Nowa sonda załatwi sprawę.
Tfuj, odwrotnie- to w fordowskiej, w przeciwieństwie do innych szary idzie do korpusu. Jak założysz inną, np od WV, która szary ma odizolowany to EEC IV nie wykrywa masy i idzie w trybie bez sprzężenia z sondą. Jak założysz trzyprzewodówkę, to ten kabel co oryginalnie szedł na szary ( bodaj brązowy z żółtym pasmem) umasuj!
Dobrze , lecz sygnał sondy zmienia się z częstotliwością 1 Hz , tak że sobie poradzisz. Gorzej z dokładnością wskazań , bo domyślam się , że dobroć tego miernika jest niska.
W książce od poloneza jest tak. http://obrazki.elektroda.net/96_12460517... ps. Przepraszam za jakość foto ale robiłem tym co miałem pod ręką.
Witam .. Wałkowałem ten problem kilka razy w ASO .. To wszystko zależy .. Raz to było paliwo ... podniana na inne i ok ... Często przepływka ... Masz silnik z10xe czy z12xe lub z12xep ????
Normalne.Te fluktuacje swiadczą o tym że sonda próbkuje. Po co wam te vagcomy,jak nic z tego nie kumacie?
..miernik cyfrowy do sprawdzania pracy sondy akurat najmniej się nadaje ale z tego co piszesz pracuje..Lambda w dobrej kondycji powinna generować 2 przebiegi na sekunde od 0,2V do 0,8V..chaotyczność bedzie spowodowana właśnie przez miernik cyfrowy dlatego idealnym przyrządem do obserwacji przebiegu Lambdy jest oscyloskop lub ewentualnie linijka diodowa...
Masz dwie sondy, na prawy i lewy bank cylindrów, zobacz na takie rzeczy jak: -przepływ powietrza ( na wolnych około 16 kilo na h) -czy odczytana temp. pokrywa się z grubsza z rzeczywistą -pozycję integratora pola pracy O2 (około 128 krok) Jest gazownia w aucie?
sonda szerokopasmowa wskazanie prawidłowe
To niech podłączą masę do tej sondy. I niech się jeszcze uczą.
Póki sonda się nie nagrzeje to pokazuje takie napięcie.
tak moze
sonda nie jest zasilana, sonda porównuje zawartośc tlenu w powietrzu atmosferycznym z zawartościa tlenu w spalinach, przy dużej rożnicy w wyniku działania ciśnienia cząstkowego następuje przepływ jonów tlenkowych powodujacy powstanie potencjału do 1V wiele szczegółów dot.budowy idziałania sondy lambda znajdziesz w necie sonda w pewnych okolicznościach...
Dokładnie coś takiego (no, może sondę podłączyć przez opornik kilka k przy wejściu LM-a, na wypadek, jakby przewód się do czegoś zwarł będzie jakimś zabezpieczeniem tego wejścia) - pomnoży napięcie sondy przez 1.22; a jakbyś chciał, żeby przy jakimś napięciu sondy stan wyjścia się nagle zmieniał, to na wejście '-' trzeba podać takie napięcie (można...
Rozgrzej dobrze układ wydechowy. Takie napięcie jest często w grupie VAG przy zimnej sondzie. Przy uszkodzonej sondzie powinieneś mieć raczej któryś z błędów P0138, P0139 albo P0140 - wysokie napięcie, powolna reakcja albo brak aktywności sondy B1S2. Zrób z 10km i zobacz na pracę tylnej sondy.
Witam , mam espace4 2.0t w pomiarach sond lamda wychodzi mi na pierwszej pełne napiecie z aku. natomiast na drugiej 8 v, nie wiem jak było przed pokazaniem sie błędu , sondy jakby sprawne . Czy to jest prawidłowe ?
http://forum.vectraklub.pl/index.php/top...
Nie czytałeś dokładnie:– temperatura silnika wyższa niż 200C – napięcie sondy lambda musi przynajmniej raz wyjść poza zakres 0,3..0,6V - warunek przejścia silnika do pracy w pętli otwartej, 13 – SONDA LAMBDA OBWÓD OTWARY Błąd występuje gdy: silnik pracuje nie mniej niż 1 min temperatura silnika powyżej 850C napięcie sondy lambda przez...
Napięcie na wejściu sondy na ECU jest około 0,47 V , napięcie referencyjne , wejście komparatora.
Analiza spalin, zwłaszcza CO? Wzbogac mieszanke np jakims sprayem lub podaj mu plusa poprzez twoje ciało na sygnał.
Witam Ja używam do takich badań cyfrowy tester sondy lambda. Kupiłem na Allegro jeszcze mnie nie zawiódł. Jest tam opcja testu która symuluje napięcie sondy lambda o wartości 0,2V a także 0,9V po wciśnięciu klawisza testu silnik zaczyna pracować inaczej, czyli potwierdza to ze opisany wyżej artykuł ma sens.
Problem polega na tym iż, gdy podłączyłem go do programu diagnostycznego AB-COM mieszanka paliwowa skacze raz bogata, raz uboga a napięcie na sondzie lambda (O2 sensor o ile sie nie myle) skacze raz 200, 400 albo i 1000mV. Witam serdecznie. Sam mam corsę z silnikiem 1.0 oznaczenie X10XE i u mnie mieszanka też skacze z ubogiej na bogatą i odwrotnie...
na obydwu sondach napięcie powinno sie zmieniać.
4 to zwykła No nie zawsze , są 5v , 1V zwykłe i odwrócone. :) Do hondzi raczej tylko typowa pod model ale mozna spróbować, ale użyj rurek do łączenia przewodów. http://obrazki.elektroda.pl/9007449200_1...
+ spod bezpiecznika pompy paliwa, masa sterownik pin 20. Od 0-12 wartość taktowana.
wiem że by zwiękrzyc dawkę paliwa we wtryskowym układzie zasilania mozna zmniejszyć napięcie wychodzące z sondy lambda jak to zrobić? ktos ma pomysł? ja jestem mechanikiem ale na elektronice sie nie znam - wiem że mozna zrobic to na potencjometrze i wtedy da sie wedle życzenia regulowac ta dawke paliwa to prosty sposób by "podkręcić" furę i to w tym...
Grzałka zasilana z tego samego punktu co i pompa sterownik daje masę Badaj żarówką a nie miernikiem napięcie na grzałkę
Nie ma sensu płacenie 50 zł za kawałek kabla z mini jackiem. Program zmieniający kartę dźwiękową w oscyloskop jest w dziale download tego forum i można go sobie ściągnąć za darmo
Jakby nie były całe to by nie palił.
zasilanie na wtyczce sond to około 1v Zasilanie z przekaźnika wielofunkcyjnego. Brakuje Ci plus 12V. Pewnie upalony styk lub uszkodzona wiązka. Sprawdzaj żarówką minimum 21W, miernik wyprowadzi Ciebie na manowce.
zmienne. pod warunkiem ze wiesz jekie to przemienne
Witam mam pytanie związane z sonda lambda w boxerze 2.2 2011r, w diagboxie po odpaleniu zimnego silnika napięcie sondy pokazuje 2v po nagrzaniu sondy i w momencie jej zadziałania napięcie wzrasta automatycznie do 3v na wolnych, i jest to bez znaczenia czy sonda jest wkręcona w katalizator czy jest poza nim , po przygazowaniu gdy jest w katalizatorze...
No okej ale żeby kupić zamiennik uniwersalny to muszę znać parametry tej sondy czy to 5V czy 0-1V, 0,8-1,6V itd.
Druga sonda jest tylko diagnostyczna , jeżeli wali taki błąd , to albo niewłaściwie dobrana sonda albo katalizator do wymiany!
Sprawa wyjaśniona . Do kabla sygnałowego sondy był podłączony komputer gazowy. Po przecięciu tego kabelka wszystko wróciło do normy. Temat zamknięty.
z teori nie. ale w praktyce zdaza sie to (zakłócenia od WN itp)
Sonda odwrotna 5V , powinno napiecie referencyjne spadać. Zacznij od masy przepływomierza to wada tych silników.. Jak ok to sonda , tylko oryginalna siemens droga w ch.. https://www.google.com/search?q=x18xe1+d...
Napięcie sondy lambda powinno się zmieniać między 200mV i 800mV,średnie wskazanie powinno wynosić ok.450mV.(100mV mieszanka uboga, 800mV mieszanka bogata)
moja instalacja gazowa(przynajmniej tak mi powiedziano)wymaga podłączenia sprawnej sondy - widocznie emulacja nie jest "zaprogramowana" jednorazowo lecz w czasie rzeczywistym??? Mam ją podpiętą do auta bezpośrednio a tylko jeden przewód idzie do sterownika gazowego więc pewno dlatego jest to 1.3V a sonda widocznie może działać poza skalą i pokazuje...
sprawdz zasilania i mase tu masz opis
Witam. Auto zrobione najwieksze podziekowania dla kolegi dafit906 Podobno brak wyjscia masy z komputera na sondy Dziekuje Pozdrawiam
Polecam lekturę .normalne pracujące napięcie sondy około 4.5 V po nagrzaniu obojętnie czy jedno czy cztero przewodowa. Ale to jest nie ważne jakie napięcie ważne jakie są fluktuacje pomiędzy spadkami i wzrostami napięcia im wyższa czesttoliwość tym większa sporawność sondy.Stare sondy 1=2 przewodowe wymiana pomiedzy 30 000 a 50 000 mil ,nowszego typu...
Wszystko ok.grzałką steruje ECU silnika. Sprawdź rezystancję samej grzałki. Czy tam jest tylko jedna sonda? Najlepiej podaj kod silnika Pozdrawiam
Zacznijmy od konkretów. Jaki silnik?
Jak silnik pracuje po odpięciu sondy? Na wolnych faluje, Lewy luft, przepustnica do czyszczenia, układ WN. Aha, niech ktoś "krokowca" zapoda, dawno nie było.
Zmierzyłem napięcie na sondzie lambda na rozgrzanym silniku - ok. 150mV na biegu jałowym. Czyli jednak sygnał z sondy jest. . Ja cię pierniczę, nie ma ratnku dla tego forum. Co jest? 0,15V to cymeśny sygnał?
Przy ECU 28 i 11 ale masz też łatwo dostępne złącze przy osłonie paska rozrządu. Wskazania czujnika temperatury powietrza faktycznie mi się nie podobają, po całonocnym postoju czujnik temperatury powietrza powinien pokazywać taką samą temperaturę jak czujnik temperatury silnika. Informacja o napięciu sondy lambda w tym sterowniku niestety nie jest dostępna......
Wie może ktoś jakie powinno być napięcie na 2 sondzie lambda za katalizatorem przy pracującym silniku ? Czy podobnie jak na 1 sondzie ? Na 2 sondzie rezystancja wynosi 0.9 om mierząc pomiędzy białymi przewodami.
Witam, mam problemy z moim leciwym fiatem brava 1.2 16v 1998 r. Walczę z nimi już kilka dni. Dziś podłączyłem go do komputera i w aplikacji Multiecuscan otrzymałem dość dziwny wykres napięcia sondy lambda. Wykreś generował się w czasie jazdy (nie na postoju). Gdzieś wyczytałem, że napięcie powinno oscylować w zakresie 0.1-0.9 V, a wg wykresu pojawiają...
nie,jeżli sonda jest z offsetem,poza tym 1 V sonda która jest w stanie wygenerować 1,6V jest conajmniej baaaaaardzo dobra :)
Skoro sonda generuje napięcie od 0 do 1V to po co Ci wskaźnik do 15V? ... Nie zawsze i nie na pewno. U mnie 0-5 V ;]
Katalizator sprawdzałem i jest sprawny. Wydaje mi się że może mieć coś wspólnego z sondą w takim sensie, że wykrywając napięcie z drugiej sondy a niewykrywając z pierwszej komputer może właśnie myśleć, że katalizator nie oczyszcza spalin bo im mniejsze napięcie tym więcej tlenu więc na drugiej powinno byc mniejsze a jest na odwrót. A nawet jeśli się...
witam-czasem nie ma przerwy w kablu? sonda-sterownik,bywaja kable ekranowane przy zlym wpieciu sie w kabel(wbijanie ostrej koncowki miernika w kabel sondy) jest zwarciekabla do masy.moze to.sprawdz polaczenie na sonda-sterownik. POZDRAWIAM
Witam przerabiam temat z mazda 323F. sondal model zl01. mianowicie, niby sonda pokazuje ok, ale: przy gwaltownym dodaniu gazu wskazuje 0,1V (uboga) a przy puszczeniu około 0,9V (bogata) czy nie powinno byc na odwrot???? reszta wskazań jest ok. idac dalej za tropem wskazania przepływki od 0,2 do 0,7V. wg wszelkich wskazań na niebie powinno być od 0,1...
błąd 014100 Musisz ten błąd przeczytać jakimś innym sprzętem
koniec tematu
Miałem podobną sytuację nierówne obroty biegu jałowego, nierównomierne przyspieszanie, stałe napięcie pierwszej szerokopasmowej sondy lambda na poziomie 0,4 V - świadczy o jej niesprawności u mnie pomogła wymiana tej sondy lambda. Autor tematu miał taki problem że przeskoczył mu pasek rozrządu na jednym z wałków (lub został źle założony)
No z tymi pomiarami przepływki mnie powaliłeś teraz :)
Witam Mam problem z samochodzikiem otóż mam błędy na Vagu: 17584 Korekcja lambda katalizator strona 1 - przekroczona granica brak osprzętu / nie związany ze sprzętem 17604 Podgrzewana sonda lambda 2 strona 2 - zły prąd podgrzewania brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 17586 Podgrzewana sonda lambda 1 strona 1 - wyjście - przerwa...
Napięcie na nagrzanej sądzie lambda, podczas pracy silnika, powinno oscylować od ok. 0,1V do ok. 0,8V. Częstotliwość zmian powinna wynosić ok. 1 Hz. Oscylacje te są wolniejsze dla silnika zasilonego LPG. Oscylacja spowodowana jest ciągłym procesem regulacji składu mieszanki. Gdy na sądzie jest napięcie stałe, to jest ona uszkodzona. Można jeszcze powiedzieć,...
Czym podciągasz skład na maksa?
...będe czekał na dokładne dane. Zarówno czujnik płynu chłodzącego (zielona wtyczka), jak i czujnik zasysanego powietrza mają takie same charakterystyki: 0 st C = 5500 Ohm 10 st C = 3500 Ohm 40 st C = 1200 Ohm 60 st C = 525 Ohm 80 st C = 300 Ohm 100 st C = 175 Ohm Pewnie już zauważyłeś, że oba czujniki pracują w standardzie NTC (Negative Temperature...
Auto Lexus is 250 ll 2006 ," małe napięcie sondy lambda 1 rząd 2
Dzięki za odpowiedź. 1. Z tego, co ja rozumiem, to sonda za katem ma być bogata, jak jest zimny silnik, a później ma oscylować w miarę równo z pierwszą, ale z delikatnym przesunięciem i tak jest w tym aucie. 2. Myślę o tym, żeby zamienić miejscami, ale w Smarcie wygląda, że trochę rozbierania będzie, dlatego jeszcze się powstrzymuję. 3. Z tego, co pamiętam,...
Witam, Ibiza 95r 1.4 emulator Stag2L, spala ponad 10 litrów gazu. Dziś multimetrem zmierzyłem sygnał z sondy lambda i wyszło o dziwo ujemne wartości napięcia. Sten sterownik ma złącze do testera i sygnał brałem z czarnego przewodu. Dodatkowo na benzynie silnik chodzi nierówno od momentu załozenia gazu (nie pomagają resety ECU). Czy takie napięcie świadczy...
Nie prawda to co pisza w necie jest tak jak ty napísałes a co Ty za emulator założyłeś?
działa to tak: sonda zimna (nie daje napięcia) więc ecu wystawia zastępczo 0,45V zapalasz, silnik chodzi na lekko bogatszej mieszance bo tak to jest zrobione a sonda się nagrzewa i zaczyna pracować, napięcie na sondzie rośnie i po przekroczeniu chyba 0,65V ecu się dowiaduje że ją ma i zaczyna sterować czasem otwarcia wtryskiwacza wg wskazań sondy i...
Jeszcze chcę zapytać, co może oznaczać komunikat błędu sondy (napięcie poza zakresem).
sąda ok sprawdz lepiej dobrze rozrząd ogólnie awaryjne te silniki pozdr
Czy ciśnienie powinno być możliwie stałe czy zależne od obrotów ? i jeszcze jedna sprawa : jeżeli ciśnienie będzie ok to winien jest parownik ?. Postaram się zmierzyć ciśnienie tylko muszę zrobić przejściówkę z manometrem. O wynikach podświadomie . Jeszcze jedna sprawa to znalazłem wpis w przegląd gwarancyjny instalacji [ a było to 9 lat temu] że uszkodzony...
Nie zgasną.
a moze pozmieniac cos w ustawieniach emulacji sondy lambda (np.czasy)?
Jak już o sondzie mowa to ja mam taki problem i niewiem czy jest związany z w/w ale zapytam: posiadam bmw 316 e30 i falują wolne obroty na rozgrzanym silniku,kiedy jest zimny - wszystko ok.Prędkość obrotowa zmienia silnika się do takiego stopnia ,że potrafi zgasnąć (co mnie bardzo irytuje , szczególnie dojeźdzając do świateł) .Czy ta usterka może być...
Witam.Mam problem z moim Peugeotem 406 3,0 V6 /152KW/.Świeci się kontrolka od wtrysku i wyświetla napis na wyświetlaczu UMWELT SCHUTZ SYSTEM MOTOR.Silnki idealnie zapala ale po nagrzaniu do normalnej temp. problem zaczyna narastać mianowicie gdy jade i nie przekraczm ok 2500 obr/min kontrolka i komunikat świeci ale silnik pracuje normalnie.Podczas przyspieszania...
Witam pewnego czasu wyskakuje mi check kod błędu sonda lambda za katalizatorem podmieniałem 2 sondy i na każdej było niskie napięcie 0.1 oscylowało do 0.18 i podczas jazdy wywalało check vag pokazywał napięcie 1 wszej sondy w okolicach 1v na benzynie auto posiada LPG na androidzie w programie pokazuje mi natężenie na sondzie 1 wszej -38ma nie rozumiem...
Zwykle przyjmuje się 0,2-0,8 V. Jest OK.
Bingo nic niemiesza.... wstawialem do tego auta rowniez sterownik STAGa 50 i te same objawy... Po odcieciu sterownika gazu od sondy (polaczenie sondy tak jak powinna byc fabrycznie) problem jest ten sam ze sonda wiesza sie... Wiec przyczyna tkwi gdzies w elektotnice ECU benzynowego...
To co piszesz , to nie ten sam problem . Poprzednio miałeś złe napięcie sygnalu sondy , teraz masz błąd napięcia grzałki sondy. Czy też oba występują jednocześnie? Kostka Sondy , przewody od sterownika do sondy - do sprawdzenia.
Witam. Jakie powinny być wyniki (tzn CO, CO2 itp) na analizatorze spalin dla tego samochodu. Rocznik 93, silnik F3NL740, katalizator, hatchback. Oraz może ktoś wie jaki zakres amplitud napięcia powinien być na sondzie lambda dla tego silnika (sonda 1-przewodowa).
Tak sterownik podaje takie napiecie,sonda leży.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18... Szukaj u Helmuta oryginalnej sprawnej używki!
wymień tą sondę
a nie jest tak ze sonda 5V to sonda cztero zylowa a 1V to sonda try zylowa?
Jeżeli jest to sonda starego typu z 4 przewodami a nie szerokopasmowa to Niemiec ma rację. Ma oscylować gdy silnik jest ciepły i masz stale obroty - nie ważne czy to bieg jałowy czy 2000 czy 4000 obr/min. Przy pedale w podłogę w czasie jazdy ma pokazywać ok 0.8V a przy hamowaniu silnikiem tak do 2tys obr/min powinna pokazać 0V. Mowa tu o starym typie...
Powinny szybciej przemiatać.Licznikowy czyli jeszcze ze stówkę dodać trzeba?☺To i sondy zmęczone już życiem.
Instalacja tester izolacji w rękę i będzie problem rozwiązany pomierzyć od strony płyty Ponieważ soft nie mógł paść 🙃🙃🙃 Chyba ze masz uszkodzony układ od sondy lambda Jest możliwe ale jak drugi sterownik to jest to nie możliwa usterka na 90% masz luźne połączenie Lub instalacja nie miernikiem na piszczek tylko tester izolacji...
Jeśli masz dwie sondy to ta przed katalizatorem ma pływać, robić taką sinusoide, a druga (za katalizatorem, diagnostyczna ) ma trzymać napięcie :>
Wygląda na to, że nie potrafić mierzyć a mierzysz.:D Mierzysz podstawione z emulatora jak sądzę. Szanowny kolego, umiem mierzyć! W moim przypadku na unieruchomionym silniku po włączeniu zapłonu napięcie na przewodzie sygnałowym sondy jest takie samo po wyjściu z ECU , czyli przed emulatorem, i za emulatorem, ponieważ w tym układzie emulator jest wyłączony....
No i co? Sprawdziłeś ten obwód? Sprawdziłeś na grzałce sondy napięcie?
Sprawdz potencjometr przepustnicy.
W powyższym poście dodałem jeszcze filmik z przebiegu sond lambda.
Jak dobrze liczyłeś impulsy , to błędy związane z sondą lambda. Sprawdz czy jest napięcie 12V na dwóch białych przewodach sondy , ale żarówką. Jak masz , to podmień inna sondę.
Tu mozesz poczytac,0-1V jest oki.Pozdro... http://www.ngkntk.pl/Sonda_lambda.1306.0... http://www.zss.pl/~moto/www_publikacje/p...
Okrągłe gniazdo służy do podłączenia diagnoskopu: obroty silnika, kąt wyprzedzenia zapłonu, ew. napięcie na sondzie lambda. Tak więc nie rób sobie nadziei. Sterownik silnika podpięty jest czasem do prostokątnego gniazda diagnostycznego pod maską. Tu też nie rób sobie nadziei: to bardzo prymitywny system diagnostyczny oparty na przebiegu prostokątnym...
Piszesz że sonda przy dobrej mieszance oscyluje pomiędzy 0 a 1V a u mnie oscyluje pomiędzy 0.7 a 0.8 to jak może być za bogato ? Z góry dzięki za charakterystyke tylko szkoda że opisy są po Włosku Na dole masz link do wykresu z opisami polsku. Zielony wykres to napięcie sondy lambda w zależności od mieszanki, λ>1 to mieszanka uboga napięcie...
Witam. Mam pewien kłopot w samochodzie C1. Żonie ostatnio zaświeciły się 3 kontrolki: Check engin Ciśnienie w oponach ESP Żadnej nie daje się wyłączyć. Żona była w serwisie, jednak po pobieżnych oględzinach i podpięciu pod komputer nie potrafili jednoznacznie zdiagnozować problemu. Skasowali kontrolki - niestety wróciły. Wspominali, że przyczyną może...
oxy1- 0-1.2V oxy2-( obroty 2400-2600) od 0.1-0.5V
Sundę lambda wymieniłeś ? Ona się po czasie wypala . Odłącz aktuator i zastąp go regulowanym dławikiem , ustaw reduktor żeby silnik pracował na wolnych i doreguluj dławik żeby się silnik wykręcał na obroty .
Czy na zimnym silniku jest tak samo? Bo jeśli tak, to prawdopodobnie masz zapadnięty katalizator i zatyka ci wylot.
Dzieki za odpowiedz gimak. A moglbys wrzucic. Screenshota z tymi wykresami z 2008 jakby to nie byl duzy problem. W necie tez znalazlem jakies filmy i informacje ze przyczyna tego bledu w tych akurat 3 cylindrowkach moze byc peknieta obudowa katalizatora niestety jest on owiniety ekranem z blachy i bez drobnej dewastacji nie da sie tego sprawdzic. Na...
napięcia lambda bezpiecznik sondy lambda napięcie sondy lambda
astra wymiana alternatora mazda centralny bydgoszcz trzeciewiec
uziemienie basenu łącznik krzywkowy podłączyć
Czerwona kontrolka akumulatora po złym podłączeniu Schemat elektryczny wyważarki Uni-Trol 2050 - dostępność i alternatywy