Użyj multimetra, aby zmierzyć napięcie na świecach żarowych. Ustaw multimetr na odpowiednią skalę (zazwyczaj kilkanaście V) i dotknij końcówkami przewodów multimetra końcówkami świecy żarowej. Powinno zarejestrować napięcie zasilania świec żarowych.
Mała uwaga: Jakie tam są świece? Bo w MB123 były świece o napięciu zasilania ok. 2V połączone szeregowo + opór szeregowy.wtedy łatwo można sprawdzić zwykłym woltomierzem...
na poczatek czy świece są sprawne? na brazowuym masa, na tym drugim sygnał cyfrowy z sterownika, one dośc czesto siadają , nowy ok 300zł wiec jest stosunkowo tani
Serio? Miernik w łape i mierz gdzie jest spadek napięcia.
Masz silniki o przebiegu xxxxx tys. km. Zużyte uszczelniacze nie powodują przedmuchów do komory korbowej. Pierścienie, tłoki, cylindry, do kontroli. Sprawdź spadek napięcia na akumulatorze, pobór prądu przez rozrusznik, stan połączeń.
A to nie jest tak że jak dwie stare świece które są w aucie i biorą po tylko max 13 ampeer to reszta tych ampeer może rozkłada się na te 2 nowe i dla tego takie duże prądy są na nowych świecach? Zgwałciłeś właśnie Kirhoffa ;) Przy połączeniu równoległym prąd zależy tylko od napięcia i rezystancji obciążenia.
Na jakim napięciu pracują te świece?
U mojego sąsiada garażowego w leciwym mercedesie też miał problemy z akumulatorem, jeździł do elektryka, wymienił akumulator, alternator, regulator napięcia i nic, a przyczyna była prozaiczna - miał zwarty wyłącnik świec żarowych.
Na świecy powinno być napisane na jakie napięcie ona jest. Czy napięcia na starych i nowych świecach są takie same ?
Dziękuję za odpowiedź. Myślę że samodzielnie mogę jedynie znaleźć która to świeca jest ewentualnie przepalona poprzez pomiar prądu cęgami jeśli jest dojście lub spadku napięcia. Wymiana jest raczej poza moimi możliwościami, nie chcę nic urwać. Pozdrawiam.
Dzięki skylark Co do tego sygnału z alternatora, nie próbował tego nikt oszukać? Gdyby wpiąć np mały akumulator, powiedzmy z motoru, chodzi tylko chyba o to, żeby poszło napięcie 12-14V?
Nie warto podjechać do elektryka na diagnozę niż wróżyć z fusów ! akumulator może już mieć pokruszone płyty przez co osad robi zwarcie ,w dodatku warto przyjrzeć się przekaźnikowi świec żarowych.
Nie ma możliwości żeby odpalił - IMMO zablokowane . Wskazuje na to świecąca kontrolka świecy żarowej.
Czy świece dostają zasilanie to na 100% nie wiem,ale wymieniane były w warsztacie(profesjonalnym podobno)mechanik chyba sprawdza takie rzeczy po wymianie. Z drugiej strony na pulpicie jest kontrolka świec żarowych,jeżeliby nie dostawały napięcia to chyba powinna się zapalić?
Nic się nie stało :) . Chciałbym się jeszcze dowiedzieć gdzie jest ten czujnik i jaki powinien być na nim sygnał czy tez wartość rezystancji(jeśli to zwykły termistor). Autko będę miał dopiero wieczorem, a moduł mam na stole więc chciałbym potestować. Proszę o informacje. ...........................................
Sprawdź przekaźnik. Bo on załącza napięcie na świece żarowe. Postaraj się też sprawdzić samą stacyjkę (wymontuj i sprawdź przejścia na stykach w poszczególnych położeniach kluczyka)
Amperażu na świecach nie sprawdzałem, Nie mam miernika o takim zakresie. Wykryłem 1 spaloną świecę na 1-szym cylindrze więc ją wymieniłem. Pozostałe świece jak uważam są sprawne -mają jednakową oporność. . Gdzie jest umiejscowiony ten kontaktron-poza płytką ? Mam wersję sterownika z 4-pinową małą wtyczką i bezpiecznikiem blaszkowym. Wszystkie świece...
witam, mam taki problem z świecami żarowymi: po rozebraniu modułu przekaźnik nie przełącza, świece sprawdzone od strony wtyczki odłączonej od modułu i maja wszystkie równo 0,6 ohm. napiecie na sterownik przychodzi 2 przewodami na których faluje napięcie od 8 do 12VDC - czy tak mam być? po przyłożeniu zewnętrznego napięcia 12VDC przekaźnik nie przełącza....
Dzięki panowie. Mam i plastikowy wężyk i olej mogę podgrzać ile tylko frytkownica pozwoli. Coś tak chce ale nie może ... zaskoczyć. Jak zauważył SAWEK może to kwestia oleju, ale przecież nikt nie będzie testował jakości oleju przed jego wykorzystaniem. Dzisiaj zrobiłem próbę. Odpaliłem palnik na zimnym ON. Nie ma problemu. Po podgrzaniu się całego ustrojstwa...
Wygląda na przekaźnik grzania świec żarowych. Ale to raczej nie jego wina, bo skoro tyka, to raczej problem leży w zasilaniu jego cewki. Weź woltomierz i zmierz napięcie w podstawce.
Witam. Kontrolka świeci na chwilę po przekręceniu stacyjki na zapłon, wyłącza się, następnie włącza się już na stałe. Świeci na samym zapłonie jak i na włączonym silniku. Moduł świec przechodzi test bezbłędnie. Nie wykrywa usterek. Wszystkie 6 świec sprawne 100%. Cztery były spalone - wymienione na takie jak były Beru 0100266011 4.4V. Co ciekawe odłączenie...
Mierzenie tak dużych prądów wymaga użycia bocznika, na którym mierzy sie spadek napięcia. Mercedes stosował przekaźniki z 4 wyjściami, do każdej świecy szedł osobny przewód. Przekaźnik ten sygnalizował spalenie świecy miganiem kontrolki.
Na dobrą sprawę, możesz pozbyć się tego przekaźnika balastowego ale... nie masz wtedy kontroli nad grzaniem świec, świece będą pracowały przy nieco wyższym napięciu, więc będą grzały się szybciej. Trzeba by eksperymentować. Jak już tak bardzo chcesz, to pozostaje przerobienie przekaźnika grzania świec z W124. Tylko tego też za darmo nie dostaniesz....
W ASO powiedzieli że uszkodzona jedna świeca żarowa i przekaźnik świec. Po moim sprawdzeniu wychodzi że uszkodzone dwie świece (przyjmując że kostka 6 pin jest od świec). Po podłączeniu kontrolki zewnętrznej na wyjście od świec, przy odpiętej kostce świec, po przekręceniu stacyjki, odpaleniu auta nadal wychodzi napięcie. Czy muszą być podpięte świece,żeby...
kolego tchermo test wychodzi ok, nie wyrzuca błędów i test komponentów też ok oprócz tego że w teście pokazuje że świeca żarowa grzeje a w rzeczywistości nie podaje na nią napięcia. A jeśli chodzi o piec jest to analog załączany plusem w wersji dogrzewacza bez wyjścia na załączanie nawiewu wymontowany z mercedesa okulara.
Witam. Dzieki za zainteresowanie. Jak narazie nie spaliło jeszcze ale wszystko przedemną ;). Przkaźnik "nie klei" - załącza i rozłącza dobrze. Witam Świece grzeją 40 sek. jeżeli nie odpalisz silnika, jeżeli w czasie tych 40 sek. uruchomisz silnik, to świece powinny zgasnąć po puszczeniu kluczyka (wyłączeniu rozrusznika) Możesz sprawdzić kontrolką podłączoną...
Witam, Świece żarowe - czy można zamienić na nowszy typ Mam w aucie nietypowy jak na dzisiejsze czasy bo nie stosowany już szeregowy układ świec żarowych. Tzw. pętelki ( końcówka grzejna w kształcie pętelki) Zasilane są z pomocą drutów oporowych. Te druty/oporniki obniżają napięcie na świecach i dodatkowo same mocno się nagrzewają. Jest to mercedes...
świeca żarowy napiąć mercedes świeca żarowy świeca żarowy mercedes
atlas copco pralka candy połączenie silnik śrubę bębna
laser dioda światłowód inwestycje
Bateria w laptopie Dell nie ładuje się - przyczyny i rozwiązania Zamienniki i budowa układu dla STK023