Może sie przyda: 1196819
Wkręcasz w imadło i bardzo powoli wciskasz.Z wyczuciem.
Łożysko kompresora, kompresor, napinacz/rolka jeśli klima jest na osobnym pasku. Możliwe, że coś niedrożne w samym układzie, nie ma obiegu, ale wtedy czujnik ciśnienia powinien odłączyć sprężarkę.
Sruba wału 50Nm +180stopni . Napinacz i rolke dokrecam na wyczucie . Koła wałkow 20Nm + 120 stopni. wał i wałki zawsze nowe śruby.
Moment T2 powinien wynosić 45Nm.
Rozrząd komplet czyli paski, rolki, napinacz i pompa wody.
Brak liniowości prowadzenia paska, powstają naprężenia i pasek zrywa. Napinacz, rolki, koła.
Lepiej sprawdź dokładnie z jakiego powodu uszkodził się napinacz. Może pozostałe rolki mają luzy (rolka prowadząca, pompa wody).
Pierwsze co, to trzeba sprawdzić opór na bębnie. Pasek, napinacz, rolki pod bębnem itd. Najlepiej odkręcić prawy bok i zerknąć co tam się dzieje jak przestaje kręcić.
Idealnie nieruchoma to nie będzie, ale trochę bardzo skacze. Sprawdź na niej luz, i czy nie bije. Możliwe że napinacz już nie pracuje prawidłowo. Coś grzechocze. To nie rolka?
Po prostu napinacz jest ostatnią rolką w łańcuszku odbioru mocy.
Ogólnie paski Gates'a są uznane na rynku. Nie są za drogie ale za to należą do wypróbowanych produktów. Co do napinacza to nie powiem niestety też nic ciekawego. Ja tydzień temu dałem wymienić te elementy. Pasek Gates, napinacz Oryginal. Wszystko działa jak należy na razie. Pozdrawiam P.S. Może znajdziesz komplety naprawcze. Kiedys nabyłem do swojego...
Napinacz jest mechaniczny
A co znaczy Jeszcze takie jedno pytanie-ciekawostka: z jakimi przebiegami klienci przyjeżdżali do wymiany pasków z tym silnikiem? Czy można liczyć na jakiś dłuższy okres bez wymiany, czy jednak lepiej jest to zrobić (w tym konkretnym silniku) w terminie lub przed terminem (kilometrażem) ? Okresy ustala producent . ale jeśli klient sobie wyduma wymianę...
Jednak uszkodzony napinacz krzywo napinający pasek generuje siłę boczną. . To najczęstsza przyczyna. Ukośnie idący napinacz lub jakaś rolka powoduje spychanie paska, a idzie to łatwo, bo pasek jest niejako "podwijany" z jednej strony.
Rozrzad prosty. Pomijając fakt dostania się do niego to nie różni się zbytnio od starszych jednostek. Silnik jest na pompowtryskach wiec masz tylko pompę wody, wal, wałek, napinacz, rolka. Dobrze mieć blokady. Na kole od wału jest znak i ten znak ma się pokrywać ze znakiem na blokadzie. W kole walka jest otwór, tam wkładasz kołek blokujący. Trzy śruby...
Jak dobrze zrozumiałem to pytanie zawarte jest w temacie, bo w treści postu opis dolegliwości. A więc tak, jeżeli zakładasz że to wina rozrządu to przy jego wymianie, wymienia się również rolki napinaczy. Tak więc to nie jest istotne w tym wypadku co jest powodem dolegliwości, robi się to przy jednaj robocie.
A moje zdanie jest takie: pasek + rolki + napinacz - Conti, Ina, lub Gates, ale pompa tylko ori... Choć rolki i napinacz prawie wszędzie jest ten sam.
Jeśli chodzi Ci o napinacz w postaci rolki, to bym go odpuścił. Lepiej zrobić napinanie paska poprzez ruchome mocowanie silnika, tak w oryginalnych konstrukcjach jest to rozwiązane. Co to za sprężarka że koło 6 tysięcy obrotów potrzebuje?
90 tyś km to granica wytrzymałości pasków należy też wymienić rolki i napinacz
Pompa oleju 8 Nm. Napinacz rozrządu 20 Nm, rolka 25 Nm, śruba centralna koła pasowego 95 Nm + 30° + 15°.
Wszystko mam nowe napinacz,rolkę,śrubę . Chodzi mi dokładnie o ustawienie wału mam ten trzpień ale niewiem jak go zablokować.
Przeszukałem ile się dało i okazało się, że rolka napinacza jest niewymienna i nigdzie nie jest oferowana jako cześć zamienna. Nie sądzę aby nie dało się wymienić rolki . Nitowana czy jakoś ... Tak pierwsza z brzegu oferta https://sklep.dynex.pl/products/card/004... Sprawdzić ,wymontować ,...
A pompa wody i napinacz, rolki? Musze też wymienić pasek ten co jest alternator pompa wspomagania i klima bo sznurki wychodzą to tez nie wiem jaki.
Rozumiem, że z wału idzie na napinacz. Tak zrobiłem. Mam ustawione jak na zdjęciu. https://filmy.elektroda.pl/97_1633119334... Takie odgłosy mam. Ładowanie ok, 14,4-14, 5 V. Podobno żadne łożysko- napinacz, rolka prowadząca, alternator nie było uszkodzone. A tu takie dźwięki.
zamiast dociskać pasek, to go odciąga do góry. Mam racje? Przerób ten "napinacz" tak, aby rolka dociskała pasek na dół (musisz zmienić również rolkę na "gładką" np. zrobioną z łożyska). Przy takim "docisku" równocześnie zwiększy się opasanie kół pasowych paskiem przez co również zwiększy się jego siła "uciągu" tej przekładni i być może nie będzie się...
No i tutaj dokładnie tak jest, na dole wał korbowy, na górze rozrządu, z prawej duże pompa wysokiego ciśnienia, WP to pompa wody, pozostałe to rolka i napinacz. pozdr
Tam musi być napinacz - taka rolka, trzeba ją poluzować i prawdopodobnie wymienić.
Wymiana rozrządu w tym silniku jest co 90tys. km. Żadnych kółek na wale się nie wymienia,tylko pasek,pompę wody, rolki i napinacz,dobrze też jest wymienić pasek wielorowkowy.
Witam. Ktoś może mi powiedzieć skąd taki hałas przedstawiony na filmiku? Do tej pory wymieniony napinacz, rolka i pasek oraz sprężarka klimatyzacji. Spotkał się ktoś z takim problemem? https://youtu.be/YPDRWTgcv6c
Dzięki, szukam poparcia w tej kwestii bo faktycznie innej możliwości nie widzę, kupiłem napinacz pasek rolkę i dokupię koło, pozdrawiam.
Jak już A klasa -wymiana paska napędu alternatora-rolki-napinacz.
Kolego a rolka i napinacz? Pamiętaj że masz jeszcze pompę wspomagania oraz Napinacz i rolkę prowadząca i to też trzeba sprawdzić. Płyn od wspomagania jest.
Stawiałbym na łożysko rolki napinacza, suche "świerszczy".
Wybierz sobie. Jeśli masz rolkę mimośrodową i napinacz, dokonujesz napięcia wstępnego mimośrodem, dokręcasz śrubę, następnie wyciągasz zabezpieczenie z napinacza które zwalnia go i napina pasek.
Problem rozwiązany, musiałem odkręcić cały napinacz celem wymiany rolki, ponieważ nakrętka obracała sie razem ze szpilką w napinaczu.
Jeśli ten dźwięk nasila się z obrotami silnika obstawiałbym element napędzany pasem wielorowkowym - pompa, napinacz, rolka prowadząca. Miałem taki przypadek w polo - wyższe obroty większy hałas. Po zrzuceniu paska przez swobodne pokręcanie ręką ustaliłem że łożysko rolki jest zużyte. Jeśli ma to związek z klimatyzacją może to być sprężarka klimy lub...
Może coś w układzie pasowym, rolka, napinacz, sprężarka klimy, alternator... Ciężko powiedzieć jak nie słyszę dźwięku. Trzeba iść tropem, że dzieje się to pod obciążeniem, dokładnie dojść do tego kiedy, czy bardziej na zimnym silniku czy ciepłym, czy nie ma znaczenia. Może i być pęknięte coś w dolocie, po prostu na postoju, bez obciążenia nie słyszysz,...
Sprawdź napinacz i rolkę alternatora.
Zdejmij pasek sprawdź czy napinacz, rolki i inny osprzęt dobrze się kręcą. Sprawdź też sam pasek w jaki jest stanie.
Diesli nie powinno się odpalać na zaciąg jak i niektórych benzyniaków, bo właśnie wtedy pasek rozrządu dostaje popalić, może przeskoczyć(chyba że jest łańcuch). Może ten pasek był wymieniany w wersji ekonomicznej tzn. sam najtańszy pasek bez rolek i napinaczy, bo taniej i w ogóle.
Jak wczesniej pisałem wtryski zostały wymienione na inne po sprawdzeniu przez fachowca od pomp, napinacz , rolka i pasek oryginalny kupiłem. Jak mam rozumieć to że jeden z tłoków nie ma ciśnienia i trzeba je sprawdzić . Dziekuję za radę
Witam. Czy przy wymianie paska klinowego, należy wymienić jeszcze inne elementy tj. rolki, napinacz, czy wystarczy sam pasek?
Napinacz paska wielorowkowego - właściwie to śruba rolki - Skoda Fabia 1.2 - czyli pochodne też z tymi silnikami - Audi A2/VW Polo itp.
Należy użyć przekładni. Podobnie jak w samochodzie, tylko koło napędzające powinno mieć średnicę ok. 3 x większą od koła na altku. Podobnie jak w samochodzie - zastosować rolkę (napinacz) zwiększający opasanie małego koła. Przy takim małym silniku może być problem ze zbyt dużym obciążeniem promieniowym panewki wału. Może trzeba będzie zastosować wałek...
Cześć, możesz odpalić bez paska wielorowkowego . Jeśli po zdemontowaniu paska "odgłos' nadal będzie słyszalny to masz do wymiany jedną z rolek rozrządu lub napinacz, jeśli będzie cisza to alternator, wspomaganie lub klima (jesli masz).
Zapłaciłem "po znajomości" 600zł, nie została wymieniona pompa wody tylko pasek napinacz rolka. Jak po znajomości to chyba trochę dużo zapłaciłem ? + simering na wale jeszcze A to było z częściami czy robocizna tylko?
Sposób Pawła jest najprostszy ale owszem można robić to dolną rolką (w pewnym ograniczonym zakresie i to raczej służy korekcie początku wtrysku) i po przestawieniu rolki skorygować napinacz (górna rolka).
Albo jest napinacz na sprężynie, albo rolka na prowadnicach dokręcana na dwie ósemki.
Rolkę napinacza sprawdź i alternator bo pompa zazwyczaj daje znać o sobie podczas skrętu albo napinacz nie napina i pasek ślizga płyn w normie?
wiec jeśli było ok i napinacz prosto to smialo zakładaj nowa rolkę sprawdzone osobiście :) pamietaj tylko jedna nie skąp i kup dobrej firmy
Do 2002 miały rolkę i napinacz osobno a nowsze napinacz w rolce. Jak wiesz gdzie patrzeć to po plastikowej osłonie widać bo ta starsza ma wycięcie na napinacz.
koledzy czy za czesci do rozrzadu 1.9TDI AJM za 490 zl (pasel,napinacz,rolka)firma INA +pompa wody RUVILLE to nie podejzanie tanio a co z firmami tych czesci macie jakies zdanie na ten temat czekam na odp.
8mm przerwa ma być. Pomiędzy napinaczem a blachą z rolki napinającej. Regulujesz napinaczem. Zakładasz pasek, napinasz tak żeby wyjąć blokadę z napinacza bez użycia siły. Popuszczasz napinacz, aż będzie przerwa 8mm.
Koło pasowe jest nowe założone po ściągnięciu paska jest cisza więc gdzieś coś dalej za kołem paasowym. Pompa wspomagania też nowa rolka napinacza i rolka paska są ok. Pozostaje alternator napinacz pompa wody . Czy przez napinacz mogą być też takie objawy?
Witam Potrzebna pomoc w doborze rozrządu do Seata Ibizy 1.9 SDI 2000R, silnik AGP. Występują dwie wersje, 2 rolki i napinacz oraz 3 rolki i napinacz, czy są jakieś różnice w tych zestawach (pasek, rolki,napinacz), czy są zamienne. W moim jest dwie rolki mała i duża, napinacz i pasek. Kupiłem zestaw do silnika AGP i było w nim 3 rolki (duża i dwie małe),...
dzięki za pomoc, wadliwa była rolka na alternatorze do wymiany napinacz i rolka
Witajcie zabrałem się za rozrząd w swoim samochodzie. Skoda O1 1.8T 150KM (AUM) , kpl rozrząd INA + pasek conti Mam dwa problemy: Irytująca łapa silnika (jest ciasno i nie za bardzo jest jak ją wyjąc jak jest już zamontowany osprzęt rozrządu (napinacz ,rolka , poma wody itp) - druga gorsza sprawa zachciało mi się "oryginalnych rozwiązań" i mam napinacz...
Na kole zębatym pompy masz naniesioną cechę, na korpusie aluminiowym jest druga cecha. Zgranie ich daje położenie wtrysku pierwszego cylindra. To jest regulacja zgrubna, dokładną masz na pływających kołach napinaczy. Wkręcasz czujnik zegarowy w głowice pompy, następnie cofasz silnik razem z pompą aż tłoczek przyjmie najniższe położenie, w ten sposób...
Sprawdź jednak czy pasek pracuje równolegle pomiędzy napinaczem a rolką prowadzącą od wisco.Znane są przypadki bardzo szybkiego padania napinacza.Napinacz wcześniej zmieniony jak już napisałeś,pasek również?Czy podczas wymiany rozrządu wymieniony był komplet (pasek,napinacz,rolka,pompa)?No i jest jeszcze jeden napinacz jeśli posiadasz klimę...
Tam jest tak, że fabrycznie był napinacz sprężynowy rolki, już nie produkowany. Zamiennikiem jest napinacz hydrauliczny razem z rolką i do niego sprzedają w komplecie pasek dłuższy o ząb
Skoro się zrywa to coś go hamuje, posprawdzaj rolki, napinacz.
Witam. mam problem z napięciem paska klinowego Nie mam takiego smochodu.Nie wiem z jakiego powodu odkręciłeś napinacz.Wydaje mi się,że do zdjęcia paska trzeba odchylić rolkę napinającą a nie odkręcać napinacz.Po założeniu paska należy odchylić rolkę włożyć pasek puścic rolkę,która naciągnie pasek.Tak robię u siebie w HYNDAIU. Zdejm pasek przykręć napinacz...
Wprowadziłem mod. Napinacz paska. Pasek stopniowo się rozciąga i u mnie był juz luźny a nie mam jeszcze kasy. Zrobiłem napinacz z rolki od chińczyka, sprężyny, kawałka blachy, takiej profilowanej od tapczanu i zamocowalem to do osi którą wczesniej miałem pod kolo pośrednie. http://obrazki.elektroda.pl/5744344900_1...
wymieniony napinacz,dwie rolki i pasek,problem rozwiązany
Witam . Mógł by mi ktoś napisać jaką siłą się dokręca koło pasowe wału , rolkę prowadzącą i napinacz . auto z roku 2005 .
Witam, Odnośnie pierwszego;wykaszania łuków przy skrętach w lewo. Wyrobiony sworzeń/tuleja belki przedniej,wybite tulejki osi zwrotnicy, zagięte ramię zwrotnicy, zużyte łożyska koła, zagięty drążek wzdłużny układu kierowniczego,czyli geometria układu kierowniczego. Oraz może być też nieodpowiednio wypoziomowany agregat tnący, nierównomierne ciśnienie...
Odpowietrzenie układu wspomagania to kilkukrotne kręcenie do skrajnych położeń kierownicą na odpalonym silniku na wolnych obrotach i uzupełnianie poziomu płynu w zbiorniczku . Większość została już napisana do sprawdzenia cały układ pasowy głównie sprzęgło jednokierunkowe na alternatorze (koło - czy nie jest zatarte) napinacz , rolki i czy pasek pracuje...
Wadliwe łożysko bez smaru, dziwne że przeszło przez wagę na taśmie. Na reklamacje
Jak zmieniasz rozrząd to wymień i rolkę i napinacz. Masz wtedy pewność że nic nie rozsypię się z czasem.
W zamienniku jest tylko rolka + napinacz + pasek + śruba wału korbowego. Wspomnianej szpilki nie ma. :)
Witam! Jestem posiadaczem Alfy Romeo i mogę ci powieciec coś na ten temat. W silniku 2.4 JTD konieczna jest wymiana paska rozrządu ( a przy tym pompy wody, rolek napinaczy itp) co 80 tys km. A nie jak w instrukcji co 120tys. Należy stosowac tylko oryginalne części ( nie są drogie: oryg rozrzad do 2.4 to koszt 567zł plus robocizna) Silniki Alfy nie są...
Czy górna rolka-napinacz powinna być dokręcona w momencie braku oporu stawianego przez pasek i w pozycji zgodności znaków na niej? Czy nie ma to znaczenia? Ma znaczenie, ale zobrazuję Ci to w ten sposób: http://obrazki.elektroda.pl/2554294400_1... Powinno Ci to trochę rozjaśnić umysł i dać do myślenia, czy warto się brać za bardzo ważne...
Pasek wieloklinowy dla auta z klimatyzacją 6PK 1660, bez klimatyzacji 6PK 906, kompletny napinacz (rolka, tłumik drgań, element naciągu) np SKF VKM 31012, na Twoim miejscu sprawdziłbym w jakim stanie jest rolka zwrotna oraz koło pasowe alternatora i wału korbowego.
ADR pompa nie jest napędzana paskiem rozrządu. Potrzebujesz pasek, rolkę napinacza, rolkę prowadzącą. Napinacz jest hydrauliczny.
Witam. Ja bym wymienił cały napinacz z rolką.
chyba najlepiej oddać to w ręce speca niż oszczędzić 200 zł a potem bawić się w "poprawiny" Masz hydrauliczny napinacz, więc jest odrobinę trudniej niż na filmiku. Do tego jeszcze potrzebujesz klucz do rolki napinacza, dobrze by też było mieć klucz dynamometryczny i na koniec sprawdzić kąt synchronizacji w VCDS. Decyzja należy do Ciebie.
Wymieniona była pompa, napinacz plus rolka prowadząca. Przepraszam ale zapomniałem napisać. Pozdrawiam
z paskiem wielorowkowym(chyba 3 w przeciągu roku) Nikomu się to nie wydaje zastanawiające? Dlaczego to nie zostało sprawdzone tylko się wymienia? Czy wszystkie rolki są w jednej płaszczyźnie? Może oprócz rolki również napinacz paska jest uszkodzony (krzywy)?
Myślę że nie wygrasz. Były właściciel może nawet nie wiedzieć jakiej lipnej firmy zamontowano napinacz, rolki i pasek podczas serwisu. Tak to niestety jest ale jest szansa wygrania gdy masz komplet dokumentów związanych z wymianą rozrządu i jest napisane co zamontowali (jakiej firmy). Wtedy jest cień szansy...
napinacz i rolka są odddzielnie, wymienia się samą rolkę
Tylko tej rolki nie ma (są pozostałości po niej). Autem nie dojadę - musiałbym lawetą. Stąd moje pytanie czy może ktoś wie np. co napędza ta rolka bo raczej nie jest to ani napinacz ani rolka prowadząca.
Witam . Panowie jak to jest z wytrzymałością rolek prowadzących napinaczy i pomp wodnych rozrządu . Orginalne rozrządy wytrzymują kolo 150 tyś , ale przy następnej wymianie nie fabrycznego rozrządu bierze się przez połowę , ale takie rolki czy napinacze może potrafią wytrzymać z 120 tyś bez problemu . Kiedyś czytałem że taka pompa wody powinna wytrzymać...
Współczesne mechaniczne napinacze mają sprężynę, ona reaguje na zmiany napięcia paska. Natomiast w starych samochodach tak było, ustawiało się raz i koniec. Stare samochody w ogóle nie miały połowy zbędnych pierdół, i jakoś jeździły. A co powiedzieć o Polonezie, gdzie wcale nie było napinacza? Ta mała rolka jest minimalnie przez pasek naciskana, ją...
Witam,a ja do ruville"a napinaczy,rolek i do pasków Conti nie podchodzę tak sceptycznie jedynie pompę montuję HEPU,nigdy po wymianie ten rozrząd mnie nie zawiódł i robiłem zazwyczaj do 10tys km więcej niż zalecane i wszystko było ok,dlatego z mojej strony nie moge nic złego powiedzieć
Podliczyłem ile kosztują części osprzętu paska wielorowkowego,: (rolka prowadzącą, napinacz z rolką, sprzęgiełko alternatora i pasek), nie liczę koła pasowego wału. W Inter Carsie bez rabatów 850 zł około, dwa razy drożej jak za kompletny osprzęt rozrządu.
A sprawdzałeś w jakim stanie jest napinacz oraz rolka napinająca?
Problem tkwi w napinaczu paska wieloklinowego. To znaczy kolego że za słabo napina pasek bo rolka napinacza była wymieniana ponieważ zatarła się i się urwała wtedy wyciągałem napinacz żeby wykręcić zerwaną śrubę rolki. i wkręciłem stary napinacz i nową rolkę może wtedy go jakoś wykrzywiło ??
Alternator u mnie odpada bo były robione łożyska. Zastanawiam się nad napinaczem, ale tu mam to ALE bo jak wyjąłem napinacz o rolka pracuje cicho. Pytane czy może hałasować pod obciążeniem a bez niego nie?
Jaki tam masz napinacz ?? . Rolka napinająca tam jest też myślałem że może przez nią ale jest cały czas tak samo napięta sprawdzę może pompa wody na kole ma luz
Jak piszesz że pomierzyłeś rolki i napinacz przekładałeś, to musi być wina samego paska. Na starym pasku da się napiąc normalnie?
Jak każdy CR :-) Procedura jest taka, że dopinamy rozrząd na poluzowanym kole wałka i pompy wtryskowej. Oczywiscie na blokadach Pasek zakladamy zaczynając od wału, rolka,napinacz,wałek, pompa wody,rolka pomiedzy wałkiem a pompa cr, pompa cr, rolka miedzy pompą cr a pompą wody. https://obrazki.elektroda.pl/7292751200_...
To słychać jak rolkę, napinacz... Może od paska rozrządu?
Od jakiegoś czasu zmagam się z problemem piszącego paska w 1.9 TDI AJM. Otóż 3 miesiące temu wymieniłem maglownicę, pompę wspomagania, napinacz hydrauliczny z rolką i pasek. Przez jakiś czas było git, aż nagle, gdy zrobiło się zimno, pasek zaczął piszczeć po odpaleniu na około 30 sekund, aż do przełączenia jakiegoś przekaźnika. No to postanowiłem wymienić...
Normalnie to powinien iść w dół ze skrzynią i wtedy jest bez problemu, ale trzeba się narobić bo sanki trzeba zdjąć. Jeśli zdejmiesz kolo pasowe z wału, napinacz, rolkę, alternator, klime, wspomaganie, to na styk wychodzi do góry. Skrzynie trzeba lekko podnieść do góry przy łączeniu z silnikiem. Ta metodą jest około 2 h roboty i nie trzeba ruszać zawieszenia...
Witam Panowie mam kilka pytań dotyczących rozrządu. Jest to Ravka z 2003 z silnikiem 2.0 D4d. Wyczytałem na różnych forach, że należy ustawiać pompę wtryskową na znak który znajduje się na obudowie, ale na pytanie po co słyszę tylko bo tak... Jest to system CR i nie mam tam czujnika czytającego z pompy wtryskowej więc moim zdaniem jej ustawienie nie...
Te zdjęcia to nowego paska ? Czemu jest taki "zmęczony" od góry, jak by rolka/napinacz go za bardzo dociskał.
Jeżeli pasek się zsuwał to coś musiało nie pracować w jednej płaszczyźnie (napinacz, rolka prowadząca, pompa wody lub nadmierne zużycie kół zębatych- chociaż nie sądzę). Usunąć z głowicy uszkodzone zawory, założyć starą uszczelkę głowicy i przykręcić głowicę po rogach (z czuciem), założyć nowy pasek rozrządu i pokręcić silnikiem ręcznie, aby zobaczyć...
Mozna w tym silniku zalozyc rozrząd z AHL z rolką zintegrowaną z napinaczem taką jak w np. w AHL na alu bloku? Czy tylko wchodzi w grę wymiana na taki sam napinacz?
Jeżeli nie masz pewności czy to oryginał to kup prosto z ASO. Nie kupuje się zamienników kół pasowych. Sprawdź napinacz i rolki
rolek napinacz rolek napinacz peugeot wymiana rolek napinacz
pilot pioneer wzmacniacza arduino nrf24l01 wyznaczanie kąta
lodówka szron tylnej ścianie lodówka szron tylnej ścianie
Toyota Avensis - Radio gubi datę: przyczyny i rozwiązania Wtyczka i kolory kabli airbagu Fiat Grande Punto 1.4