Podpowiem że regulator podobnie jak w japońskich alternatorach samochodowych jest zasilany z akumulatora (po stacyjce), alternator nie posiada diod wzbudzenia. Proponuję poszukać podobnego regulatora od innych silników motocyklowych (Suzuki, Kawasaki) lub też przystosować jakiś "Jezpol".
Poza poradą z poprzedniego postu na niebiesko nasuwa jeszcze jedna. Z racji, że pojazd ma trochę latek warto sprawdzić ciągłość połaczenia przewodu zielonego od regulatora do uzwojenia wzbudzenia.
kierunkowskazy świecą światłem ciągłym bo przerywacz dostaje za małe napięcie zasilania
Zapłon "bezimpulsatorowy". Proponuję spróbować z następującym schematem: http://www.motelek.net/andere/cdi/kontak... . Unterbrecher to nie przerywacz zapłonu jak podano, tylko wyłącznik zapłonu. Zasada działania jest dość prosta. Dodatnia połówka napięcia zasilającego ładuje kondensator w układzie CDI. Ujemna połówka napięcia zasilającego wyzwala...
Regulator napięcia do Yamahy/MBK DT50 oraz analogicznego Malaguti to specjalny typ, w którym piny 1 i 2 oraz 3 i 4 są wewnętrznie połączone razem. Na 1. jest wejście przewodu ze statora, na 2. jest wyjście na instalację oświetleniową (AC), pin 3. powinien pozostawać niepodłączony, na 4. powinna być masa. Do tego regulatora napięcia nie podłącza się...
Mam problem z Yamaha Aerox — nie ładuje się akumulator. Czy ktoś wie, co może być przyczyną? Mam jeden wolny biały kabel wychodzący z iskrownika, który pokazuje napięcie około 20 V. Kabel ten nie jest podłączony, po prostu leży luźno. Czy może to być kabel odpowiedzialny za ładowanie?
Zmierz napięcie ładowania na zaciskach regulatora (przewody czerwony do czarnego). Jeśli tutaj napięcie jest prawidłowe to na pewno masz gdzieś słabe połączenie masowe między regulatorem a akumulatorem lub między instalacją a akumulatorem, natomiast akumulator ma dobre połączenie masowe ze silnikiem (i alternatorem).
Witam! Mam małą 'zagwostkę' dotyczacą ładowania akumulatora w quadzie model quada to Yamaha Timber Wolf o pojemności 290cmm, napędzie 2x4 i rok 95. Zacznę od histori tego pojazdu. Quad jeździł, odpalał, w końcu maszyna odmowiła ładowania aku, w sumie to bez akumulatora sie jeździło do konca, nie wiem, bo znajomy mi go dał do zrobienia. Dziś chciałem...
A jakie są cewki oświetlenia? Taki dobierz do nich regulator napięcia.
Bo BR idzie na na odbiorniki (za stacyjke). Pozatym, w jakich okolicznościach zdechło to ładowanie?
Skuter Yamaha x-max 125 cc 2008r Podejrzenie, że padł regulator napięcia bo nie ładuje akumulatora i pytanie czy może ktoś wie gdzie w tym modelu ten regulator jest umieszczony.
Nie, ten układ jest trochę bardziej skomplikowany. Jednym z warunków aby przekaźniki mogły się załączyć jest to aby tranzystor Q134 przewodził. Aby Q134 przewodził musi być spełnione kilka warunków. Są to: - Obecność napięcia zasilania. Jeśli zasilanie zniknie, tranzystor ten przestaje przewodzić i natychmiast odłącza przekaźniki nawet jeśli na kondensatorach...
To zdjęcie nic nie wnosi do sprawy. Nie wiadomo co to za regulator ani jak się ma do reszty instalacji - schemat! Ładowanie sprawdzamy na sprawnym i naładowanym aku ! Napięcie na aku przy średnich RPM to 14 do max 15V po chwili od zapalenia silnika. Można tez mierzyć spadek napięcia na kablu od od aku do masy lub do plusa instalacji na zakresie 200mV....
witam Koledzy zwróćcie uwagę na fakt że kolega Miras pisał w pierwszym poście że szybko wyparowuje woda z akumulatora ,może tu trzeba szukać usterki.Czasem bywa że podczas pierwszego podłączenia niefortunnie pada regulator napięcia i ładuje akumulator prądem przemiennym .
Tam masz kilka stron diagnostyki, nawet podałem nazwę co do sprawdzenia z niej, właściwie wypadałoby sprawdzić czy wszystkie układy ładują soft, a ty wrzucasz 1 linijkę 1 podpunktu. Ja wiem że początkujący, ale bez jaj.
Na statorze znajdują się dwie cewki i impulsator. Biało czerwony przewód idzie od impulsatora do modułu zaplonowego. Jedna cewka to ładowanie akumulatora i światła, druga to napięcie dla impulsatora.
Odłącz od instalacji i zmierz ale skoro piszesz że nowy to raczej nie to. Zmierz ładowanie z podłączonym akumulatorem.
Witam. Posiadam motor Yamaha XJ 600 z 1990 roku i nie ładuje mi akumulatora. Nie wiem czym to jest spowodowane, czy regulator napięcia, czy alternator jest padnięty? Jak to można sprawdzić? Pozdrawiam.
Jakie ma aktualnie napięcie spoczynkowe i czy bulgocze we wszystkich celach czy tylko w jednej?
Dobrze ustawiony miernik, zmierz napięcie akumulatora na nie pracującym silniku a następnie gdy pracuje powinno być wyższe do 14,2V jeżeli ładowanie jest sprawne.
W CDI masz 6 pinów (pinout w google). Masa (przeważnie razy 2), cewka ładująca, impulstor, gaszenie, zasilanie. Może by i dało się to przekombinować na ten motor, ale nie jestem stanie zagwarantować czy cewka ładująca da wystarczające napięcie, oraz czy zapłon będzie w odpowiednim momencie.
Pytanie tylko czy zbyt małe ładowanie ma wpływ na wyświetlacz? Czy obstawiać wyświetlać że jest uszkodzony. Wstawiłem opornik i te same obawy tylko że na niższym napięciu. Bez opornika gasł przy 13v z opornikiem przy 12v. Czy jest taka możliwość że regulator napięcia wysyła złe napięcie
No właśnie też tak myślę jeśli go nawet nie ładuje i ciągle napięcie skacze a jak przyłożę do niego żarówkę 21W to napięcie z 10v spada do zera
W TZR50 jest fabrycznie alternator Yamahy, z modułem zapłonowym DC-CDI Moric. Zapłon Ducati Energia był stosowany w pozostałych pojazdach z silnikiem AM6. Nie rozumiem sensu przekładki zapłonu, ale powiedzmy że to działa. Po pierwsze, zapłon DE trzeba dostosować do tego, aby było ładowanie akumulatora. Uzwojenie jest przeznaczone głównie do zasilania...
Sry, ale u mnie w regulatorze napięcia nie moge wejść do biosu, chyba mam za słaby silnik. :) Mostek greatza można zrobić samemu, a nigdzie nie moge znaleźć takiego od samochodu czy od motorka. Wszędzie same regulatory napięcia, chyba że źle wyszukuje. EDIT: Tylko potrzebuje schemat :)
Nic dziwnego, że ci pali. Bo to CDI. Radzę poczytać, jak działa i wszystko się wyjaśni. Ty nie wiesz nawet, jaki to pojazd, więc skąd nam wiedzieć, czy to będzie działać? Możesz próbować. Tylko po jaką cholerę tam ładować trójfazowy regulator? Sprzedawca ci zaproponował, czy już kupiłeś?
Z prostego schematu wynika że na układ ładujący składa się stojan i regulator napięcia. Stojan można uznaç za sprawny (twoje pomiary) więc wymień regulator napięcia. Sprawdź jeszcze czy stojan ma przejście do masy.
Zakładam że to klon agregatu Yamaha ET650/ET950, czyli generator stabilizowany kondensatorem. Moc znamionowa wyrażona w watach dotyczy obciążenia rezystancyjnego cos fi=1. Wszelkie zasilacze impulsowe powodują wprowadzanie przesunięcia fazowego w kierunku pojemnościowym (przez ładowanie kondensatorów szyny DC), dlatego przez cos fi zmniejsza się moc...
Witam, Yamaha X-Max 125, rocznik 2015, na liczniku błąd ER-1. Tester pokazuje błąd 12, czyli problem związany z sygnałem czujnika położenia wału. Objawy to niedziałający obrotomierz, prędkościomierz oraz brak wskazań temperatury płynu chłodzącego. Odczyt z tych wszystkich czujników jest prawidłowy na testerze, lecz licznik nie pokazuje nic. Licznik...
Na postoju jak stoisz, czy pozycyjne świeci dużo słabiej od stopu??Stop musi świecić wyraźnie mocniej od pozycyjnego (ustawa). A jak świeci słabo jak stoisz to może dlatego, że alternator nie ładuje aku. i jest mniejsze napięcie (mniejszy prąd płynie przez diody).
Najpierw sprawdź urządzenia zewnętrzne. Czy cewka statora ładuje kondensator? Czy jest impuls wyzwalający z impulsatora? Moduł elektronicznie zmienia kąt zapłonu. Uszkodzenie modułu najczęściej powodują przepięcia z cewki wysokiego napięcia. Zmniejsz przerwę na świecy na 0,2 mm i sprawdź czy na tak małej przerwie pojawi się iskra.
Skuter z silnikiem Yamahy 250ccm . Mam taki problem gdy uruchamiam skuter jest ładowanie 14.2V . Podpiąłem voltomierz na stałe aby mieć odczyty na bieżąco . Po jakimś czasie jazdy brak ładowania . napięcie spada do 12V i dalej spada aż do rozładowania aku . Miałem już tak że nie mogłem wrócić do domu . Pomyślałem że regulator napięcia i dziś rozebrałem...
Naładuj ten akumulator odpowiednią ładowarką lub regulowanym zasilaczem, bo przy przejażdżce nie zdąży się naładować. Przy okazji takie ładowanie pozwoli na sprawdzenie czy akumulator nie ma wad o których pisałem wcześniej. Tylko pełni naładowany akumulator pozwala na zmierzenie napięcia ładowania (po zwiększeniu obrotów do około 5000 RPM).
To by trzeba przejrzeć układ płytki, zrysować częściowo schemat. Zapewne jest uszkodzona przetwornica, ale ciężko powiedzieć czy jej praca jest sterowana przez mikrokontroler, czy jest tylko blokowana na czas wyzwalania iskry. Yamaha TZR50 ma zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu, tj. do 4000 RPM stały kąt 24°, powyżej liniowe opóźnianie zapłonu do 20°...
Ten element RAL035P01 to tranzystor mosfet. Jeśli masz w multimetrze funkcję testowania diody a już luksusowo z brzęczykiem to możesz sprawdzić czy na którejś linii względem masy nie występuje zwarcie dla lepszego wyjaśnienia jedna sonda do masy gdziekolwiek a druga do każdej linni zasilającej jeśli będzie piszczeć to znaczy że jest zwarcie jeśli nie...
Czytając nazwę tematu sądziłem że przebiegunowanie nastąpiło w motocyklu. Z taką sytuacją miałem już do czynienia, ale to w chińskim czoperku 50 cm³. Uszkodzony był regulator napięcia, przez co akumulator naładował się do kilku woltów w przeciwnym kierunku. Podłączenie nowego regulatora od razu wywołało zwarcie w instalacji, co rzuciło podejrzenie...
Chciałbym wiedzieć, co dostarcza prądu w tym motorku. Czy jest to prądnica, czy mały alternator ze stałym magnesem, czy jeszcze coś innego? Czy jest tam akumulator? Bo chyba od stabilizacji napięcia w instalacji na właściwym poziomie należałoby zacząć. Bo ładowanie przetwornicy, to raczej działanie od d**y strony. Nie uważacie?
Tam masz zabytkowe rozwiązanie alternatora i sposobu w jaki ładowany jest akumulator (brak regulatora napięcia dla akumulatora, prąd ładowania zależny od położenia wyłącznika świateł). Przyjrzyj się w jaki sposób wyłącznik świateł przełącza regulator napięcia (AC) pomiędzy uzwojenia statora. Sprawdź czy wyłącznik jest sprawny, czy wszystkie połączenia...
Witam, zamontowałem regulator napięcia w mojej TDR oryginalny bo wcześniej miałem chine i mam problem z ładowaniem. Prąd ładowania to 0,5 A i tutaj zaczyna się zagadka, przy samej kostce są lutowane przewody, jak sie orientuje z iskrownika wychodzi prąd 3 fazowy, i czy ma znaczenie, która faza idzie do regulatora czy raczej to nie ma znaczenia? Wyjście...
Witam. Pierwsza sprawa jest taka, że nie wiem czy to odpowiedni dział. Jeżeli nie, to proszę moderatora o przeniesienie, a teraz do rzeczy: zrobiłem przerywacz kierunkowskazów na ne555 oparty o jedną z jego standardowych aplikacji. Problem jednak jest taki, że dopóki nie odpalę silnika to kierunkowskazy działają z odpowiednią częstotliwością, zaś jak...
Przeprowadziłem remont silnika od yamahy dt 50 silnik AM4 {2T} zostały wymienione łożyska na wale pierścienie uszczelniające zrobiony szlif. Silnik trudno zapala jak się mu zatka dopływ powietrza to zapali na luzie chodzi ładnie wkręca się w obroty jednak gdy włączę bieg i ruszę dławi się i traci moc. Ciśnienie sprężania 7 bar trochę niskie ale sądziłem...
https://obrazki.elektroda.pl/1681334200_... Witam, chciałabym kontynuować wątek, mianowicie zakupiłem zestaw na płytce PCB superkondensatorów 6x2,7 V każdy po 120 F, cały układ szeregowo 20 F. Generalnie chyba to za mały układ, ale kupiłem go w okazyjnej cenie, wręcz za pół darmo (kupony Aliexpress i monety) za całe 29 zł z wysyłką....
Dobra, już widzę jak to skośnookie wymyśliły. Przy wyłączonych światłach regulator ładuje akumulator a przy światłach włączonych wejście regulatora jest podłączone do odczepu na cewce co powoduje zmniejszenie napięcia na regulatorze przez co na oświetlenia nie idzie około 8v jak do ładowania akumulatora a 6v przez co żarówki się nie palą
Witam, w moim skuterze pojawił się problem związany z brakiem świateł mijania oraz podświetlenia licznika (kierunkowskazy oraz światło stopu jest, ponieważ jest zasilane z akumulatora), skuter odpala i jeździ. Po przeczytaniu wielu tematów stwierdziłem, że problem może leżeć po stronie regulatora napięcia. Jednak wszystko wychodzi na to, że on jest...
Cholera, podałem kolory od strony CDI a miałem na myśli te od magneta :-(. Wtyczka od strony magneta; https://obrazki.elektroda.pl/2895815300_... Biało-zielony<->biało-czerwony, pickup coil, cewka wyzwalająca opór 445-545 omów. https://obrazki.elektroda.pl/4799986300_... Czerwony<->biało-niebieski,...
Napięcia na stykach nie uległy zmianie znacznie. Może kilka mV w dół. Na R583 wartości są identyczne, bez względu czy końcówka mocy jest w trybie standby czy włączona na chwile(do momentu aż sama się nie wyłączony) czy na "słucho". Wartości napięć na protect były mierzone przy opcji na "słucho". Rezystor Tylko pytanie teraz czy te wartości 800kR to...
Sprawdzenie regulatora trójfazowego nie jest proste w domowych warunkach. Jednak diagnoza układu ładowania w większości motocykli japońskich jest bardzo prosta - należy zmierzyć napięcie zmienne międzyfazowe z alternatora między wszystkimi 3 fazami przy 5000 obrotów, porównać z danymi z serwisówki (przeważnie powinno zawierać się w granicach 70 - 80V...
Chodziło mi o prostownik/regulator, jeśli podam tam 20v zmiennego to teoretycznie powinno wyjść ładowanie (13,5V) akumulatora. Schemat który przedstawiłeś odpowiada istniejącej instalacji elektrycznej, zgadzają się również kolory przewodów. Ze schematu wynika, że za ładowanie odpowiedzialne jest jedno z uzwojeń, na którym mam te nieszczęsne 2V (RMS)....
witam potrzebuje schemat regulatora napięcia do owej maszyny ponieważ ładuje ale bardzo kiebsko a nowy w serwisie kosztuje ponad 500zł , na allegro zanlazłem za 250 zł http://www.allegro.pl/show_item.php?item... czyli mozna zrobić samemu takie użądzenie i moze bedzie taniej , albo moze odczegos innego by to pasowało ?????
Rezystancja cewki nawijanej cieniutkim drutem jest tylko bardzo orientacyjną informacją o jest sprawności, a w zasadzie niesprawności jak mocno odbiega od normy. Dużo bardziej miarodajna jest indukcyjność, ale mierzona po wyjęciu statora z pola magnetycznego wirnika. Jednak nawet ona nic nie powie gdy uszkodzenie występuje pod wpływem temperatury i/lub...
Czy to normalne , że regulator napięcia jest bardzo gorący ? Właśnie założyłem nowy regulator , bo stary się popsuł . Pomiar ładowanie wykazuje prawidłową wartość ok. 14.3 V Jeśli nie powinno tak być , to w jaki sposób dotrzeć do usterki ? Zauważyłem , że w starym regulatorze ( na 5 styków) , dwa styki w dolnym rzędzie od lewej strony , musiały się...
cześć Motocykl nie ładuje akumulatora. Wymieniony regulator, alternator sprawdzone cewki na opór ,zwarcie do masy ,oraz szczotki przejście jest . Po odpaleniu motocykla alternator się nie wzbudza nie ma żadnego napięcia na wyjściu cewek 1,2,3 . Alternator jest starego typu z cewką wzbudzającą i szczotkami , nie do kupienia praktycznie. Jak zdiagnozować...
Witam, mam problem z regulatorem napięcia, chociaż jutro pomierzę też napięcia na uzwojeniach, chociaż myślę, że tam jest ok. Otóż akumulator jest założony nowy, sprawdziłem napięcie wychodzące ze starego regulatora i były jakieś wariactwa. Kupiłem nowy, ale nie bardzo pasowała wtyczka więc ją trochę przerobiłem i wszystko było idealnie napięcie ładnie...
Odłącz koniec mocy jak się da (wejścia). Przełącznik od impedancji oczywiście przełączony przy wyłączonym sprzęcie? Nie miałem styczności z yamahami bez ekranu, ale na pewno kod z pierwszego filmu 2 mignięcia z przerwą oznacza błąd zasilacza. I po moich przemyśleniach szybkie miganie to po prostu świadczy o zablokowaniu się sprzętu po wykryciu błędu,...
Witam, ja bym zaczął od zmierzenia napięcia stałego na wyjściu wzmacniacza i jeśli okaże się wyższe niż około 100mV sprawdziłbym i ewentualnie wymienił kondensatory C311 (kanał lewy ) i C312(kanał prawy). Nie jestem jakimś ekspertem, ale patrząc na schemat wzmacniacza widzę, że blokują one składową stałą sprzężenia zwrotnego pozwalając na prawidłowe...
Witam, pod jakie przewody podpiąć zasilanie ładowarki USB w motocyklu. Przewody ładowarki to czarny i czerwony a w kości od żarówki: żółty, czarny i zielony. Na pewno zapytacie dlaczego pod żarówkę, a to dlatego że napięcie do żarówki idzie tuż po odpaleniu moto, a wtedy mamy ładowanie. No chyba, że jest inne rozwiązanie nie znam się dlatego ten post....
Witam Mam pytanie odnośnie podłączenia akumulatorów pod ładowanie silnika zaburtowego yamaha. Chodzi o to, że mam teraz dwa akumulatory, start i hotel. Podłączone jak na pierwszym diagramie w linku poprzez separator. https://www.bluesea.com/resources/170/Ba... Do hotelowego chcę podłączyć silnik...
Dla pewności sprawdź także czy w tylnej lampie nie są zamienione światła, tj. jako światło pozycyjne nie świeci włókno 21W. Z przodu obecnie żarówki 2x25W = 50W, do tego tył i podświetlenie licznika, alternator powinien dać sobie radę. Skoro piszesz że wymieniałeś już 3 regulatory napięcia i jest to samo, jeśli nie ma innych zbędnych odbiorników, to...
Błażej dobrze gadasz, ale mi nie tylko padło ładowanie mi padływszystkie swiatła i wogóle ta kjakby alternator sie nie krecił Zobacze czy z alternatora wychodzi wogóle napięcie, potem bede szukał na stacyjce w takim razie. Jak z alternatora nie wychdzi napięcie to pewnie jakiś bezpiecznik głowny poszedl czy cus. Sam niewiem poszukam juz. Pozdrawiam,...
Mierzyłem cewki bezpośrednio na końcach uzwojeń, ale nie wyciągałem bo aby wybudować uzwojenie musiałbym wyciągnąć silnik. Jest to przejście do masy. Na podpiętym oryginalnym regulatorze pomiędzy fazami jest napięcie zmienne ok 10-11 V podłączyłem na próbę ten nieoryginalny uszkodozny regulator od YAMAHY jak się okazało daje on napięcie w okolicy 14...
Musisz przerobić ładowanie - patrz wyżej. Cewka bezmasowa + mostek Graetza + regulator napięcia lub cewka bezmasowa + regulator napięcia przystosowany do takiego uzwojenia (pracujący na zasadzie zwierania uzwojenia). Jak chcesz to kup ten tuningowy regulator, czerwony moduł zapłonowy i cewkę WN, do tego jeszcze najlepiej naklejkę mocy "YAMAHA" albo...
witam mam problem z moja yamaha fzr 600 spaliło mi drugi juz regulator napiecia .Kupiłem metalowy z żeberkami chłodzony powietrzem jak sprawdzałem na wolnych obrotach 1300/obr to ładowanie bez swiateł miałem 14.60 a z właczonymi swiatłami spadło do 14.30 wracałem z trasy to juz swiatła mi zaczynały robic sie ciemniejsze gdy dojechałem do domu miałem...
Czy to jest oryginalny regulator od tego silnika? Bo bardzo przypomina regulator przeznaczony do starszych Piaggio. Literą "A" oznacza się zacisk do cewki świateł oraz wyjście do lamp, "G" to początek cewki ładowania (koniec połączony z + akumulatora), "B+" to + akumulatora, uziemienie to masa. Jeśli ładowanie to jest cewka "bezmasowa" to powinien być...
Witaj Jozgo mam nowinki a mianowicie dziś rano sprawdzałem tą diode i jest ok wylutowałem też R412 i sprawdziłem jest ok ale coś mnie tkneło i wstawiłem stare condensatory c405 c406 i podstawiłem stary ic402 i jestem w szoku😵 bo napięcia wzrosły a mianowicie c405 156v c406 7,17v d406 7,17v d405 3,75v na ic402 1-0v 2-7,17v 3-4,41v 4-0v 5-oscyluje...
no właśnie chciałbym zrobić coś takiego co po przekroczeniu pewnego progu napięcia nadmiar mocy jest zwierany. Jak to zrealizować? Może odpowiednią ilość diod prostowniczych połączoną w szeregu? Zakładając że napięcie przewodzenia diody to 0,7V to łącząc 21 sztuk w szeregu zacznie przewodzić dopiero po przekroczeniu 14,7V czyli nadmiar będzie zwierany...
Posiadam motocykl Yamaha MT-03 2017r. kupiony nowy w tym roku w salonie. W serwisie Yamahy zamontowali mi ładowarkę USB, którą sobie kupiłem. Gościu podpiął pod stacyjkę do akumulatora (nie wiem jak, nie znam się). Po jakimś czasie zmieniłem sobie tą ładowarkę na wersję quick charge, bo ta, którą miałem słabo ładuje telefon i telefon się po prostu nie...
Przecież to tylko ostrzeżenie, a nie error, jeśli poza tym wszystko działa ok, to raczej nie masz się czym martwić. Szczeże mówiąc, to wątpie, aby przyczyną była ta biedna bateryjka. Zapewne służy ona do podtrzymania ostatniego presetu, który jest ładowany przy starcie. A wymieniłeś ją na nową ? Może chce czytać z jakiejś pamięci w której jest ten właśnie...
Witam, Może zacznę od początku. Jakis czas temu zauważyłem ze silnik w motorze zachowuje się nie do końca tak, jak powinien. Gdy na postoju silnik się wkręca na wysokie obroty - wszystko jest w pożądku (w całym zakresie obrotów) Ale... podczas jazdy, (najgorzej chyba na 2 biegu) gdy raptownie przyspieszam, i silnik ma "co robić" to PRZERYWA. To coś...
Powitać , Problem jest następujący : jak jest zimny moto i akumulator naładowany wszystko jest ok , ładowanie 14V , sam aku 12,6V , uzwojenia stojana ok , brak przebić i zwarć , generuje napięcie ok 19V międzyfazowe. Dopiero jak się rozgrzeje zaczyna padać elektryka , aku się szybko rozładowuje i spada do ok 5,5V. Regulator raczej dobry, natomiast zauważyłem...
Witam kolegów, widzę że światem bezwzględnie zawładnęły ekologiczne litowe ogniwa, ale tak jak przy winylowych płytach trzyma się "kilku" zwolenników, tak i przy ogniwach kadmowych pewnie kilku by się znalazło. Ale do rzeczy: stałem się szczęśliwym posiadaczem kilku ładowarek do baterii NiMh 24V ( Panasonic , Yamaha, Sanyo, no-name ) i widzę w nich...
Witam, Problem jak w temacie. Jestem posiadaczem dwusuwa yamahy TZR 125 4DL (belgarda) z 1996 roku i mam problem z ładowaniem. Spaliły mi się już 2 regulatory napięcia, pierwszy nawet nie zauważyłem po jakim przebiegu, drugi po przejechaniu około 100km. Kupiłem 2 kolejne bo miałem okazje tanio, założyłem 3ci ale boje się że szybko się spali. Kupiłem...
Kierunek nawijania jest bardzo istotny. Kondensator(-y 3szt w twoim wypadku) w module CDI ładowany jest 2, 3 okresami napięcia. Zależy to od liczby magnesów koła magnesowego. Nie znamy budowy wewnętrznej modułu, więc nie wiemy czemu ma służyć ta asymetria uzwojeń. Sprawa jest bardzo trudna, bo zostało zaniedbane zebranie informacji na etapie "rozbierania"...
Mam problem z Yamaha mt-125 z 2017 roku na wtrysku. Po kilku godzinnym nawet postoju, trzeba kręcić rozrusznikiem ok. 10s, po dniu lub kilku, dłużej. Na desce świecił się check engine i w pamięci był błąd: P0123 – TPS Dzieje się tak zarówno przy temp. cieczy chłodzącej ok. 0 stopni jak i wyższej czyli ok. 20 stopni. Przepustnica i wtryskiwacz...
Witam. Problem główny jest taki że skopcił się regulator z prostownikiem ( regulator 4 pin ). W moto jest prądnica 3 fazowa prądu przemiennego, prostownik ( 6-cio diodowy ) wyciągnąłem z alternatora chyba z opla, nie mam oscyloskopu, ale multimetr nie skacze, więc zakładam że prąd jest wyprostowany. Mam też regulator z tegoż alternatora, wychodzą 2...
Nie obraź się, ale musisz się sporo douczyć, jak chcesz sam naprawić/zdiagnozować motorek. Popełniasz podstawowe błędy! Poczytaj:[url=http://zaplon.pl.tl]Link A teraz błędy jakie popełniłeś i popełniasz: 1. Nie wolno odpinać akumulatora i świateł na pracującym silniku! Grozi to spaleniem regulatora napięcia! Regulator jest równoległy (poczytaj!) i musi...
Nie robiłem pomiarów akumulatora poza ogólnym sprawdzeniem napięcia akumulatora i ładowania zaraz po zakupie motocykla. Na zwykłych żarówkach napięcie akumulatora było prawidłowe, ładowanie również. Po zmianie lampy tylnej na LED nie rozbiłem pomiaru. Jednak w ramach testów podpiąłem masę z akumulatora, ale tylko na postoju. Nie było różnicy, więc uznałem,...
Kupiłem motocykl Yamaha Fzr 600, i poprzedni właściciel włożył akumulator 5 ah chyba tylko dla tego, że kosztuje 50zł, a producent mówi, że ma być 12ah, a regulator napięcia bardzo mi się grzeje czy niska liczba ah może być tego przyczyną, jeden już mi się spalił, a jak kupiłem nowy regulator to przy okazji miałem dostęp do akumulatora 11ah i na nim...
http://obrazki.elektroda.net/59_12791875... Zademonstrowany po raz pierwszy, podczas wystawy Tokyo Motor Show 2009, jako koncepcja elektrycznego skutera, EC-03 wkrótce dostępny będzie w sprzedaży. Yamaha EC-03 ma być odpowiedzią na zapotrzebowanie na cichy, ekonomiczny, osobisty środek transportu. Gabarytami EC-03 plasuje się w kategorii skuterów...
Znalazłem wiele informacji na temat weryfikacji problemu w moim skuterze Yamaha Majesty 250 z 2003 roku, ale nie jestem pewien czy wszystko dobrze zrozumiałem ? Do czasu rozebrania silnika (remont góry) ,wszystko było OK. Poz złożeniu ,zadowolony pojechałem na próbę i OK ,ale następnego dnia nie mogłem już odpalić ,akumulator padł ,chociaż na wiosnę...
To Yamaha autolube 30km 2 sów Jak na zdjęciu https://obrazki.elektroda.pl/7214900100_... Model przystosowany do rozrusznika ale jako dodatkowy montaż Brak tez koła zembatego Rozmawiałem dziś z gościem który to zakładał i mówi że tam siedzi w nim regulator napięcia ze skutera i twierdzi że 3x2,5mm jaki jest obecnie jest w zupełności...
A jeśli chodzi o rezerwę prądową a raczej wydajność prądową to nic innego jak zdolność transformatora i całego układu zasilającego do zapewnienia stałego napięcia dla końcówki mocy i reszty podzespołów wchodzących w skład wzmacniacza tak aby przy niskim basie na pełnym wysterowaniu nie było spadków napięcia i zniekształceń, tak aby bas był dobrze kontrolowany....
Witam. Chciałbym aby mi wyjaśnił ktoś z szanownych użytkowników, jak działa układ zapłonowy w tym kładzie. Zasadę działania układu zap. CDI jest mi znany oczywiście, ale w tym modelu mam pewien problem, a chodzi o stator, i napięcie z cewki ładującej, której nie mogę rozpoznać na statorze. Rezystencja tej cewki wynosi około 0,5 do 1Ω (w zależności...
Witam Amplituner kompletnie nie reaguje: na przycisk "master", "stand by", menu serwisowe ani menu zmiany oporo. Dokładnie tak jakby nie miał prądu. To co udało mi się ustalić gdy płytka z zasilaniem OPERATION (4) jest odłączona od innych : - za T3000 - na C3034 nie ma żadnego napięcia ( 0 V, powinno być AC 7,9) - T3000 na uzwojeniu pierwotnym ma 3,56...
Witam. Mam następujący kłopot. Nabyłem do kolekcji motorek Yamaha DT 50 M z 1979 roku. Jest już to bardzo rzadkie zjawisko, więc ciężko znaleźć w sieci jakiekolwiek dane, instrukcje dot. tego motorku. Mam problem, ponieważ, w motorku oryginalnie jest miejsce na akumulator, więc instalacja jaka tam była oryginalnie powinna mieć zawarte w sobie aku, ładowanie...
kolega ma rację z tymi korkami. Byłem tam w piątek w G. - istny koszmar. Z tego powodu nie bacząc na przeciwności losu przesiadałem się na motocykl kiedy tylko śnieg się stopił. Pieniądze wydane na rower zwrócą się na zmarnowanym czasie podczas przymusowych postojów na nerwy nie mają ceny więc tego nie da się przeliczyć. Z odzyskiem energii to myślę...
Nooo flaszka to tu chyba wszystkim Wam się należeć będzie ;-) za Cierpliwość do mojego tematu ;-) Pisałem z paroma bardziej wykwalifikowanymi ode mnie mądrymi głowami na PW i zacytuję tu parę rozwiązań. Mam parę punktów zaczepienia ale przydałaby się znowu Wasza porada. (dlatego tak długo bo na nocki do pracy chodzę) Próba załączenia ampl. przez żarówkę...
Witam, proszę bardzo - odpowiedzi na Twoje pytania: 1. Nie, gdyż UPS-y większej mocy standardowo wymagają zasilania z baterii 24V. Dlaczego ? - a mianowicie problem tkwi w tym, że przy większej mocy i tym samym napięciu pobierany prąd z baterii wzrasta bardzo pokaźnie - co widać i tak po dość grubych przewodach łączących baterię UPS-a z układem. Zwiększenie...
Witam forumowiczów. Mam problem z moją XS 400 SE z 1982r. Poprzedni właściciel twierdził, że jest problem z rozrusznikiem, paliła z kopniaka bez problemu. Po pracach związanych z w/w problemem, doszedłem, że jest problem z ładowaniem pomiar napięcia przy 2000 obr/min to ok 12,5 - 13V po zapaleniu świateł oczywiście spadało. Po naładowaniu aku prostownikiem...
Witam Przejrzałem mnóstwo postów szukając podpowiedzi w swoim problemie. Nie udał mi się go jednak samodzielnie rozwikłać dlatego postanowiłem zwrócić się o pomoc. W założeniu temat jest być może nie typowy, ale tak już mam, że lubię sobie utrudniać ;) Na wstępie powiem, że nie jestem wykształconym elektronikiem - lubię po prostu dłubać przy motorze......
...Po wyprostowaniu jest około 38,5v bez obciążenia , kit jest taki jak omawiany w tytule czyli avt2180 na lm3886 , wg not katalogowych kości wytrzymują 42,5v , trafo ma 120W przy napięciu na biegu jałowym jak podałem z uzwojeń 1 i 1 prim , mogę rzucić linka do specyfikacji tegoż trafa :) potencjometr który użyłem jest 2x50kOHM logarytmiczny rok produkcji...
Już kilka lat temu wykonałem obrotomierz elektroniczny analogowy (ze wskazówką) i działa on bezproblemowo w moim motocyklu enduro jakim jest Yamaha XT600, typ 3TB, rocznik 1995. Myślę, że skoro konstrukcja sprawdziła się "w boju" to warto będzie ją tutaj zaprezentować. Dlaczego dokonałem takiej modyfikacji? Głównie ze względu na to, że stary mechaniczny...
Witam,potrzebuję pomocy w dokończeniu programu (jeśli istnieje możliwość) schemat znalazłem na elektrodzie http://obrazki.elektroda.net/50_12609042... ,kod też który przerobiłem pod siebie (docelowo ma być to zamontowane w motocyklu) ma za zadanie dokonywać pomiary temp układu chłodzenia i oleju oraz pomiaru napięcia akumulatora i tu mam problem...
Od dłuższego już czasu noszę się z zamiarem przerobienia swoich przewodowych słuchawek Philipsa, na słuchawki Bluetooth, z opcją podłączenia przewodu. Chcę też przerobić słuchawki mojego Taty (nie pamiętam producenta, ale grają bardzo przyzwoicie). Co prawda mam już jedne słuchawki Bluetooth, ale "nauszne" (w sensie otwartej konstrukcji), a przydałyby...
Naprawiając markowe urządzenie stereofoniczne, w którym na jednym kanale uległy uszkodzeniu tranzystory 2sa1941/2sc5198 firmy Toshiba (bez względu na to kiedy to urządzenie zostało wyprodukowane i z jakiej serii posiada tranzystory) usuwam wszystkie szkody, naprawiam kanał (sprawdzam wzmacniacz bez tranzystorów końcowych na żarówce zamiast bezpiecznika...
Witam poszukuje schematu ładowarki akumulatorowej model X07 firmy YAMAHA. Mało w sieci informacji na temat tego modelu. Ładowarka jest na procesorze M34515M4FP. Strona pierwotna ok, na wtórnej występuje uszkodzenie, lecz trudno o lokalizacje ponadto pomocne C17 napięcie +65V, C16 +15v, C12 +10V, C13 -10V, wiadomo że układ IC71 M5230L działa poprawnie...
Witam Serdecznie Mam problem spróbuje go jakoś w miarę wyjaśnić W swoim buggim wymieniłem silnik z Yamahy fz 750 i potrzebuję w nim zamontować rozrusznik z diesla (teraz pytanie samochodowy czy z ciągnika) , który będzie służył mi do cofania pojazdem i chciał bym się dowiedzieć czy mógł jakoś zamontować w buggim 2 akumulatory ale jeden alternator, który...
ładować yamaha yamaha ładować yamaha napiąć
texas instruments wyświetlacz testy akumulatorów logamatic buderus
Moment zaczepowy w silnikach BLDC - wartości i wpływ Piszczenie pralki Samsung WW80AA126AX - przyczyny i rozwiązania