To jest napinacz łańcucha
Może istnieje procedura odpowietrzania napinaczy ?? W starych mercedesach odpowietrzało się napinacze.
Tu masz obrazek: [url=http://catcar.info/mercedes/?l=Y2xh...
Właśnie że niema jakichkolwiek widocznych śladów otarć itd , zastanawiam się czy łańcuch nie wydawał takiego dzwięku uderzając o prowadzenie bo mam jeszcze delikatny luz , Wymienie dziś łańcuch i napinacz by to wykluczyć
Wymiana napinacza to banalna sprawa, odkręcasz go po prostu z głowicy, i nowy oczywiście napompowany olejem wkręcasz z powrotem, gorzej jest z dostępem do tego napinacza, w sprinterze dojścia nie ma trzeba rozkręcić trochę rzeczy przy kolektorze ssącym tzn. przepustnice, moduł świec żarowych, wsporniki przepustnicy, ja wyciągnąłem też alternator żeby...
A co z TURBINĄ? Ma duże luzy na wirniku? A może gdzieś wypadła zaślepka w układzie smarowania? Nie masz zaciętego zaworu nadciśnieniowego w pompie olejowej?-częsty przypadek ale w W123.. Zostaje jeszcze hydrauliczny napinacz łańcucha..
Napinacz łańcucha jak?
wymienia łańcuch rozrządu w niektórych samochodach nawet przed 50kkm. Widziałem dwa przypadki że już jednak było za późno... zastanawiałem się nad napinaczem. Ale stwierdziłem, że to jest tak prosty element (zwykły tłoczek na ciśnienie oleju), że ciężko uwierzyć w jego awarię. To nie tylko tłoczek. Napinacz jest tak skonstruowany, że "wysuw" utrzymuje...
Bo to jest chory patent w tych silnikach, że napinacz trzyma tylko i wyłącznie olej. We wszystkich starszych konstrukcjach, obojętnie czy sierra, czy Toyota, Nissan, Mercedes zawsze była mechaniczna zapadka, która uniemożliwiała cofnięcie się napinacza
Jaki to ma przebieg, wygląda na rozciągnięty łańcuch rozrządu, uszkodzony napinacz lub podtarty wałek(co jest wyjątkową rzadkością w tych mercedesach)
cześć koledzy Borykam się z problemem montażu napinacza.Tzn.wszystko ok z łańcuchem,zebatkami,slizgami.rozrzad też ustawiony.itp Wszystkie elementy z tego auta.Wykrecilem napinacz,i teraz jest problem z jego montażem tzn za mocno napina łańcuch,tak mocno ze jak dokrece na miejsce to nie da się obrócić silnikiem jest napięty jak struna.A na pewno nic...
Witam , da sie to zrobić bez zdejmowania czołówki rozrządu ,pierwsza rzeczą to musisz ustawić znak na kole pasowym wału na 20"po GMP {w silniku M161}przy kręceniu wałem uważaj żeby ci łańcuch nie wpadł do środka. następnie wykręć alternator i wykręć cały napinacz łańcucha rozrządu ten przy alternatorze kluczem nasadowym 27-30 mm .następnie ustawiamy...
Koło pasowe wału rozrządu na O st. lub na OT ( zależy co jest na skali) i wałek rozrządu na znaki. Wiesz, jak zamontować napinacz łańcucha ? Bo jak nie wiesz, to za 500 km urwiesz łańcuch albo ukręcisz wałek rozrządu...
Przed wymianą też był ten błąd. Napinacz był mocno wysunięty i rozrząd przestawiony o 10* na wale. Po wymianie było wszystko w punkt. Zdejmowana była tylko prawa pokrywa na której jest czujnik. Prawej i dekla na wale nie zdejmowałem. Łańcuch "przewinęłem" tak jak w ostatniej procedurze. Po tym wszytko ustawiło się na OT i na kropki. Raz lub dwa trudniej...
Możliwe że szukacie nie tego cykania , zakładając że szklanki masz OK proponuję sprawdzic jeszcze raz łańcuch i napinacz , rozgrzac , przegazowac , pokrywa w górę i sprawdzic naciąg łańcucha . Szkoda że tego nie słyszę .
Witam posiadam mercedesa w245 2,0 cdi 140km i troszeczkę tłucze mi się łańcuch rozrządu wymieniłem sam napinacz ale to nic nie dało. Pytanie brzmi czy do wymiany trzeba wyciągać silnik jeżeli tak to jak on wychodzi ? ze skrzynią i sankami czy jakoś oddzielnie
[quote="Neptun"]Łańcuch rozrządu jest nowy. A koła, napinacz i ślizgi? Zacznij od sprawdzenia p-py wtryskowej.
Nie rozpina się łańcucha. Nie ma takiej potrzeby. Przed składaniem poczytaj dokładnie o napinaczu łańcucha. Bo będzie bolało.
Może bez przesady, łańcuch wymienia się co 500.000 albo jak właśnie zaczyna dzwonić po obudowie, ale wtedy czasami wystarczy wymienić napinacz i wszystko jest OK.
Przyda się dobry mechanik, ja zalecam SZYBKO zerknąć do pompy podciśnienia, dobrze jeden z Kolegów napisał, a jak się wysypie łożysko to dopiero będzie problem. Warto ustawić porządnie pompę przy okazji zerknąć na łańcuch, czy nadmernie nie rozciągnięty, jak wyglądają łyżwy i napinacz.
Nie powinno być słychać. Albo masz bardzo stwardniałe ślizgi / napinacz , albo tak wyciągnięty łańcuch , że ociera obudowę rozrządu. Zdejmij górną pokrywę i sprawdż stan naciągnięcia.
no właśnie tam jest łańcuch ale u mnie powycierały się zębatki i muszę to wymienić A ja doczytałem, że ma wytarte ząbki więc rozumiem, że koła są do wymiany. Porada z przeciąganiem łańcucha dobra, jeżeli wymienia się sam łańcuch. Na logikę: wytarte ząbki, przeskoczył łańcuch- do wymiany ślizgi, napinacz, koła i łańcuch. Życzę powodzenia przy wymianie...
Witam, auto jak w temacie, łanuch hałasuje 3-4 sekundy pod odpaleniu. 182tys km przebiegu, z tego co wyczytałem to te łańcuszki wytrzymują właśnie 150-180tys ? Wymieniał ktoś z Was może taki łańcuch ? Jest możliwa taka wymiana (łącznie z kołem zębatym wałka rozrządu bo podobno często nie ma zębów) bez wyciągania silnika ? Zębtaka na wale korbowym podobno...
Metalicznie to amortyzator napinacza paska brzęczy , nie łańcuch .
U mnie łańcuch skończył się przy 200tkm ,napinacz nie był w stanie już go napiąć (łańcuch duplex) OM642. Z tego co zaobserwowałem w moim , a wszystko pada w tym silniku po kolei (Składany w USA), to szarpanie silnika podczas przyspieszania powoduje tylko niewłaściwe ciśnienie doładowania . Pierwszym razem był to zawalony dpf , a drugim popękane druciki...
tylko ten mały przebieg To już niestety żaden wyznacznik.. Na niektórych filmach widać niewiele większe przebiegi a łańcuch można zrzucić ręką bez odkręcania napinacza ;) W tym linku to raczej starszy, stosowany przed Twoim, silnik, chociaż bardzo podobny.
Jaki to silnik ? Jak benzyniak m102/103/104 to tam jest ciekawy napinacz łańcucha. Jak się go nie umie złożyć to zrywa łańcuch rozrządu lub kółko wałka rozrządu. W silniku m104 jest jeszcze dodatkowe utrudnienie w postaci wałka ssącego ze zmienną fazą rozrządu.
Witam, Panowie jedno szybkie pytanie. Czy ktoś może się podzielić wiedzą z jaką siłą dokręcić napinacz łańcucha pompy olejowej. Przykręcany na 3 śruby. Nr napinacza 271 030 09 63. Mercedes C230 1,8 2005 rok. Z góry dziękuje .
Wymianę łańcucha w tym silniku robi się poprzez tzw. "przeciąganie" - doczepiasz nowy łańcuch do starego i kręcisz powoli wałem korbowym uważając, żeby łańcuch nie przeskoczył na wałku rozrządu. Wtedy żadne znaki cię nie obchodzą - odczepiasz stary łańcuch, zaprasowujesz zapinkę, wkręcasz napinacz i tyle. Jednak przed wymianą dobrze jest sprawdzić wyciągnięcie...
Pytanie jeszcze pada co z łańcuchem? Może jest wyciągnięty i napinacz nie jest w stanie go naprężyć... Mechanior mówił ze jest gdzieś w deklu, pytał się czy odkręcalem dekiel :-) tylko nie wiem który czy rozrządu czy pokrywa głowicy.... Musiałbym załatwić zegar :-) gdzie go wkręcić? Serwis wyszedł z założenia, że jeżeli jest olej i filtr oleju jest...
doszedłem do wniosku, że może to być wina "kończącego się już napinacza łańcucha rozrządu. Jaki jest przebieg na tym łańcuchu od wymiany?
Witam serdecznie. Otóż problem wygląda następująco- po wymianie oleju silnikowego pojawił się błąd P0017 i głośne stuki w okolicy łańcucha rozrządu. Wlany olej to Comma 5W40. Wymieniony zestaw łańcucha rozrządu- łańcuch, napinacz, prowadnice łańcucha i problem nie zniknął. Zalałem na próbę olej Castrol 10W40- bez efektu. Odpięcie magnesów od zmiennych...
A czy blok silnika i głowica jest identyczna? chodzi o otwory, czy osprzęt z tego silnika będzie pasował do tego od 124? Teraz obawiam się że nie ma wyjścia tylko wymiana po zdjęciu osłony okazało się że zerwany łańcuch zaklinował sie między wałem a napinaczem i wyszczypał blok w miejscu gdzie jest zamontowany kołek na którym siedzi napinacz, poza tym...
Można tak: Demontujemy cały przód. Ustaw OT na kole pasowym. Zdemontuj pompę podciśnienia i zaznacz sobie pompę wtryskową na kole zębatym(koło,łańcuch,obudowa)pompa odbije po zluzowanie łańcuszka! Na wałku rozrządu masz wcięcie zaraz z przodu za kołem zębatym. Zdemontuj napinacz łańcuszka i dalej to normalnie jak inne głowice. Uważaj na dwie śruby mocowania...
Natychmiast do wymiany łańcuch rozrządu z napinaczem. Wytrzymuje przy tym silniku max 200 tys km. Nie ma innej możliwości
Hej, ale w dieslach nie ma rozbieranego napinacza łańcucha, co sugeruje rysunek - pokazuje on napinacz od silnika benzynowego. Lobi83, równie dobrze w tym miejscu może się lać spod głowicy. Trzeba umyć i zobaczyć.
witam Przebieg to 150000 a co do kodu to w warsztacie powiedzieli że: brak zgodności czujnika wałka i czujnika wału. W warsztacie niby sprawdzili rozrząd i napinacz znaki się zgadzają błąd skasowali kontrolka świeci,skasowali 3,5 setki i nic teraz podejrzewają sterownik. Auta czasami nie odpala za 1 tylko za 2 razem.czy możliwe jest że to łańcuch. Dodano...
Niestety czasy się zmieniły i materiały. Na pewno łańcuch nie wytrzyma tak jak kiedyś w Mercedesie ponad 500 000km Nissany nie maja rewelacyjnych łańcuszków ,a jeszcze gorsze teraz ma grupa vag tsi itp. które potrafią się skończyć przy 140 000km.
łańcuch nie jest bezobsługowy, no i trzeba by go kontrolować, smarować i parę razy do roku wymienić. Tak? to spojrz sobie na silnik z mercedesa 123.. wymiana łańcucha ? Co jakieś 200 tysiecy km.. a łatwo nie ma bo jego srednia predkość to prędkość silnika.... To teraz spróbuj przenieść tym łańcuchem taką samą moc, tyle że przy 20x mniejszej prędkości...
Jakiś tydzień temu wymieniłem całą głowicę. Problem miałem z uszczelką pod głowicę bo czekałem na nią ponad 2 tygodnie ale w końcu udało się ściągnąć z Niemiec. Rozrząd ustawiałem tak: Na dolnym kole pasowym są znaki: 30, 20, 10, 0, 10, 20, 30 ale widać je dopiero po zdemontowaniu prawego przedniego koła. Ustawiłem koło na "0" ale pierwszy tłok od łańcucha...
Witaj Proszę momenty Głowica cylindrów (śruby) Sprawdzić śruby głowicy cylindrów Zmierzyć odległość: A Nowa śruba: 165.0 mm Jeżeli wartość ta przekroczy wartość graniczną (mm), to należy wymienić śrubę 167.5 mm Etap 1 (Śruby 1 - 10) 45 (Nm) Etap 2 (Śruby 1 - 10) 90 (°) Etap 3 (Śruby 1 - 10) 90 (°) Etap 4 (Śruby 11 i 12) 20 (Nm) Pokrywa łożyska stopy...
Witam Dołączam się do tematu, mamy vito 2.3TD 330tys km, mamy ten samochód od nowości. Auto zrobiło 250tys bez problemów a później się zaczęło średnio co 10 15 tyś rozpada się koło na pompie wtryskowej, koło zawsze nowe kupione w mercedesie. Czy ktoś już doszedł dlaczego tak się dzieje???!! Zawsze zrywa "uszy" trzymające ciężarki które odśrodkowo zmieniają...
Profilaktycznie napiszę, żebyś poczytał uważnie o napinaczu łańcucha i jego poprawnym złożeniu. Bo jak się nie wie o nim, to po kilkunastu km ukręca się wałek rozrządu
Witam posiadam pewien problem z silnikiem w w/w Mercedesie ,mianowicie Auto zostało zakupione ze zużytym wałkiem rozrządu krzywki 1 cylindra od strony rozrządu były ''wypiłowane'' zużyte z czego jedna zeszlifowała się definitywnie ,stopki też zużyte na 1 cylindrze z wytartymi rowami ,reszta dźwigienek z rysami poprostu góra złom-aczkolwiek silnik chodził...
Może być napinacz łańcucha - jest hydrauliczny.
Miałem to samo nie wpędzaj sie w koszty z rozrządem a jak już to tam jest łańcuch tak mi się wydaje rolki nie są drogie kosztowało mnie to za 3 rolki 120zł z paskiem pk i zobaczysz czy pomoże u mnie pomogło
Zmęczenie materiału, czasami klin jest z innej stali i nie wytrzymuje drgań, może to być wina luźnego łańcucha, albo słabego napinacza i jak kółko ma luz w obie strony to po kilku tysiącach robi się lekki luzik a potem trach.....
Przestawienie nastawnika powodowane jest ciśnieniem oleju z magistrali. Może po jego uruchomieniu dochodzi do nadmiernego spadku ciśnienia w tej części układu smarowania? Nie jestem mechanikiem - to takie luźne dywagacje nie poparte doświadczeniem. Jak tam napinacz? Może to właśnie on tak reaguje? Jak jest dobry to powinien utrzymywać napięcie łańcucha...
Czujnikiem oleju też może wyciekać ale raczej nie, aż tak dużo Ale sprawdź dla pewności Gdzie jest czujnik ciśnienia, a gdzie alternator? Przez 2km wyciekło 4l oleju, a po umyciu nastąpiło cudowne uszczelnienie wycieku. Dobre. Uszczelniacz na wale owszem, ale nie takie ilości, napinacz łańcucha, przy nieszczelności większy wyciek, kolejny punkt to...
Mysle nad tym czujnikiem temp.spalin sa one odłaczone moze powinny byc jednak podłaczone. Na chłopski rozum jezeli sa odłaczone to cały czas daje duza dawke ropy bo mysli ze jest zimny. Dobrze rozumujesz, ale nie do końca... Czujnik temperatury pod autem, czyli w okolicach "bywszego" DPF, nie steruje bezpośrednio wtryskiem paliwa, jak się wydaje, tylko...
Witam. Mercedes j.w bez immo (lusterko zwykłe bez kontrolek), brak dodatkowych zabezpieczeń, kluczyki zwykłe bez pilota. Prz kręceniu rozrusznikiem iskra pojawia się na 3 sekundy i zanika. Po wyłączeniu stacyjki i ponownym zakręceniu rozrusznikiem ten sam objaw za każdym razem. Sprawdziłem że przy kręceniu wtryskiwacze podają paliwo (impulsy nie zanikają),...
witam, mam na warsztacie mercedesa Vito, wyłącznik zespolony pod kierownicą chyba juz 3 zakładam, 2x zamiennik a teraz orginał, zamienniki po230zł a orginał 750zł :D , pierwszy orginalny padł po 130kkm, sprzedawca powiedział ze rocznie sprzedaja 30szt, sposób sciagania głowicy w tym vito 2,3td niby prosty silnik ale po kiego grzyba trzeba rozkuwać łańcuch...
Dziękuje za zainteresowanie. Aktualny silnik ma poważną awarie gniazda napinacza łańcucha rozrządu ( wysypał się gwint ). Gniazdo jest w takim miejscu że wymiana przedniej części bloku silnika ( osłony łańcucha ) będzie mnie kosztować co najmniej tyle co używany kompletny silnik. Aby sobie zaoszczędzić nerwów i wiele dni pracy na usunięcie awarii, pomyślałem...
Koledzy, mam ten sam problem z tym że u mnie Peugeot 308 1.6 VTi 120km. Z tym niesamowicie spartym samochodem męczę się już około 5 miesięcy, Pawel84krk nic nie da Ci wymiana silnika ani głowicy skoro masz ją już zrobioną. Problem nie leży po stronie silnika lecz osprzętu. Rozdarłem swój stary na śrubki. Silnik w środku paskudny wszędzie nagar.. Jeszcze...
Witam, w książce pisze cos takiego ,,Ręką obracac regulator połozenia wału rozrządu zaworów ssących w kierunku zgodnym z normalnym kierunkiem obracania się wału rozrządu aż do jego zatrzymania się ,a nastepnie załorzyc łancuch.,, i przed nałożeniem łańcucha wykręc napinacz ten przy alternatorze bo inaczej nie da sie załozyc łancucha rozrządu na koła...
Witam! Zaprzyjaźniony mechanik dostał ostatnio do zrobienia Mercedesa V-Class (Vito) tylko że z silnikiem VR6 (tego z VW), sam nie wierzyłem dopuki nie zobaczyłem, że takie coś jest. Rocznik 98. Problem jest taki, że silnik na wolnych obrotach ledwo pracuje, nierówno, dopiero powyżej 3 tyś, jego praca się stabilizuje. Historię jaką powiedział właściciel...
Witam. Problem dotyczy Mercedesa 124 250 Diesel 88 r. Silnik drga przy dodawaniu gazu, tzn. dodając gaz, puszczając go i znowu dodając, silnik zaczyna dziwnie drgać przez pół sekundy, potem to zanika. Jak pracuje na wolnych obrotach i wcisnę gaz w podłogę od razu, problemu nie ma. Natomiast dodając i puszczając gaz na przemian, przy dodawaniu gazu silnik...
Nie chcę się spierać. Każdy ma swoje doświadczenia. Osobiście wymieniłem zestaw filtra z chłodnicą i przy okazji rozebrałem ten zestaw. Co do hałasu to polecam wymienić napinacz na polift z 4ema kanałami (otworkami), powinno pomóc, no chyba że jest już duży luz na łańcuch. Ten luz też można łatwo sprawdzić, poprzez obrót wałem. Należy zdjąć korek wlewu...
Witam kolegów.. MAm taki problem samochód mercedes W208 CLK 320 Po przekroczeniu ok 3 lub 4 tyś obrotów zaczyna strasznie nierówno chodzić komputer wskazuje błędy Wypadanie zapłonu na cylindrze i tutaj odczyt jest różny raz są cylindry 4,5,6 znów niekiedy tylko 1,2 dodatkowo z tymi błędami pojawia się komunikat błąd układu zapłonowego... Co juz zrobiłem...
Witam! Czy myślę, że nie bedzie problemu, jeżeli zamieszczę swój post w temacie regulacji zaworów po wymianie uszczelki?(: Posiadam Mercedesa w124 200e, miałem problem z wyciekającym olejem, okazało się, że cieknie spod głowicy, było robione planowanie głowicy - wymieniłem uszczelkę - tej samej grubości ? elring. Po założeniu głowicy i złożeniu wszystkiego...
hej mam dziwny problem z odpaleniem auta. Otóż przekręcam kluczyk pojawiają się diodki na wyświetlaczu słychać cicho pompkę od benzyny po chwili się wyłącza więc przekręcam kluczyk i odpalam auto odpala ma gdzieś 1200obrotów i po chwili obroty maleja tak jakby chciało zgasnąć czasem gaśnie a czasem nie gaśnie po chwili znów wchodzi na obroty i stabilizuje...
mercedes napinacz łańcuch mercedes łańcuch napinacz wymiana napinacz łańcuch
klawiatura labtec falujące niskie obroty kosiarka schemat przewodów paliwa
freetz master technics overload
Projektowanie transformatora sieciowego 12V, rdzeń EI 11cm2 Jak przyspieszyć skanowanie w TestDisk?