Witam. Mam prośbę o pomoc. Potrzebuję wykonać urządzenie do strojenia głosów akordeonów. Urządzenie to oparte byłoby na czujniku ciśnienia/podciśnienia, który sterowałby prędkością przesuwu tłoka siłownika. Do siłownika zamocowany byłby miech (taki jak w akordeonie). Czujnik byłby zamontowany w miechu, gdzie występowałoby zmiennie - w zależności od...
Chciałem zrobić wskaźnik podciśnienia z wyświetlaniem na bargrafie i mam problem z wyświetlaniem. Czujnik podciśnienia zdemontowałem ze starego ECU z jakiegoś samochodu a wyświetlanie chciałem zrobić na LM3914. Problem polega na tym że przy zerowym ciśnieniu czujnik na wyjściu wystawia 1,8V a przy podciśnieniu 1 bar daje na wyjściu 0,15V czyli wraz...
Mam problem posiadam taki czujnik podciśnienia jak na fotkach taki sam albo podobny widziałem u kogoś w polonezie chyba atu Problem polega na tym ze niewiem jak go podłączyć moze ktoś wie jakie są wyprowadzenia w tej kostce jedyne co wiem to to że napięcie zasilania to 5V Czujnik wykorzystam w swojej sierce a co do elektroniki to pryszcz tylko blokuje...
Z tego co zrozumiałem z noty katalogowej są to czujniki różnicowe. Czyli jeśli do jedenego wejścia nie podłączę nic a do drugiego wężyk od zbiornika to po odpompowaniu powietrza ze zbiornika będę miał właśnie różnicę około 100kPa a to chba jest mniej więcej tyle ile wynosi ciśnienie atmosferyczne czyli jesli będzie próżnia czujnik powinien podać jedną...
Chciałbym mierzyć napięcie na czujniku podciśnienia z fiata PRT 03/04 za pomocą mikrokontrolera STM32F429i. Nota katalogowa: Do uC mogę podpiąć maks 3,3 V więc zrobiłem dzielnik napięcia z rezystorów 100Ω. Tylko po podłączeniu go do wyjścia czujnika spada na nim napięcie prawie o 3V. Ktoś jest w stanie wytłumaczyć dlaczego? Tak małe rezystory zwierają...
Witam. Samochód do peugeot. Check - wysokie napięcie w obwodzie czujnika doładowania turbosprężarki. Vacum sprawdzone, od vacum przewód idzie do serwa a później do zaworu regulacyjnego turbo. Od vacum, przez serwo do zaworka wszystko szczelne, podciśnienie idealne. Za zaworkiem podciśnienie słabsze, a przy dodawaniu gazu zdecydowanie słabnie, przy 3...
Jakie napięcie powinno dochodzić do czujnika podciśnienia turbiny?
Witam Potrzebuje schematu układu który mi zamieni napięcie na odwrót. Mam czujnik podciśnienia który mi podaje napięcie od 0 do 5 V i potrzebuje żeby w miejscu 5V było 0 i tak dalej jak płynnie napięcie spada to żeby rosło do 5V na wyjściu. Oczywiście czujnik nie osiąga dokłanie 0 i 5 V ale bardzo blisko. Może ktoś wie jak to rozwiązać albo mnie jakoś...
Dla sprostowania: MAP sensor nie mierzy podciśnienia tylko ćiśnienie bezwzględne w kolektorze ssącym, a to delikatna róznica. Jeżeli na innych czujnikach jest to samo to moze trzeba zacząć szukać gdzie indziej? A może wężyk łączący kolektor z czujnikiem jest niedrożny? Kiedyś trafiła do mnie tempra 2.0 prosto od gazowników. Samochód chodził jak połamany...
Panowie mnóstwo osób ma ten problem. U mnie też TPS zdaje się być dobry gdy mierzę oporność na wyłączonym lub napięcie na przekręconej stacyjce. Gdy odpalę auto i mierzę napięcie, miernik podaje całkowicie niezgodne wartości, sprawdźcie jak jest u was. Nie wiem z czego to może wynikać? Planuje zakupić całą przepustnicę na podmianę i sprawdzić. Nie szczelności...
Połączyłem te dwie sprawy, ponieważ nastąpiły jednocześnie, choć może to faktycznie zbieg okoliczności. Log statyczny zrobię jutro, lecz dynamicznego nie jestem w stanie z podłączonym N75, gdyż nie mogę rozkręcić silnika powyżej 2100 obr. Dodatkowo gdy się rozkręca to gdy osiągnie ~2000 obr zaczyna się zadławiać, zaś po odpuszczeniu gazu silnik pracuje...
Witam. Mam następujące pytanie. Posiadam czujnik ciśnienia "dwukierunkowy" - mierzący podciśnienie i nadciśnienie w zakresie -1200Pa do +1200Pa. Sam czujnik ma wyjście "napięciowe", proporcjonalne do wartości zmian ciśnienia, w zakresie od 0,5 do 4,5V. Czujnik zasilany napięciem, nie podłączony do układu ciśnieniowego daje na wyjściu wartość napięcia...
1,5V na biegu jałowym 51pin ECU, 1,2V przy 2000orb/min. To ile obrotów wedle Ciebie jest na biegu jałowym? 2500? Ja zawsze myślałem że czym mniejsze ciśnienie w kolektorze (większe podciśnienie) tym mniejsze napięcie na czujniku. 5V to okolice ciśnienia atmosferycznego, czym ciśnienie bliżej 0bar tym napięcie niższe. Czym bardziej uchylisz przepustnice...
Witam. Na pewnej stronie są dostępne czujniki w formie modułu (czujnik + gotowy przetwornik napięcie na I2c) zakupiłem model DRMOD-I2C-PA2B, na którym będę się wzorował. Nota katalogowa: Czytając widzimy że czujnik: " The standard address of the component is 0x78 (120) " Posiadam 3 wszystkie zgłaszają się pod F1 (241) [syntax=basic4gl] Do I2cinit I2cstart...
Poszukałem co nieco tych modułów i widzę problemy. Jeśli chodzi o escorta, to znalazłem dwa typy, jak na zdjęciach. Oba mi nie pasują. Odnoszę się do opisu - MODUŁ ZAPŁONOWY CEWKA. A w rzeczywistości -jeden z czterema przewodami wysokiego napięcia, więc nie potrzebuje aparatu a drugi nie ma ujęcia na podciśnienie. Czy ten z czterema przewodami WN współpracuje...
To jest potencjometr. Można mierzyć rezystancję lub po podpięciu do auta można mierzyć napięcie. Pomiędzy dwoma pinami masz cały czas ta sama rezystancję - np. pomiędzy 1-3. Pomiędzy 1-2 oraz 2-3 będzie się zmieniać w zależności od tego jak będzie wychylona gruszka. Suma rezystancji pomiędzy 1-2 oraz 2-3 powinna dać wartość jaką jest pomiędzy 1-3....
No to teraz napisz co chciałeś zmierzyć odłączając wtyczkę od map sensora i mierząc wartości we wtyczce? Przynajmniej pobawił się trochę i zmierzył że ma poprawne zasilanie czujnika boost :D. Na przyszłość jak się chce zmierzyć poprawne zasilanie czujnika to sondę GND podłączamy także we wtyczce. Jeśli jej nie będzie to nawet o tym się nie dowiemy...
Znalazłem coś takiego : Czujniki podciśnienia Materiał korpusu:mosiądz Typ konstrukcji:membranowa (NBR) Zakres temperatur:-25°C do 80°C Przyłącze elektryczne:2 x 6.3 x 0.8mm Napięcie:42V Częstotliwość przełączania:200/min Medium:powietrze, oleje, emulsje olejowe, woda Dokładne karty katalogowe:13-4 Czujniki podciśnienia Nr.katalogowy:DS 3001 Gwint:...
Sprawdź jakie napięcie jest na tym elektrozaworze ,sprawdź co dochodzi do czujnika (jeżeli + ,to jakie jest tam napięcie) ,ewentualnie złącz końcówki w kostce do niego dochodzącej co się będzie działo.Jeżeli do czujnika dochdzi pełny +,to złącz końcówki.Powinien być wtedy czujnik bimetalowy .Może być że masz zły czujnik zamontowany,przykładowo rezystancyjny...
Witam, jest problem z VW polo classic 97 rok, 1.4 60km AEX. Problem związany jest z podciśnieniem kolektora ssącego, po gwałtownym dodaniu gazu obroty spadają do około 600 silnik zaczyna się dusić i po około sekundzie wchodzi na obroty które utrzymuje już równo, na gazie jest jeszcze gorzej bo po gwałtownych dodaniu gazu często silnik zgaśnie. Problemu...
Witam Jestem w trakcie robienia aktywnego układu wydechowego i potrzebuje drobnej pomocy ze sterowaniem przepustnicą. Chcę wykorzystać do tego celu przepustnicę z silnikiem krokowym z jakiegoś samochodu. Otwarcie przepustnicy w układzie wydechowym będzie umożliwiało spalinom szybsze opuszczanie go krótszą drogą - przelotowy układ wydechowy, gdy przepustnica...
Jest ok. Myślałem że chcesz uzyskać więcej niż -1 a tego przecież zrobić się nie da. Ten pierwszy czujnik jak rozumiem to czujnik który zamyka styk przy odpowiedniej wartości. Drugi to czujnik elektroniczny na wyjściu którego masz napięcie którego wartość jest zmienia się wraz ze zmianą podciśnienia. Potrzebujesz vacuostat, np. PSE 100 EC tyle że te...
Chciałbym zapytać czy są to prawidłowe objawy,bo mam wątpliwości?Chodzi o czujnik od Kadetta 1.6 (Multec). Po podłączeniu do niego woltomierza ,na biegu jest 1 V. Dodając bardzo powoli gazu ,na postoju, napięcie spada 0,9...0,8 by gdzieś koło 1500-2000 obr. odwrócić bieg i zacząć wzrastać 0,9...1...1,1...1,2..itd. Z góry dziękuję za wszelkie uwagi.
Czy działanie zaworu regulacji jest zależne od wskazań z MAF i czujnika położenia zaworu EGR? Tak, ale nie tylko to ma wpływ - także odczyty z czujnika MAP, z czujnika pedału gazu i z innych czujników. Ale jedynie czujnik MAF i czujnik położenia zaworu pracują tylko w pętli zaworu EGR. Pytań jest wiele Poczytaj zwłaszcza str. 46 - 47 oraz str. 51 -...
Witam! Szukam czujnika podciśnienia który ma na wyjściu zmieniające się napięcie w zależności od wartości ciśnienia. Potrzebował bym zakres od 0 do -1 bar. W jakim samochodzie można coś takiego znaleźć?
Witam Pacjent to E34 520i 24V M50B20S1 z LPG Stag 300. Problem jaki występuje w aucie to niskie podciśnienie tj. 0,53 bara, gdzie te silniki osiągają ok 0,35-0,4. Na jałowym wyraźnie czuć nierówną pracę ale jeszcze nie wypadanie zapłonów, czas wtrysku PB odczytywany z OBD 3,5-3,6ms na gazie i benzynie prawie identyczny, z czytywany z programu AC jest...
aaanteka te czujniki które przesłałęś mi w wiadomości prywatnej to właśnie o te czujniki mi chodzi i takim chce sterować tylko potrzebuje układ który na podstawie napięcia z tego czujnika będzie sterował pompą vacum. _jta_ wydaje mi się, że to przejdzie i te wartości napięcia będą pasować. Zastanawiam się też nad 3,2V i 1,6V bo to odpowiada 0,29 i 0,58...
Dziękuję (punkciki) - jestem laikiem - dlatego nie krzyczcie, lecz muszę zapytać : jeżeli czujnik odczytuje podciśnienie oraz temperaturę i dane podaje do kompa to czy odczyty napięcia są tylko do temperatury powietrza (jak opisano na rysunku) ? Czyli najprościej do wtyczki włożyć dwa cieniutkie przewody (w piny plus i minus) i odczytać ? Może lepiej...
Jakie podciśnienia? O jakim ty czujniku piszesz? Pierwszy błąd jaki miałeś tyczył się przerwanego obwodu czujnika ciśnienia doładowania. PCM nie widział sygnału z czujnika gdyż: może być uszkodzony czujnik, brak zasilania czujnika, przerwany przewód pomiędzy czujnikiem a PCM. Drugi błąd jaki podałeś to przekroczona wartość ciśnienia doładowania czyli...
Gaźnik nie, monowtrysk tak . Zamiast gaźnika jest wtryskiwacz, którym steruje komputer wtrysku, zbierając informacje z takich czujników jak MAP sensor -czujnik podciśnienia w kolektorze ssacym, potencjometr przepustnicy - zbiera informacje o kącie otwarcia praepustnicy, czujnik temperatury silnika - wiadomo co czyta, no i sonda lambda - koryguje skład...
IAT będzie miał wpływ na skład mieszanki co do tego termostatu: Regulacja w obudowie filtra ciepłe/zimne odbywa się za pomocą podciśnienia stąd te przewody ten termostacik podaje napięcie na zawór który otwiera przepływ podciśnienia w w/w przewodach Jakie auto? coś z grupy VAG?
Ano oznacza, że jest problem z czujnikiem ciśnienia doładowania. Pierwsze co sprawdź, to czy na kostce między pinem 1 a 2 jest napięcie (zapłon włączony, ma być około 5V). Potem należałoby sprawdzić czy sam czujnik ciśnienia jest sprawny. Sprawdź również wszelkie podciśnienia i przewody powietrzne czy są szczelne. Jeśli to wszystko nie pomoże, to trzeba...
No to co trudnego? Jeżeli dokładnie to przetwornik mostkowy ciśnienia - DRAL, MPX czy co tam jeszcze (np. stare VIGOTORy). Do zasilania mostka stabilizator napięcia lub prądu, a z drugiej przekątnej sygnał na wzmacniacz i co kto lubi - jakaś forma komparatora i triak, albo regulator od P do PID i na końcu sterowanie silnikiem (można nawet wstawić falownik)....
Na wolnych obrotach, na postoju bez obciążenia obudowa chyba nie ma aż tak dużego wplywu na skład mieszanki. Cały jej kształt, rezonator, dolot-ten pod grilem(ze zwężką w środku) ma ogromne znaczenie na charakterystykę silnika już w trakcie jazdy, obciążenia. Chodzi tu o drgania, odbicia, prędkość strugi powietrza. Nie będę mędrkował :D bo nie jestem...
Witam forumowiczów Ostatnio zauważyłem że nie otwiera mi się zawór egr w mercedesie. Jak się okazało po przemierzeniu napięcia na kostce zasialającej zawór sterujący podciśnieniem do egr-a wtępuje tam 6,5V, a więc o za mało żeby zawór się otworzył. Mierząc przwód plusowy do minusa akumulatora pojawia się 12 V. Z tego wynika że komputer nie daje pełnej...
Kolego odpięcie map powoduje przejście komputera w tryb awaryjny ( podniesione obroty ) zapewne masz coś nie tak z czujnikiem przepustnicy bo powinien mieć ok 5V przy pełnym otwarciu przepustnicy bo takim napięciem jest zasilany ten czujnik, komputer z zanikiem jednego sygnału sobie radzi dwa to duży problem dla niego zanim ustali mapę z obrotów i sondy...
Trochę bez związku z tematem - proponuję wydzielić do osobnego wątku... Przepływomierza to tam nie ma więc nie może być z nim problemu, chyba że masz inny silnik niż omawiany w temacie 1.4 AEX. Jeśli jednak masz ten silnik to masz problem z przepustnicą, pewnie dokładnie "zarzygana" olejem z odmy, jak to ten silnik ma w zwyczaju robić. Bardziej po polsku:...
Witam Na początku sprawdź wtryski pod kątem szczelności na przelewach i układ wysokiego ciśnienia czy gdzieś nie ma wycieków paliwa. Sprawdź zasilanie czujnika wysokiego ciśnienia powinno być 5V,następnie sygnał wyjściowy z czujnika przy biegu jałowym silnika około 2V najlepiej oscyloskopem sygnał ma być prosty nie poszarpany,ten czujnik jest zasilany...
Witam, mam problem z ML 270 20r. Znika sterowanie zaworuw podciśnieniowych turba i recylkulacji, po odpaleniu za około 40-50 sekund na wolnych obrotach wyskakuje błąd i jest brak masy na wtyczkach(zawory sterowane masą na obydwa piny podaje napięcie). Wymieniłem na NOWE "zaworki,turbo,przepływomierz,czujnik ciśnienia dolotowego,układ wydechowy,itd..."...
Witam. Trafił do mnie golf 3 2.0 ABA 97r. sprowadzony z Kanady w automacie który w czasie jazdy zgasł i po 10min zapalił przejechał 500m i znów zgasł. Podłączyłem vscan vag i pojawił mi się błąd o czujniku na wale korbowym. Podpiąłem Texę i to samo a w pomiarach parametrów bieżących sterownik widzi obroty silnika, sprawdziłem oporność czujnika ma 850ohm...
Króciec 1 jest podłączony do podciśnienia przy serwie Króciec 2 do gruszki przy turbinie gdy dmucham przechodzi powietrze od 1 do 2 zarówno bez napięcia jak i pod napięciem, po przyłożeniu napięcia 12V lekko iskrzy ale nic nie czuć wewnątrz. Czy to oznacza że ten zawór jest do wymiany ?
Ale w instalacji raczej wszystko ok skoro każdy kabel ma dobre swoje napięcia chociaż pytanie mam jeszcze takie, na kablu na którym jest napięcie z czujnika ten sygnał przy odpiętej kostce jest cały czas około 3v , czy tam nei powinno być cały czas zero ? Bo kable podciśnienia chyba powinny być że do górnej wtyczki idzie ten za fapem a pod nią wtyczka...
ecu podaje 5V na pin B3, B4, F8 To jest zasilanie czujników. sygnał czujnika płynu chłodzącego rozgałęzia się na czujnik podciśnienia Nie sygnał tylko masa dla tych czujników się rozgałęzia. - sygnał czujnika powietrza dolotowego rozgałęzia się na czujnik przepustnicy JW. Syganły z tych czujników idą do A7, B3, B4, F5. Masy to F15 i B2, zasilanie czujników...
dzięki za odpowiedź, sztanga chodzi, ale podciśnienie przed zaworem jest a za zaworem już nie , mechanik podmienił zawór na inny i bez zmian chyba że pechowo ten drugi też uszkodzony, zaczęło się od błędu-uszkodzony czujnik doładowania turbiny, wysoki sygnał, wymieniłem czujnik na nowy i nie pomogło dalej wywala błąd, już dwóch mechaników się poddało...
Wątpię by czujnik miał aż taki wpływ.Być może sterownik przyjął wartość zastępczą.Sprawdź napięcie na wtyczce.A co do mocy to przydały by się jakieś logi albo kontrola stanu turbo.To samo układ dolotowy jak i sterowanie turbo i wszystkie podciśnienia.
A co gdy napiecie nie jest od 100 do 900 mV ?? co w tedy ?? A czy lampa check engine powinna sie zapalić po odłaczeniu sądy bo umnie sie nie zapala ale niemówcie ze lampa jest spalona bo po odłaczeniu czujnika podciśnienia sie zaswieciła :]
No że tak powiem , to uściślenie jest mało ścisłe .Nie wiemy tak naprawdę jakie jest zadanie tego układu , czy ma utrzymywać stałe ciśnienie na jednym pożiomie ,czy tych poziomów jest kilka czy jest jakaś tolerancja czy też nie ,czy dochodzenie do parametrów ma być liniowe czy może być skokowe,czy to ma być nadciśnienie czy podciśnienie,a może jedno...
Musi kupić ten z metalową obudową bo ma turbosprężarkę z zaworem upustowym, te elektrozawory jeśli mają inne oznaczenie to różnią się tylko rodzajem mocowania i budową ale nie zasadą działania i wszystkie są zasilane napięciem 12V więc każdy będzie działał - mowa tu oczywiście o tych sterujących ciśnieniem do turbo z zaworem upustowym, identycznie również...
Można tak zrobić jeśli jest to dla ciebie łatwiejsze ale można też spróbować przekształcić sygnał z czujnika podciśnienia na wzmacniaczu operacyjnym, tak aby podany na wejście falownika stabilizował siłę ciągu. Pozdrawiam.
Kolektor dolotowy to jest OD przepustnicy DO głowicy... i stamtąd idą wężyki z podciśnieniem do serwa i innych miejsc. Masz tam co prawda przepływomierz więc szczelność układu między przepływomierzem a przepustnicą też jest dość istotna, ale i tak ważniejsze jest to co jest za przepustnicą. Poprawność działania czujnika wału sprawdza się na oscyloskopie,...
a mianowicie sterownik IAW 8F.5T w programie sonda lambda w petli zamknietej Tak ale stoi ciagle na 0.9-1.0. Uszkodzona sonda? Wszystko jest w jak najlepszym porządku - podawany jest współczynnik korekcyjny, a nie napięcie na sondzie, odczyt powinien być w miarę stabilny i oscylować wokół wartości 1.0. ostatnia sprawa która nie została wyjaśniona a...
w piątek lub w sobotę podłącze zasilanie z czujnika podciśnienia i rozpruje instalacje co jest powodem broku napięcia mam cichą nadzieje że przewód jest przecięty lub zwiera do masy !
Witam! Silnik 1,4 16v Borykam się z wyżej wymienionymi usterkami już dłuższy i tak: -przepustnica czyszczona dwa razy, adaptowana po razy kilka -przewody, świece wymienione -cewka zapłonowa sprawdzona-sprawna -wszystkie podciśnienia szczelne -egr był zaślepiany, aczkolwiek nic to nie dało, więc aktualnie odsłonięty -styki w mechanizmie, który jest zamiast...
Witam. Corsa 1.4i zaczęła mi dużo palić i nie zawsze spadają obroty na biegu jałowym tak jak powinny. Komputer wyświetla błąd 34 – CZUJNIK PODCIŚNIENIA W KOLEKTORZE SSĄCYM NAPIĘCIE NISKIE. Jak sie zabrać do naprawy ?? Co sprawdzić co kupić ??
Ciśnieniowy kontroler poziomu wody WSTĘPNIAK Witam wszystkich entuzjastów elektroniki! Chciałbym zaprezentować przykład wykorzystania scalonego półprzewodnikowego czujnika ciśnienia w roli miernika poziomu wody. Dzięki pomiarowi ciśnienia słupa wody możliwa stała się kontrola i utrzymywanie wody na zadanym poziomie w dowolnym zbiorniku (butelka, beczka,...
Witam. Mam następujący problem z Corsą B 1996 1,2 benzyna 45KM Oznaczenie silnika 12NZ. Kiedy silnik się nagrzeje to obroty zaczynają mieć wahania. Towarzyszy temu też taka przypadłość, że kiedy auto się przechyli na prawo lub do tyłu (np. gdy zaparkuję na krawężniku, albo stanę na wzniesieniu), albo wykonam ostry zakręt, Corsa zaczyna się dusić. Czasami...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
1. Tytuł sugeruje że w temacie chodzi o budowę własnego czujnika, na pierwszej stronie nie widać w jakim dziale jest ten artykuł. 2. Układ scalony obok sensora ciśnienia to MC78L05 stabilizator napięcia stosowany dla sygnału analogowego Vout dla stabilizacji odczytu czujnika podciśnienia instalacji silnika. To nie jest stabilizator LDO a zwykły stabilizator...
Kody błędów starszych jednostek, bez EOBD/OBD-II ('90-'95). Tłumaczenie własne, wszelkie uwagi mile widziane. Jednostka sterująca silnika 12 Rozpoczęcie diagnostyki/separator (sygnalizuje początek/koniec listy błędów) 13 Czujnik O2 - obwód otwarty 14 Czujnik temperatury chłodziwa - za niskie napięcie 15 Czujnik temperatury chłodziwa - za wysokie...
1111 - Defekt sterownika 1231 - Czujnik szybkościomierza 1232 - Silnik biegu jałowego 2111 - Obrotomierz 2112 - Czujnik położenia wałka rozrządu 2113 - Czujnik halla 2114 - Czujnik punktu zapłonu 2121 - Włącznik biegu jałowego 2122 - Brak sygnału obrotów 2123 - Włącznik pełnego obciążenia 2124 - Czujnik ustawienia klapy przepustnicy 2132 - Brak połączenia...
Witam wszystkim forumowiczów.Podaje kody błędów Poloneza na wtrysku jednopunktowym: 12-brak impulsu czujnika polożenia walu korbowego TDC (kod ten będzie wyświetlany zawsze jako pierwszy pomieważ silnik jest wyłączony) 13-brak sygnału czujnika tlenu EOS 14-zbyt wysoki sygnał czujnika temp.płynu chłodzącego CTS 15-zbyt niski sygnał czujnika temp. płynu...
zamykając temat udało mi sie zdiagnozowac ten samochodzik dzieki waszej pomocy :) a zeby ten post byl uzyteczny" - ten samochud nie diagnozuje sie przez bezpieczniki... -da sie zdjagnozowac przez kody migowe przy pedale sprzegla instrukcja: Odczytywanie migowych kodów błędów Audi oraz VW Przeprowadzanie testu: - Włączyć zapłon - Przeprowadzić przynajmiej...
Dzięki za odrobinę nauki, lecz ja to wiem. Może inni z tego skorzystają. PS podane zdjęcie nadaje się do silników gaźnikowych w których zapłon jest sterowany typowym aparatem zapłonowym z czujnikiem halotronowym, odśrodkowym i podciśnieniowym regulatorem wyprzedzenia zapłonu i którym podczas napraw trzeba regulować kąt wyprzedzenia. Silnik na wtrysku...
W samochodzie mam instalację LPG, więc dobrze byłoby wyprzedzić kąt zapłonu. Ponieważ zapłon jest sterowany przez komputer, należy "oszukać go" podając wyższe napięcie (powiedzmy o 1 V) z czujnika podciśnienia, spowoduje to przesunięcie charakterystyki wyprzedzenia kątu zapłonu. Czujnik podciśnienia ma 3 wyprowadzenia - masa, +5V i sygnał do komputera,...
Witam Panowie ogrzewam temat bo problem ciągle występuje. Nie ma mądrego, który by na temat zaradził. Mimo wielu zmian, wymian i poszukiwań dalej jest to samo - do 140 auto śmiga idealnie powyżej błąd przeładowania i tyle. Podsumuję jeszcze raz co zostało zrobione/sprawdzone : - wymieniony czujnik MAP - wymieniony przepływomierz razem z wężami i obudową...
Mam ten sam problem P1470 czujnik ciśnienia doładowania. TO NIE JEST CZUJNIK! Gdzie wyczytałeś, że to czujnik??? Czujnik to element pomiarowy - a nie regulacyjny! Nawet "zawór" nie jest określeniem do końca prawidłowym (chociaż od biedy do przyjęcia)- bo "zawór" ma za zadanie otworzyć lub zamknąć przepływ - a tutaj mamy urządzenie które płynnie zmienia...
W celu porównania zamówionych turbin zbudowałem proste stanowisko testowe, które opiszę poniżej. Elementy składowe: - Przepływomierz samochodowy (termoanemometr) - nie znam charakterystyki, do porównania wziąłem wartości napięcia wyjściowego. - Elektroniczny czujnik ciśnienia - Zasilacz laboratoryjny - Multimetr - Amperomierz cęgowy - Miernik hałasu...
Witam zwracam się do obeznanych w tej dziedzinie : mam czujnik ciśnienia MPX4100 wraz ze spadkiem ciśnienia (pomiar ujemny)podciśnienie spada napięcie na wyjściu z czujnika a ja muszę zapamiętać tę wartość i tu jest ?? układ który ma to zapamiętać pamięta tylko max napięcie
Witam. Mam seicento 900 99r przebieg 150tyś km. Od około 4 miesięcy walczę z problemem odpalania auta gdy silnik jest rozgrzany. Po przejechaniu kilku kilometrów gdy silnik już się rozgrzeje to są momenty, że gaśnie na biegu jałowym, a wtedy jest problem z odpaleniem auta. Auto sprawdzone na komputerze - OK. Przewody, świece, filtr paliwa, filtr oleju,...
ale żes palnał teraz. :))) włóz sobie węzyk do ust hahahhaha. Masz cos wspólnego z mechanika?/? wezyk włozony do ust nic nie daje a dodatkowo map sensor zaczyna włączać impulsy w sytuacji kiedy silnik pracuje a nie wytwarza podciśnienia. twoje zassanie nic w tej sytuacji nie daje, to się dzieje bardziej dynamicznie niż ci się wydaje. Tu nic sie nie...
Mam problem z astra c16nz,silnik wogóle nie ma mocy,przy dodaniu gazy dziwnie buczy i bardzo powoli wkręca się na obroty.Sprawdziłem czy nie łapie lewego powietrza,wymieniłem świece,przewody,kopułke,palec i nic astra nie ma wogole mocy,lewdo rusza z miejsca ;/ Problemu z zapalanie nie ma,pali na ciepłym jak i na zimnym odrazu.Z czytałem błędy 33 Czujnik...
Wydaje mi się, ze czujnik temperatury jest w porządku, sugeruje się załączaniem wentylatora chłodnicy. Dziś wymieniłem jeszcze świece, nigdy od nowości nie były zmieniane. Co do parametrów pod komputerem, to były dwa błędy: -nieprawidlowe napięcie zasilania -błąd czujnika podciśnienia (czy jakoś tak podobnie brzmiało) tylko, że ten czujnik już wymieniłem....
Witam, pojeździłem po skasowaniu błędów i wykonałem ponownie diagnozę. Wyskoczyły mi 2 błędy: P1402 Układ czujnika położenia zaworu EGR P0403 Usterka obwodu recyrkulacji spalin przedmuchałem wężyki podciśnienia od EGR a także sprawdziłem napięcie na pinach i wyszło 3.9 V czy jest ono prawidłowe? z ciekawości sprawdzałem napięcie na innych czujnikach...
22 - za wysokie napięcie na przepływomierzu 27 - za wysokie napięcie na MAP (czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym) 72 - błąd zaworu EGR (recylkulacji spalin) 71 - błąd zaworu dodatkowego powietrza. Wszystkie te błędy mogą sugerować "dziurę" w układzie dolotowym, poszukam bym nieszczelności- gdzieś "łapie lewe powietrze".
=> Momos proponuje: 1. Sprawdzić czy gumowa podstawa gaźnika jest cała 2. Sprawdzić stan wężyków od podciśnień. 3. Sprawdzić czujnik temperatury. Dostępne są dane i ch-ka tego czujnika i bez problemu może kolega miernikiem zmierzyć tak ze trzy punkty charakterystyczne i porównać z wartością z wykresu czy wyniki pomiarów są zbliżone. 4. Czy pedał gazu...
42-Przewód EST-A (1/4) - zbyt wysokie napięcie (w przypadku silników X16SZ/X16XEL) lub brak impulsów z układu zapłonowego (w przypadku pozostałych silników) 33-Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt wysokie napięcie (przewód podciśnienia może być odłączony lub przerwany)
Nie będę zakładał nowego tematu więc pomyślałem że wrzucę tutaj.Ostatnio obserwowałem parametry w dth i nie podoba mi się jedna rzecz.Mianowicie chodzi o współczynnik wypełnienia.Na wolnych jest 0% a powinno byc chyba koło 65%.Może ktoś spojrzy na ekran ,widać tam ciśnienie zadane i rzeczywiste które niby przekracza (niewiele)ciśnienie zadane.Czy jest...
Witam, Jakieś dwa tygodnie temu w czasie jazdy auto straciło moc, wyświetliło check engine i zaczeło dymić na czarno. Na poboczu silnik odpalił dwa razy pracując nie równo i dymiąc na szaro, za trzecim razem już nie zapalił. Po rozebraniu silnika okazało się, że padła turbosprężarka i zdecydowałem się na jej regenerację. Problem pojawił się po złożeniu...
Witam. Seicento 1.1 rok produkcji 2000r. Świeci kontrolka wtrysku paliwa i po zapaleniu auta nie gaśnie, tym samym samochód pracuje nie równo,brak mocy. Na początku kontrolka zapalała się czasami i gasła teraz świeci cały czas. Napięcie na wtyku zasilającym wtrysk ok.6V, podpięcie żaróweczki z pod tablicy rejestracyjnej powoduje, że żaróweczka żarzy,...
Witam,samochód Audi A6 C5 2002r LPG 125kW/170KM Kod silnika BDV Automat. Problem polega na tym że auto falowało na wolnych obrotach +/-100 obr czasem mniej. Delikatnie szarpał przy nagłym dodaniu gazu. Auto kupiłem dość niedawno, wymieniłem w nim jak na razie rozrząd. Wczoraj podczas jazdy nagle auto straciło moc, olbrzymi problem żeby przyśpieszyć,...
Błędy miałeś odczytane diagnoskopem, oprócz błędów da się nim czytać parametry bieżące. Tylko jeden z elementów których zdjęcia podałeś jest czujnikiem, to drugie to elektrozawór podciśnienia (choć na aukcjach widywałem go pod różnymi dziwacznymi nazwami). Pomiary napięć miałeś robić bez rozłączania czujnika!
Czym ciśnienie bliższe atmosferycznemu tym napięcie jest wyższe. Na zgaszonym silnika ale zapłon włączony powinno być maksymalne napięcie. Na biegu jałowym najniższe, podczas nagłego wciśnięcia pedału gazu powinno być bliskie maksymalnemu by zaraz znów spaść. Najlepiej załatwić pompkę podciśnienia. Czujnik powinien być liniowy i np. na zmianę o każdą...
Można, jakkolwiek Arduino ma przetwornik tylko 10-bitowy (a jakieś ATtiny nawet tylko 8-bitowy), więc dokładność pomiaru będzie taka sobie (trzeba jeszcze zamienić prąd na napięcie). Są czujniki ciśnienia podłączane przez I2C (BMP280, BMP180, mają dużo lepszą rozdzielczość i przy okazji mierzą temperaturę), ale ich zakres to 300-1100 kPa (0,3-1,1 atm),...
Witam. Miałem podobny problem z tym, że nie działało mi tylko zużycie paliwa. Okazało się, że stabilizator napięcia odpowiedzialny za zasilanie czujnika podciśnienia miał zimy lut. Wystarczyło tylko wymontować zegary, rozkręcić i przelutować na nowo końcówki stabilizatora. Najgorsze w tym wszystkim było to, że raz działało a raz nie. W Twoim przypadku...
Witam i pozdrawiam wszystkich użytkowników. Mam problem z samochodem Mitsubishi Colt 1,3 12V '96 dotyczacy wolnych obrotów. Zimny silnik po puszczeniu gazu gaśnie. Przy delikatnym uchyleniu przepustnicy odpala bezproblemowo. Na rozgrzanym wolne obroty w miarę ok. Auto nie posiada LPG. Stwierdziłem że silniczek krokowy sterujący położeniem zaworu powietrza...
Zanim zająłeś się instalacją było dobrze (poza krótkim zachwianiem mocy). Coś źle poskładałeś, np. przewody ciśnienia i podciśnienia do mapsensora (czujnika ciśnienia). Podaj na sztywno napięcie na elektrozawór i sprawdź czy działa. Odepnij te cienkie przewody od mapsensora-MUSI pokazać 0 bar.
Witam. Jak jest zimny silnik to jeszcze jakoś pracuje. Gdy tylko nagrzeje się jest tragedia. Silnik zalewa świece - wszystkie czarne. Ciężko odpala. Gaśnie, szarpie i strzela. Na sądzie lambda ciągle bogata mieszanka - 0,9V. Sonda jest ok bo napięcie spada po przygazowaniu jak schodzi z obrotów. Wymienione przewody zapłonowe i świece. Sprawdzona kopułka...
Jeśli napięcie maleje to oznacza, że masz brak doładowania czyli wytwarza się podciśnienie a czujnik jest raczej dobry. Szukaj nieszczelności w układzie.
Witam To tylko z multimetru, mój skaner do multidiag pro program dephi lecz na tym sprzęcie brak informacji o pracy czujnika różnicy ciśnień, program nie pokazuje doładownia turbo tylko zmianę napięcia na zaworze podciśnienia.
Znając instalacje gazowe, jeśli jest pomiar ciśnienia gazu i podciśnienia na dwóch czujnikach, można go odłączyć od ciśnienia gazu i ciśnienia kolektora, odpalić auto na PB i zmierzyć napięcia na wyjściach sygnału ciśnień, powinny być takie same dla ciśnienia atmosferycznego i reagować tak samo na zmianę ciśnienia np poprzez dmuchanie ustami w króciec....
Nie żaden brak tylko za duże podciśnienie. Przy pękniętym wężyku miałbyś błąd 33, czyli wysokie napięcie na czujniku.
Witam, Silnik szarpie tylko jak jest nierozgrzany, przy jego dużym obciążeniu, tzn. jak jadę sam problemu w ogóle nie ma. Szarpanie występuje wówczas kiedy wiozę ze sobą pasażerów, na 3,4 i 5 biegu (im wyższy bieg tym jest bardziej odczuwalne). Ostatnio włączył się tryb serwisowy (migająca lampka od świec żarowych). Po podłączeniu pod VCDS pokazało...
Żeby było śmieszniej mam model bez przepływki. Tam przecież siedzi tylko zwykły czujnik temperatury. Aby się czymś z wami podzielić wykonałem pomiar testerem Vaku. No i tak: przy odpaleniu silnika zaworek steruje podciśnieniem zaraz po starcie(EGR się otwiera) tak ok. 3 sec Następnie zaworek zamyka podciśnienie(EGR się zamyka). Po ok. 6 sec. znowu EGR...
Wie ktoś jak załącza się zawór podciśnienia sterujący klapkami zawirowań. Czy jest jakiś czujnik dzięki któremu ten zawór puszczą podciśnienie. Będę bardzo wdzięczny za każdą podpowiedź! Jak od zaworu podciśnienia odlacze kostke i zamierze napięcie na niej to jest 10v. A jak z kostki wezmę tylko plus a druga strona dotknie masy to pokazuje ponad 12v...
Napięcie na wyjściu ma być 12V i prąd 6A, bez względu na to, czy samochód generuje 12, czy ok 14V( po zapaleniu ). ========================================... Stabilizator będzie zasilał 4 oporniki 25W, połączone równolegle i to one podobno powodują jego zastosowanie. Układ bez nich działa bezproblemowo na 12-14W. Układ steruje...
Koledzy!!! Teraz to mi sie podoba, w sposób rzeczowy wyrażacie swoje wątpliwości i to jest to. Kontaktron to rzeczywiście nie jest trwały, 5 mln zadziałań to raptem góra kilkadziesiąt godzin działania a wiadomo, że nie o to chodzi. Jednak kontaktron nie jest powolny, są takie co zadziałaja nawet w 0,3 ms ale faktycznie raczej go nie będzie. Co do sterowania...
Ten potencjometr sprawdzałem.Rezystancja jest ok, jej ciągłość także. Pod napięciem 5V ze sterownika też nie ma przerw podczas zmian napięcia . Ale ok. Jeszcze sprawdzę tą rezystancję na pinach sterownika czy się zgadza tak jak kolega radzi. Wiem że na lini masy tych czujników jest też jeszcze map sensor. Po jego odłączeniu auto nie odpalało dalej....
Witam problemy które opisywałem zostały rozwiązane. Jezeli chodzi o poduchy to nie zauważyłem jeszcze jednej wtyczki do tych czujników. Błędy magistrali napędu były spowodowane błędami w sterownikach airbag ,abs .Po naprawie usterek pali się teraz checkengine i wyświetla mi błąd : za niskie napięcie czujnika nastawnika ciśnienia doładowania. Podczas...
Ten "grzybek" to regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej. Jeśli jest uszkodzony to zazwyczaj filtr powietrza nad regulatorem temperatury powietrza w airboxie jest rozmoczony od benzyny którą podciśnienie zasysa przez nieszczelną membranę. Poza tym przy uszkodzonym regulatorze zazwyczaj odczuwa się różne wahania, spadki mocy przy różnych prędkościach...
Dalej nie rozumiesz i się upierasz przy swoim. LPG to nie jest nie wiadomo co - tylko inne paliwo. Wystarczy zmienić czas dawki paliwa i już. Przecież przy PB nie ma znaczenia czy silnik ma 3000rpm czy 1500rpm skoro z mapy zapisanej w ECU oraz odczycie MAPsensora wyjdzie czas wtrysku np. 6ms. Sterownik LPG w ogóle nie insertują ani obroty, ani ciśnienie...