Jak dobrze zrozumiałem to pytanie zawarte jest w temacie, bo w treści postu opis dolegliwości. A więc tak, jeżeli zakładasz że to wina rozrządu to przy jego wymianie, wymienia się również rolki napinaczy. Tak więc to nie jest istotne w tym wypadku co jest powodem dolegliwości, robi się to przy jednaj robocie.
Uszkodzony czop przedni wału korbowego
Rozrząd komplet czyli paski, rolki, napinacz i pompa wody.
Jak chcesz przestawić rozrząd, to musisz: - okręcić napinacz rozrządu - w pierwszej kolejności popuścić centralną śrubę a następnie odkręcić dwie śruby mocujące napinacz - odkręcić cztery nakrętki szpilek cylindra, zdjąć "klawiaturę" rozrządu, uważać na tulejki centrujące na szpilkach (są po przekątnej)!!! - zdjąć łańcuszek z koła zębatego, uwaga -...
Momenty dokręcania te same co w 1011f. Rozrząd też. Nawet prościej bo masz automatyczny napinacz i nie potrzeba tensometru.
Koło ma być zablokowane na sztywno, nie może być luzu w prawo ani w lewo względem wałka. Po zamontowaniu rozrządu i przekręceniu wałem w lewo rozrząd przeskoczył na 100% bo napinacz łańcucha nie będzie blokował ślizgu który poluzuje badmiernie łańcuch. Zablokuje go dopiero po pierwszym odpaleniu i wystąpieniu na nim ciśnienia oleju Dodano po 4 Nie wiem,...
Przeskoczył łańcuch. W tych wynalazkach napinacz nie ma zapadki, wystarczy zostawić na biegu z jednym przednim kołem na krawężniku, jak się zacznie cofać, to wypchnie olej z napinacza i przeskakuje rozrząd
Może się przyda: http://obrazki.elektroda.net/0_123352978... http://obrazki.elektroda.net/54_12335298... Pasek Zalecane okresy wymiany •Focus: •→09/01: Co 150 000 km lub co 10 lat - wymienić. •10/01→: Co 160 000 km lub co 10 lat - wymienić. •Transit i Tourneo: •Co 250 000 km lub co 10 lat -...
Kia Sportage II V6 4WD, nieszczelność uszczelki pompy wody, czyli rozrząd do odnowienia. Przy okazji będzie odnowiony pasek wieloklinowy i pytanie dotyczy właśnie niego. Czy przy każdej wymianie tego paska trzeba wymienić napinacz? Jedno z drugim nie ma nic wspólnego! "uszczelka pompy wody ' CZYLI ' Rozrząd"??? Przy okazji będzie odnowiony pasek wieloklinowy...
Potrzebujesz blokadę, którą wkłada się pomiędzy obydwa wałki. Są tam specjalne wyżłobienia (nie sugeruj się krzywkami, bo to nie jest aż tak dokładne): http://obrazki.elektroda.pl/3460598400_1... inaczej nie będzie dokładnie i stąd Twój kłopot. Po jej założeniu sprawdzasz, czy znaki na wale i wałku rozrządu pasują (muszą!), oczywiście łańcuch...
Pierwszy rozrząd można faktycznie zrobić po 120tyś skoro tak podaje książka. Kolejne powinno się robić po 90tyś czasem 80tyś. Możesz tak postąpić pod warunkiem, że jesteś pierwszym właścicielem tego auta. Jeśli nie to nie wierz w to co jest napisane na karteczce w komorze silnika, albo w książce serwisowej. Mam do czynienia z handlarzami aut i uwierz...
Ten rozrząd z mechanicznym napinaczem jest tańszy. Tak możesz podmienić.
Rozrząd przestawia się na zębach taki urok tego silnika i nie oni pierwsi mieli z tym problem. Trzeba sprawdzić jak zachowuje się napinacz paska rozrządu jak silnik pracuje. Jeżeli wariuje to długo nie pojeździsz. Nowy pasek trzeba założyć na duże koło rozrządu i sprawdzić czy zęby pokrywają się z dobrze z kołem na całym obwodzie. Są paski, których...
Witam. Podczas wymiany rozrządu w opel astra g 1.7 DTI natknąłem się na problem z napinaczem paska. W zestawie który dostałem z hurtowni napinacz jest z takim haczykiem: 1250389 Natomiast w moim silniku jest taka blaszka i napinacz bez tego haczyka: 1250390 Na hurtowni twierdzą, że do tego silnika nie ma innego rozrządu i ktoś odwalił mi jakąś rzeźbę...
https://obrazki.elektroda.pl/9563195800_... Nie trzeba żadnych blokad, jedynie zalecany jest przyrząd do przytrzymania koła pasowego, ale to tylko taka sugestia. Nie przejmuj się tym czy znak będzie po środku wycięcia czy na początku, takie różnice są dopuszczalne i wystąpią na pewno po wymianie. Różnica jednego zęba to coś czym dopiero...
Witam Najlepiej zdjąć prawe koło , pasek alternatora , potem koło pasowe wału , zdemontować obie pokrywy zablokować wał / kołek w koło zamachowe , założyć blokady na wałek rozrządu i pompę i poluzować napinacz i gotowe . Dobrze jest sprawdzić przed zdemontowaniem paska jak to wszystko wygląda . Znalazłem coś takiego http://obrazki.elektroda.net/48_12572351...
w tym aucie wymienisz rozrząd używając zwykłych wierteł. Blokujesz koło rozrządu pompę i po odkręceniu koła na wale korbowym też masz otwór na zwykłe wiertło. odkręcając koło pasowe pneumatem nie musisz nawet blokować koła ale jeśli nie to w skrzyni masz otwór też na zwykły kołek żeby zblokować wał. Wystarczy dopasować średnicę trzpieni do otworów....
Tam się rozciąga łańcuch ,sam napinacz nie ma sensu . Wymiana stosunkowo prosta ..
Odkręcił sie napinacz albo wyrwany gwint przy dociąganiu.
Tak sobie czytam i czytam i się zastanawiam czemu od razu całego silnika nie wymienisz - będzie mniej roboty niż grzebać się z rozbieraniem i wymianą łańcucha! W zasadzie to nie moje auto i zrobisz co chcesz. Dla mnie to idiotyzm wyrywać silnik i wymieniać cały rozrząd tylko dlatego, że najprawdopodobniej uszkodzony jest napinacz. Bo te napinacze niestety...
a czy luz osiowy na pompie wspomagania rzedu 1,5-2 mm moze byc tego przyczyną? Witam Nie, taki luz nie ma raczej wpływu, to normalne w tych pompach. Szczególnie trzeba zwrócić uwagę na napinacz paska. Pozdrawiam
Teoretycznie wsadzasz imbusa w rolkę i kręcisz przeciwnie do wskazówek zegara. Napinacz działa jak amortyzator - przykładasz siłę i czekasz, a on bardzo powoli się ugina. W praktyce ten imbus to zabawka dla dzieci, trzeba przedłużyć go rurką albo lepiej napinacz złapać obcęgami, ale zasada ta sama, będzie się powoli uginał. Jak już się ugnie wystarczająco...
wymienia łańcuch rozrządu w niektórych samochodach nawet przed 50kkm. Widziałem dwa przypadki że już jednak było za późno... zastanawiałem się nad napinaczem. Ale stwierdziłem, że to jest tak prosty element (zwykły tłoczek na ciśnienie oleju), że ciężko uwierzyć w jego awarię. To nie tylko tłoczek. Napinacz jest tak skonstruowany, że "wysuw" utrzymuje...
Zazwyczaj jest popychacz z zapadką, żeby się nie cofnął i nie przeskoczył łańcuch Jak odkręcisz dwie śruby i go wyjmiesz, to podnosisz zapadkę, cofasz popychacz i później przy montażu sprężyna ustawi go w prawidłowym położeniu (sprężynę i śrubę ją mocującą zamontuj dopiero po przykręceniu napinacza do cylindra
A rozrząd kolega wymieniał ? Jeżeli nie to od tego bym zaczął bo nie ogarniesz niczego jak będą się "znaki" rozjeżdżać. I do tego jeszcze kontrolka smarowania. pompa olejowa silnika do wymiany - normalne zużycie. Podobne objawy pojawiają się u niektórych już przy przeb. ok 120 tyś km. Generalnie powinno się ją zmieniać razem z rozrządem i wówczas nie...
Wymień co masz w komplecie.
spróbuj odpiąć czujnik oleju, zobacz, czy we wtyczce jest olej. Jak będzie olej, czujnik do wymiany, a po dłuższym postoju odpalasz silnik — rechocze napinacz łańcucha rozrządu. Lipa, lub cały rozrząd do roboty
A co znaczy Jeszcze takie jedno pytanie-ciekawostka: z jakimi przebiegami klienci przyjeżdżali do wymiany pasków z tym silnikiem? Czy można liczyć na jakiś dłuższy okres bez wymiany, czy jednak lepiej jest to zrobić (w tym konkretnym silniku) w terminie lub przed terminem (kilometrażem) ? Okresy ustala producent . ale jeśli klient sobie wyduma wymianę...
Nie. Napinam zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Ale próbując go dalej napiąć cofa się napinacz na mimośrodzie co powoduje że się luzuje. Tak jakby pasek był za długi i brakuje regulacji na napinaczu.
W zakładce dynamiczne ustawienia konta wtrysku jest ta wartość i temperatura paliwa. Na ekranie tabelka w jakich wartościach się ma mieścić ten kont wtrysku , i jest do tego opis że czasami trzeba to ustawiać jak się zmienia rozrząd lub napinacz rozrządu .
Nie jest to trudny rozrząd , na kole rozrządu masz dwa znaki więc się nie pomyl , pompa wtryskowa na kołek , wał korbowy na kołek w kole pasowym lub znak na kole zamachowym od spodu , kręcisz wałem i blokujesz rolkę .
Pany Dziwna sytuacja. Jak w temacie opisuję problem. Od początku. Auto przyjechało na wyrzucanie płynu chłodniczego i przegrzewanie się silnika. Głowica została splanowana (bez sprawdzania szczelności bo ślady na uszczelce ewidentnie wskazywały na uszczelkę), nowa uszczelka i poskładane. Jazda próbna nie przyniosła rezultatu to samo grzeje się. Ale...
Dodam, że napinacz paska rozrządu napinamy w lewo. Przy napinaniu w prawo będzie ocierał o śrubkę M6 od zaworu regulacji ciśnienia oleju w silniku. Jak silnik jest w pojeździe to trudno zauważyć tą wystającą śrubkę. Składałem silnik w ktorym uszkodził się pasek rozrządu. Jeden popychacz zgięło ale silnika nie uszkodziło. Wypadła plastikowa zaślepka...
Dobrze rozumiesz temat.
Witam wymieniałem rozrząd i mam wątpliwości co do prawidłowego ustawienia napinacza rozrządu. Ustawiłem go tak : 1) pierwsze wykonałem obrót w lewą stronę do oporu potem cofnąłem "troszke" w prawo żeby pokryły się znaki.
A czy ten "niby wadliwy napinacz" miał widoczne uszkodzenia tj. wyłamana blokada, przetarcia na tloku Zacinanie się .. cokolwiek Może jakimś dziwnym trafem ten napinacz nie jest zasilany w dostateczną ilość oleju, to znaczy kanał olejowy w głowicy nie w pełni drożny Sprawdzić by trzeba było sprężonym powietrzem Może być też po prostu coś źle poskładane....
Nie ma za co po to jest forum. Pozdrawiam Zamykamy
Winny był napinacz którego nie wymieniłem. Mimo że wyglądał na sprawny to po jego wymianie komputer pokazuje "synchronized". Jest to mój pierwszy rozrząd na łańcuchu a znajomy mechanik powiedział że napinacz przy łańcuchach jest bardzo mylący i zawsze trzeba go wymieniać. Temat zamknięty
Dla mnie to dźwięk zacierającego się sprzęgła alternatora wtedy napinacz zaczyna drżeć, najlepiej by było odpalić bez paska PK lub przyjrzeć się napinaczowi jak pracuje
Do wymiany kompletny rozrząd - eko long life się kłania. To samo jest w silnikac Renault/ Nissan (1.2 TCe) - wymiana oleju co 30 tys km i zaciera się napinacz sterowany ciśneinie oleju, wycierają się ślizgi, ale nie łańcuch w tym wypadku. Do wymiany kompletny rozrząd - tu musi być podobnie.
Wał się ustawia na czujnik GMP, jak nie masz czujnika i przyrządu - zgrubnie zrób to drutem włożonym do pierwszego cylindra. Daj foto blokad, mogą być oryginalne. Trzeba bardzo uważać dokręcając koła pasowe wałków rozrządu momentem 12kgM, gdyż można bardzo łatwo blokady uszkodzić niedostatecznie blokując te koła. Trzeba pamiętać, aby najpierw napiąć...
1) Dlaczego podczas kręcenia kołem zębatym wału korbowego, po ustawieniu rozrządu napinacz zmienia swoje napięcie? Wałek rozrządu stawia nierównomierny opór. 2) Dlaczego dwa obroty paska rozrządu odpowiadają jednemu suwowi (czy tak jest w każdym silniku)? 2 obroty wału korbowego to 1 obrót wałka rozrządu, i to są 4 suwy a nie jeden. 3) (W sumie pytanie...
Lada Niva 1.7 MPI 2009r Świeży nabytek, na liczniku 95kkm, wydaje się oryginalne, import z Niemiec. Auto z przeznaczeniem na dojazd do domu w górach zimą i poruszanie się po mieście, bez żadnego terenu. Rozrząd raczej nie ruszany, więc padł temat wymiany. Po wypowiedziach użytkowników idzie wywnioskować, że obecnie produkowane oryginalne płozy napinacza...
http://obrazki.elektroda.pl/7650776200_1... Potrzebne blokady , ale jak tylko wymieniasz to , ustawiasz tak żeby zablokować wał ( rys.1) , wałki zaznacz ich położenie tylko nie na zębatkach , poluzuj zębatki i wykręć napinacz , po założeniu nowego najpierw wkręć napinacz , a potem dokręć zębatki na wałkach.
napinacz wg. infotecha 20 Nm,dolne koło pasowe 25Nm śruby imbusowe,wałek rozrządu 45Nm
temat zakończony ale nie dokończony... wymiana rozrządu w przypadku tego silnika 1,6 16V 112KM - 113KM lista zakupów: - kpl. rozrząd do tego silnika ( KUPUJĄC kpl rozrząd należy zwrócić uwagę czy są zaślepli metalowo gumowe które są jednorazowe po ich zdemontowaniu w celu założenia blokady wałków rozrządu należy założyć nowe 2szt jedna większa druga...
witam. Ja mam ten silnik tez z przebiegiem 250000 i ostatnio musiałem głowice ściągać. Powiem Ci że rozrząd był w stanie prawie nienaruszonym. Napinacz jeszcze na początku wysunięcia. Szyny napinające jak nowe, koła zębate też niepościerane. Coś nie za bardzo ten twój przebieg...chyba że nie dbałeś o jakość i poziom oleju
Tutaj robiłem logi pod obciążeniem. Było to właśnie pół roku temu, kiedy CF w gr. 93 wynosiło -3. Teraz jest identycznie, z tym że jest -4. Sprawdzałem to w czasie jazdy, ale nie zalogowałem. Nie wiem, czy da się to jakoś poprawić i co może powodować taki stan rzeczy. Mam zagwozdkę, czy stroić auto tak, jak jest, czy jednak dać komuś do sprawdzenia...
To jest napinacz starego typu i nie trzeba do tego przyrządu z zegarem, czy odważnikiem, aby poprawnie naprężyć pasek. Wystarczy, że wskazówki będą się pokrywały. to tak, jakby jedna wskazówka "przykryła" drugą. W tedy jest poprawnie!
No jakie te jaja kolego ?
napinacz łańcuszek rozrząd nissan napinacz rozrząd ustawić napinacz rozrząd
cabletech kabel regulacja zmywarki skrzynia automatyczna honda civic
reset drukarki epson odczyt licznik iskra am550
Zalety i wady transformatorów klasycznych w elektronice Grid10minOVP - Ochrona przed przepięciem w sieci