Z SZYBĄ NIE MA KŁOPOTO : BIERZESZ Z KOSTKI OD STACYJKI NAPIECIE WSTAWIASZ BEZPIECZNIK NA TYM PRZEWODZIE PROWADZISZ DO KABINY NA WŁĄCZNIK A Z WŁACZNIKA PROSTO DO SZYBY A MASE PRZEWIERC SOBIE NA MAŁY BLACHWKRET I PRZYKREC DO KAROSERII A Z AWARYJNYMI JEST TROSZKE ZABAWY !!!!!! Nie pisz dużymi literami! j.
witam, skoro uszkodzeniu uległ altek za pierwszym razem to pewnie aku dostało w trąbe :D , jeżeli będziesz miał za małe napiecie lub wydajność prądowa to wspomaganie nie załaczy sie , co do czasu grzania świeć nie widze w tym przyczyny( raczej aku) , jak będziesz jezddził bez wspomagania sprawnego to przekładnie masz do wymiany, przyczyną tych kłopotów...
Próbuję zbudować spotter do karoserii. Mam duży transformator bezpieczeństwa, nawinąłem kilka zwojów grubej linki na wtórnym. Sterownik kupiłem z Aliexpress. Niby rozgrzewa blachę, ale nie chce przygrzać tych zaczepów do wyciągania. Za mało ma mocy, a jednoczśnie wiem, że ludzie z transformatorów z mikrofalówek mniejszych to robili. Jak to podkręcić,...
Witam.Sprawdz polaczenia masy (minusa) karoserii z silnikiem/akumulator.Sprawdz napiecie na akumulatorze przy wlaczonym silniku i naciskaj pedal hamulca.
Witam, Mam w Peugeocie Webasto Thermo Top V. Działa jako dogrzewacz silnika tylko po jego starcie. Chcę, żeby działał też jako webasto postojowe tylko brakuje pompy do obiegu wody po załączeniu webasta. Czy ktoś moze potwierdzić czy na złączu trzypinowym do pompy wody pojawia się napiecie do uruchomienia pompy wody i wystarczy ją dokupić, wpiąć w przewody...
Dziekuje za zainteresowanie sie tematem,wiec tak temperatura podejrzewam ze od 0 do 150 stopni C (w tym drugim sa podane w programach do ilu moze nagrzac element-dopisze koło czwartku),odleglosc elementow grzejnych to:od karoserii samochodowej (blacha lub plastik) 40cm do 1m (zalecane przez producenta ok 60-70cm).A sygnal wyjsciowy o czestotliwosc czy...
Zawieszony , zatarty bendix . Demontaz i sprawdzic . Nie ma bezpiecznika w ukladzie rozrusznika .Sprawdz czy wwychodzi napiecie zasilania ze stacyjki .Sprawdzic czy czasami gdzies masa karoserii i silnika do akumulatora jest cala i poprawna .
problem jest w emulatorze wtrysku sprawdz jego napiecie zasilania. Potem czy jest masa czesto jest przykrecona srubka do karoserii mogla zasniedziec
jest do bloku i karoserii w kilku miejscach, tak pojawia sie jakies napiecie około 0,2v
Czy sprawny jest sygnal dzwiekowy ?Powinien dzialac zawsze . W komorze silnikowej sa bezpieczniki 40A . Warto sie zapoznac ze schematem elektrycznym . Wsadzenie go tutaj niemozliwe cala ksiazka z opisami 90 mB lub 300 mB . Sprawdzic polaczenia przewodow masowych poszczegolnych punktow karoserii .Akumulator-polaczenie karoserii -silnik . Klema minus...
-sprawdź spadek napięcia między klemą minusową a minusem gniazda zapalniczki Może się powtarzam ale sprawdź to. Następnie pomyśl : skąd dostaje "-" twoje gniazdo zapalniczki?; z aku ? czy może z karoserii pojazdu ? Rusz głową, powodzenia.
Witam ponownie. Wrocilem wlasnie od chorego autka ,czynnosci jakie zrobilem to: Sprawdzenie bezpiecznika nr7 (30A) - Dobry Prad w kostce przy pompie paliwowej jest(wczesniej nie bylo bo przykladalem mase miernika do karoserii (sruba od pasow bezpieczenstwa w tylniej kanapie) a (+) miernika wkladalem do kostki,teraz mase tez pobralem z kostki (2 grube...
Witam zakupiłem przekaznik z napisem 541 teraz tak 85 i 86 to cewka natomiast 30 i 87 styki, styk 30 kolega pisze ze przewod + z akumulatora( moze byc z tego idacego bezposrednio do skrzynki z bezpiecznikami??) styk 87 przez bezpiecznik i równolegle do kadego halogena tak??( to jest plus na halogeny a minus wziasc z karoserii gdzies??) 85 to masa wszystko...
Napiecie mierzone +30 i masa na karoserii 14.2V , a pomiedzy +30 i masa silnika tez 14.2V wiec nie tutaj kwestia. Dzis sprawdzilem i wtej chwili jest przebicie na jednym przewodzie (ten sam co zawsze) przy samej fajce na swiecy. Zapomnialem wczesniej dodac ze takie cyrki zaczely sie dziac po remoncie glowicy i rozrzadu. Czy to moze byc jakos powiazane??
Witam. Mam problem z przygasaniem wszystkich świateł w aucie. 2 x lanzar max 12( pudelkowo 2 x 500 rms choc podejrzewam ze tyle nie ma. Gdzies wyczytalem ze max 2 x 300) wzmacniacz crunch 1200 max, w mostku przy 4 omach 2 x 300 rms. Akumulator 54 AH( sprawny bo sprawdzalem napiecie na drugim 74 AH (( sa takie same spadki) i na trzecim 50 AH- sa wieksze...
masa zdaje się byc oki (róznica 0,05V miedzy samy aku, a + aku i masa silnika). Znalazlem jakies 2 druty co prowadza od karoserii do czegostam i tez masa oki(gubi 0,05V). Alternatora masa gubi tylko 0.05V jak wyzej. Znajomy mi powiedział, że poprostu ten askumulator rypniety jest. Dlatego świruje z tym ładowaniem, bo mniejszym pradem zaczyna łądować....
Witam ponownie. Dzisiaj posiedzialem z miernikiem i tak: miedzy (+) napiecia sterujacego w gniezdzie przekaznika a masa na karoserii jest normalnie 12V. Miedzy (-) w gniezdzie przekaznika ,a masa po przekreceniu kluczyka pojawia sie napiecie ok 5,8V. Co to moze znaczyc ?
a nie lepiej podłączyć ci wzmacniacz do karoserii i dodatkowo spiąć masy wzmacniacza i radia razem. Co z tego że są ładunki na karoserii?? to nie przeszkadza. wzmacniacz i radio sa podlaczone do potencjału 12 V i 0(zero) - masy, tak? czyli różnica potencjałów(zwana dalej napięciem) wyniesie 12V. jezeli nawet pojawi sie mały potencjal kilka set miliwoltow...
Ani nie regulator, ani nie pierscienie, ani nie szczotki - nic z tych rzeczy. Dzisiaj zaczela mi sie usterka znow pojawiac - wzialem miernik i zaczalem sprawdzac sobie napiecie na aku podczas gdy mi swiatla migaly - zmierzylem miernikiem napiecie na klemach - bylo 12.7V i "skakalo" miedzy 12.7 a 13.9. Pozniej probowalem sie jakos "wpiac pod alternator"...
Witam. wiemy ze zakłócenia pochodza z alternatora. Kolego spróbuj jednej rzeczy - ja walczyłem u siebie ponad 6 tygodni zanim dowiedziałem się co jest grane (żadne filtry nie pomagały). Odpal samochód, weź najprostszy multimetr i sprawdż na klemach akumulatora jakie napiecie dochodzi do akumulatora od alternatora podczas ładowania, następnie sprawdź...
Witam.A gdzie dotykales miernikiem mase?Jak do karoserii to zaden pomiar."+"koncem miernika dotknij blaszki w oprawce (tam gdze dotyka zarowka),a "-" dotknij do siedzenia zarowki(gniazda zarowki).Wtedy otrzymasz wiarygodny pomiar.Musisz tam miec napiecie okolo 12V(a napewno takie jak masz na akumulatorze).Jezeli pomiar wskaze ci 0V lub mniejsza wartosc...
Nie twierdze że podłączenie minusa z karoserii to błąd ale jeśli mam klemy z wyprowadzanymi już złączami to dlaczego nie skorzystać z tej opcji?. Jutro wykonam wszystkie pomiary i napisze co i jak. Co do wiekszego akumulatora był montowany i efektów żadnych... ...a czy to normalne że gdy zwiększa się obroty napiecie spada ??
silnik trzeba podniesc zeby wyciagnac rolke, niestety w tym miejscu konczy sie czesc karoserii i nie ma sposobu zeby ja wyciagnac. wiec trzeba odkrecic poduszki pod silnikiem i podniesc silnik. rolka nie krecila sie bo byla peknieta w srodku a ze laczy sie z paskiem alternatora to nie bylo ladowania co powodowalo ze utrzymywalo sie stale napiecie 12...
Żarzenie się kontrolki to właśnie problemy z masa. Piszesz o zrobieniu masy od karoserii do silnika i do akumulatora. Ale nie pisales nic czy obudowa alternatora ma dobra mase z silnikiem. To najczestrza przyczyna problemow w Oplach. Mialem Omege i ciagle byly problemy. Niby ladowal, a jak przyszlo co do czego to pradow brakowalo. Wymienialem alternatory...
Sprawnosc, to o ile sie nie myle, moc skutecznie przekazana w jednostce czasu. Slowem, nie tylko natezenie, ale i napiecie :) Poza tym, prad ladowania wynika z pojemnosci akumulatora (to jest wyliczalne i powinno byc uzyskane na wyjsciu ukladu) - "niewielkosc" nie jest tu sensownym parametrem ;) No chyba ze chcesz uzyskiwac np. naladowanie akumulatora...
laptop pobiera raz więcej prądu raz mniej przez to przy zastosowaniu oporów napiecie będzie pływac raz będzie wyższe raz za małe a przy małym poborze może do niego dochodzić nawet 24v i czy on to wytrzyma ??. z racji tego że prąd układu lm 350 wynosi max 3a a to może być za mało zastosoiwał bym 2 układy lm350 połączone równolegle i mam wtedy 6a max...
Witam forumowiczów ... Jestem posiadaczem CITROENA XSARY PICASSO 2.0 HDI 90KM 2001r Mam bardzo poważny problem, od pewnego czasu zauważyłem że w samochodzie jest coś nie tak z napięciem gdyż kiedy włączę radio, dmuchawę i/lub inne odbiorniki na chwilę przygasa wyświetlacz oraz światła zewnętrzne, jak dodam gazu tak samo jest błyśnięcie wyświetlaczem...
Witam! Kupiłem Tube marki Voice Kraft VK 2000 CA 350 W na allegro po jakims tygodniu dotarla do mnie, po rozpakowaniu zauwazylem ze ma widoczne uszkodzenia obudowy zglosilem to przyszedl Pan kurier spisal protokol i cisza podobno sprawa jest w toku w tym czasiu moge kozystac z tej a wiec podciagnelem plus z akumulatora minus podlaczylem do karoserii...
Witam. Mam taki zestaw. JBL 1201.1 o mocy 1114W RMS maksymalnym poborze 115A, 2x RE SE 10, Kable Dietz 35mm2,Kondensator Toxic 3F, Akumulator 60Ah 680A i nie znany alternator silnik 2.0 wiec mi sie wydaje że granice 80-110A max. Masa z karoserii . Problem taki że przy ustawieniu wzmacniacza na 60% mocy czyli pobiera nie wiecej niz 70A na zapalonym silniku...
Podmień jeszcze na inny przekaznik, samo zasilanie sprawdz PRÓBÓWKĄ czy jest napiecie. Masa przekaznika tylko z karoserii. Wygląda że centrala świateł wykrywa obciążenie na obwodzie i odpina napiecie z pozycyjnego.
Daewoo Matiz 1999 - swiatla pozycyjne (postojowe), kontrolka hamulca recznego, wiatrak chlodnicy. Witam. Nie wiem czy to zgodne z regulaminem, ale chcialbym opisac w jednym poscie problem jaki mialem z Matizem i rozwiazanie takowego do jakiego udalo mi sie w koncu samemu dobrnac. Przyznam, ze przekopalem kilka forow szukajac podobnego przypadku i nawet...
Za duży spadek napięcia na masie z silnika do karoserii. Wstawiałem grubszy kabel i napiecie się dźwigało do 13,6V przy takim obciążeniu.
Jak otworze drzwi to napiecie jest ale jak włoże zarówkę to napięcia 0 V. Masy miedzy akumulatorem a karoserią w komorze silnika poprawiłem. Nadal to samo.
Może być problem z masą. Przejrzyj i najlepiej wyczyść i posmaruj wszystkie połączenia masy: akumulator - karoseria, karoseria - silnik. bateria ladowana i sprawdzona ma napiecie. Jakie? Pozdrawiam.
sprawdz instalacje karoseria/klapa i czy napiecie dochodzi do siłownik,bo jesli szyby ci pracuja,zamki tez,lusterka i podswietlenie podsófitki to mysle ze to nie komfort.
sprawdz czy dochodzi napiecie do silniczka jesli nie to wiazke przewodów zobacz miedzy karoseria a klapa.
nadal taki pomiatr jest bez sensu i uwazam ze nic nie daje zawsze wystapi spadek napiecia miernik dysponuje dosc duza rerzystancja werwnetrzna rzedu 10 mega ohm wiec przez niego płynie znikomy prad podczas pomiaru a spadek napiecia zalezy własnie meidzy innymi od pradyu pobieranego przez urzadzenie tym razem przewdoem jest karoseria samochodu o jakiejs...
Witam.Ładowanie to jest dobre.Zwiekszając napiecie ładowania należy się liczyć skróceniem żywotności akumulatora. W tym przypadkunaley sprawdzić akumulator,zaciski naaku,przewody.Jakie jest napiecie wyjściowe na alterntorze. Ładowanie po zagrzaniu spada poniżej 14V. Nowy przewód do akumulatora. Dołożone także przewody masowe silnik-karoseria oraz karoseria-akumulator....
Witam. Mam ten sam problem jak kolega karas1979 napiecie miałem mierzone na alternatorze i na aku. na alternatorze 14.07v na aku 13.98-13.91v. Przy właczonym nadmuchu i ogrzewaniu tylnej szyby napiecie spada. Podłaczyłem dodatkowe masy z altka na karoserie i z aku na karoserie i dodtakowa z bloku silnika na karoserie. Moje pytanie jest takie czy to...
Wita, wlasnie skonczylem montowac swoj pierwszy alarm w zyciu. Wszystko fajnie dzialalo, az tu nagle przestaly dzialac czujniki dodatkowe. Na wyjsciu czujnikow dodatkowych mam +12V ale tylko wtedy jesli mase mam z auta (np z karoserii), jesli podlacze sie pod mase z alarmu (mase z czujnikow dodatkowych) to napiecie spada do 3V i czujniki nie dzialaja....
do 07.1989r. - bezpiecznik nr 13 (20A) od 08.1989r. - bezpiecznik nr 9 (20A) sprawdz czy na konektorach przy szybie masz napiecie po wlaczeniu ogrzewania, w golfie lubily ukrecac sie kable w zgieciu karoseria/klapa. Jak otworzysz klapke od bezpiecznikow to z tylu tej klapki masz opis bezpiecznikow, chyba nawet w 2 jezykach
Witam. A gdzie mierzyles to napiecie - bezposrednio na akumulatorze czy bezposrednio na alternatorze? Napiecie ktore podajesz moglobybyc troszke wyzsze (13.8-14.4), ale powinno wystarczyc. Po pierwsze to zmierz napiecie bezposrednio na akumulatorze i na alternatorze - jezeli na alternatorze bedzie wiecej niz na akumulatorze to szukaj usterki w polaczeniach...
+12V - wiadomo RMT - remote czyli zdalne uruchomienie wzmacniacza, podlaczasz do wyjscia RMT w radiu (gdy pojawi sie na RMT napiecie wzmacniacz sie wlacza) GDN - masa, czyli minus z akumulatora, ale ciagniesz nie z akumulatora, ale z np. karoserii, ale tak aby przewod byl jak najktorszy
Czym dokonujecie pomiarow? Jesli zwyklym miernikiem to nie ma mozliwosci jakiegokolwiek sprawdzenia sondy, chyba ze rezystancji podgrzewania. Nalezy podlaczyc oscyloskop i z oscylogramu mozna ocenic prace sondy, pod warunkiem ze nie jest szerokopasmowa. I jeszcze jedna wazna sprawa to punkty pomiarowe, sonda ma zupelnie inna mase (z przesunietym potencjalem)...
W samochodach osobowych napięcie wynosi 12V.Akumulator jest ładowany dzięki alternatorowi lub prądnicy(obecnie nie stosowana poza starymi maluchami),napędzanemu poprzez pasek klinowy podczas pracy silnika.Napięcie w sprawnym samochodzie mierzone na klemach powinno max. wynosić 14,5V.Minus akumulatora jest na karoserii auta.
Masa z anteny to nie jest bezpieczny sport - znajdz i podlacz solidna mase do karoserii. Rozumiem, ze kable zasilajace radia sa normalne, nie o srednicy wlosa? Wyglada mi to na problemy z akumulatorem/alternatorem. W pierwszej kolejnosci sprawdz ten drugi. A najpierw zmierz napiecie na aku z wylaczonym i wlaczonym silnikiem.
O dziwo kabel o którym rozmawiamy - ma napiecie ok. 10 v... Kolega pokazał na zdjęciu. A że ma ok. 10 V to znaczy że obwód zamyka przez inne układy i elementy. Masa lamp, zegarów, całego wyposażenia wewnątrz auta ma masę (-) na karoserii. A jej brak jest,
Sprawdz czy antena ma mase (połączenie elektryczne z karoseria auta musi być) 4W bedziesz miał przy odpalonym silniku, a jak masz tylko 2W na zgaszonym to ja bym popatrzył na spadki napięcia na instalacji, zmierz napiecie woltomierzem przed podlaczeniem radia i poźniej w momencie nadawania, a wogóle to pociągnij sobie nową linie zasilająca od baterii...
A wiesz co powoduje to prawie 1 V zafalowanie na przebiegu? Pytanie dwa, gdzie to mierzyłeś i gdzie masa oscyloskopu była podpięta? Nie, nie wiem, co spowodowalo zafalowanie. Ale zauwazylem ze auto wchodzi w tryb awaryjny zazwyczaj po zatrzymaniu sie, np. na czerwonym swietle albo na STOPie. Wtedy zaczyna nierowno pracowac, jakby nie palil na wszystkie...
Witam sterowanie minusem z stacyjki. czyli plus z aparatu zapłonowego/karoserii/ i kondensatora idzie na cewkę + /15/, a "-" z /1/ idzie od stacyjki. Cewka po kilku minutach robi się bardzo gorąca , rezystancja 330 ohm stara miała 300, brak balastu. nie odpalony silnik !/ nie ma różnicy czy podpięta są kable WN do rozdzielacza, prad 3.6 A napiecie 11.57V...
Hehehe...to jest dokładnie to samo, co czasami jest w normalnym wzmacniaczu domowym-jak nie masz uziemionej płytki, to będzie ci napiecie skakac gdzie chce. Tutaj chyba nie obejdzie sie bez rozebrania discmana....ale na poczatek radziłbym Ci podłaczyć masy kanału lewego i prawego pod mase w samochodzie (najpiej pod jakąś śrobkę przykręconą bezposrednio...
witam, mam podobny problem, tyle ze u mnie w pandzie 2003 pojawil sie na poczatku inny problem, jedno ze swiatel mijania nie swiecilo, tzn przy wyjetej zarowce bylo napiece na stykach natomiast po wlozeniu zarowki napiecie znikalo, co mniej wiecej wskazywaloby na brak masy, zatem zostala masa poprowadzona prowizorycznie (w zalozeniu na 2-3 dni) z drugiego...
Skoki napięcia powodują takie zachowania. Wspomaganie w aucie jest równiez elektryczne, dlatego po ruszeniu kierownica jest gwałtowny skok napięcia . Należy pomierzyc napiecie ładowania w róznych zakresach obrotowych, bez jak i z włączonymi odbiornikami prądu(dmuchawa , światła). Sprawdzić stan instalacji elektrycznej przy alternatorze, jak i połączeń,...
Widzę istotną różnicę, ale pewnie punkt widzenia zależy od punktu siedzenia :) Ruszyłem ze sprawą: Okazuje się, że po podłączeniu VCDS "napięcie na szynie 30" jest niskie i "skacze" (na biegu jałowym jak i podczas jazdy- jakby bez ładowania, albo ze słabym ładowaniem). Zrobiłem małą trasę z interfejsem i napięcie to wahało się od ok. 12,7V do 13,7V...
Dobralem sie do tych kabli w gumie przy przejściu z klapy na karoserie i wygladaja one tak jak na zdjeciu w zalaczniku. Sa popekane izolacje ale nie przerwane przewody. Porozchylalem je tak aby sie nie dotykaly jednak bez skutku. Ponadto po wyjeciu bezpiecznika napiecie ktore jest w gniezdzie to 8,5V. ? W innych gniazdach jest 12. Czy macie jakies inne...
Skoro "na pych" Ci pali, a z rozrusznika nie - to sugeruje ze za niskie napiecie idzie z akumulatora. Rozrusznik ma duzy pobor pradu i podczas krecenia napiecie na aku spada bardzo mocno. Gdy wlaczasz zaplon i nie krecisz, tylko odpalasz "na pych" - nie ma tego spadku. A ze tylko na goracym sa problemy? Moze rzeczywiscie modul po rozgrzaniu gorzej pracuje....
Czyli pozostaje pogratulować usunięćia usterki. Panowie ja chciałbym życzyć wszystkim zdrowia i szczęścia w nowym roku. Ponadto dla borykających się ze zmniejszaniem napięcia na akumulatorze podczas odpalonego silnika i załączaniu coraz większej ilości odbiorników elektrycznych zawsze zalecam najpierw sprawdzić napięćie bezpośrednio na B+ alternatora...
spotykam sie często z podłączaniem masy kondensatora do zacisku GND we wzmaku.To błąd. Kondensator ma "utrzymać" napięcie w punkcie poboru czyli na zacisku +12V wzmaka. Jesli podepniemy go do zacisku GND to otrzymujemy dodatkowy, niepotrzebny rezystor którym jest oporność przewodu masowego.Przy prądzie 100A nawet na miliomach odłoży się napięcie.Łatwo...
slabe ladowanie po odpaleniu napiecie 11,7V To nie jest słabe ładowanie to całkowity brak ładowania Popytaj elektryków, spotkałem układy wzbudzenia przechodzące przez dodatkowy przekaźnik. Ile ma mieć na wyjściu. Na wyjściu czyli na zacisku alternatora ma być 14,5 V Na akumulatorze może być delikatny spadek napięcia około 0.2V max Zobacz te wartości...
poszlem tropem podpowiedzi kolegi Adamekamator- banalne ale duzo wyjasnia (kontrolki). Zmierzylem: - napiecie + aku z masa silnika wynik 0V - napiecie + aku z - aku wynik okolo 16-17V - napiecie + aku z linka ssania przy stacyjce w pozycji 1 wynik okolo 14V - napiecie + aku z linka ssania przy stacyjce w poz 1 i z wlaczonym ssaniem wynik 0V - napiecie...
Do Pana mczapski.Bardzo dziękuję za zainteresowanie moim problemem.Napięcie na zaciskach aku spada z ok.125V przy rozruchu na ok 10.8V. Jest to już 3 nowy aku testowany w moim vw i zawsze to samo ,dlatego skupiam się na czym innym.Postaram się znależc poł.masowe silnika z karoserią oraz w przedziale silnika znalazłem obok obudowy filtra powietrza 3...
Kolega (at)Sztomel ma racje A biorąc sie za jakiekolwiek sprawdzanie instalacji elektrycznych i to nie tylko w aucie powinienes miec miernik i nim sprawdzac napiecie na koncowych przewodach a na temat zaóweczki w takich przypadkach to sie nawet nie wypowiadam. Oj kolego mylisz sie jak zwodniczy moze być pomiar napięć bez obciążenia badanego obwodu...
Witam Kolegów i proszę o info. Mam wiekowego Poldka jak w temacie i z nim następujący problem: na wolnych obrotach jak włączę kierunkowskaz bardzo wolno miga , jeżeli dodam gazu zaczyna migać szybciej. Zmierzyłem napiecie jednocześnie bezpośrednio na zaciskach akumulatora oraz w samochodzie na zapalniczce. Na akumulatorze miernik wskazywał 12,65 V natomiast...
Powinienes byl oddac cale auto do mechanika dlatego ze ten co naprawial alternator moze nie uznac gwarancji. Jezeli okaze sie ze alternator jest ponownie uszkodzony. Oczywiscie mechanik moze zwalic wine na ciebie mowiac ze on tego nie instalowal wiec nie ma pewnosci ze sam czegos nie uszkodziles podczas instalacji. Napiecie na baterii podczas ladowania...
logout11 Moim zdaniem postojowki byly podlaczone w tym aucie i te kabelki co wisza ponizej lampy sa od nich. Widocznie poprzedniemu wlascicielowi cos sie posulo i po prostu stwierdzil ze skoro nie dziala to mozna wyjac zarowki i oprawki. Podlacz do tych kabelkow zaroweczke od postojowek i sprawdzaj po kolei caly obwod. Zaczynajac od tego czy dochodzi...
JAFO napisał: Połączenie ekranu z karoserią musi być, ale nie powinno być obciążone tak dużym prądem, jakie pobiera radio. Po pierwsze primo połączenie takie narażone jest na szybszą korozję. Po drugie primo ewentualna naprawa tego połączena po jakimś czasie byłaby trudna ze względu na dostęp. No tak, ważniejsza ale dla głowicy w.cz. Natomiast nigdy...
wiec przekaźnik z nogą 31, 15, 87, 30, T to on sie znajduje juz nad tą skrzynka i jest doczepiany (wg mnie to bedzie przekaznik główny) . i w systemie k-jetronik to właśnie on załącza pompki a przynajmniej tak wynika ze schematu czyli mam wyjąć przekaznik i na zgaszonym silniku wziąść probnik albo miernik i jednym koncem do masy przylozyc ( ale gdzie...
Akku sie rozladowuje, bo jest od bardzo dlugiego czasu niedoladowywany. Szwankujaczy ulkad ladowania to powoduje. Idac dalej jezeli akumulator przez dluzszy czas bedzie niedoladowany, sukcecywnie bedzie tracil pojemnosc, nastapi jego zasiarczenie, lub rozpad plyt w srodku. Taki akumulator po kilku miesiacach nadaje sie tylko na zlom. To nic, ze go naladujesz...
cował i nie naladowal akumulatorow a lodówka i ogrzewanie postojowe swoje pobiera. Co ale autor nie ma lodówki ani pracującego webasta, a o kierowcach tir mam swoje xxxxxxx zdanie, że xxx wiedzą a się mądrzą jak profesorzy co najmniej, jak i w tym wątku. Miernik normalny, energii z bocznikiem 100a zakładasz i wiesz ile pobrałes z akumulatorów i czy...
Stawiałeś problem CC nie określiłeś pojemności silnika Więc trudno było się zorientować co do modelu.Jeżeli ten bezpiecznikjest zabudowany to sprawdz żarówką przejście przez niego na obydwu śrubach czy jest napięcie.Zdejm klemy z akumulatora ,oczyść trzonki aku i klemy i ponownie zamontuj na aku.Jeżeli kable są przykręcone śrubami do klem,sprawdż i...
Witam. mam problem z moim kropkiem. Po przekreceniu kluczyka resetuje sie komputer ,godzina, przebieg, tak jakby odlaczyc i podlaczyc akumulator. oprocz tego nie zapalaja sie zadne kontrolki na desce licznika, swieci tylko airbag ale on swiecil juz przed ustrka. Jednyne co dziala to podswietlenie stanu licznika, przebieg, zegary wszystkie. Gdy przekrecam...
https://obrazki.elektroda.pl/6889073600_... witam ze sie podepne pod pytanie mam problem z panda 1,2 2003 nowy akumulator ,nowy alternator,jak juz silnik chodzi to jak podlacze miernik na napiecie + do klemy plusowej ale nie na akumulatorze a minus- na karoserie to mam 14,15 v czyli alternator laduje,ale jesli podepne minus- pod kabel...
No i udalo sie... Ponizsze informacje podaje ku nauce kazdego fana modeli rc, gdyz okazalo sie ze teoria tak bardzo rozni sie od praktyki... Po pierwsze jakiekolwiek proby scalkowania wejscia za pomoca ukladu rc nie odniosly rezultatu. Sugerowany maly kondensator 1u nie dawal absolutnie nic. Podobnie jak 100u czy nawet 470u. Dopiero "krowa" 3500u z...
Zmień mechanika bo taki to oddaje auto sprawne! Ewidentnie masz problemy z domasowaniem silnik -karoseria ----dołożyć masę. Kontrola alternatora + spadki napięć altek akumulator . Rozkręć skrzynkę BSI i pod spodem wyczyść złącza X1-X2-X3 (preparatem kontakt S a potem PR)
Proponuję na początek poprawić jakość styku masy podawanego na karoserię z akumulatora .
Witam Sprawdze jeszcze twoje propozycje choc akumulator sprawdzalem wyczyscilem nawet dodatkowo wstawilem miedziane blaszki ale razcej akumulator jest ok ma 2lata napiecie po nocnym staniu 12,5V wiec chyba ok ladowanie tez dziala odnosnie wentylatora tak wlasnie mam ale nie oznacza ze zawsze sie wlancza przy przekreceniu kluczyka sa to specyficzne warunki...
bezsensowne pomiary mogly dac tylko bezsensowne wyniki i takie same wnioski. A czego sie spodziewales na wyjsciu cincz? 230V? Jasne ze bedzie tam zero napiecia a sygnal audio ma tak maly poziom ze nie jestes w stanie go zmierzyc, pozatym audio jest napieciem zmiennym. No i kto mierzy napiecia wzgledem plusa akumulatora?? Zawsze wzgledem minusa czyli...
Uzbroić się w żarówkę H4 i sprawdzać, a masę do karoserii można czyścić w ciemno. Elektryk zrobiłby pomiar spadku napięć, ale Koledze nie zalecam jeśli brak wiedzy nie pozwoli na interpretację wyników.
Klema "+" przykręcona do skrzyni jest.Napięcia nie sprawdzałem.Klema "-" przykręcona do karoseri I jest przyczyna: Klema "+" przykręcona do skrzyni jest. Miejmy nadzieję, że jeszcze jest solidne połączenie elektryczne pomiędzy karoserią a silnikiem (tą skrzynią biegów), do której został przyłączony "+" z akumulatora, to jest duża szansa, że skończyło...
Witam Posiada Skodę Octavię 98r i nie działa centralny zamek w obu drzwiach z przodu ale i z tylu ale po kolei... Zrobiłem diagnostykę w module komfortu i nic nie wyszło ( 2 dolne kanaly z zalacznika - kazda wartosc jest poprawnie odczytywana jak zmieniam jej stan, w zalaczniku nie ma kanalu 6 ale tez jest ok). Przewody łączące karoserię z drzwiami...
Jeszcze tylko "silniczek krokowy sprawdzić"!!! Kolego, pomiar kostki stacyjki, jak nie to spadki napięć akumulator>masa silnika i>karoserii, akumulator> rozrusznik>alternator>stacyjka. Sprawdzić zasilanie elementów zapłonu. Cieszyć się jazdą. "Ponownie wyczyścić krokowy i wtryski po 27 min jazdy." :) :)
Kolego, sam naprawiasz sprzęt więc wiesz,że bez pomiarów się nie obejdzie, czekamy na wyniki pomiaru napięcia ładowania, zobacz także spadki napięć między alternatorem (grubszy przewód) a (+) akumulatora i miedzy masą silnika a (-) akumulatora oraz między masą karoserii a (-) akumulatora.
Co robić? Zapytam tak - masz w mieszkaniu gniazdka i oświetlenie 230VAC? Użytkujesz taką instalację i się tym jakoś przejmujesz? Masz komputer, albo choćby telefon komórkowy trzymany tuż przy głowie? Dlaczego to nie spędza ci snu z powiek, tylko akurat linia wysokiego napięcia? PS. Pracowałem 30 lat w otoczeniu dużo wyższych napięć i przy mniejszych...
Ja zabiore glos na temat kabla. Do 225 watow przy 13 voltach spokojnie starczy kabel 10mm^2. Nie musi byc tego samego przekroju co masa, nie wiem skad to sie wzielo.... Moze crazy chodzilo o to zeby nie dac jakiejs cienizny na masie. Liczy sie suma spadkow napiecia na kazdym odcinku kabla... ale mniejsza z tym - poprostu daj plus i mase nie ciensza...
kabel proponuje 20mm^2, minus najlepiej od akumulatora jezeli masz na tyle kabla, a jezeli nie to od karoserii tez nie ma problemu, kondensator daje sie przy 500W RMS 1F czyli u ciebie 0,5 powinno wystarczyć chociaz mógłbyś dać 1F w razie czego :), ano kondensator powinien byc blisko wzmaka aby mogł szybko uzupełnic wzmacniacz w moc kiedy powstanie...
Auto ma swoje lata więc. Wpierw do kontroli -czyszczenia klemy akumulatora, stan zakucia na kablach. Kontrola kabli masowych silnik karoseria. Kontrola ładowania alternatora , spadki napięć na kablach aku- alternator. Kontrola stanu napięcia paska wielorowkowego.
Schemat ground loopa jest bardzo prosty. Działa jak ujemne sprzężenie zwrotne w stabilizacji prądu zasilaczy powszechnego użytku. Jak mamy niezbyt dobrze uziemiony kabel po obu stronach, to wtedy takie "słabe" uziemienie wchodzi w korelację z odcinkiem tego kabla, a ściślej linii transmisyjnej, w ten sposób, że na całej długości tej lini oraz na całej...
Masa puszczona oddzielnym przewodem czy brana z karoserii? jak brana z karoserii to czy wzmocniłeś połączenie miedzy karoserią a akumulatorem?
Panie architekt, samochód to nie dom z instalacją odgromową Od minusa akumulatora do wszystkich miejsc masowych (karoseria, silnik itp) ma być teoretycznie rezystancja zerowa, co w praktyce nie jest, ale powinna być jak najmniejsza, można też mierzyć spadki napięć ale to.....
witam i dzieki za pomoc, mam jeszcze jeden problem,wczoraj jak podłaączałem wzmacniacz i tubę to cos mi sie z radiem stalo nie chcialo sie wlaczyc zawiozlem do serwisu i gosciu po naprawie powiedzial ze cos z napieciem sie stalo i cos sie tam zepsulo ale naprawial radio. moje pytanie:czy moglo sie to stac przez to ze podłączyłem uziemienie wzmaka do...
Witam masa do sprawdzenia , ewentualnie podpiąć kabelek masy nie zależnie od wiązki (masa karoserii) .
Utrudniasz strasznie... Naprawdę lepiej jest dać większy rdzeń niż żyłować częstotliwość. Co do mocy - nie przesadzaj. 300W to jest moc _ciągła_ - w impulsie wyciśniesz znacznie więcej, to jest tylko kwestia tego, ile wytrzymają tranzystory. Co do tranzystorów - może przemyśl BUZ100 - bywają na Alledrogo po 2 PLN - możesz sobie pozwolić na 4 sztuki....
szukam podpowiedzi gdzie się znajduje w seju 900 bezpiecznik napięcia? Aktualnie jestem w trasie i dopiero będę za 2 tyg to ogarniał i tak orjetacyjnie chciałem się dowiedzieć dziękuję za pomoc. Za akumulatorem jest mała skrzyneczka z bezpiecznikami tam jest bezpiecznik główny, ale jak kontrolki świecą to nie wiem czy spalony, są tam chyba dwa lub...
panowie. akumulator 12voltowy,ma 6 cel i każda z nich będąc w pełni naładowana ma napięcie 2.2V.więc 6X2.2V=13.2V 13.2V to w pełni naładowany akumulator.napięcie 14.4V może chwilowo wystąpić w procesie doładowywania po odpaleniu silnika. utrzymywanie napięcia ładowania na poziomie 14.4V powodowało by gazowanie elektrolitu. regulator napięcia dba o to,aby...
Ta szlifierka tnie karoserie samochodów :) .
Napiecie na akumulatorze, klemy, mase od aku do silnika-karoseri, przewod od aku do skrzynki bezpiecznikow, stacyjka. Ogolnie czy nie ma w tych wymienionych miejscach luznych, zasniedzialych stykow. I mierz napiecia - czy dochodzi do stacyjki, skrzynki bezpiecznikow. Piszesz ze nie swieca sie kontrolki - a swiatla postojowe, stopu, awaryjne, radio -...
Nie ma komu? Może jakiś diagnosta sie wypowie na temat napięć na cewkach. Czy to normalne czy nie, że są różne na poszczególnych.
Kolego mam prośbę podpowiesz mi gdzie jest ten przekaźnik od wtrysku??Pod maska od strony kierowcy mam czarna skrzynke z dwoma bezpiecznikami 7.5 i 10 oraz dwa czarne małe przekaźniki.czy chodzi wlasnie o nie?Pytam bo tam niema czerwonego.W srodku pod kierownicą mam czerwony owszem.masa dobra bo jak podlacze miernik i mase dam z karoserii tez napieciecie...
Jak otworzysz drzwi zobaczysz czarną gumę pomiędzy drzwiami a karoserią auta. W tej gumie przy karoserii będzie złącze. Rozłącz wiązkę i sprawdź czy nie zaśniedziała w środku. Często dostaje się tam woda, złącze śniedzieje.
A apropo napiecia to jak jest 5 faradowy kondensator to chyba nie bedzie mial az takich spadkow ???? A jakie kable zasilające ?? Masa z aku czy z karoserii ??? Możesz mieć nawet grube kable zasilające i kondensator ale jak masa idzie z karoserii to sprawdź kabel masowy z akumulatora do karoserii. Może być to wąskie gardło i napięcie siada ....
rezonans karoserii naprawa karoserii pomiary karoserii
włącznik pralki mastercook radio samochodowe przyciski blaupunkt zapamiętaj wyświetlac
nauczanie atego nauczanie atego
Jak zdjąć boczną obudowę Saeco HD8856 od strony zawiasów? Parametr P09 w kotle Termet Silver Pro: gaz ziemny vs LPG