Jest jeszcze kwestia, jakie napięcie jest potrzebne, by ten rozrusznik odpalił silnik - może być tak, że nominalnie jest 12V, ale przy zasilaniu 12V odpala silnik tylko przy dodatnich temperaturach, a do ujemnych musi mieć większe napięcie.
Na znanym portalu aukcyjnym znajdziesz "Regulator mocy PROSTOWNIKA 4000W 4kW" wpinasz w obwód pierwotny prostownika i regulujesz jak ci wygodnie . Coś takiego to można zastosować do regulacji jasności żarówki, ale nie do elementu indukcyjnego jakim jest transformator.
Miałem wczoraj dziwny przypadek,mianowicie prostownik rozruchowy 160A ma trafo ok 1kW i napięcie bez obciążenia 16,7V które spada przy 150A do ok. 12V i przy 250A do 9V (pomierzyłem cęgówką hehe) Podczas rozruchu z akumulatora napięcie również spada.
Napisał że dał po jednym na fazę a wtórne w szereg. Ciekawe jaki jest oscylogram prądu przed mostkiem i napięcie?
Kolego „noe1” to jest logiczne , bo pozwala uruchomić silnik gdy akurat akumulator odmówi posłuszeństwa. Jedyny problem to nadmierne napięcie transformatora w spawarce , dlatego pisałem o kłopotliwym sterowaniu. Lepiej użyć transformatora na jakieś bardziej sensowne napięcie.
Dobry to pojęcie względne. Dobry dla użytkownika laika to np Bosch C3, dobry dla akumulatora to taki co się składa tylko z transformatora i prostownika, ale to już trzeba kontrolować prąd i napięcie ładowania.
Czyli są szybkie i mają mały spadek napięcia .
A co to za pojazd? Bo normalnego samochodu nie da się odpalić z akumulatorem rozładowanym do 2V. Trzeba użyć np. kabli rozruchowych albo prostownika z taką funkcją. A wtedy napięcie w instalacji wzrośnie do okolic tych 12V więc będzie możliwość wzbudzenia alternatora.
Już piszę mój prostownik 2kW ma napięcie transformatora 2x12,48 V. Prostownik 2 diodowy. Napięcie końcowe ładowania 15,3V.
Podłączyłeś go prawdopodobnie odwrotnie, uzwojenie pierwotne (220-230V) w nim jest nawinięte "grubym drutem" DNE 1mm, wtórne DNE 0,4mm na którym jest wysokie napięcie, jakie nie wiem, bo nie znam się na kuchenkach i magnetronach.
Musisz jeszcze uwzględnić spadek napięcia po wyprostowaniu , przyjmuje się ok. 2V . Gdy budowałem prostowniki rozruchowe ustalałem napięcie na max. 17V na wyjściu prostownika.Pozdrawiam
"Rozruch" w warunkach kiepskiego (lub o "zanikającej" pojemności) akumulatora, może bardzo szybko uszkodzić elektronikę w Twoim samochodzie! Bezpieczny jest tylko taki prostownik, który zapewni napiecie na instalacji samochodowej NIE WIĘKSZE, niż 14,5V - również w warunkach, gdy żaden odbiornik prądu nie jest włączony (w tym również autoalarm i immobilizer),...
Nominalny prąd transformatorów to 21 i 25A. Ile mogą z siebie dać przy chwilowym przeciążeniu? Nie da się okreslić tego, ot tak, z czapy - bo wszystko zależy od ich Rwew. To znaczy rezystancji samych uzwojeń i stopnia ich sprzężenia. Może się okazać że pod większym obciążeniem, napięcie lawinowo leci w dół - jak w spawarce. Ponadto jak dobrze pamiętam,...
niesymetryczny pobór prądu jałowego 1,1 0,65 0,5 A To wygląda jak uszkodzenie (zwarcie zwojowe) trafa. Czy podczas pomiaru odłączone były diody? Jeżeli były odłączone to sprawdź bez obciążenia napięcia na uzw. wtórnych i ew. porównaj rezystancję uzwojeń.
Czy zasilacz serwerowy o mocy 120a i napięciu 12v może służyć jako prostownik rozruchowy?
Witam Sprawa napięcia nie jest taka prosta: czy zasilacz ma dawać 14 ... 15V prądu stałego bez tętnień (np. dla prób wzmacniaczy używanych w samochodach), czy napięcie zmienne (również nie-sinusoidalne) o wartości 14 ... 15V RMS (np. dla zasilania lamp żarowych), czy wartość średnią napięcia tętniącego wyprostowanego (np. dla prostownika "rozruchowego")...
Jak dla mnie, a coś tam przepraktykowałem w temacie to brniesz w coś z czego nie będziesz zadowolony. Moja rada - kombinuj z przetwornicą. A teraz kilka faktów na ostudzenie zapału do pracy: -Twoje założenia są dobre dla małego prostownika do ładowania akumulatora, jak chcesz potestować to weź trafo od halogenów takie z 400 do 600VA 12V do tego prostownik...
"Gazowanie" akumulatorów było kiedyś zjawiskiem normalnym i powszechnym w akumulatorach "mokrych", w których co jakiś czas trzeba było dolewać wody destylowanej. Obecnie stosowane akumulatory mają znacznie mniej elektrolitu (np. AGM mają elektrolitem nasączone maty szklane, dzięki czemu są niewylewne), ale NIE DOPUSZCZAJĄ GAZOWANIA, które NISZCZY akumulator....
Akumulator może być złom. Trzeba zmierzyc jego napięcie i prąd rozruchowy. Prostownikiem samochodowym taki maly akumulator nie wolno ladowac. Za duży prąd ładowania. Kup sobie prostownik do akumulatorów motocyklowych. Być mozże w skuterze masz uszkodzony regulator napięcia
A te 300A w czasie rozruchu samochodu nie płynie przecież przez aku tylko innym - równoległym obwodem, przez rozrusznik. Pozdrawiam Nie płynie przez aku, tylko do aku i wtedy aku zrobi bum. Przy 300A nie radzę zwiększać napięcia powyżej 12V.
14,4 i 14,6 to napięcie ładowania normalne dla każdego typu akumulatora rozruchowego.
A jakie trafo, prostownik, przewody,co chcesz tym odpalać? Zapraszam na moją stronę.
Jakie jest napięcie jałowe dla 12V przy najwyższym zakresie ładowania?
W takim razie czy to napięcie jest prawidłowe dla tego prostownika i czy nadaje się on do ładowania akumulatora?? Napięcie do przyjęcia. Jego wysokość założył producent. Na pytanie czy nadaje się ładowania sam sobie odpowiesz po podłączeniu do akumulatora i pomiarach. Sądząc po wymiarach transformatora, prostownika rozruchowego z niego nie uzyskasz.
eśli podepnę do samochodu osobowego to mogę mieć pewność ze nic z elektroniką się nie stanie? Jeśli napięcie na przewodach z prostownika rozruchowego,a tym samym na samochodzie(ciągniku) nie przekroczy napięcia spotykanego normalnie w instalacji pojazdu ,to nic nie powinno się stać. teść kiedyś go użył i spalił boczniak amperomierza. czym to mogło...
Taki to ma sens że prawdopodobnie jest to urządzenie stacjonarne to raz, po drugie napięcie robocze (wtórne) przekracza ustalona wartość bezpieczną czyli 24V czyli raczej gołymi rękami za zaciski nie łapiesz. Ponadto obudowę masz połączoną z PE, a nie z PEN jak to autor pytał.
Ja tylko dodam że zapłon kolb ksenonowych w projektorach kinowych serii AP odbywał się z użyciem aparatu zapłonowego bez żadnych półprzewodników. Był tam tylko transformator WN (kilka kV) iskiernik, cewka powietrzna i kondensator. Całość przypominała cewkę tesli. Z kolei do zasilana lamp używane były zewnętrzne prostowniki z regulacją prądu roboczego....
Posiadam prostownik rozruchowy 12V zwykłe trafo tyrystory i trochę elektroniki trochę ciężki i mała moc czy dałoby się coś wykombinować na przetwornicy impulsowej tanią prostą z ogólnie dostępnych elementów, powyżej 1kW Włącza się po podłączeniu do akumulatora ładowanie zwykłe z regulacją prądu Pełna moc przy spadku napięcia rozruch automatycznie wyłącza...
Witam . Jakieś 20lat wstecz wykonałem prostownik z funkcją rozruchu na tyrystorach, układ oprócz stabilizacji prądu zadanego ładowania posiadał też stabilizację napięcia na poziomie 14,4 V dla 12Vaku oraz 28,8V dla 24Vaku i nie było by w tym nic nadzwyczajnego ale układ wzbogaciłem o moduł ujemnej rezystancji wyjściowej oraz o układ korekcji napięcia...
O jakich zworach piszesz? Napięcia 10VAC (skuteczne) o wiele za niskie - i do rozruchu i do ładowania. Sprawdź ten transformator czy wytrzyma długotrwałą pracę. Dwa uzwojenia bez sensu - raczej jedno z odczepem dla ładowania, (niższe napięcie), wyższe napięcie do rozruchu. Tym bardziej że uzwojenie rozruchowe powinno być grube i wtedy nie zmieścisz...
potrzebuje stale zasilanie w granicy 13.6-14.2 volta Stałe zasilanie prądem stałym (DC) czyli musisz go przewinąć i dodać prostownik. Przy mocy 2,5kW możesz na tym transformatorze zbudować prostownik rozruchowy.
Ideę z grubsza mam. Szeregowy stabilizator napięcia, z tyrystorami jako elementami wykonawczymi.
witam serdecznie chcę zbudować prostownik rozruchowy tylko niewiem jakiej mocy muszę mieć trafo napięcie myślę że 17v na wyjściu trafa wystarczy a ile amper 30,50,100, :?:proszę o pomoc pozdrawiam filon77
A może coś do rozruchu ?? Mam na myśli urządzenie, które przy silnych mrozach pozwoli na uruchomienie silnika wprost z sieci energetycznej (po obniżeniu i wyprostowaniu napięcia). Co o tym myślicie ? Jak mocny musiałbybyć transformator, skoro prądy rozruchowe przekraczają 100A
Wystarczy wziąć pod uwagę rezystancję wewnętrzną akumulatora i już wiemy, że każde 0,1V daje nam dużo wyższy prąd ładowania. Zgadza się, jednak wszyscy pominęli sprawę prądu ładowania sugerując się samym napięciem. Mamy jeszcze spadki napięcia na przewodach które tak że stanowią rezystancję wewnętrzną prostownika. Oczywiście nie wolno przekraczać napięcia...
Mam nadzieję, że materiał (FAQ + instrukcja w formacie pdf w j. ang.) zawarty na tej stronie: http://www.hilka.co.uk/product.php?id=12... okaże się również pomocny. Tak w telegraficznym skrócie: Należy mieć na względzie, że ten model prostownika nie podaje napięcia na zaciski krokodylkowe, jeżeli akumulator jest niepodłączony lub napięcie na zaciskach...
Napięcie jest ściśle związane z gęstością, jest gęstość będzie napięcie i odwrotnie. Ale ale elektrolit ma tę niedobrą cechę, że przy ładowaniu gęstość naole rośnie znacznie szybciej niż na górze. Dochodzi do rozwarstwienia i wtedy napiecie moze być i 13V, bo stężenie na dole ponad 1,30, ale stale będzie spadać, co dziennie, co godzinę, aż do wyrównania...
Jestem tego samego zdania, z tym, że odwinąć, zrobić odczep na 14V i nawinąć z powrotem. Napięcie 14V prostować, elektrolit i zasilać wkrętarkę (trafo duże i sztywne - napięcie spadnie niewiele). W przyszłości można do tych 14V podłączyć mostek na diodach 100A i jest prostownik rozruchowy jak się patrzy. Napięcie 17,8V też w przyszłości się przyda -...
Przypadkiem nie stosuj tego prostownika jako pomocniczy rozruchowy,czyli-jak kręcisz rozrusznikiem prostownik ma być odłączony od akumulatora!
Masz zdjęcia środka? Rozruch raczej nie- za duże napięcie na woltomierzu, za male natężenie na amperomierzu.
Witam! Prostownik rozruchowy nie jest prostym urządzeniem, czają się w nim różne pułapki. Podstawowa sprawa: musi być odpowiednio "sztywny", aby - gdy dołączony jest do instalacji samochodowej bez włączonego rozrusznika - nie spowodował przepalenia urządzeń, które są do tej instalacji podłączone (światła, moduł zapłonu, komputer pokładowy, radio, GPS...
Można spotkać na rynku gotowy układ sterowania kompletny z transformatorem. Jest to prostownik ładująco-rozruchowy Elektronika ZP-01 produkcji byłego ZSRR. Sterowane tyrystorami napięcie wyjściowe od 0 do około 18V służy w tym prostowniku do regulacji prądu ładowania akumulatora, ale do regulacji obrotów silnika DC 12V prąd max do około 50A można go...
Odnośnie prostowników z rozruchem, to z tego co się orientuję, to gdy napięcie wzrośnie (samochód odpali) następuje automatycznie odłączenie tego prądu rozruchowego. Po prostu jest kontrola napięcia, która to steruje bramkami tyrystorów. Przy niskim są one załączone a przy wyższym (np. 12,5V) zostają odłączone.
Trzeba szukać akumulatorów z widlaka, sztaplarki. Te są do tego stworzone i używki można znaleźć w dobrej cenie (jednak złom też, trzeba uważać). Podtrzymuję co napisałem wcześniej: akumulator rozruchowy się do tego nie nadaje. Każde zmniejszenie gęstości elektrolitu spowodowane niskim napięciem to przyśpieszony zgon.
Dziękuję za zainteresowanie. Nie chodzi mi o włącznik czasowy rozrusznika tylko w momencie właczenia rozrusznika na akumulatorze nastąpi spadek napięcia i ten spadek napięcia ma włączyć stycznik napięcia 380v na transformator rozruchowy dużej mocy, po wyłączeniu rozrusznika nastąpi wzrost napięcia 12v które ma ten transformator wyłączyć. Dodam że ten...
1. Nie, nie jesteś ślepy, w inwerterze są tylko bezpieczniki, zaś rezystory ograniczające prąd ładowania muszą znajdować się w prostowniku. Oryginalny prostownik Siemensa o prądzie wyjściowym 82 A (lub mniejszym) ma 2 takie rezystory, w gałęzi dodatniej i ujemnej, bocznikowane stykami po osiągnięciu około 0.8 - 0.85 znamionowego napięcia stałego (przy...
Dawno temu zmierzyłem natężenie prądu przepływającego do i z akumulatora w samochodzie: https://youtu.be/_FZ9deEzdvk https://youtu.be/AyBDRbhC4Ns Czyli jak wziąłem np z akumulatora 5Ah i odpale auto to po jakim czasie te 5Ah sie uzupelni? Akumulator 5 Ah nie jest przystopowany do ładowania prądem o tak dużym natężeniu, jakie może podać alternator. Ulegnie...
diody łączone równolegle powinny być parowane pod względem napięcia przewodzenia. Tutaj nie są połączone równolegle.
Bardzo bym prosił o prosty schemacik regulatora napięcia do 230V~ (minimum 500W). Mam transformator 2kW pierwotne 230V a uzwojenie wtórne 26V. Prąd popłynie bardzo duży dlatego będzie problem z odczepami. Transformator chcę zastosować do prostownika rozruchowego. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozostanę jednak przy tradycyjnym i najprostszym rozwiązaniu. Nawinę uzwojenie i dam mostek. W takim razie jakie mam ustawić napięcie szczytowe ilością zwojów za mostkiem skoro 14V to za mało ? Podobno takie powinno być napięcie ładowania lub trochę więcej do 14,5V. Nie oczekuję przecież prostownika rozruchowego tylko do szybkiego podładowania akumulatora...
Wszystko jest w porządku z prostownikiem - jeśli kwasowo-ołowiowy akumulator rozruchowy 12V jest rozładowany do napięcia poniżej 8V (w stanie jałowym) to uznaje się, że nadaje się do wyrzucenia... a przy okazji w prostownikach 6/12 jeśli jest mniej niż 7,4V lub 8V to akumulator jest traktowany jako 6V.
Jak będzie niższe niż 12,5 V to znaczy, że bateria jest już mocno zużyta To wiem -dlatego mogę na niej testować "do bulu" Kulona. Innym chciałem pokazać że naładujesz akumulator -kulon pokaże ile oddał prądu ( zmierzysz KW-650 idealne wskazania), a akumulator po kilku dniach traci napięcie lub pojemności nie trzyma. Dzieje się tak dlatego, że testery...
Regulacja ma cyferki ale napięcia podałem z pomiaru miernikiem. Wiec 13 mierzone na końcach prostownika jest za wysokie ?czy należy obniżyć wszystkie zakresy o 1.41 ?
No nie....Podany prąd sugeruje że prostownik będzie wykorzystany przy dużych pradach.Zener + rezystor to prąd max rzędu dziesiątek mA.Jeżeli to ma służyć do ładowania akumulatorów,to pytanie do jakich?Taki trafo+prostownik nadaje się do ładowania dużych akumulatorów rozruchowych,ale podejrzewam że był wykorzystany do innych celów.Żeby dokładniej odpowiedzieć...
Nawinąłem w końcu transformatory i niestety mam problem z tym prostownikiem. Transformatory nawinąłem do napięć: 12,3V, 12,6V i 12,4V. Takie mi wyszły. Mowa tu o napięciu zmiennym. Po podłączeniu do mostka trójfazowego napięcie ma wartość 32V DC. Dlaczego napięcie jest takie duże? Daje rady co prawda odpalić ciągnik bez akumulatorów ale to napięcie...
Na dobrą sprawę, to z większego ubędzie mniej, bo dysponuje większym prądem rozruchowym, a więc spadek napięcia jest mniejszy. Co za tym idzie - gwałtowniej zakręci rozrusznikiem i silnik prędzej zagada. Mniejszy będzie powoli i dłużej kręcił.
Najprawdopodobniej musisz podpiąć akumulator. Mam inny też ruski (z opcją pracy jako wspomaganie rozruchu silnika) i bez podłączenia aku prostownik nie ruszy. Mógłbyś wrzucić zdjęcie tego prostownika,mam może taki sam, ale mam problem z urządzeniem rozruchowym w nim
Jeżeli były płyty selenowe to z transformatora trzeba zdjąć trochę uzwojenia wtórnego, dlatego że na płytach selenowych jest większy spadek napięcia, większy niż przy prostownikach krzemowych. Transformator za mały jak na prostownik rozruchowy.
Prezydentrp, mam wątpliwości, czy taki układ ze zwieraniem jest bezpieczny dla tyrystorów, zwarcie bramka-katoda to raczej powoduje, że on się nie włączy, przy zwarciu bramka-anoda lepiej, żeby nie było zbyt dużego napięcia wstecznego, bo może spalić bramkę. Podaj schemat.
http://obrazki.elektroda.pl/3445024500_1... Czy ten schemat jest dobry transformator na odczepie daje mniejsze napięcie a po skręceniu kabli A i B wieksze bez efektów ubocznych?
Najlepiej by było ale popatrz - prostownik w porywach 6,5A a akumulatory 165Ah więc dla nich to prąd ładowania... niecałe 0,04C. Można by połączyć w szereg, ustawić te 12V i raz... dwa razy dziennie sprawdzać napięcie na zaciskach akumulatorów, bo takie ładowanie w pełni to na miesiąc ;)
Po pierwsze zauważyłem wylutowany kabel GND z płytki zasilacza. Trzeba zmierzyć napięcie na kondensatorze zasilania układu sterownika przetwornicy - to ten malutki na górze zdjęcia między trafem, a kondensatorem filtra sieciowego, z jednej strony będzie połaczony z minusem obwodu wejściowego (gorącego - prostownik i filtr), z drugiej szeregowo z katodą...
Witam, wiec tak muszę cie zmartwić bo za wiele z tego rdzenia nie uzyskasz....a żeby nie była ta odp mało znacząca wyjaśnię ci kilka kwestii dlaczego: 1) aby uzyskać dobry rozruch akumulatora 12 V potrzebne jest trafo o napięciu wyjściowym ok 15 V, po mostku Graetza zostanie zmniejszone do ok 13V oraz potrzebny prąd ok 300A (min 150A dla małych samochodów)...
210 A (DIN) 245 A (IEC) 360 A (EN) - są to wartości prądu rozruchowego wg różnych norm. Napięcie (10V) pokazywane przez miernik jest napięciem skutecznym. Podepnij to do akumulatora i zmierz prąd. Może się okazać że jakiś amper będzie płynąć. Będziesz mógł używać tego wynalazku do doładowywania aku.
Moc sieciowa w okolicach 5kVA, napięcie wtórne po prostowniku ok 12V, zasilanie trójfazowe. Ostatecznie dwufazowe, przekrój kolumny rdzenia wtedy w okolicach 70 cm2.
Czyli bateria akumulatorów kwasowo ołowiowych z elektrolitem w postaci żelu. W wielkim skrócie (tfu) akumulator (tfu) żelowy. Kupujesz dowolną ulubioną ładowarkę i ładujesz. Na obudowie baterii masz wskazane maksymalne parametry ładowania - prąd maksymalny i maksymalne napięcie. Kupujesz ładowarkę dostosowaną do tych parametrów. Jeśli masz samochód...
(at)koleskit (at)ledowki Prawdopodobnie gotował się akumulator. Jeśli w czasie ładowania napięcie nie rośnie do 14V, to znak że zwarte są płyty. Zatem akumulator jest do wymiany. Na początku próbowałem ładować akumulator jakimś tanim prostownikiem z mikroprocesorem, ale prostownik co kilka minut się wyłączał i włączał, chyba akumulator miał zbyt niskie...
wiem, bo testowałem na prostowniku Pytanie, czy prostownik był zdolny dać tyle, ile silnik chciał wziąć. Czy test robiłeś pod obciążeniem? Siedząc na rowerku? Czy mierzyłeś, jakie jest faktycznie napięcie na silniku przy poborze 10 A? Prąd rozruchowy akumulatora to parametr, ile akumulator może dać, ale nie, ile dany silnik spróbuje wziąć, więc nie...
Większość nowych ładowarek nie przekracza napięcia 14,4V a takie panuje gdy jest uruchomiony silnik i działa sprawny alternator. Nie ma jednak gwarancji, że odłączenie baterii rozruchowej lub podniesienie jej napięcia do 14,4V gdy silnik jest wyłączony, nie spowoduje zwisu komputera pokładowego lub czegoś inteligentnego w samochodzie.
1. Jedno z drugim się przeplata. Potocznie prostownik to urządzenie, które służy do ładowania akumulatorów rozruchowych. Prostowniki zwykle nie posiadają żadnego stabilizatora ani filtra. Prostownik jest zbudowany z transformatora sieciowego obniżającego napięcie oraz z diod prostowniczych. Technicznie prostownikiem jest urządzenie służące do zamiany...
Transformator w prostowniku z rozruchem jest za mały, żeby długotrwale oddawać dużą moc, potrzebną dla rozrusznika, ale jest większy niż w "zwykłym" prostowniku, chwilowe przeciążenie wytrzymuje, po czym spodziewamy się, że będzie dłuższy czas żeby mógł się wychłodzić. Za mały transformator ma też za dużą rezystancję wyjściową, żeby mógł dostarczyć...
Z tego co widzę to potrzebujesz 2 obwodów zasilania do tego silnika. Jeden obwód to obwód wzbudzenia. Tu jest sprawa prosta czyli stałe napięcie z prostownika najlepiej dwu-połówkowego czyli uzwojenie dzielone i 2 diody lub jedno uzwojenie i mostek prostowniczy dla prądu 1,3 A taniej wyjdzie mostek. Natomiast jeżeli chodzi o uzwojenie twornika to mogą...
do dyspozycji mam prostownik radyjko 4A Coś więcej o tym prostowniku? Jeżeli jest to prostownik automatyczny to w pierwszej fazie ładuje stałym prądem 4A, a po osiągnięciu napięcia 14,7V wyłącza ładowanie monitorując napięcie i włącza się ponownie przy spadku poniżej 12,4V. Jeżeli jak to określiłeś skwierczał, gotował, może to świadczyć o uszkodzeniu...
Witam. Moje pytanie jak w temacie, posiadam duże trafo 30kW i myślę o zrobieniu z niego użytku (spawarka, prostownik rozruchowy itp) na 1 fazę, z tyrystorowa regulacją napięcia. Czy jedynie moge wykorzystać 1 fazę?
Diody w alternatorze są przewidziane na prąd ok. 20A a do tego pracują w silnym wymuszonym przepływie powietrza. W "statycznym" prostowniku bez nadmuchu ugotujesz je dość szybko. Ponadto wymuszenie w instalacji samochodowej napięcia ponad 15V (o co łatwo, jeśli masz "goły" prostownik) może spowodować uszkodzenie elektroniki. Bezpieczne jest tylko podpięcie...
Z tego co mierzyłem podobne prostowniki mają do 15v, i nic się wówczas nie dzieje z układami w pojazdach
Mam propozycję urządzenia rozruchowego 12V 1000A Zbudowane:TRAFO firmy Bester, typ TC47, diody Unitra D10 200 03 6szt Wszystko na 400V Podłocze to bezpośrednio do rozrusznika i ruszy on normalnie jak w aucie? Takiego prądu 1000A napewno nie przekroczysz nawet przy 5l silniku. Masz wiele możliwości, 1) drugi zestaw taki sam jak masz aby po padnięciu...
Witam wszystkich. Mam jedno pytanie, noszę się z zamiarem kupna takiego prostownika elektrycznego: http://obrazki.elektroda.pl/2212689000_1... i mam jedno pytanie odnośnie niego. Jak wiemy, w przeciwieństwie do zwykłego prostownika rozruchowego, żeby taki prostownik elektroniczny zaczął ładować akumulator musi być pewne napięcie na aku...
zależy czy chcesz uruchomić silnik bez akumulatora czy tylko "pomóc" w rozruchu ze słabym akumulatorem.... Agregat do C330 może się nie sprawdzić, zależy to od jego konstrukcji, bo jeśli daje za wysokie napięcie to możesz sobie narobić kłopotu... Polecam poczytać: http://szukaj.elektroda.pl/search.php?mo...
można wstawić po 1Ω Raczej 0.1Ω. A nawet obstawiałbym jeszcze mniej. Szczególnie, że jest to prostownik z opcją rozruchową: https://handlowiec-rs.pl/inwertorowy-pro... Jeśli producent deklaruje moc 2kW przy 12V to przy sumarycznej rezystancji 0.01Ω spadek napięcia na opornikach wyniesie 1,6V. Z tym, że te rezystory...
zasilacz na str. 17 z tej samej noty katalogowej, na który wskazuje maxipalia Ten stabilizator ma błąd (wielokrotnie omawiany na forum) - opornik 5k powinien mieć ok. 100-330 Ohm. 2N2905 też wypadałoby zastąpić jakimś większej mocy. Max Iwy= 4-5A. Zasilacze impulsowe są nieodporne na przeciążenia prądowe - a szpilki rozruchowe silników mogą być potężne....
Kolego zastosuj D10- 100 jest dużo odporniejsza termicznie, i przewód minimum 10mm2 na połaczenia wew. , spadki napięcia przy tym prądzie są ogromne. Przewody rozruchowe też muszą być min 16-25mm2.
A może masz jednak "niezwykłe". Jeśli nie ma znaczenia przekrój przewodu, to dlaczego nie użyć linki 1,5mm2 i krokodylki z najtańszego prostownika, też podadzą napięcie, a że przy okazji się z nich zadymi, to jaki problem, można ich wsadzić do wiadra z wodą.
Ja miałem kiedyś problem z akumuklatorami na jachcie. Znalazelm wtedy schemat podlaczenia 2 akumulatorow: 1 do rozruchu, 2 do instalacji. Ładowane są 2 na raz. Moze to się komuś przyda :] OPIS: Zasada działania: Punkt S3 podłączyć do zacisku stacyjki lub innego miejsca gdzie podczas pracy silnika występuje dodatnie napięcie. Akumulator 1 jest akumulatorem...
Ok, to kwestie ładowania muszę załatwić przy okazji u elektryka. Odebrałem akumulator ze sklepu i sytuacja jest taka że, dziwnie niewiele się podniosła wartość prądu rozruchowego. Napięcie spore bo świeżo odpięty od prostownika. https://obrazki.elektroda.pl/4023097000_... Natomiast prąd rozruchowy z 420 na niecałe 460? Trochę kiepsko...
Niech to będzie silnik 24V 25A. Czy mogę podłączyć równolegle silnik z akumulatorem i prostownikiem? Prostownik by ładował akumulator, a silnik pobierał by prąd z aku i prostownika jednocześnie. Silnik nie będzie pracował non-stop. Myślę, że średnio wykona trzy 3-4 sekundowe ruchy na minutę. Ale do rozruchu potrzebuje zazwyczaj więcej prądu i ten nadmiar...
Ładowanie dużego kondensatora który jest po stronie pierwotnej zasilacza za prostownikiem może wymagać kilkudziesięciu amperów w piku. Ładowanie kondensatorów w zasilaczach impulsowych często było przyczyną niszczenia styków w wyłącznikach i przekaźnikach, ale łącznik bezstykowy też może uszkodzić. Załączanie przy przejściu napięcia przez zero wielokrotnie...
Full Vintage , te przełączniki, ten opis, ruska elektronika w środku, wskaźnik prądu itp... miód malina. W instrukcji obsługi akumulatora rozruchowego AutoPart 98Ah/12V z 2015r czytamy: "C) ładowanie 1. ...... ..... 6. Akumulator należy ładować do momentu aż : - napięcie na końcówkach biegunowych akumulatora przy włączonym prostowniku jest na poziomie:...
A tętnienia idzie jakoś skutecznie złagodzić tak powiedzmy do akceptowalnego poziomu dla tej klasy urządzenia? Ma Ci to służyć do ładowania akumulatora więc o jakim akceptowalnym poziomie piszesz? Kiedyś i teraz nadal w tradycyjnych prostownikach do ładowania akumulatorów rozruchowych, nie stosuje się wygładzania napięcia i samo prostowanie jest wystarczające....
Jest wejście napięcia na płyte główną a z płyty nie ma napięcia na transformator. Pali się tylko jedna żółta dioda na panelu. Bez schematu nie ma się co zabierać moim zdaniem
Takie prostowniki rozruchowe miały 18-20V skutecznego Właśnie -miały. Skoro autor ma regulację to może zaznaczyć pozycję przełącznika dającą nie więcej niż 15V i ta będzie bezpieczna dla każdego pojazdu. Przy tej mocy trafa spadek napięcia przy rozruchu nie powinien być zbyt duży (chyba że popełniono błędy przy nawijaniu ) Przełączanie uzwojeń w trakcie...
Ja podłączam do prostownika, daję solidny ( nie większy niż 1/10 pojemności) prąd i patrzę jak szybko napięcie dochodzi do 14,4 i czy po chwili je minie. Jak aku daje się przeładować w kilka minut to szkoda zachodu - do śmieci. Nie wiem jednak czy masz miernik DCA o przyzwoitym zakresie. Inna metoda- w dobrym sklepie samochodowym sprzedawca potrafi...
Jak będzie w autach po kilku dniach Większość współczesnych samochodów na postoju bez kluczyka jednak jakiś prąd pobiera, chociażby pamięć radyjka, czuwanie alarmu, zazwyczaj ten prąd nie przekracza 0,35A ale jednak. Po pierwsze powinieneś dokonać pomiaru tego prądu, a następnie pozostawić akumulator odpięty i kontrolować jego samorozładowanie poprzez...
Jeżeli wiesz ile zwojów na wolt musisz nawijać dla określonego napięcia, to możesz sobie dowinąć uzwojenie do ładowania akumulatorów samochodowych, czyli około 14 V zmiennego (najlepiej z odczepami co 1 V dla regulacji prądu ładowania), lub około 16-17V dla układu z elektroniką sterującą. Zobacz schematy prostowników do ładowania akumulatorów, jest...
sprawdzony układ sterujący Kolego każdy układ z tyrystorami tak działa że po włączeniu tyrystora tracimy na chwilę kontrole nad nim i sobie przewodzi aż napięcie chwilowe spadnie do 0 . Najpewniejsze są układy z pilotem przewodowy,, po prostu włączamy rozrusznik i naciskamy przycisk któy przełącza uzwojenia i mamy rozruch. Po drugie do prostownika...
Witam. Mam problem z rozwiązaniem zadania: Silnik obcowzbudny prądu stałego jest zasilany z trójfazowego prostownika (sieć 230/400V). Wyznaczyć przebieg napięcia zasilającego podczas rozruchu, tak by prąd wirnika był równy założonej wartości rozruchowej. Dane znamionowe silnika: P=10kW, U=440V, I=25A, n=1500obr./min., Rt=0,18Ω, J=0,2kgm2, T(n)=2,1+0,041*n,...
Nie posiadasz w domu żadnej spawarki którą mógłbyś adoptować na urządzenie rozruchowe. Wystarczy poszukać napięcia na uzwojeniu wtórnym około 12 V, wykonać odczep,lub nawinąć dodatkowe uzwojenie.
Jak w tytule- to rodzaj prostownika, coś podobnego do urządzenia rozruchowego do samochodu. Mam starą spawarkę, zacząłem odwijać uzwojenie, mierzę co jakiś czas napięcie. I tu mam do Was pytanie: ma dawać ok. 150- 200 A, jakie właściwie pozostawić napięcie zmienne na tym uzwojeniu, jeszcze przed podłączeniem mostka 200A? Na razie zostawiłem ok. 24 V...
woltarz musi się dobrać jakby sam bo jak pisałem wyżej na napięcie ma znaczenie oporność odbiornika oraz moc ze wzoru P=UxI wydajność prądowa j jaka mnie interesuje to w 50 A oraz moc wynoszącą 400 wat Posiadasz spawarkę lub prostownik rozruchowy? szcze mam pomysł żeby podzielić ową moc na 4 różne wyjścia tzn żeby podłączyć 4 różne parowniki żeby módz...
Nie będę zakładał nowego tematu bo ten odpowiada dokładnie problemowi jaki mam. Pacjentem jest Opel Astra J 2.0 CDTI. Używamy go jako samochodu campignowego i potrzeba podłączenia dodatkowego akumulatora hotelowego do obsługi lodówki. Ogólnie rok temu już taki układ działał. Kabel 25mm2 od dodatniej klemy akumulatora rozruchowego, pociągnięty na tył...
schemat prostownika rozruchowego budowa prostownika rozruchowego napięcie stałe prostownika
laser vam1201 makro przycisk access pomiar prędkości indukcyjnym
bateria gateway sterownik poduszek volvo
Drukarka Samsung 430 wyłącza się podczas rozgrzewania - przyczyny i rozwiązania Termet Silver Pro 20 kW: Optymalne ustawienia dla oszczędności gazu