U mnie obroty latały i stawały czasami na 1500 czy 2000obr./min. uszkodzony był przewód przy potencjometrze na przepustnicy (chyba). Nadal jednak poszarpuje czasami na benzynie, lubi zgasnąć na luzie przy 100km/h itp. siupy. Jutro będę grzebał przy gazie i sondzie. Dam znać czy pomogło ;-) Napicie sondy powinno latać pomiędzy 0,1V do 0,9V - u mnie jest...
napisz coś o aucie ! jaki silnik?
Za katem to powinno być ok 0,5V Jak Ci będzie palowała 0-1V to kat na złom. Szary i czarny. Napisz jakie masz błędy.
Składy mieszanek paliwa , napicia sond tlenu , temperatury powietrza ,paliwa ,wody , ciśnienie kolektora , pozycja pedału gazu , pozycja przepustnicy , pozycja pedału hamulca , pozycja pedału sprzęgła
Cześć. A jakie czujniki mam sprawdzić i w jaki sposób? Każdy czujnik pewnie innaczej się sprawdza. Osobiście zczytywałem tylko kody usterek z komputera i niema ich tzn że sterownik nie wykrył żadnego uszkodzonego czujnika. Czssami jak jest mokro i jeżdżę po wodzie to mi jakiś czujnik zamaka , zapala się kontrolka silnika i silnik pracuje jak traktor...
Skoro do 250°C, to na 99% termopara. POdepnij rezystor 100Ω i zobacz co pokaże, podepnij 4,7kΩ i napisz co pokaże.
Pobierz program od sterownika gazu, połącz się i napisz czy sonda w programie od gazu pracuje.
sonda jest czy jej nie ma sprawna czy też nie auto tak czy siak zapali. Napisz czy jest iskra bo pewno jej nie ma.
Śmiało możesz podłączyć masowy przewód do masy samochodu. Może masz tylko przerwany kabel od sterownika do wtyczki sondy. Napisz jaka to jest sonda, ile przewodów i jakie kolory.
Ok,spoko jest. Ale naprawde poczytaj o DCI czy ma sondy i wtedy napisz.
https://obrazki.elektroda.pl/5544505900_... Ustaw miernik na brzęczyk i jedna sonda tam gdzie zaznaczone to jest masa a drugą sondą po kolej sprawdź pady od 1 do 15 i napisz na których padach brzęczy miernik. Wylutowany układ sprawdź podobnie jedna sonda na pin 8 druga sonda po kolej sprawdzasz resztę pinów. https://obrazki.elektroda.pl/1975745700_...
Wszystko się rozbija o początek i koniec uzwojeń. Schematy są trochę mylące, bo Chińczyk w zasadzie nie opisał, gdzie jest początek i koniec uzwojeń. Załóż, że na schemacie 2 jest to prawidłowo oznaczone. Używając rysunku drugiego, gdzie dwa czarne połączone są razem, uzyskasz zasilacz symetryczny. Połączenie dwóch czarnych to będzie masa. Oba czerwone...
radek68 napisz coś więcej o tym spotkaniu.
kolega wyżej ma racje napisz jaki masz sterownik lpg. Może masz problem z lamdą. Jak sonda pokazuje ze ubogo to ci automatycznie na krokowcu wzbogaca. Reduktor na pewno już ma dość (regeneracja lub ymiana)
Jaki producent tego jest coś więcej napisz bo jedyne co znalazłem to to http://bee.mif.pg.gda.pl/ciasteczkowypot...
Zobacz jaką temperature widzi sterownik, potem napisz czy sonda widzi bogatą czy ubogą mieszankę.
Jest kilka typowych objawów "kończącej" się sondy - np. brak zmian napięcia w pełnym zakresie jej pracy, ale nie zawsze jest winna temu sonda. Napisz może jakie masz problemy z sondą, lub autem
Podaj chociaż typ oscyloskopu i napisz czy te sondy są od niego.
Ustaw na 200V-(nie na 200V~) a sondy do złącz 50 i 51, napisz jakie pokazał napięcie.
Zmień PW na 80 kroków. Zmniejsz min i max na 15 kroków. Napisz iloprzewodowa sonda jest w twoim aucie.
Nie do końca, bo na zimnym katalizatorze, i zimnych sondach, napicie jest bliskie 0,3v, dopiero po rozgrzaniu silnika katalizatora i sondy bedzie te 0,8. Nie musisz kupować nowego katalizatora, możesz kupić używany, i rozwiązać problem. Dodano po 2 Dzieki emerty 2. " Przy prawidłowo pracującym, rozgrzanym do temperatury pracy reaktorze katalitycznym,...
W obd2 wyskakują błędy obu sond "heated oxygen sensor". Zawsze grzałki sond. 0130, 0135, 0136, czasem 0141. Moje pytania: Dlaczego po odpięciu sondy nie czuję żadnej różnicy, a po odłączeniu bezpiecznika jest wielka różnica? Czy napięcia i opory są w normie? Co, oprócz sond, może być problemem? ] Pierwsze to, że sonda nie jest brana pod uwagę bo nie...
To napisz jakie masz błędy sondy?
Napisał przecież: No to prosze napisz co tam na pierwszej sondzie przy WOT?
Ale napisz kto tą sondę zbada? Elektryk, mechanik, kto się tym zajmuje?
Sprawdź analogowym miernikiem sygnał na sondzie, napisz co ze spalaniem bo w takim przypadku powinno dużo wzrosnąć.
Nie mogę Ci nic konkretnego powiedzieć, ale proponuję zadac pytanie u człowieka, który kilkakrotnie rozwiał moje problemy. Napisz pytanie u nich, napewno coś doradzą: http://www.ac.com.pl/autogaz/ Pozdr.
Napisz może coś więcej o silniku , wtedy coś zaczniemy radzić, ja bym nie zawężał poszukiwań do sondy, czy sterownika. Bardzo ważną sprawą jest szczelność kolektorów dolotowego i wydechowego i od tego proponuję zacząć. Powodzenia
michcio997 A napisz jaki masz silnik. Cena nowego kata do silników >2L kształtuje okolo 200-250zł i wszystko będzie tak jak ma być.
Mam podobny problem w Focusie,ale u mnie sprawę komplikuje gaz.Sonda 2 nowa na sondzie odczyt jest a na testerze nie.Pewnie Elektrit napijemy się Żywca aż się Okocim :D Pozdrówka:!:
sonda TTL??? to może napisz na jakie częstotliwości ta sonda i gdzie dorwać takiego gościa z sokolim wzrokiem ?? ;) Możesz napisać z jaką częstotliwością zmieniają się bity
Żeby sondę sprawdzić wystarczy multimetr lub oscyloskop napicie powinno oscylować od 0.2V-0.8V na przemian.
napisz jeszcze jaka to sekwencja i w co jest wpięta czy obroty są wzięte z cewki czy czujnika hala sonda podpięta/nie podpięta tps podpięty/nie podpięty To przydlawienie o którym piszesz może mieć wiele przyczyn dlatego potrzebuję więcej szczeguluów
Wysokie napięcie to ile dla ciebie? <1kV czy >1kV lub >10kV określenie nie precyzyjne. By wykorzystać zwykły oscyloskop do pomiarów napić sieciowych to potrzeba sondę wysokiego napięcia która jest dzielnikiem. Dodatkowo oscyloskop zasilany z sieci 230V ma obudowę inaczej masę połączona z PE i masa gniazd BNC jest na potencjale " ziemi " więc...
Witam, w zaznaczonym miejscu jakiekolwiek lutowanie nie przyniesie żadnego efektu, to jest masa. Uszkodzenie też nie powstało z tego powodu. Sondą w.cz należy sprawdzić napięcie i wyeliminować uszkodzenie mikrofonu. Uszkodzenie może być po stronie odbiorczej. Napisz na jakiej częstotliwości to pracuje.
ok, jak kupię rezystory to się odezwę napisz co z nimi zrobić, tzn, czy zamiast sondy NTC je wlutowywać po jednym? czy jakoś inaczej? Dodano po 10 jutro kupię rezystory :)
Napisz jakiego rodzaju sa te sondy ?
To jak wymienisz sondę to napisz czy problem definitywnie zniknął
Nie znam osobiście auta Twojego typu, ale z tego co patrze na kody błędów które podałeś nie bardzo format pasuje do tych z tabeli. Można je podpasować do tego format i wtedy wychodzi coś takiego: 0123 - Czujnik położenia przepustnicy - zwarcie do plusa zasilania 0134 - Regulacja poza zakresem /brak sygnału sondy/ Nie wiem jakie efekty daje pierwszy...
Jak zacząć? Zobacz np. tutaj: https://pcudnik.pl/jak-zaczac-zabawe-z-m... To, co chcesz osiągnąć jest możliwe. Napisz jeszcze, jaką dokładnie sondę posiadasz.
Witam. Dokładnie tak zimne luty w sondzie lambda. Napisz jak przelutujesz. Pozdrawiam.
Napisz więcej. Jak podłączyłeś. Co podłączyłeś. Użyte sondy, dopasowanie.. Może wstaw zdjęcia układu pomiarowego.
Nikt cie nie naciągnął. Po po prostu może napisz jaki błąd? I której sondy? Bo możesz mieć: -sygnały ubogiej mieszanki -sygnały bogatej mieszanki -obwód grzałki -za mała wydajność układu oczyszczania spalin
napisz jaka sonda tytanowa czy cyrokonowa bo to ma dość duże znaczenie dla samochody jak i dla twojej kieszeni. sonda cyrkonowa kosztuje do 300zł a tytanowa nawet 800zł ale jak masz samochodzie sonde tytanową to taką musisz mieć a jak masz cyrkonową to taka musisz mieć. Rodzaj sondy ma dość duże znaczenie ponieważ sonda tytanowa zmienia swoją oporność...
bo z opisu usterki wynika, że każdy i tak wie co jest. Kolego bc211, jeśli wiesz to napisz. Sklecenie sondy w.cz, to nie jest wyjście z problemu autora. Co z tego że zrobi, jak nie wie gdzie i co pomierzyć? Może autor tematu coś sam od siebie zacznie robić w sprawie naprawy, albo cały temat za chwilę trafi do kosza.
czyli masz podobny problem jak ja miałem z moją omesią 2.0 a czy spalanie w mieście wzrasta czy zauważasz żę jest coraz większe i komp pokazuje średnie spalanie chwilami jak ciśniesz na maksa??? Propnuje test poprzez złączenie styków A i B w złączu diagnostycznym jeśli wymruga kodd np: 44 to masz do wymiany sonde lambde ponieważ kod 44 oznacza : sonda...
a mozesz napisac jakie kolory maja kable od sondy? jesli sa 2 biale i po jednym czarnym i szarym to na bank 1v. jak inne to napisz jakie pozdrawiam
to napisz co zostalo zrobione...
Przepływka poszła się ... ?? Jedź na analizator spalin (każda stacja diagnostyczna) i napisz nam, czy sonda widzi ubogo i jest ubogo, czy sonda widzi ubogo i komp leje ile wlezie i w rzeczywistości jest bogato.
Witam! Moim zdaniem jest to wina sondy lambda. Napisz cos więcej o tym silniczku.
Ze coś nie tak na 3 i 4 cylindrze i 2 sonda lambda. Ale opis precyzyjny. Proponuję abyś dopisał co tam masz za instalację po pierwsze. Po drugie napisz co to za błędy dokładnie. Sondą lambda się na razie nie przejmujemy bo to jest konsekwencja tych pierwszych problemów.
To napisz jaki to błąd sondy i czy na benzynie czy na gazie tak samo. W czasie pracy na gazie masz emulator sondy , na bezynie pracuje sama sonda.
sprawdź sondę lambda, napisz też czy problem występuje zawsze, czy np. tylko na ciepłym silniku.
Jak podłączysz do akumulatora to napisz czy coś się zmieniło.
niestety te systemy nienaleza do oszczednych upewnij sie ze działa ci dobrze termostat chłodnicy / zmierz i napisz jak pracuje sonda tz czy przypadkiem skład mieszanki niejest za bogaty
Witam! Napisz jakie objawy i jaką sondę wstawiłeś, czy oryginał czy jakaś uniwersalna (podaj firmę)
Krokowiec zacina się raczej na wyższych obrotach, obroty wolną schodzą przy zmianie biegów. Napisz jak po wymianie sondy.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic9... coś więcej na temat studni, jaka głębokość itp. https://www.automatyka.pl/produkty/...
Witam, no opis troszke nie spojny, moze napisz skad masz te 240 czy 270 ohm? Bo jak uklad ma widziec ten opor? jak go podasz na uklad. W uporoszczeniu potrzebujesz cos jak z linku, sa termostaty gdzie sonda to element typu NTC jaki PTC czyli rezystancja spada lub rosnie z temperatura. Pozdrawiam
Zmień fejsa, załóż fabryczną sondę. Jedź na odczyt, napisz co wyszło. Wtedy pogadamy. Bo tak to bez sensu, byle czym czytasz, byle co montujesz i byle co wiesz.
pulfiction do pomiaru małych napiec należy użyć układu różnicowego, sondy różnicowej. Normalnym oscyloskopem, nie zmierzysz napić rzędu 10-50mV Chyba, że chcesz zobaczyć, cieńszą, lub grubszą kreskę.
Wszystko sprawdzone Jeżeli to było sprawdzone przez tego "fachowca", który sprawdzał sondę to znaczy, że nic nie było sprawdzone. Napisz na przykład jak został sprawdzony wewnętrznie sterownik silnika i jakie masz ciśnienia w cylindrach, o sondzie nie wspomnę.
sonda nie zmienia napięcia na wyższych obrotach rozumiem że napięcie jest stałe 0.45V i nie oscyluje sprawdź więc grzałkę sondy (białe przewody) i czy dochdzi napi/ęcie z instalacji samochodu do złącza sondy jeżeli grzałka i napięcie ok to 90% sonda do wymiany
Napisz mi po co i jak sprawdziłeś sondę.
sprawdź sondę + regulator wolnych napisz dokładnie jaki masz silnik
A ty nie masz tam przypadkiem sondy tytanowej? Sonda jest 1V Auto jest z 1999 roku Wydaje mi sie że to zwykła sonda Zresztą napisz coś o tej tytanowej to sprawdze
Bez podpięcia do komputera się nie obejdzie. Sprawdź wyskakujący błąd i napisz co wyskoczyło ;)
zostaw te sondy napisz jakie masz wtryski i srednice dysz(przy takim cisnieniu i mnozniku to nie keihin ) w mondeo odposc sobie odchylke pokrycie map zalatwi sprawe mnoznik w przedziale ok od 1,2 do0,8 przy cisniekiu 1-1,2bara dyszy2.5 dla valtec czy magic
Test sondy lambda: 1. Uruchomić silnik i pozwolić mu pracować ok 2 min. 2. sprawdzić napiecie między masą a sygnałem sondy, napięcie powinno oscylować między 0V i 1V Napisz jakiego koloru masz kable do sondy napisze ci który jest sygnałem.
Prawdopodobnie sterownik (przy okazji napisz jego nazwę) ma emulację sondy. być może jest ona źle ustawiona. Ale tego nie sprawdzisz bez interfejsu, kompa i oprogramowania.
Napisz jaką masz instalację typ i rodzaj jeśli jest ze sterowaniem dawki gazu przez silnik krokowy może przyczyna leży w niewłaściwej pracy elektronicznego sterowania.
Napisz jak wyglądają wartości napięcia na sondzie lub najlepiej daj logi z pracy na biegu jałowym i podczas jazdy na benzynie.
Pierw napisz jaką masz instalacje gazową, a co do sondy to małoprawdopodobne.
Zwykły przekaznik na 12 V.Przekażnik , zwykle przełącza napięcie lub sygnał z jednego urządzenia lub drugiego , na jeden odbiornik, w tym wypadku ECU. Jedno "urządzenie " to sonda lambda , drugie , to emulator. Przekaznikiem steruje podawane napięcie na jego cewkę. Następnym razem napisz temet w dziale "POczątkujący".
(at)Chumanista mam miernik rezystancji izolacji. Z TG do Zawadzkiego masz niecałe 40km. Jednak napisz mi jak chcesz te sondy zmierzyć za pomocą takiego miernika.
zajrzyj do tego postu, polecam zrobienie kabelka i podłączenie pod kompa dużo się dowiesz: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18... u mnie jak przełączę na LPG lambda pokazuje na zmianę co 2 sekundy: 0,03V i 0,9V. Komp badziewny STAG 2L. Mierz sąde lambda na PB. Jeśli się nie mylę Gdy auto jest zimne np. rano sonda powinna pokazywać małe wartości...
Opór ok . Sprawdż wtykę sondy od strony instalacji pod gumką lubią sie urywać kable . Jesli będą ok napisz który rok i typ silnika
Napisz na jakim zakresie mierzysz, pokaż miernik i jak wpięte sondy.
Viola to jest taka elektronika że jeżeli rozłączysz na moment zasilanie to wszystko trzeba ustawiać od nowa i to się u ciebie stało. Teraz trzeba zaprogramować centralę od początku. Jeszcze raz- sprawdż sondę i napisz jakie są odczyty na benzynie czekam na odpowiedż.
Napisz przebieg, kod silnika i czy ma LPG.
Napisz jaki rocznik coś poszukam .
Witam Zakładałem gaz do tego samochodu, muszę przyznać że bawiliśmy się z nim trochę czasu, jednak w tej chwili samochód chodzi nieżle. Podajesz za mało informacji. Napisz jaka to instalacja, a dokładnie komputer. Jak jest podpięta sonda lambda (bardzo ważne). A po za tym napisz jaki ma przebieg, czy wachluje na obrotach (np. ma 2,5 tys. zamiast 800)....
Trochę nieścisłości w tych opisach. Raz piszesz że "na gazie" wszystko O.K., a zaraz potem, że "zamula i na benzynie i na gazie". Napisz dokładnie jak się zachowuje silnik podczas pracy na benzynie i jaka jest różnica gdy pracuje na LPG. Kod 2341 to usterka w obwodzie sondy lambda. Napisz czy usterka ta występuje kiedy silnik pracuje tylko na benzynie.
Do wstępnego uruchomienia odbiornika, a konkretnie I pcz. jako niezbędne minimum musi być sonda wcz. np. wraz z miernikiem V640. Kiedyś radmor produkował takie sondy na własne potrzeby produkcyjno- serwisowe o symbolu chyba EWL-1, czy jakoś tak. Jeżeli posiadasz taką sondę, to napisz, a wtedy podam więcej szczegółów.
Sonda pokazuje na wolnych 0.8v po dodaniu gazy dochodzi do 2v i napisz co dokładnie mam zobaczyć i w chwili posprawdzam masy a jutro podepnę vcdsa i posprawdzam
To bardzo niskie napiecie jest zaraz po zapaleniu , przed rozgrzaniem sondy. takie będzie. Napisz co wskazuje po mocnym dodaniu gazu, powinno być bogato czyli w okolicach 0,8V
Wygląda na bogatą mieszankę i padniętą sondę/grzałkę/zasilanie grzałki.Zrób pomiar spalin i napisz co wyszło na wolnych i 3000 orb/min
witam sygnal z sondy lambda jest wyznacznikiem do dawki paliwa sygnal wchodzi co centrali LPG i poprzez centrale wychodzi rowniez na sterownik benzynowy. jezeli pracuje na gazie to sygnal dostarczany do sterownika benzynowego jest emulowany przez centrale LPG jezeli auto pracuje na benzynie to sygnal jest rzeczywisty ten pomaranczowy przewod to prawdopodobnie...
Mi też wygląda na to że sonda lambda do wymiany. Wymień i napisz nam czy ustąpiło .
Witam. Galmet produkuje zasobniki, które często są podłączane do różnych źródeł ciepła, i wtedy sonda temperatury jest stosowana taka, jaka jest dedykowana dla danego źródła ciepła. Galmet produkuje też podgrzewacze (zasobniki itp.) z własnym źródłem ciepła, np: grzałką elektryczną. Wtedy będzie tam fabrycznie wstawiony układ kontroli temperatury. Ale...
Mam na stronie Pł. na wys. ok 2,5m nad poziomem ziemi i osłonięty od wiatru tyle tylko że jest przymocowany bezpośrednio do komina kotła. Przewód jest długi ale jaki przekrój nie wiem. Mi przekłamuje temperaturę np z -4 na zewnątrz do -2 na sondzie. Jeżeli możesz zobaczyć czy da się z ty coś zrobić napisz bo ja nie znalazłem w instrukcji. Z góry dzięki.
Na +Uz podłącz plus zasilania, minus zasilania podłącz do GND. Miernik uniwersalny nastaw na 20 VDC, sondy miernika podepnij do zasilania czyli do +Uz i GND, napisz ile wolt wskazał miernik. Wykonaj drugi pomiar: jedną sondę podepnij do GND, a drugą do pinu nr, 4 układu scalonego, napisz ile wolt pokazał miernik.
Ten pływak jest za delikatny - podlezie jakiś brud na osi i się zatnie (w tym rozwiązaniu zbiorniczek pływaka porusza się po osi góra dół). Pływak lepiej dać do wody brudnej (jak do pomp szambówek). Osobiście zostałbym przy sondzie - tylko dolutował miedziane druty - tak z 10cm - założył na lutowanie 5cm termokurcza - pozostałe odkryte 5cm będzie pełnić...
Wepnij miernik w przewód sygnałowy sondy na gorącym silniku i napisz co odczytałeś
flashh Instalacja IV generacji też ma wady. Co do twojej 1 wymienionej sondy - napewno jest dobra. Napisz mi jake masz auto , komputer i parownik od gazu. Pierwsza diagnoza instalatorów to jest zawsze wymiana sondy lambda !! ale to nie jest wina sondy tylko ZŁEGO USTAWIENIA GAZU !!
napisz jak to mierzysz - czy na rozłączonych przewodach od sondy ??
A co boisz się wydatku, przecież to żadne koszta...załóż i napisz nam o efektach...
Sprawdziłeś filtr gazu....Napisz jakie masz parametry w instalce.
Jak widać druga sonda lambda słabo reaguje na podawaną mieszankę. Napisz co masz na myśli.
napisz jakie to auto i jaka instalacja gazowa
cewka napicie znika napicie woltomierz napicie
dekoder cyfrowy polsat turbinka junkers dławienie obrotów silnika
podłącznie awaryjne budynku elektryk kombajn
Pralka AEG LTN7E272P - pogniecione ubrania przy niskich obrotach Kłódka na telewizorze Xiaomi z DVB - przyczyny i rozwiązania