A co to za pojazd? Bo normalnego samochodu nie da się odpalić z akumulatorem rozładowanym do 2V. Trzeba użyć np. kabli rozruchowych albo prostownika z taką funkcją. A wtedy napięcie w instalacji wzrośnie do okolic tych 12V więc będzie możliwość wzbudzenia alternatora.
Alternator ma wbudowany regulator napięcia, który steruje wzbudzeniem. Jeśli go nie ma to znaczy że jest to zwykła prądnica. Akumulator powinien być aby trochę odciążyć alternator i ustabilizować napięcie.
Ekhm, a sądzisz że po co ten altek napędza pasek 6pk napięty jak struna? Jak dla mnie objaw prawidłowy - wzbudzony alternator zawsze będzie stawiał opór.
Dajcie spokój opornikowi który nie ma żadnego znaczenia.Po pierwsze coś tu nie gra z instalacją.Po wypięciu kostki z alternatora kontrolka musi świecić ponieważ z przekaźnika dostaje masę a przekaźnik jest dwuobwodowy i rozłącza styki po podaniu napięcia z wzbudzonego alternatora i wtedy gaśnie.Po drugie jeżeli z alternatora wychodzi na styku kontrolki...
A nie przerwany przewód przy kostce przy rozruszniku? Bo tam były napięte jak plandeka na Żuku...
http://obrazki.elektroda.net/48_12481246... http://obrazki.elektroda.net/48_12481246...
Dlaczego prąd wzbudzenia zmienia polaryzację wraz ze zmianą prędkości obrotowej? Nie zmienia polaryzacji, ale wartość. Jest tak po to, żeby na wyjściu alternatora utrzymać stałe napięcie. Jeśli wzbudzenie miało by stałą wartość, to obniżenie prędkości obrotowej spowodowałoby spadek napięcia, a podwyższenie spowodowałoby jego wzrost.
Tylko musisz pamiętać byś nie zostawił włączonej masy godzinę dwie ,to Tak oriętacyjnie, gdyż wirnik alternatora będzie pod pełnym napięciem i może się przegrzać i uszkodzić.
Stojan, w zeszłym tygodniu 8 takich robiłem i zawsze był to stojan. Wiertarka się nie nadaje, bo gdy się alternator wzbudzi stawia duży opór.
Podłączenie alternatora zależy od tego czy alternator jest 6 czy 9 diodowy.Rownież regulator napięcia zależy od typu alternatora.W 9 diodowym alternatorze wstępne wzbudzenie następuje porzez przepływ prądu poprzez kontrolkę ładowania, natomiast w 6 diodowym jest wymuszane po załączeniu + zasilania na regulator napięcia.
Dziękuję Bardzo za podpowiedz,ale schematy za wiele mi nie mówią,więc jeśli podam cały czas napięcie na wzbudzenie alternatora przez kontrolkę a ona zgaśnie po uruchomieniu ,to wystarczy aby z zacisku wyjścia zasilania alternatora popłyną prąd ?
To jakie ciśnienie osiągasz teraz na tym manometrze? Jaki to alternator? Model lub chociaż zdjęcie. Prawdopodobnie regulator napięci robi takie cyrki. Po osiągnięciu stanu naładowania akumulatora i braku innego obciążenia rozłącza wzbudzenie. W momencie mrugania kontrolki ładowania po włączeniu jakichś świateł przestaje mrugać? Zalecałbym jego wymianę...
I po kłopocie dzięki za pomoc Widzę że ,,Fachowcy,, dla was najlepsza rada, to zmiana alternatora. Drogi kolegi, bardzo dobrze że cię nie posłuchałem, koszt naprawy to 31 zł i 5 godzin pracy Sprawdziłem najpierw instalacje i jest OK Później chciałem pomierzyć diody, odkułem pozgrzewane uzwojenia i to całkiem nie potrzebnie :x bo wszystkie 8 diod i 3...
Szanowny Panie Moderatorze.Ten sam alternator zabudowany w samochodzie pracuje z przedziałem prędkości do około 5000 obr/min w zależności od obrotów silnika.Regulator wpięty szeregowo w uzwojenie wirnika ma za zadanie utrzymać określone parametry i utrzymać odpowiedni poziom magnetyczny wirnika aby napięcie na akumulatorze nie było wyższe od 14.5V Alternator...
witam pasek sprawdzilem jest dobrze napięty a co to te diody wzbudzenia i jak to naprawić co trzeba wymienić i le to może kosztować bo może lepiej kupić cały alternator dziekuje za odpowiedzi na moje pytanie.
jacek63 - przyznaję, terminologia moja nie powala, staram się pisać prosto aby uniknąć pomyłek, jednak nie bardzo mi to wychodzi:) Odnośnie magnetyzmu szczątkowego - owszem, masz rację - praktycznie wszystkie winniki mają szczątkowy magnetyzm. Dla mnie istotne jest, czy jestem w stanie bez podania napięcia wzbudzić alternator na tyle, aby zaczął cokolwiek...
Zobacz czy kabelek od wzbudzenia nie ma zwarcia do masy. Albo inaczej - przy pracującym silniku na wzbudzenie podaj przez żarówkę 12V/5W napięcie z akumulatora. Alternator powinien się wzbudzić i zacząć ładować.
Dzięki, kolego, za pomoc. Rozwiązałem problem - palił się bezpiecznik nr 14, bo na kostce od alternatora, tam gdzie jest złączka Wi B+, było napięcie. I kiedy załączałem wzbudzenie alternatora, palił się bezpiecznik. Wina była w instalacji. Teraz muszę po prostu poprowadzić nowe przewody od alternatora do licznika i wszystko będzie działać, jak powinno....
Napięciem po zaplonie poprzez żarówkę pin L
To tak śruba M6 do rozrusznika czyli akumulatora. Drugi kabel przez żarówkę 2 W do plusa (kontrolka a zarazem wzbudzenie) pojawienie się tam napięcia 13,6 V spowoduje wyrównanie napięcia i zgaśnięcie kontrolki przy pracującym silniku. Nie zalecane jest nie podłączenie kontrolki wzbudzenia gdyż alternator może się niekiedy nie wzbudzić i nie ładować...
Regulatory napięcia Bosch z serii F00 załączają wzbudzenie z zacisku B+ alternatora, to jest częsty przypadek, że regulator albo nie odłącza wzbudzenia po zgaszeniu silnika, albo załącza magnesowanie wirnika samoczynnie.
Witam , częściowo ciągnik złożony odpalony , sprawa wygląda w taki sposlob ze pomylilem kontrolki zmylilo mnie to ze ten cienki kabel idzie w ogóle nie do tej kontrolki co trzeba (to jest kontrolka od świecy żarówej) zastanawiam sie tylko po co ktos tak to zrobił , a kontrolka do tego wzbudzenia działa tylko ze tam żarówka raz lapala raz nie lapala...
Gdy zamykam obwód jak na rysunku prąd może swobodnie popłynąć do uzwojenia wirnika, więc gdzie tu zabezpieczenie?Prostownik w alternatorze - Zasada działania prostownika 9 diodowego Tu jest mała niejednoznaczność w opisie na Wiki. W sytuacji z posta #3 prąd magnesowania wirnika jest pobierany z akumulatora. Płynie on przez żarówkę kontrolki ładowania,...
Kolego "cugi253" popełniłeś błąd podłączając tak przekaźnik bo jak ma ci nie gasnąć kontrolka skoro dałeś plus na zacisk prądu wzbudzenia. Działa to tak że prąd wzbudzenia musi iść przez żarówkę, bo na tym zacisku jak alternator nie ładuje jest masa i żarówka świeci, a jak alternator zacznie ładować to na nim pojawia się napięcie i żarówka gaśnie. A...
Co do zwarcia to jest moje uproszczenie tak naprawdę chcę zastosować rezystory suwakowe, którymi będę zmieniał obciążenie alterantora lub prądnicy. Rzecz w tym że niechciałbym jeszcze dawać dodatkowego napięcia DC na wzbudzenie.
Od jakiegoś czasu alternator przestawał ładować po czym po chwili działał,działo sie tak kilkakrotnie. Sprawdziłem połączenie-brak prądu wzbudzenia ze stacyjki. Czy od stacyjki idą jakieś kostki itp.???Proszę o jakieś sugestie Lampka kontrolna braku ładowania alternatora świeci czy nie? W którym miejscu sprawdzałeś napięcie zasilania regulatora napięcia?...
Moim zdaniem regulator pada. Spróbuj wzbudzić go bezpośrednio i dokonać pomiarów.
I co da wymiana kabelka , ten alternator nawet nie musi mieć kontrolki i będzie normalnie ładował. Dziesiątki razy powtarzane jakie napięcie jest na samym alternatorze.P
Wzbudzenie jak i regulator napięcia jest wbudowane w alternatorze więc ta opcja odpada, jego wyjścia to B+, B- oraz D gdzie B+ i B- są bezpośrednio pod akumulator a D wiadomo Dodano po 4 Albo opcja: koło wolnobieżne alternatora się ślizga, przy napędzie bezpośrednim jest ok, paskiem już nie Pasek napięty jak baranie .... no a autobus jest 95r. Chyba...
Zdecyduj się co wiesz a co sprawdziłeś . A może myślisz że wiesz ??? Do Jerzy Węglorz - sprawdzałem samowzbudność alternatora przez 2 lata.Bez podania napięci wzbudzało mi się dwa egzemplarze.Nie zawsze był odpowiedni duży rozpęd (obroty) i wzbudzenie wtedy dochodziło do 10,5V , szybko obroty opadały i wzbudzenie zanikało z częstotliwością 1x na 30...
Miałem okazje to wrzuciłem jeszcze aku pod tester z obciążeniem 100A przez 10 sek. Badanie po ok. 20min jazdy. Napięcie przez badaniem 13V (akumulator wzbudzony alternatorem), napięcie pod obciążeniem 11V (na końcu badania), napięcie po badaniu 12,4V. Badanie przy -1°C. Co daje spadek U=1,4V dla obciążenia 100A. Szacowana rezystancja wewnętrzna Rwew=U/I=1,4V/100A=0,014Ohm=...
Witam wszystkich, mam problem z ładowanie w Iveco Daily 35s12 z 2005r. 2,3d z pseudo "automatem". Auto stało z miesiąc nie jeżdżone, wczoraj odpaliłem przejechałem z 5km i na wyświetlaczu pojawił mi się komunikat, że 5bieg jest w trybie serwisowym, po kilkuset metrach przeszedł w tryb Neutral i tak naprawdę skończyła się jazda. Stanąłem wyłączyłem silnik,...
Regulator wygąda na nierozbieralny tzn. tak jakby był całości z blokiem diodowym, jak się za to zabrać. Czy tym cienkim przewodem dochodzi jakieś napięci do tego regulatora ( w innych typach zasilanie regulatora bądź wzbudzenie od osobnego regulatora) czy pełni on jakąś inną rolę, nie mam schematu do seicento i dlatego zadaje takie lamerskie pytania....
dodam że alternator pracuje "normalnie" tylko że daje o jakieś 2-3 V za małe napięcie i akumulater nie jest ładowany a czasem jest tak że daje normalne napięcie a czasem pulsuje to na pewno wina regulatora ale jak na razie w pewien sposób go oszukałem rozpiołem zasilanie regulatora z dodatkowego mostka i podłączyłem w kabinie do 2 pozycyjnego przełącznika...
Podam na wzbudzenie napięcie, jeżeli będzie ładować zastosuje zewnętrzny regulator.
Dzień dobry, proszę o pomoc w lokalizacji usterki. Samochód to Opel Zafira B 1.9 CDTI 120 KM. Problem tkwi i w ładowaniu a dokładniej w jego falowaniu. Bezpośrednio po uruchomieniu silnika, następuje dość powolny wzrost napięcia na słupkach akumulatora, do tego dochodzi dość późne wzbudzenie alternatora. Napięcie wzrasta, od około 11,5V do 14.45V. Gdy...
Musisz do niego podłączyć regulator napięcia i źródło wzbudzenia, czyli akumulator. I oczywiście wkręcić go na jakieś 1500 obr/min żeby się wzbudził.
Połączenie na pewno jest alternatora z akumulatora bo przy postoju wskazuje napięcie, zasilanie wzbudzenie również sprawdzałem alternator na dwóch regulatorach i nadal to samo. A gdyby bezpośrednio podłączyć alternator do zasilania głównego rozrusznika ? Czy jeśli wtedy wykaże wartość powyżej napięcia na akumulatorze to będzie jasne ze alternator jest...
Dużo zależy od samego regulatora napięcia bo to on steruje kontrolką braku ładowania. W alternatorach wzbudzenie oraz regulacja napięcia jest realizowane na wirniku poprzez ślizgacze i szczotki z regulatora napięcia. Alternator ma 3 fazowe uzwojenie twornika oraz 3 fazowy mostek prostowniczy.
gdy alternator jest odłączony od instalacji, nie można odpalić silnika i zmierzyć napiecia na alternatorze zupenie bez obciążenia? Pytam, bo nie wiem, ale chetnie się dowiem. Jak wspomniałem, zupełnie poza tematem. Alternatory 9 diodowe wzbudzane za pomocą napięcia (a właściwie prądu )na zacisku D+, jak uruchomisz bez obciążenia akumulatorem zacisku...
Ogólnie wyzwalane napięciem zmiennym 12V mierzy napięcie na wyjśćiu i z niego czerpie wzbudzenie.
Deska go nie wzbudzi bo zmieniłem alternator Valeo na Bosch 120A z chłodzeniem a ten potrzebuje inne napięcie do rozruchu. Dziękuje za pomoc.
Diody wkładaliście tak jak pisałem tylko w odgałęzienie idące na regulator, czy zbijaliście całe napięcie idące na wzbudzenie zaraz za diodami alternatora, to które jest podane na szczotkę i regulator?
Wystarczyłyby same obroty, gdyby na wirniku był magnes, ale go nie ma (bo to alternator). Żeby wytworzyć pole magnetyczne potrzebne jest "wzbudzenie".
Ten nowy alternator, to nowy nowy, czy nowy używany? Był sprawdzony PRZED montażem w aucie? Bo sama wymiana szczotek, to jeszcze nie wszystko. Sprawdzałeś, czy na zacisku wzbudzenia pojawia się napięcie po włączeniu zapłonu? Sprawdziłeś, czy kontrolka gaśnie, jak odłączysz wzbudzenie od alternatora? Regulator napięcia wymieniony, czy został stary?
Wiam Alternator to jest prądnica trujfazowa synchroniczna dlatego są w nim diody do prostowania prądu, wiec aby to działało jako silnik należy zdemątować diody i zasilić stojan napięciem trujfazowym a wirnik zasilic napięciem stałym(wzbudzenie).
Dziwne, ze elektryk nie sprawdził urządzenia jak się zachowuje w układzie. No cóż. Ale możesz poradzić sobie sam. Sprawdź napięcie na zaciskach akumulatora podczas pracy silnika.Jeżeli będzie w okolicy 12 V, to nie ma ładowania. Wówczas sprawdź napięcie wychodzące z alternatora. Jeśli jest w okolicy 14V, to szukaj uszkodzenia w przewodach lub połączeniach...
Jeżeli kontrolka gaśnie (czyli teoretycznie wzbudzenie jest),sprawdź jakie napięcie na samym alternatorze,gdy bez zmian,,,,,,,,,,sprawdziłbym sam alternator.
A niby od czego? Regulator oddziałuje bezpośrednio na prąd wirnika - a ten jest bezpośrednio powiązany z prądem oddawanym przez alternator. No jednak nie. Regulator porównuje napięcie na zacisku B+ alternatora z zadanym. Niższe - zasila wirnik, bo trzeba dołożyć wzbudzenia. Wyższe - odcina wzbudzenie. Tak naprawdę to żaden alternator nie produkuje...
Miałem na myśli alternator który ma wzbudzenie napięciem nie "produkowanym przez siebie"...jak w 9 diodowych ,tylko korzystającym do wzbudzenia z akumulatora poprzez regulator.
Nie pomyślałem o tym ale odpowiedni układ może załączać wzbudzenie dopiero wtedy gdy śmigła kręcą się z odpowiednią prędkością. O to właśnie mi chodziło. Przy braku wiatru, regulator jednak pobiera ten prąd. Znajomy zrobił w ten sposób, że sprzęgnął z wałem alternatora mały generator samowzbudny zasilający układ wzbudzenia( a wiadomo, że jak alternator...
Pewnie, że ma. Alternator musi być wzbudzony.
Masz uszkodzony regulator napięcia, a dokładniej zwarty tranzystor i alternator jest maksymalnie wzbudzony. Jedynym ograniczeniem napięcia jest w tym przypadku akumulator. (at)zbigniew125 to nie ma znaczenia, że akumulator potrzebuje więcej energii kiedy jest rozładowany. Alternator ma ładować stałym napięciem, równym 13,8-14,4V. Bardziej rozładowany...
Nie, nie odłączyłem akumulatora w czasie pracy silnika. Alternator bez obciążenia pokazywał 14,4 V. Pod obciążeniem 13,8 V. Pytam również o wzbudzenie, gdyż nie wiem, czy jest prawidłowe napięcie.
Możesz sprawdzić z innym akumulatorem ale nie chce mi się wierzyć że to on powoduje. Miałbyś problemy z zapaleniem silnika. A nawet na starym rozładowanym akumulatorze nie powinno być takiego zachowania. Nigdy nie zastanawiałem się nad tym jak działa taki regulator ale wydaje mi się że liniowo reguluje wzbudzenie. "Wzbudzający się" alternator pracuje...
Problem masz z wzbudzeniem ( świeci kontrolka po włączeniu zapłonu? ) , lub niewłaściwy regulator. Dokładnie, często przewód od wzbudzenia dostaje przerwy w okolicach rozrusznika (gnije przewód przy wtyczce). Jeżeli po zapłonie nie masz kontrolki akumulatora to odpal samochód i przegazuj go do ponad 3000 rpm, jeżeli alternator sprawny to powinien się...
alternator sześcio diodowy bezszczotkowy, dochodzą do niego dwa przewody grubszy i cieńszy. Czy powinno być tam napięcie, czy to jest alternator bezwzbudzeniowy (sam się wzbudzi) grubszy kabel pewnie jest do ładowania a cienszy? Jakie powinno być napięcie przy pracującym silniku i odłączonych przewodach? I jeszcze jedno gdzie jest regulator napięcia...
Tam jest najzwyklejszy alternator. Jak w traktorze. Wzbudzenie plusem bezpośrednio w szczotki. Sprawdź napięcie jakie dochodzi do ecu. Może tam jest jakiś spadek napięcia i ecu podbija wzbudzenie aby wyrównać napiecie do wymaganego minimum .
Zapytaj w Agromie na Elewatorskiej o regulator napięcia do alternatora. Zobaczysz jak fizycznie to wygląda i potem poszukasz tego cuda u siebie i wymienisz go. A schematy? po co? regulator napięcia jest zintegrowany z alternatorem i na schemacie nie będzie pokazany. Podstawa w Ursusie to lampka ładowania,żarówka 12V/4W, jak będzie mniejszej mocy alternator...
Sama reakcja alternatora jest prawidłowa pod warunkiem, że celem jest tylko test od jakiej prędkości obrotowej alternator zaczyna ładować i przy jakiej najmniejszej przestaje. To od jakiej prędkości alternator zaczyna ładowanie jest zależne od jego konstrukcji i materiałów i zwykle zaczyna się się od 1000 obr/min lub wyższej. Dodam tylko, że mam na...
Kolego przecież napisałem że alternator potrzebuje napięcia do wzbudzenia ładowania,a minimalne napięcie musi wynosić 2,5v,po odpaleniu silnika gdy alternator pracuje prawidłowo wzbudzenie jest już nie potrzebne i wtedy napięcie na żarówce =0V a gdy zgasisz silnik to napięcie się pojawia i zaróweczka się świeci,lub zaświeca się gdy jest problem z ładowaniem...
18V to chyba trochę za dużo jak na akumulator...elektrolit ci się nie gotuje?Dobrze by było sprawdzić jaki prąd płynie w tym czasie.Wygląda to mi na przeciążenie alternatora...typowy objaw z obrotami silnika...warto sprawdzić w jakim stanie są wszystkie połączenia...przy takich prądach to nie zabawa.Szczególnie ważne jest czy jakaś dioda nie ma luzu...
ja to rozumiem, tylko że alternator dostaje, pełne napięcie na wzbudzenie, obroty średnie, a na wyjściu mam 10 V raptem, gdyby chodziło o rzeczy banale nie pytałbym was ;)
na przewód kontrolki jest podane to samo napięcie co na wzbudzenie wirnika alternatora (+) podczas pracy z drugiej strony jest też plus kontrolka nie świeci. Na postoju diody pomocnicze (na penno są)nie podają napięcia i zamyka się obwód do masy przez wirnik- kontrolka świeci Jeśli więc alternator ładuje (czego nie jestem pewny) to cienki przewód jest...
Ładowanie jest z zacisku B+. Gdy alternator się wzbudzi i zacznie ładować ,na zacisku (R) alternatora pojawi się takie samo napięcie co na zacisku B+. Lecz to napięcie przechodząc przez regulator ,wchodzi na zacisk (M)alternatora ,czyli zasila wzbudzenie(uzwojenie wirnika alternatora). Aby alternator się wzbudził (łatwiej )do zacisku(R)podłączona jest...
Nie jestem elektrykiem, lecz lubię analizować takie przypadki. Jeśli przedstawiłeś dobry schemat i poprawnie podłączyłeś regulator do alternatora, to wszystko wskazuje na to, że połączenia powinny wyglądać tak (dodałem do rysunku obrazki referencyjne): https://obrazki.elektroda.pl/5982830300_... Po włączeniu kluczyka pojawia się napięcie...
Jeżeli stojan ma zwarcie międzyzwojowe lub międzyfazowe objawia się to charakterystycznym wyciem i niskim napięciem ładowania w granicach 13.5V i nie rozumiem co to znaczy hamować przecież wzbudzony alternator stawia dosyć duży opór.P
Witam, W mojej koparce nie ma ładowania co potwierdziłem miernikiem. Silnik jak i cała konstrukcja jest prosta. Moje pytanie brzmi: po co są dwa cienkie przewody do alternatora i co moze byc przyczyną awarii? Co to jest wzbudzenie i skąd otrzymuje je alternator? Czy ze zdjęcia można wyciągnąć wniosek że regulator napięcia jest wbudowany? Pozdrawiam
Słuchaj,sprawadź alternator,ile ładuje.ABS tam działa wtedy,jeżeli pojawi się napięcie za zacisku kontrolki,a więc kiedy alternator się wzbudzi.
Wyjście jest ale kabelka nie ma (nie było) , bezpiecznik ok, jak podłączę wzbudzenie przez żarówkę 2W to ładuje
Całkowicie naładowany akumulator ma (po odczekaniu, aż zanikną skutki gazowania) 13.2V - próg 13.0V będzie za niski. Z kolei obroty silnika mogą być za małe, żeby było ładowanie, i wtedy światła by się nie włączyły... trzeba to dobrze przemyśleć - po czym układ ma poznać, że silnik jest włączony? Chyba ma 12,6V. Alternator ma wzbudzenie regulowane...
Automatyczne uruchomienie może mieć wiele zastosowań, gdzie nie będziemy awaryjnym układem wyłączającym :-) Co do układu obejścia, to uważam, że dobrą praktyką jest planowanie tego typu zabezpieczeń. Zawsze! Awaria alternatora, związana np. z paskiem napędowym, lub awaria regulatora napięcia, diod prostowniczych, żarówki sygnalizacyjnej odpowiadającej...
Gaśnie bo się wzbudził i wytwarza jakieś napięcie, które kontrolkę wygasi.
Sprawna C330-stka potrafi pykać na 400 RPM i niestety bez mniejszego koła pasowego kontrolka będzie mrugać co by nie robić. Ok. Rozumiem rzażącą się kontrolkę na wolnych obrotach które są za niskie z uwagi na za duże koło pasowe ale pytanie czy to koło pasowe powoduje również opisany przeze mnie problem ze "wzbudzeniem" alternatora przy odpalaniu ?...
Można przerobić instalację wyrzucając wiązkę od prądnicy, na następnie dołożyć przewód alternator-rozrusznik i przewód do kontrolki, o ile to jest alternator z wbudowanym regulatorem. Można i też wykorzystać istniejącą wiązkę od prądnicy do podłączenia alternatora, tylko że wówczas prąd ma dłuższą drogę przez przewód od stacyjki (tak jak w ciągnikach...
Jeśli reszta jest w porządku to pozostaje chyba tylko wzbudzenie.
No a co z tym poborem prądu zanim się wzbudzi Jak to co, zasila wzbudzenie jak wykryje obroty i sygnał z kontrolki.
Przyczyną powstania zbyt niskiego napięcia na D+ jest uszkodzenie jednej z trzech diód, przez które jest wyprwadzana informacj na kontrolkę ładowania. Poprzez tę samą kontrolkę następuje równierz wzbudzenie alternatora. Natomiast powodem ładowania napięcia 13,8V może być sam regulator napięcia, brakdobrej masy na alternatorze lub zaśniedziałe końcówki...
Ja bym sprawdził czy jest wzbudzenie, zdjął bym gruby kabel z alternatora i zmierzył na nim napięcie będzie pewność że wina leży po stronie auta, np. wzbudzenie lub jakieś inne obciążenie, chociaż ta usterka świadczy tak jakby był uszkodzony akumulator, najpierw tak jak mówie odłącz gruby kabel i zmierz napięcie.
Przyczyną uszkadzania diod może być mechaniczny regulator który ma zużyte styki.Aby nie komplikować sobie życia jedź na szrot i wymień cały alternator na nowszy typ np od poloneza najlepiej aby miał regulator z wbudowanymi szczotkami. Wymieniając należy zmodyfikować nieco instalację .W starszej wersji alternatora (bez dodatkowych diod) do wygaszania...
Żeby sie zaindukowało napięcie, stojan musi posiadać magnesy stałe. Ale silnikach i prądnicach tego nie ma - są elektromagnesy. Musi być twz. wzbudzenie - potrzebne w silniku jak i w prądnicy. Alternator = prądnica w samochodzie. W wyniku obrotów napięcia nie wytworzy. Potrzebne jest wzbudzenie „początkowe”. To w starych samochodach realizowała...
Na mojego nosa wzbudzenie leci po LIN, nie ma wymiany danych pomiędzy ECM/BCM a regulatorem napięcia i któryś z tych komponentów magistralą CAN wysyła komunikat do zegarów aby zapaliły lampkę.
Witam, potrzebuje schemat podłączenia alternatora fiat ducato 2.3 jtd 2009r I również dowiedzieć się jakie jest napięcie na wzbudzeniu alternatora I na którym kablu bo jeden to wzbudzenie A drugi obrotomierz na kostce 2 pin I nie wiem który jest od wzbudzenia Z góry dzięki
Czy to znaczy że moduł daje wzbudzenie na alternator, a to mrugające napięcie w kablu dochodzącym do DF to prąd wzbudzenia?
Co innego lampka w liczniku a co innego wzbudzenie. Tam nie masz 12V na wzbudzenie tylko 12V przez rezystor.
Witam W twoim traktorze jest alternator .Zacisk B+ to zasilanie stałe z rozrusznika lub akumulatora.Zacisk R podłączona kontrolka ładowania i wejście regulatora napięcia ,zacisk M nie N jest to wzbudzenie na wirnik .Gdy alternator pracuje na zacisku R powinno być takie samo napięcie co na zacisku B+,czyli 12-14-14.5 V .Sprawdź sobie jeszcze zacisk R...
Zacznijcie od tego, że alternator trzeba odpowiednio wzbudzić aby poprawnie pracował. Dalej - alternator musi posiadać regulator napięcia wyjściowego - tak aby było 14,4 max. Podsumowując - potrzebujecie jakiś choćby mały akumulator 12V. Za akumulatorem możecie dać wspomniany wyżej stabilizator gierka będzie śmigać :) Powodzenia.
Wszystko jest ok, po prostu akumulatory naładowane do pełna i alternator nie ma co ładować, regulator rozłącza wzbudzenie i kontrolka się zaświeca, następnie następuje spadek napięcia i alternator od nowa się wzbudza i kontrolka gaśnie. Objawia się to właśnie okresowym miganiem kontrolki, załączenie świateł powoduje obciążenie i wtedy kontrolka nie...
Układ działa tak po przekręceniu stacyjki leci napięcie, na kontrolke i do wzbudzenie alternatora. Po napędzeniu kontrolka powinna gasnąc a świeci caly czas. niestety nie ma + na obudowie. dodam ze po kilku rozbiórkach tego alternatora zdemontowałem także swój alternator z traktora który jest taki sam i porównałem parametry obu alternatorów i są prawie...
Wydaje mi się ,że nie. Brak napięcia wzbudzenia powoduje, że że alternator się nie wzbudzi >nie będzie ładował.
mam regulator do bizona, czy wzbudzenie powinno iść przez żarówkę, czy może być bezpośrednio z regulatora do d+ w alternatorze?
Przy odpowiednio dużych obrotach wzbudzi się na namagnesowaniu szczątkowym, ale bez akumulatora, jako źródła odniesienia, będzie miał dziko duże napięcie, i sfajczy Ci żarówki . Pozdrawiam.
Sprawdziłem po podłączeniu akumulatora ładowanie, było poniżej 13V, jednak teraz już wiem, że trzeba zwiększyć obroty do ~ 3 tysięcy by wzbudzić alternator. Jutro sprawdzę jeszcze raz napięcie ładowania i napiszę.
Rudolf50 z silnikiem pierścieniowym to jest tak 1) można zewrzeć wszystkie pierścienie - wtedy będzie się wtedy zachowywał jak tradycyjny silnik klatkowy (można wzbudzać kondensatorami). 2) można zasilić wirnik prądem stałym wtedy będzie się zachowywać tak jak alternator, regulując wzbudzenie będziesz mógł regulować napięcie na wyjściu. 3) można zasilić...
Jak dobrze pamiętam w silniku obcowzbudnym ze stojanem wraz z prędkością obrotową maleje strumień magnetyczny indukowany a tym samym pobierany prąd natomiast przy magnesach trwałych będziemy mieć stały strumień magnetyczny z magnesów. Sprawia to, że prądnica ma najlepszą sprawność tylko w wąskim zakresie obrotów na natomiast alternator trzyma sprawność...
tylko interesuje mnie kwestia co jeśli akumulatory się naładują, a pobór prądu z instalacji będzie minimlany, żędu 5 - 10A Nic, to samo co w sprawnej instalacji auta. rozumiem że wzbudzenie alternatora nie wymaga ciągłego napięcia (ciągłego wzbudzania) wystarczy raz na początku wymusić impulsem? Lepiej wzbudzenie podłączyć szeregowo z kontrolką ładowania,...
TGA stare z pompą rzędową, chyba tak: 2 pin wzbudzenie 4 pin napięcie chyba po stacyjce
Metoda 'naprawiania' tego ustrojstwa jest mianowicie taka: (można na początku sprawdzić diody i uzwojenia, lecz gdy alterek jest w samochodzie to lepiej na początku sprawdzić instalację) Sprawdzić czy jest + akku na zacisku śrubowym !!! Gdu nie ma + sprawdzić przewód idący do rozrusznika.Sprawdzić plecionkę miedzianą idącą do karoserii, ona zawsze koroduje,...
Niestety nie można stosować regulatorów samochodowych. taki regulator nie miałby jak regulowac napięcia, bo wzbudzenie jest magnesem stałym. Te alternatory konstrukcją bardziej przypominają dynamio rowerowe. Regulatory do motocykli to dość ciężka sprawa. Najlepiej kupić sprawną używkę. Są ludzie, którzy dorabiają takie regulatory na zamówienie. Ponoć...
Witam Pewności jeszcze nie mam ale chyba przyczyną zakłoceń u mnie jest robiony z jakiegoś kitu wskaźnik napięcia ładowania akumulatora na 6 diodach LED. Jeszcze tego nie sprawdziłem ale teoretycznie ten wskaźnik działa podczas pracy silnika a jak alternator się nie wzbudzi to pokazuje małe napięcie przez co może jeszcze nie wprowadzać zakłóceń. Jak...
alternator napiąć wzbudzić jakie napiąć wzbudzić alternator wzbudzić alternator
wariuje klawiatura światło dyskotekowe głowica lexmark czyszczenie
drukarka laserowa poziome paski brother zasilacz
Audi 2.0 TDI przerywa przy obrotach 2600-2800 Jak podnieść głośność sygnału przychodzącego w urządzeniach audio