lewe powietrze , uszkodzona przepustnica
Mimo wszystko sprawdź ręką przy przepustnicy, nie pedałem gazu, czy zjawisko jest takie samo i napisz!?
Bez regulatora ten agregat nie będzie działał, każde zmniejszenie obciążenia alternatora spowoduje nagły wzrost obrotów a zwiększenie, zgaśnięcie silnika. Taka sprężynka kosztuje kilka złotych. Podważ simering wkrętakiem, tak aby nie uszkodzić wału, tam nie ma żadnej nakładki, po prostu jest on aluminiowy.
Właśnie że nie, może to się wydać dziwne ale ze wzrostem obrotów będzie się stabilizował. Zobacz jeszcze jak się zachowuje przy nagłym wzroście obrotów i przy schodzeniu z nich.
Google------> Rozbieganie silnika
W takim razie na szczęście obyło się bez dodatkowego remontu silnika.
W płytce był układ miękkiego startu, tzn. silnik powoli wchodził na pełne obroty i nie było nagłego wzrostu pobieranego prądu, który występuje przy obecnym uruchomieniu. Silnik jest sprawny i podczas pracy pobiera na pewno ok. 6A, ale podczas włączania prąd najwidoczniej przekracza 10A, na co reaguje szybki bezpiecznik. Jeżeli miałbyś gniazdko zabezpieczone...
Mam problem z nagłymi wzrostami obrotów Co to znaczy nagły działa dobrze a nagle wzrastają obroty czy cały czas jak tylko silnik się zakręci są szybkie obroty.
Po odłączeniu zasilania z dawcy całe obciążenie przejmuje alternator. Nagły wzrost obciążenia alternatora spowoduje dodatkowe obciążenie silnika i spadek obrotów. Spowoduje też chwilowy spadek napięcia na wzburzeniu alternatora. Zanim sterownik zdąży podbić obroty silnika, obroty alternatora spadną tak, że nie starczy prądu na samo jego wzbudzenie....
Słyszałem też że powodem tego że gaśnie może być zawieszony zawór egr. Ten problem doszedł w młodszych rocznikach, problemu szukaj w regulacji ciśnienia paliwa i jego ubytkach w przelewach. Nagły wzrost ciśnienia jak i spadek spowoduje wyłączenie silnika. Rozumiem że stan "sterownik silnika zablokowany" nie występuje? Obroty widzi ? 'Sygnał blokady...
Silnik normalnie odpala ale prubowalem na zimno i nie rozumie silnik się rozbiegl
Silnik ma smarowanie rozbryzgowe i ta plastikowa turbinka właśnie do tego służy. Ta dźwignia, to regulator odśrodkowy obrotów. Jego zadaniem jest stabilizacja obrotów silnika przy nagłym wzroście obciążenia. Działa w ten sposób że te metalowe ciężarki są rozchylane siłą odśrodkową, w miarę wzrostu obrotów coraz bardziej, wypychając środkowy element,...
Zależność jest taka: ustawiasz ręcznie jakieś obroty, przy nagłym wzroście obciążenia regulator automatycznie dodaje gazu i wraca do ustalonych obrotów. Bez regulatora, wzrost obciążenia spowoduje zgaśniecie silnika, gdy odpowiednio szybko nie zareagujesz i nie zwiększysz obrotów ręcznie.
Wyszło, że czujnik temperatury silnika do wymiany, a nie żaden czujnik halla
Witam. Można odręcić silnik krokowy i przemyć go benzyną ekstrakcyjną, może się zawieszać.
samochód zgasł próbuje odpalić i nawet nie kreci rozrusznik jest to audi a3 8L 1.9tdi 110km jaka może być przyczyna? Rozbiegł się, na 99% silnik na złom. Przyczyną najprawdopodobniej są wycieki oleju z turbiny kondensujące się w intercoolerze. Zostały zassane i nastąpił samozapłon ( jak to Dieslu). Jedynym ratunkiem w takim wypadku jest "zaduszenie"...
Nie byłem w momencie testowania silnika na komputerze przy mechanikach ale by chyba o tym pomyśleli żeby sprawdzić linki itp !!!! Dzięki za podpowiedzi sprawdzę to !!
Wracając do pytania o załączanie turbo- żadna turbosprężarka nie wyłacza się na wolnych obrotach a tak zwane włączenie turbiny to efekt nagłego wzrostu momentu obrotowego wynikający z sumy większego momentu związanego z wzrostem obrotów siłnika i efektu doładowania który też jest zauważalny przy wyższych obrotach poprostu wyższe ciśnienie ,a wzrost...
Sprawa nie jest tak prosta jak się wydaje. Śrubę najprościej przeciąć przez środek brzeszczotem i zmienić na zwykłą zamiast kupować klucz energetyczny K coś tam, który jako jedyny do niej pasuje. Klucz kiedyś kupiłem i miał być niesamowity a okazało się, że jest z miękkiego materiału i do du..py - wytrzymał tylko 3 odkręcenia i się skończył. Wymienić...
Jak pamiętam, te skutery fabrycznie były ustawione na bardzo ubogą mieszankę, więc nie trudno o przegrzanie silnika i - co w Twoim przypadku miało miejsce - samozapłonu. Moduł zapłonowy musi być taki sam jak w Keewayach 2T (kostka 2+4 pin jak zwykle mają czterosuwy), na innych silnik nie będzie chodził.
Udało się zaczytać innym komputerem. Błędów brak natomiast na ciepłym silniku obroty falują +/- 10% na biegu jałowym i to tyle co udało się ustalić po podłączeniu do komputera.
Witam serdecznie, Trochę odświeżę temat związany z wymianą tranzystorów. Właśnie to zrobiłem po błędach 39. Z czterech które wylutowałem z miedzianymi radiatorami 3 były uszkodzone. Wymieniłem na takie same. Thermomix tm31 ruszył ale... Przy nagłym dużym obciążeniu, wysokich obrotach itp...nagle się wyłącz resetuje. Czasami tylko reset i startuje sam...
Wymontuj filtr powietrza i sprawdz jak wyglada. Po 3 latach to juz moze miec dosc :) Brudny filtr zwieksza opory przeplywu powietrza. Co do swiec to sprawdz co ile km producent zaleca wymiane, ale 30 tys. to juz wlasciwy czas. Trudno powiedziec o ile zwiekszaja zuzycie paliwa, ale zuzyta swieca nie daje tak dobrej iskry, co za tym idzie silnik ma mniejsza...
Nie uszczelka a raczej turbina do wymiany/regeneracji. Olej w silniku jest w normie bo sprawdzałem Wg mnie pompa wtryskowa do sprawdzenia.
Oj tam oj tam. Silnik chodzi na śrubie i chodzi. silnik z krokowcem nie chce bo: Ma nie ograniczoną z dołu i z góry liczbę kroków, niedokładnie ustawiony układ parnik-mikser. Dlaczego tak się dzieje - dla wyjaśnienia jedno z zachowań silnika - silnik schodzi z obrotów i gaśnie: Silnik na wyższych (nieobciążony) ma ubogo, puszczenie gazu powoduje wzbogacenie...
Nastawnik potencjometryczny to MES, indukcyjny HDK VP37 to elektronicznie sterowana pompa VE... Przykładowe oznaczenie pompy w silniku AHF: Bosch VE 4/10 E 2075 R 700 VE - oznacza pompę rozdzielaczowa 4 - ilość cylindrów 10 - średnica tłoczka 2075 - obroty graniczne (x2=obr silnika) - nie dotyczy VP37 L/R - kierunek pracy L/P
Cóż, definitywnie nie znam się na silnikach :) Tu masz tabelę moc i temperatura. O, a to ciekawe. Zwiększając moc w pewnym momencie temperatura spalin i tłoka zaczyna spadać. Czyżby wynikało to tylko z tego że więcej ciekłego paliwa o stosunkowo dużym cieple właściwym chłodzi wszystko? No i nigdy nie brałem pod uwagę tego że mieszanka chłodzi tłok,...
Witam, Posiadam BMW E36 325TDS 1996r. i mam następujący problem: Kiedy silnik jest odpalony na postoju i dodaje się gazu jest ok, jednak w czasie jazdy kiedy chcę zredukować bieg przy niecałych 2000 obr, obroty nagle rosną do wartości maksymalnej (maksimum wychylenia wskazówki), dzieje się to zaraz po wciśnięciu sprzęgła. Nie da się tego zredukować,...
duży nagły wzrost obciążenia zawsze skutkuje chwilowym spadkiem obrotów zanim komp się skapnie i doda gazu silniczkiem krokowym, to normalne w każdym aucie, odczuwalne najczęściej gdy się włącza wentylator chłodnicy, który ciągnie ze 30A taki pomysł - rozrząd to tam sprawdzałeś? nie jest aby przeskoczony?
(at)KapitanSTS Ale jakby walnięty był czujnik to chyba cały czas a przynajmniej dosyć często bym miał z tym problem ? U mnie dzieje się to tylko w określonych warunkach i tylko w jedną stronę. Nie wariuje i nie skacze z góry na dół, ogólnie wydaje się działać poprawnie. (at)migmig85 Fakt ten gruby przewód wydaje się być twardy, już go sprawdzałem ale...
Mam pytanie czy ktoś spodkał się z taką usterką Samochód z roku 91, na pełnym wtrysku pracuje na wolnych obrotach nie równo. Jak obroty spadną ponizej 500 następuje nagły wzrost do 2000. Takie obroty utrzymują się dość długo chyba ze się przygazuje. Samochód jest z inst. gazową i na gazie jest tak samo. Po odłączeniu zaworu obejściowego powietrza silnik...
Zależy od schematu łączenia uzwojeń. Zazwyczaj jeżeli jeden ze styczników danego biegu nie złapie to obwód pozostaje otwarty i nic się nie dzieje. Jeżeli to generator, to napęd będzie pracował na luzie. Natomiast od strony napędu taka sytuacja może wywołać nagły wzrost obrotów spowodowany zanikiem obciążenia, ewentualnie zadziała overspeed. Swoją drogą...
No wiadomo że po tylu latach przy tak niskich obrotach muszą być wibracje. I tak szacun że przy 4 cyl 4 suw nie rzuca całą budą już "fabrycznie". Mówisz modyfikacja softu??? Kurcze kolejna ciekawa opcja. Jestem laikiem w tym temacie więc pozwolę sobie zapytać :) Czy można wprowadzić taką modyfikacje która delikatnie podniesie wolne obroty nie wpływając...
Dzięki za podpowiedź sprawdzę jak zapalam auto to nie powinno się wogóle kręcić póki zimny? czy zawsze się kręci ? mocniej lub słabiej? A jak to ma się np do spalania? że niedogrzany ? Do spalania ma to tak, że pracujące Visco stawia niemały opór dla silnika. A silnik aby ten opór pokonać zużywa więcej paliwa. Na wskaźniku temperatury tego nie widzisz...
Odświeżę temat. Przyprowadził mi klient Audi A3 1,6 AVU, z wiadomością, że auto było już u kilku mechaników, elektryków itp. przyniósł ze sobą reklamówkę nowych oryginalnych termostatów i czujników a auto po ich wymianie ponoć dalej się gwałtownie grzało stwierdzono że nie otwiera termostatu. Siedziałem nad tym dość długo z chęcią rozwiązania problemu...
Witam Długo nie zaglądałem na tą część forum i dopiero teraz odpowiem co w temacie automatycznej "patelni".Cały automat sterujący pracuje już drugi sezon. w cyklu całodobowym z przerwą na czyszczenie 15 min. co 3 dni.Automatyka to elektryczna pompka z regulowaną elektrycznie wydajnością, oraz fotodioda umieszczona w kieszeni wentylatora nawiewu wpięta...
Najprostszy sposób to spróbować włączyć ssanie na zimnym, nie spowoduje to wzrostu spalania jak na benzynie ale może podnieść obroty. Tak sobie kiedyś radziłem w moim poldku. Normalnym zjawiskiem jest że jeżeli zgaśnie na zimnym silniku na gazie to go ciężko odpalić. Wynika to z nagłego ochłodzenia parownika. Nie jest to wina zapłonu. Najlepiej odpalać...
A dla tego że jeżeli hydrofor się załącza to w najlepszym wypadku pobiera prąd znamionowy , lecz kiedy wirnik silnika stoi to jest tak jakby podłączyło się transformator na zwarciu. Powoduje to nagły wzrost oporów na wale prądnicy , silnik nie ma wystarczającej energii kinetycznej , regulator mechaniczny nie zdąży zwiększyć na tyle dawki paliwa żeby...
Miałem dokładnie tak jak Ty . Nowa zębatka i trach ! . Czytając posty o podobnych problemach trafiłem na wzmiankę o wlutowaniu oporniczka 0.5 Ohm . I tu nikt nie dopisał do końca - gdzie go wlutować . Jeden pisze , że w zasilanie , bo powinno być 17.7 V w momencie gdy stacja jest w pozycji "park" , inny proponuje w zasilanie silniczka od strony plusa...
Witam. Otóż po wielu próbach skonstruowałem regulator PWM na ne555 i power mosfecie do regulacji prędkości obrotowej. Częstotliwość pracy generatora wynosiła około 500Hz a wypełnienie od 30 do 99%. W skutek czego silnik udało się uruchomić na biegu jałowym, trzymał stabilne obroty lecz rozwiązanie z potencjometrem to nie jest dobry pomysł ponieważ potencjometr...
Tak, może, o ile faktycznie to jest problemem (to jest tylko możliwość, jedna z wielu). Zużyty lub sprawny, ale niedoładowany akumulator obciąża alternator. Ten z kolei obciąża mechanicznie silnik tym bardziej, im więcej prądu ciągnął z niego odbiorniki, czyli osprzęt samochodu (standardowo) + niedoładowana bateria (ponadstandardowo :-) ). Mój ma M43...
Pozwolę sobie na ponowne napisanie tej samej treści , lecz w tym poście , bo temat jest wciąż aktualny . "Miałem dokładnie tak jak Ty . Nowa zębatka i trach ! . Czytając posty o podobnych problemach trafiłem na wzmiankę o wlutowaniu oporniczka 0.5 Ohm . I tu nikt nie dopisał do końca - gdzie go wlutować . Jeden pisze , że w zasilanie , bo powinno być...
Witam Dwa dni temu nagle zaczelo mi burczec w glosnikach. Burczenie narasta wraz ze zwiekszaniem obrotow silnika zarowno w glosnikach z radia i wzmacniacza. (po wylaczeniu silnika jest ok) Podlaczalem dzisiaj filtry na kable zasilajace ale nic nie pomogly. Sprawdzilem masy i zlaczai, sa ok. Moze ktos wie co to moze byc? Czy padl sprzet? a moze jest...
Bez znaczenia co ustawisz czy stan początkowy czy zakres zmian byle by nie strzelał przy nagłym dodaniu gazu , silniczek krokowy ma dużą drogę do pokonania zuboża mieszankę przy ruszaniu i następuje wystrzał. Pozostawienie na bogatej mieszance na wolnych obrotach nie spowoduję jakiegoś dużego wzrostu spalania, także sprawdź sobie przy zatankowaniu na...
Wit Samochód jak w temacie,rocznik 91 styczeń. Silnik 1,6 elektrogaźnik oznaczenie fabryczne PN. Czasami podczas jazdy samoistnie nagle i gwałtownie wzrastają obroty silnika do około 3500 obr. Wyłączenie nawet chwilowe stacyjki i włączenie ponowne przywraca poprawny stan.Podczas wyrzucania na luz przu wiekszej prędkości nie utrzymuje obrotów i gaśnie...
Witam. Posiadam VW Bora 1,9 TDI 115 KM silnik AJM. Mam problem z nagłym wzrostem spalania o około 1l na tych samych trasach. W zimie pojawił się również problem z odpalaniem, gdy temperatura spada poniżej "0", auto ciężko odpala i po odpaleniu wskakują obroty powyżej 1000 i dopiero po kilkunastu sekundach spadają. Zrobiłem logi dynamiczne i statyczne,...
Szanowni panowie elektrycy chciałbym cofnąć się do wiedzy z elektrotechniki teorii obwodów: Trafo są to dwa uzwojenia sprzęgnięte przez indukcyjność. Jak wiadomo indukcyjność jest elementem różniczkującym, a więc przy zmianach plaryzacji napięcia (pionowy spadek lub wzrost) wystąpi δ Diraca, czyli nagły wzrost napięcia szpilka. Nie wiem czy to...
(przyspieszona wymiana, jak nie ma przedmuchów, jak nie jeżdżony ciągle niedogrzany i nie pałowny do jazdy bokiem to się da) Co mam przez to rozumieć? Kontrolka proszę czerwono na czarnym hihi (to mi się pali) Zapomniałem napisać o jednej rzeczy bo uważałem że to chyba mało ważne. Wczoraj jak wróciłem autem, jeszcze gdy było wszytko wporzadku wskazówka...
Jak to zwyle lepiej poczytać niż się domyślać, kombinować lub snuć teorie (tak.. człowiek bywa leniwy :) Z dok. EBM (tłumaczem nie jestem więc mogą być pomyłki) "dla napedow BLDC - elektronika bez przerwy monitoruje kątową pozycję wirnika i odpowiednio wysterowuje tranzystory mocy w odpowiedniej sekwencji w celu wygenerowania wirującego pola i w efekcie...
Co do diagnostyki. Autko mam niedawno, ale pierwsze co zrobiłem to do warsztatu i komputer pełna diagnostyka. Był jakiś błąd w pamięci (nieaktualny)z układu wtrysku oraz gościowi nie podobała się sonda Lambda. Zbadał ją przeczyścił styki. wykasował wszystkie błędy, potem kilkakrotny full test i zero błędów. Na dzień dobry też zmieniłem filtr paliwa...
Witam panowie Mam kosiarkę husgvarne mam taki problem jak załączam kosisko na elektromagnes strasznie telepiej traktorem i silnik staje dęba praktycznie gaśnie.Podpowiecie co to może być? Dodano po 3 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Przyczyną gwałtownego szarpania traktorka i dławienia się (gaśnięcia) silnika podczas załączania kosiska może być zwiększone...
"Wymieniłem potencjometr położenia przepustnicy i nic.Ponadto ten wyjęty wydaje się być dobry przy pomiarach miernikiem. Jeszcze raz jutro przejrzę wszystko w poszukiwaniu nieszczelności i ewentualnego miejsca ciągnięciu fałszu.Sad" Ja także jestem po przejściach z moim 2ee, u mnie problem polegał na gaśnięciu silnika przy rozruchu oraz tak jak piszesz...
Witam! Autko jak wyżej. 250.000 km przebiegu, co 10.000 wymiana oleju, bez widocznych ubytków na bagnecie, prawidłowa eksploatacja, spalanie 6-8 litrów / 100 km. itd.. Problem powstał nagle! Spalanie zwiększyło się niemalże dwukrotnie! Jazda: 3-4 bieg (ekonomiczna prędkość (70-90 km/h , spokojna jazda) - wyżucam na luz - jest ok. Po wrzuceniu 5-ego...
Wyjąłem zbiornik, odkręciłem nakrętkę, wyjąłem kosz ze zbiornika . do kosza podpięte są dwa przewody paliwowe , ajeśli chodzi o elektryczne to tylko dwa cieniusieńkie przewody elektryczne do obsługi pomiaru ilości paliwa w zbiorniku i tyle. szkoda , że nie porobiłem zdjęć , to nie było by wtedy żadnych wątpliwości Dodano po 6 Szelność sprawdzałem ....
Przecież zasilasz zeń silniki: No właśnie nie. Jeśli spojrzysz na schemat, który załączyłem to zobaczysz iż etykieta 5V która znajduje się przy zasilaniu (na schemacie bateria ale w tej chwili u mnie jest to zasilacz sieciowy 5V) zasila silniki na mostku H oraz logikę tego mostka, a wyjście stabilizatora 3.3V zasila uC oraz sensory, oraz kierunek obrotów...
Problem może być spowodowany uszkodzeniem źródła napięcia referencyjnego przetwornika na płytce ECU, uszkodzeniem wejścia pomiarowego ECU. Najdziwniejsze jest to, że na 3 sztukach ECU jest ta sama historia - upewnię się jeszcze jutro, czy napięcie sondy kształtuje się na takim samym poziomie na każdym z nich - czy maksymalne napięcie które ECU widzi...
Witam! W trakcie jazdy czy to na benzynie czy na gazie z reguły po około 1-2 min jazdy samochód w pewnym momencie ma za dużo mocy tzn. lekkie dotknięcie gazu i obroty bardzo skaczą do góry i ma się wrażenie że samochód ma z 200 koni:). Zapala się lampka Servis ale po zatrzymaniu i wyłączeniu i zaraz ponownym włączeniu samochodu wszystko jest ok. do...
Witam wszystkich po pierwszych testach : ) Alternator IVECO 28V 90A. Po zdemontowaniu mostka prostowniczego miła niespodzianka, uzwojenia stojana nawinięte podwójnym drutem. Połączyłem je szeregowo zwiększając tym samym napięcie robocze z 28 na 56V. W porównaniu do pierwszego alternatora (pomimo iż uważałem go za silny motor), różnica jest ogromna....
:arrow: cooltygrysek Przetwornica ma 0.7A, ale na wejściu. Zgodnie ze specyfikacją podaną przez producenta przetwornicy: 25W / 18V = 1.39A. Wiertarka potrzebuje około 1A do stabilnej pracy, chociaż jej moc maksymalną producent szacuje na 45W. Mi bardziej chodziło o wykorzystanie 20000 obr/min niż o rozwiązania siłowe, ale i tak nie mam powodów żeby...
co może być przyczyną Hmm, skoro kolektor był odwrotnie zamontowany to czy tłok był poprawnie włożony do cylindra ze strzałką w kierunku wydechu ? Zakładając, że mieszanka była prawidłowa na okres docierania (więcej oleju) i gaźnik działał, to czy nie łapał powietrza przez uszczelniacze wału, czy był prawidłowo przeczyszczony karter z "opiłków" i innych...
Karaczan hejt nie był do twojego posu. 1 post wyżej kolega strażak napisał że widział jak takie cuda płoną. Twój wpis jest jak najbardziej po mojej myśli. Także jeśli źle odebrałeś to chyba już wyjaśnione. A mam opis tego ori. Sterownika "Witam. Postanowiłem się podzielić moimi doświadczeniami jeśli chodzi o elektryczny przepływowy podgrzewacz płynu...
To zwykła naprawa pozakupowa. Kupiłem go 2 miesiące temu. Nie mam sentymentu, po prostu nie stać mnie na utrzymywanie i naprawy młodszych samochodów, które w 90% przypadków nadają się na złom tuż po zjeździe z taśmy produkcyjnej. Na razie na części (markowe) wydałem około 2000zl, liczę, że jeszcze 2000 mnie czeka a za auto dałem 2000. Nie ma dziur,...
Robię codziennie 120 km po autostradzie. Efekt się nasila, kiedy nagle dodam gwałtownie gazu, ale bywa to bardzo rzadkie. Dodano po 55 Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik pokonuje dziennie długą trasę (120 km po autostradzie), więc układ dolotowy i silnik osiągają temp. roboczą. To znacząco zmniejsza prawdopodobieństwo, że mamy do czynienia...
https://obrazki.elektroda.pl/6671459600_... Aby sprostać wyzwaniom stawianym konstruktorom przez kolejne przyjęte normy emisji, poziom zaawansowania technicznego jednostek napędowych stał się bardzo wysoki. Obecnie jedynym stosowanym układem zasilania w samochodach osobowych z silnikiem Diesla jest system COMMON RAIL. Zadebiutował...
Przepływomierz już podmieniałem, choć nie mam 100% pewności co do jego sprawności. Niemniej przy niskich przepływach mierzona masa powietrza zgadza się z oczekiwaną. Obawiam się teraz bardziej o drożność katalizatora. Chyba, że nowy EGR był wadliwy... ale on był fabrycznie nowy. Niestety ja nie mam warunków, a mechanik za nic nie chce się podjąć demontażu...
http://members.lycos.co.uk/rasskabak/hin... Witam serdecznie. Chciałbym przedstawić pracę dyplomową, która mnie i znajomego przyprawiła o tuzin siwych włosów oraz dyplom technika :) Krótko mówiąc, mowa będzie o modelu sterowca, sterowanym przy użyciu cyfrowej transmisji radiowej w paśmie amatorskim. Naszym głównym celem w pierwszych krokach...
Wiertarko-wkrętarka FlexiClick Bosch dla profesjonalistów z nowymi możliwościami Jedno narzędzie, wiele zastosowań ► Precyzyjne sprzęgło zapewnia większy komfort i dłuższą żywotność nowego modelu ► Blokada KickBack Control – skuteczna ochrona w czasie pracy ► Wymienny uchwyt wiertarski i wymienny uchwyt kątowy rozszerzają spektrum...
nagły wzrost obrót nagły wzrost temperatura nagły wzrost obrotów
prostownik mostek alternator zapala dioda pomarańczowa regulacja napięcia zmiennego
Renault Scenic 1 2.0 - Silnik nie odpala, centralny zamek nie działa Gdzie kupić potencjometr 50KB-270°?