Może to być spowodowane tym, że olej jest ciepły, a co za tym idzie rzadki co ułatwia mu szybkie spłynięcie z hydropopychaczy zaworów. Po ponownym odpaleniu następuje ponowne napełnienie olejem popychaczy i przez chwilę możliwe jest słyszenie stukotu. Na zimnym silniku po dłuższym postoju tego nie zaobserwowałeś?
Witam Przerabiałem ten temat ok 5 lat temu jak posiadałem te cudo. Co do luzów zaworowych w moim przypadku nie było możliwości ich ustawienia ze względu na budowę mechanizmu klawiatury, która to nie miała śrub regulacyjnych. Nie wiem jak było we wcześniejszych rocznikach - ja posiadałem rocznik 1996. Do wyjęcia popychaczy proponuję użyć długiego drutu...
Dzięki za odpowiedzi. Odnośnie mycia przepustnicy miałem na myśli nierówne obroty. Z odpowiedzi wynika że trzeba zacząć od łańcucha. Odnośnie popychaczy to myślałem że olej w czasie postoju z nich wypływa i trzeba tych 3 sek na ich ponowne napełnienie i stąd hałas. Jutro przyjrzę się kontrolce ciśnienia czy gaśnie szybko.
Wstępne ustawienie przeprowadza się na "pustych" popychaczach. Jeżeli złożyłeś klawiaturę na napełnionych popychaczach to zachodzi obawa że pogięły się laski popychaczy. Sprawdź laski i zacznij montować od początku zgodnie ze wskazówkami w książce.
To stukanie w silniku? a może to po prostu hydrauliczny popychacz który potrafi wydawać takie dźwięki że nie wiadomo skąd to dochodzi. Popychacze te powinny umilknąć gdy napełni je olej.
przy popychaczach hydlaulicznych to normalne krótką chwilę chyba że klepią długo to moga być również prowadnice popychaczy lużne i potrzeba więcej czasu do napełnienia popychaczy olejem
Problemem w twoim silniku jest wysokie ciśnienie oleju w magistrali głowicy co w efekcie powoduje napełnienie popychaczy(tak mocno że działają jak siłownik hydro)i uchylenie zaworów,do sprawdzenia zawór nadmiaru ciśnienia w pompie olejowej.
Nie ma co szukać problemów na siłę. Zakładaj popychacze, składaj głowicę, dla spokoju możesz, choć nie musisz, kluczem obrócić wał do GMP na 1 i 4 , odczekać z 5 min, po czym jeszcze 3 razy obrócić po 180°, czekając te kilka minut za każdym razem. Z tłokiem w GMP na końcu wydechu- początku sprężania oba zawory mają minimalny overlap i popychacze, nawet...
bo popychacze są bez oleju lub jest go za mało ot co. Nie rozumiem? Przecież raz napełniony popychacz oczywiście jeśli jest sprawny to powinien trzymać w sobie olej.Jeśli jest wadliwy to widocznie ucieka z niego olej gdy jest niższe ciśnienie (na wolnych obrotach)
Nie muszą grać zawory, ale nie spodziewaj się że będzie dźwięk jak w 16v. po wymianie muszą się napełnić więc klekotac będzie przez chwile. Na jakiej głębokości muszą leżeć te popychacze w oleju żeby się napełniły? :)
Zamierzam jednak wyciągnąć klawiaturę i popychacze, popychacze oczyścić i klawiaturę też, żużyte wymienić. Czy popychacze przed montażem trzeba napełnić olejem czy mają być puste. Twierdzą niektórzy że popychacze trzeba montować w stanie pustym żeby dostosowały się do luzu zaworowego.
Miałem to samo w avu. Tylko po dłuższym postoju jesienią i zimą. Brak błędów. Gdy już załapał to klepały popychacze. Po napełnieniu znikało. Miałem filtr oleju bez zaworu zwrotnego (526 zamiast 526/1). Po wymianie na właściwy jest dużo lepiej, ale nie idealnie. Są również objawy chodzenia jak traktor.
Ja posiadam CC 700, zawsze po dłuższym postoju przez kilka km słychać popychacze, daj się więc im napełnić. Niekiedy potrzeba nawet godzinę.
Ja kiedyś robiłem silnik od Hondy Shadow 750 z lat 80, i tam w instrukcji serwisowej było wyraźnie opisane żeby popychacze przed montażem opróżnić z oleju (jest zaworek do wciśnięcia cienkim drucikiem), po czym napełnić olejem napędowym! Tak, popularną "ropą". Zrobiłem tak i po montażu popychacze lekko "siadły" od nacisku krzywek, ale nie opróżniły...
Jak ustawiałeś te zawory. To jest objaw złego wstawienia zaworu. Mianowicie teoria jest taka (odkręcasz wszystkie śruby regulacyjne zaworów do końca, kręcisz silnikiem aż do napełnienia się popychaczy olejem tz aż nie pokaże się olej na górze głowicy, następnie ustawiasz poszczególne zawory które nie są w pracy (nie wciśnięte), dokręcasz śruby aż do...
Na pustych, zapowietrzonych popychaczach nie zrobisz wstępnej regulacji. Będzie Ci ciężko znależć ten moment braku luzu przed dokręceniem o te dwa obroty. Będą miękkie , podatne. To olej w nich stawia wyczuwalny opór. Złóż to do kupy , wycofaj każdą śrubę regulacyjną na dżwigienkach o więcej niż dwa obroty (dlaczego będzie póżniej ) Odpal motor , niech...
Witam Co do klekotania to sprawdź popychacze hydrauliczne. Prawdopodobnie maja nieszczelności i upuszczają olej. Klekocze bo są większe luzy.Jak się napełnią to przestaje klekotać. Co do rozrusznika to sprawdź na początek czy przewody są prawidłowo przymocowane do automatu. Może masz luźny konektor od wzbudzenia elektromagnesu. Często w renówkach na...
Robokop ma racje.... Kręcąc kołem pasowym możesz mieć trudność z obróceniem wału korbowego 2x ponieważ podczas kręcenia zachodzi cały cykl pracy. sprężania, pracy, wydechu i ssania. Podczas kręcenia możesz natrafić na opór związany ze sprężaniem mieszanki w cylindrze. Nie wiem czy dobrze kojarze ale podczas spręzania 2 zawory muszą być zamknięte dolotowy...
Moim zdaniem właśnie to łożysko powinno dotykać do wałka rozrządu i nie może być luzu. Po to właśnie jest hydro popychacz z jednej strony dźwigienki a z drugiej oparty jest na zaworze. Musisz sprawdzić czy popychacze są napełnione,jeśli nie to coś się dzieje ze smarowaniem silnika.
Witam, pacjent jak w temacie - CC 700 - wersja z katalizatorem i gaźnikiem Aisan. Przebieg 90k Problem ze stukającymi zaworami w tym silniku miał chyba każdy posiadacz tego autka. Niestety natrafiłem na egzemplarz wyjątkowo denerwujący. Zaczęło się dosyć niewinnie od stukających popychaczy podczas uruchamiania silnika po postoju. Później problem nasilał...
jeśli iskra jest i kompresja też a świeca jest sucha to raczej wtryskiwacz nie podaje czy na pierwszym też jest sucha świeca? co do wałków to przecież krzywki się nie poprzestawiały skoro chodzi na 2 i 3 jak długo silnik pracował po złożeniu? może popychacze się nie napełniły olejem albo odwrotnie są za bardzo napełnione i jeszcze się nie "wytłukły"...
a wiec czytam ten temat... większość to spam.... napiszę konkretnie: Chwilowe klekotanie hydrauliki w poldku na zimnym silniku i po dłuższym postoju jest normalne. Z tego co pamiętam to zawarte jest to w instrukcji. W zimie olej 15w 40 robi sie gęsty wiec chwilkę trwa zanim się napełnią. Jeżeli zaczyna klepać gdy silnik jest gorący to można sprawdzić...
Hydropopychacze do wymiany. Za duży luz juz się zrobił i stąd ten stukot.Lepiej to szybko zrobić, póki nie wypali gniazd zaworów. Popychacze łatwo sprawdzisz. Jeśli sa do wymiany to "łepek" który dotyka zaworu (czyli od dołu całego popychacza) będzie lekko wgnieciony do środka. Zależy też, czy ten dzwiek chwile po odpaleniu cichnie. Kanały popychaczy...
Witam. Mam problem z silnikiem 1,6 8v Z16SE od astry g. Polega on na tym że po wymianie wałka rozrządu na wałek od lanosa (ponoć są takie same) mam niskie sprężanie na 3 cylindrze. Głowica jest splanowana, zawory, prowadnice, uszczelniacze, dźwigienki i popychacze hydrauliczne są nowe. Nawet wymieniłem pierścienie na tłokach i nic się nie zmieniło....
różnica pomiedzy miękkimi a twardymi jest w ich budowie Tak z ciekawości sprawdziłem nr tych popychaczy i wyszło mnie że są do mercedesa eheheh. Popychacz to popychacz i ma być twardy jak jest napełniony. Nigdy nie słyszałem o twardych czy miękkich a jeśli ty coś na ten temat wiesz to podziel się wiedzą, zwłaszcza tą różnicą w konstrukcji.
Wymieniałem w silniku na nowe hydro-popychacze INA po odpaleniu tradycyjnie zazgrzytały, procedura napełnienia. Ale mam problem bo po nagrzaniu silnika podparły zawory, ciśnienie oleju w normie osiąga max 5bar. I nie wiem czy to czasem nie przez to że jeszcze w nich jest powietrze i to ono tak robi ze podpiera czy może jednak coś z nimi jest?
Są generalnie 3 opcje. Popychacze hydrauliczne, zanim dostaną oleju. Łańcuch zanim dostanie oleju. Łańcuch, zanim napinacz zostanie napełniony olejem i skasuje luz łańcucha, a dźwięk ten to hałas łańcucha po ślizgach.
po uruchomieniu silnika słychać stukanie, ale gdy się rozgrzeje i obroty są mniej więcej na 2500 stukanie zanika Jeśli dobrze rozumiem, że stuka zaraz po odpaleniu, i jak pracuje ale silnik jest jeszcze zimny, i stuka również wtedy, kiedy już ciepły ale obroty ma poniżej 2500? Jeśli przyczyną są popychacz/e to: - najpierw zaraz po uruchomieniu silnika...
Wyjąłem popychacze hydrauliczne z pod wałka dolotowego i wszystkie są miękkie. Możliwe, ze jak auto nie odpalane 2 tygodnie to mógł z nich zejść olej ? Zakładając, że wszystkie sa uszkodzone i nie trzymają ciśnienia może to powodować nie otwarcie się zaworów lub zbyt małe otwarcie w celu napełnienia powietrzem komory spalania ? Kolego zamontowany popychacz...
Rozrząd raczej ok, stuka pusty popychacz nagrzej silnik i potrzymaj na obrotach parę minut powinien się napełnić jak nie to do wymiany. Napinacz pracuje prawidłowo, jedyne co mnie razi to ta tona silikonu na misce, od środka taki nadmiar może się oderwać i poprzytykać smok no i ten brud, wszystko tłuste aż przykro patrzeć.
Popychacz hydrauliczny to prosta konstrukcja i nie można go zepsuć przez demontaż.Wszystkie części są hartowane i powierzchnie szlifowane precyzyjnie(pilnikiem tego nie ruszysz) Oczywiście zakładam że demontaż jest realizowany jak na filmie.Poprawność złożenia i kompletacji sprawdza się przez naciskanie wnętrza popychacza napełnionego powietrzem -powinien...
Witam C4 Picasso RFJ EW10 2.0 16V Auto świeżo kupione z zerwanym paskiem rozrządu, została zmieniona glowica na taka samą. Po odpaleniu głośna praca popychaczy, Auto Chodziło 30min na różne sposoby próbowałem odpowietrzyc Trzymanie na obrotach 2500 4 min Krótka jazda. Itp Na chwilę cicho, Ale pod obciążeniem tzn ruszanie z miejsca znow zaczynał się...
Tak,ale w momencie odłączenia tych węży już po napełnieniu układu przy odkręcaniu i tak czynnik się ulotni,i nie jest to takie tylko psyk tylko żeby odkręcić nakrętkę trochę czasu trzeba.Pytanie jest tylko czy ten zawór kulowy z popychaczem,ma ten popychacz ruchomy tzn w momencie otwierania zaworu popychacz naciska zawór w klimie czy też popychacz jest...
jeśli ciśnienie małe to popychacze nie mogą się właściwie napełnić olejem co do panewek to prędzej korbowodowe ale zanim do panewek się dobierzesz to: -czy jest benzyna w oleju -stan miski (czy nie wgnieciona)- możliwość pęknięcia pompy oleju jeśli powyższe ok to pomiar ciśnienia i jeśli małe to miska w dół i organoleptyczna kontrola stanu panewek test...
proszę http://obrazki.elektroda.net/3_123735791... co autor miał na myśli?? podstawowa rzecz reguluje sie . Wszystko opisane jest w książce Trzeciaka. a w skrócie: -napełnić hydropopychacze olejem (jeśli masz je w ręku) -po złożeniu silnika skasować luz zaworowy a następnie tak jak kolega pisał 2,5 obrotu jeszcze wkręcić. -kolejna ważna rzecz...
Kolejne śliczne hasło-"pełny wtrysk"... Niedługo pojawi się tekst o poldku wyciągającym "na oko" 150KM...po małym planowanku, na gazie z magnetyzerkiem. Silnik Poldolota w wydaniu Daewoo różni się zasadniczo tylko innym wałkiem rozrządu, hydraulicznymi popychaczami, dodatkowym kanałem olejowym w kadłubie, mocniejszym paskiem rozrządu i odlewanymi, zamiast...
Tak jak pisałem "śruby regulacyjne wraz z trzpieniami nowe" Korekty są mniej więcej takie -0.55 0.00 0.52 0.00 I nie wskazuje tu na jakąś drastyczną przepaśc Błędów oczywiście nie ma a na tych nowych szklankach już troche pojeździłem więc musiały się napełnic. Co ciekawe to jak zimnego zapalę to chwile jest cicho i zaraz zaczyna przystukiwac regularnie.
Witam.Nie bardzo orientuję się w tym typie silnika, ale miałem podobny problem w samochodzie peugot. Tam fabrycznie nie było klina na kole zębatym paska rozrządu i po odkręceniu koła pasowego kółko zębate swobodnie kręciło się. Tylko jak mówię nie jestem przekonany co do tego silnika. A druga sprawa to popychacze hydrauliczne, zawsze po zdjęciu głowicy...
Zastanawia mnie tylko jedna sprawa, w moim przypadku nie mogłem ustawić tych zaworów bo regulatory były na maxa napełnione, i dla tego regulatory nie miały możliwości normalnej pracy. Powiedz mi czy jest inny sposób na sprawdzenie tych regulatorów w jakim stanie są napełnione. Hmnnn Zasada jest taka pusty hydropopychacz (np. w sytuacji gdy zakładamy...
Biały dym - zimny zawilgocony wydech to i paruje. Budyń - jest zima to i budyń się zbiera, budyń zniknie po kilkuset km na raz. W moim też jest zimą bo robię dwa razy dziennie po 12km i skropliny wody z silnika nie mają się kiedy wyparować. Klekot zaworów - silnik długo stał, z popychaczy wycisnęło olej i trochę musi potrwać żeby się napełniły. Faktem...
Witam Panią. Mam pytania: - czy serwisant wymieniał przed napełnieniem filtr odwadniacz? - czy podczas pracy sprężarki tworzy się szron w górnej części chłodziarki i na jakiej powierzchni? - jaka jest temperatura w zamrażalniku? Dziwna jest ta duża rozbieżność temperatur i cykl załącz - wyłącz. Przyczyn może być kilka. 1. Nieszczelność układu. 2. Niedrożny...
Witam. Jurgen Kasedorf Gaźniki Sprawdzanie i regulacja Wydawnictwo Komunikacji i Łączności Warszawa 1994 strona 198 nastawnik przepustnicy ==================== Elektropneumatyczny nastawnik przepustnicy reguluje współczynnik napełnienia silnika, a także utrzymuje stałą wartość prędkości obrotowej biegu jałowego w różnych warunkach pracy silnika.Ponadto...
10,5 Bara to trochę mało. Czy mechanik przy pomiarze ciśnienia sprężania wykręcił wszystkie świece z silnika? Czy mechanik wyciągnął przekaźnik od sterownika DME oraz od pompy paliwa ? Przekaźniki należy wyciągnąc aby odłączyc zasilanie pompy i sterownika, jeśli nie wynik pomiaru będzie zawyżony o ciśnienie wtrysku paliwa. Dodatkowo przy wykonaniu pomiaru...
Nastaw na jakiś program bez wsadu i po napełnieniu wodą podłącz grzałkę bezpśrednio z sieci.Wtedy sprawdzisz czy napewno grzałka dogrzewa wodę.Możesz nastawić termostat na 90 stopni i sprawdzić miernikiem w którym momęcie rozwiera styki. Co do zabezpieczenia w grzałce,to mam pytanie. Czy konektory są mocowane w plastykowej nakładce? Jeśli tak to mogą...
Witam. Ostatnio robiłem mały remont silnika 1.4 8V MPI AQW (jednostka czeska). Wymieniiłem wszystkie szklanki (popychacze hydrauliczne), następnie wykonałem nastawę napięcia wstępnego poprzez dokręcenie 2 obrotów śrubką regulacyjną przy niepodpartych zaworach (przekrycia wg. schematu producenta). A mimo to w silniku jak tłukło, tak dalej tłucze przynajmniej...
Ok., moim zdaniem zapowietrza się nadal, cofa się paliwo do zbiornika. Wystarczy dosłownie minimalna ilość i już trzeba ostro kręcić. Dwie główne przyczyny to; - wypracowane zaworki mechanicznej pompki podającej, podczas pracy pompka jeszcze podaje paliwo, ale w warunkach statycznych paliwo przesącza się przez nie do zbiornika. Te zaworki mają pełnić...
Chciałbym opisać mój dość nietypowy problem mający jak myślę związek z popychaczami w silniku 2.0cdti. Mam nadzieje, ze ktoś spotkał się już z podobnym przypadkiem i będzie w stanie mi coś doradzić, gdyż pomysły powoli się kończą. Cierpliwość tez. Ale do rzeczy: Pacjent to Astra EcoFlex, rok produkcji 2012, silnik A20DTH, 165 koni. Silnik miał typowa...
To jest elektronik z kom.na wtryskach Zawory nie mają regulacji są hydrauliczne Zawroy mają regulację, a hydrauliczne to są tylko samoregulatory luzu przy popychaczach zaworów. U mnie w CC 900 tez się tak działo, ale po zdemontowaniu samoregulatorów, przemyciu ich w benzynie, wyregulowaniu zaworów tak aby te samoregulatory nie były rozprężone na max...
Przez te 8 lat to mogła nawet pęknąć membrana i paliwo, może uciekać do silnika, a nie zbiornika, Pompa paliwa w polskich samochodach była (jest) tak skonstruowana, że jak pęknie membrana ta właściwa (bo są dwie) to paliwo nie dostaje się do silnika (miski olejowej), ale wycieka na zewnątrz. Natomiast jest możliwość dostawania się benzyny do miski...
Witam Wiem, że po czasie ale może się przyda innym. Miałem podobny problem ze zmywarką SGI59T15EU, przy czym kranik zapalał się w trakcie zmywania i zmywarka zatrzymywała się, po otwarciu i zamknięciu drzwi program ruszał dalej, ale jakość zmywania był coraz gorszy, aż wreszcie doszło do tego, że na naczyniach pozostawał osad z kamienia. wymieniłem...
Witam Mam fiata uno 899cm z 2000r. ... Silnik ten jest wyposażony w hydrauliczne kasowniki luzu zaworów...auto było eksploatowane na oleju Orlen Lubro Gas ( auto jest na gazie) 15W40 jest to olej mineralny... Obecnie chciałbym półsyntetykiem lub syntetykiem. Ewentualnie jeśli trzeba, to wypukam silnik jakimś płukaczem dostępnym w sklepie... Proszę...
witam:) Udało się! Wstępnie wygląda to tak > otworek odpowietrzający zbiornik był drożny, filtry mam nowe, siateczkę pompki też, węży gra i buczy.. Po godzinnym myśleniu co może być przyczyną wymyśliłem, że dam solidniejszą sprężynę na docisku tłoka w pompce zasilającej... A DLACZEGO?: A dlatego, że na super rzadkim (rozcieńczonym napędzie) chodził...
Witam Wszystkich forumowiczów , wiem że ten temat był poruszany ,ale mojego problemu dotyczył tylko w formie kontrolki.A mianowicie chodzi o to ,że 1.Na zimnym silniku kontrolka świeci sie około 10 sek i gaśnie wraz z napełnieniem hydropopychaczy ,dalej podczas jazdy jest ok nic sie nie dzieje. 2.Po zakończeniu jazdy, przy wyłączaniu silnika odzywa...
Gdyby to było takie proste w 20 letnich dieslach to wiele warsztatów nie odmawiało by ich naprawy. Jesteś taki mądry to podaj sposób jak znaleźć gdzie jest problem. Wszyscy skorzystają na forum w szczególność autor tematu. To że ma 20 lat to nie znaczy że jest złom, włącz myślenie a sam naprawisz usterkę złego palenia po 8-12 godzinach Warsztat który...
Przy niskich obrotach nietrzymający popychacz jest cały czas napełniany olejem i likwiduje luz pomiędzy płytką a wałkiem jak krzywka idzie do góry .Jak krzywka zaczyna go naciskać aby otworzyć zawór to olej z popychacza zaczyna uciekać co powoduje pużniejsze jego otwarcie i przez to brak stuku ale nie równa praca silnika .Przy większych obrotach napełnia...
Jeśli wałek nie wytarty popychacze nowe to po rozgrzaniu silnika musi się uciszyć.Najlepiej pojeździć bo wtedy najszybciej się napełnią.Jak poskładałeś auto to zacznij jeździć.
No tylko że tak przed wymianą głowicy nie było tego tematu , więc obstawiam że coś żle złożyłem no ale obejrzałem poprzednią klawiaturę no i niby każda podkładka jest na swoim miejscu , za pierwszym razem pozostawiłem poprzednie ustawiania klawiatury bez zmian ,auto chodziło jakiś czas nagle zaczęło dość intensywnie terkotać , więc zwaliłem znowu dekiel...
Sumarycznie masz 3 stopnie różnicy, może być w tym problem, ale raczej czepiałbym się wałków i napełniania cylindrów na wolnych obrotach, kiedy to na V jest jedna przepustnica, pociągną te co będą miały łatwiej, na wyższych i ciśnienie oleju wzrasta i większy strzał w popychacze ze strony wałka. Jeśli których popychacz uszkodzony nie zdąży z niego wycisnąć...
Całkiem niedawno sam kombinowałem z podobnym mechanizmem. Sprawa raczej polega na zanieczyszczeniu mechanizmu osadem z wody w tym rdzą.Zatem według rysunku 2 wymontowujesz zawór uszczelniający. Oczywiście najlepiej uprzednio wymontować cały zawór ze zbiornika. Odbywa się to przez niewielki obrót (ok 20 stopni). I czyścimy, myjemy co popadnie. Wymontowana...
A ile się popychacze mają napełniać 10 min 20 min czy może 5 godzin?Jak dla mnie to chore.Przecież jak założył prawidłową uszczelkę i nie zapchał silikonem lub czymś innym kanału na głowicę i obudowę wałka to nie ma nic do zepsucia.No co?Prędzej to mógł mieć problem z niedomykaniem zaworów.
Pompa zasilająca ma za zadanie napełniać paliwem pompę wtryskową. wystarczy poluzować odpowietrznik na pompie wtryskowej i pompować ręczną dźwignią do wypływu paliwa. Jeżeli leci to membrana jest w porządku. następnie kręcąc rozrusznikiem, jeżeli leci z odpowietrznika paliwo to mamy info że krzywka na wałku i popychacz również są ok. Jeżeli ciągnik...
Czy to jest jakiś odpowiednik automatyczny który tak reaguje i w końcu przestanie, czy winna jest jakaś membrana, czy coś? Przeciek jest pomiędzy zespołem wodnym a zespołem gazowy. Powód, nieszczelny oring na wałku popychacza w zespole wodnym. Rada: - zespół wodny trzeba zdemontować, - delikatnie odkręć te 2 śruby, M 5 + resztę, - wałek zapewne będzie...
Kompresja była sprawdzana wcześniej nie napisałem jest 12,5 i 13 barów żeby wykluczyć pompę paliwa wtryski auto było przyłączone na gazie i było to samo Zastanawiam się jeszcze nad popychaczami czy może nie jest za gęsty olej i napełniają się może za bardzo albo się zawieszają i ucieka ciśnienie i nie ma spalania.? W ogóle w tych silnikach popychacze...
Kolego czytasz co piszesz. Jest problem za granicą i tylko z adapterem. Bo KULKA NIE JEST MECHANIVZNIE POPYCHANA PZEZ PISTOLET TANKOWANIA. A pompy nawet nasze krajowe mają problem to popchnąć samym ciśnieniem gazu. A wielozawór to zupełnie co innego i to zostaw w spokoju
Skąd wiesz, że jest to "prosty regulator ciśnienia" a nie termostatyczny zawór rozprężny (TZR) ??? A no stąd że rozbierałem taki zawór, system regulacji jest oparty o sprężynę popychającą membranę która z kolei popychała trzpień zaworu. Nie było tam układu pomiaru przegrzania czynnika. Przekrój tamtego zaworu był niemal identyczny jak tego. Z tą różnicą...
To jest zawór jednokierunkowy, ma zapobiegać spływaniu oleju z magistrali w głowicy po zgaszeniu silnika (żeby popychacze hydrauliczne szybciej się napełniały i nie hałasowały po odpaleniu)
Panowie,wyczytałem na innym forum że w tych silnikach głównym problemem jest układ popychaczy,lasek i dźwigienek zaworowych.Może to jest przyczyną,że auto nie chce odpalić.Popychacze są napełniane olejem poprzez laski,a laski przez dźwigienki i pytam czy jak będzie bardzo duży luz na zaworach to może być problem z odpaleniem.Pozdrawiam.
Często robię hamulce w tych sprzętach i trafia uszkodzona nowa pompka i uszkodzony nowy wyrównywacz. a gdy jest sytuacja taka jak autor postu opisuje spinam 2 pedały i robię rundę ciągnikiem po placu hamując i nie wiadomo czemu hamulec na kole na którym nie było znajduje się sam. ważna sprawa to regulacja tego bolca co popycha tłoczek pompki tak aby...
Sorry za słownictwo, ale ten interfejs to kolejne gówno na rynku które sieje wręcz zamieszanie i mętlik. Nie dość, że jest błąd techniczny, to jeszcze tłumaczenie na język polski wysyła cię do Zakopanego, zamiast do Gdańska. Kod błędu 3117, It is not possible to teach-in the clutch during the selftest. No change in clutch position is detected, despite...
Myślisz że ktoś ci cokolwiek doradzi jak nikt nie słyszał jaki jest ten hałas?Przecież to nie realne.Jeszcze teorie że popychacze napełniają się kilka minut dramat.Jedyna rada to osłuchanie tego przez mechanika.
Możesz zdjąć wałek i kręcić rozrusznikiem obserwując czy wszystkie miejsca po popychaczach równo napełniają się olejem.
Moim zdaniem teraz masz problem z ciśnieniem oleju, lecz jeśli nie, półsyntetyk mógł wyczyścić popychacze które z trudem napełniają się olejem, i hałasują. Inaczej, rozpuścił wszelki syf w silniku i puścił go w obieg. Można raz z tym żyć - jeśli klepie tylko chwilę, a potem cisza, albo ładować się w wymianę popychaczy, która uspokoi sumienie.
Jak coś to ty tak mówisz nie znasz nawet podstaw . taki popychacz się napełnia ale już się sam nie opróżni
Pompa na tylnej sekcji nie napełnia się płynem .Pompa do sprawdzenia ewentualnie sprawdzić czy jest luz między pompą a popychaczem serwa.
koledzy zgadzam się z opiniami pana szybki elektron,ale w taką pogodę olej od razu po odpaleniu jest gęsty i chwilę potrwa aż napełni popychacze.dlatego uważam że to normalny objaw.
Co może nie podpierać bo reszta czegoś jest martwa? Wracam do pytania podstawowego. Jak się zachowuje popychacz "zatarty" i jak się zachowuje ten, co wcale się nie napełnia?
W wężykach zasilających w tusz głowice widoczne są przerwy powietrzne. Przy uruchomieniu drukarki pompka popycha tusz (widać w wężykach ruch) lecz przerwy z powietrzem nadal pozostają, a tusz się cofa. Czy jest prawdopodobne, że na wskutek powietrza, które dotarło do głowic pojawia się sygnał braku kardridży (zapowietrzenie)? Jak można usunąć powietrze...
witam. zabieram sie do robienia kompresora,za sprezarke chce zrobic silnik z fiata 126(malucha). planuje wyzucić popychacze zaworów wydechowych, wylot cisniena, przez otwory swiec. napełnianie powietrzem przez kolektory ssace z zamontowanym filtrem powietrza.... pytania.. czy to zda egzamin???
Moim skromnym zdaniem, przyczyny należałoby szukać w układzie popychaczy, ich napełniania olejem, ciśnieniu oleju. Generalnie efekt tego wszystkiego może być taki jakby zawory były za długie. Ważne też czy pod pokrywką/przystawką od wałków jest uszczelka czy ktoś zastąpił ją silikonem.
Zgaśnie albo i nie... Jak się zawiesiło ramię pływaka popychające włącznika kontrolki soli to nie zgaśnie. Można po zdemontowaniu ściany bocznej lewej (od przodu patrząc) postukać w płaszcz lub popchnąć przez otwór napełniania soli kilka razy takie białe lub niebieskie ramię (zależy od czasu produkcji).
Jaa dlacze swoj bo jest podobny Witam , oczywiście podobne tematy były ale ten ma inny wątek . silnik pokazywał zaniżone ciśnienie oleju ,po 10 dniach laweta i mechanik bo chodził tylko na 2-cyl . Po rozebraniu rozrządu wymieniono napinacze łańcuchów czujniki ciśnienia oleju czujnik impulsów na wale i rozrządzie oraz magnetyczny na walku rozrządu. Po...
mnie po załączeniu zmywarki wyskakuje F a potem pobiera wodę i wylewa POMOCY F to kod zalania spodu zmywarki.Wysuń ją ,otwórz drzwi, odkręc 2 sruby z czoła mocujące lewą osłonę zmywarki i zdemontuj.Na dole sprawdz czerwony pływak w części płaszcza i czerwony popychacz(pionowy) musi być jakiś wyciek wody na dno zmywarki.
Witam. Drodzy, mam kilka pytań odnośnie silnika 1.9 tdi 110km AFN. Otóż będę w takim silniku wymieniał se uszczelkę pod głowicą, a że mam głowicę z poprzedniego silnika w którym zatarł się jeden cylinder to postanowiłem se ją przygotować zanim zdejmę głowice która jest obecnie na silniku. I tu mam kilka pytań. Mam ją całkowicie zdemontowaną czyli wyciągnięty...
Obecnie z pracy silnika jestem zadowolony, pracuje jak trzeba. Co było winą wadliwej pracy? Chyba parę rzeczy. Pierwsze to przewody wysokiego napięcia, drugie to słabo łączący przewód od czujnika temperatury reduktora, trzecie słabo łączący przewód czujnika położenia wałka rozrządu. Oraz mam wrażenie że w pewnych momentach stawał któryś hrdropopychacz....
W zasadzie właśnie nie ubywa. Może delikatnie kilkaset gram od wymiany do wymiany, ale to norma przy aucie 20-to letnim Być może, rzeczywiście jest to kwestia mechaniki, np zużyte popychacze hydrauliczne, które dopiero po chwili napełniają się olejem ?!? Hmm. No nie wiem , ale chcialbym wyeliminować jak najwięcej możliwości . A silnik jest dokladnie...
Jak leje wodę do chłodnicy to przelewa się ona przez otwory antymrozowe. Przelewa się do głowicy a z głowicy kanałami popychaczy do miski olejowej. Jeśli wypchło te u góry to pewnie i boczne ruszyło i nie wiadomo jak reszta. Jak dla mnie to głowica do zrzucenia tym bardziej że po zabiciu nowych broków należy wykonać test szczelności głowicy. Blok też...
Witam Ok - to nie kłopot tylko czego szukać, naprawdę napełnia się szybko więc co? może być dziura czy jest tam jakaś zaślepka kanału? Dodano po 13 Witam Jeszcze nie jestem pewien ale chyba już wiem co i jak - potrzebuję tylko potwierdzenia - w głowicy miedzy zaworami są też dwa broki - i jednego u mnie nie ma - jeszcze muszę sprawdzić gdzie poleciał...
Wcisnąłem delikatnie śrubokrętem iglicę koło świeczki gaz mimo to nie popłynął. Sama iglica nie wraca na swoje miejsce - trzeba użyć kombinerek. Odkręciłem również cały blok wodny, w nim wszytko wydaje się w porządku. Po napełnieniu go wodą ze szlaucha prysznica "wypychadło" podnosi się. Jednak iglica w bloku gazowym (ta którą popycha "wypychadło" z...
To jest zmywarka. Popycham programator ręcznie w kilku miejscach i program zmywania przebiega do końca, woda się grzeje itp. Skoro woda się grzeje zakładam presostat do poziomu jest sprawny skoro u mnie są dwa presostaty to z tego co widzę na schematach zakładam że jeden to przepełnienie a drugi napełniona/pusta. Czyli uwalony programator? Dodano po...
jeżeli chodzi o gabaryty to są niewielkie, to ma trzy ścianki a na czwartej chodzi kółko i rozprowadza klej na pudełka, mieści się tam około 100 ml. kleju. klej ma konsystencje gęstej śmietany, nie przepuszcza światła a prąd chyba przewodzi bo się go nieraz miesza z wodą. przedtem był taki stary z kawałkiem rurki zanurzonej w kleju, podczas napełniania...
Ja bym wlał jakiś półsyntetyk. Osobiście radzę mobil: http://habi.pl/a8-mobil-super-s-10w-40 Filtr Filtron OP 570, oryginał GM lub nawet Tutela-Weber 40(13zł w tesco). Ten ostatni mi się spodobał bo ma zawór membranowy niepozwalający spływać olejowi z kanalików górnej części silnika(głowicy-klawiatury) co polepsza smarownie rozrządu i napełnianie popychaczy...
Kod usterek: MID 128 - PSID96 - FMI1 Informacje ogólne o kodzie usterki: MID128 A14 - Komputer zarządzający pracą silnika PSID96 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa FMI-1 Dane istniejące, lecz poniżej zakresu normalnego działania Urządzenie(a) objęte kontrolą: A14 Moduł elektroniczny sterowania pracą silnika B139 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa B51...
Wiele osób twierdzi, że wlanie oleju mineralnego likwiduje również stuki popychaczy - niby gęstszy olej nie ścieka tak szybko do miski, co sprawia, że uruchomienie zimnego silnika jest cichsze. W starszym silniku VW z hydraulicznymi popychaczami zaobserwowałem dokładnie odwrotną własciwość. Zdecydowanie najcichsze były na pełnym syntetyku. Na zimnym...
witam Panów,,jeżeli ten temat już powstał to przepraszam, ale przepatrzyłem kilka podobnych i nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. A mianowicie chodzi o to, że co drugi dzień zapowietrza mi się cała instalacja c.o. dwa dni temu odpowietrzyłem wszystkie grzejniki na obydwóch kondygnacjach i było ok, teraz znów jest to co przedtem tj. pompka "popycha...
Witam! Jak nie urok to..... to drugie :cry: Ledwo się uporałem z wymianą dekla zbiornika (ten pod przeciwwagą) to mi sie chyba programator popsuł. Na programie 6 napełnia wodą prawidłowo, grzeje do ustawionej temperatury (np. 50) i dalej nic... pralka chodzi w nieskończoność tzn. utrzymuje temperaturę, kręci w obie strony i nie idzie dalej. Jak popchnę...
W DT nie ma mechanizmu różnicowego. W przyczepach rolniczych tak jak napisał kolega wyżej są hamulce hydrauliczne i pneumatyczne. Hydrauliczne głównie są stosowane w traktorach z "importu" gdzie jest instalacja hydrauliczna a nie ma pneumatycznej. Taka instalacja to złączka do hydrauliki ciągnika kawałek przewodu i cylindry hudrauliczne przy hamulcach....
To i ja się włączę do tego tematu, gdyż posiadam HP BIJ 2800 - czyli mam takie same problemy. Na początek zakupiłem sobie na Allegro zbiorniki z wiecznymi, samoresetującymi się chipami. Generalnie z tymi zbiornikami jest jakaś kicha i ciężko mi je komuś polecić, ale sam się z nimi męczę. Po pierwsze, wieczne to one nie są, bo mają datę ważności, która...
Witam kolegów. Mam problem z piecem, który jakby z czasem, tępo załączał ogrzewanie ciepłej wody. Mianowicie, wiosną tego roku zauważyłem że kąpiel pod prysznicem staje się udręką(zimny prysznic), natomiast napełniając wannę piec odpala się od razu i woda jest suuper ciepła. Latem kiedy ciśnienie w rurach było nienajlepsze miał problem także z odpaleniem...
movzx , szanuję Cie za wiedzę techniczną którą tu prezentujesz więc nie chce mi się z Tobą spierać o to który konstruktor i z jakiego powodu uważałby się (lub byłby uważany za idiotę). Ja jestem elektronikiem, projektuję i produkuję różne urządzenia elektroniczne od jakichś 15 lat. Nigdy się nie zniżam do takiego sposobu zarabiania na swoich produktach...
Pompki perystaltyczne z zasady zapewniają mniej więcej stałe natężenie strumienia. Niespecjalnie nadają się do okresowego dozowania cieczy, zwłaszcza pod zwiększonym ciśnieniem. Ich zasadniczą wadą jest to, że wymagają okresowej kalibracji, oraz kalibracji po każdej wymianie węża, który zużywa się dość szybko. Pompki które Cię interesują to pompki (a...
stuki popychaczy cykanie popychaczy uszczelki popychaczy
volvo silnika bloki startowe wyregulować reduktor
ICE3B1565J – przyczyny wyłączania, auto-restart, diagnostyka, typowe usterki SMPS Koszt obostrzeń słupów SN – ceny, Siemens, ŻN, PAS, modernizacja linii średniego napięcia