omy A co to są omy? Jeżeli masz problemy z sprawdzeniem kabli to może zaniechaj.Poza tym sam napinacz pirotechniczny rzadko ulega uszkodzeniu.To tak z doświadczenia.
wtedy zrobisz jak chcesz ster ma widzieć opornośc Dodano po 2 albo po prostu kup napinacze to twoje bezpieczeństwo
1. Napinacze mogą strzelić bez poduch - zwykle troche mocniejsza stłuczka. 2. Co to za ściema z trzykrotnym resetowaniem sensora ? Kto ci takich bzdur nawciskał ? 3. Nikt nie każe jechać do aso zaraz. Wziąć kumatego gościa ze sprzętem na miejsce, zapłacić i wsio. 4. Pas kierowcy zwykle w starszych autach nie zwija dobrze, nie jest to żadna oznaka wypadku....
Zadałem konkretne pytanie które pozostało bez odpowiedzi. Tu prawdopodobnie chodzi o napinacz pirotechniczny układu SRS a auto zamiast pod vidę zostało podpięte pod jakieś Pepi. Widzę że autor odniósł się do mojej sugestii. Napinacz pirotechniczny pasów jest przy klemie zapięcia przy prawej nodze. Jak go tam nie ma to znaczy że zapięcie zostało wymienione...
Wymienić musisz tylko napinacze foteli. Jak chcesz to mam takie, oddam oba za 100 zł z przesyłką kurierem. Oraz wykasować craschdate ze sterownika airbagu który jest pod podłokietnikiem. (sensor jest od razu czujnikiem uderzeniowym przy opcji 2 poduszek, przy opcji 4 poduszek dochodzą 2 czujniki w drzwi pasażera i kierowcy) :D
Chyba widać, czy jest odstrzelony, czy nie? Sterownik bada stan ładunków poprzez pomiar rezystancji bardzo małym prądem, nie proponuję tej metody.
Przepraszam za odgrzewanego kotleta. Problemem był napinacz pirotechniczny pasa kierowcy. Wymiana na inny załatwiła sprawę.
Napinacz pirotechniczny pasa bezpieczeństwa ci się nie uruchomił lub awaria napinacza.
Taką opercję powinno się przeprowadzać w ASO, mozliwe że po samodzielnym zamontówaniu komputer może wskazywać błędy.
Dziękuję za tak szybką odpowiedź. Może ktoś mnie uświadomić bo nie bedę ukrywał że widzę dwa pasy i zadaje sobie pytanie dlaczego ja mam napinacz a ten drugi nie. Z tego co czytam to z tylu megane nie zawsze wkłada pasy z napinaczem. Rozumiem że ten napinacz piro jest lepszy i pewnie droższy ale jest jakaś różnica w działaniu tych dwóch pasów?? rozumiem...
Przy wyłączonym zapłonie, sprawdź i oczyść wtyczki do napinaczy pirotechnicznych pod fotelami kierowcy i pasażera, powinno pomóc.
Dopiszę zakończenie, zakupiłem z chińskiego portalu Lexię, okazało się że mam jednak do wymiany sterownik poduszek oraz napinacz pirotechniczny pasa kierowcy, znajduje się on przy klamrze pasa w tunelu środkowym (a nie jak wcześniej podejrzewałem w słupku). Po wymianie wszystko działa, kontrolki świecą po włączeniu zapłonu po czym gasną. Dziękuję wszystkim...
Moduł elektroniczny znajduje się pod siedzeniem pasażera. Wypięcie z niego złącza zaowocuje całkowitym odłączeniem wszystkich poduszek i napinaczy pirotechnicznych.
Brawo dla wykonawcy! Wywalił pirotechniczny napinacz pasa. Tylko wymiana.
Bodzio właśnie wszystko jest w porządku z kontrolkami żadna się nie pali. Wygląda na to że jednak jest opornik . Teraz nie mogę sprawdzić bo autko poskładałem i jeżdżę do pracy. Przemo odnośnie założenia nowego pasa - to czy po podłączeniu wtyczki nie wybuchnie napinacz pirotechniczny ?. Domyślam się że skoro jest opornik to będę go musiał usunąć bo...
VF7GBRHYB 94097889 https://obrazki.elektroda.pl/5223917100_... Taka drobna uwaga- po VIN wychodzi, że ma tylko poduszkę kierowcy i napinacze pirotechniczne. https://obrazki.elektroda.pl/3473809600_...
To bzdura że poduszka odpala tylko od prądu zmiennego.Kiedyś neutralizowałem pirotechniczny napinacz pasa (zwijacz był uszkodzony mechanicznie , a nie chciałem wyrzucać bomby do śmietnika ) i zasiliłem go napięciem jak najbardziej stałym z akumulatora . Nie spodziewałem się tylko że huk będzie tak głośny.
Witam serdecznie forumowiczów i bardzo proszę o pomoc . A więc jak w temacie mam problem z systemem airbag w moim vivaro 1.9 dti z 2005 r. Kupiłem to auto z błędem srs i powiem szczerze że przerasta mnie ta naprawa ale do rzeczy . Auto posiada poduszkę w kierownicy napinacz pirotechniczny w fotelu kierowcy oraz dwa w fotelu pasażera i tu zaczyna się...
1. Jakie jest napięcie odpalające poduszki (ze schematu wynika, że 12V)? Przecież jasno widać. 2. Czy sprawdzanie rezystancji połączeń multimetrem cyfrowym po wcześniejszym odłączeniu akumulatora na kilkadziesiąt minut może spowodować detonację poduszki (czy komuś tak się zdarzyło?) To że się nie zdarzyło, nie znaczy że zdarzyć się nie może. Należy...
Kody usterek poduszek powietrznych Ford ----------------------------------------... Odczyt kodów usterek: Włącz zapłon i poczekaj, aż kontrolka poduszki powietrznej zgaśnie. Po kilku sekundach lampka rozpocznie miganie kodów usterek. Policz ilość mignięć. 1 mignięcie: Poduszka kierowcy – rezystancja w obwodzie...
Miałem to samo w grande punto. Da sie to odblokować poprzez przecięcie kanału z kulkami które po wybuchu napinacza ściąneły pas. Usunięcie kulek odblokowyje pas i działa on normalnie tzn. działa funkcja bezwładnościowa, ale przy kolejnym wypadku pirotechniczny napinacz nie zadziała.
Witam wszystkich . Mam problem z kontrolka AIRBAG Po diagnostyce komputerowej okazało się, że uszkodzony jest pirotechniczny napinacz pasów od strony kierowcy. Po wymianie pojechałem na skasowanie błędu ale , dalej wyskakuje błąd związany z napinaczem pasów i teraz nie wiem czy ten napinacz był dobry czy też nie . Czy można by zasymulować napinacz opornikiem...
Trzeba podać napięcie bo oprócz poduszek i napinaczy wystrzeliła pewnie klema pirotechniczna.
Witam Moja Fiesta ma tylko jedną poduszkę (kierowcy). Dziś wymieniłem fotele na podgrzewane. Zauważyłem, że podgrzewany fotel pasażera ma również pirotechniczny napinacz pasa. Pomyślałem, że warto dodać poduszkę pasażera. I tu pytanie: Jak to zrobić? Czy sensor poduszek jest tylko jeden czy są dwa? Czy wiąże się to z wymianą komputera? Pozdrawiam
Problem w tym że całość jest ukryta pod tapicerką w podłodze i fotelu. Nie chciałbym rozpruwać tapicerki w ciemno. Czy problemem może być też pirotechniczny napinacz pasów? bo z tego co wiem to w komputerze te dwa elementy występują jako jeden, choć to jednak mało prawdopodobne, a na desce rozdzielczej nie ma osobnej kontrolki od napinacza, jest jedna...
Ja jeszcze dodam : Aktywny podnośnik klamry (ABL) porusza się w górę, gdy pasażerowie wsiadają do samochodu. Nowy projekt ABL zadebiutował na tylnym siedzeniu pojazdu Vision 0: jest w stanie wykryć, kiedy zintegrowane foteliki dziecięce są używane i będzie przesuwał klamrę wystarczająco wysoko, aby dzieci mogły bezpiecznie zapiąć pasy lub żeby dorosły...
Kluczyk koduje się procedurą przy pomocy proxii w ASO inaczej się nie da. Co do poduszek do skoro poali się kontrolka to trzeba auto podpiąć do komputera i zczytać kody błędów. Napinacz w chwili zadziałania odpala mały ładunek pirotechniczny w celu naciąnięcia pasa. To czy jest uszkodzony powinno być widać po podłaczeniu do kompa. Pozdrawiam
To sa pirotechniczne napinacze pasów. Dostaja sygnał z modułu SRS i odpalaja ładunki przez co pasy się napinają. Jak nie będą podłączone to na desce będzie migała kontrolka SRS.
W volvie to już chyba były napinacze pirotechniczne tylnych pasów (USA).
Trochę to zawiłe, ale chodzi ci chyba o napinacze pirotechniczne pasów, które nazywasz czujnikami. Prawdopodobnie są one wystrzelone, a ten fakt ktoś próbował ukryć, instalując oporniki symulujące obwód zapłonnika elementu pirotechnicznego. Pomijając fakt, że jest to poważne naruszenie i paskudne oszustwo, to powinieneś wymienić oba pasy.
na klemie plusowej jest ładunek pirotechniczny jak w poduszkach albo napinaczach ,dochodza do niego dwa kabelki .i trzeba na te kabelki wlutowac wiadomo co (tak jak za miast napinaczy) i skasowac błąd
No to widocznie czujnik jest uszkodzony po wypadku i skasowanie CRASH DATA nic nie da. Ogólnie moduły SRS są jednorazowe bo przeciążenia powodują właśnie uszkodzenia czujników przeciążeń oraz czasem nawet końcowych układów wyzwalania poduszek czy napinaczy pirotechnicznych i przy kolejnym wypadku nie odpalą.
Aa środkowy rząd ma pasy pirotechniczne bez dopinaczy i napinaczy pirotech
Dokładnie np w fabii 1 fl już są napinacze pirotechniczne i pasy trzeba wymieniać.
typowy obiaw jeżeli kontrolka świeci od airbagu to nie ma połączenia z napinaczem pirotechnicznym pod fotelem kierowcy lub pasażera utlenione styki na wtyczkach od fotelami albo przełamany pomarańczowy orzewód od napinaczy najlepiej wyzucić wtczki pod fotelami i zalutować na stałe przewody pozdrawiam
Wczoraj w TV pokazywali śmiertelny wypadek samochodowy. Nowiutkie BMW wyposażone w 8 poduszek powietrznych, pirotechniczne napinacze pasów i inne systemy bezpieczeństwa wpadło na drzewo. Jadący nim kierowca zginął na miejscu. Czy w związku z tym mam prawo pisać, że wszystkie te systemy są g... warte i nie ma sensu ich stosować?
Zwijacz pasa nie ma żadnego czujnika. Jeśli to pas z napinaczem pirotechnicznym, to jest kontrola rezystancji zapalnika przez komputer samochodu. Czujnik zapięcia pasa może być tylko w zamku. Czy napięcie pasów, rozumiem, że pod wpływem sprężyny w zwijaczu pasa, jest kontrolowane? Nie sądzę. Ale ponieważ znam jedynie, jako tako, budowę pasa i zamka,...
Kolego, o co ci chodzi ? ! ? Pisałem że samochód użytkuje tylko ja. Nikt ze mną nie jeździ. Skoro nikt z Tobą nie jeździ to co Ci przeszkadza, że pas nie działa? Obudowa zapinki jest zgrzewana, otworzyć się da ale gorzej ze złożeniem. dlatego pytałem na forum czy muszę kupować niewystrzelony napinacz za 200 zł czy mogę wystrzelony za 40 zł kupić. Abstrahując...
witam czy ktos moglby mi doradzic czy mozliwe jest uruchomienie wystrzelonych poduszek powietrznych pasazera i kierowcy (nowe poduszki i sensor) bez wymiany wystrzelonych napinaczy pirotechnicznych?czy napinacze sa wogole jakos sprzezone z centralka air bag?mozna np.zasymulowac ich obecnosc montujac oporniki (jesli tak jakiej wartosci?).samochod to...
Dokładnie, poduszki i napinacze pirotechniczne powinny być wymieniane co 8-10lat. W 15letnim (wtedy) Mercedesie testowane, napinacze nie odpaliły.
Witam sprawdz wtyczke pod fotelem od pirotechnicznego napinacza lub poduszki fotela lub maty zajetosci Pozdrawiam
niemożliwe, jeżeli sterownik nie widzi błędów to kontrolka ma zgasnąć. Może deska nie widzi sensora i dlatego zapaliła lampkę? Odpytaj na byki BCM i deskę. Co do oporasków przy napinaczach to jestem tolerancyjny, są bryki z jaśkami i bez pirotechnicznych napinaczy.
Tak chodzi o napinacze pirotechniczne wyzwalane elektrycznie, koleś powiedział mi, że potrzebny jest rezysror 2.1 ohma wpięty szeregowo z kondensatorem z przedziału do 330nF do 470nF.
Witam. Posiadam Mercedesa W219 CLS 2005 rok 3.0 V6 diesel. W aucie od zakupu był problem błąd srs i wystrzelone napinacze pirotechniczne pasów tylnych ( auto po stłuczce w lewy przód). Pasy wymienione na nowe błędów od pasów już nie wywala. Kontrolka SRS nadal się świeci po skasowaniu błędów. B1033 czujnik zderzenia czołowego po stronie kierowcy. Rozebrałem...
Jeszcze sie za nie nie zabierałem czasami pali sie poducha(ma dwie) co najcześciej pada niewiem czy ma pirotechniczne napinacze prosze o rzeczowe podpowiedzi,za wszystkie dzięki.
Tutaj masz dokładne wyjaśnienie Twojego problemu. Jak piszą jest to bardzo rozpowszechniony defekt, a dotyczy napinaczy pirotechnicznych, a konkretniej połączeń elektrycznych. Co prawda tekst jest po angielsku, ale przecież jesteśmy w unii :wink: http://www.mirez.co.uk/Airbag.htm
Witam, normalka z tymi kontrolkami problem leży dokładnie w kablach pod siedzieniem kierowcy lub na złączce od napinaczy pirotechnicznych zaraz obok, rozumiem ,że nie zawsze one świeciły.Poruszaj troche nimi u mnie tak najprościej robiłem aby pozbyć sie denerwującej diody. Pozdrawiam
Najprawdopodobniej kontrolka świeci się ponieważ jest na jednym obwodzie z napinaczami pasów. Sprawdź kostki łączące napinacze pirotechniczne pod siedzeniami przednimi zwykle to one są przyczyną świecenia kontrolki, czasami wystarczy je poruszać i jest wszystko OK.
a co mają kable pod fotelami z airbagiem wspólnego? domniemam że kable są do pirotechnicznych napinaczy pasów. czy ktos się na tym zna ?
W salonach PL w tym roczniku oferowano Xary tylko z jedną poduszką, kierowcy. Bez klimy. Podłaczyć pod skaner i zobaczyć ile poduszek ma auto, to że jest złącze wcale nie oznacza że jest poduszka. Pod siedzeniem może być "emulator", bardzo często jest to spotykane w tych autach. Dużo ma napinacze pirotechniczne które wszystkie trafiały do PL już wystrzelone...
bezpiecznik pirotechniczny system pirotechniczny klema pirotechniczny
pikanie radia citroen układ sterowania zaworem wahacze volvo
vitopend ciśnienie fabia podszybie
Żywotność komputerów stacjonarnych – ile lat działa PC, kiedy wymiana? Swobodny przepływ powietrza w wężu odpływu zmywarki