Nawiercić otworki/nakiełki/ z boku lub z czoła i dość energicznie zapodać młotka
To jest trzpień na uchwyt wiertarski pewnie standard B10 bo to jest chyba najmniejszy. Ta maszynka to trochę takie badziewie więc nie ma sensu w jakiś drogi osprzęt inwestować. Jak kupisz porządne dłutka to będą droższe od tej tokarki. Trudno coś doradzać bo takie mocowanie nie jest standardem. Norma dla tokarek do drewna to trzpienie MK3 lub MK4 I...
4. Na lewym czopie końcowym wykonano nakiełek o średnicy Ø5 na głębokość 72 mm. To jest otwór nie nakiełek. Nakiełek został wykonany wg normy PN-EN ISO 6411-B 2,5/2. Ten jest na prawym czopie. 8. Na lewym czopie końcowym znajduje się przekrój cząstkowy nakiełka o średnicy Ø5. Nie nakiełek. Otwór. Na rysunku zaznaczono tolerancje wymiarów...
Kolega zmierzy łożysko po drugiej stronie silnika. Jak nie da rady wymienić silnika a wirnik ma nakiełki to można nadspawać mig (punktowo żeby nie skrzywić osi) pod samo łożysko i przeszlifować szlifierką do wałków. Jak nie ma wycisnąć na prasie całą oś i zrobić nową.
Dobrze powiedziałeś Vallanthe , żę nie było na rysunku wykonawczym sworznia żadnych nakiełków a wałek stosunkowo był krótki wiec się sugerowałem rysunkiem i nakiełków nie wykonywałem . A co do oksydowania to urządzenie technologiczne to jakiś piec czy coś ?? Napisałem ze urzadzenie do oksydowania a wy jak napisaliście ???
Gimak na wstępie chcę Ci bardzo podziękować za cierpliwość i za ogromną pomoc :3 Koło zębate: Znalazłem taki rysunek, dobry? Nie ma zaznaczonej tylko średnicy dna wrębu zębu https://obrazki.elektroda.pl/5488075200_... Tutaj moje i nadal nie wiem jak zwymiarować wpust... narysował dwa 1,2 któryś jest poprawny? https://obrazki.elektroda.pl/5692856700_...
Końcówki drążków raczej mają porobione nakiełki , więc nie będzie problemu z chwytem na tokarce , a jeśli nie to zrobią to w uchwycie narzędziowym . Dużo jest przy tym ustawiania ale kumaty tokarz to ogarnie bez problemu . :|
Ze współosiowością nie ma problemów- wałki mają nakiełki to można dokładnie zatoczyć. Sama tuleja będzie większej średnicy zewnętrznej jak wałki, tuleję nagrzać w oleju i wcisnąć na prasie (nie na prasce). Oczywiście wymiary trzeba trzeba przeliczyć żeby nie przedobrzyć. Dodatkowo zakołkować. Przy zataczaniu nie zrobić karbu- tokarz będzie wiedział....
Gdy to przeczytałem, chciałem zalinkować pewien przyrządzik Google rozumie to jako "ostrzałka do wierteł" ale wyszukiwarki linkują do ostrzałek odpowiednich dla grubaśnych wierteł. Ja kiedyś wpisałem "tool for sharpening small drill " albo "инструмент для заточки маленьких свёрл" I to pomogło. na jakieś 50 rezultatów 1 czy 2 były trafne. Racja że komuś...
Czy zwykłe łożysko kulkowe niekryte, i uszczelniacz może być? Przecież tam są "zwykłe'" łożyska, uszczelniacze też nie są niezwykłe. Wał zregenerują, jeżeli nakiełki nie są uszkodzone.
Co kolega rozumie przez 'precyzyjne', jakie tolerancje kolegę interesują? Do nawiercania używam zwykłych nawiertaków do nakiełków, lub krótkiegp wiertła fi 10 zaostrznego na kąt wierchołkowy 90 stopni z mocno podszlifowanym ścinem. Pozdrawiam, GSM
Dziękuję za pomoc i fatygę. Spiłowałem pilnikiem łeb wkręta M6 i pasuje, wkręca się małym śrubokrętem płaskim. Pozostało mi nawiercić zagłębienie w czole. Gdzieś w domu widziałem wiertło do nakiełków, powinno dać radę. Dzięki raz jeszcze.
Zdemontowany wał musisz przetoczyć po równej powierzchni i obserwować, gdzie i jak bardzo jest skrzywiony. Błażej. Takie dowcipy to do kabaretu. Wyjęty wał w kły tokarki lub innego przyrządu z kłami. Do tego czujnik zegarowy. Oczywiście jak z nakiełków jeszcze coś niezniszczonego zostało. :cry:
Sam wał idzie do szlifu Jakiego szlifu? Szlifuje się cylindry, a nie wały. Jak zeszlifujesz, to co ci zostanie? Jeszcze większe luzy? No chyba, że ktoś "poprawi" Ci ten kawałek czopa oraz zrobi nową tleje brązową kosza. Jednak do tego potrzebne są NIEZNISZCZONE nakiełki i w zasadzie rozpołowienie wału. Chyba się nie opłaca. Taniej wyjdzie nowy wał...
Jeśli silnik sprawdzasz na krótko i on ładnie kręci to jeszcze o niczym nie świadczy , bo jeśli ma przebicie na masę a Ty tego nie wyłapiesz to po podłączeniu do instalacji pralki walnie iskrą po płytce aż miło. Tylko dlaczego uszkodzenie stojana jeżeli przetaczany był wirnik i wymienione szczotki. Szczotki po prostu się skończyły. Do momentu wymiany...
Rozszerz zakres poszukiwań o bułgarskie i rumuńskie. Pożycz lub kup (i tak Ci się przyda) czujnik zegarowy z uchwytem magnetycznym, oraz 0,5 i 1m wałka np.25mm na prowadnice liniowe (hartowany powierzchniowo i szlifowany w tolerancji). Poproś kogoś o wykonanie w tych wałkach nakiełków. Z takim wyposażeniem możesz spokojnie sprawdzać bicie wrzeciona...
Jakie głowice miały Fiaty ? Warszawa " górniak " miała alum ! Tak, masz rację, ale to już czasy bardziej "współczesne", czyli druga połowa lat sześdziesiatych a szkoły "z pełnym wyposażeniem technicznym (i warsztatowym) w tych czasach to już prawie kończyły swoją działalność "warsztatową". Wiem, bo zacząłem "uczęszczać" do takiej szkoły w latach '69...
Wiercić trzeba koniecznie po wytrawieniu. Nie wiem jak w Eaglu ale Kicad robi małe dziurki Φ0,5-0,7 w polach lutowniczych. W tych dziurkach wytrawia się miedź i powstaje zagłębienie które doskonale prowadzi wiertło. Dzięki temu nawet wiertarką ręczną można dokładnie i równo wywiercić rzędy dziurek pod scalaki. W przypadku wiercenia przed wytrawianiem...
Zeby sobie poradzić z zakłóceniami w radiu to trzeba najpierw sprawdzić którędy one wchodzą do tego radia. Mogą przez antenę jak też po kablu zasilającym. Podstawa to dobre umasienie zarówno anteny do karoserii samochodu jak i samego radia. Ja stosowałem filtry przeciwzakłóceniowe złożone z dławików i kondensatorów na przewodzie zasilającym tuż przy...
No cóż : - jako blok silnika chcesz wykorzystać formatkę z aluminium. Tak ? dobrze Cię zrozumiałem z poprzednich postów. - na początek zaczął bym od wypoziomowania formatki w imadle i przykręceniu go do stopy wiertarki stołowej. Później wytrasowane wcześniej otwory "zaznaczył bym" rozwiertakiem do nakiełków ale może być małe wiertło np fi 2mm wiercąc...
Sprzęgło odkręcisz identycznie jak w tym linku http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Co do koła magnesowego (zwanego też kołem wentylatora) nakręć nakrętkę tak by się równała z gwintem wału, użyj punktaka przykładając w nakiełek i uderz w punktak młotkiem (dobry młotek 300 500 g ) koło odskoczy z wału. Zdemontuj tłumik oraz...
Niestety w środku nie ma żadnego wkrętu. Jest tylko nakiełek po toczeniu wałka. Wygląda jakby trzeba było go wybić ale za diabła nie chce zejść:/
Skrzywiony wał korbowy. Spójrz jak zatacza się nakiełek. Silnik był z pewnością remontowany siekierą.
Pamiętaj, że łapiesz / mocujesz detal w uchwycie trójszczękowym. Masz tylko 8mm żeby go zamocować w szczękach więc trzeba go podpierać kłem. W pierwszej operacji robisz nakiełek nawiertakiem czyli miejsce gdzie kieł obrotowy podtrzyma detal aby go nie wyrwało z uchwytu przy toczeniu.
Witam. No to jak widzę - technologię masz opanowaną - gratuluję. Szkoda nabijać postów - czekam ( i nie tylko ja) na gotową sztukę. Pozdrawiam Niestety prace postępują bardzo wolno. Trochę mnie zaskoczyło że pewne prozaiczne rzeczy ( kabelki, banany, oporniki etc.) muszę sobie dokupić i przygotować. Coś tam mam np. zasilacz uniwersalny, ale potencjometr...
Po to montuje się uchwyt po prawej stronie, aby toczyć równo nie ze stożka, niekiedy kieł nie wystarcza, jeśli nie można zrobić nakiełka. Kieł, zastosuj taki jaki pasuje w uchwyt.
Zanim kol. zacznie powtórnie ubolewać nad swoim losem to może w końcu konkretnie opisze swój sposób Na razie nad niczym nie ubolewam. Od razu powiem, że jeśli kolega sugeruje uchwycenie wirnika w uchwyt tokarski za największą średnicę (a z rozmowy to wynika) i próby centrowania go, to właściwie nie mamy o czym rozmawiać i nie zamierzam rozwijać tematu....
Jeśli niczego nie przeoczyłeś, to teraz użyj ściągacza do łożysk. Musisz dobrać (dorobić) przyrząd z wykonanym nakiełkiem, który włożysz w drążony koniec wału wrzeciona. Ściągacz zapierasz o ten "korek" a pazurami łapiesz np. za obrzeże koła pasowego (tak chyba łatwiej niż za oprawę tylnego łożyska wrzeciennika).
Dobrze jest podgrzać, ale oczywiście nie za mocno, coby się nie rozhartowała. W podgrzaną zębatkę łatwiej wbić wrzeciono. Wrzeciono uderzać miedzianym młotkiem, lub przez punktak w nakiełek.
Dociska się tą końcówkę do środka wałka którego obroty chcemy zmierzyć, albo rolkę do powierzchni i wtedy mierzy nam prędkość w m/min. Działa na zasadzie prędkościomierza w samochodzie. Końcówka która jest w tej chwili założona przystosowana jest do wałków z nakiełkiem a ta druga do płaskich. O rolce już pisałem.
Znajdź warsztat z frezarką która ma odczyty (cyfrowe), załóż głowicę wiertarską, zrób najpierw nakiełkiem "wgłębienia" pod wiertło a potem wiertłem otwory. Bzdurencje. Bez odczytów cyfrowych już nie da się wywiercić otworów w równych odległościach. Podziałka na śrubach za mało dokładna ? :lol: Może CNC od razu :lol:
rozpoczęciem wiercenia dobrze jest zrobić w jakiś sposób (np. małym nożem tokarskim albo mini szlifierką) nakiełek żeby wiertło dobrze "weszło". No rewelacja - jak ktoś ma noże tokarskie to ma i tokarke!
...gdzie znaleźć taką narzynkę tylko... Taką czyli jaką? Jeśli chcesz wykorzystać istniejący gwint, to potrzebujesz nakrętki, najlepiej gotowej. Albo gwintownika do jej zrobienia własnym sumptem. Natomiast gdy jednak będziesz robił nowy gwint, to może być dowolny jaki tylko wyda. ...może oddam do tokarza bo szkoda, żeby wał był aż tak długi. Przestrzegam...
Jak na wrzecionie jest podfrezowanie na klucz to można odkręcić. Ze stożka spróbować zbić ale nie na siłę. Jak nie ma to najlepiej uciąć gumówką uchwyt. Stożka jest około 2 cm od uchwytu i tyle trzeba zostawić. Doszlifować tyle żeby było widać nakiełek z wrzeciona. Dalsza część później ale jak masz coś zrobić źle zrób zdjęcie z boku i zaznacz strzałką...
Nie wiem jak jest tu rozwiązane łożyskowanie, ale raczej nic nie wybijaj. Masz odkręconą (z tego co widać na pierwszej fotografii) nakrętkę na czopie piasty. Załóż ściągacz do łożysk łapiąc pazurami za krawędź piasty a stożek o nakiełek czopa i spróbuj ją ściągnąć.
Włóż dwa płaskie śrubokręty pomiędzy łożysko a wykorbienie (ta przeciwwagę), napręż śrubokręty, a druga osoba niech przyłoży punktak do zagłębienia w osi wału (nakiełka) i uderzy młotkiem. Musi "puścić" :)
Jeśli chodzi ci o cewkę ładującą (owiniętą taśmą izolacyjną) to musisz ją przewinąć lub dać do przewinięcia. Wał też do wymiany, bo zniszczony jest czop z gniazdem nakiełka i gwint mocujący koło magnesowe. Prawdopodobnie przez użycie ściągacza ze stożkowym zakończeniem śruby.
Wymiar 19 - bez sensu - on jest wynikowy. Nie oznaczony przekrój koronki, niezakreskowany. Źle narysowany przekrój koronki - powinien być przekręcony o 180 st. Przekrój AA masz amerykański (japoński?) - jesli w nim te rowki chcesz pokazać u góry to cały przekrój musi być nad widokiem głównym a nie pod nim. Długość gwintu, rozmiar gwintu. Nie podano...
Jest normalną sprawą, ale zależy jaką masz maszynę. Bo jak bije na wrzecionie (z komutatora robi jajeczko) albo ciągnie stożek to wiadome- coś tam polepszysz, ale robota porządnie zrobiona nie będzie; dlatego zawsze na tokarkę zakładałem przystawkę szlifierską i komutator zawsze od strony konika; a jeszcze lepiej jak się dało koniec wirnika od strony...
Jak podpierasz w kle, to musisz wywiercić nakiełkiem otwór - taki żeby kieł pewnie podtrzymywał detal. Do tego sam kieł musi być gładki, bez zadziorów. Różnica średnicy pomiędzy początkiem, a końcem detalu to przesunięty konik - nie jest w osi wrzeciona. Dodatkowo aluminium jest mięciutkie - im dalej od punktu pewnego podparcia, tym większe ugięcie...
Ściągacz magneta ma gwint M24x1,5. Czy przypadkiem nie jest to gwint taki jak w ściągaczu magneta Simsona? Wg. mnie ten element nr3 powinien być płaski a nie stożkowy o ile chce się jeszcze skorzystać z nakiełka w czopie wału, czyli zamocować wał w kłach w celu sprawdzania bicia. Tego typu stożkowe naciskacze niszczą nakiełek i to stopniu tym większym...
Witam, mam silnik DC 18 V mabuchi RZ-735va-9517. Fabrycznie mam założoną na niego zębatkę od wkrętarki, potrzebuje na niego założyć zębatkę pod pasek zębaty i tutaj pojawia się problem. W nowej zębatce mam zrobiony tylko nakiełek pod wykonanie otworu. W jaki sposób mogę zamocować nową zębatkę na wale, tak aby siedziała sztywno. Silnik jest dosyć mocny...
półosi walu A co to takiego??? Jak oś to nie wał! Panowie trzymajmy poziom. jest zbite młotkiem, pomaga umiejętne opiłowanie czopa w tym miejscu Coś w tym jest. Sam to też robiłem, ale sprawdzałem czujnikiem zegarowym "efekty" piłowania a raczej szlifowania bo czopy MZ sa twarde. Z takiego wału to już tylko złom, bo nie da sie go ześrodkować - sklepany...
Jeżeli mam przykładowo płaskownik który ma dwa wywiercone otwory które mają jakiś tam odstęp od siebie to jak polecalibyście mi wywierćić w drugim płaskowniku otwory też dwa dokładnie takie same o takich samych odstępach od siebie, aby potem jak przełoże 2 pręty to żeby idealnie się zgadzały otwory? Przy założeniu że w innym miejscu jest ten płaskownik...
Witam w ofercie posiadam silniki 1-fazowe i 3-fazowe wszystkie z magazynu. 1-fazowe 3000obr, 1500obr, 1000obr. w kazdym wykonaniu. Silniki IP55 z czujnikiem temperatury, nagwintowany nakiełek. Produkowane w fabryce ABB koło Szwajcarii pod własną marką AG Motors. 1kW/1500 B3 237zł netto 1,5kW/1500 B3 324zł netto 1kW/3000 B3 303 zł netto 1,5kW/3000 B3...
Przy uważnym użytkowaniu, za 8 zylka sztuka, może być. Ja za swoje uchwyty (0,4-4mm) zapłaciłem po 42 zeta, czyli trzy razy drożej niż za uchwyt 1-10mm. Pewnie na Ali byłby za dwie dychy. Jeden zamocowałem bezpośrednio na osi silnika. Przeszlifowałem oś silnika na stożek Morse'a. Bicia nie zauważyłem. Drugi uchwyt dokupiłem i już mi się nie chciało...
No przede wszystkim po przetoczeniu należy wyeliminować prawdopodobieństwo bicia z samego faktu toczenia, jeśli wirnik prawidłowo był zamocowany w uchwycie i na nakiełku. Przetoczenie eliminuje jakiekolwiek bicie. Osobna sprawa to grubość miedzianej warstwy ślizgowej po przetoczeniu. Może się okazać, że jest ona bliska 0 mm. Ja np. nie przetaczałbym...
Wciska się ten pręt od dołu i wskazówka przekręca się w prawo proporcjonalnie do tego jak głęboko wciśnięty jest pręt. No więc pitolisz waszmość głupoty :D - ten wałek nigdzie się nie wciska, owszem- przesuwa się, gdy zmieniamy położenie pokrętła zakresu (zmiana przełożenia przekładni wewnętrznej). Dociśnięta końcówka do np. czoła (nakiełka) obracającego...
A gdzie to zwardzie robi? Na czołach. Dodano po 5 jak również zmieniłbyś wielkość szczeliny.\. Stasiu, papież powiedziałby "nie cudzołóż" A na mysli miałby "nie pie*dol" Jak jest grubość powłoki tworzonej przez ocynkowanie (w µm) i jaki jest rozmiar szczeliny pomiędzy zblachowanym jarzmem stojana i zewnętrzną średnicą wirnika? Jak te proporcje...
Witam. SQ8MXP Tak, pamięć słuchowa Ci dopisuje. W czwartki bywam na komunikatach w OT20. Czym grozi stolik poniżej osi obrotu ściernicy? 1. Stolik w osi obrotu (najkorzystniej), lub powyżej. Siły skrawania rozkładają się na dwie składowe, siłę dociskającą przedmiot do stolika i siłę "odpychającą" przedmiot od tarczy. Przedmiot nie zostanie nigdy (przy...
a znalazlem i rzuce, prosze:P i jeszzce reszte;d Tuleje i tarcze Główną operacją jest wykonanie otworu. Otwór jest bazą obróbkową: konstrukcyjną i montażową. Od jego dokładności zależy cała praca tulejki. Mamy 3 metody wykonywania tulei: - obróbka z jednym zamocowaniem – obrabiamy duże powierzchnie współosiowe i planujemy powierzchnie czołowe...
Witam!! http://obrazki.elektroda.net/7_116316299... http://obrazki.elektroda.net/84_11631631... Chciałem wam przedstawić mój model lewitronu, czyli układu służącego do zaobserwowania zjawiska lewitacji magnetycznej. Układ powstał zainspirowany referatem na temat układów regulacji położenia, jaki dostałem na zajęciach z podstaw automatyki....
druty nawojowe różne zamienie komputer łamanie klucza
iveco daily skrzynia schemat iveco daily skrzynia schemat
Mikrofony i mikser dla chóru w sali z pogłosem Czerwone kropki na monitorze DVI - przyczyny i rozwiązania