W zalaczniku,mam nadzieje ze dobre (nie podales typu auta/vinu)
Wygrzana kostka łączeniowa koło silnika na podszybiu.P
Ja bym wymienił zawór nagrzewnicy
Przesadziłeś Jokerro o 15min. Kolega nie ma wprawy. Jest trochę kombinacji z pedałami, trzeba jednocześnie wciskać pedały i wyjmować/wkładać nagrzewnicę.
Niestety, jeżeli jesteś pewny że to wina nagrzewnicy i chcesz ją wymienić nie ma innej możliwości wymiany tylko przez demontaż deski.P
W Twingo trzeba zdjąć cały kokpit <lol> Pod spodem vis a vis pasażera znajdziesz wentylator. Raczej nie chodzi o kostkę ale o oporniki znajdujące się w kanale.. Robiłem to kiedyś. Faktycznie z 3 godzinki roboty.
Problem rozwiązany, nagrzewnica była cała zapchana, wymiana rozwiązała problem. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
http://megane.com.pl/topic/594-how-to-wy...
Do wymiany musisz ściągnąć deskę,a do przepłukania ściągasz węże od nagrzewnicy i płuczesz raz w jeden raz w drugi króciec,najlepiej ciepłą wodą małym ciśnieniem.
To są złącza samozatrzaskowe i nic się nie obraca, odbezpiecza się podobnie jak przewody paliwowe(trzeba nacisnąć zabezpieczenie i odłączyć wąż)
Sprawdź jaką temperaturę mają rurki doprowadzające płyn chłodniczy do nagrzewnicy.
Przyczyną byłaby nagrzewnica ?
Do jakiego etapu doszedłeś? Kolumna kierownicy wyjęta? Jest dobry opis demontażu na klubkangoo.pl
Pinaut regulatora nagrzewnicy renault master 2003r z klimą
Nagrzewnica do wymiany
Jak będzie wywalać przez zbiornik, to pewnie uszczelka pod głowicą ma przedmuch. Test szczelności uszczelki jednoznacznie odpowie. Odpowietrzanie przy otwartym na max. zaworze przepływu przez nagrzewnicę.
Odpowietrzenie robisz na pracującym silniku. Odkręcasz delikatnie odpowietrznik i jeżeli zacznie wypływać płyn bez bąbelków powietrza to zakręcasz. Wg mnie możesz mieć zakamienioną nagrzewnicę. Wąż wejściowy i wyjściowy muszą być jednakowo gorące. Jeżeli jeden gorący a drugi dużo chłodniejszy to nagrzewnica "zadżumiona".
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... Jest opisane
Czym przeczyściłeś tą nagrzewnicę?
Nie z klimatyzacji, tylko z nawiewu. Nie rozróżniasz podstawowych rzeczy.
Nie chcę krakać ale chyba masz nie szczelną nagrzewnicę kabinową. Radzę to szybko zrobić bo idzie zima a nieszczelność będzie się zwiększała. Sprawdź czy ubywa tobie płynu chłodzącego, jeżeli tak to czeka cię wymiana nagrzewnicy.
Wyjdzie dołem od strony kierowcy. Masz tu opis zapożyczony z innego forum
https://megane.com.pl/topic/594-how-to-w...
Masz zapowietrzoną nagrzewnicę, albo zamknięty zawór nagrzewnicy.
Zobacz czy nie cieknie z nagrzewnicy.
To że koło pasowe pompy się obraca to nie gwarantuje że pompa dobrze pompuje ciecz chłodzącą (oberwana turbinka -obraca się na wałku wewnątrz pompy).Czy po osiągnięciu temperatury silnika nagrzewnica dobrze grzeje?
Wychodzi od strony pedałów węże można odkręcić od samej nagrzewnicy.
Nie masz mokrych dywanikow? Moze nagrzewnica?
Powinna być śruba na wężu wodnym z termostatu do nagrzewnicy.
Załączam schemat sterowania opornikami grzewczymi w SCENIC II, są 2 rodzaje tych oporników ale dla Twojego typu ten jest właściwy.
Najczęściej wypala sie styk (kabel zółty) na UCBIC'u,ale ty piszesz że napięcie dochodzi do opornicy.... Więc sprawdz czy na czarnym kablu silnika masz pewną masę,no i czy silnik sprawny.
Jeżeli przewody od nagrzewnicy są gorące to masz zapchaną nagrzewnicę .
Kolega napisał w pierwszym poście że wymieniał nagrzewnice.
Podszybie całe wyjazd, wycieraczki wyjazd, czynnik z układu klimatyzacji wyjazd, mieszalnik wyjazd, wtedy wyciągniesz upragniony wentylator. Zanim jednak zabierzesz się za to, sprawdź kostkę w regulatorze nawiewu. Użyj opcji "szukaj", hasło dla Ciebie: nie działa nawiew renault
Ociz ja miałem identyczną sytuację ale po nagrzaniu silnika płyn wywalało korkiem, po ostygnięciu znikał ze zbiorniczka i permanentnie też zapowietrzała się nagrzewnica.
Pytanie tylko, jak działa kret na elementy nagrzewnicy.
Musisz otworzyć sterownik klimatyzacji, w tylnej części na środku . Po rozkręceniu popraw luty i przejście głównego zasilania pomiędzy płytami sterownika
Wymień nagrzewnicę
hmm tzn:) nagrzewnica?
Albo powietrze w nagrzewnicy...
czyli niesprawna nagrzewnica
Do wymiany zawór nagrzewnicy
Czy wężę do nagrzewnicy też są gorące-oba .Jeżeli nie to trzeba je odpowietrzć .,eżeli tak to trzeba sprawdzić działanie kierownic powietrza przy nagrzewnicy-zamknięty dopływ powietrza przez nagrzewnicę.
Jest jedna nagrzewnica na dwie strefy , znajduje się pod autem ( już pisałem) . Patrz rysunki.
No to masz słaby przepływ przez nagrzewnice.
Skoro termostat sprawny,to trzeba będzie wymienić nagrzewnicę.
Zapowietrzony układ, trzeba odpowietrzyć, w najgorszym razie niedrożna nagrzewnica.
A od kiedy linka przestawia kierunek nadmuchu??? Sprawdź silniczek krokowy tam gdzie nad lampą wchodzi wiązka do nagrzewnicy
niestety sugeruję sprawdzenie nagrzewnicy....
Odpowietrznik jest na przewodzie który idzie do nagrzewnicy.
Witam Co do tego mokrego dywanika to sprawdz czy to nie jest czasami płyn chłodzący, bo możliwe że masz wyciek z nagrzewnicy.
to juz napewno nagrzewnica tylko trzeba ja wymienic, chciałbym to zrobić sam i dlatego pytam czy wiążą się z tą wymianą jakieś problemy.
Czegoś innego, słaby obieg, mało płynu, pompa wody albo po prostu zapchana nagrzewnica.
Problem rozwiązany, da sie wyjąć bez rozbierania deski ale włożyć sie już nie da. Myślałem, że to nagrzewnica, okazało się że była dobra problem z otworami spustowymi z podszbia były zapchane i wszystka woda wlała sie przez otwór nagrzewnicy.
Słabo kolego szukałeś, tu masz filmik z wymiany filtra kabinowego https://www.youtube.com/watch?v=VcGYzB2S... na którym widać rezystor 48s filmu ta większa kostka
Ja najpierw wymontowałem kierownicę z całym wałkiem kier. i jego obudową, potem odkręciłem i odchyliłem kokpit ile się dało nie demontując instalacji elektrycznej.
W Renault 19 nie ma takiego zaworu. Sprawdź podłączenie Przewodów od silnika do nagrzewnicy.
kolego servis_gh mówisz o tym komputerku który jest w srodku nagrzewnicy?
a no nie brzęczyka nie ma seryjnie montowanego bo też posiadam takie auto. Prawdopodobnie wycieli to przy wymianie nagrzewnicy.
Koniecznie pilnuj płyn chłodniczy - jeżeli nie będzie zadnych ubytków to znaczy że nie nagrzewnica. Wymieniałem nagrzewnicę w Seacie Toledo (katorga!) miałem ten sam problem, jak zobaczyłem że ubywa płynu w zbiorniczku to juz wiedziałem że to jest to, a przede wszystkim jeżeli to nagrzewnica to będziesz miał w kabinie specyficzny zapach płynu chłodzącego....
nie znam tego modelu, jednak objawy wskazują na zapowietrzanie układu chłodzącego, co opóźnia otwarcie termostatu, i ogranicza przepływ płynu przez nagrzewnicę
oryginalna ma 42 mm, a zamiennik 40mm Eee, to zamów zamiennik. Będzie to samo.
W moim Meganie jest pod maską z prawej strony zaraz pod szybą. U Ciebie też powinien gdzieś tam być. Najlepiej włącz 4 bieg dmuchawy(bo mówiłeś, że działa i posłuchaj :) Ten bezpiecznik wygląda jak rezystor lub dioda. Żeby mieć pewność że to on nawalił możesz zmierzyć czy przewodzi ...ale pewnie nie będzie. Powodzenia!
Próbowałem macać . Od strony kierowcy niedaleko parownika jest czarna kostka która wchodzi w owalną część przykręconą do nagrzewnicy.Przłożyłem tam rękę i czułem jak by tam coś przeskakiwało , ale nie wiem czy nie trzeba wymontować całej nagrzewnicy. ?
Mam problem z wentylatorem od nagrzewnicy w renault kangoo 1.5dci 01r. z klimą nie idzie go w żaden sposób wyłączyć czy pokretłem nawet po wyciągnięciu bezpieczników jedyne to jak odłącze aku hehe niestety... jakies pomysly?
Mam nietypowy problem. Przez nieuwagę położyłem przy otworze nawiewu pendrive'a i wpadł do otworu nawiewu. Czy jest możliwość odzyskania jego bez demontażu całej nagrzewnicy?
Nie to napewno nie rurki stawiam na regulacje klapek wlotu powietrza od nagrzewnicy poprostu moga byc nie uchylane tak jak powinny i nie zamykaja ci wlotu pow od nagrzewnicy
Bracie Małe sprostowanie. Przetwornica pod łóżkiem jest w magnum. W premium druga jest koło skrzynki bezpiecznikowej z prawej strony. Jeszcze kwestia czy DCI ew. DXI. w DXI jest koło nagrzewnicy
Witam. Posiadam laguna I 2.0 RXE 113KM. Mam zwykłą klimatyzacje (na pokrętła) czy mogę do niej założyć klimatronic z innej laguny? czy wiąże się to z wymianą instalacji i nagrzewnicą??
Problem może leżeć w nieodpowietrzonym ułładzie o ile dobrze sobie przypominam to jeden odpowietrznik jest w okolicy termostatu a drugi bezpośrednio na jednym z węży nagrzewnicy .
Najpierw sprawdź poziom płynu chłodniczego. Nagrzewnica najczęściej znajduje się w środku auta, najłatwiej zlokalizować ja otwierając maskę znaleźć dwa gumowe przewody które wchodzą w ścianę oddzielającą komorę silnika od kabiny. W tym miejscu w kabinie będzie nagrzewnica.
Nagrzewnica drożna?
Nigdzie nie mogę znaleźć informacji na ten temat, wiem tylko że to wentylator od nagrzewnicy renault kangoo numer części: 9174550017 Obstawiam że na wentylator pbiera coś koło 100W+ więc na dwa wentylatory to by było 200W+ ale myślę że 100W w zupełności wystarczy bo uprzednio podłączałem wentylator do 50 watowego źródła zasilania i dmuchał fajnie
Ale ja chciałbym wypłukać cały układ chłodzenia żeby pozbyc sie tego syfu co mi nagrzewnice zapycha.
Witaj vipero4!! 3-maj tutaj masz coś: http://www.klubkangoo.pl/forum/viewtopic... Pozdro Paweł ps: pomogłem DOWN
Tam jest opornica elektroniczna szukaj przy obudowie nagrzewnicy. Raczej element nienaprawialny. pozdrawiam
Albo nagrzewnica dziurawa.
Może Ci go zasysać do komory spalania ale w takich ilościach że nawet nie zauważysz białego dymu który wydobywa się podczas spalania. Ja tak miałem u siebie aż pewnego dnia uszczelka puściła całkowicie i olej poszedł do układu. Moim zdaniem to odkręcenie korka na odpalonym samochodzie to nie odpowietrzenie, od tego masz specjalne zaworki na układzie...
U samej góry pudła nagrzewnicy, prawie pod górą deski rozdzielczej, wyjmij schowek.
Regulator firmy Valeo czy inna firma ? Jaki jest pobór prądu przez silnik włożony w nagrzewnicy ?
Najlepiej wyrabować na szrocie zestaw od jakiegoś samochodu (jakiegokolwiek), Polonez, Fiet, Zuk, Mercedes, Opel, itd, itp. I zamontować w jego samochodzie. Czujnik ze wskażnikiem, podłączyć zgodnie ze schematem "+", "-" i szygnał z czujnika. A u twego kolegi może być jedna z usterek: termostat lub nagrzewnica. Wymieńcie termostat ( jakieś 20 PLN),...
Mylisz się tam w obudowie nagrzewnicy jest sterownik i z tego miejsca sterowany jest elektrozawór
Witam, Wymieniłem wiązkę nagrzewnicy w Renault Magnum 460 DXI Euro 5. Po założeniu nowej wiązki, dalej nie mam komunikacji ze sterownikiem. Czy zatem należałoby sprawdzić coś jeszcze? Który bezpiecznik za to odpowiada? Magnum 2007r, sterownik behr aluminiowy. Dziękuję
Wiem że jedna sekcja pobiera dużo mniej prądu zapewne ok 300 W i myślę że nawet te 300W by mi w zupełności wystarczyło. I rosze o porady jak podłączyć ta jedna sekcje, kable oczywiście grobe i bezpośrednio do akumulatora przez bezpiecznik a przekaźnik w wyłącznikiem jak podłączyć?
Wymiana filtra i sprawdzenie czy dywaniki nie są wilgotne lub mokre. Podczas rozgrzanego silnika sprawdzić czy nie wycieka płyn chłodniczy z nagrzewnicy?
Skoro nie ma dmuchania to po co macać nagrzewnicę? Wentylator, jego silnik albo sterowanie padło a nie linki czy poziom płynu.
Typowy objaw obecności pęcherza powietrza w nagrzewnicy albo w przewodach do niej (zapowietrzona nagrzewnica, nie chłodnica).
Kolego sprawdź dywaniki w środku bo może nagrzewnica jest nieszczelna
Srednia przyjemnosc,zeby ten silnik wymontowac,trzeba wymontowac cala konsole wraz z kolem kierownicy
Spróbuj przepłukać nagrzewnice , R- mają kiepskie ogrzewania, zają bym sie na początek płukankiem nagrzewnicy. Pozdrawiam
Jak odkręcisz panel to sprawdź czy linka jest zapięta z tyłu jeśli tak to mogła spaść przy nagrzewnicy, łatwa robota
Nagrzewnica jest pod kokpitem i bez zdjęcia go się nie da wymienić nagrzewnicy.Podaj więcej danych -model-rok-poj.silnika. http://obrazki.elektroda.net/26_12670398...
Jeżeli jest odłączona i masz możliwość wyjęcia jej, to można sprawdzić szczelność. Jeżeli nie ma możliwości wyjęcia a szybciej będzie ją podłączyć, to trzeba tak zrobić, dobrze ją odpowietrzyć i dopiero sprawdzić czy przepływa płyn, czy jest gdzieś zatkany wlot płynu. Jeżeli był zakładany gaz, może być wadliwie umieszczony trójnik do podgrzewania gazu...
Parownik włączony w szereg z nagrzewnicą powinien być równolegle
klapa od regulacji cieplo zimno jest ruchoma i dziala zamuka przelot powietrza przez nagrzewnice lub otwiera
Sęk w tym kolego panam, że nagrzewnica jest nowa ;/
Chciałbym podłączyć wentylator samochodowy RENAULT KANGOO na 12V do maszyny CNC w której jest zasilacz DC 24V 3A. Do zasilacza mam już podłączone szeregowo 2wa wiatraczki 12V i płytę sterującą na 24V 3A. https://imged.pl/wentylator-dmuchawa-nag... Zastanawiam się jak to ugryźć :) Niestety nie jestem elektronikiem...
Może masz wodę w obudowie nagrzewnicy ? Odwodnienia na podszybiu drożne ? Woda z podszybia nie wlewa się przez wentylator do środka ?
W meganie I z 1998r zespół oporników do regulacji znajduje się w zespole silnika wentylatora nadmuchu. Aby się do niego dostać należy zdjąć plastikowe pokrywy pod szybą oraz zdjąć przednie ramiona wycieraczek .Wycieraczki zciągać tylko ściągaczem aby nie uszkodzić szyby.Moduł silnika przykręcony jest dwoma długimi śrubami M6 do obudowy nagrzewnicy....
No dobrze, a spytam jeszcze bo dziś zauważyłem, że to nie jest normalne parowanie szyb, tylko to jest tak jakby się coś skraplało normalnie woda po nich leci, teraz myślę i wcześniej napisał mi ktoś że jest dziurawa nagrzewnica, możliwe .?
wymienić nagrzewnicę odkamienić nagrzewnicę wyczyścić nagrzewnicę
wykorzystać joystick makro kolor komórki kompresor sprężarki ursus
kondensator rozruchowy silnika kondensator rozruchowy silnika
Koszt pracy silnika 3 kW przez 24 godziny Reset monitora iiyama G-Master GB2470HSU bez włączania