Podpowiem że regulator podobnie jak w japońskich alternatorach samochodowych jest zasilany z akumulatora (po stacyjce), alternator nie posiada diod wzbudzenia. Proponuję poszukać podobnego regulatora od innych silników motocyklowych (Suzuki, Kawasaki) lub też przystosować jakiś "Jezpol".
Poza poradą z poprzedniego postu na niebiesko nasuwa jeszcze jedna. Z racji, że pojazd ma trochę latek warto sprawdzić ciągłość połaczenia przewodu zielonego od regulatora do uzwojenia wzbudzenia.
kierunkowskazy świecą światłem ciągłym bo przerywacz dostaje za małe napięcie zasilania
Zapłon "bezimpulsatorowy". Proponuję spróbować z następującym schematem: http://www.motelek.net/andere/cdi/kontak... . Unterbrecher to nie przerywacz zapłonu jak podano, tylko wyłącznik zapłonu. Zasada działania jest dość prosta. Dodatnia połówka napięcia zasilającego ładuje kondensator w układzie CDI. Ujemna połówka napięcia zasilającego wyzwala...
Regulator napięcia do Yamahy/MBK DT50 oraz analogicznego Malaguti to specjalny typ, w którym piny 1 i 2 oraz 3 i 4 są wewnętrznie połączone razem. Na 1. jest wejście przewodu ze statora, na 2. jest wyjście na instalację oświetleniową (AC), pin 3. powinien pozostawać niepodłączony, na 4. powinna być masa. Do tego regulatora napięcia nie podłącza się...
Mam problem z Yamaha Aerox — nie ładuje się akumulator. Czy ktoś wie, co może być przyczyną? Mam jeden wolny biały kabel wychodzący z iskrownika, który pokazuje napięcie około 20 V. Kabel ten nie jest podłączony, po prostu leży luźno. Czy może to być kabel odpowiedzialny za ładowanie?
Z prostego schematu wynika że na układ ładujący składa się stojan i regulator napięcia. Stojan można uznaç za sprawny (twoje pomiary) więc wymień regulator napięcia. Sprawdź jeszcze czy stojan ma przejście do masy.
Zmierz napięcie ładowania na zaciskach regulatora (przewody czerwony do czarnego). Jeśli tutaj napięcie jest prawidłowe to na pewno masz gdzieś słabe połączenie masowe między regulatorem a akumulatorem lub między instalacją a akumulatorem, natomiast akumulator ma dobre połączenie masowe ze silnikiem (i alternatorem).
Witam! Mam małą 'zagwostkę' dotyczacą ładowania akumulatora w quadzie model quada to Yamaha Timber Wolf o pojemności 290cmm, napędzie 2x4 i rok 95. Zacznę od histori tego pojazdu. Quad jeździł, odpalał, w końcu maszyna odmowiła ładowania aku, w sumie to bez akumulatora sie jeździło do konca, nie wiem, bo znajomy mi go dał do zrobienia. Dziś chciałem...
A jakie są cewki oświetlenia? Taki dobierz do nich regulator napięcia.
Bo BR idzie na na odbiorniki (za stacyjke). Pozatym, w jakich okolicznościach zdechło to ładowanie?
Skuter Yamaha x-max 125 cc 2008r Podejrzenie, że padł regulator napięcia bo nie ładuje akumulatora i pytanie czy może ktoś wie gdzie w tym modelu ten regulator jest umieszczony.
Nie, ten układ jest trochę bardziej skomplikowany. Jednym z warunków aby przekaźniki mogły się załączyć jest to aby tranzystor Q134 przewodził. Aby Q134 przewodził musi być spełnione kilka warunków. Są to: - Obecność napięcia zasilania. Jeśli zasilanie zniknie, tranzystor ten przestaje przewodzić i natychmiast odłącza przekaźniki nawet jeśli na kondensatorach...
To zdjęcie nic nie wnosi do sprawy. Nie wiadomo co to za regulator ani jak się ma do reszty instalacji - schemat! Ładowanie sprawdzamy na sprawnym i naładowanym aku ! Napięcie na aku przy średnich RPM to 14 do max 15V po chwili od zapalenia silnika. Można tez mierzyć spadek napięcia na kablu od od aku do masy lub do plusa instalacji na zakresie 200mV....
witam Koledzy zwróćcie uwagę na fakt że kolega Miras pisał w pierwszym poście że szybko wyparowuje woda z akumulatora ,może tu trzeba szukać usterki.Czasem bywa że podczas pierwszego podłączenia niefortunnie pada regulator napięcia i ładuje akumulator prądem przemiennym .
Tam masz kilka stron diagnostyki, nawet podałem nazwę co do sprawdzenia z niej, właściwie wypadałoby sprawdzić czy wszystkie układy ładują soft, a ty wrzucasz 1 linijkę 1 podpunktu. Ja wiem że początkujący, ale bez jaj.
Na statorze znajdują się dwie cewki i impulsator. Biało czerwony przewód idzie od impulsatora do modułu zaplonowego. Jedna cewka to ładowanie akumulatora i światła, druga to napięcie dla impulsatora.
Odłącz od instalacji i zmierz ale skoro piszesz że nowy to raczej nie to. Zmierz ładowanie z podłączonym akumulatorem.
Witam. Posiadam motor Yamaha XJ 600 z 1990 roku i nie ładuje mi akumulatora. Nie wiem czym to jest spowodowane, czy regulator napięcia, czy alternator jest padnięty? Jak to można sprawdzić? Pozdrawiam.
Jakie ma aktualnie napięcie spoczynkowe i czy bulgocze we wszystkich celach czy tylko w jednej?
Dobrze ustawiony miernik, zmierz napięcie akumulatora na nie pracującym silniku a następnie gdy pracuje powinno być wyższe do 14,2V jeżeli ładowanie jest sprawne.
W CDI masz 6 pinów (pinout w google). Masa (przeważnie razy 2), cewka ładująca, impulstor, gaszenie, zasilanie. Może by i dało się to przekombinować na ten motor, ale nie jestem stanie zagwarantować czy cewka ładująca da wystarczające napięcie, oraz czy zapłon będzie w odpowiednim momencie.
No właśnie też tak myślę jeśli go nawet nie ładuje i ciągle napięcie skacze a jak przyłożę do niego żarówkę 21W to napięcie z 10v spada do zera
Pytanie tylko czy zbyt małe ładowanie ma wpływ na wyświetlacz? Czy obstawiać wyświetlać że jest uszkodzony. Wstawiłem opornik i te same obawy tylko że na niższym napięciu. Bez opornika gasł przy 13v z opornikiem przy 12v. Czy jest taka możliwość że regulator napięcia wysyła złe napięcie
Sry, ale u mnie w regulatorze napięcia nie moge wejść do biosu, chyba mam za słaby silnik. :) Mostek greatza można zrobić samemu, a nigdzie nie moge znaleźć takiego od samochodu czy od motorka. Wszędzie same regulatory napięcia, chyba że źle wyszukuje. EDIT: Tylko potrzebuje schemat :)
W TZR50 jest fabrycznie alternator Yamahy, z modułem zapłonowym DC-CDI Moric. Zapłon Ducati Energia był stosowany w pozostałych pojazdach z silnikiem AM6. Nie rozumiem sensu przekładki zapłonu, ale powiedzmy że to działa. Po pierwsze, zapłon DE trzeba dostosować do tego, aby było ładowanie akumulatora. Uzwojenie jest przeznaczone głównie do zasilania...
Nic dziwnego, że ci pali. Bo to CDI. Radzę poczytać, jak działa i wszystko się wyjaśni. Ty nie wiesz nawet, jaki to pojazd, więc skąd nam wiedzieć, czy to będzie działać? Możesz próbować. Tylko po jaką cholerę tam ładować trójfazowy regulator? Sprzedawca ci zaproponował, czy już kupiłeś?
Zakładam że to klon agregatu Yamaha ET650/ET950, czyli generator stabilizowany kondensatorem. Moc znamionowa wyrażona w watach dotyczy obciążenia rezystancyjnego cos fi=1. Wszelkie zasilacze impulsowe powodują wprowadzanie przesunięcia fazowego w kierunku pojemnościowym (przez ładowanie kondensatorów szyny DC), dlatego przez cos fi zmniejsza się moc...
Na postoju jak stoisz, czy pozycyjne świeci dużo słabiej od stopu??Stop musi świecić wyraźnie mocniej od pozycyjnego (ustawa). A jak świeci słabo jak stoisz to może dlatego, że alternator nie ładuje aku. i jest mniejsze napięcie (mniejszy prąd płynie przez diody).
Witam, Yamaha X-Max 125, rocznik 2015, na liczniku błąd ER-1. Tester pokazuje błąd 12, czyli problem związany z sygnałem czujnika położenia wału. Objawy to niedziałający obrotomierz, prędkościomierz oraz brak wskazań temperatury płynu chłodzącego. Odczyt z tych wszystkich czujników jest prawidłowy na testerze, lecz licznik nie pokazuje nic. Licznik...
Najpierw sprawdź urządzenia zewnętrzne. Czy cewka statora ładuje kondensator? Czy jest impuls wyzwalający z impulsatora? Moduł elektronicznie zmienia kąt zapłonu. Uszkodzenie modułu najczęściej powodują przepięcia z cewki wysokiego napięcia. Zmniejsz przerwę na świecy na 0,2 mm i sprawdź czy na tak małej przerwie pojawi się iskra.
Naładuj ten akumulator odpowiednią ładowarką lub regulowanym zasilaczem, bo przy przejażdżce nie zdąży się naładować. Przy okazji takie ładowanie pozwoli na sprawdzenie czy akumulator nie ma wad o których pisałem wcześniej. Tylko pełni naładowany akumulator pozwala na zmierzenie napięcia ładowania (po zwiększeniu obrotów do około 5000 RPM).
Skuter z silnikiem Yamahy 250ccm . Mam taki problem gdy uruchamiam skuter jest ładowanie 14.2V . Podpiąłem voltomierz na stałe aby mieć odczyty na bieżąco . Po jakimś czasie jazdy brak ładowania . napięcie spada do 12V i dalej spada aż do rozładowania aku . Miałem już tak że nie mogłem wrócić do domu . Pomyślałem że regulator napięcia i dziś rozebrałem...
To by trzeba przejrzeć układ płytki, zrysować częściowo schemat. Zapewne jest uszkodzona przetwornica, ale ciężko powiedzieć czy jej praca jest sterowana przez mikrokontroler, czy jest tylko blokowana na czas wyzwalania iskry. Yamaha TZR50 ma zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu, tj. do 4000 RPM stały kąt 24°, powyżej liniowe opóźnianie zapłonu do 20°...
Ten element RAL035P01 to tranzystor mosfet. Jeśli masz w multimetrze funkcję testowania diody a już luksusowo z brzęczykiem to możesz sprawdzić czy na którejś linii względem masy nie występuje zwarcie dla lepszego wyjaśnienia jedna sonda do masy gdziekolwiek a druga do każdej linni zasilającej jeśli będzie piszczeć to znaczy że jest zwarcie jeśli nie...
Czytając nazwę tematu sądziłem że przebiegunowanie nastąpiło w motocyklu. Z taką sytuacją miałem już do czynienia, ale to w chińskim czoperku 50 cm³. Uszkodzony był regulator napięcia, przez co akumulator naładował się do kilku woltów w przeciwnym kierunku. Podłączenie nowego regulatora od razu wywołało zwarcie w instalacji, co rzuciło podejrzenie...
Chciałbym wiedzieć, co dostarcza prądu w tym motorku. Czy jest to prądnica, czy mały alternator ze stałym magnesem, czy jeszcze coś innego? Czy jest tam akumulator? Bo chyba od stabilizacji napięcia w instalacji na właściwym poziomie należałoby zacząć. Bo ładowanie przetwornicy, to raczej działanie od d**y strony. Nie uważacie?
Tam masz zabytkowe rozwiązanie alternatora i sposobu w jaki ładowany jest akumulator (brak regulatora napięcia dla akumulatora, prąd ładowania zależny od położenia wyłącznika świateł). Przyjrzyj się w jaki sposób wyłącznik świateł przełącza regulator napięcia (AC) pomiędzy uzwojenia statora. Sprawdź czy wyłącznik jest sprawny, czy wszystkie połączenia...
Witam, zamontowałem regulator napięcia w mojej TDR oryginalny bo wcześniej miałem chine i mam problem z ładowaniem. Prąd ładowania to 0,5 A i tutaj zaczyna się zagadka, przy samej kostce są lutowane przewody, jak sie orientuje z iskrownika wychodzi prąd 3 fazowy, i czy ma znaczenie, która faza idzie do regulatora czy raczej to nie ma znaczenia? Wyjście...
Witam. Pierwsza sprawa jest taka, że nie wiem czy to odpowiedni dział. Jeżeli nie, to proszę moderatora o przeniesienie, a teraz do rzeczy: zrobiłem przerywacz kierunkowskazów na ne555 oparty o jedną z jego standardowych aplikacji. Problem jednak jest taki, że dopóki nie odpalę silnika to kierunkowskazy działają z odpowiednią częstotliwością, zaś jak...
Przeprowadziłem remont silnika od yamahy dt 50 silnik AM4 {2T} zostały wymienione łożyska na wale pierścienie uszczelniające zrobiony szlif. Silnik trudno zapala jak się mu zatka dopływ powietrza to zapali na luzie chodzi ładnie wkręca się w obroty jednak gdy włączę bieg i ruszę dławi się i traci moc. Ciśnienie sprężania 7 bar trochę niskie ale sądziłem...
https://obrazki.elektroda.pl/1681334200_... Witam, chciałabym kontynuować wątek, mianowicie zakupiłem zestaw na płytce PCB superkondensatorów 6x2,7 V każdy po 120 F, cały układ szeregowo 20 F. Generalnie chyba to za mały układ, ale kupiłem go w okazyjnej cenie, wręcz za pół darmo (kupony Aliexpress i monety) za całe 29 zł z wysyłką....
Dobra, już widzę jak to skośnookie wymyśliły. Przy wyłączonych światłach regulator ładuje akumulator a przy światłach włączonych wejście regulatora jest podłączone do odczepu na cewce co powoduje zmniejszenie napięcia na regulatorze przez co na oświetlenia nie idzie około 8v jak do ładowania akumulatora a 6v przez co żarówki się nie palą
Witam, w moim skuterze pojawił się problem związany z brakiem świateł mijania oraz podświetlenia licznika (kierunkowskazy oraz światło stopu jest, ponieważ jest zasilane z akumulatora), skuter odpala i jeździ. Po przeczytaniu wielu tematów stwierdziłem, że problem może leżeć po stronie regulatora napięcia. Jednak wszystko wychodzi na to, że on jest...
Cholera, podałem kolory od strony CDI a miałem na myśli te od magneta :-(. Wtyczka od strony magneta; https://obrazki.elektroda.pl/2895815300_... Biało-zielony<->biało-czerwony, pickup coil, cewka wyzwalająca opór 445-545 omów. https://obrazki.elektroda.pl/4799986300_... Czerwony<->biało-niebieski,...
Napięcia na stykach nie uległy zmianie znacznie. Może kilka mV w dół. Na R583 wartości są identyczne, bez względu czy końcówka mocy jest w trybie standby czy włączona na chwile(do momentu aż sama się nie wyłączony) czy na "słucho". Wartości napięć na protect były mierzone przy opcji na "słucho". Rezystor Tylko pytanie teraz czy te wartości 800kR to...
Sprawdzenie regulatora trójfazowego nie jest proste w domowych warunkach. Jednak diagnoza układu ładowania w większości motocykli japońskich jest bardzo prosta - należy zmierzyć napięcie zmienne międzyfazowe z alternatora między wszystkimi 3 fazami przy 5000 obrotów, porównać z danymi z serwisówki (przeważnie powinno zawierać się w granicach 70 - 80V...
Chodziło mi o prostownik/regulator, jeśli podam tam 20v zmiennego to teoretycznie powinno wyjść ładowanie (13,5V) akumulatora. Schemat który przedstawiłeś odpowiada istniejącej instalacji elektrycznej, zgadzają się również kolory przewodów. Ze schematu wynika, że za ładowanie odpowiedzialne jest jedno z uzwojeń, na którym mam te nieszczęsne 2V (RMS)....
witam potrzebuje schemat regulatora napięcia do owej maszyny ponieważ ładuje ale bardzo kiebsko a nowy w serwisie kosztuje ponad 500zł , na allegro zanlazłem za 250 zł http://www.allegro.pl/show_item.php?item... czyli mozna zrobić samemu takie użądzenie i moze bedzie taniej , albo moze odczegos innego by to pasowało ?????
Rezystancja cewki nawijanej cieniutkim drutem jest tylko bardzo orientacyjną informacją o jest sprawności, a w zasadzie niesprawności jak mocno odbiega od normy. Dużo bardziej miarodajna jest indukcyjność, ale mierzona po wyjęciu statora z pola magnetycznego wirnika. Jednak nawet ona nic nie powie gdy uszkodzenie występuje pod wpływem temperatury i/lub...
ładować yamaha yamaha ładować yamaha napiąć
delonghi przycisk power końcówka samochodowy numery naklejce
Sharp Aquos cztery mignięcia diody – nie włącza się, błąd zasilania lub podświetlenia Canon TS3400: Rozwiązanie błędu E6 w drukarce