Wprawdzie nie korzystałem z takiego prostownika, ale człowiek który je budował tłumaczył nabywcom, że należy go włączać w czasie rozruchu silnika. Wówczas napięcie w instalacji samochodu nie przekroczy 15V.
Po tych wszystkich poszukiwaniach złodzieja prądu chciałem odpalić samochód Doładuj akumulator prostownikiem lub wymień na sprawny (podobnej wielkości) z innego samochodu.
w samochodzie elektronika wrażliwa na wyższe napięcia dla tego prostownikiem się nie ładuje podpiętym aku w samochodzie. Obecna elektronika w samochodzie często jest wrażliwa na odpięcie zasilania. Ja jeżeli potrzeba to nie odpinam akumulatora od samochodu tylko na klemy podłączam prostownik starego typu bez jakiejkolwiek automatyki jedynie z amperomierzem....
Jeśli znasz się na elektronice to zrozumiesz dlaczego nie podłacz sie radia samochodowego pod prostownik? Nie chodzi tutaj o wielkość napięcia. Zachęcam do nauki.
Kolego „noe1” to jest logiczne , bo pozwala uruchomić silnik gdy akurat akumulator odmówi posłuszeństwa. Jedyny problem to nadmierne napięcie transformatora w spawarce , dlatego pisałem o kłopotliwym sterowaniu. Lepiej użyć transformatora na jakieś bardziej sensowne napięcie.
Witam, zaczęła mi się palić kontrolka braku ładowania. Czasami się wyłączała. Dzisiaj samochód nie chciał odpalić, to wyciągnąłem i podłączyłem do prostownika. Podłaczyłem a na amperomierzu wskazówka przekroczyła 10A. Co może być tego przyczyną, zwarcie celi? Z 5 min tak go poładowałem włożyłem do samochodu odpaliłem i dalej brak ładowania, przygazowałem...
Po co chcesz prostować napięcie w samochodzie? Przecież już jest wyprostowane. Prostownik jest w alternatorze. Instalacja jest na napięciu stałym. A jeśli chodzi o wyłączenie świateł dziennych, to zwykły przekaźnik samochodowy o dowolnych parametrach. Po załączeniu stacyjki styk NC przekaźnika podaje napięcie na światła dzienne, a po załączeniu świateł...
Witam Ostatnio w C-max energi rozładował mi się akumulator - sądząc że po prostu jest kaput wymieniłem na nowy. Wsadziłem i po problemie - po 1 nocy - kaput i wtedy dopiero się zaczęło. Aku 8V - ładowałem prostownikiem. Podłączyłem i znowu się zaczęło - choinka na desce (mimo zrobienia forscanem operacji wymiany akumulatora). Żółty klucz - awaria, czerwony...
Ja dzisiaj rano ładowałem takim samym prostownikiem akumulator w samochodzie :D
Odświeżam temat! Jakie trafo kupić do prostownika? jakie napięcie? jakie natężenie? Trzeba wziąć pod uwagę to, że akumulatory mają pracować bez samochodu na radiu samochodowym, więc napięcie po odłączeniu prostownika musi być ponad 14v (normalnie w samochodzie jest 14,4 o ile dobrze przeczytałem)
Dokładnie, może to wynika z pojemności około 50 Ah. Próbowałem na tym ustawić bo nie chciało mi sie mojego z samochodu wyciągać
Witam. A słyszałeś o regulatorze napięcia w samochodzie ? Własnie on odłancza napięcie do akumulatora jeżeli wzrośnie ponad 16V Ale głupoty napisałeś.
Jeszcze raz się wtrącę - 14,5V to napięcie ładowania w samochodzie, prostownikiem musi być ładowanie powyżej 14,5V aby nie przekroczyć 16,5V. Pozdrawiam
Prostownik w alternatorze wymień.
https://www.youtube.com/watch?v=uwY8YvRS... Proszę bardzo.Tylko tutaj napędy są rozdzielne. Zapewne musiałyby być jakieś kondensatory do wygładzania tętnień. Alternator to jest trójfazowa prądnica prądu przemiennego. Potem jest prostownik trójfazowy który to zamienia to na prąd stały tętniący. W samochodzie napięcie wyrównuje akumulator. Trójfazowy...
Aku jest cały czas w samochodzie
Samochody z systemem start-stop mają wyższe napięcie ładowania niż 14,4V
Akumulator na prostowniku, napięcie prawie 14 V. W samochodzie nawet nie działają lampki na suficie, zachowuje się tak jakby nie miał akumulatora. Spróbuję go dziś zładować. Takiej usterki jeszcze nie widziałem. Dodano po 2 No, sztuka zrobiona. Jak ktoś chce zabawić się w "co było" to zapraszam. Samochód od nowości, bez przykrych historii, przebieg...
Czym podczas wymiany akumulatora w samochodzie podtrzymać napięcie w instalacji ? Czy można do tego wykorzystać prostownik do ładowania akumulatorów ? Czyli tak: stary akumulator jest podłączony do instalacji, podpinam zaciski prostownika do końcówek przewodów przy klemach, odłączam przewody od klem, wyjmuję stary akumulator, teraz napięcie jest podawane...
!4,5V to napięcie ładowania w samochodzie. Ładowanie akumulatora prostownikiem musi dochodzić do 16,5V i prostowniki są do tego przygotowane fachowo. Pozdrawiam.
W nie wszystkich samochodach możesz zrealizować podtrzymanie napięcia mini ładowarką przez gniazdo zapalniczki. W wielu modelach samochodów napięcie na gnieździe zapalniczki występuje dopiero po przekręceniu kluczyka w pozycji zapłon.
Kolo 14 volt ma prostownik
Napięcie jest cały czas, a bezpiecznik to 15A. Ale nie polecam długotrwale więcej niż 5A, zastosuj prostownik z automatyką ładowania, samochody nie lubią wzrostu napięcia w instalacji powyżej 16V.
Witam, nie piszesz jaki to prostownik ale kondensatory elektrolityczne w układach elektronicznych samochodu mogą się naładować do napięcia szczytowego prostownika a to może wynieść nawet 20V i więcej.
Robić sens z bezsensownych rzeczy. Idź do samochodu sprawdzić napięcie żeby w razie czego podłączyć go pod prostownik. To może sobie wyrób odruch że raz w tygodniu pójdziesz do tego samochodu i podłączasz go pod prostownik na te parę godzin zamiast sprawdzać czy jeszcze jest naładowany czy nie i podejmować decyzje, po prostu i nie kombinować z woltomierzem.
Jak straci pojemność i naładujesz, to 24-godzinnym odgazowaniu a jeszcze lepiej 48-godzinnym nie będzie miał już 12,8 V. Jest to niemożliwe. Napięcie jałowe będzie w okolicach 12,2-12,5 V i to właśnie będzie świadczyło o uszkodzeniu baterii. Dokładnie. W moim sześcioletnim akumulatorze, który stracił 50% pojemności (ale nadal bezproblemowo kręcił rozrusznikiem)...
Jutro rozkrece to na elementy pierwsze i porobie dokładniejsze zdjęcia. Jestem amatorem który chciałby skonstruować z tego urządzenie do ładowania akumulatora w samochodzie.
Odłacz alternator i podepnij pod ładowanie prostownikiem i napięcie 14,5v. Zapal samochód.. Jeśli będzie to samo to uwalona z pewnością pompa abs
Prosta sprawa, transformator ma wyższe napięcie znamionowe, i jak akumulator się naładuje (niski prąd), to napięcie dochodzi do tego znamionowego. Po co wyższe napięcie? po to, aby podczas ładowania (duży prąd), napięcie nie spadało poniżej wartości napięcia ładowania. W samochodzie masz 14.4V, gdy alternator pracuje.
Słuchaj już widzę że źle mierzysz. Mierzysz napięcie bezpośrednio z trafo więc tam masz prąd zmienny a nie stały. Przełącz miernik na prąd zmienny i będziesz miał poprawny pomiar. Potem mierzysz napięcie za prostownikiem (4 diody widoczne na zdjęciu) i masz wartość napięcia stałego.
Nic trudnego, ja takie coś spreparowałem w oparciu o LM741 pod nazwą układ kontroli napięcia. Układ ten zastosowałem w prostownikach do ładowania akumulatorów, ale również układ ten, od paru lat, pilnuje procesu ładowania akumulatorów w samochodzie z paneli PV. Układ przerywa proces ładowania, gdy napięcie na ładowanym akumulatorze przekroczy górny...
zasilanie obrotomierza musi być z prądniczki dc nigdzie nie znajdziesz w samochodzie przemiennego napięcia sprzed prostownika(19v 50hz) podłącz go pod zasilacz regulowany dc i wtedy sie przekonasz
Jeszcze pytanie. Po co jeździsz do ASO mając taką wiedzę? Musiałem bo doszło do typowej awarii w Lagunie II , czyli obrócenia panewki i zatarcia silnika. Panowie serwisanci źle podpięli klemy z prostownika , za mocno podkręcili napięcie na prostowniku ( bo rozrusznik prawie nie kręcił ) i kiedy komputer samochodu wyłączył rozruch napięcie "wystrzeliło"...
Warunek jest że elektronikę musi mieć, bo jak ma starego diesla z lat 80 gdzie jest mechaniczna pompa wtryskowa i nic więcej to nic mu się nie stanie. Natomiast auto z elektroniką najczęściej uszkadzają się właśnie podczas kręcenie słychać wyraźnie że słabnie już akumulator coraz wolniej kręci a za to z rozruchu jest podawane nie do końca wyprostowane...
Wiem że tematów były miliony szukam prostego jak budowa cepa schematu prostownika. Mam 3 transformatory z UPSa dające napięcie 15V chciałbym wykorzystać jeden do budowy prostownika.
Przecież na prostowniku będzie Ci pokazywać 14V bo takim napięciem mniej więcej jest ładowany. Miernik Ci pokazuje napięcie ładowania a nie akumulatora. Zmierz napięcie akumulatora bez podłączania go pod samochód czy prostownik.
Jak akumulator pada to szkoda kasy na ładowarkę nic mu nie pomoże. Trzeba zmierzyć lądowanie w samochodzie oraz spadek napięcia przy rozruchu.
To samo się dzieje jesli podczas ładowania np otworze drzwi i zapali się lampka, bądź włącze zapłon. Prostownik posiada funkcję umożliwiającą ładowanie w samochodzie bez odłączenia akumulatora od auta?
Wystarczy podać napięcie poprzez Graetza. Oczywiście na odpowiednie napięcie pracy, żeby kolega nie wymienił na taki z prostownika do samochodu. Na styczniki Moellera nie narzekam, często używają ich w automatyce. Teraz to chyba EATON. Ostatnio podłączałem taki stycznik na 24 DC, cisza. Słychać tylko jak się załącza i wyłącza. Podłączałem także styczniki...
Faktycznie to 14,7 może jakoś zaszkodzić przy podłączonych klemach? Może producent podaje maks napięcie a faktycznie będzie trochę niższe. Wielokrotnie ładowałem akumulatory bez ich odłączania i wyjmowania. Zamykałem tylko wszystkie drzwi, by oświetlenie kabiny zgasło, a nawet kostka brukową dociskałem czujnik otwarcia klapy i wtedy elektronika w samochodzie...
Witam. Takie pytanie, czasami potrzebuję użyć dodatkowego zasilania podczas ładowania akumulatora np. przy programowaniu lub flashowaniu elektronicznych modułów, lub nawet wymianie klocków przy EPB. Czy istnieje możliwość przerobienia prostownika elektronicznego na urządzenie, które będzie stale dostarczać napięcie około 13,5 V do akumulatora samochodu?...
Dzień dobry, czy kiedy podłączę prostownik pod akumulator, którego nie wypnę z samochodu to czy napięcie nie podskoczy do 18V? Prostownik daje na wyjściu 14,6V a kiedy podepnie się kondensator bo bez problemu skacze do 18V. A w samochodzie elektroniki jest pełno. Powodem podłączenia ma być już leciwy akumulator a po prostu mam możliwość sobie ładować...
Na mierniku prądu na jakie napięcie włączyć ? - np 60? Jak na miernik prądu podłączysz akumulator - to ......druciki ci popali . Akumulator powinien być mierzony po porządnym naładowaniu prostownikiem , lub po dluzszej jezdzie samochodem ( ok 5 godzinnej ).
SienioO ,regulator napięcia w samochodzie reguluje napięcie poprzez zmianę prądu wzbudzenia alternatora,a napięcie odbierane jest bezpośrednio z prostownika
pomogę ci jak masz prostownik do samochodu lub motoru to podłącz do niego ponieważ prostownik zmienia cały czas swoje napięcie ja też tak robiłem
po kilku godzinach prostownik zakończył pracę, w końcowym momencie napięcie wynosiło około 14,3V. Oczywiście że nie doładował. Napięcie 14,2 - 14,4 to takie bezpieczne napięcie w instalacji samochodu. Akumulator nie jest co prawda naładowany na 100% ale też nie jest zbyt mocno rozładowany i co najważniejsze przy takim napięciu nie gazuje. Zdjęcie z...
dzień dobry mam nietypowe pytanie ponieważ mam problem z zadaniem domowym a dokładnie Jaki prostownik dobierzesz do ładowania samochodu hybrydowego np. toyoty Prius, w której występuje silnik elektryczny o mocy 53 kW. Napięcie 600 V prąd ok. I =88A ( przed odpowiedzią dobrze się zastanów)
Przy wyciąganiu akumulatora, w wielu samochodach są problemy ... Dlatego wygodniej jest mi ładować / podłądowywać samochód na zewnątrz.
Szwagier przyniósł mi niedawno identyczny prostownik. Okazało się że trafo było spalone, bo jego kumpel startował z niego samochód. Sprawdź napięcia na wyjściach trafa, bo diody mogą być sprawne.
Prostownik jest sprawny. Powinno się ładować do napięcia 2,7V/ogniwo co daje 6*2,7=16,2V. Po naładowaniu prostownik powinien być odłączony. Napięcie 14,4V w samochodzie wynika z tego, że w pełni naładowany akumulator nie jest odłączany od źródła ładowania i napięcie wyższe niż 14,4V długotrwale przyłożone do naładowanego akumulatora powoduje wypłukiwanie...
"Ubiłeś" radio w samochodzie a na prostowniku pewnie dobiłeś. Prostownik z natury rzeczy to nie zasilacz i ma napięcie większe niż dopuszczalne przewidywane w instalacji samochodowej. pozdrawiam
Kolego wacekzgor układ o którym przeważnie cały czas mowa, nie pozwala na przekroczenie napięcia na zaciskach akumulatora ponad ustawione przez użytkownika 14,4V. To że prostownik daje 17V to nie oznacza że na zaciskach akumulatorach takie napięcie się pojawi. Kiedyś praktycznie każdy kto miał samochód potrafił ładować akumulator (i to prostownikiem...
"Rozruch" w warunkach kiepskiego (lub o "zanikającej" pojemności) akumulatora, może bardzo szybko uszkodzić elektronikę w Twoim samochodzie! Bezpieczny jest tylko taki prostownik, który zapewni napiecie na instalacji samochodowej NIE WIĘKSZE, niż 14,5V - również w warunkach, gdy żaden odbiornik prądu nie jest włączony (w tym również autoalarm i immobilizer),...
Wtedy trzeba duży radiator i kilka elementów oddających ciepło do radiatora. Może nawet będzie potrzebny wentylator. przy stałym napięciu wyjściowym i różnicy napięć minimum 3V, choć w tym wypadku to pewnie zbyt mało, przy 3A wydzieli się 9W i z tym jeden LM317 już sobie poradzi. Trzeba dobrać napięcie transformatora sieciowego, by napięcie szczytowe...
Opisz jak sprawdzałeś zasilania, jakie obciążenie dałeś? Odłącz alternator, podłącz prostownik, ustaw napięcie powyżej 12,8V, uruchom samochód zobacz jakie napięcie widzisz na wspomaganiu. Jeśli działa, znaczy, że alternator masz uszkodzony bo sieje śmieciem.
Jeszcze jutro pójdę sprawdzić pod akumulatorem z samochodu do jakiego napięcia dochodzi na tym prostowniku, a jakie utrzymuje alternator.
Zanim go rozbierzesz, naładuj akumulator na max prostownikiem, wstaw do samochodu i wtedy pomierz napięcia. Pozdrawiam
Witam Mam problem ze zlokalizowaniem usterki w samochodzie, mianowicie Usterka objawiała się tym, że co jakiś czas, podczas jazdy włączał się alarm i świeciła kontrolka ładowania akumulatora. Napięcie spadało / zainstalowany miernik napięcia/ by za chwilę ponownie wrócić do normy. i tak sytuacja się powtarzała. Postanowiłem zregenerować alt. wymieniłem...
Zapewne przy tym prostowniku trzeba monitorowac stan ładowania aby nie przeładować i nie zepsuć akumulatora? Tak, jeżeli nie jest automatyczny to trzeba kontrolować, ale bez przesady. Pod koniec ładowania prąd przy tych prostownikach jest minimalny. W samochodzie regulator napięcia alternatora daje maksimum tego napięcia przez cały czas, gdy samochód...
Nawet gdyby zrobił zwarcie to od czegoś w samochodach montuje się bezpieczniki. Olej alternatorowi nie zrobi krzywdy ale olej wymieszany z wodą już tak. Chyba pozostaje Ci naładować akumulator prostownikiem i sprawdzić woltomierzem napięcie na akumulatorze przed i po odpaleniu samochodu. Będziesz wtedy wiedzieć więcej.
Na multimetrze pokazuje 3,9v a jak podłącze prostownik to pokazuję że jest prawie pełny Odłącz klemę i wtedy zmierz napięcie na aku. Podłącz prostownik i doładuj akumulator. Podłącz amperomierz i zmierz pobór prądu przez samochód (po zamknięciu zamków i uśpieniu instalacji).
A kto powiedział, że prąd będzie zbyt duży, czy prąd maksymalny jest wartością zadaną? Pragnę przypomnieć, że napięcie ładowania akumulatora w przeciętnym samochodzie wynosi powyżej 14V...
Witam... Czy ktoś mógłby napisać jak sprawić żeby ten prostownik podawał napięcie na akumulator rozładowany poniżej poziomu 8-10V. czasami bywa że akumulator się rozładuje prawie do zera, np. kiedy siądzie alternator w samochodzie. Można coś poradzić na to?
1 akumulator 55Ah kupiony w 2004 roku wytrzymał 5 lat. Ładowanie w samochodzie 13,8V doładowywany co tydzień prostownikiem bez ograniczenia napięcia. 2 akumulator 50Ah kupiony w 2009 miałem go 10 lat. Ładowanie w samochodzie 13,8V doładowywany co tydzień prostownikiem do 14,7V przy prądzie 1A. Poszedł z samochodem akumulator nadal był w dobrym stanie....
trafo jest ze statku oswietlenie awaryjne w porcie ma to być prostownik do samochodu nie ma szans odwinąć drutu bo trafo jest wodoszczelne
Witam Ale kolega nie pisze czy takie napięcie jest podczas ładowania prostownikiem czy ładowanie w samochodzie może alternator nie ładuje . I nie żelowy tylko zwykły akumulator do diesla z dużym prądem uderzeniowym , znanego producenta nie firma krzaki. Pozdrawiam
Masz na stole czy w samochodzie. Ciągle masz za wysokie napięcie. Używasz prostownika do ładowania? Inna sprawa to myślisz że wszyscy to sprawdzają te pieca bierze kolejny z półki. Piszę za wszystko było sprawdzane jest przeglądane i tak dalej. Jak się przyjrzysz to żadnej śrubki nie zobaczysz która była odkręcaną nie zobaczysz.
Możesz zamontować regulator nawet od malucha.Zaznaczone złącze jest w Skodzie 67 to szczotka wzbudzenia alternatora 15 to jest zasilanie + 12V natomiast 31 to jest - 12v Jest to stosunkowo tani regulator napięcia stosowany w rosyjskich alternatorach samochodów Wołga a może i Łada.
W stanie jałowym wkrętarce zagrażać będzie napięcie szczytowe. Pod obciążeniem też będą problemy, bo owe napięcie spadnie do niskiej wartości i użytku z wkrętarki nie będzie. Tu jest potrzebne "sztywne" źródło napięcia.
Fa forum czytam, ze do aku 50Ah potrzebny prostownik min. 5A Prawda. w ofertach prostownik 4A pisze, że można stosować do aku do 120Ah. Można, ale czas ładowania wydłuży się trzykrotnie, zamiast naładować akumulator w 10 godzin będziesz go ładował 30. Ot i cała różnica, tak z grubsza. Jeżeli chodzi o prostownik to możesz go zasilać przedłużką z cienkimi...
Prostownik ma całkiem inny przebieg napięcia niż instalacja w samochodzie, więc nie może on być wyznacznikiem, zwłaszcza, że w 2 samochodach jest to samo.
Prostownik 80 - 90 lat, kiedy elektronika w samochodach należała do rzadkości. Prostownik nie przeznaczony dla rozruchu silnika, a tylko dla pomocy akumulatorowi przy rozruchu. Ograniczyć maksymalne napięcie można tylko w reżimie ładowania.
Do każdego akumulatora powinna być instrukcja ładowania. Z wiekiem parametry ładowania ulegają zmianie. Miałem akumulator który najlepiej ładować 1/10C do osiągnięcia napięcia około 16V i wyłączyć bo zaczyna ostro gazować. Wtedy podobno jest w pełni naładowany. W samochodzie masz tylko bezpieczne dla ogniw 14V Tylko trzeba mieć prostownik spełniający...
Większość automatycznych prostowników może mieć problem, gdy napięcie 12V aku spadnie poniżej 9V. Odłącz go od samochodu i podłącz nawet zwykły zasilacz antenowy do TV naziemnej - powinien po jakimś czasie (znośnym, dopiero przy ok 10V wzrost napięcia staje się powolny i trzeba podłączyć normalne ładowanie) podnieść się na tyle, żeby automatyczny prostownik...
eśli podepnę do samochodu osobowego to mogę mieć pewność ze nic z elektroniką się nie stanie? Jeśli napięcie na przewodach z prostownika rozruchowego,a tym samym na samochodzie(ciągniku) nie przekroczy napięcia spotykanego normalnie w instalacji pojazdu ,to nic nie powinno się stać. teść kiedyś go użył i spalił boczniak amperomierza. czym to mogło...
Część. Moja córka ma mały samochód na akumulator.Niestety te dwa Aku po 6v nie nadaja się do użytku auto przejechało tylko kilkanaście metrów. Nowe Aku już zamówione niestety będą po niedzieli. Córka strasznie chcę jeździć dzisiaj. Czy mogę podłączyć prostowniki zamiast tych dwuch akumulatorów? Niestety nie ma on regulacji nie wiem jakim prądem ładuje,...
Szyszkownik dlaczego napięcie 28.4 uwazasz za nieodpowiednie ? Bo tak jest, każdy producent Ci to powie. Napięcie konserwujące/pracy buforowej/standby jest zawsze niższe od napięcia ładowania codziennego, w samochodzie, czy awaryjnego prostownikiem. Jest to bezpieczne napięcie gdzie nie ma prawa dochodzić do gazowania i uszkadzania płyt akumulatora....
Chodzi mi o prostownik do akumulatora samochodu osobowego. Nie mam transformatora. Najlepiej zeby nie byl za dorgi w wykonaniu.
Problem może leżeć po stronie aku? Auto zapala normalnie, akumulator "ma moc" żeby kręcić rozrusznikiem? Trzyma pojemność tzn. po dłuższym postoju można normalnie odpalić auto? Czy poprostu alternator nie doładowywuje aku, Patrząc po poniższych napięcia to na pewno akumulator jest niedoładowany. Pytanie czy to wina alternatora czy samego akumulatora...
Niech się autor określi czy chciał mierzyć akumulator w samochodzie i prąd ładowania alternatora czy może podczas ładowania zwykłym prostownikiem.
Fakt. Napięcie ładowania w samochodzie dochodzi tylko do ok 14.5V
Producenci akumulatorów podają : maksymalne napięcie ładowania dla akumulatorów ołowiowych=14,4V i takie napięcie powinien dawać zarówno prostownik jak i regler w samochodzie. A maksymalny prąd ładowania zależny jest od producenta /typu/ akumulatora. Ale powinno się przyjmować 0,1 pojemności tak jak napisał kolega wcześniej.
Tylko że kiedyś prostownik to kawałek transformatora i diod. Teraz można zrobić zasilacz stabilizowany 14,4V z regulowanym ograniczeniem prądowym tylko że to już trochę roboty. Ja od kilkudziesięciu lat mam taki prostownik (trafo z napięciem na wyjściu 12 VAC bez obciążenia + na początku 1 dioda, a później mostek) i doładowuję nim akumulatory w samochodzie...
Ok rozumie. Jeszcze jedno, akumulator wziąłem do podładowania, bo żeby wjechać do garażu musiałem posilić sie kablami i napięciem z innego samochodu. Czy takim prostownikiem jak na rysunku mogę odczytać w jakim stopniu naładowany jest dany akumulator? http://obrazki.elektroda.pl/9430889900_1...
Witam. Posiadam prostownik Bester. Prawdopodobnie BZA 24/10A, gdyż nie ma tabliczki. Zastanawia mnie czy normalne jest to, że nie obciążony ma napięcie np. 14,2V a gdy podłącze pod akumulator ma napięcie akumulatora przed ładowaniem np. 12.56V. Po paru minutach zauważyłem wzrost do 12,57V to tak jakby coś ładował, ale wydaje mi się, że jest uszkodzony...
Ja nigdy nie odpinałem akumulatora od instalacji podczas ładowania. Ale zawsze najpierw podłączam akumulator do prostownika i dopiero prostownik podłączam do sieci. Odłączanie w odwrotnej kolejności. Obecnie dmuchając na elektronikę w samochodzie, ograniczyłem wzrost napięcia na akumulatorze podczas ładowania do 14.8 V.
Taki układ z dwiema diodami daje z tym samym kondensatorem (albo statecznikiem) 2x mniejszy prąd, niż układ z mostkiem - ale te ruskie latarki wymyślono w czasach, gdy diody były droższe od kondensatorów, dziś dobry kondensator kosztuje więcej, niż kilkanaście diod - a Chińczycy potrafią kombinować, żeby zrobić tanim kosztem i więcej zarobić. Statecznik...
Najprościej to trafo około 50wat napięcie około 14v 4-diody prostownicze 5cio amperowe
A co to za pojazd? Bo normalnego samochodu nie da się odpalić z akumulatorem rozładowanym do 2V. Trzeba użyć np. kabli rozruchowych albo prostownika z taką funkcją. A wtedy napięcie w instalacji wzrośnie do okolic tych 12V więc będzie możliwość wzbudzenia alternatora.
No i jeszcze weź pod uwagę co się stanie jak samochód odpali i alternator zacznie ładować jakie wtedy będziesz miał napięcie w instalacji ?
Mimo wszystko mam wrażenie że nie jest w pełni doładowany , idealnie by było gdyby napięcie nie przekroczyło 15V a prąd spadł do 0,5A . Nie ma ideałów i nie wiem skąd masz takie założenia. Do 0,5A może spaść gdy napięcie będzie w okolicy 16V. po naładowaniu do 15,5V i odczekaniu 24h napięcie na aku już spadło do 10,5V ) . Złomować :( Za chwilę dam...
Ok, ale pomijając już ten amperomierz. Czy lepiej ładować napięciem na koniec 16,5V czy 15,5V czy przy wyższym napięciu nie będzie bardziej się gotował? Oraz jak długo powinno ładować się rozładowany akumulator. Napięcie było na nim 12V więc domyślam się , że całkiem rozładowany choć samochód odpalał. Słychać tylko że rozrusznik troszkę wolniej się...
Pytanie mam jeszcze odnośnie akumulatora, jest rozładowany ma jakieś 12,2 V, po wyciągnięciu z samochodu ładuje go w domu i po jakis 4 godzinach prostownik pokazuje , że akumulator jest naładowany i wyłącza ładowanie. Dla przykładu aku. z drugiego samochodu 74AH, gdy ma napięcie 12,4 V, również go wyciągam i ładuje, ale akumulator ładuje się cała noc....
Witam. Przepraszam za błędy ponieważ jestem nowy na forum. Zakupiłem radio Manta RS4503 Ontario. Radio po podłączeniu nie włącza się. Podłączono według schematu, czarny kabel do masy, żółty do napięcia stałego 12v,, czerwony do impulsu przy zapłonie. Radio nie reaguje. Miernik wykazuje że samochód wysyła napięcie. Podłączyłem również radio do prostownika,...
Kolego! Wchodzisz w konflikt z prawami fizyki!!! Nie można utrzymać stabilnego prądu ładowania w zakresie dopuszczalnych napięć akumulatora!!! Czy znasz zasadę działania alternatora samochodu? Ogranicza on maksymalne napięcie ładowania. Dodaj do prostownika układ ograniczający maksymalne napięcie i nie będziesz zmuszony pełnić roli strażnika dla swojego...
To nie tak. Poduszki airbagu w samochodach nie są testowane dla uderzenia przy 400km/h, a Ty tak potraktowałeś samochód prostownikiem. W sterownikach są zabezpieczenia niwelujące chwilowe skoki napięcia, ale nie takie udary.
A po co Ci napięcie ładowania 14,5V? Za długo akumulator Ci służy? To ile powinno wynosić prawidłowe napięcie ładowania w innych samochodach zawszy miałem ok 14.40 v bo 13.70v na światłach to wydaje mi się ze mało. Nawet prostownik daje napięci ok 14.5v
Mam problem z prostownikiem YT-8301. Prostownik ładował normalnie akumulator bez większych problemów, gdy teraz podłączam klemy i wtyczkę do gniazdka, zapala się sama dioda "Power", a powinna zapalac się dioda "power", "charging" oraz menu wyboru napięcia. Nie wiem w czym jest problem, pomóżcie jestem uziemiony bez samochodu. Ps. Może znalazłaby się...
Kolegi ! Autor tematu zawiadomił tylko pojemność akumulatora, lecz jego typ -obsługiwany / nie obsługiwany - nie znany. I w tej sytuacji rekomendować ładować nie obsługiwany akumulator do napięcia 16.2V( 2.7V na cele ) to oznacza gwarantowano zniszczyć akumulator. Optymalne napięcie ładowania nie obsługiwanego akumulatora 13.8V, maksymalne bez niebezpieczeństwa...
Mam możliwość nastawienia wyższej wartości napięcia ładowania Ja bym nie zmieniał tego 14,8 V . Takie napięcie naładuje aku. do pojemności ok. 80 % , resztę dobije alternator w samochodzie.
akumulator samochód prostownik prostownik rozruch samochód prostownik ładować samochód
termostat danfoss parametry wkładki zaworowe elektryczny schemat motocykl
Oleo-Mac 937: Wysokie obroty przy cięciu - przyczyny i rozwiązania Regeneracja głośników w Warszawie - najlepsze serwisy i porady