Ze zdjęć wydaje się, że elektronika jest zasilana beztransformatorowo. Zasilanie silniczka często jest pełnookresowo przez diody z odczepów grzałki. Może sprawdzić napięcie wyprostowane, czy któraś nie traci kontaktu? Co ze szczotkami silniczka? Jeżeli ma przebłyski sprawności podejrzewam jakieś styki. Jednak tam wszędzie jest napięcie sieciowe!
Obraziłeś się ale nie tędy droga. Z Twojej wypowiedzi wynikało, że nie masz bladego pojęcia o co biega z Twoim samochodem (wcale się nie dziwię). Objaw byłby rozpoznawalny od razu ale zauważ, że napisałeś tylko o tym mi.in. że ciężko wkręcić silnik wyżej niż 2000 obrotów i podałeś, że nie dało się nim ruszyć i przy tym kopcił ale gdybyś napisał, że...
Dobrze , sprawdzę to osobiście. Dziękuję za wskazówki.
Sterownik ma wyuczone jakieś tam wartości nastaw dla biegu jałowego, zeskrobałeś brud i nastawy już nie pasują, dlatego kolebie nim na wolnych obrotach. Ten silniczek krokowy otwiera tzw. bypass w przepustnicy i reguluje obroty biegu jałowego. Tej śrubki od przepustnicy nie ruszaj, jest do ustawienia wstępnego. Sam sterownik silnika nie może regulować...
Wyjazdu nie odwołuj, zmień auto a skodę odstaw do naprawy. Uszkodzeń można wyliczyć setke a i tak nic z tym zrobisz.
Wyreguluj obroty śrubą przepustnicy mieszczącą się zaraz za dźwignią przepustnicy :) Tam jest nakrętka 7 oraz imbus 2.5... Jednym słowem zmęczenie materiału. Jak będziesz ustawiał to parę razy przepustnicą dodaj gazu i popuść. Najlepiej sprawdzaj do takiego momentu, żeby nie było martwego punktu tzn jak przekręcisz przepustnicę to ma od razu nastąpić...
Dzień dobry, mam problem z samochodem Peugeot 307 1,4 8V 2002r benzyna / gaz, problem polega na tym, że samochód gaśnie przy dojeżdżaniu do skrzyżowania i wcisnięciu sprzęgła, nagły spadek obrotów, dodam że problem występuje na gazie i benzynie. Samochód był już u kilku mechaników, wymienione zostały świece, czujnik położenia wału, silniczek krokowy,...
randomowe przyspieszania i przygazówki, jak to robiłeś Nagrałem po prostu kawałek normalnej jazdy, podczas której występuje problem, myślałem, że może coś tam da się wychwycić wprawionym okiem bo tak przy długim stałym przyspieszaniu nawet załadowanym autem pod górkę nigdy jeszcze nic nie "czknęło". Jeszcze ;) Zrobiłem taki test przy przyspieszaniu...
Witam. Pytanie kieruje głównie do osób, które poradziły sobie z tym problemem, bo wertując internet znalazłem masę pytań i sugestii, ale rozwiązaniem nikt się nie podzielił. Audi A4 B5 1.6AHL B+G 1998r. Nowa instalacja gazowa sekwencja, nowa lambda(oryginalna), ECU wymieniony (na poprzednim sonda nie pracowała), nowe przewody WN i świece NGK. Ogólnie...
Witam, może się powtarzam, jednak nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi na mój problem. Samochód VW Crafter 2008r 2,5TDI 108KM podczas przyspieszanie po przekroczeniu 2 tys obrotów dość często zapala się sprężynka i jest odczuwalny duży spadek mocy, po ponownym odpaleniu silnika do pewnego czasu jest ok. Świeci się również check. Po diagnozie błąd...
Ja obserwuję sytuację następującą: po uruchomieniu Win 10 i nic nie robieniu, po chwili samo wzrasta zużycie CPU z 1%-3% do 20%-30% i więcej. Wiem kiedy to się dzieje bo słyszę wtedy wzrost obrotów wentylatora na procesorze. Uruchomienie Menadżera/monitora zadań powoduje automatyczny spadek zużycia procesora z powrotem do 1-3%, a wentylator na CPU się...
Do tego dzisiaj zauważyłem nagły spadek obrotów ( przy wyprzedzaniu )
Pytanie brzmi... Od czego zacząć szukanie? Samochód kupiłem więc nie wiem gdzie ktoś w nim grzebał. Co do powietrza to gdzie miałby łapać lewe powietrze żeby skutek był taki jak napisałem? Silnik na pewno głupieje jak jest nagły spadek obrotów (np przy redukcji biegów). Obroty spadają poniżej 900 i mignie mi kontrolka ładowania jakby gasł i znowu podskakują...
Teraz jadąc zauważyłem nagły spad obrotów przy zmianie biegów na mniejszy nawet do zera
Troche nie pod tym tematem szukasz kolego. Nawet objawy inne. W tym temacie poruszyłem problem nie skaczących obrotów lecz nagły spadek obrotów, gdy auto mam na biegu i mam wciśnięty gaz to jest szarpnięcie, natomiast gdy jest na luzie to gaśnie... Zauważyłem że siła szarpnięcia jest mocniejsza jak mam więcej gazu wciśnięte,,, szarpnięcie jest mało...
Podkręć chłodzenie do większych obrotów wiatraka.
Mam mały problem z moim a4 1.9 TDI AHU 90ps sprawa wygląda następująco kiedy ruszam gwałtownie to samochód szarpie (powiedziano mi że to może być wina ślizgającego sie sprzęgła koledzy z forum a4 polecili mi sprawdzić czy samochód gaśnie przy próbie ruszenia z biegu 3 zgasł więc sprzęgło powinno być dobre) Ale przejdźmy dalej kiedy zapinam 2 bieg i...
Witam drogie grono specjalistów Pacjent seat altea 2005r skrzynia dsg od momentu strzelenia śruby napinacz paska rozrządu dzieją się cuda z samochodem i wiem że to staruszek i już czas na żyletki ale niestety jeszcze musi się pomęczyć, co do problemu z którym się zmagam i mam świadomość że nie ma nic wspólnego, raczej, z awarią rozrządu to to że skrzynia...
Witam! Posiadam Audi A4 2.0 tfsi 2006 rok quattro tiptronic . Problem jest następujący pali mi się check , byłem w ASO oraz u innego gościa prywatnie i pokazało czujnik podciśnienia turbiny który oczywiście wymieniłem . Kontrolka zgasła, dopóki nie depnąłem było wszystko spoko, lecz wyjechałem w trase i jak to w trasie wyprzedzania czyli kreci sie do...
No i to jest przyczyna spadku obrotów. Agregat jest nie równomiernie obciążony na fazach ( jeśli łączysz grzałki w 3 fazy). Moc grzałek jakie podłączasz jest dość spora i przy mocy pow. 60% każdy dodatkowy duży odbiór powoduje nagły spadek mocy agregatu.
Generalnie silnik teraz pracuje w miarę ok z wyjątkiem biegu jałowego obroty falują i w pewnym momencie czuć jak nagły spadek chwilowy jak by coś przerwało ,przy wysprzęglaniu są problemy jest spadek obrotów gwałtowny i kilka razy faluje od 600rpm do 1100 a potem się w miarę stabilizuje. przy przełączaniu też czuć ,że lekkoszarpie.
Ponarzekam sobie przy sobocie. Dzięki pomocy kolegów z forum, mój M8010 jest praktycznie gotowy, dopieszczony w szczegółach i gotów do strojenia elektroniki. Robię go dla siebie w ramach wieczornego hobby, zupełnie nie biorę pod uwagę ani czasu ani kosztów. Wciąż niestety jest problem z równomiernością obrotów z silnikiem Silma. - nierównomierność/jitter...
Witam ponownie. Tym razem mam pytanie jeszcze jedno - gdyż najprawdopodobniej cały ten alternator był o d... rozbić - obecnie po przekroczeniu 4tys obrotów wszystko zaczyna pulsować, całe podświetlenie deski, światła, zegarek - dosyć szybko miga - wygląda to tak jakby było podbicie na ok. 2-3V i spadek i w miarę wzrostu obrotów - wzrasta częstotliwość...
Zdaje mi się że coś z elektroniką bo czasami potrafi przejechać 200km i nic a czasami po 20km pojawia się problem i silnik tak jakby działał w trybie serwisowym bo ok 2,5 tys obrotów i ani trochę więcej. Po zgaszeniu silnika odczekaniu z 2 min silnik działa poprawnie ale po przejechaniu paru km może się to zrobić od nowa a czasami jest dobrze przez...
Błędów brak, moc do 3 tys obrotów jest, potem nagły spadek i tylko wycie. Oleju nie ubyło nawet kroplę po 8 tys km od wymiany. Spalanie w trasie okolo 4,5 L/100 km bez ecodrivingu. W dodatku żadnych luzów ani uszkodzeń łopatek wirnika turbosprężarki. Kopcenie podczas wciskania gazu na biegu jalowym jest do przyjęcia ale pod obciążeniem karygodne. Auto...
Najprostszym krokiem byłaby podmiana karty - albo wrzucić tę kartę do kogoś albo pożyczyć podobną kartę od kogoś i zobaczyć jak będzie pracowała w Twoim komputerze. A bez podmianki mam 2 propozycje: po pierwsze odinstaluj całe oprogramowanie do podkręcania karty, MSI afterburner i inne, zostaw tylko najnowsze, gołe sterowniki do karty od producenta...
Sprawa dotyczy silnika 2.0HDI (DW10TD) w samochodzie peugeot partner 2000r. Wczoraj po potraktowaniu wodą silnik nie chciał zapalić - IMMO "wypiskiwał" błąd. Kiedyś już to przeżyłem, ale po ok 30-40min. zaskoczył i kilka miesięcy był spokój, a cały czas myślałem, że to właśnie IMMO wariuje. Szybko zauważyłem, że dziwnie zaśniedziała jest obudowa ECU...
Ale coś mi się widzi że to chyba jest za dużo jak na miasto 16.76 L LPG. Co to może oznaczać bądź co może być na rzeczy?. Zapytam jeszcze, jakość LPG ma tu znaczenie?. Chciałem się umówić z gościem z warsztatu gdzie miałem zakładaną instalację LPG i gość nie chciał żebym przyjechał. Nadmieniłem mu przez telefon co i jak jest, a ten mi mówi żeby wyjeździć...
Hmm... A wszystkie 3 fazy są? Wygląda mi to na brak jednej fazy.
Tak
Witam! Napisz jaki masz silnik, który rocznik auta. Pozdrawiam
z tego co wiem to na 3060 Dodano po 1 nie mam innego zasilacza mogę spróbować w innym kontakcie w menedzerze urzadzen wyswietla sie a klikając wlasciwosc pisze ze urzadzenie dziala poprawnie. zrobilem benchmark jednakże nie mam żadnego porównania jaki by był przed tym incydentem https://imgur.com/a/Mo0RGel Dodano po 8 Podłączenie ładowarki do innego...
Jeśli chłodnica to rurka zamontowana z przodu, to jest. Myślałem że zaworek w środku może się przycina i dlatego po nagłym spadku obrotów jest problem.
Witam, mam problem z moim Vivaro z końca 2008r. 135.tys przebiegu. Ostatnio zaczął przerywać podczas przyspieszania tak jakby brakowało mu paliwa. Czy ktoś może miał taki przypadek. Odpala normalnie nie gaśnie. Podczas jazdy gdy szarpnie (nagły spadek obrotów) i jedzie dalej tak jakby był chwilowy brak paliwa zapala się na chwile czerwona lampka stop....
Po odłączeniu zasilania z dawcy całe obciążenie przejmuje alternator. Nagły wzrost obciążenia alternatora spowoduje dodatkowe obciążenie silnika i spadek obrotów. Spowoduje też chwilowy spadek napięcia na wzburzeniu alternatora. Zanim sterownik zdąży podbić obroty silnika, obroty alternatora spadną tak, że nie starczy prądu na samo jego wzbudzenie....
To i tak za gorąco jak na Spartana wg mnie. Chyba że skręciłeś wentylator na minimum obrotów.
Jak ci się znowu przydarzy taka nie miła sytuacja, zacznij od diagnozy.
Słyszałem też że powodem tego że gaśnie może być zawieszony zawór egr. Ten problem doszedł w młodszych rocznikach, problemu szukaj w regulacji ciśnienia paliwa i jego ubytkach w przelewach. Nagły wzrost ciśnienia jak i spadek spowoduje wyłączenie silnika. Rozumiem że stan "sterownik silnika zablokowany" nie występuje? Obroty widzi ? 'Sygnał blokady...
Przyszedł fachowiec,okazało się że bardzo dobry.Trzy minuty zajęło mu rozwiązanie problemu.Już mówię.W autku fabrycznie był zainstalowany alarm z blokadą,gdy go nabyłem po alarmie został tylko jakis kabelek wychodzący od cewki obok kabla zasilającego rozdzielacz.Fachowiec zdjął izolację z obydwóch kabli i je spiął.Autko odpaliło natychmiast.Trudno mi...
witam, mam opla astre 2 1.6 8v LPG monowtrysk nowy parownik, nowy termostat, był na komputerze, wszystko sprawne i problem polega na tym że jak skręcam w prawo na luzie( i tylko w prawo) obroty auta z 900 spadają na 300-400 i auto gaśnie, czytałem że to wina siły odśrodkowej i że trzeba regulować mosiężna śrubka na parowniku bypass (nowy parownik tomasetto...
Nagły spadek napięcia w instalacji może powodowac "głupienie"komputera, który np. może nieprawidłowo interpretować słabsze sygnały z czujników. Bzdura....wszystkie czujniki niezbędne do prawidłowej pracy silnika zasilane są ze stabilizowanego napięcia , które otrzymują od komputera.
"Mam opcje do czyszczenia wentylatora, że przez dwie minuty chodzi na bardzo wysokich obrotach w celu wyczyszczenia z kurzu - było robione." heheheh, do odkurzania dywanów też masz program? Jeśli tylko przy PKM się restartuje to pewnie coś złapałeś, albo jakieś cudo zainstalowałeś pod XP , na początek skan adwcleaner albo mbam i daj znać czy pomogło.
duży nagły wzrost obciążenia zawsze skutkuje chwilowym spadkiem obrotów zanim komp się skapnie i doda gazu silniczkiem krokowym, to normalne w każdym aucie, odczuwalne najczęściej gdy się włącza wentylator chłodnicy, który ciągnie ze 30A taki pomysł - rozrząd to tam sprawdzałeś? nie jest aby przeskoczony?
do sprawdzenia wszystkie połączenia wkładu dolotowego powietrza oraz wężyki podciśnienia jeśli to nie pomoże to sprawdzić należy przepustnicę oraz przepływomierz powietrza sprawdzałeś błędy silnika? ewentualnie logi przepływki. Był błąd "Check Engine" - info o zbyt ubogiej, potem o zbyt bogatej mieszance. Raz się zdarzyło, że mi nagle odcieło wspomaganie...
To jak masz to czemu nie odpisujesz na pytania? Zwiększa obroty podczas z wzrostu temperatury procesora?
może tak ma być... ja mam na pompie amortyzatorek, który ma zapobiec spadkowi nagłemu obrotów... http://obrazki.elektroda.net/57_12198360... Dodano po 2 ale 8 sek to jednak za dużo
Witam, przyczyna moze byc najprostsza z mozliwych - 'przytykanie sie' korka paliwa w zbiorniku / brak odpowietrzenia zbiornika, czyli jakby 'zbyt szczelny korek' - przez co benzyna ledwo sie przesacza do gaznika i wystarczy jej tylko na 'wolne obroty'... Trzeba poluzowac korek paliwa lub calkiem go wykrecic i wtedy sprobowac - na jakie obroty wchodzi...
Tam Jest CP3, więc ciśnienie wstępne jest regulowane obrotami pompy elektrycznej. Zobacz czy rośnie na obrotach, bo tyle to za mało.
Zaczęło się od tego, że po drodze do Chorwacji furą zaczęło szarpać aż zgasł na środku autostrady przy 120km/h :D Wcześniej też szarpało sporadycznie ale jedyne o co się martwiłem to pasek rozrządu czy wytrzyma takie nagłe spadki obrotów kiedy na liczniku jest 7, 8 dyszek. No właśnie dlatego was pytam, bo głupio by było odholować tego rzęcha do elektronika,...
Witam Odpal samochód, przełącz go na gaz i zostaw na luzie, następnie na parowniku jest śruba regulacyjna (oznaczona naklejką "idle minimo" ) odkręcasz tą śrubkę o 1 2 obroty, i sprawdzasz obroty silnika na biegu jałowym powinny wzrosnąć tak do około 900, ( jak dasz za mało albo za dużo to silnik będzie się dławił), U mnie pomogło odkręcenie śrubki...
nagły spadek nagły spadek temperatury nagły spadek obrót
silownik bagaznika lm338 regulacja bascom matrix
problemy skrzynia automat volvo schemat jednokreskowy instalacji
Citroën CAN Bus Wiring, Pinout, and Diagnostic Guide for C4, Berlingo, Jumper, DS3 MOSFET czy tranzystor bipolarny: co wybrać?