To sa pirotechniczne napinacze pasów. Dostaja sygnał z modułu SRS i odpalaja ładunki przez co pasy się napinają. Jak nie będą podłączone to na desce będzie migała kontrolka SRS.
Wczoraj w TV pokazywali śmiertelny wypadek samochodowy. Nowiutkie BMW wyposażone w 8 poduszek powietrznych, pirotechniczne napinacze pasów i inne systemy bezpieczeństwa wpadło na drzewo. Jadący nim kierowca zginął na miejscu. Czy w związku z tym mam prawo pisać, że wszystkie te systemy są g... warte i nie ma sensu ich stosować?
Kolego, o co ci chodzi ? ! ? Pisałem że samochód użytkuje tylko ja. Nikt ze mną nie jeździ. Skoro nikt z Tobą nie jeździ to co Ci przeszkadza, że pas nie działa? Obudowa zapinki jest zgrzewana, otworzyć się da ale gorzej ze złożeniem. dlatego pytałem na forum czy muszę kupować niewystrzelony napinacz za 200 zł czy mogę wystrzelony za 40 zł kupić. Abstrahując...
wtedy zrobisz jak chcesz ster ma widzieć opornośc Dodano po 2 albo po prostu kup napinacze to twoje bezpieczeństwo
Trochę to zawiłe, ale chodzi ci chyba o napinacze pirotechniczne pasów, które nazywasz czujnikami. Prawdopodobnie są one wystrzelone, a ten fakt ktoś próbował ukryć, instalując oporniki symulujące obwód zapłonnika elementu pirotechnicznego. Pomijając fakt, że jest to poważne naruszenie i paskudne oszustwo, to powinieneś wymienić oba pasy.
Tak jest coś takiego. Sterownik znajduje się gdzieś we wnęce na nogi(pod osłonami), ale nie mam pewności czy po stronie kierowcy :)
Reset sterownika to programowanie proca ok 100zł. Na tym forum kilka osób ma racje większość się myli- takie koleje losu.
W volvie to już chyba były napinacze pirotechniczne tylnych pasów (USA).
Witam. Posiadam Mercedesa W219 CLS 2005 rok 3.0 V6 diesel. W aucie od zakupu był problem błąd srs i wystrzelone napinacze pirotechniczne pasów tylnych ( auto po stłuczce w lewy przód). Pasy wymienione na nowe błędów od pasów już nie wywala. Kontrolka SRS nadal się świeci po skasowaniu błędów. B1033 czujnik zderzenia czołowego po stronie kierowcy. Rozebrałem...
Dokładnie np w fabii 1 fl już są napinacze pirotechniczne i pasy trzeba wymieniać.
W salonach PL w tym roczniku oferowano Xary tylko z jedną poduszką, kierowcy. Bez klimy. Podłaczyć pod skaner i zobaczyć ile poduszek ma auto, to że jest złącze wcale nie oznacza że jest poduszka. Pod siedzeniem może być "emulator", bardzo często jest to spotykane w tych autach. Dużo ma napinacze pirotechniczne które wszystkie trafiały do PL już wystrzelone...
Wymienić musisz tylko napinacze foteli. Jak chcesz to mam takie, oddam oba za 100 zł z przesyłką kurierem. Oraz wykasować craschdate ze sterownika airbagu który jest pod podłokietnikiem. (sensor jest od razu czujnikiem uderzeniowym przy opcji 2 poduszek, przy opcji 4 poduszek dochodzą 2 czujniki w drzwi pasażera i kierowcy) :D
Dokładnie, poduszki i napinacze pirotechniczne powinny być wymieniane co 8-10lat. W 15letnim (wtedy) Mercedesie testowane, napinacze nie odpaliły.
Jeszcze sie za nie nie zabierałem czasami pali sie poducha(ma dwie) co najcześciej pada niewiem czy ma pirotechniczne napinacze prosze o rzeczowe podpowiedzi,za wszystkie dzięki.
Tak chodzi o napinacze pirotechniczne wyzwalane elektrycznie, koleś powiedział mi, że potrzebny jest rezysror 2.1 ohma wpięty szeregowo z kondensatorem z przedziału do 330nF do 470nF.
Najprawdopodobniej kontrolka świeci się ponieważ jest na jednym obwodzie z napinaczami pasów. Sprawdź kostki łączące napinacze pirotechniczne pod siedzeniami przednimi zwykle to one są przyczyną świecenia kontrolki, czasami wystarczy je poruszać i jest wszystko OK.
Witam i proszę o pomoc Mam 'wywalone' pirotechniczne napinacze pasów w PEUGOT 206. Czy wystarczy tylko założyć nowe aby uaktywnić system, czy też trzeba dodatkowo skasować crasch ze sterownika. A gdybym chciał zaoszczędzić na napinaczach (koszt jednego w serwisie ok 500zł) jaką rezystancją można je zastąpić? Pozdrawiam Marek
omy A co to są omy? Jeżeli masz problemy z sprawdzeniem kabli to może zaniechaj.Poza tym sam napinacz pirotechniczny rzadko ulega uszkodzeniu.To tak z doświadczenia.
:-) napinacze pirotechniczne nie zawsze sa w slupku przy kierowcy! czasami sa od strony zamka pasow czyli po prawej strone i sa schowane zasadniczo pod siedzeniem, zajzyj pod siedzenie powinien byc kabelek z podlogi ktory bedzie prowadzil w ktoras strone pod siedzenie do napinacza! zalecam duza ostroznsc i nie grzebac w poszukiwanu przygod :-) czesto...
VF7GBRHYB 94097889 https://obrazki.elektroda.pl/5223917100_... Taka drobna uwaga- po VIN wychodzi, że ma tylko poduszkę kierowcy i napinacze pirotechniczne. https://obrazki.elektroda.pl/3473809600_...
W astrze f napinacze są pirotechniczne bezwładnościowe.Centrala SRS nimi nie steruje.Dostań się do kostki pod kierownicą doprowadzającej prąd do pierścienia,rozłłącz i wsadź opór 3 om.Na próbę.Najczęściej jak leci taśma,znika też klakson.
Witam wszystkich serdecznie, ma Daewoo Nubirę 2 i od jakiegoś czasu pali mi się poduszka, byłem w serwisie i na skanerze wyszedł błąd 65-driver pretenioner deployment loop open poszukałem trochę w necie i ten błąd chyba oznacza " przerwa w obwodzie zapalnika napinacza pasów bezpieczeństwa". Mam pytanie znacie może jakiś warsztat w Warszawie, który mógłby...
Przy wyłączonym zapłonie, sprawdź i oczyść wtyczki do napinaczy pirotechnicznych pod fotelami kierowcy i pasażera, powinno pomóc.
Jeden sensor masz z przodu na pasie przednim. Dwa sensory masz w słupkach po bokach, dwa pirotechniczne napinacze pasów i sterownik w tunelu. Zajżyj pod fotele do napinaczy pasów popraw kostki skasuj błędy. W błędzie chodzi o napinacz pasów pasażera.
Moduł elektroniczny znajduje się pod siedzeniem pasażera. Wypięcie z niego złącza zaowocuje całkowitym odłączeniem wszystkich poduszek i napinaczy pirotechnicznych.
Jak Wam się podoba samochód koncepcyjny Vision 0? No to lecimy po kolei... Jeszcze przed rozpoczęciem jazdy przypomina pasażerom o zapięciu pasów bezpieczeństwa Nie rozumiem czym tu się chwalić? Przecież chyba wszystkie obecnie produkowane samochody mają sygnalizację niezapiętych pasów. Rozwiązanie pierwszy raz widziałem w Volvo z początku lat '90-tych...
Lampka powinna kilka razy błysnąć zanim zapali się na stałe. Kody błyskowe pozwalają określić usterkę. W focusie masz dwa czujniki w drzwiach, jeden pod belką nad chłodnicą, i moduł tradycyjnie w tunelu środkowym. Do tego dwa pirotechniczne napinacze przy fotelach przednich oraz dwie lub cztery poduchy.
Jak widzisz MB zawsze był do przodu i stosował nowoczesne rozwiązania. Muszę cię zmartwić ciężko będzie dostać org. napinacze. Jeszcze jedna uwaga wszystkie ładunki pirotechniczne maja okres żywotności 10lat, ustalony przez producenta. Montując stare używane możesz wydać tylko pieniądze.
pacjent golf III 1994r wystrzelone poduszka kierowcy i pasażera, czy aby przywrócić wszystko do porządku wystarczy wymienić poduszki czy trzeba również sterownik/czujniki? zdaje się że nie ma tam SRS bo nigdzie nie widziałem tego napisu no ale oczywiście kontrolka airgabu jest. Drugie pytanie czy trzeba wymienić napinacze pasów lub całe pasy które były...
elektrit dzialasz na terenie anglii?? tak przy okazji jak sprawdzic czy pirotechniczne napinacze pasow sa zuzyte? mam takie z ktorych nie wychodza zadne przewody wiec maja chyba caly mechanizm wykrycia stluczki razem z odpalaniem wbudowany? na pewno sa w nich napinacze. widze slady po wybuchu na plastikach wogol ale przy zakupie uzywek na aledrogo lub...
Jest jeszcze parę informacji na ten temat, ale potrzeba więcej szczegółów dotyczących samochodu: Model, rocznik, kod silnika, skrzynia biegów (manualna czy automat?). Mam Vidę, czytałem i próbowałem wszystkie podpowiedzi które tam są, zwyczajnie brakuje mi wiedzy aby rozwiązać problem. W volvie zapalniki są na prąd zmienny wysokiej częstotliwości,...
Witam! Miałem jakiś czas temu stłuczkę Laguną (jak w temacie). Poduszki nie wystrzeliły ale wystrzeliły pirotechniczne napinacze pasów. Po wymianie napinaczy cały czas świeci się kontrolka poduszek. Kompem nie można tech wykasować, cały czas jest komunikat o błędzie w obwodzie napinaczy. W związku z tym mam pytanie czy mogę sprawdzić miernikiem oporność...
Podejrzewam,że kolega chce nabrać przyszłego nabywcę,że auto jest bezkolizyjne :-( Tyle zachodu by kolega nie robił gdyby chodziło o auto prywatne.Takich jak Ty powinno się do takiego auta wpakować i odczułbyś na swojej skórze brak poduch.Ach,.... a przyszły nabywca będzie żył do momentu wypadku z przeświadczeniem,ze jego samochód ma pirotechniczne...
[quote="pkhenr"]ostatnio rozbiłem brawe ( dojechana przodem ) zadziałał -wystrzelił napinacz pasów - a poduszki nie,--no i dobrze bo nic groźnego nie było ale pytanko czy jest osobno sterownik od pasów i od poduszek, czy jeden czy jeszcze inaczej ,no i ewentualnie gdzie się znajduje ( od poduszek jest chyba pod nagrzewnicą w tunelu ) Dzięki za każdą...
Trzeba podać napięcie bo oprócz poduszek i napinaczy wystrzeliła pewnie klema pirotechniczna.
Witam. Mam na warsztacie takie autko jak Kia Rio. W aucie tym odpaliły przednie poduszki oraz pirotechniczne napinacze pasów. Jedną poduszkę (w kierownicę) kupiłem, zamiast poduszki pasażera wstawiłem poduszkę od BMW e-36(przerobiłem mocowania i jest ok). Teraz mam problem bo nie mam pasów, oryginalne są strasznie drogie (coś koło 800zł. za stronę)...
Taką opercję powinno się przeprowadzać w ASO, mozliwe że po samodzielnym zamontówaniu komputer może wskazywać błędy.
Wybierz Palio, ew. Punto. Model sterownika masz na naklejce na sterowniku, ten z kolei powinien być pod tunelem pod deską (tam przynajmniej jest w Puncie - nagminnie zalewany płynem przy rozszczelnieniu nagrzewnicy). Zapewne TRW MY97 2F, bo napinacze pasów w tych rocznikach były pirotechniczne ale wyzwalane mechanicznie.
Witam Mam autko po lekkim dzwonku. Oddałem je do mechaniora co niby nie takie auta robił, no iii zrobił wszystko oprócz poduszek. Tzn wystrzeliły tylko 2 w kierownicy i pasażera czołowa. Wymienił je wraz z całym kokpitem od innego auta i po poskładaniu wszystkiego do kupy nie potrafi zresetować kompa tak by poduszki się nie świeciły. Z tego co mi wiadomo...
napinacze pasów. Dodano po 46 pirotechniczne z resztą w razie kolizji dociągną pas, odciągająć zapięcie.
Twoje pytania są bardzo ogólne, ale odpowiem: Można ingerować w instalację elektryczną bez szkody dla auta. Dołożenie alarmu nie będzie wielkim problemem. Należy uważać na auta wyposażone w magistralę CAN, poduszki powietrzne, kurtyny, pirotechniczne napinacze pasów itd.. Alarm z CAN w Golfie IV od 2002r więc w Twoim przypadku sugeruję dobrą analogową...
WOWWWW Normalnie szok kobieta zabiera sie za naprawę samochodu.:))) "Doszłam po wielu testach do wniosku ze sa wystrzelone napinacze pasów. Jak na razie nie stac mnie na nie lecz chciala bym system airbagowy miec aktywny. " A jak doszłaś do tego? Aby system Airbag był w pełni sprawny i aktywny to niestety ale musisz wymienić napinacze pasów. Jakakolwiek...
:-) juz ni ebadzmy taca "dokladni" caly trik polega na tym ze napinacze + same poduszki sa to rzeczy pirotechniczne i przy probie grzebania (ale z radem przy tych rzeczach) istnieje mozliwosc odpalania! ale przy odpietych klemach z akumulatora itd zasadniczo jest to nie mozliwe pozatym wtyczki sa tak zrobione ze nie da sie ich z innymi pomylic albo...
Zadałem konkretne pytanie które pozostało bez odpowiedzi. Tu prawdopodobnie chodzi o napinacz pirotechniczny układu SRS a auto zamiast pod vidę zostało podpięte pod jakieś Pepi. Widzę że autor odniósł się do mojej sugestii. Napinacz pirotechniczny pasów jest przy klemie zapięcia przy prawej nodze. Jak go tam nie ma to znaczy że zapięcie zostało wymienione...
Przepraszam za odgrzewanego kotleta. Problemem był napinacz pirotechniczny pasa kierowcy. Wymiana na inny załatwiła sprawę.
Napinacz pirotechniczny pasa bezpieczeństwa ci się nie uruchomił lub awaria napinacza.
Aa środkowy rząd ma pasy pirotechniczne bez dopinaczy i napinaczy pirotech
Wymiana napinacza pirotechnicznego. Szukać w serwisie, szczęścia na szrocie...
No to widocznie czujnik jest uszkodzony po wypadku i skasowanie CRASH DATA nic nie da. Ogólnie moduły SRS są jednorazowe bo przeciążenia powodują właśnie uszkodzenia czujników przeciążeń oraz czasem nawet końcowych układów wyzwalania poduszek czy napinaczy pirotechnicznych i przy kolejnym wypadku nie odpalą.
typowy obiaw jeżeli kontrolka świeci od airbagu to nie ma połączenia z napinaczem pirotechnicznym pod fotelem kierowcy lub pasażera utlenione styki na wtyczkach od fotelami albo przełamany pomarańczowy orzewód od napinaczy najlepiej wyzucić wtczki pod fotelami i zalutować na stałe przewody pozdrawiam
napinacze pirotechniczne pasów napinacze crash napinacze citroen
wskaznik wychylenia alarm polecam organy roland
unifi zasilacz gigaworks g550w
TomTom MyDrive Connect, HOME, Wi-Fi OTA – jak wgrać nowy soft w nawigacji TomTom? Jak uzupełnić czynnik chłodniczy w lodówce?