............. Czyżby obojętne było który kabelek z którym? Tak, obojętne.
Obstawiam kondensator. Podobne problemy są z napędami bram jeśli kondensator straci właściwości. A jeśli jej pomożesz tz. ręką uniesiesz roletę drgnie ?
Witam ! Nie elektrolity wyciąć , tylko kondensatory ceramiczne (trzy o wartosci ok. 18-24pf) . a jeden (10pf) delikatnie rozgnieść szczypcami tak , żeby zostały końcówki i do tych końcówek przylutować kondensator 3,3pF. Oczywiście , lepiej byłoby wylutować te kondensatory , ale ze wzgledu na bardzo trudny dostęp do płytki głowicy od strony lutowania...
Oporności są poprawne. Oporność mierzona miedzy przewodami kierunkowymi powinna być 2x większa od oporności między każdym kierunkowym a wspólnym. Pozostaje dla pewności (z elektrykiem pod ręką) zrobić test bez centrali bezpośrednio pod zasilaniem sieciowym. Co do łożysk - koło napędu powinieneś krętnąć na zasprzęglonym napędzie i wyjętym silniku - wtedy...
Czy użyłeś krokowego. bo kontroler podczas strojenia "wiedział" ile kroków ma obrócić do danej częstotliwości, czy bo miałeś akurat krokowy pod ręką? Cy silnik ma być z przekładnią? Jakie napięcie zasilania? Michał
Sprawdz kondensator .
Przy silnikach prądu stałego kondensatorów rozruchowych się nie stosuje. Problem tkwi w czymś innym.
Płyta nadaje się do naprawy - na pierwszy rzut oka widać uszkodzony kondensator.
Uwaga co do kondensatora - nie ma co kombinować z mierzeniem. Jeśli jest wybrzuszony - na pewno coś się z nim dzieje i dni do wystrzału są policzone- bez wchodzenia w zawiłe pomiary po prostu wstaw kondek o jak największej pojemności aby tylko wszedł na miejsce po starym, i na napięcie nie na styk tylko na conajmniej 50V - sterowniki na wyjściu z prostownika...
ale info o tym w sieci jest, jest zakres napięć którym posiłkowałem się odpowiadając Ci na posta... :!: Z tą dioda by się dało, ale to chyba kombinacja :D ale spójrz: http://i.stack.imgur.com/Sg7H2.gif http://www.learningaboutelectronics.com/... bardziej w ramach ciekawostki - wpięta tak jak pisałeś.
Filtr pasmowy, zgadza się, ten oznaczony na niebiesko. Można by go wymienić na pasmo CCIR (88 do 108 MHz) gdyby taki filtr był dostępny. Zastąpienie tego filtra kondensatorem nie spowoduje znaczących zmian odbioru. Jeden z tych kondensatorów do wymontowania jest pod tym oznaczonym na czerwono, mniejszy (na fotografii pionowo). Drugi znajduje się między...
Idąc od dołu (czyli od zębatki stożkowej) - najpierw jest płytka z wytoczoną dolną ośką zespołu wchodzącą w panewkę dołu obudowy, i nad nią w otwór w osi zębatki wkładasz sprężynę (od dołu - rysunek złożeniowy jest mylący). Od góry wsuwasz goły bolec. PS. Nie załóz odwrotnie tej dolnej płytki - średnica ośki jest taka sama jak średnica otworu w zębatce...
https://obrazki.elektroda.pl/1732658000_... Kondensatory kondensatorami ale tu są jeszcze chyba wypalone rezystory.
Odpal go na krótko pod siecią - N sieci do wspólnego, kierunkowe spiąć kondensatorem (tak jak w napędzie, przy okazji użyj nowego kondensatora - nieduży wydatek), L sieci podpinaj do ktoregoś z kierunkowych (w zależności, do którego - w tę stronę będzie kręcił się silnik). Jeśli dalej będzie żabkował - niestety stojan do wymiany.
Witam. Stanąłem przed problemem wykonania napędu dwóch kondensatorów z jednego pokrętła. Osie kondensatorów znajdują się równolegle do siebie, w odległości 50mm, osie te mają średnicę 6mm. Oś napędzająca ma średnicę również 6mm. Odległość kondensatorów od osi napędzającej - 55 - 130mm. Kąt obrotu osi kondensatorów wynosi około 330°, dalszy ruch jest...
Masz rację. Gdy pierwszy raz to zobaczyłem- sądziłem że to jakieś fekalia szefa instytutu. A za parę tygodni używaliśmy już tego regularnie do ćwiczeń z automatyki i napędów.
Cześć, jak w temacie poszukuję informacji jaką pojemność ma mieć kondensator silnika w napędzie Somfy Elixo 800 230V RTS. Ekipa, która montowała mi bramę 3 razy zmieniała ten kondensator bo podobno dostali napęd ze zbyt małym. Tyle, że ja wciąż mam problemy z tym kondensatorem, bo regularnie pada mniej więcej co pół roku. Podejrzewam też, że przez jego...
Schemat napędu kondensatora obrotowego RMS 475. Może komuś się przyda.
Od kondensatorów filtrujących.
Zacznij od wymiany kondensatora.
Ten element nie ma wpływu na brak wykrywania napędu. Jest od sensora przycisku wyrzucania płyty. Jak nie widzi napędu bezpieczniki do sprawdzenia, napięcia czy są, taśma, kondensatory na magistrali SATA, mostek. Może być też, ze padła logika napędu.
Kondensatory można dołożyć w centralce o ile siłowniki nie mają krańcówek odcinających napęd od zasilania.
Jeśli masz tylko dwa takie kondensatory tej wielkości i jeden tak duży napęd to popatrz jak zachowują się parametry sieci podczas pracy tego napędu, podejrzewam że oba kondensatory załączały się w razem z tym napędem, bez specjalnej regulacji. W bateriach kompensujących moc bierną przeważnie jest 1-2 stopnie kondensatorów 10kVar/20kVar aby dokładnie...
Kondensatory wpinasz pod zaciski zasilające siłowniki,jeśli masz bramę dwuskrzydłową to musisz podłączyć dwa kondensatory. Jeden kondensator wpinasz pod zaciski 2 i 3 a drugi pod 5 i 6.
Strzałką zaznaczyłem kondensator rozruchowy. Ale jeśli silnik kręci to kondensator jest dobry. Może ten napęd jest rozprzęgnięty. Można się o tym przekonać jeśli brama da się przesunąć ręcznie.
Ktoś coś? Coś dalej mierzyć? Wymieniać kondensator?
Witam, Chciałbym poprosić o pomoc w identyfikacji kondensatorów C233 i C217 na płycie głównej napędu DG-6M5S-02B z konsoli Xbox One. Napęd przestał czytać płyty i widać na zdjęciach uszkodzenia tych elementów: https://obrazki.elektroda.pl/5913417600_... https://obrazki.elektroda.pl/6335144800_... https://obrazki.elektroda.pl/1938963100_...
No to raczej powinno być ok. Chyba że powodem uszkodzenia był uszkodzony silnik, albo silnik został uszkodzony z powodu uszkodzenia PCB. (Dlatego pisałem o pomiarach silnika). Być może o czymś zapomniałeś (coś zamieniłeś ) podczas przepinania okablowania silnika/kondensatora, krańcówek...
Te 3 przewody są od enkodera. Jeśli je odłączysz to centrala diodami sygnalizuje błąd. Za błąd związany z przeciążeniem odpowiedzialne są kondensatory. Standard w tych centralach.
Rada dla osób montujących samodzielnie napędy. Kondensatory najlepiej wlutować, ponieważ często się zdarza że źle zamocowane w zacisku powodują problemy z działaniem napędów ( brak siły, zaprzestanie pracy ).
A ten element niebieski *331 co to jest, ma owalny kształt. Jakiś rodzaj kondensatora?
nikt takiej opcji nie sugerował Bo trzeba grzebać z lutownicą w płytce napędu. To po prostu nóżki + i - największego kondensatora elektrolitycznego na płytce. I właśnie z plusa tych 24V DC wysterowywane są krańcówki, i jakby Shelly zasilic z tego 24V DC, odpadły by problemy z gryzieniem sie AC z DC. Ale i tak problem zakłócania sie obu urządzeń bu...
Druciki może całe ale przerwa może być. Sprawdź je testerem albo miernikiem. Jeśli faktycznie dobre - miernik w rękę i zmierz na początek napięcie na wtórnym uzwojeniu trafa (na zakresie miernika AC), potem obecność 24V DC- na zaciskach zasilania fotek, następnie 5V po stabilizatorze - element IC7 poniżej niebieskiego kondensatora elektrolitycznego
Wszystkie elektrolityczne.
Ten. Pojemnośc i napięcie takie samo jak w starym. Typ obojętny, aby to był kondensator silnikowy.
To jest kondensator.
Kolego Darek0026 czy ty mi te rezystancje dobre podałeś? Przyznam, że coś mi tutaj nie pasuje. Tak. w BX-74 powinien być chyba kondensator 12mikro Nie, powinien być też 20uF. doprecyzować jaki mam napęd i jaki kondensator powinien w nim być? Jeżeli tabliczki znamionowej nie ma obok klapki, znajduje się ona na silniku. Nie pasuje mi to trochę też do...
Witam Otrzymałem radio jak w tytule. Niestety - urwana linka napędu kondensatora i skali oraz bez głośników. Gdzie mogę otrzymać szkic tego napędu (jest dość skomplikowany). Oporność głośników znam. Proszę o pomoc. Dziękuję.
https://obrazki.elektroda.pl/2304649000_... Wymontowałem płytkę z napędu. Po kondensatorach nie widać "uszkodzenia". Najbardziej podejrzany jest rezystor na środku płytki? Czy ktoś posiada schemat SNA2?
W tym modelu napęd z linki przeniesiony jest na kondensator zmienny. Sprawdź czy porusza się on w pełnym zakresie obrotu i jeśli nie, to dlaczego.
Witam. Posiadam bramę z napędem Wiśniowski EL16 od 12 lat. Od kilku dni zaobserwowałem inną niż zawsze pracę silnika ( silnik tak jakby buczy i wolniej działa). Mam wrażenie że brama cały czas chodzi w trybie łagodny start. Wyjąłem płytkę i zauważyłem że wszystkie kondensatory są napuchnięte. Niestety bez wy-lutowania nie jestem w stanie stwierdzić...
Poszukuję takiego kondensatora lub zamiennika. Napęd rurowy od bramy Wiśniowski Arcotronics kondensator 1.27.7LA5 MKP 7 µF +/- 5% https://obrazki.elektroda.pl/5221911000_...
Hej porządnie wyczyść kocioł a mianowicie odkręć dekiel od spodu palnika i wysyp z niego to co tam znajdziesz-profilaktycznie załóż nowy sznur uszczelniajacy....Druga sprawdzałeś kondensator napędu ślimaka ale sprawdź go jeszcze raz...Co do przekaźnika możesz go na wszelki wypadek wymienić to koszt okolo 7zl.Jeśli sprawdzisz wszystko i będzie ok to...
Witam. Jak w temacie, problemem jest bardzo mała siła napędu. Na transformatorze przełączone na najwyższy odczep. Kondensator rozruchowy też sprawdziłem (20mikroF). Proszę o poradę co może być przyczyną problemu. Pozdrawiam
Witam. Po kolei... Ze schematu i konstrukcji silnika widać że jest to silnik asynchroniczny 230V. Posiada on wyjście wspólne czyli com, który podłączamy do zera zasilania 230v. Pomiędzy przewody kierunkowe (a nie jak napisał ambitnyjan zero i kierunkowy) czyli jak opisał AntyNeutron biały i czerwony wstawiamy na stałe kondensator (w zależności od silnika...
1. Odłącz napęd DVD i spróbuj odpalić. 2. Obejrzyj płytę główną czy przypadkiem nie ma napuchniętych kondensatorów.
Kondensator. Napęd działa
Jak masz możliwość zwiększ siłę, zobacz czy brama nie ma dużych oporów, sprawdź kondensator.
Według porady wymiana kondensatora rozwiązała problem.
W każdym silniku prąd przepływający przez niego jest wprost proporcjonalny do obciążenia. Gdy sinik nie obciążony (zewnętrznym obciążeniem) płynie przez niego bardzo mały prąd biegu jałowego, potrzebny na pokonanie tylko oporów łożysk i przekładni, zniwelowanie strat z tytułu przemagnesowywania, oporów powietrza dla wirnika, itp. Dla jakiegoś tam silnika...
Po prostu "zredukowałeś bieg" jak w samochodzie...Zawsze to jakieś wyjście, ale jest to rozwiązanie tymczasowe. Jak już rozebrałeś napęd to trzeba było sprawdzić jaki to kondensator, dokupić i w wolnej chwili wymienić. Kondensator uszkodzony o nieodpowiedniej pojemności dobranej do silnika może spowodować jego uszkodzenie.
Kondensator do zmiany kierunku pracy silnika 230 V - w tym napędzie jest chyba taka kostka.
To już lepiej.
Zazwyczaj fotokomórki ustawia się na zamykanie. Odblokuj bramę, ustaw lekko otwartą, sprawdź czy brama lekko chodzi. Włącz na zamykanie pilotem sprawdź czy wtedy napęd działa. Można profilaktycznie sprawdzić kondensator silnika.
Dziwne było tylko to że latem ta brama pod zasilaniem awaryjnym otwierała się nawet dwa razy. Jeżeli ten kondensator 5 µF jest faktycznie kondensatorem rozruchowym - daję takie zastrzeżenie, gdyż nie znam budowy tego napędu - to kondensatory zmieniają swoje parametry w miarę upływu czasu i zmian temperatury. Np. moja suszarka do ubrań również działała...
Więc to nie są kondensatory rozruchowe, tylko kondensatory pracy. Jak już grzebiesz w napędach, to je przy okazji wymień. Koszt niewielki, a prędzej, czy później padną całkiem - pracują w ciężkich warunkach. Ale nie sądzę, by było to przyczyną głośnej pracy silnika. Po prostu któregoś razu nie ruszy.
Na chorobę mojego napędu pomogła wymiana 2 szt. kondensatorów 220nf pracujących w przetwornicy.
5,18V i 12,3V z podpiętym jednym dyskiem i napędem. Kondensatory są dobre. Grafikę mam Nvidia gf8600gt i póki co będę używał jej, bo mnie nie stać na inną. W przyszłości np. HD6850.
Z lewej strony gniazda CN1 ( wąska taśma od napędu ), połowa kondensatora wystaje spod napędu ( czarny prostopadłościan ).
Masz opisane 115 VAC zaznaczone tłustym drukiem :) Pozdrawiam
Układ soft start jest stosowany przy ciężkich rozruchach np trafa 400W obciążonego 6 kondensatorami po 10 000 uF. Napięcie narasta stopniowo a nie gwałtownie.
Zacznij od płytki sterujacej może 20 lat wystarczy kondensatorom.
Do tematu wrócę w środę, mam trochę wyjazdów. Wtedy dam znać. Muszę kupić ten kondensator.
Jak poprawa lutowania nie przyniesie efektu to wymień kondensatory elektrolityczne.
Osobnej głowicy raczej nie uświadczysz... Może po prostu zerwała się linka od napędu agregatu kondensatora?
470 pf, trochę musiałem polutować złych wartości zanim napęd wstał ale po kilku próbach działa - dla potomnych.
witam lata produkcji póżny tzw socjalizm 82-89 usterki pasek napędu magnetofonu,ułamana głowica kasowania zabrudzony tor taśmy silnik napędu,kondensatory kfmp ceramiczne szumią zwierają a tak po za tym chodzi pozdrawiam
Zawężenie zakresu strojenia polega na zmniejszeniu pojemności kondensatora w agregacie strojeniowym, a najłatwiejszym sposobem jest włączenie w szereg z nim drugiego kondensatora. Jeśli pojemność agregatu to 14pF, to połączenie w szereg identycznej pojemności daje wypadkową pojemność 7pF. Obliczanie wypadkowej pojemności szeregowej: https://www.digikey.pl/pl/resources/conv...
Napęd pojechał do serwisu. Diagnoza - uszkodzony procesor w odbiorniku. Przy okazji była wymiana kondensatorów, bo napęd ma już 7 lat i były trochę spuchnięte. Cena wymiany kondensatora w serwisie powala na kolana. Jak usłyszałem to zbierałem zęby z podłogi :-)
Temat pisany dawno temu ale może komuś się przyda ta wskazówka. Na 100% jest uszkodzony jeden z dwóch kondensatorów zaznaczonych żółtym kolorem.
BTB24-800BW Co jest między triakiem a silnikiem? Chyba nic... Bezpośrednio z A2 triaków idzie na silnik. Jak już będziesz "rozbierał" centralę, to sprawdź i ewentualnie wymień przekaźnik. Jedne jego styki zasilają lampę, ale drugie podają napięcie na A1 triaków. Zmierz też pojemność kondensatora, albo od razu wymień. Będziesz miał z głowy na przyszłość...
Niestety nie jestem w stanie ani zmierzyć ani odczytać wartości kondensatora o który pytasz.
Jeżeli brama ma duży opór na tym 50 cm, to napęd może uznać że, brama już jest w położeniu krańcowym, tj. brama zamknięta. Przeglądnij kilka tematów:[url=https://www.elektroda.pl/rt... Wiele problemów sprawia zasilanie napędu ( uszkodzone kondensatory elektrolityczne ), oraz także uszkodzenia mechaniczne np. popękane obudowy.
Witam Mam problem z moim napędem do bramy Came BX74. Od jakiegoś czasu napęd nie otwiera bramy, prawie za każdym razem muszę ja lekko pchnąć. Po wysprzęgleniu chodzi w miarę lekko. Napęd ma kilka lat, od początku były z nim problemy, bo ciężko otwierał bramę. Wyczytałem w innych tematach o wymianie kondensatora. Mam jednak problem z doborem odpowiedniego,...
Witaj Mariuszj10.Nie podpowiem Ci jak wymontować pojemnik soli bo nie kojarzę zbytnio tego modelu , najczęściej jeśli jest to pojemnik dolny to pod nakrętką zamykającą jest jeszcze nakrętka mocująca pojemnik do komory , jeśli jest to płaszcz boczny (po lewej stronie zmywarki ) , to przymocowany jest od wewnątrz komory śrubami wraz z prostokątnym zamknięciem...
Witam Elektronika napędu jest sparowana z płytą główna, przełóż sam laser lub napęd zamieniając elektronikę. Pozdrawiam
Wymieniłem kondensatory i przyuczyłem napęd. Po kilku miesiącach, odpukać, jest ok. Dzięki za pomoc.
Zdemontuj mostek i sprawdź czy na wyjściu nie ma zwarcia. Może po prostu kondensatory już mają dosyć.
"Na krótko" czyli poza obwodem napędu i oczywiście z kondensatorem rozruchowym. Muszę jeszcze raz to zrobić, bo mam wątpliwości czy dobrze połączyłem przewody. Jeszcze raz sprawdzę obwód dekodera, czy wszystko jest tam w porządku. A tak przy okazji, czy jest gdzieś schemat elektroniki tego napędu (nie ten z instrukcji)? Dziękuję za pomoc.
Dzien dobry. Kilka dni temu brama zaczęła się zatrzymywać i ruszała dopiero po popchnięciu. Wymienilem kondensator, ale teraz zupełnie nie reaguje. Niby wszystko jest ok, ale napęd nie odpowiada. Kilka razy wgrywałem pilota po resecie i dalej to samo. Gdzie może być problem? Załączam filmik.
Jakieś pomysły co mogę jeszcze zrobić? Przede wszystkim sprawdź bramę pod kątem mechanicznym, przesmaruj to co trzeba, sprawdź naciąg sprężyn i działanie ręczne. Sprawdź rolkę napinacza łańcucha w szynie i naprężenie łańcucha. Jak wszystko będzie lekko chodziło i efekt pozostanie zmierz napięcia na mostku prostowniczym w bezruchu jak i podczas pracy....
W napędzie Robus 600 miga dioda BLULEBUS w odstępach sekundowych/podpięte są tam 4 przewody/ cały czas świeci dioda STOP, Stan diod wskazuje na jak najbardziej prawidłowe podłączenie i sprawność urządzeń peryferyjnych napędu. Wymień kondensator rozruchowy silnika napędu.
Niektóre kondensatory mają po dwa wyprowadzenia połączone ze sobą, wystarczy podłączyć pod dwa, dwa zostają wolne, najlepiej sprawdź miernikiem. Dziwne to szeregowe połączenie kondensatorów, szczególnie różnych, dobrze się temu przyjrzałeś? Jaką pojemność ma drugi kondensator?
Z tego co piszesz, sprawdziłbym przewód zasilający ten napęd i kondensator.
Jeśli kondensator jest tak samo stary jak reszta napędu - wymień. Ale musisz mieć pewność że ma być 16 miF. Jeśli jednak ma być 10 miF - taka zmiana na 16 napędowi nie zaszkodzi ale dodatkowo osłabi silnik.
A kondensatory do silników podpiąłeś? Bez nich napędy 230V nie ruszą (na fotce nigdzie nie widać). Wg specyfikacji w Came Ati powinny być w siłownikach.
Przeważnie pada kondesator od wejścia BUS. Do busa miałem podłączone oryginalne czujki. Z tego co zauważyłem to zaraz przestały działać po tym zdarzeniu. Więc to może być to. Czy ma kolega zdjęcie lub może wskazać oznaczenie tego kondensatora?
kondensator po zmierzeniu ma niecałe 17mikro A jak jest podana wartość na obudowie kondensatora? Chciałem się dowiedzieć co może być przyczyną, że nie działa silnik w napędzie jak w tytule i co mógłbym sprawdzić. Może być uszkodzony: silnik, triak, przekaźnik, mikrokontroler, itd. Poczytaj tematy o centrali ZBX74-78 [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/f...
Im dłużej chodzi tym więcej się zużywa. Cykle włącz/wyłącz też są szkodliwe. Od długiej eksploatacji najszybciej pada mechanika tzn. wentylatory, napędy itp. Kolejne w kolejności są kondensatory elektrolityczne (zasilacz, płyta). Reszta jest w miarę trwała.
Kondensator silnika sprawdź, 9µF jeśli dobrze pamiętam. E50 to błąd napędu.
Najlepsze będzie dynamo rowerowe 6V + stabilizator 7805 A o prostowniku i kondensatorach Szacowny Forumowicz zapomniał ? Co do prądnicy rowerowej, należało by jeszcze dodać rower jako żródło napędu wzmiankowanej prądnicy - do Leniwego Pytającego - ,,Allecośtam" => Militaria => Induktor telefoniczny. Transformator, bo taki induktor telefoniczny daje...
Czyli wymiana kondensatora?
obie centralki są dobre ,problem jest z czyms innym ,nie wiem może kondensator
Came BX? Niby jak miałby zamarzać ten napęd??? Na 99% kondensator do wymiany. Typowy problem wielu napędów w pierwsze mrozy.
Po wymianie przekaźnika i nadpalonego kondensatora, który był obok, napęd działa prawidłowo.
Nie zrozumiałeś rozwiązania z kondensatorem.
Czemu? Te centrale naprawdę rzadko sie psują, ludzie sprzedają po 400 zupełnie sprawne. A skąd? - np. zapuszczonych 15-letnich napędów, których smarowanie opierało się na wodzie deszczowej. Albo strzał piorunem nie był śmiertelny dla centrali i wystarczyło zmienić parę pierdół od strony 230V aby ożyła. A stojan silnika padł i całego napędu nie opłacało...
A może spróbuj wygładzić to napięcie kondensatorem.
przepraszam..mój błąd...kondensator jest wbudowany w napęd więc tylko podłączasz zasilanie do kabli które wystają z napędu.. do Zbigniew400 - napędy rurowe mają kondensatory! tylko, że w środku!
Nigdzie nie mogę znaleźć kondensatora o dokładnie takich parametrach napięcia tj. 400V. Czy jak dam taki na 450V to mogę coś uszkodzić ?
napęd bramy podłączenie kondensatora impedancja kondensatora formowanie kondensatora
pomiar prądu pomiar pradu kalkulator procent marshall footswitch
vestel 17mb185 lodówka sterowanie
Piaggio X8 125 2006 – brak iskry po spaleniu akumulatora, trzask przy rozruchu, diagnostyka układu zapłonowego Schemat podłączenia włącznika trójfazowego – jak podłączyć 3-fazowy wyłącznik, kolory przewodów, bezpieczeństwo