Widać, że regulator w miarę nagrzewania się, zmniejsza napięcie ładowania, czyli ewentualnie kwalifikuje się do wymiany.
Sprawdź 3 masy na lewej podłużnicy.
A masa na skrzyni jest! Klemy na rozruszniku sprawdzone? oraz przy akumulatorach i heblu.
Panowie, czy napięcie ładowania akumulatora AGM 70Ah Varta 15,2V jest poprawne. Zwykle w systemach Start-Stop są akumulatory VRLA (AGM) - nie wiem czy w Twoim wozie taki system jest, choć w sumie to bez znaczenia. Z tego powodu, że system ten często doprowadza do głębokiego rozładowania akumulatora, możliwość uzupełnienia ładunku przy napięciu ładowania...
Ten "nowy" alternator to nowy nowy czy używany albo jakiś krzak? Sprawdź połączenia mas i głównych przewodów prądowych do alternatora, rozrusznika, ramy, silnika, kabiny.
Całkowity brak napięcia na 4 spowoduje zupełny brak ładowania lub ładowanie około 26V. Inaczej sprawy wyglądają jak na 4 jest np 20V bo gdzieś styku jak trzeba nie ma, albo przewód przegnił. Regulator "myśląc" że to napięcie na bateriach chce za wszelką cenę je podciągnąć i ładuje na max. POWIEDZ KIEROWCY ŻEBY ZAKUPIŁ SPORĄ ILOŚĆ WODY DESTYLOWANEJ I...
Czy to nie jest zasilanie/pomiar napięcia regulatora? Nie. Pomiar jest miedzy wyjściem na akumulator, a masą. Jest jeszcze wyjście na kontrolkę ładowania. Zdejmij tą czarną osłonę. Pod nią jest cała kontrola prądu wirnika, którą reguluje się napięcie wyjściowe. Zdjęcie elektroniki regulatora. https://obrazki.elektroda.pl/4705184000_...
Odkopuję temat ponieważ znam rozwiązanie. Wymieniony wyżej błąd to problem z ładowaniem. Sam przerabiałem niedawno ten temat w moim v50. Normalnie napięcie ładowania oscyluje blisko 14.2 (w tym samochodzie) a wyższe i niższe napięcia oraz znaczące wahnięcia w podawanym prądzie powodują wspomniany błąd. Jak regulator ma lepszy dzień to lampka zgaśnie...
Występuje problem jak w tytule. Następuje to losowo. Ładowanie raz jest prawidłowe a raz nie. Przy prawidłowym ładowaniu napięcie wynosi około 14.3V. Przy nieprawidłowym ładowaniu ładowanie pojawia się w granicach 4000 obr/min, po puszczeniu gazu ładowanie znika. Przewody przy alternatorze sprawdzone. Zastanawia mnie jeszcze jedno zjawisko. Jak ściągne...
Jedno wyprowadzenie mam podłączone i jest ono od kontrolki. Problemem jest drugie wyjście i niepodłączony do niego kabelek. Są auta gdzie ten kabelek jest wpięty, ale pojawia się problem, że kontrolka ładowania nie gaśnie i zapala się kilka innych na desce, po jego odpięciu wszystko najczęściej wraca do normy. Opisu tego wyjścia nie widzę, ale może...
Czujnik temperatury zewnętrznej w porządku? Temperatura wpływa na wartość napięcia ładowania i na komunikat "over voltage".
Nie. Przy ładowaniu 1F masz napięcie tej jednej fazy w stosunku do zera, czyli 220-230V. Samo Volvo tak podaje: "** AC 2-PHASE CHARGING TIME (200-240V), AC 2-phase only in EU. *** AC 1-PHASE CHARGING TIME (200-240V)." 400V w tym aucie to napięcie wewnętrznej baterii, generalnie określające infrastrukturę części elektrycznej auta.
To za mało nadal masz trupa. Po drugie ładowania nie mierzy się na jałowych obrotach tylko minimum 2000obr.min. Dodano po 2 Po drugie zacisk Ex to jest pomiar napięcia coś ala sense masz tam podpiąć napięcie za stacyjką , najpewniej ze stacyjki. Inaczej alternator może dziwnie się zachowywać.
Trudno uwierzyć że to wszystko jest dobre a nadal przepala ten tranzystor. Może za wysokie napięcie ładowania ale to już jest zgadywanie.Skoro wszystko sprawdzone to albo popełniono błąd przy sprawdzaniu albo jest to jedyn z tych "trudnych" przypadków. Zweryfikowanie tego na odległość bedzie ciężkie. Można zmierzyć prąd płynący przez wentylator na maxymalnych...
Witam. Od dłuższego czasu borykam się z problemem ładowania. Otóż jak auto jest zimne to ładowanie mam powyżej 14V czyli prawie 14.5V ale gdy przejadę kilkanaście km to ładowanie lubi spaść poniżej 14V i mieści się w granicach 13.4-13.8 i dzieje się tak w 90% przypadków. Czy to jest normalne?
Szanowni koledzy czy może któryś z Was borykał się z brakiem ładowania w tym aucie ? Alternator nowy i nadal brak ładowania, na wyświetlaczu pokazuje 24V po odpaleniu i świeci kontrolka ładowania. Koledzy czy któryś z Was posiada schemat połączenia od kostki 5 pinowej z alternatora, sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, oraz alternator nowy był na sprawdzeniu...
Cześć Mam problem z volvem s40 II 2.5T 2004r Od początku było bardzo słabe ładowanie nim. Alternator poleciał do regeneracji, a po założeniu dalej to samo. Włączone grzane fotele, nawiew na full światła i jest 12.5v Kostka trzy piny, dwa pony są ze sobą połączone a jeden skrajny idzie jako wzbudzenie. Na tym wzbudzeniu miernik pokazuje 5v. Czym tutaj...
Witam auto jak w temacie podczas jazdy chwilowo wystepują błedne wskazania napiecia akumnatorów 20-22v.alternator ładuje prawidłowo podłączony dodatkowy voltomierz pokazuje 28v ,nie zapala się lampka kontrolna ładowania akumnatorów,samochód zachowuje sie normalnie nie przygasąją swiatła.mam pytanie która jednostka dokonuje pomiaru napięcia które jest...
Problem jest taki: odpaliłem ogrzewanie tylnej szyby i po chwili zapaliła się kontrolka ładowania. Zgaszę auto, zapalę nie świeci się już, po 5 s zapala się nawiew, odpala się na max, pokrętło nie reaguje, a ogrzewanie na tylną szybę działa i nie idzie wyłączyć. Podłączyłem komputer, ładowanie 11.5V, podłączam zewnętrzny prostownik prąd ładowania 15A...
Witam. Volvo 2004 rok, 2,4 diesel, 5 cylindrów. Auto z Niemiec, ale po przekładce silnika z anglika. Usterka - 1)przy prawidłowym ładowaniu 14,4 świeci się kontrolka ładowania. 2) po kilku minutach pracy wskazówki na desce "opadają" do zera. Na kompie wyskoczyły błędy sieci LIN. Co mogli mechanicy nie podpiąć, prawdopodobnie coś w komorze silnika.
Witam.Mam problem z ładowaniem w Volvo v40 97' 1,9tdi 90km. Otóż po odpaleniu ładowanie na klemie ok.12V po minucie ok12,8V po3 min ok.13,5. Po ok. 4-5 minutach słychać delikatne "pyknięcie"(jakby jakiś przekaźnik puścił ),światła zaczynają świecić "żwawiej" i ładowanie jest w normie.Nie ma znaczenia czy pod obciążeniem czy nie. Co może być przyczną...
Witam Alternator bosch na 3 piny 2+ i jeden minus . Po odpaleniu ładuje ale kontrolka nie gaśnie. Po zapłonie na jednym plusie 25,v na drugim 22 V po podłączeniu pod altenrnator z 22V robi się 1,2 V . Gdy podłącze na niego + z akumulatora kontrolka gaśnie ? Alternator podmieniany i problem nadal wsytępuje ??
WITAM! Otoz problemem jest niedziałający regulator (tak wywnioskowałem z wlasnej wiedzy). W maszynie rolniczej jest kontrolka lądowania akumulatora w postaci żaróweczki. Na niskich obrotach silnika kontrolka się świeci - nie ma ładowania, a na wyższych gaśnie, oznaczając ze jest ładowanie. Teraz porobiło się tak dziwnie, ze działa na odwrót :/ Tzn....
Witam mam problem z kontrolką ładowanie gdy odpalę auto kontrolka gaśnie jest ok ale jak załączę np halogeny czy inne odbiorniki to kontrolka świeci się albo miga gaśnie dopiero gdy zwiększę obroty silnika alternator sprawdzony na stole jest ok przewody do niego też sprawdziłem proszę o pomoc
Dzień dobry . Potrzebuję waszej pomocy . Volvo FLL 240 rok prod. 2006 . Brak ładowania a konkretnie plusa na środkowy pin regulatora napięcia .Alternator mitsubishi .Podpowiedzcie proszę skąd idzie + po stacyjce na regulator napięcia .Wiązka alternator -skrzynka bezpieczników sprawdzona ,bezpieczniki i przekaźniki w porządku. Pozdrawiam wszystkich i...
Cześć Andrzej, Czy znalazłeś powód niskiego poziomu ładowania w twoim aucie ? Mam podobny problem w moim XC60 z 2017, z AGM i zastanawiam się czy to regulator nawalil, czy może problem ze stykami ? Dodam, że z alternatora wychodzi napięcie 13,48V, a do Aku trafia 13,44V. Strata mierzona na + Aku i alternatora (czyli na przewodzie ładowania) ok. 0,14V...
Dlatego w ładowarkach jest jedno napięcie które sprawdzi się przy +35 stopniach i -10 . Zabawa w kompensację temperaturową ma sens w urządzeniach stacjonarnych i to przy dużych pakietach akumlatorów bo tam koszt szybszego zużycia przez za wysokie napięcie ładowania liczony jest w tysiacach albo dziesiatkach tysięcy złotych . Ta korekta temperatury w...
Jakie napięcie ładowania ?
Wstaw dobrej jakości fotki tych reflektorów, trzeba ocenić jak one wyglądają. Jak wyglądają szkła, jak wyglądają lustra? A jakie jest napięcie ładowania akumulatora :?: Bo po wpisie: Po przełączeniu na drogowe było ok Po tym wpisie sądzę, że napięcie ładowania powinno być ok. Jest podczas pracy silnika na akumulatorze około 14V :?: Jeśli jest, to takie...
Sprawdź moduły w momencie zaswiecenia kontrolek. Błędy i podejrzyj napięcie zasilania. Po mojemu gdzieś Ci ginie prąd.
Ja bym sprawdził jeszcze napięcie ładowania akumulatora.
Witam problem polega na ładowaniu akumulatorów, po odpaleniu auta napięcie 27,9, po jakimś czasie spada na 27, 0, po zgaszeniu aura i ponownym uruchomieniu sytuacja się powtarza. Po dłuższej jeździe na wolnych obrotach spada nawet do 25,9
Klema ujemna wymieniona bo na niej jest pomiar. Najdziwniejsze to że moduł akumulatora pokazuje prawidłowe ladowanie a błąd jestyw ECU i w jego danych w odczycie jest napięcie 4V
jeżeli nie jest to auto z ADR odepnij kostke od alternatora i przy włączonym zapłonie na pin 2 i minus zmierzyć napięcie przyrządem powinno być jakieś 3-5 v pin 3 i minus 24v pin 4 powinien być minus Na przewodzie z pin 2 do K13 znajduje sie jeszcze opornik który już dwa razy wymieniałem napięcie przy pracy silnika mierzone przy alternatorze i przy...
Witam ... ładowanie jest ale za chwile zapala się kontrolka ładowania , czy wymiana cem coś zmieni?..... 14,2v a pod obciążeniem ok 13,4-6 mierzone multimetrem.....ale ponieważ nie posiadam dobrego testera do volvo pożyczyłem x431 i jednak są błędy...DD20..DD21 co wskazuje na brak komunikacji LIN pomiędzy być może cem ,może brak info o ładowaniu....tego...
W tych modelach volvo jest czujnik pod akumulatorem który mierzy jego temperaturę. Jest on ściśle związany z napięciem ładowania akumulatora, przy niskich temperaturach (-30) potrafi dać napięcie akumulatora coś koło 14,8V. Jak akumulator będzie zagotowany to napięcie spadnie do 13,2(coś przy 90 stopniach Celsjusza). Sprawdź czy jest on podpięty. Nowsze...
Wszystko jest OK. Napięciem ładowania zarządza tutaj komputer przez LIN. Możesz jeszcze sprawdzić napięcie bezpośrednio na samym wyjściu z alternatora w stosunku do masy na obudowie alternatora.
Oj znawco. Alternator dziś może nie ładować w ogóle. Jest wyłączany przy przyspieszaniu, by przy zwalnianiu odzyskać energię i podwyższyć napięcie do 15,5V. O czujnikach temperatury w pobliżu akumulatora nie wspominam. Bo dziś ma już go masa aut. A pierwsze w Europie to chyba Volvo 740 było. Produkowane od 84r System inteligentnego ładowania ma dziś...
Więc uważam że z tą centrą futurą coś jest nie tak. Raz ma zielone oko a raz ma czarne. W aucie zamontowałem woltomierz który jest włączony do gniazda zapalniczki i działa 24h na dobę, i gdy przychodzę rano do garażu to widzę że pokazuje 12.0V a powinno być co najmniej 12.6V, a przecież ten akumulator ma góra 15 miesięcy więc nawet nie ma jeszcze połowy...
Ładowania brak pomiary wykonałem , przekaźnik sprawny , napięcie 24 V jest podawane do alternatora, i potwierdzacie się moje obawy że to diody. Regulator mógł być niesprawny , jedna nóżka ruszała się. Jakie napięcia powinny być na alternatorze ? +24 i -24 z akumulatora (główne złącza) oraz dwa złącza po +24 V , jedno zapewne do przekaźnika od kontrolki...
Alternator nie wydala sprawdź napięcie ładowania przy włączonej Klimie i tylnej szybie na akumulatorze powinieneś mieś spadek do 13.6V jeśli masz mniej niż napięcie 12V to może być ta nierówna praca śilnika .
Witam. Problem z zapalającą się kontrolką lądowania. Napięcie lądowania ok. Po kilku minutach pracy kontrolka zaczyna świecić. Drugi alternator używany to samo. W testach zmiany lądowania pod temperaturę baterii ok. Wrzucam zdjęcia pomiaru napięcia na b+ W ac i dc Oczywiście w pamięci błąd sygnału z alternatora Zastanawia mnie wysoka amplituda w ac....
Napięcie ładowania od 13.9 do 14 V jest u mnie cały czas niezależnie od temperatury i obrotów. Nawet obciążenie nie powoduje spadku więcej niż 0.1V. Teraz kwestia napięcia ładowania- książkowo jest od 13.8V do 14.5V, powyżej 14.7 producenci akumulatorów teoretycznie unieważniają gwarancję, choć nie wiem jak oni to sprawdzają. Pytałem znajomych od volvo,...
Nie reguluje prąd a napięcie do zadanego 14.4V. Po drugie projektowany jest tak by przy awarii nie było ładowania w ogóle i najlepiej zapaliła się lampka ładowania. Przy jego awarii że podaje max wzbudzenie (co zdarza się niezwykle rzadko) nie pali od razu wszystkiego a podnosi napięcie (do 18 - 20V). Moduły cyfrowe od razu zgłaszają błąd (są przygotowane...
Szanowni (i ew Szanowne jeżeli takie tu są). Miałem problem z alternatorem (nap ładowania na poziomie 11,4V) - wymieniłem dziada na nowy-używany. Obecnie, przy wyłączonych światłach, nawiewie ogrzewaniu szyb, foteli itp - napięcie ładowania mam na poziomie 13,9V. Po włączeniu świateł, dmuchawy i grzania szyby tylnej - Spada do 12,1V - czyli w normie....
Jak gość nie daje rady masz jeszcze opcję nowego 988zł.P Regenerowany fabrycznie w ASO jest za 820 zł jeśli oddam im stary, jutro bedzie u mnie regulator pod ten altek i samochód, niby ma być ok, jak dalej bede miał ten sam problem biorę altek z ASO. Regenrowany ostatnio do Volvo brałem ok 450zł z VAT. Nawet jak by mi zrobili to w Volvo to i tak by...
Witam mam podobny problem. Pojechałem do pracy moim Volvo 440 1,9 TD 96 rok i jak wyszedłem to nie było reakcji. Wszystkie kontrolki jakby delikatnie świeciły po przekręceniu kluczyka a kontrolka od immo świeciła. Zmierzyłem napięcie na aku wynik 11,4 V. Podłączyliśmy urządzenie rozruchowe zamknąłem z pilota i otworzyłem ale oprócz kontrolek które powinny...
Witam, mam problem z alternatorem w samochodzie volvo 440 (1991r) 1.7 gaźnik. Przygotowuje go wrakrace'a. Samochód kupiłem za dosłownie grosze gdyż był wybrakowany (brak wnętrza, wiązki elektrycznej itp). Jestem w trakcie odtwarzania wiązki elektrycznej potrzebnej do prawidłowego funkcjonowania silnika i reszty podzespołów. Posługując się niemieckimi...
Witam ! Mam kłopot z moja V-ką , od tygodnia miga mi kontrolka grzania świec wiec pojechałem do mechanika i podpiął auto pod kompa , odczytał (obwód podgrzewacza P 1835). Sprawdziliśmy świece ,okazało sie ze wszystkie uwalone, wiec nowe zostały założone . Niestety problem nadal występuje ! Obwód świec wydaje się działa poprawnie ponieważ dziś rano przy...
Tak wiec zgodnie z obietnica na gorąco opisuje co jeszcze udało się ustalić ... Obwód świec wydaje się działa poprawnie ponieważ dziś rano przy temperaturze -7 mierzyłem napięcie na fajce świecy i pokazało 12-13 V , a następnie zanikło po 5-7 sek. ( czyli chyba poprawnie) Światła stop tez działają poprawnie ... I chyba najważniejsze spostrzeżenie napięcie...
Może i Volvo montuje chińskie alternatory robione dla BOSCHA. Mój ma 80A taki jak zaznaczyłem na zdjęciu. Są też większe montowane przez V. Nie jest to opel z altkiem jak w maluchu na poziomie 35-50A. Napięcie ładowania łatwo sprawdzić. Ale jak sprawdzić wydajność. Czy natężenie jakie daje akumulator ma wpływ?
Witam Przestudiowałem temat od deski do deski, ponieważ miałem taki sam problem z 850-ką. Wszystkie objawy takie same jak temacie brak iskry w czasie kręcenia rozrusznikiem natomiast na zaciąg pali z pół obrotu wału. Po tygodniu poszukiwań, wymianie rozrusznika okazało się to blachą usterką, a mianowicie przewód prądowy między rozrusznikiem a akumulatorem...
Kolego przetwornic 24V/12V jest dużo na rynku . Jeśli chciałbyś do tej przetwornicy podłączyć tylko CB radio to wystarczy przetwornica która ma na wyjściu wydajnośc prądową 3A, jeśli chciałbyś jeszcze dołożyć np. gniazdo zapalniczki 12V, np żeby wykorzystywać je do podłączenia ładowarki do komórki lub nawigacji to kup taką przetwornice, która ma wydajność...
Akumulator, układ ładowania - wszystko jest ok? MOże nie jest zbyt wydolny i po dodaniu gazu gdy zachodzi potrzeba większego prądu to napięcie spada za bardzo powodując nieregularną pracę komputera? Kable WN, cewka WN, kopułka lub palec - zależy co jest w V40, bo nie pamiętam już. Zapchane filtry gazu lub benzyny? Luzy zaworowe - nie pamiętam czy masz...
Wystarczy sprawdzić, jakim sygnałem z alarmu (lub jego zanikiem) jest wyzwalana oryginalna syrenka i zastosować wtedy uniwersalną. Ok, tylko nie jest to takie proste, bo: 1) uszkodzone akumulatorki, powodują automatyczne wzbudzenie alarmu po włączeniu (zamknięciu z pilota), więc nie wiadomo jakie są napięcia na kablach w stanie czuwania. 2) Odłączenie...
W tym przypadku silnik musi zużyć więcej paliwa, bo więcej energii mechanicznej musi przekazać do alternatora, żeby ten wyprodukował więcej prądu. Szczególnie widoczne było to w autach gaźnikowych - obroty spadały po włączeniu świateł i nadmuchu. We współczesnych też jest widoczne - wprawdzie obroty nie spadną bo bieg jałowy jest regulowany elektronicznie,...
Oczyść bezpiecznik od kierunków ( zmierz tam napięcie) i wszystko się uspokoi. Pozdrawiam.
Zobacz jakie napięcie jest podczas ładowania.
lecz czy jest to skuteczne a zwłaszcza bezpieczne dla przetwornicy tego nie wiem. Będzie działać i przetwornicy raczej nic nie grozi ale akumulatory padną - jeden, drugi albo oba. Zakładając, że podłączamy do masy i +12V - nazwijmy to do akumulatora dolnego - to będzie on bardziej rozładowany niż górny (włączony miedzy +12V a +24V). Przy ładowaniu...
Zasadniczo słaby akumulator daje inne błędy. Zgadza się, mi chodziło raczej o jego techniczną sprawność i w tym modelu jeśli się nie mylę jest dwa akumulatory rozruchowy i pomocniczy. Volvo xc potrafią być dość kapryśne jeśli chodzi o elektrykę i chociażby same zabiegi przy obsłudze akumulatorów wymagają zachowania pewnych procedur wskazanych przez...
Witam Mam problem z volvo fh12. Brak ładowania alternator sprawny, brak napięcia po stacyjce na alternatorze , bezpiecznik f58 dobry ma zasilanie natomiast na wyjściu z kabiny już nie ma zasilania. Czy może być uszkodzony któryś sterownik?
ładowania volvo volvo ładowania kontrolka ładowania volvo
volvo silnika windows update naprawa tester szukacz przewodów
LG NB2430A soundbar – wybór trybu Bluetooth na pilocie, przycisk F/INPUT/SOURCE Impulsatory na wałku rozrządu w Opel 1.2 16V - funkcje i działanie