w samochodzie elektronika wrażliwa na wyższe napięcia dla tego prostownikiem się nie ładuje podpiętym aku w samochodzie. Obecna elektronika w samochodzie często jest wrażliwa na odpięcie zasilania. Ja jeżeli potrzeba to nie odpinam akumulatora od samochodu tylko na klemy podłączam prostownik starego typu bez jakiejkolwiek automatyki jedynie z amperomierzem....
Po tych wszystkich poszukiwaniach złodzieja prądu chciałem odpalić samochód Doładuj akumulator prostownikiem lub wymień na sprawny (podobnej wielkości) z innego samochodu.
Wprawdzie nie korzystałem z takiego prostownika, ale człowiek który je budował tłumaczył nabywcom, że należy go włączać w czasie rozruchu silnika. Wówczas napięcie w instalacji samochodu nie przekroczy 15V.
Jeśli znasz się na elektronice to zrozumiesz dlaczego nie podłacz sie radia samochodowego pod prostownik? Nie chodzi tutaj o wielkość napięcia. Zachęcam do nauki.
Kolego „noe1” to jest logiczne , bo pozwala uruchomić silnik gdy akurat akumulator odmówi posłuszeństwa. Jedyny problem to nadmierne napięcie transformatora w spawarce , dlatego pisałem o kłopotliwym sterowaniu. Lepiej użyć transformatora na jakieś bardziej sensowne napięcie.
Prostownik w alternatorze wymień.
Po co chcesz prostować napięcie w samochodzie? Przecież już jest wyprostowane. Prostownik jest w alternatorze. Instalacja jest na napięciu stałym. A jeśli chodzi o wyłączenie świateł dziennych, to zwykły przekaźnik samochodowy o dowolnych parametrach. Po załączeniu stacyjki styk NC przekaźnika podaje napięcie na światła dzienne, a po załączeniu świateł...
Nic trudnego, ja takie coś spreparowałem w oparciu o LM741 pod nazwą układ kontroli napięcia. Układ ten zastosowałem w prostownikach do ładowania akumulatorów, ale również układ ten, od paru lat, pilnuje procesu ładowania akumulatorów w samochodzie z paneli PV. Układ przerywa proces ładowania, gdy napięcie na ładowanym akumulatorze przekroczy górny...
A co to za pojazd? Bo normalnego samochodu nie da się odpalić z akumulatorem rozładowanym do 2V. Trzeba użyć np. kabli rozruchowych albo prostownika z taką funkcją. A wtedy napięcie w instalacji wzrośnie do okolic tych 12V więc będzie możliwość wzbudzenia alternatora.
"Rozruch" w warunkach kiepskiego (lub o "zanikającej" pojemności) akumulatora, może bardzo szybko uszkodzić elektronikę w Twoim samochodzie! Bezpieczny jest tylko taki prostownik, który zapewni napiecie na instalacji samochodowej NIE WIĘKSZE, niż 14,5V - również w warunkach, gdy żaden odbiornik prądu nie jest włączony (w tym również autoalarm i immobilizer),...
"Ubiłeś" radio w samochodzie a na prostowniku pewnie dobiłeś. Prostownik z natury rzeczy to nie zasilacz i ma napięcie większe niż dopuszczalne przewidywane w instalacji samochodowej. pozdrawiam
Słuchaj już widzę że źle mierzysz. Mierzysz napięcie bezpośrednio z trafo więc tam masz prąd zmienny a nie stały. Przełącz miernik na prąd zmienny i będziesz miał poprawny pomiar. Potem mierzysz napięcie za prostownikiem (4 diody widoczne na zdjęciu) i masz wartość napięcia stałego.
Witam. A słyszałeś o regulatorze napięcia w samochodzie ? Własnie on odłancza napięcie do akumulatora jeżeli wzrośnie ponad 16V Ale głupoty napisałeś.
Jak straci pojemność i naładujesz, to 24-godzinnym odgazowaniu a jeszcze lepiej 48-godzinnym nie będzie miał już 12,8 V. Jest to niemożliwe. Napięcie jałowe będzie w okolicach 12,2-12,5 V i to właśnie będzie świadczyło o uszkodzeniu baterii. Dokładnie. W moim sześcioletnim akumulatorze, który stracił 50% pojemności (ale nadal bezproblemowo kręcił rozrusznikiem)...
Dokładnie, może to wynika z pojemności około 50 Ah. Próbowałem na tym ustawić bo nie chciało mi sie mojego z samochodu wyciągać
Większość automatycznych prostowników może mieć problem, gdy napięcie 12V aku spadnie poniżej 9V. Odłącz go od samochodu i podłącz nawet zwykły zasilacz antenowy do TV naziemnej - powinien po jakimś czasie (znośnym, dopiero przy ok 10V wzrost napięcia staje się powolny i trzeba podłączyć normalne ładowanie) podnieść się na tyle, żeby automatyczny prostownik...
Na drugi dzień podpięłam prostownik i odczyt pokazał 9 V ponownie go naładowałam, efekt był taki sam ze samochód nie odpalił i dalszy brak kontrolek. Po naładowaniu jakie miał napięcie oraz czy po naładowaniu i po przekręceniu kluczyka w stacyjce, przed włączeniem rozrusznika, też nie zapalały się żadne kontrolki? Jeżeli akumulator miał normalne napięcie...
Do każdego akumulatora powinna być instrukcja ładowania. Z wiekiem parametry ładowania ulegają zmianie. Miałem akumulator który najlepiej ładować 1/10C do osiągnięcia napięcia około 16V i wyłączyć bo zaczyna ostro gazować. Wtedy podobno jest w pełni naładowany. W samochodzie masz tylko bezpieczne dla ogniw 14V Tylko trzeba mieć prostownik spełniający...
Akumulator można uznać za naładowany jak na akumulatorze zostanie osiągnięte zadane napięcie a natężenie prądu spadnie do poziomu prądu samo rozładowania i tak będzie ładowany jeszcze kilka godzin. Akumulatory zamontowane w samochodach nigdy nie są ładowane przez alternator wg. tych warunków a pracują poprawnie wiele lat . Zatem " aptekarskie " prostowniki...
Praktycznie każdy prostownik/ładowarka będzie dobry który sam wznawia ładowanie po zaniku napięcia w sieci. Osobiście od kilku lat używam ładowarki SENA z biedronki za 49 zł obsługuje 3 samochody 2 ciągniki i kombajn i dwa dodatkowe akumulatory. Dobre opinie ma ładowarka CTEK MSX 5.0 ma więcej programów prąd ładowania 5 A, i chyba 5 lat gwarancji.
https://www.youtube.com/watch?v=uwY8YvRS... Proszę bardzo.Tylko tutaj napędy są rozdzielne. Zapewne musiałyby być jakieś kondensatory do wygładzania tętnień. Alternator to jest trójfazowa prądnica prądu przemiennego. Potem jest prostownik trójfazowy który to zamienia to na prąd stały tętniący. W samochodzie napięcie wyrównuje akumulator. Trójfazowy...
Akumulator na prostowniku, napięcie prawie 14 V. W samochodzie nawet nie działają lampki na suficie, zachowuje się tak jakby nie miał akumulatora. Spróbuję go dziś zładować. Takiej usterki jeszcze nie widziałem. Dodano po 2 No, sztuka zrobiona. Jak ktoś chce zabawić się w "co było" to zapraszam. Samochód od nowości, bez przykrych historii, przebieg...
Prostownik będzie ładował te akumulaory do takiego czasu aż osiągną one swoją właściwą pojemność a napięcie na akumulatorach podniesie się do takiego momentu że osiągnie poziom około 15V i prostownik automatycznie odłączy dalsze ich ładowanie.Nie ma obawy o uszkodzenie prostownika.
Wystarczy podać napięcie poprzez Graetza. Oczywiście na odpowiednie napięcie pracy, żeby kolega nie wymienił na taki z prostownika do samochodu. Na styczniki Moellera nie narzekam, często używają ich w automatyce. Teraz to chyba EATON. Ostatnio podłączałem taki stycznik na 24 DC, cisza. Słychać tylko jak się załącza i wyłącza. Podłączałem także styczniki...
Robić sens z bezsensownych rzeczy. Idź do samochodu sprawdzić napięcie żeby w razie czego podłączyć go pod prostownik. To może sobie wyrób odruch że raz w tygodniu pójdziesz do tego samochodu i podłączasz go pod prostownik na te parę godzin zamiast sprawdzać czy jeszcze jest naładowany czy nie i podejmować decyzje, po prostu i nie kombinować z woltomierzem.
Ja dzisiaj rano ładowałem takim samym prostownikiem akumulator w samochodzie :D
po kilku godzinach prostownik zakończył pracę, w końcowym momencie napięcie wynosiło około 14,3V. Oczywiście że nie doładował. Napięcie 14,2 - 14,4 to takie bezpieczne napięcie w instalacji samochodu. Akumulator nie jest co prawda naładowany na 100% ale też nie jest zbyt mocno rozładowany i co najważniejsze przy takim napięciu nie gazuje. Zdjęcie z...
Czym podczas wymiany akumulatora w samochodzie podtrzymać napięcie w instalacji ? Czy można do tego wykorzystać prostownik do ładowania akumulatorów ? Czyli tak: stary akumulator jest podłączony do instalacji, podpinam zaciski prostownika do końcówek przewodów przy klemach, odłączam przewody od klem, wyjmuję stary akumulator, teraz napięcie jest podawane...
Odświeżam temat! Jakie trafo kupić do prostownika? jakie napięcie? jakie natężenie? Trzeba wziąć pod uwagę to, że akumulatory mają pracować bez samochodu na radiu samochodowym, więc napięcie po odłączeniu prostownika musi być ponad 14v (normalnie w samochodzie jest 14,4 o ile dobrze przeczytałem)
Osobiście kupiłem MW-SC6B. Ładuje jak Lidlowa do 14,7V i można ładować w samochodzie, ale posiada też manualna opcję Recondition, przy której po naładowaniu podnosi napięcie ładowania do 15,2-15,6V na 2 godziny. Dwa takie cykle przywróciły gęstość w moim mocno wyładowanym akumulatorze do właściwego poziomu. Zanim kupiłem ten prostownik, ładowałem zwykłym...
Ja pisałem o starym samochodzie - Renault Megane 1 z 1998r i nawet w takim samochodzie prostownik może narobić szkód, a co dopiero w nowym gdzie nie tylko duże napięcie może go uceglić ale także brak tego napięcia (dziwne ale prawdziwe).
Brak dobrego styku, za cienkie kable. Akumulator w samochodzie zasiarczony i brak pojemności. Zwykle przed odpaleniem na kablach trzyma się na uruchomionym silniku kilka dobrych minut aby aku pobudzić. Prostownik automatyczny z Lidla lub biedry warto posiadać aby się poratować lub boostera do rozruchu.
Samochody z systemem start-stop mają wyższe napięcie ładowania niż 14,4V
Po dwa szeregowo i do instalacji samochodu lub ładowarki akumulatorów samochodowych tzw prostownika. Przetwornica oniżająca dowolna o regulowanym napięciu i prądzie. Napięcie 7.2V jeśli akumulatory używane są cyklicznie. 6.9V jeśli mają czekać na swój dzień (mają być gotowe do użycia). Prąd ładowania można ograniczyć do wartości dopuszczalnej przez...
Коlego, piona5! Napięciem 13.5 - 13-7V ładują się akumulatory, które wykorzystują się w buforowym reżimie, na przykład - w awaryjnym oświetleniu. W samochodzie u akumulatora cykliczny reżim i jego należy ładować do napięcia 14.4-14.5V . Akurat takie napięcie zabezpiecza alternator. Woltomierz i amperomierz dla prostownika nigdy nie bywają...
Zapewne przy tym prostowniku trzeba monitorowac stan ładowania aby nie przeładować i nie zepsuć akumulatora? Tak, jeżeli nie jest automatyczny to trzeba kontrolować, ale bez przesady. Pod koniec ładowania prąd przy tych prostownikach jest minimalny. W samochodzie regulator napięcia alternatora daje maksimum tego napięcia przez cały czas, gdy samochód...
Jutro rozkrece to na elementy pierwsze i porobie dokładniejsze zdjęcia. Jestem amatorem który chciałby skonstruować z tego urządzenie do ładowania akumulatora w samochodzie.
Niech się autor określi czy chciał mierzyć akumulator w samochodzie i prąd ładowania alternatora czy może podczas ładowania zwykłym prostownikiem.
Polecam coś w tym rodzaju: [url=https://www.amazon.de/Batterie-Auto... Używam właśnie takiego, służy do podtrzymywania napięcia w stojącym samochodzie. Zmiana: dałem dłuższy przewód i podłączam przez...
Aku jest cały czas w samochodzie
Przecież to jest prostownik którym były już ładowane akumulatory. O jaką żarówkę w szereg Ci chodzi? Mam dołożyć żarówkę na plus ładujący z prostownika do klemy? Przecież ten prostownik w oryginale nie miał czegoś takiego. Prostownik przeznaczony jest do ładowania akumulatorów normalnie rozładowanych, posiadających napięcie nieco mniejsze od 12V. Podłączanie...
!4,5V to napięcie ładowania w samochodzie. Ładowanie akumulatora prostownikiem musi dochodzić do 16,5V i prostowniki są do tego przygotowane fachowo. Pozdrawiam.
Kolo 14 volt ma prostownik
Witam. Posiadam stary prostownik transformatorowy wykonany na początku lat 80-tych przez elektryka w jego warsztacie. Jest to proste urządzenie nie posiadające żadnego wskaźnika ani nawet włącznika. Uruchamia się poprzez podłączenie do gniazdka. Po podłączeniu go do akumulatora i podpięciu miernika pokazuje napięcie 15,6 V. Po ok. 4 minutach miernik...
Mam takiego trupa - napięcie mimo ładowania spadło do 2V. Chwilami rosło i znowu spadało. Akumulator jest bezużyteczny. Przy odwrotnym podłączeniu ładowarki szybciej uszkodzisz ją niż akumulator. W podobnej sytuacji jak Twoja, operator podłączył akumulator odwrotnie - "prostownik pobuczał a później się uspokoił" - akumulator był podłączony odwrotnie....
Nie możesz ponieważ reakcja chemiczna przebiegająca pod wpływem prądu ładowania się nie zakończyła pomimo osiągnięcia napięcia 15V. Jeżeli akumulator ma być naładowany do końca powinno przeprowadzić się ładowanie małym prądem do uzyskania właściwej gęstości elektrolitu - objawia to się intensywnym gazowaniem elektrolitu, oczywiście przy akumulatorze...
Tak prymitywną i prostą regulację ładowania mają najtańsze prostowniki zawierające transformator, mostek prostowniczy i... tyle. Dokładną regulację prądu umożliwiają prostowniki mikroprocesorowe. Jednakże najprawdopodobniej nie potrzebujesz takiego zaawansowanego prostownika. Akumulatory kwasowo-ołowiowe, oraz żelowe (a jeden z nich masz w motocyklu)...
O jakich zworach piszesz? Napięcia 10VAC (skuteczne) o wiele za niskie - i do rozruchu i do ładowania. Sprawdź ten transformator czy wytrzyma długotrwałą pracę. Dwa uzwojenia bez sensu - raczej jedno z odczepem dla ładowania, (niższe napięcie), wyższe napięcie do rozruchu. Tym bardziej że uzwojenie rozruchowe powinno być grube i wtedy nie zmieścisz...
ajlepiej by było zastosować zasilacz liniowy A koszt zapewne przekroczy tego wzmacniacza za " a najtańszy jest po 20zł. " Zmień punkt widzenia, co innego do samochodu, a co innego do domu. To da się obejść, jeśli ma prostownik (najlepiej starej daty) to ma już trafo z układem prostownikowym, napięciem w okolicy 13V-14V Doda do tego jakiś kondensator,(...
Układ do prostowania napięcia to prostownik. W tym prostowniku prostownik wygląda na czterodiodowy, czyli mostek prostowniczy. Sprawdzenie tej ładowarki polega na: 1. Sprawdzeniu czy po stronie wtórnej transformatora pojawia się napięcie i jest ono regulowane przełącznikiem i w jakim zakresie jest regulowane? Transformator daje oznaki działania, więc...
W nie wszystkich samochodach możesz zrealizować podtrzymanie napięcia mini ładowarką przez gniazdo zapalniczki. W wielu modelach samochodów napięcie na gnieździe zapalniczki występuje dopiero po przekręceniu kluczyka w pozycji zapłon.
Prostownik 80 - 90 lat, kiedy elektronika w samochodach należała do rzadkości. Prostownik nie przeznaczony dla rozruchu silnika, a tylko dla pomocy akumulatorowi przy rozruchu. Ograniczyć maksymalne napięcie można tylko w reżimie ładowania.
Musisz mieć dowolny zasilacz o następujących parametrach: 1. Pasująca do gniazda DC wtyczka :-) 2. Napięcie wyjściowe 12 V. Nie mniej i nie więcej. 3. Natężenie min 1 A / moc min 12 W. Nie może być mniej, ale może być więcej. Troszkę zaokrągliłem w górę gdybyś miał tandetny zasilacz żeby nie był "na styk". 4. Polaryzacja: + na wewnętrznej części, -...
Jeszcze raz się wtrącę - 14,5V to napięcie ładowania w samochodzie, prostownikiem musi być ładowanie powyżej 14,5V aby nie przekroczyć 16,5V. Pozdrawiam
Na multimetrze pokazuje 3,9v a jak podłącze prostownik to pokazuję że jest prawie pełny Odłącz klemę i wtedy zmierz napięcie na aku. Podłącz prostownik i doładuj akumulator. Podłącz amperomierz i zmierz pobór prądu przez samochód (po zamknięciu zamków i uśpieniu instalacji).
Z rozbawieniem przeczytałem całość. Z rozbawieniem dlatego, że z bardzo prostej sprawy powstaje praca naukowa, której wymagałby lot na księżyc. Dla potrzeb autora tematu, wystarczy prostownik składający się z transformatora 100-150VA, dającego na wyjściu bez obciążenia 12VAC + mostek prostowniczy. Można do tego dołożyć moduł woltomierza-amperomierza....
Ja przypuszczam że akumulator w samochodzie jest uszkodzony. Aku wciąga prąd, ale napięcie utrzymuje się na poziomie 12.1 V, przy czym alternator się grzeje (pracuje z pełną wydajnością) ale też w takim przypadku akumulator powinien się mocno nagrzewać. Wyciągnij akumulator, podłącz pod prostownik i sprawdź jaki prąd pobiera, czy napięcie wzrasta podczas...
Do rozruchu nie powinno się stosować napięcia większego niż napięcie aku czyli 12 - 13V. I na takie napięcie robione są fabryczne rozruchy. Żadnego kondensatora nie zakładaj, bo on podbije napięcie i może powstać problem w samochodzie. Poza tym NIGDY nie podłączaj tego urządzenia do pojazdu w którym nie ma akumulatora. Akumulator, może być rozładowany...
Bez obciążenia większość prostowników ma właśnie 16-17V... , napięcie spada pod obciążeniem, a żeby na rozładowanym akumulatorze pojawiło się raptem 17V musiał byś w niego przywalić 50A jak nie lepiej, więc to mało wykonalne standardowym sprzętem. Na sprawnym i wyładowanym akumulatorze napięcie rośnie względnie powoli. W samochodzie 14,4V jest zaraz...
To samo się dzieje jesli podczas ładowania np otworze drzwi i zapali się lampka, bądź włącze zapłon. Prostownik posiada funkcję umożliwiającą ładowanie w samochodzie bez odłączenia akumulatora od auta?
1 akumulator 55Ah kupiony w 2004 roku wytrzymał 5 lat. Ładowanie w samochodzie 13,8V doładowywany co tydzień prostownikiem bez ograniczenia napięcia. 2 akumulator 50Ah kupiony w 2009 miałem go 10 lat. Ładowanie w samochodzie 13,8V doładowywany co tydzień prostownikiem do 14,7V przy prądzie 1A. Poszedł z samochodem akumulator nadal był w dobrym stanie....
Napięcie jest cały czas, a bezpiecznik to 15A. Ale nie polecam długotrwale więcej niż 5A, zastosuj prostownik z automatyką ładowania, samochody nie lubią wzrostu napięcia w instalacji powyżej 16V.
Witam. Takie pytanie, czasami potrzebuję użyć dodatkowego zasilania podczas ładowania akumulatora np. przy programowaniu lub flashowaniu elektronicznych modułów, lub nawet wymianie klocków przy EPB. Czy istnieje możliwość przerobienia prostownika elektronicznego na urządzenie, które będzie stale dostarczać napięcie około 13,5 V do akumulatora samochodu?...
Prosta sprawa, transformator ma wyższe napięcie znamionowe, i jak akumulator się naładuje (niski prąd), to napięcie dochodzi do tego znamionowego. Po co wyższe napięcie? po to, aby podczas ładowania (duży prąd), napięcie nie spadało poniżej wartości napięcia ładowania. W samochodzie masz 14.4V, gdy alternator pracuje.
multimetr na nie podpiętym akumulatorze pokazuje "zdrowe" 12.7, a podpięcie do prostownika powoduje że wskazówka tylko na chwilę się wychyla, a zaraz spada na 0. Akumulator mierzymy pod obciążeniem, odpowiednim testerem. Multimetr, na zakresie pomiaru napięcia ma dużą rezystancję wewnętrzną, podobnie jak Twój akumulator ( uszkodzony ), dlatego takie...
W książce do samochodu Syrena była opisana procedura sprawdzenia regulatora napięcia. Po pierwsze od strony prądnicy (nie wiem który to zacisk) podajesz napięcie i regulujesz jego wielkość. Włącznik samoczynny powinien się zewrzeć przy jakimś tam napięcie (dajmy na to 13 V). Dalej sobie regulujesz napięcie i przy ok. 15 V powinien się przełączyć styk...
co mogę zrobić by uzyskać ok. 14V by ładować samochód.. czy są dostepne na tyle odporne rezystory by zrobic cos w rodzaju dzielnika napięcia. Jeżeli zadowoliła by cię prowizorka to mógłbyś zastosować tylko 2 dodatkowe elementy : mostek prostowniczy 10 A i żarówkę samochodową 12V/55 W . Tym możesz ładować akumulatory 12 voltowe , ale pod ścisłą kontrolą...
Witam, nie piszesz jaki to prostownik ale kondensatory elektrolityczne w układach elektronicznych samochodu mogą się naładować do napięcia szczytowego prostownika a to może wynieść nawet 20V i więcej.
Prostownik dawnej produkcji USSR, pojemności elektrolityczne tej produkcji dawno straciły parametry, wiem bo urządzenia AV tego systemu naprawiałem, warto poświęcić trochę czasu i zasobów materialnych, ten prostownik działa do dziś w posiadaniu mojego sąsiada, akumulator przeznaczony do samochodów z silnikiem spalinowym w trakcie jazy, nigdy w normalnych...
Mogę odpowiedzieć tylko częściowo. Ładuję akumulator w samochodzie z panelu PV, ale bez takiego regulatora jak na rysunku (a mam PWM), tylko z układem kontroli napięcia. Uruchamiam czasem silnik, bez odpinania panelu i nic nienormalnego się nie dzieje. Prawdopodobnie z regulatorem będzie podobnie, bo on gdy osądzi, że akumulator jest naładowany, to...
umiesz czytać ze zrozumieniem To samo pytanie mogę zadać Tobie, bo w tych "wypocinach", jak to miło ująłeś, masz napisane jak działa ładowarka. W skrócie - mówi samochodowi jaka jest obciążalność podłączonej do samochodu instalacji, i z czego ta obciążalność wynika Co więcej jest niejasne?
11V to dolna granica rozładowania akumulatora, ale oznacza to że akumulator jest całkiem rozładowany. I przyjdziesz w tym momencie aby go odłączyć i zamontować w samochodzie - i lipa... Taki automat powinien działać tak, że bezpiecznie zostawiasz ładujący się akumulator, przychodzisz po jakimś czasie i zastajesz go naładowanym. Dolna granica napięcia...
Wiem że tematów były miliony szukam prostego jak budowa cepa schematu prostownika. Mam 3 transformatory z UPSa dające napięcie 15V chciałbym wykorzystać jeden do budowy prostownika.
W samochodzie alternator to też jest prądnica 3-fazowa. Regulacja napięcia polega na regulacji prądu wzbudzenia. Prostownikiem na 3 diodach jest sumowane napięcie wyjściowe z 3 faz. Regulator podaje napięcie na uzwojenie wzbudzenia.
Jak akumulator pada to szkoda kasy na ładowarkę nic mu nie pomoże. Trzeba zmierzyć lądowanie w samochodzie oraz spadek napięcia przy rozruchu.
Witam, wiec tak muszę cie zmartwić bo za wiele z tego rdzenia nie uzyskasz....a żeby nie była ta odp mało znacząca wyjaśnię ci kilka kwestii dlaczego: 1) aby uzyskać dobry rozruch akumulatora 12 V potrzebne jest trafo o napięciu wyjściowym ok 15 V, po mostku Graetza zostanie zmniejszone do ok 13V oraz potrzebny prąd ok 300A (min 150A dla małych samochodów)...
7812 to nie prostownik a STABILIZATOR pradu stalego i tutaj ma prawidlowo dzialac gdzie napiecie waha sie w instalacji samochodowej w zaleznosci od obciazenia alternatora. No trochę Kolega za dużo oczekuje od tego elementu. Przede wszystkim to głównie stabilizator napięcia. Można go wprawdzie połączyć jako stabilizator prądu ale tu nie o tym mówimy....
Przecież na prostowniku będzie Ci pokazywać 14V bo takim napięciem mniej więcej jest ładowany. Miernik Ci pokazuje napięcie ładowania a nie akumulatora. Zmierz napięcie akumulatora bez podłączania go pod samochód czy prostownik.
jak jest dobry akumulator to wystarczy nieduży prąd zasilacza, bo przecież świece żarowe czy wentylatory nie włączają się na stałe, tylko na chwilę. Zasilacz STABILIZOWANY (nie prostownik!) o wydajności z 10A i napięciu 14-15V (najlepiej 14.4 (lub 14.5) V) powinien w zupełności wystarczyć. Ostatecznie można też po prostu używać drugiego dużego akumulatora...
Kolego Bronek22 - upss przepraszam, CYRUS2 - skończ Waść z tymi rewelacjami, wstydu oszczędź! Prostowniki samochodowe (urządzenia do ładowania akumulatorów samochodowych) w postaci transformatora sieciowego i prostownika (nie pisze "Graetz'a" bo były stosowane również calofalowe dwuelementowe-selenowe czy diodowe, a nawet jednodiodowe) były produkowane...
Jeszcze pytanie. Po co jeździsz do ASO mając taką wiedzę? Musiałem bo doszło do typowej awarii w Lagunie II , czyli obrócenia panewki i zatarcia silnika. Panowie serwisanci źle podpięli klemy z prostownika , za mocno podkręcili napięcie na prostowniku ( bo rozrusznik prawie nie kręcił ) i kiedy komputer samochodu wyłączył rozruch napięcie "wystrzeliło"...
Mam problem z prostownikiem YT-8301. Prostownik ładował normalnie akumulator bez większych problemów, gdy teraz podłączam klemy i wtyczkę do gniazdka, zapala się sama dioda "Power", a powinna zapalac się dioda "power", "charging" oraz menu wyboru napięcia. Nie wiem w czym jest problem, pomóżcie jestem uziemiony bez samochodu. Ps. Może znalazłaby się...
dzień dobry mam nietypowe pytanie ponieważ mam problem z zadaniem domowym a dokładnie Jaki prostownik dobierzesz do ładowania samochodu hybrydowego np. toyoty Prius, w której występuje silnik elektryczny o mocy 53 kW. Napięcie 600 V prąd ok. I =88A ( przed odpowiedzią dobrze się zastanów)
Jeżeli wiesz ile zwojów na wolt musisz nawijać dla określonego napięcia, to możesz sobie dowinąć uzwojenie do ładowania akumulatorów samochodowych, czyli około 14 V zmiennego (najlepiej z odczepami co 1 V dla regulacji prądu ładowania), lub około 16-17V dla układu z elektroniką sterującą. Zobacz schematy prostowników do ładowania akumulatorów, jest...
Przy wyciąganiu akumulatora, w wielu samochodach są problemy ... Dlatego wygodniej jest mi ładować / podłądowywać samochód na zewnątrz.
Odłacz alternator i podepnij pod ładowanie prostownikiem i napięcie 14,5v. Zapal samochód.. Jeśli będzie to samo to uwalona z pewnością pompa abs
Miałem podobny problem w dwóch samochodach. W jednym akumulator 5miesięczny w drugim 4letni oba rozładowane odpowiednio nowszy do 4V starszy do 4.5V. Oba działają bez widocznych oznak uszkodzenia a zrobiłem tak: Rozładowany akumulator ładowałem małym prądem o wartości ok 0.5 A tak długo aż napięcie na klemach podniosło się do ok 11V potem prądem 1.5A...
Dzień dobry, czy kiedy podłączę prostownik pod akumulator, którego nie wypnę z samochodu to czy napięcie nie podskoczy do 18V? Prostownik daje na wyjściu 14,6V a kiedy podepnie się kondensator bo bez problemu skacze do 18V. A w samochodzie elektroniki jest pełno. Powodem podłączenia ma być już leciwy akumulator a po prostu mam możliwość sobie ładować...
Na starym akumulatorze cały cykl trwał kilka minut i tak wkoło. I to jest normalne w tej sytuacji. Spróbuję to wyjaśnić na przykładzie. Mamy prostownik z ustawionymi przkyładowymi progami napięciowymi - Przy 15 V następuje przerwanie ładowania, a przy 13 V jest wznawiane ładowanie akumulatora. Rozpoczynamy ładowanie akumulatora 55 Ah z początkowym...
trafo jest ze statku oswietlenie awaryjne w porcie ma to być prostownik do samochodu nie ma szans odwinąć drutu bo trafo jest wodoszczelne
pomogę ci jak masz prostownik do samochodu lub motoru to podłącz do niego ponieważ prostownik zmienia cały czas swoje napięcie ja też tak robiłem
Faktycznie to 14,7 może jakoś zaszkodzić przy podłączonych klemach? Może producent podaje maks napięcie a faktycznie będzie trochę niższe. Wielokrotnie ładowałem akumulatory bez ich odłączania i wyjmowania. Zamykałem tylko wszystkie drzwi, by oświetlenie kabiny zgasło, a nawet kostka brukową dociskałem czujnik otwarcia klapy i wtedy elektronika w samochodzie...
Weź multimetr i zmierz napięcie na akumulatorze nie powinno być mniejsze niż 11.8V (silnik nie pracuje) Po odpaleniu ładowanie powinno być 14-14.4V nie mniejsze i nie większe jeżeli ładowanie jest za niskie lub za wysokie alternator do naprawy Dodano po 1 Prawdopodobnie regulator napięcia wraz ze szczotkami Przy minimalnej wiedzy jesteś go wstanie sam...
Fa forum czytam, ze do aku 50Ah potrzebny prostownik min. 5A Prawda. w ofertach prostownik 4A pisze, że można stosować do aku do 120Ah. Można, ale czas ładowania wydłuży się trzykrotnie, zamiast naładować akumulator w 10 godzin będziesz go ładował 30. Ot i cała różnica, tak z grubsza. Jeżeli chodzi o prostownik to możesz go zasilać przedłużką z cienkimi...
(at)60jarek Pisałeś o tym, że w baterii w samochodzie dość szybko siada napięcie. Jeżeli tak jest, a a instalacja ma standardowy upływ 30 mA to oznacza, że akumulator jest zasiarczony. Nie da się już takie baterii dobrze przywrócić poza hutą. Baterię można orientacyjne sprawdzić tak. Naładować do pełna i po 3-4 dniach odstania zmierzyć napięcie. Jak...
SienioO ,regulator napięcia w samochodzie reguluje napięcie poprzez zmianę prądu wzbudzenia alternatora,a napięcie odbierane jest bezpośrednio z prostownika
Tylko po co komplikować. To rozwiązanie, które wcześniej zaproponowałem - drugie rozwiązanie - zasilacz do lapka (zwykle mają napięcie 19-20 V i 2-3 A) plus do tego LM317 lub LM338 (na radiatorze) w układzie regulatora napięcia, z ustawionym napięciem 14.4 V i nic więcej nie trzeba, to jest samograj. nie potrzebuje nic więcej. Ja takim tandemem plus...
Na mierniku prądu na jakie napięcie włączyć ? - np 60? Jak na miernik prądu podłączysz akumulator - to ......druciki ci popali . Akumulator powinien być mierzony po porządnym naładowaniu prostownikiem , lub po dluzszej jezdzie samochodem ( ok 5 godzinnej ).
Tak powinien mieć 120Ω Taka dioda prostownicza potrzebna jest gdy zasilasz LED z np230≈V przez Rezystor i Prostownik. Natomiast przy zasilaniu typu 12V jest zbędna. Trzeci rysunek - przy pięciu diodach napięcie na każdej wyniesie 2,4V a to za mało by świeciły, przy 4 gdy napięcie wyniesie 3V będą już świecić ale nie tak jasno jak przy napięciu...
Część. Moja córka ma mały samochód na akumulator.Niestety te dwa Aku po 6v nie nadaja się do użytku auto przejechało tylko kilkanaście metrów. Nowe Aku już zamówione niestety będą po niedzieli. Córka strasznie chcę jeździć dzisiaj. Czy mogę podłączyć prostowniki zamiast tych dwuch akumulatorów? Niestety nie ma on regulacji nie wiem jakim prądem ładuje,...
samochód prostownik akumulator samochód prostownik prostownik rozruch samochód
telewizja stream turbinka kospel awaria krups
najlepszy multimetr niegasnące światła stopu
LG NB2430A soundbar – parowanie pilota i Bluetooth, instrukcja obsługi Volvo S40 – dymienie z wydechu: biały, niebieski, czarny dym, typowe usterki i diagnostyka