Chociaż wątpię bo on ma za małą pojemność więc chyba jest tylko filtrem .... Ten kondestor słyży właśnie jako taki filtr. Może niemasz "dobrej" masy na alternatorze. Kiedyś co prawda nie samochodzie, ale problem miałem podobny na akumulatorku było 18 i nawet rosło. Przyczyną tego był brak masy przy regulatorze napięcia. U siebie masz regulator razem...
Po wymianie korespondencji między tzw serwisem W-Support który dalej z uporem maniaka wymagał dostarczenia tableta i producentem, firma Navitel po otrzymaniu zdjęć wnętrza ładowarki zadecydowała wysyłkę nowej.
A gazownicy swoim interfejsem nie mieli problemu? To ze sie nie łączy może coś w instalacj samochodu, moze napiecie ładowania za wysokie?. A jakie problemy masz z gazem?
Raczej na ten kabelek bym obstawiał i w związku z tym uszkodzony regulator pradu ładowania. Tak czy owak po podłaczeniu pod kompa jeśli jest za wysokie napiecie lub za niskie w instalacji wyszło by. Zmierz jakie masz ładowanie obecnie. To że kontrolka od ładowanie nie swieci też nie do końca może oznaczac że jest wszystko ok.
Pomimo ze napiecie ładowania wydaje sie zbyt wysokie, to bardziej mnie zastanawia odpalanie na kabel lub pych i samo napiecie aku. Mozliwe ze masz iszkodzony aku. Od tego bym zaczał.
Czy do regulatora dochodzą 2 czy 3 przewody i zmierz na nich napiecie.
mając taki prostownik musisz mieć i zwykly prostownik mowa tu o aku kwasowym nie żelowym!!! podbij mu napiecie ładuj go odpowiednim wysokim prądem powinien miec wieksza sprawnosc prądową moze go podreperujesz.
Za wysokie napiecie ładowania spowodowało blokade. W moim A2 stało sie tak samo odłączyłem prostownik i klemę na 10 min i działa
Wymień przekaźniki,20zł typowa usterka . u samej góry skrzynki góry po prawej dwa, fabrycznie żółte. Nic innego tam nie pada. Chyba że masz za wysokie napiecie ładowania alternatora to będą znikać kierunkowskazy. Podczas pracy silnika oczywiście.
Tak samo podejzewam, że napiecie na trafie jest za wysokie.
Wiem że ta dioda zastępuje regulator. Czyli podłączyć akumulator i sprawdzić na aku. jakie jest napiecie, nic się nie stanie jeśli jest 30v? Dodano po 1 30V mam na przewodach do podłączenia akumulatora. Jak podłączysz akumulator, to raczej 30 V tam być nie może. Bo jaką wydajność musiałby mieć ta prądnica aby wytworzyć 30 V na zaciskach akumulatora?....
napięcie jest wyższe bo akumulator nie obciąża żródła prądowego ładowania Dobrze, tylko czy tak wysokie napiecie nie powoduje spadku zywotnosci akumulatorow?? Sprawdzalem jak to jest z innym telefonem u znajomego - w tym przypadku napiecie (na jalowo) na koncowkach wynosi 3,8V u mnie jest 6,4V (przy aku 3,6V). Chyba napiecie ladowania nie moze byc...
(at)gorki73 Sprawdzę tak jutro obciążę go maksymalnie ale i tak wydaje mi sie ze napiecie powinno być własnie maxymalnie na poziomie 14,4V i to własnie na nie obciązonym
Jaką metodę na obniżenie napięcia ładowania proponujecie Najprostsza to włączenie w szereg żarówki 12V/55W . Napiecie powinno być z prostownika ok. 14 V - wtedy dobrze ładuje.
Kolego herbata to proste za krótko go ładowałeś a był wyłądowany do 0 . WIęc jakieś 70h łądowania prądem 1A albo 2,5h 25A. To nie prąd jest ważny a napiecie.
Usterka jest w regulatorze napięcia alternatora. alternator daje zbyt wysokie napięcie ładowania(max 15V). Sprawdź napiecie ładowania.
To pewnie dlatego mam tak wysokie napiecie. Nie rozumiem jeszcze jak dziala regulacja napiecia. Wiem, ze regulator reguluje napiecie pradem wzbudzenia uzwojenia wzbudzenia w wirniku. Czy wiekszy prad wzbudzenia daje wyzsze napiecie ladowania?
Wszystko dokrecone,jutro wymienie kabelek na 4x6. Dzis ładuje juz 6kw i napiecie max 248
Witam, podpowie ktoś jak zresetować regulator ładowania tracer 3210an? Zmieniłem instalacje z 12V na 24V i tracer miga że jest za wysokie napiecie bo cały czas ustawienia są na 12v. Będę wdzięczny za pomoc.
Słusznie, objawy zbyt wysokiego napięcia ładowania wskazują na regulator napięcia. Jednak jeśli to jest regulator z wejściem "sense" (dodatkowy przewód z zasilaniem po stacyjce) to koniecznie trzeba sprawdzić czy dochodzi nim napięcie. Brak napięcia na sense powoduje brak działania układu regulatora i podniesienie napięcia ładowania.
Witam. Po wymianie alternatora (regenerowany) (stary brak ładowania) pokazuje zbyt wysokie napiecie: w spoczynku 13V, po odpaleniu powyżej 15V wariuje w przedziale 14.5-15.5V, do tego wyświetlacz podświetla się i gaśnie co chwilę (przebieg, kontrolka paliwa, predkosciomierz przywiesza się), światła przygaszaja pulsacyjnie, generalnie dyskoteka. Nawet...
Niemacy tak robią już ze 30lat:D Raczej diody masz spalone. nNie stawiałbym od razu na regler. Pewno spaliła się także kontrolka ładowania.
witam w pracy mamy taki prostownik firmy midtronic i w kuncowej fazie szybkiego ladowania napiecie siega 16v prostownik z pelna automatyka specjalny do akumulatorow ford
Jeśli fotowoltaika będzie dysponować odpowiednią mocą to prąd ładowania jest zależny od napięcia aku. Tak wysoki prąd ładowania mógłby teoretycznie występować przy rozładowanych aku jesli nagle zaświeci pełne słońce. W praktyce prawie zawsze , ponieważ dzień rozjaśnia się płynnie, prąd narasta też płynnie i napiecie aku się podnosi co powoduje zmniejszenie...
napiecie nie ale prad ladowania to 1,35A wiec roznica jest... Dodano po 1 no i nie moge sprawdzic nic miernikiem wiec skad bede wiedzial jakie bedzie napiecie? :|
a napiecie ładowania teraz ok?Może jest po drodze jeszcze modoł zapłonowy czasami sie zdarza ale nie wiem jak w tej hondzie bo pisałeś że sterowanie cewek jest bezposrednio ze sterownika silnika ,tak bywa ,jesli sie opierasz o schemat i masz pewnosc to ok ale bywaja tez modoły zapłonowe na zewnątrz sterownika przy systemie cewek każda na cylinder Dodano...
Modyfikujac zasilacz raczej tego nie uzyskasz. Wg mnie najlepiej wmontowac w przewod powrotny (minus akumulatora) rezystor o wartosci powiedzmy 0.1om (odpowiedniej mocy). Mierzac na nim napiecie wzgledem masy zasilacza bedziesz mial informacje o pradzie. Dalej podlaczasz wzmacniacz (np. typowa aplikacja wzmacniacza operacyjnego w ukladzie nieodwracajacym)...
Zaobserwuj lampkę kontrolną ładowania akumulatora , przy prądnicy ma ona przy wolnych obrotach świecic dosyć jasno , ale tak aby silnik nie gasł. Jezeli masz alternator w/w lampka ma świecic na pograniczu gaśniecia i zarzenia się , również na takich obrotach aby silnik nie gasł gdy przechodzi z wysokich obrotów na wolne obroty. Precyzyjnie to możesz...
Miąłem Focusa z 2003r. - miał oryginalnie akumulator z elektrodami o zwiększonej zawartości wapnia - takie akumulatory mają o około 0,8V większe końcowe napiecie ładowania i zapewne twój regulator jest do współpracy z takim akumulatorem.
Nie jestem pewny czy byl na swiatlach ale jest taka opcja bo chyba zapalaja automatycznie po zaplonie . Musze to jutro sprawdzic . Jakies wiedelki na prawidlowe napiecie ? Max 14.4V ? Jutro sprawdze jeszcze to napiecie multimetrem.
Najprosciej woltomierzem musisz sprawdzic napiecie ladowania i podobnie jak przedmowca prawdopodobnie padl regulator napiecia skoro pali zarowki.
Kolego podaj numer alternatora żeby wiadomo było jaki tam jest. Może głupie sprawdzałeś na innym mierniku może miernik szwankuje. I jak dobrze pamietam były tam alternatory które musiały mieć we wtyczce napiecie z akumulatora taki pomiar i szlo to przez bezpiecznik kiedy bezpiecznik był spalony lub kabel nie łączył wtedy alternator nie widział jakie...
4 400 mV to tylko 4.4V wiec jesli juz to za niskie napiecie, a w praktyce zapewne blad pomiarowy w aplikacji ktora ktorej uzywasz. Zobacz czy gniazdo w telefonie nie jest zabrudzone i ewentualnie je wyczysc.
Pytanie poczatkowe powinno brzmieć; Czy mozna ładowac akumulator urzadzeniem ,które w stanie spoczynku ma 24V pradu stałego na zaciskach wyjsciowych ?. Odpowiedź ; można .Bo jest dosc wysokie napiecie, które wymusić może znaczny prąd i umozliwi realizacje procesu ładowania. Pozostaje pytanie -czy urzadzenie ma odłacznik zasilania -przy osiagnieciu napięcia...
Akumulator żelowy jest akumulatorem ołowiowym wiec jego ładowanie moze być przeprowadzane w kazdej chwili. Nie posiada efektu pamieciowego jak akumulatorki z telefonów komórkowych więc ładuj bez obaw. Pamietaj , że aby ładowanie przebiegało w miare sprawnie napiecie ładowania powinno byc dla aku 12 woltowego 14,4V . Prąd ładowania 1/10 pojemności. Czyli...
Na poczatek zmierz napiecie na aku. Ktos niech doda gazu, az sie pojawi kontrolka, a Ty zobacz czy napiecie spada. A jesli cos piszczy w alternatorze, to niezaleznie od wszystkiego i tak warto go rozebrac. Dodano po 3 Sprawdz tez paski klinowe - moze przy wyzszych obrotach zaczynaja sie slizgac. Oraz dokrecenie kola pasowego - niedawno mialem z tym...
1a NI-MH 1,45V bezpośrenio po ładowaniu 1b NI-CD 1,40V bez. po ładowaniu 2 Wzrost temperatury to stan przeładowania 3 30 st.C 4 Jeśli naprawdę to rozgranicza to akku ma jeden lub więcej pinów dodatkowych oprucz pinu termistora. Czym czulsza DV tym lepiej dla obu typów akku bo mniej są przeładowywane. 5 Niedoskonałość sprzętu 6 Bardzo pewna, (działa...
"tam", to znaczy gdzie? Jednak gdzie by to nie bylo, to 0V na linii zasilania moze sie tylko pojawic przy fatalnym stanie instalacji. Wiadomo co autor mierzy i jak? Nic na ten temat. Zreszta napiecie ladowania 15.8V nie jest czyms niezwyklym. Moze ciut za wysokim ale... czym to mierzone, jaki stan akumulatora itd itp
Zawyżyć napięcie mierzone przez UPS-a (parametr B) czy zmiana wartości rezystorów na dzielniku? Po weekendzie postaram się sprawdzić obie opcje. Pozdrawiam Procekkk Edit: 09 Kwi 2013 01:25 Temat opanowany, napiecie wyregulowane do 2,29V/cell.
...... bo ono rzeczywiście obniża napięcie ładowania, w przeciwieństwie do wariantu z żarówką w obwodzie wtórnym, bo w tym rozwiązaniu dochodzi tylko do ograniczenia prądu ładowania i nie zabezpiecza akumulatora przed przeładowaniem, bo nie obniża napięcia jakie wymusza uzwojenie wtórne trafo. Niezupełnie. Napięcia nie trzeba ograniczać, bo prawidłowe...
witam dostałem podobny prostownik do naprawy i ktos predzej wymienil w nim transforamtor i napiecie ladowania wynosilo 16V i uszkodzily sie kondensatory i rezystory od regulacji pradu czy ktos wie dlaczego uszkodzaja sie te kondensatory i rezystory?
A jak po podłączeniu ładowarki napiecie na niej rośnie i sie wyłącza to oznacza że akumulatory są naładowane do pelna? ...lub uszkodzone (mają wysoką rezystancję wewnętrzną).
A moze uklad ktory podawal by sygnal na bramke tyrystora gdy kondensator osiagnie maksymalne napiecie?? Oczywiście że można. A moze jakis dynistor? Napięcie będzie raczej wysokie nie wiem czy znajdziesz na takie, więc trzeba będzie pokombinować może tyrystor małej mocy i dioda Zenera, albo dwa tranzystory w układzie zastępczym "programmable unijunction...
Wszystko jest okej, poprostu wzmacniacz ma za duży pobór. Może pomógłby większy kondensator, bo na postoju jak dam wysokie obroty to ładuje się napiecie na kondensatorze do 14 V , a po chwili mocniejszego grania napiecie na nim spada do 12 V...
Dzień dobry, zrobiłem układ zvs na dwóch irfp260. Wszystko wczoraj działało. Układ zasilałem akumulatorem dawno nieładowanym. Po kilku minutach "zabawy" wysokim napięciem napiecie na akumulatorze spadło do 10V, więc podłączyłem go do ładowania na całą noc. Rano po odłączeniu odczekałem parę minut i podłączyłem do układu. (Napięcie na akumulatorze wynosiło...
To nie jest poprawne, TP4056 ma szeregowy tranzystor regulacyjny który reguluje prąd/napiecie na akumulatorze podczas ładowania, jeśli zasilimy kilka takich układów szeregowo to mogą one "próbować" pobierać różny prąd z powodu różnic w stanie naładowania akumulatorów, oczywiście w połączeniu szeregowym nie jest to możliwe, więc będą się zmieniały napięcia,...
Witam wszystkich ,wiem że na temat wysokich obrotów w polonezach już sporo było powiedziane , jednak nie znalazłęm rozwiązania . Do rzeczy posiadam poloneza z Caro plus z silnikiem 1.6 gsi na wielopunkcie auto posiada gaz , wszystko było by ok, gdyby nie zbyt wysokie obroty . Auto cały czas trzyma 2 tys obrotów chodż powinno 1.5 tys lub mniej bez wzgledu...
Mam pytanie, czy udało się naprawic tego samsunga? W czym tkwił problem? Mam takiego samego samsunga z podobna usterka. Nie działa lampa... Dioda mryga tak jakby ładowanie było, na palniku pojawia sie wysokie napiecie lecz nie błyska. Próbowałem podpinac inny palnik ale dalej nie błyska. Gdzie szukać problemu?
A może zamiast kombinować (bo moja wiedza jest raczej słaba z elektroniki) wywalę tą pcb i zastąpię czymś gotowym jakiś kit typu avt 2715 czy coś takiego, pozostawiając tylko trafo z mostkiem prostowniczym. ( nie wykorzystam schematow dostepnych na forum bo nie lubie pająkow a wytrawiac płytek nigdy nie robiłem i nie mam czym) chyba, że ktoś mi to wykona...
Sprawdz jakie masz napiecie na 3 pinie regulatora,powinno być takie jak na akumulatorze.
Poprawił mnie kolega szczegolnie dobrze nadaje sie on do pomiaru napiecia akumulatora... jesli nastapi explozja czujnika zasilanego wprost z akumulatora, oznacza to, ze napiecie jest zbyt wysokie. dodatkowo jest i alarm dzwiekowo/wizualno/zapachowy takiego faktu. Zamiast pisać swoje sarkazmy mógłbyś kulturalnie zwrócić uwagę na to, iż pominąłem fakt...
Zastanawiam się tylko jeśli po 30min ladowania np na postoju napiecie jest takie wysokie 12.9V to czy jak będę trzymał pod napieciem ten agm np przez 4 h to czy się nie przeładuje i nie uszkodzi Nic mu nie będzie. Ładowanemu ładowarką automatyczną tym bardziej.
redart, moze to było powodem uszkodzenia sie baterii, podobno działa bardzo krotko i mocno sie grzała, moze napiecie jest zbyt wysokie, zaraz wgram wsad i wlutuje do bateri ale niestety sprawdze wieczorem bo lapka mam w domu a baterie w pracy ,ale dzieki za pomoc, sprawdze idam znać pozdrawiam
zaraz sie za to zabiore i podam wyniki :) jesli chodzi o miernik elektroniczny i jego lipna dokladnosc to sie zgadzam, ostatnio mierzylem nim naterzenie i podawal falszywy wynik z tym co wskazywal wskaznik na prostowniku i stary ale dobry rosyjski miernik analogowy :) p.s. wiem juz ze za duzy prad powoduje spadek pojemnosci aku, a co sie dzieje kiedy...
Napięcie jest ściśle związane z gęstością, jest gęstość będzie napięcie i odwrotnie. Ale ale elektrolit ma tę niedobrą cechę, że przy ładowaniu gęstość naole rośnie znacznie szybciej niż na górze. Dochodzi do rozwarstwienia i wtedy napiecie moze być i 13V, bo stężenie na dole ponad 1,30, ale stale będzie spadać, co dziennie, co godzinę, aż do wyrównania...
Zrobilem mn u stwo tych telefonów ale ten padł po direct mode PO REED PHONE niedokonczonym na zasilaczu styaje na 0,01 i tyle... nawet nie byl wciskany unlock..... flash nie pomaga ma ktos jakas sprawdzona paczke flash + eprom????? martewi mnie strasznie to wysokie napiecie na wyjsciu (piny od zasilania)
jak chcesz miec 14,4V to jezdzij na wysokich obrotach (lepsze ładowanie :P) a w kondensator 1F to bym nie szedł.
Witam Robiłem w aucie co wymagalo sciagniecia altka. Okazalo sie ze po zlozeniu slysze na jednym kanale na wzmacniaczu tyrkotanie w rytm obrotow a na drugim piszczenie jak wysokie napiecie tez wedlug predkosci obrotowej. Kontrolka ładowania nie zaświeca się wcale i nie gasnie bo sie nie swieci. Bezpiecznik sprawny zarowka niedawno wymieniana przy wymianie...
bez elektrolitow amplituda napiecia nadal bedzie wynosic ok 25V tylko ze napiecie bedzie tetniace co na pewno akumulatorowi i stabilizatorowi nie pomoze w niczym a tak naprawde tylko zaszkodzi.
No wlasnie na swiatłach masz to obciazenie i raz wzbudzony cały czas działa, zatem czemu bez obciążenia sie wyłacza? I czemu ponownie sie wzbudza korzystajac z napiecia podanego przez kontrolke , owe mrugniecie. Moze faktycznie uszkodzenie szczotek bądź regulatora, ale stacyjkę można szybko pominąć i sprawdzic teorie. Trzeba sobie zadać pytanie co oznacza...
Na schemacie który wstawiłeś przed iskiernikiem jest transformator wysokiego napięcia ale o ograniczonej wydajności prądowej. Zanim zapali się łuk na iskierniku kondensator ładuje sie poprzez pierwotne uzwojenie cewki Tesli, ale prąd który wtedy płynie jest niewielki i wolnozmienny (50Hz) i powstające wtedy napięcie wtórne jest bardzo małe, wynika to...
Raczej regulator napiecia nic wiecej sprawdzic mase i czy prawidlowo podlaczony. Nie ma innego wyjscia. Mialem przypadek ze siadal akumulator i dawal zbyt wysokie napiecie ale to skrajny przypadek zadko wystepujacy.
Witam, mam problem z napięciami w Suzuki K50 z 1980 roku. Napiecie ładowania gdy jeszcze odpalał spadło do 2v, obecnie brak iskry na świecy. Nie znam wartości jakie powinny być mierzone na prądnicy i dlatego zwracam się do was z pytaniem jakie powinny się pojawiać napięcia przed cewką zapłonową i regulatorem napięcia, oraz jakią rezystancję powinna...
Sprawdz jeszcze napiecie na 3 pinie kostki regulatora,jeśli takie same to już nic nie zdziałasz raczej , PCM woła o takie i już , a jak kolega wspomniał wyżej TTTM "ten typ tak ma" :) .
Na podstawie (google books) "Elektrotechnika i elektronika pojazdów samochodowych: podręcznik dla technikum" napiecie po stronie pierwotnej w samochodzie to 300-500V. W internecie podaja że przekładnia cewki to 100-200. Jeżeli na przykład po stronie pierwotnej kondensator (przypuśćmy że ma 1000µF) który jest rozładowywany na cewce zapłonowej(od...
sprawdz miernikiem na napiecie na stykach bateri - na pewno odczyt nie bedzie za wysoki ;) podladuj ja zasilaniem zewnetrznym np 5v - to taka reanimacja :)
pokazuje ze ładuje, a nie ładuje...i do tego grzeje sie na dole (w okolicy klawiszy 7 8 9 ) .Pewnie podlaczyles nie oryginalna ładowarke. W c100 na wejsci ładowania jest taki maly układzik ktory jest bardzo czuly na za wysokie napeicie ładowarki. Z regoly nie oryginalne ładowarki daja wyzsze napiecie niz oryginal, wiec pala ten układ. Niestety nie pociesze...
WITAM WSZYSTKICH!Walcze z ładowaniem w fiacie 126p,na wolnych obrotach 11v na wysokich 13v.Wymieniłem juz akumulator,i szczotki bo sie zawieszały,po odkreceniu kabla zasilajacego od alternatora napiecie na wyjsciu pokazuje wg miernika az 15v.do tego na wolnych obrotach swieci sie ładowanie po dodaniu gazu gasnie ale po chwili lekko sie żarzy.prosze...
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od 0 - paru kW. Najpierw na zefirkach (pomimo przełożenia) alternator ma małe obroty włączamy wzbudzenie (ręcznie) - na takich...
Dzięki za pomoc - alternator juz podłączony - na szczęście działa - mam jeszcze kilka pytań: 1. czy napięcie ładowania jest OK - na wolnych obrotach ok 13V - przy bardzo niskich obrotach zaczyna lekko świecic lampka ładowania, ale to juz przy bardzo niskich obrotach , po podwyższeniu obrotów napiecie wzrasta do 14,5, a chwilami nawet 14,6V, przy wysokich...
napiecie ladowania 14,53 to nie jast za duzo biorac pod uwage tolerancje miernika zazwyczaj 5-10% aku moze nie za maly co stary nie ma pojemnosci i w tym roczniku silnik nie odpala juz jak nowy. pozdrawiam
witam, prad ladowania akumulatora 40A napiecie 15V. Akumulator ulegl zniszczeniu, prosze o porade w tej sprawie. Czy to jest wina regulatora czy tez jakas inna przyczyna. pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedz.
A teraz to: LCD_WriteText(dtostrf(Voltage ... zastąp tym: LCD_WriteText(dtostrf(Voltage ... I zobacz co się robi. Żeby było śmieszniej co jakiś czas wyświetla prawidłowe wartości. Co bardziej denerwuje niż gdyby nie działało całkiem. No a trzeba podzielić żeby wartość wyświetlana...
napiecie wydaje mi sie nieco za wysokie... 15,5 volta to juz full duzo i regulator by trzeba zobaczyc.. a co do kontrolek.. trudno powiedziec co moze byc przyczyną.. przepalone zarówki od za wysokiego napięcia może..
mam do zrobienia projekt, a mianowicie jest to ladowarka do telefonu komorkowego oparta o ogniwa sloneczne. Ogniwa ktore wybralem to z tej strony: http://www.soltec.pl/Ogniwa-fotowoltaicz... na samym dole 350mA. Do tego musiałbym dać przetwornice podwyzszajaca badz obnizajaca napiecie jako zabezpieczenie pradowe ktore uchroni przed zbyt wysokim napieciem...
Ile powinien ladowac sie akumulator 14Ah ladowany prostownikiem o mocy 4A. prostownik jest z typu inteligentych i sam zawsze odcinal ladowanie. Od 18 jeszcze laduje ;/ . Akumulator nie jest cieply ani nic z tych rzeczy. Sprawdzalem poziom elektrolitu w akusiu jest OK. Po naladowaniu aku, napicie na nim wynosi 11.9-12.2 cos w tych okolicach . Sam niewiem...
Witam forumowiczow otóż mam taki problem z moją megane 1.6 96r. pewnego dnia zaswiecila mi sie kontrolka ladowania akumlatora po włączeniu silnika i zaraz potem spaliły się światła mijania. potem zmierzyłem napiecie na klemach akumlatora przy niskich obrotach i pokazało 17v a potem przy wysokich obrotach było aż 20v i akumlator aż zaczął syczeć. Postanowiłem...
Jack74 - popatrze dokładniej na rysunek. Tam nie bez powodu są narysowane dwa rezystory na wyjściu. 7805 owszem reguluje napiecie miedzy swoim wyjściem a końcówką masa ale tu ta masa jest przesunięta na wyższe napiecie niz masa pojazdu. Zapewni to wyższe napiecie wyjściowe niż 5V. Nie wierzysz to zajrzyj do dokumentacji L78xx i uwierzysz.
witam. panowie powiedzcie czy napiecie 14,7 na wolnych obrotach jest ok? gdy powlaczam co sie da czyli swiatla, dmuchawe, grzanie szyby itd to spada do 14,4. czy 14,7 to nie za wysokie napiecie? jezdze tak juz od roku i w sumie nic sie nie dzieje ale zastanawiam sie czy nie katuje tym akumulatora. alternator i akumulator rok temu zalozylem nowe i od...
Witam. Ciągnik pali lepiej niż samochody osobowe. Nie był odpalany od miesiąca, -10st.C, tak ze 3 sekundy pokręciłem, załączyłem odprężnik i chodzi :D Rozrusznik może i ma duży pobór prądu ale jak napięcie nie spadnie poniżej 10 Volt podczas zapłonu, to bardzo trudno go zatrzymać :) Mając NOWY akumulator 12V 900A trzebabyło już długo kręcić, i za 6/7...
Witam. Niezupełnie tak.Układ wygląda na konwerter wypełnienie/napięcie.Czyli w zależności od stosunku czasu trwania impulsu do przerwy między impulsami generuje odpowiednie napiecie proporcjonalne.(Z grubsza obrotomierz np.). Zakładamy C0=0.Podajemy na wejście IMPULSY .Na kolektorze T2 powinno się dać zmierzyc napięcie większe niz 0 (bez imp.=0).Dużą...
Witam. Mam problem z ładowaniem w simsonie sr 50 12V elektronik. Jak mam naładowany akumulator to jest wszystko w porządku i napiecie ładowania na wyższych obrotach dochodzi do około 15V. Ale im bardziej akumulator jest wyczerpany tym niższe ładowanie. Na przykład gdy akumulator ma 8V to ładowanie dochodzi maksymalnie do 10V. Czy może być to wina akumulatora???...
Dzieki Kolego jarek_lnx ;) - właśnie takich materiałów poszukuje. OK, na chwile obecną, wychodzi mi, że ładownie Li-ion'ów i kwasowych nie różni sie zbyt bardzo i kwasowe lepiej ładować też metodą CC-CV, czyli: -prąd ładowania (ograniczenie prądowe) ustawić na 0,1C -napięcie ustawić miedzy 2,3 a 2,45V na cele czyli między 13,8 a 14,7V - zbyt niskie...
W-g mnie budowa prostownika bez regulacji przy obecnej normie energetycznej to proszenie się o ugotowanie aku =wymiana na nowy .Założ ze podłączasz aku do napięcia sieci 230V ok h18 00.Ok 23 jak ludziska pojdą spać a nie daj boze jak na twojej linii jest jakaś piekarnia itp.to napiecie może się podnieść do 250V .O ile ci wzrośnie napiecie na str.wtornej...
Witam. Moim skromnym zdaniem masz uszkodzony regulator napięcia. Sprawdz jak wysokim napięciem Ci ładuje - domniemam, że dlatego masz uszkodzony akumulator. Wskakuje na wysokie obroty ponieważ jest w trybie awaryjnym. Stawiam na za wysokie napiecie i dlatego komp głupieje i nie zawsze zaświeci check engine. I prosze nie kupuj odrazu nowego regulatora...
Układ ten działa następujące IC1a=I IC1b=II Załóżmy ze na początku kondensator jest pusty, a na wyjściu bramki II w punkcie Y jest stan niski. Stan niski z wyjścia II przenosi się przez pusty kondensator na wejście bramki I co spowoduje pojawienie się stanu wysokiego na wyjściu I w punkcie X i utrzymanie stanu niskiego na wyjściu II(punkt Y). Kondensator...
Ale nie rozumiem przełańczania w tryb stałego napiecia, przecież ładowarka cały czas ładuje tym samym napięciem. http://obrazki.elektroda.pl/7653283800 1473402048.jpg W tym przypadku (obrazek) napiecie ładowania jest 4.35V I takim napieciem jest cały czas ładowane ogniwo. No właśnie ładowarka nie ładuje stałym napięciem. Na początku ładowania stały...
Sprawdź ładowanie na duzych obrotach.Sterownik rejestruje usterkę o zbyt niskim lub wysokim napięciu akumulatora.Następna sprawa-system ABS działa wtedy jak pracuje silnik.A że silnik pracuje sterownik wie ,bo otrzymuje napiecie z zacisku D+ ( kontrolki) alternatora.Jak tam będzie coś nie tak,to już wiesz.
Po pierwsze jesli Kuba nie miałes do czynienia z regulatorami samochodowymi z alternatorów. to powiem ci ze jesli napięcie wejsciowe przekroczy napiecie odciecia to dopóki pradnica bedzie pracowac w odcieciu bez obciazenia i nie zniknie wiatr to jej praca pojdzie w "powietrze"... bo da wysokie napiecie wejsciowe ktore bedzie dla regulatora przekroczone......
Autorze teraz odpowiedz sobie na proste pytanie,Czy warto było słuchać tych porad typu a to wszystko ok. Bo to tak musi być. Ja w 15 stym poście już napisałem że trzeba sprawdzić ładowane na akumulatorze Pomyśl autorze ile byś był stratny gdybyś posłuchał tych rad że to wszytko ok jest, bo to świece żarowe tyle prądu ciągną że aż się akumulator nagrzewa....
Przecież gdyby to połączenie było wadliwe to napiecie na tym ogniwie podczas ładowania byłoby sporo wyższe od pozostałych a przy rozładowywaniu mogłoby nawet dojść do przebiegunowania i nawet bms z equalizatorem 2A by na tym nie zapanował
12V to troche mało do ładowania akumulatora 12V. Powinno byc przynajmniej 13V dla prawidłowej pracy akumulatora. Najprostszym rozwiazaniem było by zastosowanie przekaznika który byłby sterowany napieciem z cewek.gdy silnik pracuje jest napiecie które powoduje ze przekaznik zwiera i jest ładowanie (najlepiej jakby zwiarał gdy napiecie osiągnie ponad...
Obecny Instalator musi wykonać migracje na nowe konto obcego konta instalatora wtedy zostaną wszystkie statystyki itp. dla danej instalacji i tak jest przy większości kont instalatorskich, jeżeli ktoś chce mieć pełny dostęp to po co korzystać z usług instalatora kupić i wykonać samemu instalacje. Ewentualnie poprosić jak wyżej o wyższe poziom wglądu...
Na pewno rozwali akumulator i nie tylko. NA ogol jezeli napiecie jest zbyt wysokie to wine nalezy zwalic na niesprawny regulator. Zacznij przedewszystkim od sprawdzenia polaczen elektrycznych w ukladzie ladowania. Luzny zacisk, lub korozja moze miec duzy wplyw na nieprawidlowe zachowanie sie regulatora.
Czesc Mam plan zeby wymienic padający akumulator w motocyklu i jednoczesnie zdredukować jego mase, chciałbym wymienić aku 5,5Ah na kontroler BMS z wysokoprądowymi ogniwami 18650 3,7V. Nie wiem czy cos takiego w ogole bedzie dzialac, jesli są w tym jakies grube błedy, ktore sprawią ze to w ogole nie zadziala, albo podnie po tygodniu to prosze o info....
a mam jeszcze pytanie bo po 10 godzinach takiego ładowania mierze napiecie na klemach akku gdy prostownik jest podlaczony i pokazuje mi 15,20V i slysze cieche "skwierczenie" elektrolitu ale sam akumulator nie jest jakos specjalnie cieply Takie napięcie jest zbyt wysokie i może powodować intensywne gazowanie akumulatora a to z kolei odpadanie masy czynnej...
Ma szanse powodzenia , i wyobraz sobie ze 80% "ścigaczy" , skuterów , motorowerów właśnie tak działa. Auta w zasadzie tez silnik napedza pradnice - napiecie jest prostowane przez prostownik i ładuje akumulator Tyle ze do takiego układu musisz zastosować regulator napięcia , służy do tego żeby nie uszkodzić akumulatora zbyt wysokim napięciem.
z ruskiego trafa, napiecie na wyjściu 13,5v Nie jest za wysokie. Nie myl napięcia skutecznego ze szczytowym. 17V będziesz miał tylko przez znikomą część okresu a przy napięciu niższym niż napięcie na klemach akumulatora nie będzie ładowania. Jeżeli np. napięcie na klemach wynosi 13V to ładujesz tylko przez tę cześć okresu w której napięcie osiąga wartość...
Alternatorem w tym ciagniku nie steruje komp.Komp.(CCU) tylko odczytuje wartośc napiecia.Za regulacje napięcia odpowiada oczywiście regulator alternatora.Jakie jest naprawde napiecie wyjsciowe powie Ci podłączenie miernika do zacisków akumulatora.Jest mozliwe że uszkodzila sie dioda na wejsciu CCU i żle wskazuje sam komp. ale to raczej regulator.Podłączenie...
Moze nie wyrazilem sie jasno. Układ ma być zasilany sieci, akumulator ma byc stale doladowywany, tylko przy zaniku napiecia układ będzie pracował z akumulatora. Ładowanie 12 voltowej baterii akumulatorów będzie troche kłopotliwe. Nie wierzę, że te czujniki potrzebują tak wysokiego napiecia. Niestety nic nie moge znalezc na niskie napiecie.
prostownik napiecie wysokie wysokie napiecie generator ujemne wysokie napiecie
power acoustik pralka whirlpool bęben ociera hasło wygasa
wymiana grzałki bojler schemat jednokreskowy instalacji
Moment dokręcania zaworów John Deere 4045TL Mercedes B 246 OM651 - Nierówna praca silnika