Wychodzi iż sklep ma rację: Re: Opel Astra G 1.7 DTI – nietypowy napinacz rozrządu, inny niż w zestawie z hurtowni OEM: 5636739 SKF VKM 15218 KAMOKA R0097 SNR GT353.26 FEBI BILSTEIN 21652 MAXGEAR 55344MG https://obrazki.elektroda.pl/3083283600_...
Jak dobrze zrozumiałem to pytanie zawarte jest w temacie, bo w treści postu opis dolegliwości. A więc tak, jeżeli zakładasz że to wina rozrządu to przy jego wymianie, wymienia się również rolki napinaczy. Tak więc to nie jest istotne w tym wypadku co jest powodem dolegliwości, robi się to przy jednaj robocie.
To jest napinacz starego typu i nie trzeba do tego przyrządu z zegarem, czy odważnikiem, aby poprawnie naprężyć pasek. Wystarczy, że wskazówki będą się pokrywały. to tak, jakby jedna wskazówka "przykryła" drugą. W tedy jest poprawnie!
No jakie te jaja kolego ?
Czytałem gdzieś kiedyś, ale nie potrafię podać źródła, że pasek po rozgrzaniu jest bardziej napięty niż zimny. Wydaje się to przeczyć zdrowemu rozsądkowi, ale podobnie działają napinacze w benzynowych 2 litrowcach ABT/ABK ze starych Audi B4, gdzie pasek jest luzowany w miarę wzrostu temperatury napinacza.. Tak czy inaczej, nikt za bardzo w to nie wnika....
W tym silniku jest napinacz dwutłoczkowy ma sprezyne oczywisci trzeba go przed montazem rozebrac i potem przekrecajac w prawo zablokowac wewnetrzny tloczek .wkrecic do sinika(silnik przed - wyjeciem napinacza trzeba ustawic na 10' przed ZZ!!- tak zeby łancuch byl luzny!)po wmontowaniu trzeba wlozyc cos do slizgu miedzy kola rozrzadu i popychajac zwolnic...
No teraz się kapnąłem że kręciłeś wałkiem,nie ładnie😂 A napinacz zawsze będzie w jakimś stopniu "skakał" bo na walki/wałem działają sprężyny zaworowe, a na wał sprężanie. Napinacze automatyczne tak mają.A jak zostawisz na wstecznym z górki to cofnie go do końca.
Tam się rozciąga łańcuch ,sam napinacz nie ma sensu . Wymiana stosunkowo prosta ..
Wałki ustawione tymi okienkami na strzałkach na łożyskach wałka plus 16 oczek na łancuchu patrząc od góry licząc od punktu do punktu na zębatkach punkty te same które pokrywają się z łożyskami wałków.
Pompa oleju 8 Nm. Napinacz rozrządu 20 Nm, rolka 25 Nm, śruba centralna koła pasowego 95 Nm + 30° + 15°.
Pompa oleju, łancuch, napinacz, rozrząd, przewody zasilające i spływowe oleju. To takie minimum.
Cześć, pospieszyłem się z rozbiórką silnika i wykręciłem już napinacz paska rozrządu bez wcześniejszego wciśnięcia pręta i zabezpieczenia, czy mogę zrobić to teraz w imadle żeby ponownie go użyć? https://obrazki.elektroda.pl/9010472000_... Tak wyglada owy napinacz, zdjęcie z internetu, mój jest z wysuniętym patyczkiem i czy mogę to...
Teoretycznie wsadzasz imbusa w rolkę i kręcisz przeciwnie do wskazówek zegara. Napinacz działa jak amortyzator - przykładasz siłę i czekasz, a on bardzo powoli się ugina. W praktyce ten imbus to zabawka dla dzieci, trzeba przedłużyć go rurką albo lepiej napinacz złapać obcęgami, ale zasada ta sama, będzie się powoli uginał. Jak już się ugnie wystarczająco...
Nie wiem jak jest w Twoim pojeździe, ale w większości 4T trzeba zluźnić napinacz łańcuszka rozrządu, najczęściej trzeba wykręcić śrubę ze sprężyną, która naciska na napinacz. Sposób demontażu łańcuszka i wałka rozrządu podany jest na forach internetowych, wraz z rysunkami.
Problem rozwiązany Pompa zmieniona pasek ustawiony na początku zegara i auto smiga.
napinacz wg. infotecha 20 Nm,dolne koło pasowe 25Nm śruby imbusowe,wałek rozrządu 45Nm
Rozrząd komplet czyli paski, rolki, napinacz i pompa wody.
Pompa wodna jest również napędzana paskiem rozrządu.
Zazwyczaj jest popychacz z zapadką, żeby się nie cofnął i nie przeskoczył łańcuch Jak odkręcisz dwie śruby i go wyjmiesz, to podnosisz zapadkę, cofasz popychacz i później przy montażu sprężyna ustawi go w prawidłowym położeniu (sprężynę i śrubę ją mocującą zamontuj dopiero po przykręceniu napinacza do cylindra
Samochód jest już złożony oczywiście sprawdziłem czy znaki się pokrywają nawet 3 razy nie jestem mechanikiem dlatego wolałem się upewnić co do napięcia tego napinacze dzięki za odp. Jakby ktoś kiedyś miał problemy w jakiś samochodzie jak się zabrać do naprawy rozrządu polecam program autodata tam wszystko jest opisane co i jak.
Jak chcesz przestawić rozrząd, to musisz: - okręcić napinacz rozrządu - w pierwszej kolejności popuścić centralną śrubę a następnie odkręcić dwie śruby mocujące napinacz - odkręcić cztery nakrętki szpilek cylindra, zdjąć "klawiaturę" rozrządu, uważać na tulejki centrujące na szpilkach (są po przekątnej)!!! - zdjąć łańcuszek z koła zębatego, uwaga -...
Wymień co masz w komplecie.
Możesz zalać np 5W40 502.00 505.00
Witam, Dziś zmierzyłem ciśnienie oleju. Okazało się że na jałowym biegu jest 0,8-1 bar. W drugiej takiej astrze na rozgrzanym pokazało 2,5 bar. Zamówiłem zestaw naprawczy pompy. We wtorek założę. Miał ktos taki przypadek?
Nie jest to trudny rozrząd , na kole rozrządu masz dwa znaki więc się nie pomyl , pompa wtryskowa na kołek , wał korbowy na kołek w kole pasowym lub znak na kole zamachowym od spodu , kręcisz wałem i blokujesz rolkę .
Nie ustawisz lepiej. Przestawione koło zębate na wale korbowym o 0.5 zęba, co daje przestawienie o 0.25 zęba na wale rozrządu. Ewentualnie różnice w długości łańcuszka rozrządu i odległości pomiędzy wałem korbowym a wałem rozrządu (na uszczelkach, wysokości głowicy, cylindra), ale to by miało wpływ na napinacz rozrządu.
Witam szanownych forumowiczów. Żeby trochę nakreślić sprawę: jakiś czas temu w silniku ładowarki przegubowej zerwał się pasek rozrządu. Jako, że silnik był już mocno wyeksploatowany- padła decyzja o wykonaniu kapitalki: szlif cylindrów na nadwymiar, regeneracja pompek i wtrysków, itp. itd. Po remoncie silnik miał tendencję do przydymiania na czarno...
niestety podmienianiem czasem nie naprawisz, trzeba się pobrudzić ... Do sprawdzenia rozrząd/napinacz i klin po stronie czujnika wałka
Witam,kupiłem c4 1.6 hdi 109km z uszkodzonym silnikiem,silnik odpalał ale strasznie głośno chodził jakby odgłos był od strony rozrządu,zacząłem rozbierać i okazało się ze jest popsuty napinacz wałków rozrządu,zamówiłem cały kpl(napinacz łańcuszek),teraz mam problem z ustawieniem wałków na znaki, może ktos przerabiał ten temat
Dobrze rozumiesz temat.
Może sie przyda: 1196819
Pajero 3.2DI-D silnik, pompa wtryskowa zexel, układ rozrządu, napinacz paska klimatyzacji robiący za wspornik sprężarki klimatyzacji, no i pompa hamulcowa :D
No i tutaj dokładnie tak jest, na dole wał korbowy, na górze rozrządu, z prawej duże pompa wysokiego ciśnienia, WP to pompa wody, pozostałe to rolka i napinacz. pozdr
Zdjęcie zrób jak to wygląda. Napinacz łańcucha rozrządu masz sprawny? Od spodu silnika są dwie śruby, jedna to spust oleju, a druga to od napinacza łańcucha, wykręć tą od napinacza i sprawdź jak się ma sprężyna.
Nie ma za co po to jest forum. Pozdrawiam Zamykamy
Witam, potrzebuję momentów dokręcania do silnika 1.5 blueHDI z 2019 roku, przy wymianie łańcucha rozrządu. Chodzi mi o śruby łączące kasetę wałków, przykręcanie kasety do głowicy, śrubę koła wałka rozrządu, wału korbowego, napinacz rozrządu, pompa wody, wtryskiwacze.
Upływ czasu przy takich typowo mechanicznych rzeczach nie ma na nie wpływu - ewentualnie pytanie jest o smar w tym łożysku. Ale okres kilku lat jest bez większego znaczenia dla jego właściwości.
Pasek wymieniaj wg uznania, ale np. ja proponowałbym 90 tys. km. Lepiej wymienić za wcześnie niż za późno. ;) Napinacz wymienia się, jeżeli są oznaki jego zużycia lub nieprawidłowej pracy jak np. dziwne odgłosy. Nie pamiętam, czy masz zmienne fazy rozrządu, ale jeśli tak, to nie jest tani ten napinacz.
W zakładce dynamiczne ustawienia konta wtrysku jest ta wartość i temperatura paliwa. Na ekranie tabelka w jakich wartościach się ma mieścić ten kont wtrysku , i jest do tego opis że czasami trzeba to ustawiać jak się zmienia rozrząd lub napinacz rozrządu .
Ogólnie paski Gates'a są uznane na rynku. Nie są za drogie ale za to należą do wypróbowanych produktów. Co do napinacza to nie powiem niestety też nic ciekawego. Ja tydzień temu dałem wymienić te elementy. Pasek Gates, napinacz Oryginal. Wszystko działa jak należy na razie. Pozdrawiam P.S. Może znajdziesz komplety naprawcze. Kiedys nabyłem do swojego...
Wkręcasz w imadło i bardzo powoli wciskasz.Z wyczuciem.
Na innym forum dostałem informację oraz foto rozłożonego napinacza że nie występuje drut w napinaczy jest sama sprężyna
Napinacz jest mechaniczny
Spójrz na to może przejdzie Ci chęć
Witam pytanie jak w temacie . Co muszę mieć z narzędzi i jak krok po kroku ,wymienić pasek i rolkę napinacza w moim dieslu. Sam jeszcze tego nie robiłem ale znam się trochę na mechanice . Chodzi mi również o prawidłowe ustawienie rozrządu po wymianie . Mam książkę serwisową w jęz. francuskim i nią się będę podpierał ( w miarę swoich możliwości ). Z...
Witam! Mam pytanie odnośnie ilości oczek. Wymieniłem napinacz a klekot nie ustąpił. Łańcuch zamontowałem dokładnie tak jak był ale nie jestem pewien czy jest 15 czy 16. Dodaję zdjęcie z mojego auta i jeśli mógłby ktoś powiedzieć czy dobrze liczę. Dodaję że nigdzie nie mogłem znaleźć zdjęcia z takim opisem. Pozdrawiam! http://obrazki.elektroda.pl/7781407200_1...
Zobacz tutaj http://www.moto-profil.pl/
U mnie jest tak jak na zdjęciu które zamieściłem.Widocznie nie jest tylko jedna wersja,różnica jest chociażby w kole pasowym na wale,no i inny układ osłon rozrządu.
W chińczyku z leżącym cylindrem NIE. Powodem może być simmerring w pokrywce za kołem magnesowym, simmerring w zębatce wolnego koła rozrusznika, lub oring w pokrywce (na obwodzie podstawki). Pod tą śrubą, co niewłaściwie odkręciłeś znajduje się napinacz łańcuszka rozrządu. Mam nadzieję że złożyłeś go z powrotem i nie ruszałeś wałem korbowym kiedy był...
Składasz rozrząd, naciskasz napinacz np.śrubokrętem (np.uderzając ręką w rękojeść) i sprężyna powinna napiąć.
Toyota verso 2010 r. 1,8 benzyna 147 kM - wyciek oleju spod napinacza rozrządu Witam wszystkich. Mam wyciek oleju spod napinacza rozrządu, prawdopodobnie na uszczelce, którą już zakupiłem. Miał ktoś może taki problem i go rozwiązał, bo nie wiem jak się dostać do niego. Napinacz jest z tyłu silnika i ciężko jest tam włożyć ręce. W załączeniu zdjęcie...
To są części z napinacza łańcucha.Najlepiej wymienić rozrząd i zamontować nowy napinacz.
90 tyś km to granica wytrzymałości pasków należy też wymienić rolki i napinacz
E tam napinacz, jak wcześniej było dobrze to coś spaprane przy robocie ,może o jeden ząb przewalony rozrząd,a może coś z napędem osprzętu.
Doszedł bo tam urwał się rozrząd, pompa stała. Połamało koniki, zawory itp. remont wyszedł wtedy kilka tys zl.
Od znaku do znaku powinno byc 16
Kólko foniczne sprawdzałeś - całe nie brudne, luźne? Rozrząd ustawienie, napinacz? Wariator testy? Masz ESI?
gdzie znajduje się napinacz łańcucha rozrządu mazda 6 ;1,8. czy wymiana uszczelniaczy zaworów spowoduje nie branie oleju?
Montowałem Ruvilla jakieś 2 lata temu i do tej pory nic się nie dzieje bo auto wraca na obsługi.
Wykręcić napinacz rozrządu i ustawić Magneto na t gdy znaki na zębatce będą się pokrywać z literą t na magnesie i założyć łańcuch?
Jak problem? Przecież wałek rozrządu ma wcięcie i zakładasz w jeden sposób koło wałka rozrządu. Później blokady, napinacz paska na 4 mm i wszystko powinno być dobrze.
Witam. Jakie auto? Czy napinacz rozrządu też został wymieniony?
Rozrząd przestawia się na zębach taki urok tego silnika i nie oni pierwsi mieli z tym problem. Trzeba sprawdzić jak zachowuje się napinacz paska rozrządu jak silnik pracuje. Jeżeli wariuje to długo nie pojeździsz. Nowy pasek trzeba założyć na duże koło rozrządu i sprawdzić czy zęby pokrywają się z dobrze z kołem na całym obwodzie. Są paski, których...
W instrukcji skf napinacz paska rozrządu dokręca się niby 25 nm. Jakim momentem powinno się dokręcić śruby pompy wodnej ?
Wg instrukcji masz wyjąć "zaślepkę" z głowicy aby włożyć blokadę. Następnie kręcić wałem zgodnie z obrotami silnika aż blokada "zaskoczy". Następnie zamocować blokadę na dolne koło zębate paska rozrządu. Wyreguluj napinacz aby wskazówka wskazywała na znak w napinaczu. Dokręć śrubę napinacza z siłą 23-28Nm.
Może (najpewniej) nie trafiłeś ząbkiem - tym co blokuje napinacz w dziurkę.
Korbowody: 20Nm + 90° (M7), lub 30Nm + 90° (M8) - głowica: 30Nm + 90° + 90° - pokrywa zaworów: 8Nm - obudowa wałków rozrządu: 10Nm + 90° rozrząd: - napinacz: 9Nm - ślizg/płoza: 20Nm - koła wałków: lewe 40Nm, prawe 50Nm (po sprawdzeniu ustawienia, jeszcze obie śruby +90°) - koło pasowe wału korbowego: 150Nm + 180° pompa oleju: 25Nm - koło zębate: 20Nm...
Witam W tym silniku kawałek białego tworzywa na 99% pochodzi z napinaczy albo ślizgów rozrządu. W takim przypadku warto byłoby zajrzeć do rozrządu i sprawdzić jego stan. Jest jeszcze osłona napędu pompy oleju ale ona jest wykonana z czarnego tworzywa a poza tymi dwoma elementami nie przypominam sobie więcej osłon/ślizgów z których mogło by coś się oderwać....
Po podgrzaniu i bardzo powolnym ściskaniu napinacz można było zblokować. Dzięki za pomoc.
Witam. Posiadam vw polo 1.4 tdi 2006 r. i niestety problem z napinaczem łańcucha rozrządu i pompy olejowej. Ostatnio w ciągu pół roku już drugi raz pękł łańcuch rozrządu i pompy olejowej. Czy ktoś z forumowiczów miał do czynienia taką awarią? Może wiecie jaka jest tego przyczyna i czy często się to zdarza? Pozdrawiam
Witam zobacz przy okazji czy napinacz rozrządu odpowiednio napina łańcuch
Przeciwnie do ruchu wskazówek zegara (czyli w lewo).
Dokładnie u mnie to jest tak: Jadąc na jakimś biegu równomiernie Cały czas na równych obrotach przez jakiś 30s i wtedy wcisne gaz do oporu auto rwie jak szalone.Ale jeżeli zredukuje i nagle wcisne gaz to już muli go. Zauważyłem także jeżeli jade po jakiś dłuzych wertepach i auto całe podskakuje to wtedy za każdym wciśnięciem gazu auto rwie. Strasznie...
Momenty dokręcania te same co w 1011f. Rozrząd też. Nawet prościej bo masz automatyczny napinacz i nie potrzeba tensometru.
Moim zdaniem coś z rozrządem. Tam jest chyba z tego co widziałem na łańcuchu. Sprawdziłbym napinacz rozrządu.
siak się ustawia napinacz paska rozrządu ?
Przebieg 201000 km, więc myślisz, że nie jest wyciągnięty??? To się sprawdza - a nie "myśli" Widziałem łańcuch zerwany po 40 tys km (w motorze 271 z C-klasy) i znam motory które przejeżdżają 300 i więcej tysięcy bez ingerencji w rozrząd. Dojście jest od komory silnik a wymiana trwa 20 minut Przy wymianie rozrządu napinacz i tak powinien być wymieniony....
Uszkodzony czop przedni wału korbowego
Witam, czy wymienić sam napinacz? Autko ma przejechane jedynie 15tys po wymianie i rozrząd dzwoni jak diesel. Olej GM-5W. Słyszałem że są jakieś sposoby na ten napinacz(cyt.) " PATENT MECHANIKA -PODKŁADKA(NAKRĘTKA) POD NAPINACZ"
Wskaźnik napinacza pokazuje różnie w zależności w jakim położeniu wału korbowego/ wałka rozrządu zatrzyma się silnik po zgaszeniu, sprężyny zaworów inaczej oddziałują na krzywki wałka rozrządu, kolokwialnie mówiąc raz wałek jest ciągnięty w prawo, a raz w lewo. Wiarygodne wskazania napinacza będą tylko w pozycji wału przy której wymienia się rozrząd
Przecież to koła zmiennych faz rozrządu one mają luz dopiero ciśnienie oleju je stabilizuje . Dajesz blokadę na wałki rozrządu (liniał od tyłu głowicy) zakładasz na wałki koła zmiennych faz i przykręcasz palcami śruby tych kół . Zakładasz blokady na koła , zakładasz pasek rozrządu , zwalniasz napinacz paska i dokręcasz koła odpowiednim momentem (oczywiście...
Zobacz czy to się pokrywa z Twoim rozrządem:
W moim Passacie B5FL AVB identyko pracuje napinacz rozrządu, choć "ciut" ciszej...
Cześć, możesz odpalić bez paska wielorowkowego . Jeśli po zdemontowaniu paska "odgłos' nadal będzie słyszalny to masz do wymiany jedną z rolek rozrządu lub napinacz, jeśli będzie cisza to alternator, wspomaganie lub klima (jesli masz).
bo teraz obecnie mam go ciut za mocno naprężony Na jakiej podstawie stwierdzasz, że masz zbyt mocno naprężony? Bo ja ustawiłem przy wymianie kompletnego rozrządu napinacz idealnie na środku wycięcia, pokręciłem kilka razy wałem i znak był w tym samym miejscu, ale po odpaleniu poszedł kilka mm dalej, paru speców mówiło mi, że to całkiem normalne i by...
Opaska plastikowa od nowego czujnika wpadła pod napinacz rozrządu, w ten sposób rozrząd przestawił sie o 1 ząbek. Ustawienie rozrządu i wymiana czujnika na nowy zakończyła problem.
Bez sondy i czujnika temperatury ten silnik powinien pracować względnie prawidlowo. Skoro tak nie jest problem leży gdzie indziej. Może się napinacz rozrządu rozleciał i łańcuch przeskoczył.
Czujniki sprawne, oryginalne?
1.9, 2.0, 2.4 mają identyczne paski i zawsze jest to 199 zębów.
Witam. mam dwa pytania, jestem laikiem więc proszę o wyrozumiałość Silnik 3.0 TFSI benzyna 310 km 1. Zleciłem mechanikowi zajrzenie do silnika bo mam wrażenie że słysze bardzo delikatne dzwonienie i mechanik oznajmił: '' napinacze do połowy, na ten moment rozrządu robić nie trzeba'' czy to prawda? czy raczej wypadałoby go zrobić? 2. Próbowałem odkręcić...
Wygląda na napinacz rozrządu, ale bez rozebrania to loteria.
Napinacz paska rozrządu.
Mechanik pieprzy głupoty. Napinacz hydrauliczny nie wydaje dźwięków sam w sobie. Być może pasek jest za bardzo napięty i wyje pompa. Ogólnie taki dźwięk jest często słyszalny w tego typu rozrządach nawet na napinaczu automatycznym. Pewnie jak zwykle szukanie dziury w całym.
Doszedłem po ilości zębów napinacz idzie hydrauliczny.
Zdemontuj pasek wielorowkowy (alternator, pompa wspomagania) i w ów czas uruchom silnik. Czy w tedy będzie stukać? Ten silnik ma pompę serwa napędzaną drugim paskiem od koła na wałku rozrządu (zespół usytuowany nad sprzęgłem), a nie wspólnym z alternatorem i klimą... Pod pompą serwa jest napędzana od niej pompa wodna (osiowo usytuowana). Skoro przy...
Witam , da sie to zrobić bez zdejmowania czołówki rozrządu ,pierwsza rzeczą to musisz ustawić znak na kole pasowym wału na 20"po GMP {w silniku M161}przy kręceniu wałem uważaj żeby ci łańcuch nie wpadł do środka. następnie wykręć alternator i wykręć cały napinacz łańcucha rozrządu ten przy alternatorze kluczem nasadowym 27-30 mm .następnie ustawiamy...
Potrzebujesz blokadę, którą wkłada się pomiędzy obydwa wałki. Są tam specjalne wyżłobienia (nie sugeruj się krzywkami, bo to nie jest aż tak dokładne): http://obrazki.elektroda.pl/3460598400_1... inaczej nie będzie dokładnie i stąd Twój kłopot. Po jej założeniu sprawdzasz, czy znaki na wale i wałku rozrządu pasują (muszą!), oczywiście łańcuch...
witam Znalazłem sprzeczne informacje 1 że 20Nm 2 ze 30Nm Chodzi o moment dokręcania ramki czyli stopek wałka rozrządu Jeszcze jak by ktoś miał informacje jakim momentem dokręcić koło wałka rozrządu, koło pasowe silnika oraz napinacz rozrządu . Z góry dziękuje i pozdrawiam
Chcę dokręcić odpowiednią siłą napinacz paska rozrządu (nakrętka pod śrube 8mm). Jaka to jest siła w Nm? Jest jakaś książka do tego z rozpisanymi siłami, ktora jest do czego, jakiego modelu silnika itp.?
Masz gaz , masz hydrauliczny czy sprężynowy napinacz rozrządu, czy to ten sam silnik co w fordzie proboszczu? Masz sondę napięciową?
napinacz łańcuszek rozrząd nissan napinacz rozrząd ustawić napinacz rozrząd
pamieci tomtom asynchroniczny licznik modulo bosch chłodziarka panel
karta graficzna karta graficzna
Moduł komfortu Passat B5 1.9 TDI 90KM kombi – numery, kompatybilność, kodowanie Schemat radia Trubadur DIORA 20307, Trubadur 2/3, IC R-5601 – gdzie znaleźć dokumentację?