Podpowiem że regulator podobnie jak w japońskich alternatorach samochodowych jest zasilany z akumulatora (po stacyjce), alternator nie posiada diod wzbudzenia. Proponuję poszukać podobnego regulatora od innych silników motocyklowych (Suzuki, Kawasaki) lub też przystosować jakiś "Jezpol".
Poza poradą z poprzedniego postu na niebiesko nasuwa jeszcze jedna. Z racji, że pojazd ma trochę latek warto sprawdzić ciągłość połaczenia przewodu zielonego od regulatora do uzwojenia wzbudzenia.
kierunkowskazy świecą światłem ciągłym bo przerywacz dostaje za małe napięcie zasilania
Zapłon "bezimpulsatorowy". Proponuję spróbować z następującym schematem: http://www.motelek.net/andere/cdi/kontak... . Unterbrecher to nie przerywacz zapłonu jak podano, tylko wyłącznik zapłonu. Zasada działania jest dość prosta. Dodatnia połówka napięcia zasilającego ładuje kondensator w układzie CDI. Ujemna połówka napięcia zasilającego wyzwala...
Bo BR idzie na na odbiorniki (za stacyjke). Pozatym, w jakich okolicznościach zdechło to ładowanie?
To zdjęcie nic nie wnosi do sprawy. Nie wiadomo co to za regulator ani jak się ma do reszty instalacji - schemat! Ładowanie sprawdzamy na sprawnym i naładowanym aku ! Napięcie na aku przy średnich RPM to 14 do max 15V po chwili od zapalenia silnika. Można tez mierzyć spadek napięcia na kablu od od aku do masy lub do plusa instalacji na zakresie 200mV....
witam Koledzy zwróćcie uwagę na fakt że kolega Miras pisał w pierwszym poście że szybko wyparowuje woda z akumulatora ,może tu trzeba szukać usterki.Czasem bywa że podczas pierwszego podłączenia niefortunnie pada regulator napięcia i ładuje akumulator prądem przemiennym .
A jakie są cewki oświetlenia? Taki dobierz do nich regulator napięcia.
Skuter Yamaha x-max 125 cc 2008r Podejrzenie, że padł regulator napięcia bo nie ładuje akumulatora i pytanie czy może ktoś wie gdzie w tym modelu ten regulator jest umieszczony.
Witam! Mam małą 'zagwostkę' dotyczacą ładowania akumulatora w quadzie model quada to Yamaha Timber Wolf o pojemności 290cmm, napędzie 2x4 i rok 95. Zacznę od histori tego pojazdu. Quad jeździł, odpalał, w końcu maszyna odmowiła ładowania aku, w sumie to bez akumulatora sie jeździło do konca, nie wiem, bo znajomy mi go dał do zrobienia. Dziś chciałem...
Na statorze znajdują się dwie cewki i impulsator. Biało czerwony przewód idzie od impulsatora do modułu zaplonowego. Jedna cewka to ładowanie akumulatora i światła, druga to napięcie dla impulsatora.
Odłącz od instalacji i zmierz ale skoro piszesz że nowy to raczej nie to. Zmierz ładowanie z podłączonym akumulatorem.
Witam. Posiadam motor Yamaha XJ 600 z 1990 roku i nie ładuje mi akumulatora. Nie wiem czym to jest spowodowane, czy regulator napięcia, czy alternator jest padnięty? Jak to można sprawdzić? Pozdrawiam.
W CDI masz 6 pinów (pinout w google). Masa (przeważnie razy 2), cewka ładująca, impulstor, gaszenie, zasilanie. Może by i dało się to przekombinować na ten motor, ale nie jestem stanie zagwarantować czy cewka ładująca da wystarczające napięcie, oraz czy zapłon będzie w odpowiednim momencie.
Tam masz kilka stron diagnostyki, nawet podałem nazwę co do sprawdzenia z niej, właściwie wypadałoby sprawdzić czy wszystkie układy ładują soft, a ty wrzucasz 1 linijkę 1 podpunktu. Ja wiem że początkujący, ale bez jaj.
Jakie ma aktualnie napięcie spoczynkowe i czy bulgocze we wszystkich celach czy tylko w jednej?
Sry, ale u mnie w regulatorze napięcia nie moge wejść do biosu, chyba mam za słaby silnik. :) Mostek greatza można zrobić samemu, a nigdzie nie moge znaleźć takiego od samochodu czy od motorka. Wszędzie same regulatory napięcia, chyba że źle wyszukuje. EDIT: Tylko potrzebuje schemat :)
Dobrze ustawiony miernik, zmierz napięcie akumulatora na nie pracującym silniku a następnie gdy pracuje powinno być wyższe do 14,2V jeżeli ładowanie jest sprawne.
Na postoju jak stoisz, czy pozycyjne świeci dużo słabiej od stopu??Stop musi świecić wyraźnie mocniej od pozycyjnego (ustawa). A jak świeci słabo jak stoisz to może dlatego, że alternator nie ładuje aku. i jest mniejsze napięcie (mniejszy prąd płynie przez diody).
Nic dziwnego, że ci pali. Bo to CDI. Radzę poczytać, jak działa i wszystko się wyjaśni. Ty nie wiesz nawet, jaki to pojazd, więc skąd nam wiedzieć, czy to będzie działać? Możesz próbować. Tylko po jaką cholerę tam ładować trójfazowy regulator? Sprzedawca ci zaproponował, czy już kupiłeś?
No właśnie też tak myślę jeśli go nawet nie ładuje i ciągle napięcie skacze a jak przyłożę do niego żarówkę 21W to napięcie z 10v spada do zera
Witam, zamontowałem regulator napięcia w mojej TDR oryginalny bo wcześniej miałem chine i mam problem z ładowaniem. Prąd ładowania to 0,5 A i tutaj zaczyna się zagadka, przy samej kostce są lutowane przewody, jak sie orientuje z iskrownika wychodzi prąd 3 fazowy, i czy ma znaczenie, która faza idzie do regulatora czy raczej to nie ma znaczenia? Wyjście...
Z prostego schematu wynika że na układ ładujący składa się stojan i regulator napięcia. Stojan można uznaç za sprawny (twoje pomiary) więc wymień regulator napięcia. Sprawdź jeszcze czy stojan ma przejście do masy.
Sprawdzenie regulatora trójfazowego nie jest proste w domowych warunkach. Jednak diagnoza układu ładowania w większości motocykli japońskich jest bardzo prosta - należy zmierzyć napięcie zmienne międzyfazowe z alternatora między wszystkimi 3 fazami przy 5000 obrotów, porównać z danymi z serwisówki (przeważnie powinno zawierać się w granicach 70 - 80V...
Rezystancja cewki nawijanej cieniutkim drutem jest tylko bardzo orientacyjną informacją o jest sprawności, a w zasadzie niesprawności jak mocno odbiega od normy. Dużo bardziej miarodajna jest indukcyjność, ale mierzona po wyjęciu statora z pola magnetycznego wirnika. Jednak nawet ona nic nie powie gdy uszkodzenie występuje pod wpływem temperatury i/lub...
Naładuj ten akumulator odpowiednią ładowarką lub regulowanym zasilaczem, bo przy przejażdżce nie zdąży się naładować. Przy okazji takie ładowanie pozwoli na sprawdzenie czy akumulator nie ma wad o których pisałem wcześniej. Tylko pełni naładowany akumulator pozwala na zmierzenie napięcia ładowania (po zwiększeniu obrotów do około 5000 RPM).
Chciałbym wiedzieć, co dostarcza prądu w tym motorku. Czy jest to prądnica, czy mały alternator ze stałym magnesem, czy jeszcze coś innego? Czy jest tam akumulator? Bo chyba od stabilizacji napięcia w instalacji na właściwym poziomie należałoby zacząć. Bo ładowanie przetwornicy, to raczej działanie od d**y strony. Nie uważacie?
Czytając nazwę tematu sądziłem że przebiegunowanie nastąpiło w motocyklu. Z taką sytuacją miałem już do czynienia, ale to w chińskim czoperku 50 cm³. Uszkodzony był regulator napięcia, przez co akumulator naładował się do kilku woltów w przeciwnym kierunku. Podłączenie nowego regulatora od razu wywołało zwarcie w instalacji, co rzuciło podejrzenie...
Przeprowadziłem remont silnika od yamahy dt 50 silnik AM4 {2T} zostały wymienione łożyska na wale pierścienie uszczelniające zrobiony szlif. Silnik trudno zapala jak się mu zatka dopływ powietrza to zapali na luzie chodzi ładnie wkręca się w obroty jednak gdy włączę bieg i ruszę dławi się i traci moc. Ciśnienie sprężania 7 bar trochę niskie ale sądziłem...
Dla pewności sprawdź także czy w tylnej lampie nie są zamienione światła, tj. jako światło pozycyjne nie świeci włókno 21W. Z przodu obecnie żarówki 2x25W = 50W, do tego tył i podświetlenie licznika, alternator powinien dać sobie radę. Skoro piszesz że wymieniałeś już 3 regulatory napięcia i jest to samo, jeśli nie ma innych zbędnych odbiorników, to...
Witam. Pierwsza sprawa jest taka, że nie wiem czy to odpowiedni dział. Jeżeli nie, to proszę moderatora o przeniesienie, a teraz do rzeczy: zrobiłem przerywacz kierunkowskazów na ne555 oparty o jedną z jego standardowych aplikacji. Problem jednak jest taki, że dopóki nie odpalę silnika to kierunkowskazy działają z odpowiednią częstotliwością, zaś jak...
Witam, w moim skuterze pojawił się problem związany z brakiem świateł mijania oraz podświetlenia licznika (kierunkowskazy oraz światło stopu jest, ponieważ jest zasilane z akumulatora), skuter odpala i jeździ. Po przeczytaniu wielu tematów stwierdziłem, że problem może leżeć po stronie regulatora napięcia. Jednak wszystko wychodzi na to, że on jest...
Skuter z silnikiem Yamahy 250ccm . Mam taki problem gdy uruchamiam skuter jest ładowanie 14.2V . Podpiąłem voltomierz na stałe aby mieć odczyty na bieżąco . Po jakimś czasie jazdy brak ładowania . napięcie spada do 12V i dalej spada aż do rozładowania aku . Miałem już tak że nie mogłem wrócić do domu . Pomyślałem że regulator napięcia i dziś rozebrałem...
yamaha ładować yamaha napiąć napiąć yamaha
centrala hipath spalić lutownica elektrozawór pralka siemens
mikrokomputer cobra1 samsung ww60j4063lw
Czujnik brzegu papieru – optyczny, ultradźwiękowy, Mutoh, Ricoh, detekcja krawędzi Lodówka: światło gaśnie po minucie po włączeniu – wyłącznik drzwi, moduł LED, Bosch, Samsung