Witam myślę że odkręciła się nakrętka koła ataku w mechaniźmie różnicowym.
Nagrania zniekształcają dwięki, ale coś podobnego trafiłem jakiś czas temu i boła poluzowana nakrętka wewnetrznego koła pasowego. Pierwsze musisz odkręcić i zdjać by dosć do nakrętki drugiego. Nakrętka tam jest jak w czołgu, więc szykuj duże klucze. PRzy skłądaniu uważaj, zeby nie pomylić pasków na kołach i silnikach.
Trochę "prototypowy" ten ściągacz zrobiłeś. Konkretne płaskowniki na kant (nie na płasko), przedłużona nakrętka 2,5 cm - np. nakrętka koła od Żuka + śruba 10.8 drobnozwojowa M 14 x 1,5. 10.8 to oczywiście twardość śruby bo niekoniecznie wszyscy muszą to wiedzieć. Uwaga - nie kupować w markecie, normalnym sklepie bo tam twardość śrub to 5,8 czyli trochę...
Wszystkie wymienione rodzaje napędu są możliwe nakrętka z kołem zębatym jest do wykonania jako całość lub z dwóch elementów. Przeważnie to śruba jest napędzana a nakrętka pełni rolę elementu przesuwnego, zastosowanie na nakrętce koła zębatego ( może to być koło zębate stożkowe, walcowe, ślimacznica z ślimakiem itp. ) do napędu uzależnione będzie od...
Proponuje poszukać w tym manualu. http://www.globalsoftware-inc.com/cooler...
Czujnik sprzegła nie ma nic do braku blokowania jednego koła...Nakrętka jest jedna na dźwigni która jest podłączona do linki....
Prawidłowo nowe nakrętki , co do zabezpieczenia , to takie jest w tym aucie.
To pasuje. FEBI BILSTEIN 26828 Nakrętka koła (znany portal). - M18x1,5 - klucz 27.
Nie da się i to jest normalna nakrętka nie jakaś dziwna.
Śruba KZFR - 100Nm, nakrętka koła wałka wydechu - 30Nm + 86°±16°, "pokrywka" śruby KZFR - 25Nm.
Możesz mieć problem ze zdjęciem koła zębatego - użyj ściągacza i opalarki. Zwróć uwagę: nakrętka koła lub ta śruba na specjalną nasadkę ma lewy gwint.
Takie coś znalazłem/// Nakrętka koła tylnego koła C-330 M20x1,5///
Małe rolki: nakrętka i śrubka 20Nm. Duża rolka prowadząca ze śrubą 50Nm + 90°. Nakrętka napinacza 20Nm + 45°. Pompa wody 15Nm. Śruba koła wałka rozrządu 100Nm, plus śrubki fasolek 20Nm + 45°. Pompa wysokiego ciśnienia: nakrętka główna 95Nm, i ''fasolki'' 20Nm. Szpilki 15Nm.
Ogólnie producenci nie stosują pierścieni osadczych. Wszystko trzyma nakrętka koła pasowego. Zapewne jest tak i u Ciebie.
Popatrz tu: https://fiesta-mk6.pl/momenty-dokrecania... Najprawdopodobniej będzie to moment: Nakrętka mocująca piastę koła tylnego 230 Nm. Zaś w innym miejscu podają: Nakrętka kołnierzowa mocowania piasty koła: 250 do 270 Nm. To nie apteka, choć dokręcone musi być solidnie.
Nie dokręca się tych łożysk do oporu. Instrukcja głosi, że przy prawidłowo osadzonych i posmarowanych łożyskach dokręca się nakrętkę tak, żeby umieszczona pod nią podkładka dała się przesuwać promieniowo śrubokrętem bez tworzenia dźwigni o krawędź piasty. Luz koła powinien być niewyczuwalny. Zbyt mocno dokręcona nakrętka, to od ręki zniszczone łożyska.
Albo po chamsku przyspawać. U mnie sprawdził się patent z dokładnym dopasowaniem na stożku + klej + nakrętka. Koła łańcuchowe np. od skutera elektrycznego.
Gwint jest 7/8" i nie trzeba toczyć tylko pasuje nakrętka koła od Volvo albo Scani ciężarowej.
Zdejmujesz oblachowanie i plastiki z góry, odkręcasz nakrętkę koła magnesowego i z reguły już widać czy klin ścięty.
Nakrętka piasty koła 1000Nm , kołpak piasty 84Nm , tarcza hamulcowa 290Nm, trzeba koniecznie wymienić dwa zymeryngi , w piaście kola i kołpaku piasty.
Chcesz nagwintować oś? Robi się to narzynką z odpowiednim uchwytem.
A macie może pojęcie gdzie dostać taka nakrętke? Dodano po 5 Dobra nakrętka poszła tylko jak ściągnąć to koło może być kawałek ceownika i 2 szpilki m10?
A jaki rozmiar klucza potrzebuje do odkręcenia? Bo intercars podaje dziwny rozmiar: Nakrętka piasty koła tył: Skok gwintu:1,5
witam- jestem w trakcie wymiany łożysk i mam problem z odkręceniem nakrętki mocującej koło pasowe.czy tam jest prawy gwint, co to za gwint? czy te nakrętki były klejone?zastanawiam się nad rozcięciem jej ,ale nie wiem czy uda mi się coś dopasować za nią.zbiornik mam już wyjęty i rozpołowiony, nakrętka nie chce puścić -proszę o radę.
Kierunek obrotów dla alternatora pod względem elektrycznym jest bez znaczenia, mechanicznie to tylko nakrętka mocowania koła pasowego na wirniku aby się nie odkręcała. W wersjach 12V były alternatory z "lewym" gwintem bodajże w Volvo, w wersjach 24V to nie kojarzę.
Piasta noża bezwarunkowo do wymiany. Co z klinem to nie wiem, odkręć nakrętkę koła zamachowego i daj zdjęcie prostopadle z góry.
Na rozrządzie lubi odkręcać się nakrętka z koła pośredniego. Przez co koło zaczyna sobie chodzić jak chce. Wtedy dokładnie tez nie ustawisz początku wtrysku. Sprzęgiełko na pompie jak i tulejka są dobre? Miałem kiedyś przypadek że wałek napędzający pompę delikatnie się skręcił.
W skrzyni praktycznie nic nie da się wymienić bez rozjeżdżania. A czemu nie na piątce? Trudno powiedzieć. To bieg bezpośredni. Napędza ciągnik bez udziału dolnego wałka może temu. Tak czy owak masz do zdjęcia pokrywę. Możliwe że popuszczona nakrętka koła ataku lub luz na tym wałku też ma wpływ na to co się dzieje. Trzeba szukać.
Wał może (choć to rzadkość skrzywić się pęknąć). Najczęściej przy naprawdę gwałtownym zatrzymaniu np uderzenie noża w kamień czy częściej pniak powoduje zerwanie klina na magnecie i przestawienie go. Sam naprawiałem tak klika kosiarek w jednej gdy tak sytuacja miała miejsce drugi raz koło magnetyczne pękło. Producent specjalnie daje tam klin z aluminium...
Na prawym kole lewy gwint tzn że koło ma się odkręcić i odlecieć. Na lewym kole jest prawy gwint i to znaczy dokładnie to samo. Zrobione tak po to żeby nakrętka się nie dokręciła i nie zablokowała koła przez nadmierny ścisk łożysk - mniej zagrożenia i kłopotu na drodze sprawia szorowanie zawieszeniem po asfalcie niż hamowanie jednym kołem - taka logika...
Witam, Iveco Daily III most na bliźniakach. Jakie są serwisowe momenty dokręcania śrub i nakrętek w tylnym moście ? Nakrętka wałka atakującego ? Śruby pokryw łożysk kosza satelitów ? Śruby koła talerzowego ? Duża nakrętka na pochwie ?
Nie jestem z branży, ludzie rózne sobie rzeczy o naprawach mechanicznych opowiadają, ale o tak szybko degenerujących się nakrętkach kół to nie słyszałem, ale nie widzę u Was zaskocznia
Zdejmij dekiel na dupie skrzyni i zobacz czy nie odkręciła się nakrętka od koła piątego biegu.
Kupiłem części, poskładałem prawie cały silnik ale jest problem. Spadła mi gdzieś nakrętka koła magnesowego, godzinę na czworaka macałem podłogę i nie ma. Ma to jakieś cywilizowane oznaczenia, czy muszę znów żebrać w serwisie ? Gwint oczywiście niestandardowy jakiś. EDIT: dobra, chyba znalazłem info że to M8x1, teraz kwestia znaleźć. Ponadto koło magnesowe...
Nie żartuj sobie z tą masą... Do kaloryfera? To nie odbiornik radiofoniczny AM. Podłącz przewód GND do odbiornika sygnału z wkładki gramofonu, czyli do wzmacniacza (amplituner Akai). Przykręć do obudowy amplitunera lub podłącz do masy któregoś gniazda - najbliższego wejścia gramofonu. Może też istnieje już w amplitunerze specjalna fabryczna nakrętka...
Zamień nakrętka z podkładką (kołnierzem) na nakrętkę i podkładkę zębatą.
Nakrętka się znalazła wpadła pomiedzy dwa koła pasowe wału . Nakrętka wału 36 a nakrętka wiskozy elektrycznej 21 i uwaga lewy gwint.
Musisz zdemontować pasek klinowy wraz z jego napinaczem , w otworze po napinaczu odkręcisz nakrętkę koła zębatego pompy i ściągaczem uwolnisz koło zębate od pompy , uprzednio odkręcając śruby mocujące pompę do bloku . Sciągacz można kupić na Allegro lub dorobić , podczas montarzu zwróć uwagę na klin aby dobrze trafił , po zamontowaniu pompy przy pomocy...
Tak,mają podkładki. Wszystko po to żeby nie niszczyć koła przy dokręcaniu i uzyskać zawsze wiarygodny moment. Nakrętka zawsze będzie się kręciła po podkładce,a nie raz po kole pomalowanym a raz obdartym ,albo z dołkiem czy rdzą.
Nakrętkę koła pasowego zostaw w spokoju. Poluzuj dolną i górną śrubę mocującą alternator, przyciągnij go ręką w stronę silnika, po założeniu nowego paska weź jakąś brechę i odsuń go od bloku tak aby pod naciskiem kciuka pasek ugiął się o ok centymetr, przytrzymaj w tej pozycji alternator i dokręć górną śrubę https://obrazki.elektroda.pl/5033812300_...
1. Jeśli karetka jedzie w górę jako druga zaraz po maszcie lub równolegle z nim, a nie jako pierwsza, to wina łożysk karetki. Karetka ma poprostu ciężej niż łożyska masztu i blokuje się w maszcie 2. Wylatujące biegi przednie, to wina przedniego górnego koła zębatego. Najprawdopodobniej odkręciła się jego nakrętka i koło zębate zesówa się z wałka. Trzeba...
Jak przyjdą nakrętki stożkowe, zrzucę koła, zbiorę okrągłym pilnikiem, to przycięlę zwykłą nakrętkę (są pojedyncze wiórki) i zobaczymy, jak nie pomoże, to niech poprawiają na wulkanach.
Ja u siebie zrobiłem szerszy wpust a w nakrętkę od koła pasowego dałem śrubkę żeby wypełnić powstałą szczelinę.
To nie jest tak jak w Polonezie. Przekonasz się o tym dokręcając, łożyska się nie zakleszczają.:D Nie ma regulacji. Moment dokręcania 235 Nm i ma być dobrze. Generalnie to powiedzmy Fiesta, taka książka wiele wyjaśni.
Oczywiście , nie wiem jak kręcił za nim to wszystko się stało. Wiem że ktoś już coś pisał na temat , w jednym przypadku listwa wtryskowa w drugi odkręcona nakrętka na kole pompy paliwa . Ale czy to by się zrobiło w przeciągu godziny postoju ?
mam pytanie do kogos kto cos takiego robił wczesniej mianowicie czy zdejmujac kolo kierowncy wystarczy odkrecic nakretke >? czy sa tam jakies jeszcze tajemnice ukryte ? czy wystarczy pociagnac kierwonice zeby zeszla ? a pozniej zakladajac wystarczy dokrecic ? i bedize trzymac ? bardoz bede wdzieczny za porade od kogos kto juz to robił Koło kierownicy...
Temat zamknięty , na kole była plastikowa zaślepka a pod nią nakrętka bodajrze na 15 kluczyk. Po zdjęciu koła dostęp do amortyzatorka bez zarzutu. Pozdrawiam
Punkty 1 i 8, odnoszą się do dużych centralnych nakrętek. Jeśli chodziło o jakieś inne, to napisz o które. https://obrazki.elektroda.pl/8506119500_... 1. Dokręcić dwunastokątną nakrętkę momentem 200 Nm i poluzować o jeden obrót. – Dokręcić dwunastokątną nakrętkę momentem 50 Nm. ‒ → Zaznacz jeden dwunastokątny róg nakrętki linią -strzałką...
Zobacz czy zwykła nakrętka na wentyl z koła nie będzie pasowała.
A w którą stronę-patrząc od strony koła pasowego-ma się kręcić? Zgodnie z ruchem wskazówek zegara, czy w przeciwną? Sprężarce to wszystko jedno, to nie silnik. Wał jest osadzony symetrycznie w osi cylindra, podobnie sworzeń tłoka. Więc i nie ma znaczenia - chyba że dla nakrętki koła, którą i tak się blokuje blaszką.
To nie przegub huczy, tylko łożysko w kole - prawdopodobnie poluzowana nakrętka przegubu - przegub może co najwyżej grzechotać. Ponadto cóż to za medycyna ludowa z wymianą smaru? Zapas wystarcza na całe życie przegubu, do czasu kiedy rozleci się gumowa osłona. Po dokładnym zapiaszczeniu przegub i tak do wymiany.
Co Cię tak zaszokowało, takie blokady są używane w serwisach pilarek. Siły przenoszone w ten sposób na łożyska są niewielkie. W pilarkach niema praktycznie innego sposobu blokady wału, dla odkręcenia sprzęgła czy nakrętki koła magnesowego. Przyrząd można potraktować jako uniwersalny, dla pilarek, kos itd. Na rysunku jest opis odkręcania sprzęgła z oficjalnej...
Wygląda to na samoróbkę, prawdopodobnie bez możliwości kasowania luzu poprzez nakrętkę. Jeśli tak, to ktoś zadał sobie sporo trudu na darmo. Obstawiam, że raczej łożyskowanie jest naprężane przez nakrętkę za kołem pasowym. Inaczej to atrapa wrzeciona.
Dzień dobry Panowie :) Dokładnie po 3 latach użytkowania doszło do poważnej awarii tej kosy. Podczas pracy nagle zgasł silnik. Kilka dni wcześniej wymieniałem pękniętą sprężynę sprzęgła i pomyślałem, że może pękła druga, której nie wymieniałem, a jej fragment zablokował koło magnesowe. Pracę dokończyłem inną kosą, a następnego dnia przyjrzałem się tej...
Co konkretnie zepsuło się,zerwana nakrętka ze śruby pociągowej,silnik,koła pasowe?
Nakrętka ma być na zewnątrz bębna a jeśli śruba wystaje ponad nią należy ją zeszlifować by była na równo z nakrętką bo później owe śruby mogą obcierać o zbiornik.
W punto to akurat śruba zawsze daje się wybić bo nakrętka jest od strony koła ,a więc można ją dobrze uderzyć .
I co się z tym robi? Jak wygląda, ile trwa "dobicie" takiego powietrza? Jest to czasochłonne/skompilowane? Pod spodem białego zbiornika jest nakrętka, którą trzeba odkręcić, a pod nią jest zawór, taki jak do koła w samochodzie.Tam trzeba podłączyć pompkę, ale wcześniej musi być zamknięty dopływ wody w tej instalacji i spuszczone ciśnienie, tak by manometr.na...
Sprawdź czy nakrętka w kole zamachowym jest dokręcona .
Dzięki za odpowiedź. Nie znam nomenklatury, stąd popełniony przeze mnie błąd. Z tego co wiem to tata najechał na metalowy element i po demontażu koła magnesowego ten element był zniszczony (całkowicie zerwało wpust) przez co kosiarka nie odpala. Nakrętka na kole magnesowym była bardzo mocno dokręcona więc to nie to, ewidentnie najechanie na mocny element,...
Może i warto biorąc pod uwagę, że w żadnym sklepie u siebie w mieście nie dostałem tego koła a na necie też jakoś nie udało mi się nowego znaleźć. Ale za to mam problem z odkręceniem tego zepsutego koła, bo ta nakrętka co jest na środku koła nie drgnęła nawet o milimetr i zacząłem się zastanawiać czy tam przypadkiem nie ma lewego gwintu ?
Za 160zł dostaniesz klucz elektryczny udarowy 600-700Nm (tak przynajmniej się chwalą). Mam taki w domu i daje radę: koła, nakrętka półosi, śruby zacisków hamulcowych itp. do użytku sporadycznego-domowego ok. Identyczny jak na filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=a8PCBCRX...
Poza tym jeszcze nie widziałem warsztatu, gdzie śruby w kołach dokręcają ręcznym dynamometrem ... to gdzie ty jeździsz ???? , koła przykręcam pneumatem na jedynce (lekko żeby tylko śruby doszły ) i dokręcam ręcznie dynamometrem ... U nas w ASO dokręcanie kół dynamometrem to totalny standard , zresztą w moim warsztacie robię tak od zawsze ... Jak chcesz...
Witam, mam pytanie, tak jak w temacie. Orientuje się ktoś jakim momentem ma byc dokręcone koło zamachowe w prasie? Nakrętka znajduje się pod pierwszym sprzęgłem. Jest to nakrętka :arrow: M36x1,5. Szerokość jej wynosi jakieś 10mm. Proszę o szybką odpowiedź.
Sądzę, że większość kół magnesowych obraca się w prawo (patrząc z góry na silnik). Czyżby był to gwint lewy. Gwint lewy charakteryzuje się tym, że odkręca się go w prawo. Tak jak obracają się wskazówki zegara. Wojtek 1234321. Czy Ty na pewno odkręcałeś nakrętkę koła magnesowego? jerry 1960. Nakrętkę nagrzewam po to by nieznacznie rozszerzyła się i umożliwiła...
Wy tak o tym powietrzu i powietrzu na kołach i na lewarkach. A tu ważny aspekt zwykłe powietrze, szlachetne powietrze czy azot tak kiedyś popularny. Dodam że znam przypadek pompowania koła akurat Ostrówka przy użyciu tlenu z butli spawalniczej. Robili to na tym zakładzie nagminnie. Nie znam szczegółów ale grzali albo odpalali nakrętki koła, 2 osoby...
Hmm, dziś to rozebrałem (mechanizm pod wnęką koła zapasowego), pokręciłem nakrętką (tą, którą obraca silnik elektryczny) tak by linki delikatnie napięły się i by było czuć delikatny opór na kołach. Nakrętka nakręca się zaledwie kilka zwojów tak, że widać praktycznie cały gwint śruby-na mój rozum wykluczyłem luz linek (ten o którym pisałeś). Rozkręciłem...
Aby zamocować "ogon" MUSIAŁEM zdemontować tylne koło. W inny sposób nie mogłem przytrzymać nakrętki jaka miała zastąpić uszkodzony gwint. W sumie czynność banalna, ale widać jakie śruby, nakrętki, sposoby ułożenia podkładki. Sposób radzenia z tą zwykłą czynnością. Umożliwia też zaoszczędzenie około godziny czasu na gdybanie. Widok zbliżonej części hulajnogi...
Witam, mam dwa pytania odnośnie ciągnika John Deere Lanz 300. Czy wie ktoś, jaka jest kolejność i siła dokręcania śrub głowicy? I jaka jest kolejność i siła dokręcania nakrętek w kołach?
Nakrętki kół Ford Transit od 1965 do 1991 mają prawy i lewy gwint. Nakrętka do tylnej półosi Ford Transit. Lewy gwint z lewej strony ( żółta wkładka poliamidowa w nakrętce) [prawa strona ma nakrętkę "prawą" z niebieską wkładką poliamidową]
Wymieniona poduszka skrzyni jednak po 3 miesiącach nowa jest w takim stanie jak stara Zamontuj kolego jeszcze raz nową będzie łatwiej wyczuć ci potencjalną przyczynę piotrek sugerował wtryski ty piszesz ogólnie silnik pracuje równo , więc jednak coś ją wybija , kojaży mi się fakt z przed kilku lat też szarpanie przyczyną był luz na półośce , nie pamiętam...
Witam, mam pytanie, tak jak w temacie. Orientuje się ktoś jakim momentem ma byc dokręcone koło zamachowe w prasie? Nakrętka znajduje się pod pierwszym sprzęgłem. Jest to nakrętka Arrow M36x1,5. Szerokość jej wynosi jakieś 10mm. Proszę o szybką odpowiedź.
To ślady po nakrętce montażowej od wyważarki, jakaś ofiara je zakładała na naszynę. Aluma najbezpieczniej montuje się bezpośrednio na wale wyważarki, potem stożek centrujący, nakrętka i nic nie porysowane
Tak ale oprócz tych oznaczeń które podałem - nic więcej nie ma. Sama obudowa która waży chyba z 300gram mówi sama za siebie że to badziew. Jak podczas pracy może odlutować się uzwojenie na wirniku ??? Totalna paranoja i kasa wyrzucona w błoto niestety. Skoro to wina regulatora to może być - bo został wstawiony z tego nowego badziewia. Nakrętka koła...
Na zdjęciu średnica osi wygląda znacznie więcej. W takich wypadkach wykorzystuję samorobne urządzenie , konstrukcję którego znalazłem w internecie. Potrzebna nakrętka, średnica zależy od rozmiaru koła zębatego, bolec 3-4mm, wiertło 2.5 - 3.3mm, gwintownik 3 - 4mm, pilnik i, zależnie od zdolności, 30-60 min pracy. https://obrazki.elektroda.pl/2870604200_...
W Polsce wszystko da redę zrobić nawet i koło zamachowe źle przykręcić. Tylko że wtedy znaki będą pasować na cylinder 2 lub 3. U Ciebie może być kilka przyczyn źle naprawiona pompa, skręcony wałek napędzający pompę, złe sprzęgiełko na pompie, źle złożony rozrząd, odkręcona nakrętka na sworzniu koła pośredniego. Wtedy koło się rusza i nie ustawisz dobie...
Witam W zakładzie mamy Unitrola juz od 14 lat i jedyne awarie to złamana rączka nakrętki koła w wyważarce. A w montażownicy kilka razy wymieniłem przewody pneumatyki od siłowników. Mamy jeszcze kpl. firmy Launch który stoi w kącie bo każdy z pracowników woli Unitrola. Pozdrawiam
Gwint jest prawy czyli odkręcasz w lewo. Nic na siłę wszystko z młotka :D Jeśli nie posiadasz klucza pneumatycznego to wystarczy dobrej jakości nasadka, fajka i młotek 2-5 kg. Działasz prawie na takiej samej zasadzie jak klucz pneumatyczny tylko omachac się trzeba. :P
Sprzęgło odśrodkowe, jak to nazwałeś kolo hamulca, jest nakręcane, odkręca się w prawo, (lewy gwint) No właśnie dzięki fest!!!, rozwiałeś moją wątpliwość. Tak przypuszczałem ponieważ jest na nim napis "off: i coś na kształt strzałki, ale bardzo niewyraźniej ( nie widać w którą stronę skierowany jest grot). Do odkręcenia tego koła potrzebny jest specjalny...
Mam jeszcze jedno pytanie co do skrzyni tego samochodu a zapomniałem je zadać wcześniej. Chodzi o koło zębate znajdujące się w bocznej części skrzyni biegów, po zdjęciu bocznej pokrywy są dwa koła zębate. Mi chodzi o to koło zębate które znajduje się bezpośrednio na ośce (drugie jest na łożysku igiełkowym które się zatarło). Gdy rozebrałem skrzynie...
a przy tym dymi na czarno? jeśli tak, to dużo za bogata mieszanka -> sprawdzić i wyczyścić gaźnik do sprawdzenia też klin na kole zamachowym (wystarczy odkręcić nakrętkę koła zamachowego, nie trzeba go ściągać)
A co tam masz tarczo beben czy same bębny? W większości samochodów jak są bebeny to samo regulator z nakrętka jest skierowany do przodu samochodu wyślij zdjęcie jak mozesz
Ja bym zajrzał pod nakrętkę koła magnesowego, czy klin nie jest ścięty. Powoduje to zakłócenia zapłonu. Miałem tak w kosiarce spalinowej. Po wymianie klina i osadzeniu koła na miejscu, silnik zapalał jak pszczółka.
Coś nie mogę się doszukać, potrzebuję moment dokręcania nakrętki piasty koła przedniego oraz tylnego.
A co tam w środku koła widać? To nie ośka silnika? A może to w środku, to nakrętka na osi?
Pompe musiałem kupić nową(gwarancja jak zwykle nie obieła uszkodzeń)nie mam jeszcze założone pompy ponieważ serwis uszkodził nakrętkę koła zębatego i teraz nie mogę takiej dostać.
Co prawda, bez pomocy ale się w miarę udało. Łożyska wymionie wydaje się że trochę pomogło. Co do luzu na walku atakujący to został usunięty przez dociagniecie nakrętki natomiast luz na kole talerzowym wystąpił z racji że wylamal się ząb prowadzący podkładki zabezpieczająca nakrętke niwelujaca luz na tym kole talerzowym. W skutek tego nakrętka kręciła...
Jakiś syf mogło zassać do gaźnika i za mało paliwa leci. Sprawdź też luzy zaworowe. Można też sprawdzić klin na wale (wystarczy odkręcić wielką nakrętkę koła zamachowego, nie trzeba go ściągać).
Ja robię to tak. Opalarka i nagrzewam to koło blisko wału. Musi być gorące że nie da się dotknąć. Później nakrętka na wał,łapę koło ręką w grubej rękawicy i ciągnę do góry. Dwa klepnięcia młotkiem w nakrętkę i gotowe.
Dla potomnych. Śruba wału 50 Nm+90° Centralna śruba wałka rozrządu 60 Nm Śruby kół wałków rozrządu (3 sztuki na wałek) 10Nm Napinacz paska rozrządu 25Nm Rolka paska rozrządu 30Nm Nakrętka pompy wody w jednym manualu 50Nm w drugim 60Nm - ja przykręciłem 60Nm.
Spróbuj rozrusznikiem to zawsze pomaga, tylko ostrożnie porządnie zablokuj klucz a potem startnij,.. To nakrętka nie odkręca się zgodnie z kierunkiem obrotów? Logika by wskazywała na takie rozwiązanie bo wtedy podczas "kręcenia się wału" siłą bezwładności samoczynnie by się dokręcała co zapobiegałoby samoczynnemu odkręceniu się śruby. I takie działanie...
Tego zdjęcia nie da się powiększyć i nie widać dokładnie, ale tam raczej jest zrobione na stałe i nie rozbierzesz go. Jeżeli ta nakrętka jest w kształcie koła to nie da rady odkręcić ,jak na klucz to odkręcisz bez problemu ,ale najpierw trzeba zdjąć obudowę turbin - wkrętak i młotek i stukać równomiernie z każdej strony w tą obudowę na miejscu łączenia...
Mam problem z odkręceniem koła, zabezpieczonego specjalną nakrętką. Nie posiadam odpowiedniego klucza, umożliwiającego odkręcenie. Czy ktoś wie, czy na podstawie nr VIN można zamówić właściwą końcówkę? Jeśli ktoś może rozkodować ten nr i podpowiedzieć jaka to końcówka, to proszę o pomoc. Oto nr VIN: VNKJL183X0A136041.
Jako, że nie podałeś konkretnego modelu, podaję Ci dane silnika 1,5D dCi 2005-10 Kod silnika : K9K 732 Głowica silnika: Wymiana śrub:Tak Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:270°±10° Pozostałe momenty dokręcenia silnika: Łożysko główneWymiana śrub/nakrętek:Tak Łożysko główne1. etap:25 Nm Łożysko główne2. etap:47°±6° Łożysko korbowoduWymiana...
Mylisz pojęcia, albo w ogóle nie jesteś w temacie. Co ma nakrętka stożkowa - jak piszesz, do koła zębatego stożkowego? Proponuję poczytać trochę: Tadeusz Dobrzański "Rysunek Techniczny Maszynowy", popróbować, dać propozycję wymiarowania i wtedy zadawać pytania. Pozdrawiam
Głowica: 1. 10 Nm 2. 50 Nm 3. 100 Nm 4. 200 Nm 5. 90* 6. 90* Łożyska główne: 1. 100 Nm 2. 200 Nm 3. 320 NM 4. 90* Łożyska korbowodowe: 1. 50 Nm 2. 110 Nm 3. 90* Koło zamachowe: 210 Nm i 90* Centralna śruba koła pasowego wału: 200 Nm Osłona głowicy silnika: 20 Nm Dysza wtryskowa/jarzmo mocujące do głowicy: 50 Nm Nakrętka złączkowa wtrysku paliwa: 40...
Gdyby do odkręcenia nakrętki koła był potrzebny moment 600 Nm to to na końcu klucza o długości 333mm potrzeba by było przyłożyć siłę 1800 N. Przypominam, że taką siłę wytwarza ciało o masie 183 kilogramy. A tymczasem przeciętny człowiek jest w stanie odkręcić nakrętkę koła bez problemu. Ale coś jest na rzeczy, bo sprawdziłem teraz ile mają takie klucze...
W takim przypadku próby z kręceniem rozrusznikiem dają duże szanse na spowodowanie dalszych uszkodzeń i takie działania szczerze odradzam. Niewiele to obecnie zmieni, ale trzeba było zacząć od np. wykręcenia wtrysków i prób pokręcania wałem kluczem założonym na nakrętkę koła pasowego alternatora albo w podobny sposób. Dalsze używanie rozrusznika do...
Dlaczego bardzo często wiele odpowiedzi na temat "Jak zrobić samemu i czy dam sobie radę" jest - daj do mechanika!! Jeżeli ktoś chce się "pobawić", nauczyć się czegoś to nie zniechęcajćie !!!! Czy mechanicy to jacyś magicy?? - NIE Teoretycznie każdy może zostać mechanikeim. Oczywiście wprawa robi swoje, odpowiednie narzędzia również, ale jeżeli ktoś...
Gwint prawy tam jest. Oklep ja trochę może pomoże. I odrdzewiaczem potraktuj. No i oczywiście jak wyżej większej rury użyj ;) Pozdrawiam ;)
nakrętka koła pasowego wału zapieczona nakrętka podnośnik nakrętka
model onkyo pilot naprawa wzmacniacza gitarowego schemat kluczyka
odbiornik burzy odbiornik burzy
Schemat pinów sterownika klimatyzacji Jaguar S-Type Schemat kostek wyjścia modułu 6R8318C12DA Jaguar S-Type