Nagrzewnica indukcyjna z miękko przełączanym niesymetrycznym generatorem o rezonansie równoległym Jakiś czas temu pracowałem nad eksperymentalną konstrukcją nagrzewnicy indukcyjnej wykonanej w topologii niesymetrycznej, miękko przełączanej o rezonansie równoległym. Budowa układu protypowego o mocy cieplnej 500W miała na celu potwierdzenie założeń dot....
Uwaliłem jednego tranzystora IGBT, nie opłaca się w to inwestować. Takie nagrzewnice to najlepiej na mosfetach budować(są tańsze), bo koszty rosną w miarę grzebania. Dziękuję za pomoc.
Witam koledzy kupiłem 2 nagrzewnice volcano vr1 i nie wiem jak je podłączyć, ma ktoś jakiś schemat lub powie jak podłączyć. Nie mam do nich sterownika.Co należy kupić żeby można było sterować obrotami wentylatora? Z góry dziękuje za wszystkie podpowiedzi. https://obrazki.elektroda.pl/8185313200_... https://obrazki.elektroda.pl/6819316200_...
Witam serdecznie. Mam do Was pytanie odnośnie nagrzewnicy spalinowej OHTA jet-heater hp-6h-b Dostałem od kolegi taką nagrzewnice i w sumie można ją uruchomić i się załączy ale jak widać na zdjęciu nie ma obudowy sterowania a niestety nie mogę nigdzie znaleźć jak jest w oryginale. Na płytce założony jest włącznik który ma w sobie też bimetal ale to wszystko...
Dzięki za wytłumaczenie problemu, no nic jeśli nie znajdę kogoś kto naprawi te wentylatory,Będę zmuszony dopasować inne I zrobić proste sterowanie potencjometrem,założyć nagrzewnice kanalowa ,A oryginalna elektronikę wyciągnąć.
Katodami w stronę dodatnich końcówek kondensatorów elektrolitycznych a anodami w stronę ujemnych. Masz dwa napięcia przemienne i tylko 4 diody (więc nie będzie to klasyczny mostek, może dwa prostowniki jednodiodowe plus diody antyrównoległe po stronie dc), ze zdjęcia słabo widać które ścieżki gdzie prowadzą, musiałbyś prześledzić połączenia i narysować...
Obiekt sterowania to nagrzewnica o mocy 4kW z oporowymi elementami grzejnymi i przepływie powietrza wymuszonym działaniem wentylatora napędzanego silnikiem elektrycznym prądu stałego. Schemat poglądowy przykładu obiektu przedstawiono na rysunku poniżej. Podstawowe elementy nagrzewnicy wykorzystanej jako obiekt sterowany przykładowym programem to: pulpit...
ale chodzi o co nagrzewnice sterowanie wentylator no, i rok produkcji auta
Czy ktoś ma może informację o co chodzi z tym czujnikiem temperatury? Jedyne czego się doszukałem to że przyłącza się go do + zasilania i zwiera się on poniżej +5°C Interesuje mnie co to daje w naszych piecykach (webasto TTC) Otóż mam zainstalowany taki piecyk w sporym aucie osobowym i używam go zarówno jako ogrzewania postojowego jak i w czasie jazdy...
Nieprawdą jest, że przy podłogówkach nie można położyć na podłodze drewna. Ale aby cokolwiek powiedziec w tym temacie to potrzebna jest spora ilość informacji o budynku i wykonanie obliczeń oraz dobór odpowiednich okładzin podłogowych, które współpracują z podłogówką. Niestety takie okładziny są nieco droższe. Gdyby instalator był OK to wyjaśniłby jakie...
a czemu nie odwrócić sytuacji i nagrzewnice się włączają włącza się piec
Plumpi , nie kwestionuje Twojej wiedzy ale ponawiam pytanie: Weźmy na przykład dwa pomieszczenia w pełni opomiarowane (np. system Euroster lub podobny, radiowy), jak to widzisz w zestawieniu z kotłem elektrycznym, gazowym lub piecem na paliwo stałe. Jakie stosujesz głowice na rozdzielaczu, (tak to się chyba nazywa). Co masz na mysli pisząc "w pełni...
Dzień dobry. Chciałem się zapytać czy znacie jakieś "gotowe moduły" do pomiaru i sterowania temperaturą w kilku tunelach. Mam 8 tuneli foliowych, najdalszy oddalony o 90 m od kotłowni (pieca), w każdym są zamontowane nagrzewnice wodne. To co wydaje mi się, że byłoby najlepsze dla mnie to mieć termostat w każdej foli z możliwością odczytu temp i ustawienia...
Witam kolegow co do ogrzewania niejestem pewny co do zaworu nagrzewnicy bo nieznam dokladnego rocznika auta .ale najczestsze przyczyny slabego ogrzewania to zacinajacy sie zawo, zatkana czesciowo nagrzewnica, z kolego ktory powiedzial ze systemu sie nieodpowietrza absolutnie sie niezgadzam.Niektore samochody maja nagrzewnice wyzej niz poziom wlewu cieczy...
Witam. Oczywiście. 12V jest napięciem bezpiecznym, a po zwiększeniu wartości R 2 do 9K1 popłynie mniejszy prąd w porównaniu z 1k przy 5V. Pzdr.
To jest zawór nagrzewnicy. Sterowany jest podciśnieniem. Dochodzi do niego tekalan, nie linka. Ogólnie dostępny.
Junkersy - wrażliwe na ciąg kominowy i plastikowe a części i serwis drogie, Termety - kiepskie sterowanie i cieknące kopułki, Vaillanty - cieknące nagrzewnice i awaryjne sterowanie. Czyli podsumowując... Dobre podgrzewacze były kiedyś, a przed 15-tu laty to nawet ja szybciej i sprawniej chodziłem ;)
Nie powinno być zaworu innego niż tego przy nagrzewnicy, sterowany z panelu pokrętłem. Ale też nikt nie wie czy ktoś nie dał zobacz przewody wychodzące z przedniego lewego słupka kabiny czy idą prosto do układu chłodzenia silnika i są bez zaworu.
Witam. Borykam się z problemem braku ogrzewania w citroen xara picaso 1.8 16v 2001r climatronic. Mianowicie, czy to na klimatyzacji czy na trybie Eko leci tylko i wyłącznie zimne powietrze. Dostałem się do nagrzewnicy silniczkow sterujących jest trzy , jeden odpowiada za obieg wewnętrzny, drugi za sterowanie gdzie leci teraz powietrze np nogi szyba,...
Witam serdecznie wszystkich, rozbierał ktoś, wymieniał nagrzewnice w renault modus 1,2 2006 rok, bardzo słabo grzeje, letnie powietrze, układ odpowietrzony, płyn Oki termostat działa jak należy, sterowanie manualne wszystko działa, nie wiem co jest grane, pozdrawiam serdecznie wszystkich
problem jest taki że ciężko jest wygonić powietrze z nagrzewnicy no i druga sprawa czy klapy były całe od sterowania bo często te uszczelnienia się rozsypóją. Zobacz czy wogóle jest sterowanie kapą zimne gorące sprawne Dodano po 1 a powiedz kto wymieniał nagrzewnicę ? tak klapy były całe wszystko na swoim miejscu, na drugi dzień sprawdziłem czy może...
Witam poszukuje program do sterownika logo który obsłuży 3 nagrzewnice wodne. Chodzi o to żeby ustawiać sobie sterowanie wentylatorami od nagrzewnicy w zależności od dnia tyg. w weekend temp. mniejsza niż w tyg. tak samo tryby noc/dzień oraz sterowanie automatyczne lub manualne(tylko poprzez załączenie/wyłączenie wentylatora). Program chce wykorzystać...
A poziom płynu chłodzącego jest ok ? Nie było żadnych napraw związanych z układem chłodzenia? Pytam ponieważ problem może być związany z zapowietrzonym ukladem W B3 o ile pamiętam płyn przepływa stale przez nagrzewnice i sterowanie zdrodłem powietrza jest za pomocą cięgna
Update tematu. Podłączyłem finalnie (albo na razie bo idzie zima i nie mam ogarniętego dedykowanego QHeata co by pasował wielkością pod nagrzewnice wody) nagrzewnice bez układu sterującego tylko od razu 3 przewody do grzałki i dodatkowo 2 przewody masowe z opla Antary. W komplecie nagrzewnica - wada to że jest długa i wąska a nie krótsza i szeroka jak...
Wcześniej jak jakiś początkujący automatyk kablował centrale na ACX lub uPC czytając jako tako napisaną DTR to była szansa że centrala ruszy. Przy uPC3 DTR wprowadza w błąd a dodatkowo w samych szafkach niekiedy producent robi błąd. Widać gołym okiem że aplikacja została napisana przez Carela wcześniej robił to programista VTS-u. Nie twierdze że źle...
Mam podłączoną chłodnice samochodową pod piecyk w garażu żeby robiła za nagrzewnice wodną. Chciałbym jednak w prosty i tani sposób regulować obroty wiatraka. Do dyspozycji mam zasilacz 12v 5A lub akumulator motocyklowy który codziennie ładuje fotowoltaika. Może to być coś z przełącznikiem I O II lub pokrętło.
Dziekuję kolego za odpowiedź. Więc tak. Bylem właśnie jeszcze raz przejrzeć sprawę. Zdjąłem obudowę i w przypadku mojego webasta w gnieździe co zasila pompkę elektryczną nie ma pinów w ogóle. Pin 4 ( sterowanie nawiewami nie reaguje ) być może tej opcji mój sprzęt też nie ma a być może zareaguje jak temp. płynu chłodzącego dojdzie do pewnego poziomu....
Mam pytanie częściowo związane z tym tematem. E46 98' 318i M43 Opcja bez klimy, nie ma wtedy elektrozaworu. Wymieniłem nagrzewnice na klimatronika, założyłem panel. Już prawie działa.. ale mam cały czas nadmuch gorący, jest to ze względu na brak elektrozaworu (w wersji bez klimy sterowanie odbywa się klapka w nagrzewnicy). Mam już ten zawór i nie wiem...
w szaranie i pochodnych to jest rozwiązanie godne pogardy jakieś 10 m przewodów wodnych odkrytych tak że z tych paru kilowatów ciepła niewiele zostaje ,są dwie wersje 3kw i 5 kw jeśli 5 to jeszcze coś zostanie a 3 to jest za mało i nawet jeśli się dołoży pompe obiegową to magrzewa się od -10 do 70 prawie 30 min a ja mam założone w T4 5 kw i od -15 do...
Mikroprzełączniki możesz ominąć wówczas będziesz musiał za każdym razem ręcznie sterować procesem włączania i wyłącznia nagrzewnicy. Jeden Mikroprzełączniki steruje czasem wyłączania świecy gdy nagrzewnica odpali a drugi przy wyłączaniu nagrzewnicy steruje czasem przewietrzania/studzenia nagrzewnicy. Sam tak robię
A więc tak. Zastosowałem jednak sprzęgło hydrauliczne przy wymienniku pewnie musiałbym zastosować elektrozawory. Na dzień dzisiejszy instalacja przy piecu wygląda tak: https://obrazki.elektroda.pl/3814956200_... Jutro uruchamiam piec wraz z grzejnikami w domu. Pozostaje pociągnąć instalację do garażu co wiąże się z przekopaniem kanału...
Przełącz sterowanie na grzanie. Zdejmij obydwa przewody z nagrzewnicy i lej do jednego wode zobaczywszy jak i co wylatuje. Ale to raczej nie przez nagrzewnice wywala. Sprawdź rurę opływową ze zbiornika może zatkana szlamem wymień korek zbiorniczka .
Oba przewody wody wchodzące w nagrzewnice na grodzi za silnikiem są gorące ? Może grzejnik jest zabity i niedrożny i nie oddaje ciepła, a może układ sterowania gorącym i zimnym powietrzem. Dla Ciebie najlepszą opcją byłoby sterowanie klapami za pomocą linek, co chyba masz https://allegro.pl/listing?string=nagrze...
Koledze Igrzeg chodzi o silnik dmuchawy.Mysle ze u CIebie dmuchawa funkcjonuje, bo nic o tym nie pisales. Sprawdziles przewody wodne dochodzace do nagrzewnicy?Jezeli jeden(dolotowy) jest goracy a drugi (zwrotny) jest zimny to masz niedrozny obieg. Sprawdz jeszcze czy na zimnym silniku jest zamkniety duzy obieg. Pozdrowionka. Dodano po 13 Jezeli obieg...
Clou sprawy jest naklejka z układem połączeń. Niestety nieczytelna. :cry: Spróbuj odtworzyć te schematy. Trzeba próbować szukać na stronie Siehl-Abegg po numerze katalogowym silnika. Silnik jest dwubiegowy. Pewnie trzeci bieg robiony jest jakimś "patentem". Do zmiany biegów potrzebny jest przełącznik kilku sekcyjny. Może sie uchował? Zakup falownika...
Witam wszystkich! Dopiero zaczynam zabawę z PLC i mam pytanie do doświadczonych kolegów. Mianowicie chciałbym sterować zaworem czterodrożnym wykorzystując układ regulatora trójstawnego (krokowego?) zaimplementowanego na S7-1200. Czy można w tym celu wykorzystać PID wraz z PWM? Czy jeżeli PID to tylko sterowanie liniowe sygnałem 0...10V? Będę wdzięczny...
Zaworem steruje jednostka sterująca ETC, pod bezpiecznikami. Sprawdź zasilanie do jednostki PIN1 i PIN3: stały i po stacyjce +24 V. Przejście z jednostki do zaworu.
oj tam elektrit czepiasz się ;) może kolega ma zapchaną nagrzewnice i potrzebuje "trochę" dodatkowego ciepełka (ładne mi trochę...) tak więc jeśli tranzystor to tylko sterowanie pwm inaczej to bez sensu
Witam W tym aucie zamontowane jest w pełani elektroniczne sterowanie ogrzewaniem w samochodzie. Sa dwie nagrzewnice jedna z tyłu nadwozia druga z przodu po stronie pasażera. Z tyłu wszystko działa OK. Natomiast z przodu ciagle z kratek nawiewowych leci zimne powietrze (schłodzone przez układ klimatyzacji). Pomimo ustawienia na panelu najwyższej temperatury...
Witam, Właśnie buduje nagrzewnice indukcyjna i sterowanie tranzystorami mocy chciałem zrobić w oparciu o Atmega32, który niedawno zakupiłem w zestawie ZL3AVR+programator ZL16PRG. W związku z tym, ze dopiero co zacząłem swoja przygodę z uC nie mam zielonego pojęcia o programowaniu :cry: chciałbym poprosić o pomoc w stworzeniu prostego generatora którego...
Dziękuję za odpowiedź. Najważniejsze dla mnie jest, że to PID generuje sygnał regulacji. W zależności od niego załączam poszczególne urządzenia (chłodzenie / wymiennik glikolowy / grzanie elektryczne). Może rzeczywiście zrobię punkty załączania jako parametry nastawiane z panelu operatorskiego, aby później lepiej ustabilizować regulację. Chłodzenie...
Pzryczyna mzoe lezec po stronie sterowania , musiz przyjzec sie czy jak prezstawiasz na cieplo , czy przestawiaja sie klapki przy nagrzewicy na cieple , posluchaj czy wogole chodza silniczki , bo ztego co pamietam to tam jest sterowanie elektroniczne > Jezeli wszytsko tam chodzi ok , to mozesz miec zapchana nagrzewnice , zapowietrzony uklad chlodzenia...
Obstawiam zatkaną nagrzewnicę. Nie ma zaworów na przewodach do nagrzewnicy. Sterowanie temp. odbywa się na zasadzie mieszania ciepłego i zimnego powietrza. Jakby to był silniczek uszkodzony, to klima by do ciebie mrugała przejaźnie przez 1 minutę po włączeniu zapłonu i nic by nie było słychać jak zmieniasz temp. przyciskami.
Po założeniu ogrzewania do układu chłodzenia weszły dodatkowe 2 litry płynu chłodzącego. Nie pozostało to bez wpływu na czas nagrzewania silnika, a przy jeździe na krótkich odcinkach odbije się na spalaniu. Niestety w nie ma zaworu w układzie nagrzewnicy, którym można by było zamknąć przepływ przez nagrzewnice i webasto. Pomyślałem o elektrozaworze...
zastosuj swój układ tylko zamiast BUZa jakiś mały bipolarny i przekażnik do grzałek, druga możliwość optotriak i triak na przykład BT 136...Wrzuć swój schemat to dorysuję ten triak Dodano po 3 jeszcze nie myślałeś żeby nagrzewnice (wentylator i grzałki) zamontować na zewnątrz komory i wdmuchiwać ciepłe powietrze do środka? Będą pewnie wieksze skoki...
witam i nie polecam zadnych srodkow chemicznych ,sprawdz przedewszystkim termostat ,bo nie podejrzewam zeby ci zarosla nagrzewnica ,sprawdz rowniez zawor sterujacy bo przesowka moze sie przesowac ale nie otwiera zaworu . Dodano po 4 mam jeszcze jedno pytanie czy nie masz auta przystosowanego na gaz ,bo jesli tak to twoje cieplo zabiera parowik gazu...
Witam problem częściowo opanowany pozmieniałem częściowo rury bo do zasilania nagrzewnic była za cienka, reszta tak jak piszesz Panowie więc tak do nagrzewnic poszedł plastik 40 bezpośrednio na hale powrót wykorzystałem wcześniejsze zasilanie pex 20 prosto do pieca wszystko idzie górą zasilanie nad stropem, powrót pod stropem , a rura powrotna jest...
Witam, Mam z jednej strony bardzo prosty system grzewczy, jest piec marki Viessmann, palnik olejowy także. Jako odbiorniki mam trzy nagrzewnice z wentylatorami. Owe nagrzewnice mają tylko funkcję wł/wył z regulacją obrotów silnika. Ale nie w tym problem. Otóż chciałbym aby po załączeniu się pompy obiegowej włączały się także wentylatory( regulację obrotów...
Tez mam podobny problem z ogrzewaniem w moim Mondeo, plokalem nagrzewnice i troche pomoglo. Tez sie zastanawiam nad tym odpowietrzaniem na gorce . A ktos moze wie czy idzie sie dostac do dmuchawy a konkretnie chodzi mi o to czy moglo tam cos spasc, bo nawet na 4-tym biegu dmuchawy slabo dmucha, tzn. wentylator sie kreci mocno, ale slabo dmucha, a sterowanie...
ub jej zawor otwierajacy czasami linka od zaworu nie dziala prawidlowo Akurat tutaj zawór odcinający jest sterowany podciśnieniem. Pod spodem napisałem oczywiście ze czasami jest sterowanie elektrycznie lub podciśnieniowo czytaj do końca posty zanim zaczniesz krytykę .Skoro temperatura silnika dochodzi tylko do 40 -50 to należy sie na tym także skupić...
Wentylator który podałem ma: Przepływ powietrza: 269,3 m3/h ABB: 64 m3/h Ciśnienie: 10 ABB: ok. 1 Nie wiem gdzie kolega odnalazł takie dane,ale wskazany przeze mnie wentylator ma : "Specyfikacja techniczna: Obroty:800 ± 10% obr./min. Zasilanie:12V, 0,12 A Przepływ:232 m3/h, 133CFM Masa:215g Hałas:14.9 dB Rezystancja cieplna: Rozmiar 0,29 C/W 218...
Witam Wlasnie zabralem sie za montaz klimatyzacji klimatic (recznej) w vw caddy z 2004 roku w silniku 2.0 sdi. Zakupilem na alle... caly kpl tzn sprezarke, chlodnice, rurki, i nagrzewnice z wiazka wszystko zamontowalem wsio szczelne i pasujace:) Pozostala elektryka czyli musialem dolozyc przewody w komorze silnika do czujnika cisnienia i sterowanie...
Tam siedzi MOSFET typu 2SK 2506 lub podobny i niewiele wiecej. Wymienić :D Bezpiecznik termiczny jest sprawny. Odlutuj go czasowo, ale nie zwieraj punktów i sprawdz. Jeżeli dmuchawa ruszy, to tranzystor jest uszkodzony. Wczoraj naprawialem identyczny regulator koledze :D i oczywiście tranzystor. Jego radiator to ,,płetwa" umieszczona w strumieniu powietrza...
Wymiennik płytowy. Druga pompa Sterowanie
Układ chłodzenia cieczą buduję dzięki inspiracji, jakiej doznałem na pewnym forum overclockierskim, jednak ja stawiam na ciszę a nie podkręcanie. Zaczęło się, gdy wyczytałem na owym forum że jako chłodnice można zastosować po pewnych przeróbkach nagrzewnice samochodową. Jako że posiadałem dwa zezłomowane Polonezy, wymontowałem z nich potrzebny mi element...
Dopiero teraz przyjrzałem się zdjęciom - nie podłączysz tego sterownika do tej nagrzewnicy - tak aby wykorzystać jego możliwości - przynajmniej nie bezpośrednio. Masz sterownik do nagrzewnicy AC, a twoja to EC - czyli silnik sterowany napięciowo.
Ja bym porównał wartość z pida z trzema progami (tam też załączał sztywne biegi; zakładając że max jest 100), odjął stosowną stałą zależenie od progu, żeby zawsze zostało po tej operacji w zakresie 0-25 Pomnożył przez 4, wysłał na triak (lub ustawił żeby przyjmował od 0 do 25 czy tam 24). ps. wadą jest że na przełomie 25/26 będzie chlapać jeden stycznik,...
Witam. Podczas porządków znalazłem parę rzeczy do sprzedania. Postarałem się krótko i szybko wyjaśnić stan techniczny po sprawdzeniu. Więcej efektów wizualnych i stan wyjasnią zdjęcia. W razie czego to kontakt na GG 9436518 lub PW albo na email arek5959.tlen.pl * Wzmacniacz samochodowy TP 450 - sprawny technicznie, stan idealny po za drobnym zarysowaniem...
Witam Czy da się sterować nagrzewnicą indukcyjną , żeby ograniczyć temp. nagrzewania do 300 stopni C?
Prościej było by na procku, czujnik temperatury kawałek kodu i zależnie od temp załączanie poszczególnych przekaźników przez tranzystor wykonawczy. Na allegro powinieneś spotkać włączniki wentylatora lub podobne moduły opierające się na pomiarze temperatury. Często za śmieszne pieniądze do kupienia więc wystarczyło by ewentualnie lekko zmodyfikować...
Witam . Przy obciążeniu gdzie prąd narasta powoli (obciążenie indukcyjne ) powinno się stosować impulsy bramkowe długie lub tryb burst . Co do transoptorów to taka tania i dosyć często stosowana metoda synchronizacji z siecią . Ja swój sterownik do mostka zbudowałem na mikrokontrolerze PIC . http://obrazki.elektroda.pl/9870457700_1...
Witam, zakładając, że w pierwszym przekaźniku od lewej (ozn. ">=12V") podajesz na cewkę napięcie z wentylatora (minus cewki łączysz z minusem w samochodzie - najczęściej na karoserii) a na styk tego przekaźnika podajesz +12V i z tego styku zasilasz cewkę przekaźnika "100A", w którym styk wpinasz między +12V z akumulatora a nagrzewnicę - tj. jeżeli dobrze...
Skoro nie ma dmuchania to po co macać nagrzewnicę? Wentylator, jego silnik albo sterowanie padło a nie linki czy poziom płynu.
Nagrzewnicę. Tylko otwórz sterowanie na maksa.
Sprawdż czy zawór nagrzewnicy otwiera sie do końca ,czasem nawala sterowanie zaworem, jest to dość częsta dolegliwość ogrzewania wielu typów samochodów
Witam . Kable białe to najprawdopodobniej termiczne zabezpieczenie silnika . Niedawno montowałem całkiem nowe nagrzewnice co prawda wodne , ale też miały wyprowadzone 2 przewody z oznaczeniem T i z nich sterowałem stycznik załączający silnik . Pozdrawiam.
Wężyk z pompy idący do serwa jest ok, ale pomiędzy z trójnika idzie dalej razem z wężami ogrzewania przez ścianę grodziową do środka kabiny. Od czego jest ten wężyk? W nagrzewnicy są siłowniki podciśnieniowe sterujące klapami, z tym, że wersja z klimą różni się od wersji bez klimy. W obu wersjach podciśnieniowo pracuje przełączanie nawiewu zewnętrznego...
Numer 3 sterowanie rozrusznika , do zacisku 2- żadna masa, nic nie podłączone dodatkowo.
Sprawdź czy są ciepłe przewody idące do i z nagrzewnicy. I czy nie padła linka sterująca zaworem. Czy też sam zawór.
Silnik dogrzany? Pompa wody, termostat, zapowietrzenie nagrzewnicy lub zapchana, zawór sterujący otwarciem krótkiego obiegu na nagrzewnicę.
nagrzewnica jest ciepła Musi być gorąca. 1. Zapowietrzona nagrzewnica. Niesprawny zawór sterowania przepływem nagrzewnicy. 2. Niesprawne sterowanie. Nieszczelności strumienia powietrza. 4. Wentylator. To tyle na początek.
1000W przy 12 voltach? W porywach 85 amper. Duzy prąd. Obserwowałeś miernikiem lub oscyloskopem przebieg tego PWM? Może potężny wzmacniacz na mosfetach? Szukaj gotowców na aliexp. Tam jest naprawdę dużo sprzętu za marne grosze.
Nie wpina się reduktora szeregowo z nagrzewnicą, niektóre układy (a tak naprawdę to większość) mają sterowanie ciepłym nadmuchem zrobione za pomocą zaworu dławiącego przepływ cieczy przez nagrzewnicę, zamknięcie go, spowoduje zamarzanie parownika.
Przepraszam, nie sprostowałem, chodzi o nagrzewnicę chłodnicę freonową.
Jeśli chcesz sam zbudować, masz podstawową wiedzą a polecam to rozwiązanie proponuję prosty sterownik na bazie mikrokontrolera. Kosz niewielki a dostosujesz go sobie do własnych potzreb. https://www.google.pl/search?q=termostat...
Od lewej na schemacie jest: przepustnica, filtr, nagrzewnica i wentylator. Regulacja odbywa się poprzez pomiar temperatury na kanale nawiewnym i porównaniu jej z wartością zadaną. Następnie regulator zadaje nagrzewnicy sygnał analogowy 0-10V lub cyfrowy do startu. co do wentylatora nie ma on powiązania z nagrzewnicą lecz jest sterowany osobnym algorytmem...
a na moje oko rozbierz panel sterujący nawiewami i zobaczy czy czasami jakis "spec" nie pomylił linek sterujących zaworkiem nagrzewnicy z sterowaniem kierunków nawiewów... a to ze dmuchawa nie dziala to na 100 sterownik znajdujący na rurze powietrznej nad nogami pasarzera...
Przecie to ZVS. Mocą steruje się poprzez regulację napięcia zasilającego 12-48V.
Sprawdź temperaturę pod maską rurek wchodzących do nagrzewnicy. Jeżeli gorące- sterowanie klimatronika. Może jest mało drożna nagrzewnica i większy przepływ (obroty) trochę podgrzewa.
Mylisz się tam w obudowie nagrzewnicy jest sterownik i z tego miejsca sterowany jest elektrozawór
Jakby było coś z pompą to wlot i wylot do nagrzewnicy nie byłby gorący,zobacz wnętrze nagrzewnicy ,sterowanie klapką.
Ustalić co pojawia się na złączu sterującym żeby uruchomić grzejnik, moim zdaniem leci tam jakiś pwm
Przez nagrzewnicę płyn chłodniczy płynie cały czas skoro ci nie grzeje no to klapa ciepło, zimno nagrzewnicy jest uszkodzona. Lub jej sterowanie.
Skoro masz stałe +12V to po co je odłączać. Zajmij się tylko drugim przewodem. Można tam dać tranzystor MOS-FET zamiast przekaźnika.
Tak jak kolega pszczyna napisał - wpierw sprawdź, czy działa elektrosiłownik klap nagrzewnicy. Zlokalizowany jest z lewej strony zespołu nagrzewnicy (tam gdzie nogi kierowcy), zakryty jest osłonami z plastiku, które trzeba zdemontować. Elektrosiłownik działa na zasadzie równoważącego się mostka opornościowego - potencjometr w elektrosiłowniku napędzany...
Ależ oczywiście. Dowolny, którego zakres obejmuje żądaną temperaturę. Najwyżej będzie trzeba dołożyć stycznik, który zapewni sterowanie mocą. To wszystko.
Moim zdaniem nagrzewnicą steruje się tylko z kokpitu nastawnikiem zimno-ciepło. Przyczyną słabego grzania może być także zamulona nagrzewnica, uszkodzenie zaworu lub linki od nastawnika zimno-ciepło, lub niski poziom płynu chłodniczego w układzie.
Zapchana nagrzewnica, sterowanie klapką lub zaworem ciepło/zimno nie działa. Najbardziej typowe powody zimna w samochodzie.
wydaje mi się, że chodzi raczej o regulację swego rodzaju "nagrzewnic"?
Da się. Jest możliwość ustawienia jakiegokolwiek obiegu mieszaczowego jako Stałotemperaturowy. Tylko, żeby sterować dwoma obiegami grzewczymi musisz dokuoić płytkę sterującą wraz z czujnikiem zasilania.
zestawu 8 przekaźników 10A na złączy 1-wire 8 przekaźników 10 A to wytrzyma ale nie można ich dać na wejście 1-wire bo to nie bedzie działać. Przkekaźnik każdy pojedynczo łączysz do osobnego wyjścia tego plc.
Nie wydaje mi się ogrzewanie (regulacja) w corolli było realizowane poprzez zawór nagrzewnicy, przynajmniej w mojej corolli z tego roku tak nie ma. Przez nagrzewnicę stale płynie płyn. Regulacja polega na odpowiednim ustawieniu klapek, mieszaniu zimnego i gorącego powietrza. Nie wiem jak jest rozwiązane sterowanie tymi klapkami w automacie, przypuszczam,...
Czy w Peugeot 308 z 2008 roku jest zawór nagrzewnicy? Tzn. sterujący ilością przepływającej cieczy przez nagrzewnicę.
To zawory sterujące ogrzewaniem wewnątrz kabiny. Wpuszczają (a dokładniej wypuszczają) płyn do nagrzewnicy.
Jak dasz większy nadmuch ,to przy zmianie temp ze skrajnego do max ,słychać jak zmienia się szum powietrza. Nie trzeba tam grzebać bez potrzeby. A do tego pewnie jest w live data położenie.Ja nie widzę tam cudów ,albo zapchana nagrzewnica albo sterowanie klap zimne ciepłe.
Mam pytanie jak w temacie. Założenia są następujące: Termoregulator steruje nagrzewnicą i wentylatorem chłodzącym. Nastawiamy temperaturę np. na 25°C - jeżeli temperatura spada poniżej zadanego progu np. do 22°C załącza się przekaźnik sterujący nagrzewnicą. Jeżeli natomiast temperatura przekracza 28°C załącza się przekaźnik sterujący wentylatorem. Myślałem...
System jest diagnozowalny, więc w czym problem? Jeśli wykluczona nagrzewnica, to prawdopodobnie uszkodzone sterowanie klapy.
U kolegi raczej nie ma tego filtra, do tego nie ma on nic do rzeczy, nawet, gdyby był zapchany na amen, po prostu nie ciągnąłby świeżego powietrza, tylko działałby jak na "obiegu wewnętrznym powietrza". Do sprawdzenia linki sterujące klapami nagrzewnicy. O ile pamiętam, po wyjęciu wkładu schowka powinna być widoczna dźwignia zamykająca nawiew na szybę....
Poszukaj na forum. Temat już był poruszany. Taki problem sprawia trybik id mechanizmu cyrkulacji powietrza. Odłączenie silniczka nie naprawi usterki.
Witaj nie napisałeś czy klimatronic masz czy manual ale zasada podobna w nagrzewnicy masz klapki które sterują strumieniami powietrza i tam masz problem albo urwane albo w przypadku klimatronic silniczki nie chodzą
przepłukać nagrzewnice nagrzewnice webasto nagrzewnice powietrza
operator simlock numer koloru lakieru schemat instalacji elektrycznej simson
programowanie kluczyka mercedes dipol półfalowy szerokość
Vestel 17MB181TC Firmware USB Flashing for Toshiba, JVC, Bush – Panel Code Matching & Recovery MAN EDC 03751-10 – błąd High-Side Starter Relay, przekaźnik rozrusznika, MAN EDC7/EDC17