko jakieś elektrozawory żeby w zimie układ mógł grzać i jest...
Wymiennik podłączasz do kotła np. jak duży grzejnik to jest wodny obieg po drugiej stronie wymiennika góra pompa obiegowa rura do nagrzewnicy rura powrotna naczynie wyrównawcze wejście do wymiennika na dole.Rury na dworze trzeba dać w izolacji z pianki aby zminimalizować straty.Jeśli układ kotłowy nie ma wymuszonego obiegu trzeba dać też pompę po stronie...
Tak jak kolega pszczyna napisał - wpierw sprawdź, czy działa elektrosiłownik klap nagrzewnicy. Zlokalizowany jest z lewej strony zespołu nagrzewnicy (tam gdzie nogi kierowcy), zakryty jest osłonami z plastiku, które trzeba zdemontować. Elektrosiłownik działa na zasadzie równoważącego się mostka opornościowego - potencjometr w elektrosiłowniku napędzany...
251.xx były stosowane w do ogrzewania (głównie drugiego członu) autobusów przegubowych (Zemun IK160P i Ikarus 280.xx), stąd nie była wymagana wysoka temperatura na wylocie powietrza a możliwość szybkiego nagrzania pomieszczenia o stosunkowo dużej kubaturze, któr było regularnie wychładzane (otwieranie drzwi i rotacja pasażerów). Inna sprawa, że moje...
Czyli chcesz z pieca kaflowego zrobić kocioł. Nie wiem czy to dobry pomysł.Jeśli tak to układ wodny z nagrzewnica musi być otwarty!
http://obrazki.elektroda.net/6_121597733... Witam... Właściwie jest to pierwszy projekt wstawiony przeze mnie na elke i w zasadzie jest to projekt mojego znajomego (holka) i umieszczam go tu grzecznościowo w celu zaprezentowania jak tanio i domowymi sposobami można wykonać bardzo wydajny system chłodzenia wodnego. Projekt jest dosyć stary ale...
Tam gdzie jest podpinana cewka jest układ wodny do chłodzenia jej wraz z czujnikiem przepływu , ewentualnie dławik wysokiej częstotliwości. Ale takiego rozwiązania nie widziałem aby odsuwać dławik od układu LC. To zdjęcie na dole to prawdopodobnie rozdzielacz wodny do obwodów LC i cewki. Co jest w środku?
Witam. Jako, że niezbyt znam się na samochodach chciałbym zapytać Państwa o rozpoznanie usterki, a mianowicie: Od pewnego czasu zauważyłam, że nagrzewnica chodzi gorzej niż zawsze. Zawsze po przejechaniu tych 10 -15km z wentylatora szło mocne gorące powietrze, a teraz ledwo co takie ciepłe. Poprosiłam sąsiada o pomoc i on twierdzi, że to wina termostatu....
A nie lepiej uniwersalną nagrzewnicę wodną wpiąć w układ chłodzenia? Wtedy będzie naprawdę ciepło, a energia elektryczna będzie potrzebna tylko do zasilenia wentylatora nadmuchu.
Gdyby chłodniczka EGR-a była nieszczelna, to spaliny by szły do układu chłodzenia i w zbiorniczku płyn by bąblował. Generalnie Transity Mk6/7 mają bardzo skomplikowany układ wodny, z chłodniczką EGR-a. chłodniczką oleju i skomplikowanym systemem zaworów sterowanych (do nagrzewnic) i automatycznym (do EGR-a). A u ciebie jeszcze dochodzi ogrzewanie niezależne...
Pompa wodna lub zabita mułem nagrzewnica. Ew jak benzyna z gazem zle podpięty reduktor lpg
Witam ewidentnie uszkodzony czujnik przepływu wody, syczenie jest oznaką gotowania się wody w nagrzewnicy. Możliwe uszkodzenia: membrana układu wodnego, zaworek minimalnego przepływu, zapieczona iglica układ wodny-układ gazowy, przytkany filtr wodny. Zagrożenia: po zamknięciu kranu zamykamy wodę w nagrzewnicy, a palnik powoduje zagotowanie wody- może...
Poszło nawet nieźle- foty w linku: [url=http://jarekstryszawa16.strefa.pl/o... Dzięki za rady!
Czy wystarczy sam kocioł, zawory, pompa obiegowa i naczynko wyrównawcze jak na filmie? Przydał by się też zawór do ochrony powrotu kotła żeby nie był zalewany zimnym powrotem. Skomplikuje to trochę układ bo będzie potrzebna jeszcze jedna pompa.
Powrót na pompę wody, zasilenie do kolektora wodnego. W kabinie masz nagrzewnicę? Podejrzewam, że poprzednik bez powodu nie zadał sobie trudu, żeby demontować sprawny układ...
No to zasuwamy łopatologicznie. Rozumiem że nagrzewnica ma grzać? Czy masz w układzie elektrozawór odcinający "ciepło"?
Właśnie piec jest suchy, chlapnie tylko troche przy 1 odpaleniu na zimnym ok 2 sekund , zanim ciepły olej dojdzie do dyszy. Jak juz piec nagrzany to pali od strzała. Przy mniejszej ilości paliwa nie daje rady wygrzać układu. Piec zasila nagrzewnicę wodną 25kW.
Realny układ. tak, 3 czujniki Pt100, 3 przetworniki, 3 start/stop , 1 awaryjny do wyłączenia całości
Witam, Zaślep chłodnicę spalin na układzie wodnym. Pozdrawiam.
Jeżeli podłączasz pod kolektor to tylko w szereg,bez żadnych trójników.Pod nagrzewnice równolegle potrzebne dwa trójniki. Pamiętaj żeby reduktor nie był zamontowany wyżej od zbiorniczka wyrównawczego,lub płaszcza wodnego kolektora ssącego. Powodzenia mam nadzieje że pomogłem.
Z czego paka wykonana? Ocieplona? To ma być dodatkowa nagrzewnica typu webasto? Czy chcesz się wpinać w układ chłodzenia?
Jezeli nie nagrzewnica to moze tez byc uklad wodny.
To trzeba potraktować poważnie. Gaz w palniku głównym absolutnie nie może się palić, gdy nie przepływa woda!!! Żadna nagrzewnica tego nie wytrzyma (woda się natychmiast zagotuje i ciśnienie pary rozsadzi piec). Prawdopodobnie zatarł się sztyft (iglica) w zespole wodnym, przez co po zaprzestaniu pobierania wody nie wyłacza się gaz na głównym palniku...
To dupa nie mechanik. Zdecydowanie odradzam wszelkie uszczelniacze. Pompa do twojego auta kosztuje 80 złotych, wymień i będzie spokój. Jak wlejesz uszczelniacza to pomoże na krótko, ale musisz się liczyć z tym, że:; - może zatkać chłodnicę - może zatkać nagrzewnicę - może zatkać kanał wodny w głowicy lub bloku albo któryś z przewodów gumowych. A koszty...
Warto też zalać układ płynem nie zamarzającym.
Wymiana nagrzewnicy to demontaż i momtaż połowy grzejnika ,układ wodny i gazowy. Jeżeli masz z tym problem to dla swojego bezpieczeństwa wezwi jednak serwis!.
Oraz dodatkowo powinien być czujnik temperatury czynnika grzewczego na powrocie. W przypadku zbyt mocnego wychłodzenia powinie spowodować otwieranie się zaworu. Sam frost często doprowadza do uszkodzeń nagrzewnic wodnych - wiem z doświadczenia.
Dzięki za informacje. W sprawie układu wodnego: masz może jakiś ogólny schemat układu chłodzenia z elementami do silnika 1,5 l diesla? Może tam byłyby te rurki i węże od Webasto do silnika i nagrzewnicy.
Dołączę do tematu. 1. Czy ma tu w ogóle znaczenie kwestia, czy nagrzewnica wodna pracuje w układzie otwartym, czy zamkniętym? 2. U mnie występuje podobna sytuacja, jeżeli chodzi o usytuowanie naczynia przelewowego (różnica w wysokości pomieszczeń), natmiast instalacja wygląda tak: - piec ekogoszek 20 kW (tylko układ otwarty), - nagrzewnica wodna max....
Witam, Piecyk działa jak nowy. Wymieniłem membranę, przeczyściłem cały zespół wodny, przedmuchałem nagrzewnice i chodzi elegancko. W układzie wodnym były jakieś kawałki większych śmiech (kawałki plastiku) i myślę że to mogło być przyczyną. Dzięki za pomoc i wskazówki.
Gimiak a jak bym zamontował wymiennik płytowy i zrobił osobny układ na nagrzewnice ?
Clou sprawy jest naklejka z układem połączeń. Niestety nieczytelna. :cry: Spróbuj odtworzyć te schematy. Trzeba próbować szukać na stronie Siehl-Abegg po numerze katalogowym silnika. Silnik jest dwubiegowy. Pewnie trzeci bieg robiony jest jakimś "patentem". Do zmiany biegów potrzebny jest przełącznik kilku sekcyjny. Może sie uchował? Zakup falownika...
Ciężko coś konkretnego powiedzieć tak na odległość. A jak z ciśnieniem na wejściu? Odkamieniać należy cały układ wodny,więc nagrzewnicę również. Jakiego środka użyłeś? W jaki sposób odkamieniałeś ten układ?
W samochodzie wymieniłem - chłodniczkę oleju bo był kanał wodny zatkany, nagrzewnicę, termostat, oraz korek na zbiorniczku bo nie był szczelny. Samochód oddałem klientowi bo prawdopodobnie jest gdzieś usterka w bloku silnika (dlatego został sprzedany). Trzy razy płukałem układ, robiłem próby z zamianą węży, i nic, zero poprawy. Byłem u trzech znajomych...
Układ z pompą czy grawitacyjny?
Na ścianie grodziowej(węże wodne wchodzą do kabiny)masz 1 odpowietrznik,drugi jeżeli jest powinien znajdować siś przy lewym reflektorze.Utrzymujesz podwyższone obroty silnika(około 2000)odkręcasz odpowietrznik(najwyżej umiejscowiony)-nie wykręcasz-dolewasz płynu,póżniej 2.Po usunięciu powietrza z układu pojawi się ogrzewanie w kabinie-nawiew.
Przepłukałem chłodnicę nagrzewnicy bieżącą wodą wchodząc przewodami zdjętymi z pompy wodnej. Usunięte podczas płukania brudy, rdza i szlam spowodowały, że normalnie bez blokowania przepływa ciecz układu chłodzenia przez nagrzewnicę a tym samym mam ciepło w samochodzie.
Dziękuję za dokładną odpowiedź, w takim razie tak też postąpię. Zarówno nagrzewnice, piec jak i pompa posiadają zaciski ochronne, więc oczywiście zostaną one podłączone. Układ podzielę na 2 obwody(nagrzewnice i piec ze sterownikiem + pompa). Temat uważam za zamknięty. Pozdrawiam
witam , mam taki kłopot . Posiadam Piec Junkers Eurostar+Tr200 i muszę podłączyć do tego układu sterowanie nadmuchami z nagrzewnic wodnych - czyli piec grzeje - nadmuchy włączają się - piec przestaje grzać - nadmuchy wyłączają się . Czy ktoś ma pomysł jak to zrobić ? pozdrawiam
Powinna być śruba na wężu wodnym z termostatu do nagrzewnicy.
A odpowietrzyłeś dobrze układ chłodzenia? Być może siedzi gdzieś korek powietrzny, przez co nie ma obiegu przez nagrzewnicę. Jak nie ma odpowietrznika na jakimś przewodzie, to ja ściągam zawsze najwyżej położony przewód "wodny", żeby wypuścić powietrze z najwyższego punktu układu chłodzenia.
Sprawdź przewody układu chłodzącego, chłodnicę, pompę wodną (może już przepuszczać) i nagrzewnicę (dywaniki jak pisze Paweł), aczkolwiek, gdyby ci dwa razy zawartość cieczy układu chłodzącego poprzez nagrzewnicę do kabiny wpadła, to miałbyś już kąpielisko i parę wodną w aucie na szybach (przy takich temperaturach zewnętrznych) podczas wieczornej kondensacji...
Witajcie, potrzebuje się Was drodzy forumowicze o radę którą opcję wybrać do polepszenia komfortu cieplnego w domu otóż mam już ogrzewanie CO gazowe plus grzejniki ale z racji układu wyższych pomieszczeń na dole i otwartego salonu u góry mam trochę "niedogrzane" :) W załączniku umieszczam zdjęcie poglądowe i zrobiłem sobie takie 3 opcje GRZEWCZE do...
Możliwe przyczyny: -termostat -zapowietrzony uklad -zapchana nagrzewnica -uszkodzona nagrzewnica (przecieki) -pompa wodna -przy niskich temperaturach zaslonic chlodnice
To normalne, że temperatura może spadać poniżej 90 stopni. Włączając nagrzewnicę na max oraz jadąc szybko układ wodny oddaje więcej ciepła, przez co spadek temperatury w układzie może być zauważalny.
To klasyczny schemat układu grzania np. powietrza poprzez nagrzewnicę wodną (to "pudełko z plusem"). Zadaniem nagrzewnicy jest utrzymać stałą temperaturę powietrza na wyjściu niezależnie od temp. wpływającej na nagrzewnicę poprzez zmianę temp. czynnika grzewczego w nagrzewnicy.
Odpiąć przewody wodne od nagrzewnicy, założyć wąż od karchera, przepłukać pod ciśnieniem. Jeśli klimatronic, sprawdzić błędy silniczków klap i test, mogą się zawieszać. Nowy płyn i odpowietrzenie całego układu.
Tak jak kolega napisał kup zestaw naprawczy ok 5 PLN i wazelinę techniczną. Nie zwlekaj z naprawą bo może ci się za niedługo zatrzeć iglica oby tylko nie w pozycji brania wody bo nieszczęście gotowe. Mogą ci się urwać śruby od mocowania układu wodnego, dlatego spryskaj je wcześniej jakimś środkiem np. WD40. Mogą ci się urwać a wtedy zostaje rozwiercić...
okazało się że była niewielka nieszczelność w chłodnicy EGR i puszczał spaliny do układu chłodzenia. Nie wiem tylko dlaczego za pierwszym razem test nie wykazał spalin w układzie chłodzenia (podejrzewam że się uszczelniło chwilowo jakimś syfem którego ogólnie było sporo w układzie bo przewody wodne aż się pozatykały)
A ja bym obstawił co innego. Masz auto na gazie więc grzejesz nagrzewnicę równolegle z reduktorem. Przez reduktor płyn płynie o wiele swobodniej niż przez nagrzewnicę co powoduje słabe grzanie. Ja w moim aucie na gaz zastosowałem pompkę elektryczną wspomagającą obieg płynu w układzie silnik/ nagrzewnica/reduktor np. od t4 lub od dewasta wodnego i auto...
wodny nagrzewnica nagrzewnica wodny układ wodny
electrolux symbole śruba aluminium czasowy astabilny
phison ps2251 kingston moment dokręcać ursus
Odpowietrzanie pompy w Beretta Mynute Green E 20 R.S.I. Sygnalizacja optyczno-dźwiękowa w dzwonku bezprzewodowym ORNO Calypso II, Entiko AC – sens i zastosowanie