Witam, mam napisać sprawozdanie na ten temat .Dopiero zacząłem studiować i pierwszy raz mam kontakt z takim czymś jak sprawozdanie ale pomijając to , mój problem polega na tym że nie potrafię obliczyć a i b z tego zadania, poprostu nie wiem jak się do tego zabrać , przeanalizowałem całe...
Coś nie działa mi hamowanie prądem stałym w falowniku. Mam takie nastawy: F4 - 1 - tryb stopu - hamowanie prądem stałym F8 - 40 - Częstotliwość progowa hamowan wstrzykiwaniem prądu stałego F9 - 0 - Opóźnienie załączania hamowania wstrzykiwaniem prądu stałego F10 - 50% - Napięcie...
Witam, mam pytanie czy ktoś wie jaka powinna być wartość prądu hamowania sinika w tokarce przy silniku 7,5 KW (hamulec awaryjny). Układ wykorzystywany w do załączania napięcia hamowania to MARNI Elektronic Break Model MB 50 A. Nie mogę znaleźć co to za sterownik i czy można go gdzieś kupić...
Witam, wymyśliłem, że można byłoby zbudować przetwornicę o dwukierunkowym przepływie energii (z hamowaniem odzyskowym) wg poniższego schematu (proszę traktować bardziej jako blokowy niż ideowy): Czy w tej konfiguracji jest sens budować taką przetwornicę? To tylko wstępna koncepcja....
Witam serdecznie, mam układ zbudowany z dwóch silników indukcyjnych trójfazowych oba o mocy 0,12kW. Pierwszy jest podłączony w trójkąt i zasilony jest napięciem trójfazowym, drugi natomiast służy jako hamulec dynamiczny i jest zasilany z napięciem stałym na zaciskach U1 i V1, uzwojenia...
Witam!! Realizuję model silnika obcowzbudnego w Matlabie, zasilając go napięciem stałym, jednopołówkowym, dwupołówkowym. Jak przy zasilaniu stałym (twornika i wzbudzenia) nie ma żadnych kłopotów, tak przy zasilaniu jednopołówkowym (twornika i wzbudzenia) kilka wątpliwości mi się nasuwa......
Potrzebuję porady fachowca. Problem jest następujący. Na zatrzymany silnik trójfazowy, pomiędzy dwie końcówki, podałem napięcie stałe o wartości takiej, przy której stały prąd płynący przez uzwojenie silnika wynosił ok 1/2 prądu znamionowego (przy normalnej pracy). Następnie zacząłem...
Witam, Proszę o podpowiedź jak wyciąć napięcie stałe z falownika przy hamowaniu lub utrzymywaniu pozycji w układzie pomiarowym wykorzystującym bezczujnikowy moduł bezpieczeństwa "standstill monitor" wykorzystujący pomiar napięcia resztkowego na zaciskach silnika AC. Przy hamowaniu moduł...
Hej Nie byłem jeszcze na obiekcie ale za pośrednictwem osoby na obiekcie sprawdziłem że zmienia się na pewno tryb stopu i czas hamowania deC. Centrala pracuje zgodne z harmonogramem i o godzinie 16 ma się włączyć . Jak się wyłącza to silnik hamuje w 0,5 sekundy (takie...
Zmierz rezystancję uzwojeń, odczytaj prąd znamionowy dla połączenia w gwiazdę - mnożąc te dwie wielkości otrzymasz napięcie potrzebne do hamowania. Mam tu silnik 3 kW, rezystancja pojedynczego uzwojenia wynosi 1,9 oma, prąd znamionowy dla gwiazdy odczytany z tabliczki znamionowej silnika wynosi...
Nie wiem dlaczego ale wiedziałem... że kolega nie odpowie wprost na zadane pytanie tylko będzie kombinował. Na co komu potrzebna jest masa prądnicy, ilość żłobków czy jakim drutem nawinięta. Trzeba mieć średnicę turbiny żeby obliczyć moc jaka będzie- wychodzi ok 1500W czyli nie tak...
Ukazał się ciekawy artykuł omawiający tę kwestię. Czy wszystkie zawarte w nim tezy są prawdziwe? Czy "stare" oznacza "mało użyteczne"? Zapraszam do dyskusji. O stare przewody energetyczne mogą się rozbić ambitne plany rządu, zarówno te dotyczące elektromobilności, jak i fotowoltaiki. W...
Witam, musze się upewnić, czy dobrze interpretuje datasheet a3977. Sterwonik zmienia napięcie tylko przy opadającym zboczu sygnalu STEP, czyli w pozostałym czasie na wyjściach dalej jest napięcie, a więc jakby realizowana jest funkcja zatrzymania silnika [hamowania]. W dodatku największa siła...
Tak uczą ale ze względu na szybkość reakcji i siłę nacisku (w przypadku samochodu z asystentem awaryjnego hamowania /BAS/ - bez znaczenia), a nie na drogę hamowania. W samochodzie wyposażonym w system ABS, najefektywniejszy sposobem hamowania jest jak najszybsze i jak najmocniejsze wciśnięcie...
Hamowanie dynamiczne to oddawanie energii na główny kondensator falownika. Silnik pracuje wtedy jako prądnica AC. Wytworzoną energię należy jakoś wytracić, aby zapobiec nadmiernemu wzrostowi napięcia. Do tego używa się rezystora. Drugi silnik się nie nada, chyba, że ma osobny falownik obciążający...
witam po dłużej przerwie Po podłączeniu lexi: brak błędów w systemie ABS, esp oraz skrzyni automatycznej. w silniku wykazało mi "zestarzenie katalizatora" ale przyczyna powyższych problemów był prawie na pewno nowy akumulator(używany 6 miesięcy,akumulator dobrej firmy o pojemności...
To właśnie dzięki niewielkiej masie wirującej i przekładni planetarnej, we wkrętarce obroty ustają niemal od razu po wyłączeniu zasilania. Dzięki hamulcowi polegającym na zwarciu a Nie małej masie. To może rozkręć jakąś wkrętarkę i pokaż, co odpowiada za zwieranie twornika...
Żaden rezystor hamowania nie jest przeznaczony do pracy ciągłej- jak sama nazwa wskazuje, ma działać podczas hamowania, by nie dopuścić do nadmiernego wzrostu napięcia na szynie DC (czyli ma wytracić energię powstałą podczas pracy generatorowej silnika). Podczas normalnej pracy nigdy nie...
Witam Mam taki problem ze swoim sterownikiem. Hulajnoga posiada dwa silniki 3500W rozpędza się do ponad 100km/h, bateria 67v. Wszystko działa do czasu hamowania.Hamowanie rekuperacyjne tzw silnikami, nawet przy prędkości 38km/h objawia się błędem sterownika, wyskakuje na wyświetlaczu błąd...
Halo Stachn, publikację, którą podałeś w swoim poście o problemach występujących w sieci trójfazowej na [url=]Kolei Transyberyjskiej czyta się jak kryminał. Tam jednakowoż problem jest zupełnie innego typu - tam występuje olbrzymia asymetria faz i olbrzymie, nieskompensowane prawdopodobnie...
Przy hamowaniu prądem stałym prąd zależy od rezystancji uzwojeń silnika, więc napięcie przyłożone powinno wynosić od kilku do kilkunastu procent napięcia znamionowego. Uzwojenia stojana możesz zasilać na kilka sposobów, trzeba jednak tak połączyć, aby pola wytwarzane przez poszczególne...
Zwykle hamuje się silniki indukcyjne podawaniem napięć stałych na jedno lub więcej uzwojeń - zwykle są to dość niskie napięcia rzędu 24-110V. Wystarczy je tylko wyprostować- nie trzeba nawet wygładzać.
Mamy z kolegą taki mały spór. On twierdzi, że podczas hamowania silnikiem spalanie jest równe jak na biegu jałowym. Ja zauważyłem, że komputer podczas hamowania silnikiem wskazuje zero i trzymam się tego, że on nic nie pali w tym czasie. Możecie nam wyjaśnić który z nas ma rację i dlaczego?...
To spróbuj z tym stałym napięciem. Taki układ stosowany jest w obrabiarkach, silnik zasilany jest napięciem ok. 30VDC. Do sterowania wykorzystane są styki NO w przycisku "Stop". Silnik hamowany jest poprzez przytrzymanie wciśniętego przycisku.
Coś mi zjadło post - pisałem, że jest w instrukcji kaszanka, bo w parametrze F10 jest UDC, a w opisie prąd w % prądu znamionowego. I raczej o prąd chodzi, bo napięcie hamowania w zakresie 0-200% to nierealne. Więc zacząć z defaultowym prądem 50%, a jak będzie za słabo, to 100...120%.
Dziękuję za zainteresowanie moim tematem koledzy. f.pawlo -> jaki masz właściwie silnik? Zwykły klatkowy? Silnik klatkowy. Mój pomysł z tyrystorami wziął się stąd ponieważ już kilka razy miałem awarię hamulca w różnych- starszych obrabiarkach. Tam były hamulce zrobione następująco:...
Przeglądają schematy elektryczne spotkałem się z następującym podłączeniem falowników: Pierwszy falownik normalnie ma podane 3 fazy na zasilaniu i na wyjściu silnik 3 fazowy. Drugi falownik nie ma podłączonego zasilania, ale na złącze rezystora hamowania podłączone jest wyjście rezystora...
Witam. Mam taki nietypowy problem przy urządzeniu na jakim pracuje. Jest to urządzenie wiertnicze posiadające wyciąg z dwoma silnikami prądu stałego, potem są przekładnie sprzęgła (dokładnie w to nie wnikałem) ale napędza to bęben z liną która podnoś lub opuszcza hak do którego przyczepia...
Witam. Mam problem z tym falownikiem. Silnik 7,5kW zamontowany w prasie. Napędza koło zamachowe. Nawet przy ustawieniu czasu hamowania na 15s wyrzuca błąd przeciążenia 200% prądu znamionowego. W innych falownikach przy takich samych maszynach wystarczył czas ok 10s lub poniesienie progu...
Jesli spręzyny są za słabe wtedy hamowanie jest mocniejsze - nie ma wstępnego napięcia szczęk. Ponieważ w hamulcach bębnowych występuje coś takigo jak wzmocnienie hamowania szczęki współbieżnej objawiającej się w nierównomierności siły hamowania kól na osi przy lekkim naciśnięciu...
Darius, rozumiem, że chodzi Ci o to, aby silnik odwijania folii utrzymał się w miejscu? Rezystor hamowania ma za zadanie rozproszyć w postaci ciepła energię zgromadzoną w uzwojeniach silnika. Dzięki temu można zastosować krótszą rampę hamowania bez obawy o wzrost napięcia w obwodzie...
Dzień dobry, Buduję windę która napędzana jest siłownikiem jednostronnego działania. Już podczas pierwszych jazd zauważyłem dość nieprzyjemny problem z rozpędzaniem i hamowaniem siłownika. Wiadomo - są to bardzo nieprzyjemne szarpnięcia narażające całą konstrukcję na poważne...
Witam wszystkich z powrotem. Nic nie było uszkodzone w module, konkretnego powodu również nie znalazłem, domyślam się że wahania napięć podczas hamowania włączania kierunków jak pisze przedmówca, nie mam pojęcia ogólnie dziwna sprawa, lecz znalazłem rozwiązanie które może komuś...
W napędzie, gdzie moment zwrotny hamowania jest niewielki można przyjąć moc rezystora ok. 20% mocy silnika. Tam, gdzie moment zwrotny będzie duży a czas wyhamowania długi moc rezystora może sięgnąć nawet 75% mocy silnika. Stąd ważna jest informacja co ten silnik napędza i jaki jest tryb...
Sprawdź czy talerzyk zdający taśmę (lewy, ten z którego taśma jest odwijana) podczas odtwarzania nie ma zbyt dużego momentu hamującego. Powinien się praktycznie obracać bez oporu. Pisałem już o tym... . Inna opcja to zbyt duża siła hamowania szpuli z której taśma się odwija - w większości...
Buduję właśnie dość skomplikowany pojazd - trójkołowy rower z przyczepą pchającą. Sterownik do silnika nie ma wyjścia na hall, tylko na manetkę. Pomysł jest taki, żeby w obwód hamulca wstawić układ, który po podaniu napięcia z prądnicy rozewrze się. Sama prądnica będzie miała...
Witam Przy hamowaniu silnikiem jezeli silnik jest wyposazony we wtrysk oszczednosc jest na pewno wieksza niz przy jezdzie na luzie bo paliwo jest calkowicie odciete (z reguly), ciekawi mnie natomiast taka sytuacja jezeli nie ma wtrysku a jest zwykly gaznik. Ilosc pobranego paliwa zalezy od podcisnienia...
Witam! Pomysł Artura jest dobry pamietaj tylko aby opornik hamujący (wkłady z żelazka ) umieścić z dala od falownika i innych elementów nie odpornych na ciepło, ale w miarę blisko ze względu na przewody z chopera (muszą być porządne ze względu na napięcie. Proponuję zwiększyć czas...
OK, czyli jeżeli na obydwu zaciskach silnika pojawi się zero, to oznacza że silnik hamuje. Raczej dopiero jak silnik stanie. W czasie hamowania silnik działa jak prądnica. Ale skoro zaciski są zwarte do masy przez dolne tranzystory, to napięcie z prądnicy praktycznie się nie pojawi. Gdyby...
Dorobiłem układ na przekaźniku r15 i hamowanie działa bez naprawy płytki wg rysunku ważne żeby kabelek od silnika dołączyć do styku ruchomego przekaźnika żeby czasem hamowanie nie zadziałało gdy jest podane napięcie do silnika bo spalimy do końca płytkę u mnie jest najlepszy efekt bez...
Jak włączasz hamowanie to musi być rezystor Jeśli mam maleńką role napędową to po co mi ten rezystor . Rezystor stosuje się gdy są duże siły bezwładnościowe lub czasy wyhamowania zbyt krótkie . Wtedy silnik podczas hamowania oddaje do falownika napięcie i jeśli one jest zbyt duże...
Możesz spróbować hamować przeciwprądem przy obniżonym napięciu i przy zmniejszeniu prędkości zwiększać napięcie . Takie rozwiązanie pozwala zatrzymać płynnie obrót żurawia wieżowego (kilka - kilkanaście ton balastu przeciwwagi rozpędzonych na promieniu 10-15m , wysięgnik ze względu...
Jeśli na uzwojenia poda się napięcie stałe (hamowanie DC), to w obracającym się wirniku indukowane jest napięcie, które w zwartej klatce idzie na straty. Jeśli na uzwojenia podane jest napięcie trójfazowe o częstotliwości podsynchronicznej, to silnik staje się prądnicą, energia jest...
Witam, dziś w końcu znalazłem czas by przyjrzeć się zabawce dokładniej. Za szarpniecie przy puszczeniu "gazu" odpowiada stawiany opór przez silniczek. Także myślę, że hamowanie elektryczne jest wykluczone. edit: dodatkowo chińczyk też próbował złagodzić hamowanie, ponieważ po zaniku...
Cierny hamulec elektromagnetyczny powinien załatwić sprawę. Znam maszynę w której spory podzespół, ważący koło 1 tony, napędzany jest przez silnik 4kW za pomocą przekładni redukcyjnej i wieńca zębatego. Wykonuje obrót o 90° w obu kierunkach. Sterowanie wykonane jest na 4 stycznikach...
Dzień dobry Honda HR-V z 1999, benzyna + LPG Auto mam od niecałego roku, od początku było tak, że po jakichś 5-10 minutach jazdy zapalał się "check engine". Odbywało się to niezauważalnie lub według takiego schematu: delikatne szarpnięcia, mały spadek mocy, potem pyk, zapala się...
Najczęściej tak miałem jak było zielono we wtyczkach modulatora, podczas jazdy błędów nie było a potem nagle przy hamowaniu błędy i ostre hamulce, był zielony pin od zasilania i podczas hamowania był spory spadek napięcia, przez co komp głupiał.
W internecie często mozna spotkać ogólny schemat falownika, podobny jest w dokumewntacji twojego falownika, rezystor jest włączany równolegle do linii zasilających DC, w miarę potrzeby, nie na stałe - żeby nie marnował energii z sieci. Z ogólnego podziału falowników wiem, że układ pośredni...
mam podobny problem z astrą 1.6i o którym jest mowa tylko ,że objawy mam zmienne.Był czas że gasła przy hamowaniu , następnie przez kilka miesięcy miałem nieregularne obroty, pytając po warsztatach odpowiedź była jedna:silnik krokowy! Wpierw przeprowadziłem próbe czyszczenia bez skutecznie,więc...
Tak jak już pisał Tuning Marek, polecałbym zasilanie silnika 3-fazowego po odpadnięciu stycznika zasilającego, napięciem ok. 36V lub nawet 48V DC, zwłaszcza gdy silnik połączony jest w gwiazdę. Napięcie to podawane jest dodatkowym stycznikiem, sterowanym przez wyłącznik czasowy. Oczywiście...
Witam, użyłem opcji szukaj a nawet googla i mam dalej ciemno szukam konkretnego wykonalnego układu do hamowania silnika prądem stałym silnik 15kW 1450 obr nie musi stanąc jak słup soli ale powinien się zatrzymac po ok 5-10 sekund wiem że trzeba prąd stały ,wiem że trzeba styczniki...
Musisz określić 1. maksymalną częstotliwość sterowania wynikającą z wymaganej prędkości końcowej silnika 2. właściwości dynamiczne silnika wynikające z momentów oporowego, bezwładności oraz napędowego (silnika). Z tych parametrów wynika dopuszczalny minimalny czas rozruchu...
- Hamowanie Prądem stalym , tj. podlączenie do uzwojeń napięcia stalego. - Hamowa przeciwprądem ,tj zmiana kierunku wirowania pola magnetycznego na przeciwny do kierunku wirowania wirnika. Obawiam się że "normalnych" użytkowników wedlug Twojej klasyfikacji może nie być zbyt wielu....
Witam. Kupiłem przetwornicę 12/230V 300W i mam z nią problem. Obciążając żarówką działa poprawnie ale silniki asynchroniczne podczas rozpędzania się gwałtownie hamują. Prawdopodobnie powstają impulsy napięcia stałego na wyjściu przetwornicy i stąd to hamowanie. Gdy podłączyłem...
Potrzebuję zrobić sterownik silnika który będzie regulował prędkość obrotową silnika oraz wyhamowywał go na przykład poprzez zwarcie. O ile z PWM udało mi sie uporać to nie mam pomysłu na zrealizowanie hamowania silnika. Czy ktoś robił taki układ/wie jak to zrobić. Wszystko to ma być...
To nie jest czasem taka wyciągarka z marketu za 500zł? Parametry bardzo pasują. Jest jeszcze możliwość zastosowania hamulca z luzownikiem, na wale silnika. Tarcza hamulcowa jest zamocowana do wału. Obejmuje ją hamulec szczękowy. Stale zaciśnięty. Po podaniu napięcia na silnik, podłączony...
Witam serdecznie! Mam problem kolejny. W maszynie siedział kiedyś sterownik, teraz ktoś wszystko pozmieniał cała elektrykę. Problem jest taki że silnik sluży do dozowania produkty za pomocą ślimaka, co śmieszniejsze waga produktu dozowanego to 15 g :/ hamulec we wcześniejszej wersji przed...
Spróbuj zastosować rezystor hamujący. Np wyprostowane dwupołówkowo napięcie sieci podaj na uzwojenia z szeregowo podłączoną grzałka dużej mocy (2,5kW od pralki, 1,5kW mają czajniki) Izolacja uzwojenia wytrzyma to napięcie. Prąd uzyskasz zbliżony do pożądanego.
Faktycznie, zbyt szybko i nie uważnie przeczytałem post. Przepraszam za wprowadzenie zamieszania. A wracając do pytania, wydaje mi się, że napięcie wirnika podczas hamowania będzie rosło. Napięcie wirnika maleje wraz z poślizgiem, skoro poślizg rośnie (w przypadku hamowania jest większy...
Mam problem z falownikiem gdy wyłączane zostaną obroty silnika to rozpoczyna sie hamowanie, wtedy na falowniku pojawia się błąd E07.2 (napięcie stałe w obwodzie pośrednim przekroczyło określony poziom z powodu przejęcia zbyt dużej energii odzyskiwanej przy hamowaniu silnika. Zmieniałem...
Teoretycznie gdybyś prądnicę w przednim kole załączał na wejście przetwornicy step-up ładującej akumulator napięciem 14,7V za pomocą dźwigni hamulca, to miałbyś namiastkę układu KERS. Ale hamowanie byłoby dostosowane do stanu akumulatora, a nie do sytuacji na drodze. Przy jeździe po...
Niestety nie mam żadnych więcej parametrów silnika, tylko napięcie znamionowe, i prąd przy rozruchu ale to już sam mierzyłem. Na tym samym przekażniku też można w prosty sposób zrobić hamowanie przez zwieranie uzwojenia. ale w jaki sposób?dopiero się uczę, więc na razie lewa noga...
AVE... W połowie maja widziałem staruszkę przechodzącą w mojej okolicy przez dość szeroką i mocno używaną ulicę 50 metrów od przejścia. Nie chciało jej się nadkładać tej drogi. Dzięki temu jeden samochód prawie z niej zrobił miazgę(na szczęście kierowca umknął), drugi umknąć...
Witam szanownych kolegów. Opiszę po krótce mój problem. Pewien czas temu kupiłem wkrętarke Bosch GWI 10.8V-Li. (W tym właśnie miejscu muszę przyznać, że zakup był kiepski). Od pewnego czasu coraz częściej nie chciała reagować na przycisk załaczenia. Przetrzepałem cała wkrętarkę,...
Potrzebuję hamować wirnik tylko i wyłącznie gdy jest w ruchu, dlatego decyduję się na hamowanie dynamiczne i problem zaniku momentu hamującego podczas postoju odpada. Moje pytanie odnosiło się głównie do tego, czy podając na wirnik napięcie prądu stałego (czyli mierzę rezystancję fazy,...
Rezystancja uzwojenia wynosi 0,04Ω. Myślałem o transformatorze 24V 650VA i napięcie wyprostować. Da to radę, takie napięcie i moc? Również o czasówce myślałem aby po wyhamowaniu odłączyła napięcie stałe. Aby nie załączyć go do sieci, użyje się styków pomocniczych stycznika...
Witam, czy w falowniku jak w temacie da się zastosować hamowanie bez rampy (na wolnym wybiegu)? Jeżeli tak, to który parametr jest za to odpowiedzialny? Chodzi o to, aby uruchomienie hamulca, w który jest wyposażony silnik nie powodowało wzrostu napięcia na szynie DC (gdy jednocześnie...
Witam wszystkich, borykam się z problemem nie działającego światła tylnego (żyłki od hamowania, od światła postojowego działa). Jako, że mój motocykl jest po przeróbkach (nie wykonanych przeze mnie), odnalezienie przyczyny jest nieco problematyczne. Aczkolwiek, kabel w pewnym momencie...
Witam często przeglądam ,,elektrodę'' i postanowiłem zwrócić się o pomoc w sprawie która wprawdzie została już nie raz poruszona na forum, ale w moim przypadku wygląda inaczej. Mianowicie chodzi mi o używanie silnika asynchronicznego klatkowego jako prądnicy, ale nie w celu pozyskiwania...
Co jeszcze, przy zwarciu wirnika rezystorem, uzwojenie wzbudzenia nie może stracić zasilania. Wtedy to będzie silnik obcowzbudny, jeżeli projekt dopuszcza takie rozwiązanie to owszem, chcąc zwiększyć intensywność hamowania, uzwojenie wzbudzenia zasilić ze źródła napięcia stałego.
Mam opla astrę h 1.6 105 KM - sama benzyna. Od dłuższego czasu mam problem gaśnięcia samochodu podczas hamowania. Dodatkowo na luzie falują obroty (dwukrotnie w ostatnich 2 l. wymieniany czujnik położenia wałka). Auto raz na jakis czas gasnie, zawsze na rozgrzanym silniku. Ostatnio po tym jak...
Witam, posiadam Audi A4 b5 z 1997 roku i silnikiem 1.9 tdi 90 koni. Problem polega na w tym że od jakiegoś czasu po ostrym hamowaniu zaswieca się kontrolka ABS i hamulca ręcznego i gaśnie panel sterowania climatronikiem a ładowanie wzrasta do 18v. Po przyspieszeniu wszystko wraca do normy Regulator...
Art może i ok, ale ktoś zapomniał, że do falowników nieraz są dedykowane zewnętrzne BU i możliwości łączenia wielu falowników poprzez DC (więc jeden hamuje i podnosi napięcie, ale jest energia przekazywana do innych pracujących więc w tym momencie ciągną mniej prądu z sieci). Druga...
Kabel od al700 oryginalny jest lipny - pownie skorodował no i trzeba się łączyć programem po przełączeniu na zapłon a nie przed jak się nie mylę. No ale jakość oryginalnej wtyczki jest tragiczny więc tutaj też może być problem. Nie wiem po co się cofać zresztą krokowca też można...
Korektor nawet jak zastany to i tak powinny hamulce hamować. To nie jest moja działka, ale dwa razy przerabiałem temat uszkodzonego korektora i o ile pamiętam to to jest tak, że sprężyna napina korektor i w przypadku mocniej załadowanego pojazdu napina go bardziej. Co za tym idzie korektor z...
Noooo coś tu przysiadło... Idąc od prądnicy i wzbudzenia wirnika po drodze mamy diody Graetza albo selenowy i to trzeba sprawdzić czy są sprawne. Potem wszystkie połączenia gwintowane śrubki czy są dobrze dokręcone zwracac uwagę na korozję. Od diody idziemy do transformatora i tam jest...
Nie stały plus tylko po zapłonie,leci do bieżni na kole zębatym przekładni ślimakowej,i podtrzymuje zasilanie silnika po wyłączeniu manetki do momentu aż ramiona zjadą do samego dołu Ja będę lepszy - podłączasz tak aby po wyłączeniu manetki napięcie po stacyjce było na odpowiedniej...
Dzień Dobry, potrzebuje dobrać super kondensator który w czasie hamowania przez 10s przyjmie energię około 100Wh przy napięciu ładowania 250V. Obliczyłem, że pojemność superkondensatora dla takich wartości będzie wynosić około 5F czy jest to możliwe ?
Przepraszam za zdublowany post. Udało mi się ustawić hamowanie tzn spowodować aby napięcie wzrosło powyżej 660V w parametrze wyzwalania hamulca. (mniej niż 660V ustawić się nie da) Problem jest teraz taki że hamuje rezystorem tylko do i powyżej 660V. Jeśli napięcie spadnie odpuszcza sobie...
Nie, poziom błędu i awaryjnego wyłączenia to ok 1000V. Przy hamowaniu ledwo wchodzi na 660V. Muszę ratować sytuację włączając dodatkowe hamowanie DC ale tu też jest tak mądrze zrobione że nastaw jest przez określony czas nie do zatrzymania. Jeśli napięcie szyny spada do nominalnego...
Dzień dobry. Mam problem z działaniem rezystora w układzie podanym w temacie. Przeszukałem podobne tematy, ale żaden nie odpowiedział bezpośrednio na moje wątpliwości. Silnik z przekładnią wprawia w ruch obrotowy kociołek, w którym mieszany jest tynk. Problem pojawia się, gdy gęstość...
Często zdarzają się następujące sytuacje. Gdy zaczynam hamować to niezaleznie od tego czy w czasie jazdy wrzucam na luz, czy wciskam sprzęgło, silnik schodzi na bardzo niskie obroty (nawet poniżej 500 obr/min), sporadycznie gaśnie. Jeśli nie zgaśnie, to po zatrzymaniu samochodu obroty wskakują...
Hamowanie przeciwprądem to nie odwrotnie podłączone napięcie, tylko napięcie niższe od tego, które wytwarza silnik - jak masz silnik np. na 12V, i on kręcąc się wytwarza 10V, to do hamowania dajesz mu 8V - wtedy płynie taki sam prąd, jak przy normalnej pracy, ale w przeciwną stronę,...
Niestety dla mnie nie wszystko jest jasne. Zwykle do hamowania dynamicznego wykorzystuje się dwie fazy silnika 3-fazowego a nie trzy. Dlatego jeżeli nie jesteś mocny w układach tyrystorowych lepiej poczekać do poniedziałku. I tak na marginesie jeżeli napięcie sinus. skuteczne będzie 220V i zastosujemy...
Bardzo cenna uwaga Kolegi Fuutro. Jeżeli silnik jest oryginał z fabryki lub dobrze przewinięty to początki i końce są po przeciwnych stronach (i tak właśnie założyłem). Napisz jakie masz napięcia na trójkącie (na zaciskach silnika). Pozdrawiam
Witam - instalacja w maluchu jest mało skomplikowana , Czesta przyczyna świateł stopu leży w samych lampach , zprawdz czy tam dopływa prąd jak naciśniesz pedał , lub przy pedale hamulca jest włącznik i tam w jednym ze styków powinno być napięcie jak naciśniesz pedał to włącznik zamyka...
takie rozwiązanie jest zastosowane w nożycach do obcinania żywopłotu;po nacisnięciu start jedne styki rozwierają zwarte uzwojenie a drugie podają napięcie na to uzwojenie silnik rusza puszczenie przycisku powoduje odwrotną sytuacje i silnik staje natychmiast. Powodzenia:idea:
Dodatkowo często wymaga się, w zależności od maszyny, aby silnik wyposażony był w zwalniak (mógł to ktoś nazwać hamulcem) aby po wyłączeniu sterowania zahamować mechanicznie silnik (lub aby nie mozliwe było jego uruchomienie przy przerwanych blokadach), nawet jeśli nastapiło sklejenie...
W kilku przypadkach zastosowałem hamowanie prądem stałym silnika 3-4 kW w tokarkach adoptowanych do innych zastosowań. Pożądany efekt uzyskiwałem przy napięciu 48V DC, + przekaźnik czasowy 1-2 sekundy. Jako żródło prądu stałego 2 transformatory bezpieczeństwa szeregowo, mostek prostowniczy...
Dokładniej rzecz biorąc to wykorzystam sygnał z krańcówki która wyłącza silnik.W momencie zadziałania krańcówki rozłączy się przekaźnik podający zasilanie a załączy się cewka przekaźnika R15 który poda mi napięcie stałe na uzwojenie główne. I w tym momencie jest potrzebny układ...
Cześć. Wymagana jest dioda gasząca. Jeśli bedzie zasterowany i nagle przestanie to napięcie osiąga hmm nie pamietam wzoru ale dość spore napięcie bez diody gaszącej nie podziała za wiele To oczywiście moje zdanie
przede wszystkim sprawdź czy hamulec trzyma jeżeli przerwiesz jego obwód zasilania. Bez napięcia (najczęściej 24V) następuje blokada (zahamowanie) silnika. Sprawdź sygnał startowy - napięcie. Sprawdź napięcie na stykach 21-22
Nie jedno równanko a kilka, za dużo zmiennych. Z pierwszego postu wynika ze chodzi o prądnicę obcowzbudną. Moment napędzający taką prądnicę jest wprost proporcjonalny do prądu twornika (w założeniu było Iw=const). Prąd twornika jest wprost proporcjonalny do jego prędkości obrotowej...
jeżeli to stało się po wymianie rozrządu to prawdopodobnym jest że tam trzeba szukać usterki (np. źle napięty pasek)
Najczęściej stosuje się podanie napięcia stałego 24V na jedno z uzwojeń silnika , tylko trzeba sprawdzić czy nieprzekracza prądu znamionowego silnika.
Witam kupiłem podobny rowerek jakie jest napięcie po uruchomieniu rowerka proszę o zmierzenie napięcia po podłączeniu zasilacza. Ja niestety nie posiadam zasilacza i nie wiem jakie napięcie przyłożyć. Moim zdaniem to nie jest wina zasilacza. Jaki jest sposób wyboru progów obciążenia? Być...
wdusiłem... nawet sprawdziłem napięcie. Przy właćzonym 14,2 przy wciśniętym ... na chwile 13,9 i po chwile 14,2 nie zgasł.... sprawdze ten filtr A co myślicie o silniku krokowym? Czy jego trzpień powinien ciężo chodzić czy dość lekko? Tz powinien się dac wcisnąć i wyciągnać...
Moim zdaniem ten rezystor służy tłumieniu przepięć pojawiających się na szczotkach w chwili przerwania prądu, a za zmniejszenie prędkości odpowiada układ, który ogranicza prąd/napięcie silnika.
problem mam dziwny. Chodzi o mojego forda mondeo 96r. 1.8 16v zeteck. Zauważyłem to podczas hamowania teraz zimą. Kiedy hamuje to abs się nie włącza (pewnie się pompa zatarła albo czujki poszły ) , blokują się koła, wtedy mam zanik napięcia czyli przygasają światła, zwalnia dmuchawa itd....
W jakim stanie jest akumulator? Jakie jest napięcie na wolnych obrotach?
Ja bym do tego dołożył porządne sprawdzenie czujników. Jak kabel czujnika jest przełamany, to w miejscu uszkodzenia zaczyna iskrzyć co wywołuje dodatkowe impulsy napięcia zakłócające pracę ABS. W czasie pomiaru kabel czujnika trzeba mocno naciągać i przełamywać co pomaga wykryć uszkodzenie.
Właśnie wygrzebałem dokumentację frezarki bułgarskiej FR-100, tam jest jeszcze ciekawsze rozwiązanie- silnik dwubiegowy w układzie Dahlandera o mocy 2,4/3 kW, 1440/2890 rpm, napięcie zasilania układu hamującego- 230V, układ na tyrystorze z regulowanym napięciem (potencjometr)- jutro zrobię...
Jestem elektrykiem, pracuję w kopalni odkrywkowej a dokładnie na stacji transformatorowej. Pracuję przy wysokich napięciach (110 kV i 20 kV ) i na co dzień nie mam do czynienia z elektroniką i dwunastoma woltami, a jeśli chodzi o moje audi....po prostu jestem przerażony...a wy fachowcy zamiast...
Peugeoty to nie moja bajka... pewnie jest. Możesz poszukać informacji na temat zalecanych ustawień emulacji sondy w Peugeocie 405 z silnikiem 2.0 8V na jednopunktowym wtrysku paliwa firmy Solex Bendix Siemens typu Fenix 1B. Tak, dobrze zrozumiałeś - często najlepszym wyjściem jest symulacja...
Witam Mam pytanie, czy da radę zrealizować przy pomocy silnika DC i układu L298 obrót silnika o jakiś kąt, tak jak ma to miejsce w silniku krokowym? Chcę zrealizować uchylanie małej klapki, sterowanie z uP. Chciałem zastosować silnik krokowy ze starego Lexmarka M42SP-5, ale zasilany jest...
Jeżeli chcesz dla samej idei to spróbuj - przetwornica DC/DC podwyższająca napięcie z silnika na właściwe do ładowania akumulatora plus układ uruchamiający przetwornicę w momencie przerwania zasilania silnika. Rozumiem że jeżeli robisz to dla ideii to sam stworzysz schemat aby sprawdzić...
Tutaj prąd sam się stabilizuje a napięcie jakie mu podasz potencjometrem ustawi poziom tego prądu - poniekąd to tak, jak byś sobie regulował siłę hamowania a nie dawał wszystkiego od razu na ostre hamowanie i to prądem na pewno ponad 10A.
Chyba źle mnie kolega zrozumiał(być może źle opisałem swoją ideę). Nie mówię o zmagazynowaniu całej energii hamowania w kondensatorze. Oczywistym jest że nie da się upchnąć 2,5 kJ w rozsądnych rozmiarów kondensatorze, ponieważ dla napięcia 12V kondensator musiałby mieć pojemność...
No jak sprzedawca odradza zakup, to coś w tym musi być! Dodam jeszcze, że nawet w razie (pozornego) opanowania tematu hamowania dynamicznego przez falownik, może się zdarzyć sytuacja, że odzysk energii jest większy niż zakładano (np. nóż o większej masie albo silnik jakoś wszedł na wyższe...
To co pisze dondu to jedno, ale warto też zastanowić się co się dzieje z energią kręcącego się silnika po rozwarciu zestyków przekaźnika. Przecież ona nie znika. Jak rozumiem dla hamowania zwierasz jego wyjścia? Ale zanim to zrobisz jego wyjścia będą wisieć w powietrzu, w efekcie wygeneruje...
Witam, buduję urządzenie, w którym mały silnik krokowy unipolarny (dwa uzwojenia) z napędu pozycjonowania głowicy CD-ROM'u sterowany poprzez mostek L293D będzie miał za zadanie utrzymywać naciąg małej sprężynki przez jakiś czas. Silnik naciąga sprężynkę bez problemu, jednak sam...
problem jest napięcie, które cały czas jest na bezpieczniku nr 13 (na przewodzie czerwonym z granatowym paskiem) nawet jak odłączę czujnik hamowania dalej dostaje napięcie. Bo tak ma być. Droga prądu jest taka: akumulator > bezpiecznik 13 > wyłącznik stopu > światła stopu. W tym aucie...
Załóżmy, że mamy silnik obcowzbudny. Doprowadzamy jakieś napięcie do uzwojenia stojana i mamy wytworzone pole magnetyczne. Doprowadzamy napięcie do stojącego wirnika. ponieważ jeszcze stoi to SEM w nim wytworzone jest 0 i prąd płynący przez wirnik zależy tylko od tego doprowadzonego napięcia...
Nie ma innej możliwości odnaleźć przyczynę, jak pomiary, podgląd oscyloskopem napięć. Elektromagnes jest zasilany stałym napięciem? więc może należy zabezpieczyć złącze E-K szybką diodą. Nawet taka prosta kontrola temp. ręką wiele powie, w czasie zmian wysterowania elektromagnesu-...
Witam, robie automatyczną roletę okienną napędzaną serwomechanizmem. Serwo jest przerobione żeby się kręciło i przymocowane do rolety. Problem w tym że roleta sama się rozkręca i nie pomaga nawet zwarcie styków silnika. Myślałem o zastosowaniu jakiegoś hamulca elektromagnetycznego ale...
Nie wiem po co Ci pomiar napięcia indukowanego po odjęciu zasilania. Do hamowania przy użyciu mostkowego przekształtnika DC/DC (tzw. mostka H) potrzebny Ci jest pomiar prądu płynącego przez silnik. Przy hamowaniu zadajesz prąd o przeciwnym zwrocie i żądanej wartości, a układ sterowania ma...
Podnieś napięcie dla pamięci bo to pewnie one nie wyrabiają. Co to dokładnie za kości? Jakie napięcie zasilania mają podane na naklejce?
Jeśli to rzeczywiście, takie "szczątkowe" napięcie powoduje te perturbacje to prawidłowo dołożony przekaźniczek, powinien załatwić sprawę...
Spokojnie spalisz silnik podając napięcie hamowania 230 V. Pamiętaj o prawie Ohma:I=U/R. Zmierz rezystancję uzwojeń, które przyłączysz do napięcia stałego /dla silnika 1,1 kW - 7,3 Ω/. Sprawdź jaki jest dopuszczalny prąd znamionowy silnika /np. 2,65A/. Po przemnożeniu tych dwóch wartości...
Jestem w posiadaniu wiatraka wg instrukcji 500 wat faktycznie nie daje więcej jak 100 wat Wiatrak wytwarza prąd trójfazowy zmienny, dalej w jednej obudowie jest mostek prostowniczy plus regulator, wiatrak hamuje za pomocą zwarcia faz niestety gdy nie ma wiatru elektronika w stanie czuwania pobiera...
Musisz jeszcze brać pod uwagę mechanikę napędu: przy hamowaniu wystąpią niekorzystne zmiany (części wcześniej napędzane zamienią się w napędowe) co dla niektórych np. przekładni może oznaczać szybsze zużycie.Również nie jest bez znaczenia ilość startów i hamowań (częstotliwość)....
Patrząc na twój rysunek C i uwzględniając indukcyjność silnika, widzę że podczas hamowania, zarówno przy załączonym jak i wyłączonym PMOSFET'cie indukcyjności pracują szeregowo, od stosunku indukcyjności będzie zależało która przeniesie więcej mocy i jak się rozłożą straty. Dlatego...
Jeżeli podłączysz turbinę przez mostek prąd będzie biegł tylko w jednym kierunku, inwerter nie poda napięcia na turbinę i turbina nie powinna włączyć hamowania.
jak wywalało falownik przy hamowaniu to pokazywał on najprawdopodobniej wysokie napięcie na szynie DC w tym przypadku powyżej 750 VDC. Trzeba sprawdzić na stronie Rockwella dobór rezystora hamowania i sprawdzić czy on jest załączony parametr A082-dbr select
Witam. Problem dotyczy jak w temacie Peugeota 607 2.0 benzyna z 2001r wyposażonego w ABS/ESP w którym wymieniono pompę ABS (niestety nie wiem jakie błędy wskazywał sterownik, że zdecydowano się na wymianę), wymieniono na używaną. Na dzień dzisiejszy kalkulator ABS/ESP wskazuje błąd przejściowy...
Witam dodam jeszcze że brak jest napięcia na elektrozawór b na schemacie z załącznika.
Co do driverów, tak to wiem o kondensatorach. Wg datasheeta to 25pF na wejściu. Napięcie wyjściowe jest praktycznie takie jak napięcie zasilania. jarek_lnx to powiedz mi proszę, czy te schmaty są dobre, bo sam już nie wiem: Dodano po 49 Powiedz mi jeszcze, co mam podać...
Witam Natknąłem się na schemat elektryczny innej obrabiarki, gdzie hamowanie jest zrealizowane na samych diodach. Z tego co wyczytałem to napięcie obniżono na transformatorze z 380VAC do 36VAC, dalej jest mostek Greatza i podane na dwie fazy silnika. Nad całością czuwa właśnie czasówka,...
Witam na razie wiadomo tylko tyle że przedni modulator upuszcza i przednie koło jest na lewarku i trzyma go a przecież jak przedni modulator upuścił to powinno zwolnić koło a tylni modulator nie upuszcza a napięcie jest na nim, pewnie trzeba go oddać do regeneracji. Był elektryk posprawdzał...
Kolego adamekamator przecież napisałem, że impuls jest PWMem więc prawidłowo nie zmierzy i nie musisz mi tego tłumaczyć. Pomiar jaki kolega kris__25 dokonał opierał się o masę i napięcie dzielnika co dało wynik nieco niższy niż napięcie akumulatora i jest to wartość poprawna gdyż...
Może podanie niskiej częstotliwości np 1-3 Hz spowoduje taki efekt "zahamowania" taśmy? Moment rozruchowy byłby za mały na start taśmy ale może wystaczający do jej zahamowania? Raz będzie więcej materiału na taśmie raz mniej, w zimie w lecie różna sztywność taśmy itp. Raz będzie...
Witam po dłuższej nieobecności. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i podpowiedzi. Problem został rozwiązany, sprawcą na szczęście okazał się przewód ebs. We wtyczce która jest wpinana do naczepy 2 piny były dość mocno zzieleniałe, reszta pinów dość mocno zafajdana jakimś czarnym...
Na tygodniu dorobie cos czyn moglbym zatkac jeden wąż a drugi żebym mógł dmuchać z kompresora . Jeżeli to nie to będzie to zmierze sam podciśnienie i zamówiłem na próbę map sensor z al i....jeżeli to nie pomoże to Zamów je nowy egr...bo nie mam skąd wziazsc nowego lub na 100%spr sprawnego. I...
Sugerujesz że coś nie tak z mapami paliwa? Tak, tylko to jest efekt końcowy jakiejś usterki, może nieszczelności (błędy, które wskazałeś na początku, jeśli nie są wynikiem zajechanych sond to właśnie rozjechanych map). Tu naprawdę trzeba dobrze przejrzeć Live Data i najlepiej porównać...
Witam! Piszę znów w podobnej sprawie, ale dotyczącej innego pojazu. Tym razem jest to problem z esc który zbudowalem z pomocą kolegów z tego forum. Silnik jest znacznie potezniejszy I nie siedzi w hulajnodze, a w rowerze. Jest to tak samo silnik synchroniczny, trojfazowy z magnesami trwałymi....
Silnik precyzyjnie hamuje się KWZ i to on precyzyjnie utrzymuje wolne RPM, korkowiec działa zgrubnie zapewniając stechiometryczną mieszankę i jak najbardziej zmniejszenie RPM. Nie ustawisz tego na napięcie, jedynie na zakres kroków IACV, metoda na wolne i obciążone RPM jest dobra ale jak przepustnica...
Albo rozłączany jest po prostu stycznik pomiędzy baterią a falownikiem. Silnik wtedy bez zasilania nie może pracować regeneracyjnie i napięcie nie będzie już wzrastać w obwodzie DC. Stycznik odłączy baterię, a napięcie dalej będzie rosło na szynie DC w falowniku ale już nie na baterii.
Raczej odwrotnie, wkładasz i przekręcasz, bez wciskania pedału. w odwrotnej sytuacji włącznik na złom. Napięcie na wtyczce włącznika jest ? Który rok, jaki motor ?
avabuy , to nie jest faza, na T1, T2 jest podawane napięcie na sterowanie cewki napędowej stycznika hamowania oraz po załączeniu stycznika hamowania na zaciski L1, L2 stycznika silnika. Na jaki czas jest ustawiony przekaźnik czasowy?. Coś zaczyna mi się tu nie zgadzać jutro złożę taki układ...
Mam elektrownię wiatrową 500 W, 24 V, podłączyłem ją do inwertera on grid (Grid Tie Inwerter 22-60 V). Nie wiem w czym jest problem, ale przy dość mocnym wietrze w momencie gdy załącza się inwerter i zaczyna oddawać energię do sieci bardzo mocno wyhamowuje wiatrak, aż napięcie spadnie...
Wyłączenie stycznika K1 powinno przerwać podawanie napięcia na cewkę przekaźnika (sygnał do niego jest przewleczony przez styk pomocniczy K1), a on powinien jeszcze przez jakiś czas być załączony korzystając z energii zgromadzonej w kondensatorze przy nim. Tak to mogło działać.
Na początek sprawdź jakie jest napięcie zasilające zarówno ze światłami, jak i bez.
(at)Kozakowski Rozpędziłes się Kolego. Pilz jest Przekaźnikiem bezpieczeństwa dla mikrowyłączników osłon i przycisków awaryjnych, posiadających dwie pary stykow . Tu natomiast, silnik jest hamowany indukcyjne przez impulsy DC, podane na stojan, poprzez regulator tyrystorowy , wbudowany...
Gasną zupełnie czy przygasają? Tak czy inaczej ma to najprawdopodobniej z połączeniem masy i spadkiem napięcia podczas przepływu prądu. Ewentualnie zasilanie jest z tego samego bezpiecznika i jest słabe połączenie pomiędzy obwodem zasilania a przekaźnikami załączającymi światła.
krzysiek_krm napisał: Drivery silników krokowych sterują ich uzwojeniami pracując jak źródła prądowe. ??? Wytłumacz czemu. Ponieważ "siłą sprawczą" ruchu silnika nie jest przyłożenie napięcia ale przepływ prądu. Dlatego driver uzwojenia silnika krokowego jest regulatorem prądu...
Np to jak tak będziesz robił to nic nie naprawisz.Trzeba posprawdzać napięcia na wejściu i na wyjściu.Drugi sensor jest pod kolumną i też trzeba przemierzyć instalację i sprawdzić go lub podmienić.Nie ogarniesz tego kolego.
Oświetlenie pojazdu też prawdopodobnie lekko przygasa. Wynika to z tego, że systemy typu ABS lub ESP gdy zaczynają działać pobierają dużo prądu, i prawdopodobnie nie jest to przypadłością Twojej "niuni" :D Lecz efekt ten jest widoczny w innych markach. Można o tym poczytać w mojej...
Axle load to właśnie to co pokazuje waga po najechaniu. Tak odczytując z tej tabliczki f to różnica długości sprężyny przy odpowiednim obciążeniu. Np. przy nacisku osi 900 kg sprężyna wyciągnąć się powinna o 10 mm, co da w efekcie ciśnienie 65 bar na tylne hamulce, przy 120 barach...
Przy stałej mocy odbieranej - zmniejszenia napięcia spowodowało większy prąd?...napięcie wsteczne było wyższe niż te 3 V i scalak się ugotował?
Cześć, Ustaw F30 na "1". W pozycji gdy brama jest normalnie zamknięta sprawdz czy listwa zębata (brama) nie kładzie się na koło blokując napęd. W pozycji zamkniętej odkręć pomarańczowe pokrętło, odłącz napięcie zasilania, sprawdź czy możesz wykonać okolo 1-2 mm ruch...