Widać, że regulator w miarę nagrzewania się, zmniejsza napięcie ładowania, czyli ewentualnie kwalifikuje się do wymiany.
Panowie, czy napięcie ładowania akumulatora AGM 70Ah Varta 15,2V jest poprawne. Zwykle w systemach Start-Stop są akumulatory VRLA (AGM) - nie wiem czy w Twoim wozie taki system jest, choć w sumie to bez znaczenia. Z tego powodu, że system ten często doprowadza do głębokiego rozładowania akumulatora, możliwość uzupełnienia ładunku przy napięciu ładowania...
Rozwiązałem problem montując podobnie wyglądający regulator z BMW. Musiałem tylko dołożyć przewód zasilający po zapłonie. Teraz ładowanie książkowe. https://obrazki.elektroda.pl/3849545800_... Temat do zamknięcia. Dodano po 1 Założyłem inny regulator
A masa na skrzyni jest! Klemy na rozruszniku sprawdzone? oraz przy akumulatorach i heblu.
Sprawdź 3 masy na lewej podłużnicy.
Jakie napięcie ładowania ?
Sprawdź regulator napięcia. Sprawdź połączenia masy akumalatory-rama-silnik-kabina. Sprawdź przewody prądowe akumulatory-rozrusznik-alternator-kabina...
Ten "nowy" alternator to nowy nowy czy używany albo jakiś krzak? Sprawdź połączenia mas i głównych przewodów prądowych do alternatora, rozrusznika, ramy, silnika, kabiny.
Ja bym sprawdził jeszcze napięcie ładowania akumulatora.
Oczyść bezpiecznik od kierunków ( zmierz tam napięcie) i wszystko się uspokoi. Pozdrawiam.
Czujnik temperatury zewnętrznej w porządku? Temperatura wpływa na wartość napięcia ładowania i na komunikat "over voltage".
Zobacz jakie napięcie jest podczas ładowania.
Swiece przestają grzać i napięcie wraca do normy
Osoba, która zregenerowała alternator, założyła zły regulator napięcia.
W czasie pracy silnika na pinie nr.2 regulatora multifunkcyjnego pojawia się napięcie.
Klema ujemna wymieniona bo na niej jest pomiar. Najdziwniejsze to że moduł akumulatora pokazuje prawidłowe ladowanie a błąd jestyw ECU i w jego danych w odczycie jest napięcie 4V
Cześć Andrzej, Czy znalazłeś powód niskiego poziomu ładowania w twoim aucie ? Mam podobny problem w moim XC60 z 2017, z AGM i zastanawiam się czy to regulator nawalil, czy może problem ze stykami ? Dodam, że z alternatora wychodzi napięcie 13,48V, a do Aku trafia 13,44V. Strata mierzona na + Aku i alternatora (czyli na przewodzie ładowania) ok. 0,14V...
Brak napięcia na 4 powoduje przeładowanie a regulator w normalnych warunkach podciąga momentami do 29V.
lecz czy jest to skuteczne a zwłaszcza bezpieczne dla przetwornicy tego nie wiem. Będzie działać i przetwornicy raczej nic nie grozi ale akumulatory padną - jeden, drugi albo oba. Zakładając, że podłączamy do masy i +12V - nazwijmy to do akumulatora dolnego - to będzie on bardziej rozładowany niż górny (włączony miedzy +12V a +24V). Przy ładowaniu...
Witam Mam problem z volvo fh12. Brak ładowania alternator sprawny, brak napięcia po stacyjce na alternatorze , bezpiecznik f58 dobry ma zasilanie natomiast na wyjściu z kabiny już nie ma zasilania. Czy może być uszkodzony któryś sterownik?
Sprawdź moduły w momencie zaswiecenia kontrolek. Błędy i podejrzyj napięcie zasilania. Po mojemu gdzieś Ci ginie prąd.
Więc uważam że z tą centrą futurą coś jest nie tak. Raz ma zielone oko a raz ma czarne. W aucie zamontowałem woltomierz który jest włączony do gniazda zapalniczki i działa 24h na dobę, i gdy przychodzę rano do garażu to widzę że pokazuje 12.0V a powinno być co najmniej 12.6V, a przecież ten akumulator ma góra 15 miesięcy więc nawet nie ma jeszcze połowy...
Nie. Przy ładowaniu 1F masz napięcie tej jednej fazy w stosunku do zera, czyli 220-230V. Samo Volvo tak podaje: "** AC 2-PHASE CHARGING TIME (200-240V), AC 2-phase only in EU. *** AC 1-PHASE CHARGING TIME (200-240V)." 400V w tym aucie to napięcie wewnętrznej baterii, generalnie określające infrastrukturę części elektrycznej auta.
Witam ... ładowanie jest ale za chwile zapala się kontrolka ładowania , czy wymiana cem coś zmieni?..... 14,2v a pod obciążeniem ok 13,4-6 mierzone multimetrem.....ale ponieważ nie posiadam dobrego testera do volvo pożyczyłem x431 i jednak są błędy...DD20..DD21 co wskazuje na brak komunikacji LIN pomiędzy być może cem ,może brak info o ładowaniu....tego...
Jakoś w starych ciągnikach były dwa akumulatory połączone w szereg i jakoś latami działały... 2x6V, w ciężarówkach jest 2x12V czyli sześć cel na jedną baterię. Nie spotkałem jeszcze przez blisko 20 lat pracy w serwisie aby któryś z producentów stosował balansery. W tej chwili mam u siebie roczne akumulatory Volvo i różnica jest jak pisałem.
Towar zakupiony i zamontowany - zwrot nie wchodzi w rachubę. auto nie jest " domęczone" (betoniara) . Złącza sprawdzane nie ma śniedzi . Chyba trzeba będzie zregenerować stary ale czy ktoś się podejmie ? nie wiem jak z regulatorami napięcia do tego typu.
Dlatego w ładowarkach jest jedno napięcie które sprawdzi się przy +35 stopniach i -10 . Zabawa w kompensację temperaturową ma sens w urządzeniach stacjonarnych i to przy dużych pakietach akumlatorów bo tam koszt szybszego zużycia przez za wysokie napięcie ładowania liczony jest w tysiacach albo dziesiatkach tysięcy złotych . Ta korekta temperatury w...
Zasadniczo słaby akumulator daje inne błędy. Zgadza się, mi chodziło raczej o jego techniczną sprawność i w tym modelu jeśli się nie mylę jest dwa akumulatory rozruchowy i pomocniczy. Volvo xc potrafią być dość kapryśne jeśli chodzi o elektrykę i chociażby same zabiegi przy obsłudze akumulatorów wymagają zachowania pewnych procedur wskazanych przez...
To za mało nadal masz trupa. Po drugie ładowania nie mierzy się na jałowych obrotach tylko minimum 2000obr.min. Dodano po 2 Po drugie zacisk Ex to jest pomiar napięcia coś ala sense masz tam podpiąć napięcie za stacyjką , najpewniej ze stacyjki. Inaczej alternator może dziwnie się zachowywać.
Wszystko jest OK. Napięciem ładowania zarządza tutaj komputer przez LIN. Możesz jeszcze sprawdzić napięcie bezpośrednio na samym wyjściu z alternatora w stosunku do masy na obudowie alternatora.
Ładowania brak pomiary wykonałem , przekaźnik sprawny , napięcie 24 V jest podawane do alternatora, i potwierdzacie się moje obawy że to diody. Regulator mógł być niesprawny , jedna nóżka ruszała się. Jakie napięcia powinny być na alternatorze ? +24 i -24 z akumulatora (główne złącza) oraz dwa złącza po +24 V , jedno zapewne do przekaźnika od kontrolki...
Wstaw dobrej jakości fotki tych reflektorów, trzeba ocenić jak one wyglądają. Jak wyglądają szkła, jak wyglądają lustra? A jakie jest napięcie ładowania akumulatora :?: Bo po wpisie: Po przełączeniu na drogowe było ok Po tym wpisie sądzę, że napięcie ładowania powinno być ok. Jest podczas pracy silnika na akumulatorze około 14V :?: Jeśli jest, to takie...
Problem jest taki: odpaliłem ogrzewanie tylnej szyby i po chwili zapaliła się kontrolka ładowania. Zgaszę auto, zapalę nie świeci się już, po 5 s zapala się nawiew, odpala się na max, pokrętło nie reaguje, a ogrzewanie na tylną szybę działa i nie idzie wyłączyć. Podłączyłem komputer, ładowanie 11.5V, podłączam zewnętrzny prostownik prąd ładowania 15A...
Mam drugą Centrę Futurę i nie zawodzi, poprzednia wytrzymała 6,5 roku a mogła dłużej bo kręciła bez problemu. Wymieniłem ją przed zimą 2016 r. gdy miała jeszcze ponad 40% pojemności znamionowej. Są nierozbieralne ale wyrosłem z lat gdy kontrolowałem elektrolit dwa razy w roku i dolewałem wodę w miarę potrzeby. Jeżeli nie przekraczasz dopuszczalnego...
Trudno uwierzyć że to wszystko jest dobre a nadal przepala ten tranzystor. Może za wysokie napięcie ładowania ale to już jest zgadywanie.Skoro wszystko sprawdzone to albo popełniono błąd przy sprawdzaniu albo jest to jedyn z tych "trudnych" przypadków. Zweryfikowanie tego na odległość bedzie ciężkie. Można zmierzyć prąd płynący przez wentylator na maxymalnych...
A co się dzieje z napięciem podczas gdy kontrolka się zapala i jak alternator był sprawdzany na stole .
Napięcie ładowania od 13.9 do 14 V jest u mnie cały czas niezależnie od temperatury i obrotów. Nawet obciążenie nie powoduje spadku więcej niż 0.1V. Teraz kwestia napięcia ładowania- książkowo jest od 13.8V do 14.5V, powyżej 14.7 producenci akumulatorów teoretycznie unieważniają gwarancję, choć nie wiem jak oni to sprawdzają. Pytałem znajomych od volvo,...
Kolego a co to ma do rzeczy, jak po wymianie tego przekaźnika K13 przejechałem 50 km i zapaliła mi się kontrolka od ładowania, a ładowanie mam. Gdzie mam szukać przyczyny ? Z góry dzięki.
Alternator nie wydala sprawdź napięcie ładowania przy włączonej Klimie i tylnej szybie na akumulatorze powinieneś mieś spadek do 13.6V jeśli masz mniej niż napięcie 12V to może być ta nierówna praca śilnika .
Witam. Pisząc o tym że latem jest inne napięcie a zimą inne miałem na myśli regulacje napięcia uzależnioną temperaturą samego regulatora.
W tych modelach volvo jest czujnik pod akumulatorem który mierzy jego temperaturę. Jest on ściśle związany z napięciem ładowania akumulatora, przy niskich temperaturach (-30) potrafi dać napięcie akumulatora coś koło 14,8V. Jak akumulator będzie zagotowany to napięcie spadnie do 13,2(coś przy 90 stopniach Celsjusza). Sprawdź czy jest on podpięty. Nowsze...
Wiele firm (np. Ford, Nissan, Volvo) stosuje taki "ersatz" - po odpaleniu silnika włókna żarówek przednich świateł są połączone szeregowo (czyli na każdej z nich jest połowa napięcia) natomiast w nocy włączamy sobie wyłącznikiem światła i mamy pełną moc na każdej z żarówek. Problem jest troszeczkę inny: włókno żarówki H4 wymaga odpowiedniej temperatury...
Problemem była wtyczka na regulatorze napięcia zbyt często ją mechanicy szarpali i po rozginały się konektory. Problem rozwiązany.
Jakim napięciem oraz jakim prądem ( zmierz miernikiem cęgowym) ładuje alternator. W jakim stanie akumulator.
Nie działa podgrzewanie lusterek i foteli bo niema sygnału D+ od alternatora. Myślę że nie działa regulator napięcia.
Miał znaczenie bo masz akumulator w stanie agonalnym, zostało mu pewnie ze 20Ah, a do tego słabe ładowanie, bo przez 30km to się powinien spokojnie naładować. Niemniej normalny jest nieznaczny spadek napięcia ładowania w miarę nagrzewania się regulatora napięcia, jednak nie powinno być nigdy mniejsze niż 13,8V (14,4V na początku i stopniowo maleje do...
Witam. Problem z zapalającą się kontrolką lądowania. Napięcie lądowania ok. Po kilku minutach pracy kontrolka zaczyna świecić. Drugi alternator używany to samo. W testach zmiany lądowania pod temperaturę baterii ok. Wrzucam zdjęcia pomiaru napięcia na b+ W ac i dc Oczywiście w pamięci błąd sygnału z alternatora Zastanawia mnie wysoka amplituda w ac....
Odkopuję temat ponieważ znam rozwiązanie. Wymieniony wyżej błąd to problem z ładowaniem. Sam przerabiałem niedawno ten temat w moim v50. Normalnie napięcie ładowania oscyluje blisko 14.2 (w tym samochodzie) a wyższe i niższe napięcia oraz znaczące wahnięcia w podawanym prądzie powodują wspomniany błąd. Jak regulator ma lepszy dzień to lampka zgaśnie...
Dzień dobry . Potrzebuję waszej pomocy . Volvo FLL 240 rok prod. 2006 . Brak ładowania a konkretnie plusa na środkowy pin regulatora napięcia .Alternator mitsubishi .Podpowiedzcie proszę skąd idzie + po stacyjce na regulator napięcia .Wiązka alternator -skrzynka bezpieczników sprawdzona ,bezpieczniki i przekaźniki w porządku. Pozdrawiam wszystkich i...
Ciągłość przewodu sprawdzałem na pewno jest dobry i przejść do masy też nie ma alternator na stole działa prawidłowo tak stwierdził gość od regeneracji byłem u elektryka pogrzebał trochę sprawdził czy napięcia dochodzą. Stwierdził że tylko serwis może to naprawić ewentualnie wymiana alternatora, ale po co wymieniać skoro ten na stole działa prawidłowo
Oj znawco. Alternator dziś może nie ładować w ogóle. Jest wyłączany przy przyspieszaniu, by przy zwalnianiu odzyskać energię i podwyższyć napięcie do 15,5V. O czujnikach temperatury w pobliżu akumulatora nie wspominam. Bo dziś ma już go masa aut. A pierwsze w Europie to chyba Volvo 740 było. Produkowane od 84r System inteligentnego ładowania ma dziś...
Występuje problem jak w tytule. Następuje to losowo. Ładowanie raz jest prawidłowe a raz nie. Przy prawidłowym ładowaniu napięcie wynosi około 14.3V. Przy nieprawidłowym ładowaniu ładowanie pojawia się w granicach 4000 obr/min, po puszczeniu gazu ładowanie znika. Przewody przy alternatorze sprawdzone. Zastanawia mnie jeszcze jedno zjawisko. Jak ściągne...
Witam. Świta mi taki przypadek sprzed 8 lat, padł sterownik EDC. Napięcie kontrolne podlaczylem pod zacisk B+ jak w Volvo, ale nie można było pozbyć się komunikatu, i w końcu trzeba było wymienić sterownik EDC.
Co robi dioda D4? Zamiast D5 jest zwora, więc co robi D4? To są połączone szeregowo diody zenera ograniczające napięcie do którego ładuje się kondensator, np 200V, może być wlutowana jedna DZ 200V i zwora lub dwie DZ 100V
regulator napięcia jest do wymiany długość nowych szczotek około 2 cm mam taki na ebay http://i.ebayimg.com/t/Lichtmaschinen-Re...
Kiedyś miałem podobną sytuację w Lantrze, padł mi regulator napięcia (nie znam fachowej nazwy), który jest odpowiedzialny za ładowanie akumulatora, jednak nie doprowadził do tego że nieładował akumulatora, ale go przeładował, akumulator się gotował, niemalże wyparował i były prawie identyczne objawy.
Witam. Być może napisze coś co było już opisane w tym wątku, ale postaram się zabrać dostępne mi informacje na temat sterowania tego regulatora. Widok wtyczki regulatora: __--__ / \ -| - - - |- \______/ 1 2 3 1 - S 2 - SIG 3 - FR
Nie reguluje prąd a napięcie do zadanego 14.4V. Po drugie projektowany jest tak by przy awarii nie było ładowania w ogóle i najlepiej zapaliła się lampka ładowania. Przy jego awarii że podaje max wzbudzenie (co zdarza się niezwykle rzadko) nie pali od razu wszystkiego a podnosi napięcie (do 18 - 20V). Moduły cyfrowe od razu zgłaszają błąd (są przygotowane...
Witam , co jest przyczyną "słabego" ładowania przez alternator ?? Objawy : po uruchomieniu silnika na biegu jałowym nie gaśnie kontrolka ładowania na tablicy rozdzielczej , trzeba zwiększyć obroty do ok 1000/min - wówczas uruchamia się przekażnik i kontrolka gaśnie . Wymieniłem regulator napięcia na nowy , ale problem nie zniknął . Jeśli ktoś wie ,...
U mnie problem rozwiązany. Okazało się że wyleciał przewód z alternatora i to była przyczyna tej awarii . Do smpsmok sprawdź u siebie bo możesz mieć luźną wtyczkę lub przerwany przewód gdzie dalej, u mnie jest izolowany w dwóch miejscach czyli chyba komuś się przerwał. Sprawdź również czy alternator dobrze ładuje bo u mnie przy spadku napięcia gasł...
Witam ! Mam kłopot z moja V-ką , od tygodnia miga mi kontrolka grzania świec wiec pojechałem do mechanika i podpiął auto pod kompa , odczytał (obwód podgrzewacza P 1835). Sprawdziliśmy świece ,okazało sie ze wszystkie uwalone, wiec nowe zostały założone . Niestety problem nadal występuje ! Obwód świec wydaje się działa poprawnie ponieważ dziś rano przy...
Witam, mam problem z alternatorem w samochodzie volvo 440 (1991r) 1.7 gaźnik. Przygotowuje go wrakrace'a. Samochód kupiłem za dosłownie grosze gdyż był wybrakowany (brak wnętrza, wiązki elektrycznej itp). Jestem w trakcie odtwarzania wiązki elektrycznej potrzebnej do prawidłowego funkcjonowania silnika i reszty podzespołów. Posługując się niemieckimi...
U mnie chodzi cały czas i dzięki czemu tylko w tym roku wyłapałem 3 z 5 uszkodzeń parkingowych swojego auta. A rejestrator ma włącznik w sensie że masz wideo rejestrator stale ładowany nawet jak jest wyłączony zapłon? jeśli tak napisałbyś co dokładnie ustawiałeś i te podstawowe rzeczy żebym wiedział jak konkretnie się za to zabrać?
Przyczyna tkwi w prawdopodobnie niesprawnym przekaźniku. Rocznik kampera 1995. W wyszukiwarce znalazłem coś o podobnym numerze przekaźnika, ale wolałbym, aby mnie ktoś upewnił co do tego, który potrzebuję Ja. Przekaźnik to siemens V23134-J62-D242 Jest to przekaźnik złączający, i rozłączający dwa akumulatory w kamperze. Znajduje się on w tzw. energobloku....
Przypomina mi to trochę moją przygodę w corolli. Po przypadkowym zwarciu przestało mi działać parę urządzeń i między innymi ładowanie akumulatora (świeciła się kontrolka ładowania). Po odpaleniu silnika wolne obroty falowały, a napięcie na alternatorze w takt zmian obrotów jeździło od 12-16V. i alternator momentalnie zrobił się gorący (mnie też przy...
Tak ale z założenia akumulatory do ciężarówek powinny być na to odporne - na zwiększony poziom wibracji... I sa odporne , ale u Cibie z tego co piszą jest problem z napięciem ładowania a to momentalnie generuje spływa masy z płyt. Zmień ten pie..... regulator i zapomnij o problemie. Po drugi żaden normalny sklep by ci nie sprzedał akumulatorów jak...
Witam mam podobny problem. Pojechałem do pracy moim Volvo 440 1,9 TD 96 rok i jak wyszedłem to nie było reakcji. Wszystkie kontrolki jakby delikatnie świeciły po przekręceniu kluczyka a kontrolka od immo świeciła. Zmierzyłem napięcie na aku wynik 11,4 V. Podłączyliśmy urządzenie rozruchowe zamknąłem z pilota i otworzyłem ale oprócz kontrolek które powinny...
Mam chyba dość poważny problem. Auto to Volvo S80 2,0 D3. Auto odstawione na wieczór do garażu - zero problemów. Rano cała deska praktycznie na czerwono, nie ma możliwości uruchomienia auta. Na desce "pilny serwis" praktycznie wszystkiego, nawet czujników parkowania. Pierwsza myśl, że jakieś zwierzątko pogryzło kable, obejrzałem całą komorę silnika,...
Może i Volvo montuje chińskie alternatory robione dla BOSCHA. Mój ma 80A taki jak zaznaczyłem na zdjęciu. Są też większe montowane przez V. Nie jest to opel z altkiem jak w maluchu na poziomie 35-50A. Napięcie ładowania łatwo sprawdzić. Ale jak sprawdzić wydajność. Czy natężenie jakie daje akumulator ma wpływ?
www.edw.com.pl/ea - tam jest wyjaśnienie w podmenu zasilanie. Generalnie kondensator ładuje się do poziomu amplitudy a nie wartości skutecznej napięcia. Przy sinusie masz 24V razy pierwiastek z 2. Kondensator daj przynajmniej na 40V lub lepiej 50V gdyż uzyskasz około 35-36V.
Jak gość nie daje rady masz jeszcze opcję nowego 988zł.P Regenerowany fabrycznie w ASO jest za 820 zł jeśli oddam im stary, jutro bedzie u mnie regulator pod ten altek i samochód, niby ma być ok, jak dalej bede miał ten sam problem biorę altek z ASO. Regenrowany ostatnio do Volvo brałem ok 450zł z VAT. Nawet jak by mi zrobili to w Volvo to i tak by...
Tak wiec zgodnie z obietnica na gorąco opisuje co jeszcze udało się ustalić ... Obwód świec wydaje się działa poprawnie ponieważ dziś rano przy temperaturze -7 mierzyłem napięcie na fajce świecy i pokazało 12-13 V , a następnie zanikło po 5-7 sek. ( czyli chyba poprawnie) Światła stop tez działają poprawnie ... I chyba najważniejsze spostrzeżenie napięcie...
Mam problem z powyższym Volvo. Podczas jazdy padło wspomaganie. Okazało się, że jest zwarcie w pompie wspomagania. Pompa kupiona 2 niby nowa bo tak pisał sprzedawca na internecie i wspomaganie nadal nie działa. Napięcia na wtyczkach 12V są. Na przewodach CAN po 2.5-2.7V więc chyba ok. A jest błąd w CEM brak łączności z EPS. Zauważyłem też że alternator...
Witam. Prawdopodobnie za niskie napięcie, skok napięcia podczas rozruchu spowodowały ten błąd. Trzeba sprawdzić akumulatory, jak uszkodzone wymienić; jak rozładowane naładować i wszystko powinno wrócić do normy. Takie skoki napięcia mogą generować dziwne błędy w sterownikach, tak że najpierw doprowadź do stanu używalności swoje akumulatory i sprawdź...
Szanowni (i ew Szanowne jeżeli takie tu są). Miałem problem z alternatorem (nap ładowania na poziomie 11,4V) - wymieniłem dziada na nowy-używany. Obecnie, przy wyłączonych światłach, nawiewie ogrzewaniu szyb, foteli itp - napięcie ładowania mam na poziomie 13,9V. Po włączeniu świateł, dmuchawy i grzania szyby tylnej - Spada do 12,1V - czyli w normie....
Witam auto jak w temacie podczas jazdy chwilowo wystepują błedne wskazania napiecia akumnatorów 20-22v.alternator ładuje prawidłowo podłączony dodatkowy voltomierz pokazuje 28v ,nie zapala się lampka kontrolna ładowania akumnatorów,samochód zachowuje sie normalnie nie przygasąją swiatła.mam pytanie która jednostka dokonuje pomiaru napięcia które jest...
Witam. Volvo S70 98r 2.5t alternator 100A. Borykam się z problemem pulsowania świateł. Wymieniłem wirnik (używany) , komutator, regulator, łożyska nic nie pomogło. Przewody masowe wyczyszczone/dołożone. Dodatkowy o odpowiednim przekroju przewód plusowy od alternatora do akumulatora oraz inny używany akumulator, dalej to samo. Ostatnio wymieniłem diody...
Jeśli to urządzenie będzie się rozwijało w przyszłości to ja widzę miejsce na rynku dla tego typu urządzenia pod warunkiem że ktoś w końcu otworzy oczy i dostrzeże że teraz praktycznie nikt nie produkuje już akumulatorów samochodowych w technologi ołowiowo-antymonowej Pb-Sb. Teraz większość to Pb-Ca lub Pb-Ca-Ag. Może czas przerwać zmowę milczenia w...
Nie ma nic dodatkowego , schemat studiuję napięcia na kostce są. Wycieraczki, kierunkowskazy, wszystkie światła są, Nie świecą się żadne kontrolki na panelu nawet ręczny,grzanie świec,ładowanie czy otwarty bagażnik, prócz srs i wskaźników świateł, kierunkowskazów. Któryś przekaźnik - nie bardzo radzę sobie ze schematem. Bezpieczniki pod maską sprawne...
A jak sprawdzić czy na pewno obsady pompowtrysków ? Nieszczelności nie ma. Wymieniony zawór zwrotny, podstawa filtrów oraz smok w zbiorniku. Żadnych błędów po podłączeniu do komputera nie wykazuje. Spalanie oraz moc w normie podczas jazdy. Jedynie problem z rozruchem. Niby aku wskazują po zgaszeniu około 25,4 V. Podczas pracy silnik ładowanie w normie...
Przyczyną są świetne pomysły inżynierów, by kontrolka zapalała się przy spadku napięcia w aucie. Widziałem przypadki, zapalenia się kontrolki ABS wcześniej niż kontrolki ładowania. Dodatkowo kiedyś kontrolka alternatora mówiła też np o uszkodzeniu paska klinowego/wielorowkowego napędzającego osprzęt silnika, często i pompy wody. Teraz można silnik zagotować...
Kolego przetwornic 24V/12V jest dużo na rynku . Jeśli chciałbyś do tej przetwornicy podłączyć tylko CB radio to wystarczy przetwornica która ma na wyjściu wydajnośc prądową 3A, jeśli chciałbyś jeszcze dołożyć np. gniazdo zapalniczki 12V, np żeby wykorzystywać je do podłączenia ładowarki do komórki lub nawigacji to kup taką przetwornice, która ma wydajność...
Witam. Odświeżę temat następującym pytaniem. Agregat prądotwórczy z silnikiem Volvo Penta o pojemności 16 litrów i mocy 590 - 670 km. Do rozruchu użyte są 2 akumulatory Moll 12V 180Ah - 680 032 100 połączone szeregowo. Pracują buforowo. Napięcie podtrzymania ustawione było na 26,4V. Niestety pomiar gęstości elektrolitu wykazał całkowite rozładowanie....
Witam, rozebrałem syrenę alarmu w Volvo v40, w środku znajdują się nie opisane 2 akumulatorki NiCd połączone szeregowo, wielkości zwykłego "paluszka", które wylały i zakończyły swój żywot (po 10 latach miały prawo). Jak już wspomniałem, nie posiadają żadnych sensownych oznaczeń co do pojemności i napięcia ładowania. Po obraniu z folii widać, że akumulatorek...
Witam, Posiadam Volvo FH12 z 2003 roku bez ishift. Ostatnio nagle zaczęło się palić wiele kontrolek (od ABS, ładowania, tachografu). Występują komunikaty o problemie w sterowniku pojazdu, sterowniku hamulców oraz prędkościomierz nie działa. Ładowanie się pali, jednakże przy uruchomionym silniku napięcie jest na poziomie 27,5v Oto lista odczytanych błędów...
no to mam zagadkę, ładowanie jako takie byle jakie 13,8v jest nie zależnie czy pali się kontrolka czy nie,wyjściowe napiecie na akumulatorze 12,7v po uruchomieniu 13,84v,napięcie na wtyczce tak jak napisałeś kolego na 3 pinie na uruchomionym silniku 13,8v ale to nie koniec bo na 1 pinie też występował jakiś prąd trudny do zmierzenia wachał się między...
Witam Przestudiowałem temat od deski do deski, ponieważ miałem taki sam problem z 850-ką. Wszystkie objawy takie same jak temacie brak iskry w czasie kręcenia rozrusznikiem natomiast na zaciąg pali z pół obrotu wału. Po tygodniu poszukiwań, wymianie rozrusznika okazało się to blachą usterką, a mianowicie przewód prądowy między rozrusznikiem a akumulatorem...
WITAM! Otoz problemem jest niedziałający regulator (tak wywnioskowałem z wlasnej wiedzy). W maszynie rolniczej jest kontrolka lądowania akumulatora w postaci żaróweczki. Na niskich obrotach silnika kontrolka się świeci - nie ma ładowania, a na wyższych gaśnie, oznaczając ze jest ładowanie. Teraz porobiło się tak dziwnie, ze działa na odwrót :/ Tzn....
To nie jest żaden skrót, dosłownie znaczy to "Awaria żarówki, słaba wiązka (światła)". Komunikat pojawia się kiedy żywot palnika ksenonowego dobiega końca i najwyższa pora na jego wymianę. Zapewne może być też spowodowany spadkiem napięcia w instalacji elektrycznej, np. brakiem ładowania akumulatora. *** Racja mój błąd w tłumaczeniu - rzeczywiście Low...
Akumulator, układ ładowania - wszystko jest ok? MOże nie jest zbyt wydolny i po dodaniu gazu gdy zachodzi potrzeba większego prądu to napięcie spada za bardzo powodując nieregularną pracę komputera? Kable WN, cewka WN, kopułka lub palec - zależy co jest w V40, bo nie pamiętam już. Zapchane filtry gazu lub benzyny? Luzy zaworowe - nie pamiętam czy masz...
http://obrazki.elektroda.pl/7890755200_1... Przyczyną powstania tego projektu było zapotrzebowanie na prąd w instalacji. W FSO 1,6 głównym odbiornikiem jest wzmacniacz pożerający 111A przy pełnej mocy. Jako alternator zastosowany jest alternator z Laguny II 1,9 DCI Valeo SGxxxxx dający 125A. Problemem było kolo pasowe , ale orginalne...
Tu mnie trochę dziwi użycie wersji 24-30V w instalacji 12V, przeważnie są stosowane na około 16V a w ciężarowych 31V (piszę z doświadczenia). Młody to zdziwiony.... sorrry :) ...stary to zdziwiony :P Kiedyś nie było rekuperacji i 16V na zabezpieczeniu się spotykało, ale to jest XC-90 genII czyli chińczyk który zrobił w konia kupujących udając europejsskie...
W tym przypadku silnik musi zużyć więcej paliwa, bo więcej energii mechanicznej musi przekazać do alternatora, żeby ten wyprodukował więcej prądu. Szczególnie widoczne było to w autach gaźnikowych - obroty spadały po włączeniu świateł i nadmuchu. We współczesnych też jest widoczne - wprawdzie obroty nie spadną bo bieg jałowy jest regulowany elektronicznie,...
Masz całkowitą rację :!: z tyłu instr napisali: "- Biały - załączanie świateł W przypadku gdy światła mają się załączać po 6b sek od momentu włączenia zapłonu podłącz do +12V po włączeniu zapłonu gasnącego przy włączaniu rozrusznika W przypadku gdy świata mają się załączać po 6 sek od momentu zapalenia silnika podłącz do kontrolki ładowania ana desce...
Witam wszystikch mam takie pytanko, jestem właścicielem łodzi rybackiej potrzebuję wymienic w niej alternator. Obecnie przy silniku od C-385 pracuje alternator od stara ale od samego początku mam problemy z ładowaniem myślę że jest to wina źle poprowadzonej instalacji (zamieszczam schemat który zrobiłem w biegu). http://obrazki.elektroda.net/54_12146807...
Pozdrawiam i zamykam temat. Spokojnie, nie bądź taki "kąpany". Znajdź transformator o napięciu wyjściowym w okolicy 18-19 V i po sprawie. Jeszcze raz: Ten, który masz wytwarza 24 V, ale napięcia skutecznego . A napięcie sinusoidalne o wartości skutecznej 24V zmienia się od około -34V do około 34V. Tyle wynoszą jego wartości maksymalne, czyli amplituda. Po...
Kolega prosił mnie o pomoc w rozwiązaniu problemu dotyczącego oświetlenia wewnątrz naczepy chłodni. Chodzi o to że światło działa tylko gdy włączone są światła postojowe i otwarte drzwi w których znajduje się jakiś włącznik, Co do otwarcia drzwi nie stanowi to problemu to w jego przypadku zbędne jest oświetlenie postojowe (auto ładowane jest na podwórku,...
Nie wiem skąd biorą się bzdury o konieczności doładowywania akumulatora prostownikiem. Rozruch sprawnego auta benzynowego to wyciągnięcie z aku około 0,1Ah. Ten ubytek alternator uzupełni po kilku minutach pracy silnika. Gdybyś nie powielał powszechnie utartych mitów tylko sprawdził, to wiedziałbyś że alternator nie uzupełnia ubytku po rozruchu po...
Witam serdecznie, Zamontowałem w swoim Volvo V40 2002r, 1.9TDi zespół Led'ów do jazdy dziennej z dołączonym "automatem". Z "automatu" wychodzą 3 przewody, czerwony (dolutowałem do +12V ze stacyjki), czarny (przymocowany do śruby masowej obok reflektoru) i biały (dolutowałem do lampy pozycyjnej +12V tuż przed wejściem do reflektora). Działanie jest proste:...
Witam. Problem polega na tym, że do naszego warsztatu trafiła koparka na remont kapitalny silnika. Po ponownym włożeniu silnika i podłączeniu wszystkiego mechanik stwierdził, że silnik nie chce odpalić więc poprosił mnie o pomoc abym sprawdził elektrykę. Okazało się, że problemem jest elektrozawór w pompie wtryskowej, a konkretnie + go zasilający. W...
ładowania volvo kontrolka ładowania volvo volvo układu ładowania
wyciek prądu compaq 6720s bateria kuchnia gorenje
pochłaniacz tuszu pełny telewizor samsung restartuje
Lokalizacja sterownika asystenta w Mercedes W213 200d Czy domofon w bloku musi być podłączony do licznika prądu?